abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120260239
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:37 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Een beetje gelul vind ik dit. Als vrouw ben je niet verantwoordelijk voor het feit dat er iemand met zn vingers aan je zit bij verkrachting/aanranding, maar daar zit wel een component eigen verantwoording in. Dat mag je niet roepen als het over verkrachting gaat, want dan valt iedereen over je heen, maar daar heb ik schijt aan.

Je vraagt er niet om om verkracht te worden, maar je hoeft de kat ook niet op het spek te binden. Als je als vrouw in een kort rokje op een stille plek gaat lopen dan loop je simpelweg meer kans dat er iets gebeurd dan dat je in datzelfde rokje op een drukke winkelstraat gaat lopen.

Dan kan iedereen wel over me heen vallen, maar als je een dikke klok om je pols flasht etc etc, en vervolgens in de Bronx in New York gaat lopen dan zegt iedereen 'ja, dat is niet slim, daar moet je ook weg blijven', maar als het gaat over verkracht worden dan ineens geldt die redenering niet. Dan NOG STEEDS moet iedereen met zn handen van zon meid af blijven, maar feit is dat er mannen zijn die menen dat ze dat niet hoeven. Jammer dat je daar rekening mee moet houden, en dan kun je wel stoer roepen van 'nee, ik hoef me voor niemand aan te passen' en daar heb je dan gelijk in, maar hoeveel heb je aan die stoerdoenerij als je vervolgens aangifte zit te doen bij de politie van verkrachting?
tuurlijk is dat zo. enerzijds heb je het verhaal hoe het hoort (dus dat je als vrouw overal rond kan lopen, met wat je ook aan hebt, je wilde periodes mag hebben, enzovoorts) en anderzijds loop je er dan tegen aan dat hoe het hoort niet is hoe het in de praktijk is. desondanks denk ik oprecht dat je beter uit kan gaan van hoe het hoort tegenover iemand bij wie het mis ging! want wanneer je dat niet doet vel je een oordeel *en* ga je feitelijk mee met hoe het in de praktijk gaat.

maar goed; ik ben een idealist :)

hell; al zou ts zich compleet een slag in de rondte geneukt hebben, dan nog vind ik dat zij een verkrachting niet verdient of aan zichzelf te danken heeft!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_120260240
quote:
14s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Goed omschreven.
Eens.

quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:43 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

dat maakt t er niet duidelijker op. Eerder onduidelijker. Ze heeft een ruige periode achter de rug, en ze wilde overnieuw beginnen en dat ging fout. Dat foute is verkracht worden. Maar dan trek ik de conclusie dat het afspreken met die gozer onderdeel was van 'opnieuw beginnen'.

Ik vind het echt een erg onduidelijk verhaal.
Ben ik met je eens.

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2012 10:44:44 ]
  donderdag 13 december 2012 @ 10:44:42 #78
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_120260246
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:43 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

dat maakt t er niet duidelijker op. Eerder onduidelijker. Ze heeft een ruige periode achter de rug, en ze wilde overnieuw beginnen en dat ging fout. Dat foute is verkracht worden. Maar dan trek ik de conclusie dat het afspreken met die gozer onderdeel was van 'opnieuw beginnen'.

Ik vind het echt een erg onduidelijk verhaal.
In het andere topic staat dat hij met zijn vingers bij haar is binnengedrongen.
Misschien hebben haar ouders dat in eerste instantie onderschat en reageerden ze daarom zo.
Haar moeder wil nu wel meegaan naar slachtofferhulp.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_120260298
quote:
Dan kan iedereen wel over me heen vallen, maar als je een dikke klok om je pols flasht etc etc, en vervolgens in de Bronx in New York gaat lopen dan zegt iedereen 'ja, dat is niet slim, daar moet je ook weg blijven'
Onzin... je kan prima in de Bronx lopen en met een dikke klok flashen... It's attitude that counts...

En dan nog... "dat is niet slim"...
Geeft dat anderen het recht om daar misbruik van te maken? Nee, nooit!
  donderdag 13 december 2012 @ 10:47:30 #80
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_120260335
quote:

[..]

Als je als vrouw in een kort rokje op een stille plek gaat lopen dan loop je simpelweg meer kans dat er iets gebeurd dan dat je in datzelfde rokje op een drukke winkelstraat gaat lopen.
No shit, Sherlock. :')

Dit is dus blaming the victim. Dat het niet slim is wat je hierboven beschrijft weet iedereen, maar het is dus niet het slachtoffer die hieraan schuldig is, het zijn de daders.

En zulke situaties zijn ook niet altijd te vermijden, behalve wanneer je als kluizenaar gaat leven. Als ik 's avonds laat van het station kom moet ik door een donker straatje lopen en ik hoor het geklik van mijn hakken dan door de straten echoën. Reken er maar op dat ik me op dat moment niet veilig voel, maar wat stel jij voor dan? Dat vrouwen na 19:00 lekker binnen blijven zitten en nergens meer naar toe gaan omdat een stel kerels niet van vrouwen af kan blijven?
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  Moderator donderdag 13 december 2012 @ 10:49:20 #81
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_120260384
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:46 schreef ralph075 het volgende:

[..]

Onzin... je kan prima in de Bronx lopen en met een dikke klok flashen... It's attitude that counts...

En dan nog... "dat is niet slim"...
Geeft dat anderen het recht om daar misbruik van te maken? Nee, nooit!
Maar natuurlijk, toetsenbordrambo. Jij weet net zo goed als ik dat als jij in de verkeerde buurten daar gaat rondlopen dat je hele attitude niet meer telt. Overigens, als je daar een bende tegenkomt ben je al snel outnumbered.

Het KAN zijn dat je ongeschonden weg komt ja. Dat is inderdaad een mogelijkheid. Maar als je dat afzet tegen de mogelijkheid dat het verkeerd voor je afloopt, dan acht ik de kans op dat laatste een stuk groter. Dan kun je wel stoer roepen dat het attitude is, maar als er vervolgens 14 boze negers om je heen staan die je horloge toch wel erg mooi vinden, dan denk ik niet dat je heel ver komt met je attitude.

Overigens reageer je gewoon om het reageren heb ik het idee, want dat laatste is iets wat ik zelf ook zeg, maar je mist dus het punt van m'n post.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_120260391
link naar andere topic, kan em niet vinden
  donderdag 13 december 2012 @ 10:50:03 #83
206580 Luxuria
pi_120260403
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:49 schreef GeertJan88 het volgende:
link naar andere topic, kan em niet vinden
SEX / zware week
pi_120260425
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:47 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Dit is dus blaming the victim. Dat het niet slim is wat je hierboven beschrijft weet iedereen, maar het is dus niet het slachtoffer die hieraan schuldig is, het zijn de daders.

En zulke situaties zijn ook niet altijd te vermijden, behalve wanneer je als kluizenaar gaat leven. Als ik 's avonds laat van het station kom moet ik door een donker straatje lopen en ik hoor het geklik van mijn hakken dan door de straten echoën. Reken er maar op dat ik me op dat moment niet veilig voel, maar wat stel jij voor dan? Dat vrouwen na 19:00 lekker binnen blijven zitten en nergens meer naar toe gaan omdat een stel kerels niet van vrouwen af kan blijven?
ik moest ooit 's avonds in delft werken. geen goede busverbinding, en er werd daar idd wel eens iemand verkracht. maar ja; ik had die baan nodig. wtf moet je dan?
pi_120260463
quote:
Ik voel me vies en gebruikt.
No shit. _O-

Dat is het hele idee van verkracht worden :D!

Succes verder en alles
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 13 december 2012 @ 10:53:24 #86
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_120260519
quote:
7s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:52 schreef vosss het volgende:

[..]

No shit. _O-

Succes verder en alles
:r
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  donderdag 13 december 2012 @ 10:53:51 #87
206580 Luxuria
pi_120260538
quote:
7s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:52 schreef vosss het volgende:

[..]

No shit. _O-

Succes verder en alles
Wat draagt deze reactie bij? :X
pi_120260579
quote:
13s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:53 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Wat draagt deze reactie bij? :X
Niets anders dan haar succes wensen met alles.
Niets mis mee toch?

Ik moest gewoon even lachen vanwege wat ze zei. Dat is namelijk nogal logisch enzo.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator donderdag 13 december 2012 @ 10:54:53 #89
16180 crew  CoolGuy
pi_120260581
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:47 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Daar hebben we weer zo'n internetstier :') Lees nou eens goed wat ik zeg. Jij zou ten alle tijde overal moeten kunnen lopen, en er zou je niks moeten overkomen. Dat is de ideale wereld. Maar de realiteit is dat dat niet het geval is. Zo simpel is het gewoon.

Die kerels zouden er niet moeten zijn, maar feit is dat ze er wel zijn. Dan kun je er op gokken dat jij ze vanavond niet tegen gaat komen, maar Marianne Vaatstra gokte daar ook op. Had ze beter niet kunnen doen. Ik zou als vrouw zijnde, als je ergens heen moet en het alles behalve een 'drukke winkelstraat' niet alleen gaan. Ik zou zorgen dat ik iemand bij me heb. Better safe then sorry.

Is het kut dat je op die manier moet denken als vrouw zijnde? Absoluut. Zou het anders moeten zijn? Absoluut. IS het anders? Nee, het is hoe het is, en hoe het is is dat je beter te voorzichtig kunt zijn dan te onvoorzichtig.
pi_120260653
Je hebt zeker een punt, verkrachting is nooit goed te praten maar helaas gebeurd het wel. Daarom is het inderdaad hoe fucked up het ook dat het nodig is, om bepaalde situaties te vermijden.
pi_120260666
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:57 schreef GeertJan88 het volgende:
Je hebt zeker een punt, verkrachting is nooit goed te praten maar helaas gebeurd het wel. Daarom is het inderdaad verstanding hoe fucked up het ook dat het nodig is, om bepaalde situaties te vermijden.
pi_120260675
foutje
pi_120260848
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:49 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar natuurlijk, toetsenbordrambo. Jij weet net zo goed als ik dat als jij in de verkeerde buurten daar gaat rondlopen dat je hele attitude niet meer telt. Overigens, als je daar een bende tegenkomt ben je al snel outnumbered.

Het KAN zijn dat je ongeschonden weg komt ja. Dat is inderdaad een mogelijkheid. Maar als je dat afzet tegen de mogelijkheid dat het verkeerd voor je afloopt, dan acht ik de kans op dat laatste een stuk groter. Dan kun je wel stoer roepen dat het attitude is, maar als er vervolgens 14 boze negers om je heen staan die je horloge toch wel erg mooi vinden, dan denk ik niet dat je heel ver komt met je attitude.

Overigens reageer je gewoon om het reageren heb ik het idee, want dat laatste is iets wat ik zelf ook zeg, maar je mist dus het punt van m'n post.
Tuurlijk, noem mij maar toetsenbordrambo.... Uber-CoolGuy.... misschien moet je proberen wat meer empathie te hebben in plaats van zoveel "coolheid"...

Ja, jouw stelling klopt, maar in dit topic draagt dat helemaal niks bij aan het welbevinden van de TS, integendeel, het is eerder een knauw voor de TS om zulke toespelingen op uitlokking te uiten.

Dus, ook al heb je een punt... dit lijkt me daar niet de plek voor... maar ja... als je gewoon reageert om het reageren, dan zal empathie niet de eerste prioriteit zijn zeker...?
pi_120260897
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:57 schreef GeertJan88 het volgende:
Je hebt zeker een punt, verkrachting is nooit goed te praten maar helaas gebeurd het wel. Daarom is het inderdaad hoe fucked up het ook dat het nodig is, om bepaalde situaties te vermijden.
en nu chargeer ik ff hoor. want dat betekent dus dat je als vrouw niet alleen 's avonds over straat kan. dus ook geen werk 's avonds. misschien dan maar een hoofddoekje omdoen? binnen blijven? altijd ondewr begeleiding van een kerel dan maar? zullen we er eens een paar topicjes bijpakken waar juist die houding dan ook genadeloos neergesabeld wordt?

stelletje hypocrieten.....
  donderdag 13 december 2012 @ 11:06:01 #95
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_120260935
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:54 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik zou als vrouw zijnde, als je ergens heen moet en het alles behalve een 'drukke winkelstraat' niet alleen gaan. Ik zou zorgen dat ik iemand bij me heb. Better safe then sorry.
Dat is dus makkelijk roepen als man zijnde, maar in de praktijk komt dit er op neer dat je dan gewoon thuis moet blijven omdat zo iemand nu eenmaal vaak niet voorhanden is.

Vrouwen weten heel goed dat ze risico's nemen als ze 's avonds laat alleen over straat gaan. Maar ze nemen dat risico omdat ze ook nog willen leven en niet altijd aan huis gebonden willen zijn. Als het dan toch misgaat wil ze niet zo iemand als jij over haar heen krijgen die dan gaat roepen dat ze maar niet alleen over straat had moeten gaan.
  Moderator donderdag 13 december 2012 @ 11:07:53 #96
16180 crew  CoolGuy
pi_120260978
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:03 schreef ralph075 het volgende:

[..]

Tuurlijk, noem mij maar toetsenbordrambo.... Uber-CoolGuy.... misschien moet je proberen wat meer empathie te hebben in plaats van zoveel "coolheid"...

Ja, jouw stelling klopt, maar in dit topic draagt dat helemaal niks bij aan het welbevinden van de TS, integendeel, het is eerder een knauw voor de TS om zulke toespelingen op uitlokking te uiten.

Dus, ook al heb je een punt... dit lijkt me daar niet de plek voor... maar ja... als je gewoon reageert om het reageren, dan zal empathie niet de eerste prioriteit zijn zeker...?
Ik stel vragen, omdat het gehele verhaal achter deze situatie niet veilig is. dat de discussie breder wordt getrokken kan ik niks aan doen, maar wel interessant en dus doe ik daar aan mee. Ik moet helemaal niks proberen, en al helemaal niet omdat jij het zegt, malloot :')

Nogmaals, het verhaal is niet duidelijk. Daar vraag ik naar, want dat maakt het gehele plaatje denk ik wel duidelijker. Dus dit lijkt me prima de plek daarvoor. Als je alleen maar kusjekroel reacties wil moet je naar het viva forum gaan ofzo. Ik snap wel dat je vooral het laatste woord wil hebben omdat je denkt dat je anders overbluft bent. Je kunt het nog een keer proberen als je wil, maar dan wel goed.
pi_120261005
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:04 schreef simmu het volgende:

[..]

en nu chargeer ik ff hoor. want dat betekent dus dat je als vrouw niet alleen 's avonds over straat kan. dus ook geen werk 's avonds. misschien dan maar een hoofddoekje omdoen? binnen blijven? altijd ondewr begeleiding van een kerel dan maar? zullen we er eens een paar topicjes bijpakken waar juist die houding dan ook genadeloos neergesabeld wordt?

stelletje hypocrieten.....
Tuurlijk niet, maar ik zal je een ander voorbeeld geven. Ik woonde een aantal jaren geleden in een wat mindere buurt van Amsterdam. Als ik hier (vrouwelijk) bezoek kreeg dan liep ik daarna altijd mee naar het station. Het is echt klote dat het nodig is, maar het moest wel omdat ze anders gegarandeerd werden lastig gevallen. Dan kan ik of zij wel bijdehand gaan lopen doen van wat belachelijk dat het nodig is en hier doen we niet aan mee, maar daar heeft tuig geen boodschap aan met als resultaat dat je dus in een situatie komt waar je niet in wilt komen.
pi_120261068
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:54 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Daar hebben we weer zo'n internetstier :') Lees nou eens goed wat ik zeg. Jij zou ten alle tijde overal moeten kunnen lopen, en er zou je niks moeten overkomen. Dat is de ideale wereld. Maar de realiteit is dat dat niet het geval is. Zo simpel is het gewoon.

Die kerels zouden er niet moeten zijn, maar feit is dat ze er wel zijn. Dan kun je er op gokken dat jij ze vanavond niet tegen gaat komen, maar Marianne Vaatstra gokte daar ook op. Had ze beter niet kunnen doen. Ik zou als vrouw zijnde, als je ergens heen moet en het alles behalve een 'drukke winkelstraat' niet alleen gaan. Ik zou zorgen dat ik iemand bij me heb. Better safe then sorry.

Is het kut dat je op die manier moet denken als vrouw zijnde? Absoluut. Zou het anders moeten zijn? Absoluut. IS het anders? Nee, het is hoe het is, en hoe het is is dat je beter te voorzichtig kunt zijn dan te onvoorzichtig.
Kut, maar waar. Word zelf ook regelmatig lastiggevallen op klaarlichte dag, maar dat bleef bij aanstaren en (geen charmante) dingen roepen. Maar een paar keer ging het 's avonds bijna mis. Ik liep over een straat waar ik altijd liep was (in het "nette" Amsterdam Zuid), maar dit keer was het heel donker (was pas fucking 8 uur) en leeg. Een man kwam van de andere kant, sprak me aan en wilde me vastpakken. Ik raakte in paniek, sloeg hem, schreeuwde en rende weg. Sindsdien ben ik enorm paranoïde als ik over straat loop, ook al is het op klaarlichte dag.

Als vrouw moet je altijd je ogen open houden, zorgen dat er iemand bij je is als je alleen in het donker moet lopen etc, en vooral assertief zijn als er iets gebeurt. Desnoods gil je, sla je, en ren vooral heel hard weg.
Hoe ouder ik word, hoe "gevaarlijker" ik de wereld zie. Niet dat ik nu niet over straat durf, maar soms raak ik gewoon uitgeput van alle opmerkingen, gestaar, op me hoede zijn, assertief zijn...
Goth Juice. The most powerful hairspray known to man. Made from the tears of Robert Smith.
  Moderator donderdag 13 december 2012 @ 11:12:27 #99
16180 crew  CoolGuy
pi_120261119
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:06 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Dat is dus makkelijk roepen als man zijnde, maar in de praktijk komt dit er op neer dat je dan gewoon thuis moet blijven omdat zo iemand nu eenmaal vaak niet voorhanden is.

Vrouwen weten heel goed dat ze risico's nemen als ze 's avonds laat alleen over straat gaan. Maar ze nemen dat risico omdat ze ook nog willen leven en niet altijd aan huis gebonden willen zijn. Als het dan toch misgaat wil ze niet zo iemand als jij over haar heen krijgen die dan gaat roepen dat ze maar niet alleen over straat had moeten gaan.
Ja, dat zullen ze heel goed weten, maar ze achten de kans daarop verwaarloosbaar klein. Daarom kiezen ze er ook voor om toch te gaan. En eerlijk is eerlijk, 99,9% van de tijd gebeurd er niks. Alleen jij zult maar net die 0,1% zijn. Dat er altijd situaties zijn waarin het kan gebeuren kun je niet voorkomen nee, maar je kunt het aantal situaties waarin het mogelijk is wel zoveel mogelijk verkleinen.

Zoals ik al voorspelde vallen veel mensen over wat ik zeg, maar daar heb ik geen boodschap aan. Als jij op stap bent geweest met vrienden, en zelfs al moet je nog maar 200 meter naar huis, dan neem ik aan dat jij vrienden hebt die met je mee gaan, tot aan de voordeur? En ik neem aan dat jij dat niet weigert onder het mom van 'het is nog maar 200 meter' ?

In het geval van TS zie ik gewoon gaten in het verhaal. En die gaten roepen vragen op. Dat zij niet verkracht had mogen worden staat als een paal boven water, en dat bevestig ik ook als eerste in mijn posts, maar dat betekent niet dat ik niet naar de gaten in het verhaal mag vragen.
  Moderator donderdag 13 december 2012 @ 11:16:42 #100
16180 crew  CoolGuy
pi_120261221
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:08 schreef GeertJan88 het volgende:

[..]

Tuurlijk niet, maar ik zal je een ander voorbeeld geven. Ik woonde een aantal jaren geleden in een wat mindere buurt van Amsterdam. Als ik hier (vrouwelijk) bezoek kreeg dan liep ik daarna altijd mee naar het station. Het is echt klote dat het nodig is, maar het moest wel omdat ze anders gegarandeerd werden lastig gevallen. Dan kan ik of zij wel bijdehand gaan lopen doen van wat belachelijk dat het nodig is en hier doen we niet aan mee, maar daar heeft tuig geen boodschap aan met als resultaat dat je dus in een situatie komt waar je niet in wilt komen.
Dit dus. Mijn vriendin komt wel eens met de trein naar mij toe. Ik zorg dat ik op het station ben voor haar trein aan komt. Het is erg zat dat je op die manier moet denken, en de kans dat er op dat station iets gebeurd is relatief klein, maar ik vergeef het mezelf niet als ik denk 'oh het zal wel loslopen' en er gebeurd dan wel wat.

Beter safe than sorry.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')