Van de cd's die ik dit jaar gekocht heb (en dit jaar zijn uitgekomen):
01: Jack White - Blunderbuss
Het meest gevariëerde album van het jaar. Sowieso is alles wat Jack White doet (o.a. ook die single met Beck dit jaar, die ik ook ff gekocht heb (net zo duur als een normaal album trouwens :S) geniaal. The White Stripes blijven legendarisch. The Raconteurs zijn een leuke tussenact. Maar ook solo is hij super en het mooiste nog elk nummer is een kunstwerkje opzicht met de singles Freedom at 21 en Love Interruption als hoogtepunten. Het komt niet vaak voor dat albums geen enkel "opvulnummer" hebben. Dat komt volgens mij alleen voor bij albums van echte helden zoals bijvoorbeeld Beck en Jack White

02: Citizens! - Here we Are!
Je zou kunnen denken dat dit een nieuw album van Franz Ferdinand is en zo klinkt het eigenlijk ook, niet vreemd omdat de producer van het album de zanger van Franz Ferdinand is. Ik heb er verder geen problemen mee. Reptile vind ik een van de betere nummers van 2012 en het hele album klinkt gewoon goed. Wel een tikkeltje kort, maar dat is bij britpopacts wel vaker het geval.
03: Die Toten Hosen - Ballast der Republik
Als echt Die Toten Hosen/Fortuna Düsseldorffan kan dit album niet in mijn platenkast ontbreken en met Tage wie Diese weer een kulthit te pakken die zelfs hier in Nederland (lees Limburg) vaker in de kroeg gedraait wordt.
04: Two Door Cinema Club - Beacon
Minder hitgevoelig als Tourist History. Maar toch een lekker album. De bijgevoegde single vond ik ook wel een leuk hebbedingetje.
05: Deichkind - Befehle von ganz Unten
intelligente Deutschrap. Je moet er van houden

06: Lana Del Rey - Born To Die
Wel een tikkeltje commerciëel. Maar ik vind het heel erg fijne achtergrondmuziek

07: Andy Burrows - Company
Mooi album. Schitterende stem alleen ook is dit album van korte duur (helaas)
08: Reptile Youth - Reptile Youth (Moet nog binnenkomen, maar wat ik van de previews heb gehoord klinkt alvast goed)
09: Erol Alkan - I Love Techno 2012 (Moet ook nog binnenkomen, ook afgaande van de previews tot nu toe

)
10: Beck - Song Reader (Hier is wel een beetje fantasie bij nodig

)
Tevens zie ik het in december 2011 uitgekomen als hét album van 2012. Gold On The Ceiling, Run Right Back en Little Black Submarines waren toch wel mijn nummers van het jaar 2012 en ik heb ze onlangs nog live gezien
Verder nog een leuke drum and bass verzamelaar gekocht en nog wat oudere cd's

De grootste muzikale tegenvallers van 2012 was:
Het nieuwe album van Muse (Second Law) dat ik zonder te luisteren heb gekocht (Ik dacht dat, dat wel bij kon bij Muse), maar dat album kan mij op Madness na (wat ook geen topnummer is, maar wel vermakelijk) dus echt niet interessant is. Waar Muse tot voor kort nog kunstwerkjes afleverde, moeten we het nu doen met een inspiratieloos, eentoning synthpop geluid wat 3 kwartier duurt en bij Madness door de knullige (doch grappige) dubstep een klein beetje afwijkt, maar voor de rest dus een grote eenheidsworst is. Ook vind ik dat Muse een beetje te commerciëel aan het worden is (een beetje op de Coldplaytour dus). Wel erg zonde want door het fantastische concert wat ze in het Goffertpark in Nijmegen in 2010 gaven, was het eigenlijk een van mijn lievelingsbands geworden...
Mijn tweede muzikale dieptepunt, was dat het album van The Vaccines zo tegenviel. Deze band was mij dankzij Werchter 2011 positief opgevallen. Het debuutalbum heb ik hélemaal grijs gedraait. Maar het 2e album valt echt tegen. Het begint al met een kinderachtige cover en voor de rest is No Hope nog wel een sterk nummer, de andere single ook een beetje kinderachtig en de rest van het album totaal niet overtuigend...