abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120259117
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:01 schreef kahlie het volgende:

[..]

:r :r :r :r :r :r :r :r

Er worden ook kinderen van 6 verkacht. Zijn dat ook types?
Lees gewoon http://www.movisie.nl/ond(...)ld_jan_09%5B1%5D.pdf even door, en dan kopje 4.3. Dan zal je zien dat ik gewoon gelijk heb, en dat je weer eens uit je nek lult. Ik zie je excuus wel terug in dit topic neem ik aan?

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2012 10:06:47 ]
  donderdag 13 december 2012 @ 10:06:48 #52
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_120259128
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:02 schreef Kaviaar het volgende:

[..]

Vatbaar voor? Ik heb het over degenen die verkrachten he; niet degenen die verkracht worden.
Ik denk dat hij verkeerd quotte en dat hij Scorpie bedoelde.
Wat hij uitkraamt is ook walgelijk en kwetsend.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_120259145
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:02 schreef Kaviaar het volgende:

[..]

Vatbaar voor? Ik heb het over degenen die verkrachten he; niet degenen die verkracht worden.
Vatbaar voor jongens/mannen met slechte bedoelingen. (Maar dat staat even los van dit topic.)

Ik vind het verkeerd om mensen in te delen in types, zulke mensen heb je in alle lagen van de bevolking.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2012 10:07:55 ]
pi_120259183
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:06 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Ik denk dat hij verkeerd quotte en dat hij Scorpie bedoelde.
Wat hij uitkraamt is ook walgelijk en kwetsend.
Ja, lees vooral niet de bron door die ik geef maar ga gelijk in de gillende-keukenwijf-stand. Toppiejoppie meid.
pi_120259204
Wat een enorm misselijke reactie van je ouders zeg
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_120259207
Dus, even resumerend voor de wijven met het schuim op de mondhoeken, even een quote zodat ze het wel MOETEN lezen, uit mijn bron:

quote:
Er is een groot sekseverschil als het gaat om jeugdige slachtoffers van seksueel geweld.
Vóór het 16e jaar is 19 procent van de vrouwen en 4 procent van de mannen slachtoffer
geworden van seksueel geweld. De gemiddelde leeftijd bij de aanvang van het misbruik
is 10 jaar bij de vrouwen en 11 jaar bij de mannen (Bakker, 2006). Deze cijfers komen
overeen met die uit een onderzoek van De Graaf et al. (2005) onder jongeren tot 25 jaar.
Ook bij andere aspecten zijn er duidelijke verschillen tussen meisjes en jongens. Meisjes
worden zowel bij de eerste geslachtsgemeenschap als bij de eerste anale seks veel
vaker overgehaald of gedwongen dan jongens (18 procent van de meisjes en 4 procent
van de jongens). Eén op de vijf meisjes heeft wel eens gedwongen seks gehad.
Waarbij het vooral gaat om meisjes met een vmbo-opleiding, en om Surinaamse en
Antilliaanse meisjes; 8 op de 1000 meisjes is wel eens gedwongen of overgehaald tot
seks voor geld of een andere beloning (tegen 4 op de 1000 jongens).
De zogenoemde ‘jonge starters’ lopen extra risico om te maken te krijgen met seksuele
dwang. Als de eerste geslachtsgemeenschap plaatsvindt op 13-jarige leeftijd of eerder,
is zowel bij meisjes als bij jongens de kans relatief groot dat de jongere hiertoe overgehaald
is. Met het ouder worden neemt de interactiecompetentie sterk toe, waardoor de
risico’s kleiner worden.

Er zijn ook grote verschillen tussen jongens en meisjes als het gaat om de relatie tussen
etnische herkomst en ongewenste seksuele ervaringen. Uit het onderzoek van
Diepenmaat et al. (2006) blijkt dat vooral Turkse (17.1 procent), Marokkaanse (10.4
procent) en Surinaamse/Antilliaanse (7.4 procent) jongens een relatief groot risico
lopen op een ongewenste seksuele ervaring. Ter vergelijking: voor Nederlandse jongens
is de kans 2.2 procent, voor Marokkaanse en Turkse meisjes is de kans respectievelijk
2.7 procent en 2.3 procent, voor Nederlandse meisjes is de kans 6.9 procent.

Marokkaanse en Turkse jongens zijn relatief vaak slachtoffer van seksuele dwang én
hebben relatief vaak wel eens iemand gedwongen tot seksuele handelingen.
Surinaamse en Antilliaanse meisjes worden volgens De Graaf et al. (2005) relatief
vaker gedwongen tot seksuele handelingen, maar dit verschil met andere groepen
meisjes is volgens de onderzoekers volledig toe te schrijven aan het relatief lager
opleidingsniveau.

Jongens worden vaker dan meisjes buiten het gezin misbruikt. Jongens praten zo
mogelijk nog moeilijker over hun ervaringen dan meisjes. De schaamte is bij hen groter,
onder meer omdat er in de samenleving minder aandacht is voor de kwetsbaarheid
van jongens. De ervaringen als slachtoffer staan bovendien haaks op het beeld
dat jongens en mannen flink moeten zijn, controle horen te hebben over wat er
gebeurt en geacht worden actief te zoeken naar seksualiteit. Homo- en biseksuele
jongens worden vaker dan heterojongens gedwongen tot seks, ook voor het 12e jaar.
Eén op de vier homojongens in het onderzoek van De Graaf et al. (2005:140) heeft
hier ervaring mee.

Geen dank.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2012 10:11:40 ]
pi_120259218
quote:
7s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:06 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Lees gewoon http://www.movisie.nl/ond(...)ld_jan_09%5B1%5D.pdf even door, en dan kopje 4.3. Dan zal je zien dat ik gewoon gelijk heb, en dat je weer eens uit je nek lult. Ik zie je excuus wel terug in dit topic neem ik aan?
Slachteroffergroepen zijn wat anders dan 'types'. De manier waarop je het schreef schoot wel meer mensen in het verkeerde keelgat hoor Scorpie. Vooral omdat er verder dus geen uitleg bij stond, i.t.t. bij mijn post over vatbaarheid en herhaling.

Trouwens, uitleg over vatbaarheid heb ik in mijn post ook geschreven, dus die pdf verteld mij niets nieuws. Nogmaals, voor het 16de levensjaar is 19% van de vrouwen al slachtoffer geweest van sexueel misbruik, waarbij de gemiddelde leeftijd 10-11 is.
  donderdag 13 december 2012 @ 10:10:03 #58
206580 Luxuria
pi_120259224
quote:
14s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:08 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja, lees vooral niet de bron door die ik geef maar ga gelijk in de gillende-keukenwijf-stand. Toppiejoppie meid.
Jaja kijk eens naar de tijden? Ik had het al getypt voordat ik jouw bericht zag.
pi_120259247
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:09 schreef kahlie het volgende:

[..]

Slachteroffergroepen zijn wat anders dan 'types'. De manier waarop je het schreef schoot wel meer mensen in het verkeerde keelgat hoor Scorpie. Vooral omdat er verder dus geen uitleg bij stond, i.t.t. bij mijn post.

Trouwens, uitleg over vatbaarheid heb ik in mijn post ook geschreven, dus die pdf verteld mij niets nieuws. Nogmaals, voor het 16de levensjaar is 19% van de vrouwen al slachtoffer geweest van sexueel misbruik, waarbij de gemiddelde leeftijd 10-11 is.
Ik neem dit maar aan voor excuus.
pi_120259284
quote:
14s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik neem dit maar aan voor excuus.
Mag je doen. Dan neem ik dit aan als excuus dat je ziet dat 'types' het verkeerde woord is om slachtoffergroepen te beschrijven.
pi_120259292
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 00:37 schreef Oneironaut het volgende:
[..]
Blablabla..... erg goede post.....blablabla

EDIT: je spreekt met jongens af terwijl je een vriend hebt? :{ :{ :{ :{
Ik hoop dat je hiervan hebt geleerd.

Ongelovelijk.... wat een enorme domme post maak je van jouw eigen, inhoudelijke erg goede, post... enkel en alleen door jouw edit. Wie ben jij om daarover te oordelen?
Om maar een stukje te quoten uit jouw eigen (goede) inhoud, die evenveel (of misschien wel juist) op jezelf slaat:

quote:
Aan de andere kant zie je dat er mensen zijn en ook al zijn het je ouders, wiens oordeel/mening het absoluut onwaardig is dat jij er waarde aan hecht.
@zeefje: heel veel sterkte!

Probeer een weg te vinden met de goede tips die in dit topic voorbij zijn gekomen, want die staan er zeker ook in. Weet en wees/word ervan overtuigd dat de schuld niet bij jou ligt.

Het lastige van de aangifte kan ik me ook heel goed voorstellen... dat het kan leiden tot oprakelen van emoties/gevoelens op een moment dat je het (hopelijk) zelf al hebt afgesloten en dan ook nog het risico lopen dat het juridisch niet tot een (voor jou) positieve afsluiting leidt...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nogmaals, sterkte en kracht toegewenst.

[ Bericht 0% gewijzigd door ralph075 op 13-12-2012 10:27:34 ]
pi_120259626
@scorpie; wat je onhoudelijk zegt klopt wel, het probleem is dat je er een oordeel aan hangt. en dat oordeel klopt niet. die komt neer op al die oude shit: "oh. je droeg een te kort rokje. eigen schuld dan dat je verkracht wordt" en "ja, je moet als vrouw dan ook niet 's avonds alleen op straat lopen" en "oh. verkracht en nu zwanger? dan ben je niet echt verkracht, want daar kan je niet zwanger van worden".

:N
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_120259636
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:22 schreef GeertJan88 het volgende:

[..]

En jij bent?
Serieus, je wilt nog verder offtopic gaan? Kom anders even in DM of PM, als je echt zoveel problemen hebt met mijn posts.
pi_120259660
quote:
7s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:24 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Serieus, je wilt nog verder offtopic gaan? Kom anders even in DM of PM, als je echt zoveel problemen hebt met mijn posts.
Doe dat.

Kunnen we met z'n alleen weer terug naar het topic en het weer betrekken op de posts van de TS? Dank.
pi_120259680
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:23 schreef simmu het volgende:
@scorpie; wat je onhoudelijk zegt klopt wel, het probleem is dat je er een oordeel aan hangt. en dat oordeel klopt niet. die komt neer op al die oude shit: "oh. je droeg een te kort rokje. eigen schuld dan dat je verkracht wordt" en "ja, je moet als vrouw dan ook niet 's avonds alleen op straat lopen" en "oh. verkracht en nu zwanger? dan ben je niet echt verkracht, want daar kan je niet zwanger van worden".

Ik hang er geen mening aan. Ik zeg iets dat feitelijk onderbouwd is met een onderzoek. Iedereen leest klaarblijkelijk eroverheen dat ik in mijn eerste post in dit topic al heb gezegd dat niemand verkracht hoort te worden. Maar ja, mensen lezen blijkbaar de worden 'kans op' en 'groter' niet en komen als een dolle, niet-nadenkende internetstier (voel je niet aangesproken Geertje en kahlie) aanvallen en komen daarna er pas achter dat ze stiekem poep praten omdat ze niet kunnen lezen. Kneuterig, kneuzig en nogal dommig. Maak niet dezelfde fout simmy.
  Moderator donderdag 13 december 2012 @ 10:26:55 #66
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_120259711
hmm. even los van het feit dat een verkrachting nooit de schuld is van het slachtoffer, vind ik het verhaal wel een beetje vreemd. De reactie van je ouders is stuitend, maar ik vraag me wel af waarom ze dat zeggen?

Je zou er iets van geleerd moeten hebben. Hoe komen ze bij die uitspraak? Verder lees ik dat TS een 'ruige' periode heeft gehad. En dat dat fout is gegaan. En dat ze een vriend heeft. Dus wat is dat ruige dan? Met een gozer afspreken en daar thee mee gaan drinken? Het lijkt me dat met ruig iets anders wordt bedoeld, en ik ben benieuwd of de opmerking van de ouders daar op gericht is?

En hoe staat je vriend daar tegenover dan, tegenover die 'ruige' periode? Ik ben echt heel benieuwd wat daar exact mee bedoeld wordt. Overigens kom je vervolgens met een verhaal van 3 goede vrienden maar deze jongen was iemand die je pas voor de 2e keer zag.

Afspreken met andere gasten + ruige periode + opmerking van je ouders vind ik...naja...ik heb het idee dat er een gedeelte van het verhaal niet verteld wordt.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_120259729
Wat is er nou precies gebeurt? Het lijkt alsof er posts missen.
Nieuwe start? en dan opeens afgesproken met een jongen?
Ik mis kostbare info.
Die wellicht ook het oordeel van de ouders zou verklaren.
  donderdag 13 december 2012 @ 10:30:12 #68
206580 Luxuria
pi_120259818
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:27 schreef Murdera het volgende:
Wat is er nou precies gebeurt? Het lijkt alsof er posts missen.
Nieuwe start? en dan opeens afgesproken met een jongen?
Ik mis kostbare info.
Die wellicht ook het oordeel van de ouders zou verklaren.
Ze heeft ook een topic in SEX geplaatst waar iets meer informatie staat (maar nog mist er vanalles).
Ze is verkracht door zijn vingers, dus niet all the way, misschien dat daarom de ouders zo reageren?
pi_120259851
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:30 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Ze heeft ook een topic in SEX geplaatst waar iets meer informatie staat.
Ze is verkracht door zijn vingers, dus niet all the way, misschien dat daarom de ouders zo reageren?
Even kijken dan maar.
pi_120259916
Ok, dus:
Via een vriendin, of toch niet zo'n goede vriendin, maar meer een kennis, een onbekende kerel ontmoet, en daar 2 keer mee afgesproken, de 2e keer werd hij handtastelijk.

Hebben je ouders je wellicht gewaarschuwd voor dat mannetje?
  donderdag 13 december 2012 @ 10:33:57 #71
350968 kedge
cicatrix manet
pi_120259924
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:26 schreef CoolGuy het volgende:
hmm. even los van het feit dat een verkrachting nooit de schuld is van het slachtoffer, vind ik het verhaal wel een beetje vreemd. De reactie van je ouders is stuitend, maar ik vraag me wel af waarom ze dat zeggen?

Je zou er iets van geleerd moeten hebben. Hoe komen ze bij die uitspraak? Verder lees ik dat TS een 'ruige' periode heeft gehad. En dat dat fout is gegaan. En dat ze een vriend heeft. Dus wat is dat ruige dan? Met een gozer afspreken en daar thee mee gaan drinken? Het lijkt me dat met ruig iets anders wordt bedoeld, en ik ben benieuwd of de opmerking van de ouders daar op gericht is?

En hoe staat je vriend daar tegenover dan, tegenover die 'ruige' periode? Ik ben echt heel benieuwd wat daar exact mee bedoeld wordt. Overigens kom je vervolgens met een verhaal van 3 goede vrienden maar deze jongen was iemand die je pas voor de 2e keer zag.

Afspreken met andere gasten + ruige periode + opmerking van je ouders vind ik...naja...ik heb het idee dat er een gedeelte van het verhaal niet verteld wordt.
Goede post. Ben benieuwd naar de antwoorden. Dit hele verhaal schept veel onduidelijkheid. De meesten hier vallen haar ouders direct aan terwijl de motieven verre van duidelijk zijn.
A vaincre sans péril, on triomphe sans gloire.
  Moderator donderdag 13 december 2012 @ 10:37:56 #72
16180 crew  CoolGuy
pi_120260040
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:23 schreef simmu het volgende:

Een beetje gelul vind ik dit. Als vrouw ben je niet verantwoordelijk voor het feit dat er iemand met zn vingers aan je zit bij verkrachting/aanranding, maar daar zit wel een component eigen verantwoording in. Dat mag je niet roepen als het over verkrachting gaat, want dan valt iedereen over je heen, maar daar heb ik schijt aan.

Je vraagt er niet om om verkracht te worden, maar je hoeft de kat ook niet op het spek te binden. Als je als vrouw in een kort rokje op een stille plek gaat lopen dan loop je simpelweg meer kans dat er iets gebeurd dan dat je in datzelfde rokje op een drukke winkelstraat gaat lopen.

Dan kan iedereen wel over me heen vallen, maar als je een dikke klok om je pols flasht etc etc, en vervolgens in de Bronx in New York gaat lopen dan zegt iedereen 'ja, dat is niet slim, daar moet je ook weg blijven', maar als het gaat over verkracht worden dan ineens geldt die redenering niet. Dan NOG STEEDS moet iedereen met zn handen van zon meid af blijven, maar feit is dat er mannen zijn die menen dat ze dat niet hoeven. Jammer dat je daar rekening mee moet houden, en dan kun je wel stoer roepen van 'nee, ik hoef me voor niemand aan te passen' en daar heb je dan gelijk in, maar hoeveel heb je aan die stoerdoenerij als je vervolgens aangifte zit te doen bij de politie van verkrachting?
pi_120260105
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:26 schreef CoolGuy het volgende:

Ben wel benieuwd naar de antwoorden op je vragen.

Overigens:
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2012 00:04 schreef zarGon het volgende:
Waarom reageren je ouders er zo op?

Sterkte!

quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2012 00:08 schreef zeefje het volgende:

[..]

Ik heb een 'ruige' periode achter de rug. En wilde nu een nieuwe start maken. Dat ging dus goed mis.

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2012 10:41:30 ]
pi_120260183
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:37 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Een beetje gelul vind ik dit. Als vrouw ben je niet verantwoordelijk voor het feit dat er iemand met zn vingers aan je zit bij verkrachting/aanranding, maar daar zit wel een component eigen verantwoording in. Dat mag je niet roepen als het over verkrachting gaat, want dan valt iedereen over je heen, maar daar heb ik schijt aan.

Je vraagt er niet om om verkracht te worden, maar je hoeft de kat ook niet op het spek te binden. Als je als vrouw in een kort rokje op een stille plek gaat lopen dan loop je simpelweg meer kans dat er iets gebeurd dan dat je in datzelfde rokje op een drukke winkelstraat gaat lopen.

Dan kan iedereen wel over me heen vallen, maar als je een dikke klok om je pols flasht etc etc, en vervolgens in de Bronx in New York gaat lopen dan zegt iedereen 'ja, dat is niet slim, daar moet je ook weg blijven', maar als het gaat over verkracht worden dan ineens geldt die redenering niet. Dan NOG STEEDS moet iedereen met zn handen van zon meid af blijven, maar feit is dat er mannen zijn die menen dat ze dat niet hoeven. Jammer dat je daar rekening mee moet houden, en dan kun je wel stoer roepen van 'nee, ik hoef me voor niemand aan te passen' en daar heb je dan gelijk in, maar hoeveel heb je aan die stoerdoenerij als je vervolgens aangifte zit te doen bij de politie van verkrachting?
Goed omschreven.
  Moderator donderdag 13 december 2012 @ 10:43:16 #75
16180 crew  CoolGuy
pi_120260207
quote:
14s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:39 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd naar de antwoorden op je vragen.

Overigens:

[..]

[..]

dat maakt t er niet duidelijker op. Eerder onduidelijker. Ze heeft een ruige periode achter de rug, en ze wilde overnieuw beginnen en dat ging fout. Dat foute is verkracht worden. Maar dan trek ik de conclusie dat het afspreken met die gozer onderdeel was van 'opnieuw beginnen'.

Ik vind het echt een erg onduidelijk verhaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')