abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120858456
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 12:42 schreef ranja het volgende:

[..]

Hoe kom je aan die datum? Meestal is rym wel betrouwbaar hierin.
Van hun site en van Amazon:
http://www.amazon.co.uk/Dear-Keaton-Henson/dp/B0049BV3JI

Kan zijn dat een ander label de plaat later nog een keer heeft uitgebracht :?
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_120861112
Cinsault, een dikke ^O^ voor het opnemen van William Seen's Transport Music in je lijstje!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_120862106
Van de cd's die ik dit jaar gekocht heb (en dit jaar zijn uitgekomen):

01: Jack White - Blunderbuss
Het meest gevariëerde album van het jaar. Sowieso is alles wat Jack White doet (o.a. ook die single met Beck dit jaar, die ik ook ff gekocht heb (net zo duur als een normaal album trouwens :S) geniaal. The White Stripes blijven legendarisch. The Raconteurs zijn een leuke tussenact. Maar ook solo is hij super en het mooiste nog elk nummer is een kunstwerkje opzicht met de singles Freedom at 21 en Love Interruption als hoogtepunten. Het komt niet vaak voor dat albums geen enkel "opvulnummer" hebben. Dat komt volgens mij alleen voor bij albums van echte helden zoals bijvoorbeeld Beck en Jack White :D

02: Citizens! - Here we Are!
Je zou kunnen denken dat dit een nieuw album van Franz Ferdinand is en zo klinkt het eigenlijk ook, niet vreemd omdat de producer van het album de zanger van Franz Ferdinand is. Ik heb er verder geen problemen mee. Reptile vind ik een van de betere nummers van 2012 en het hele album klinkt gewoon goed. Wel een tikkeltje kort, maar dat is bij britpopacts wel vaker het geval.

03: Die Toten Hosen - Ballast der Republik
Als echt Die Toten Hosen/Fortuna Düsseldorffan kan dit album niet in mijn platenkast ontbreken en met Tage wie Diese weer een kulthit te pakken die zelfs hier in Nederland (lees Limburg) vaker in de kroeg gedraait wordt.

04: Two Door Cinema Club - Beacon
Minder hitgevoelig als Tourist History. Maar toch een lekker album. De bijgevoegde single vond ik ook wel een leuk hebbedingetje.

05: Deichkind - Befehle von ganz Unten
intelligente Deutschrap. Je moet er van houden :P
06: Lana Del Rey - Born To Die
Wel een tikkeltje commerciëel. Maar ik vind het heel erg fijne achtergrondmuziek :)
07: Andy Burrows - Company
Mooi album. Schitterende stem alleen ook is dit album van korte duur (helaas)
08: Reptile Youth - Reptile Youth (Moet nog binnenkomen, maar wat ik van de previews heb gehoord klinkt alvast goed)
09: Erol Alkan - I Love Techno 2012 (Moet ook nog binnenkomen, ook afgaande van de previews tot nu toe :) )
10: Beck - Song Reader (Hier is wel een beetje fantasie bij nodig :D)

Tevens zie ik het in december 2011 uitgekomen als hét album van 2012. Gold On The Ceiling, Run Right Back en Little Black Submarines waren toch wel mijn nummers van het jaar 2012 en ik heb ze onlangs nog live gezien :)
Verder nog een leuke drum and bass verzamelaar gekocht en nog wat oudere cd's :)

De grootste muzikale tegenvallers van 2012 was:
Het nieuwe album van Muse (Second Law) dat ik zonder te luisteren heb gekocht (Ik dacht dat, dat wel bij kon bij Muse), maar dat album kan mij op Madness na (wat ook geen topnummer is, maar wel vermakelijk) dus echt niet interessant is. Waar Muse tot voor kort nog kunstwerkjes afleverde, moeten we het nu doen met een inspiratieloos, eentoning synthpop geluid wat 3 kwartier duurt en bij Madness door de knullige (doch grappige) dubstep een klein beetje afwijkt, maar voor de rest dus een grote eenheidsworst is. Ook vind ik dat Muse een beetje te commerciëel aan het worden is (een beetje op de Coldplaytour dus). Wel erg zonde want door het fantastische concert wat ze in het Goffertpark in Nijmegen in 2010 gaven, was het eigenlijk een van mijn lievelingsbands geworden...

Mijn tweede muzikale dieptepunt, was dat het album van The Vaccines zo tegenviel. Deze band was mij dankzij Werchter 2011 positief opgevallen. Het debuutalbum heb ik hélemaal grijs gedraait. Maar het 2e album valt echt tegen. Het begint al met een kinderachtige cover en voor de rest is No Hope nog wel een sterk nummer, de andere single ook een beetje kinderachtig en de rest van het album totaal niet overtuigend...

:)
pi_120911446
Hup meer lijstjes! :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zaterdag 29 december 2012 @ 15:03:46 #180
159761 Arn0
Abbey Road
pi_120911571
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 december 2012 15:00 schreef Norrage het volgende:
Ik ben bezig aan een wanhopige poging alle albums nog op de 'te beluisteren' lijst staan, daadwerkelijk te beluisteren :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zaterdag 29 december 2012 @ 17:45:49 #181
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_120917909
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 december 2012 15:00 schreef Norrage het volgende:
Ik ben eens de archieven ingedoken. Een aantal vaste jaarlijstjes klanten hebben nog geen lijstje ingeleverd (waarbij een aantal, bijvoorbeeld pfaf, al hebben gezegd dit jaar over te slaan of dat hij eraan zit te komen), namelijk:
Beregd, Breach, Desunoto, DO2, F_JD, Felagund, GeorgKacher, Gitaarmat, MarsX, Panic_A, ralfseltje, ranja, tim. en TJLinden.
Dus aan de slag maar ;) (Het is natuurlijk geen verplichting om er één te maken, maar wel altijd erg leuk als er veel lijstjes zijn)
pi_120919981
Ik heb al een soort van lijstje gepost in het stoner topic, ik denk dat ie hier niet echt relevant is.
  zaterdag 29 december 2012 @ 18:58:59 #183
13973 ranja
image means nothing
pi_120920594
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 18:43 schreef Panic_A het volgende:
Ik heb al een soort van lijstje gepost in het stoner topic, ik denk dat ie hier niet echt relevant is.
Als het albums zijn die in 2012 zijn uitgekomen is die relevant.
pi_120921137
Uiteraard, maar ik weet bij voorbaat al dat ik weinig ga dubbelen natuurlijk. Indie albums moeten het zijn in dit topic, daar staan er maar weinig van in mijn lijst. Ik denk niet dat iemand hier geīnteresseerd is in de nieuwe Saint Vitus o.i.d.

Het gaat er natuurlijk voor een groot deel om dat mensen nieuwe muziek ontdekken in je lijst, daarom is mijn lijst alleen relevant voor het stoner topic.
  zaterdag 29 december 2012 @ 19:14:25 #185
13973 ranja
image means nothing
pi_120921279
Je maakt het wel spannend zo hoor :X Ik zou bijna naar het stoner topic gaan om te kijken of ik er toch niet eentje dubbel
pi_120921460
Calmer then you are zullen we dubbelen, dat weet ik wel zeker
pi_120923010
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 19:11 schreef Panic_A het volgende:
Uiteraard, maar ik weet bij voorbaat al dat ik weinig ga dubbelen natuurlijk. Indie albums moeten het zijn in dit topic, daar staan er maar weinig van in mijn lijst. Ik denk niet dat iemand hier geīnteresseerd is in de nieuwe Saint Vitus o.i.d.

Het gaat er natuurlijk voor een groot deel om dat mensen nieuwe muziek ontdekken in je lijst, daarom is mijn lijst alleen relevant voor het stoner topic.
Misschien is dat de reden dat hier alleen indie zit omdat mensen van andere genres denken zoals jij en hun lijstje niet posten! Dus posten jij!! :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_120925729
quote:

Ik zet hier ook mijn Drum & Bass in de lijst, dat dubbel ik ook met niemand... Neemt niet weg dat het mijn top is en niet die van anderen :D
Jaaa, dansen! dansen!
pi_120949956
quote:

Nou, niet mee eens dat er alleen maar indie genoemd wordt. Zie zat andere dingen verschijnen hoor.

Dus gewoon meedoen, ouwe stoner. :P
www.thuisuiteten.nl
  zondag 30 december 2012 @ 13:16:30 #190
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_120952132
Goed. Er zijn nog belachelijk veel albums die ik amper gehoord heb, en nog veel meer luisterbeurten verdienen. Eigenlijk kan ik pas aan het eind van 2013 iets zinnigs zeggen over de albums van 2012.
Maar bij deze dan toch nog maar een top 25, waarbij de top 10 redelijk solide is, en de nummer 1 rotsvast :

1 Kendrick Lamar: good kid, m.A.A.d city
2 Fiona Apple: The Idler Wheel...
3 Grimes: Visions
4 Beach House: Bloom
5 Dirty Projectors: Swing Lo Magellan
6 Andy Stott: Luxury Problems
7 Burial: Kindred
8 Frank Ocean: Channel Orange
9 Killer Mike: R.A.P. Music
10 Japandroids: Celebration Rock
11 Tame Impala: Lonerism
12 Grizzly Bear: Shields
13 Flying Lotus: Until The Quiet Comes
14 Ty Segall: Slaughterhouse
15 Death Grips: The Money Store
16 Chromatics: Kill For Love
17 Mac DeMarco: 2
18 Cat Power: Sun
19 Purity Rings: Lofticries
20 The Walkmen: Heaven
21 TNGHT: TNGHT
22 Cloud Nothings: Attack On Memory
23 Godspeed You! Black Emperor: Allelujah! Don't Bend! Ascend!
24 Liars: WIXIW
25 Spiritualized: Sweet Heart Sweet Light
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_120953297
Zo, Fiona Apple erg hoog D!
www.thuisuiteten.nl
pi_120953521
Met zijn nimmer 1 en 2 kan ik niks. De rest wel. Kan iemand me toch eens die 2 albums uitleggen? :@
pi_120953742
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 13:48 schreef Norrage het volgende:
Met zijn nimmer 1 en 2 kan ik niks. De rest wel. Kan iemand me toch eens die 2 albums uitleggen? :@
Kendrick Lamar nog niet beluisterd, maar Fiona Apple is niet heel moeilijk uit te leggen. Heerlijke stem met lekker rauw randje, knap opgebouwde nummers met een origineel geluid :)
"If you're not happy wearing denim, you're a devil in disguise"
  zondag 30 december 2012 @ 14:00:41 #194
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_120954081
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 13:43 schreef methodmich het volgende:
Zo, Fiona Apple erg hoog D!
Ja, die is met elke luisterbeurt gestaag - en bijna geruisloos - naar boven geklauterd, eigenlijk.
Sta er zelf ook nog 'n beetje van te kijken, :D.
-
Oh, en ik heb Trilogy van The Weeknd ook niet meegerekend,
anders had ie er zeker bijgestaan. Ergens bovenin.

[ Bericht 9% gewijzigd door EP3 op 30-12-2012 14:11:46 ]
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_120955057
Past wel bij Fiona, omhoog klauteren. Alleen geruisloos is dan weer niet echt iets voor haar, maar toch. :)
www.thuisuiteten.nl
  zondag 30 december 2012 @ 14:40:10 #196
373176 CrushedTinBox
What goes up must go down.
pi_120955968
Bij deze mijn lijstje, toch alt-J op 1 ondanks de grote hype. Nummer 11 t/m 30 zijn iets willekeuriger ingedeeld dan de top 10.

1. alt-J (∆) - An Awesome Wave
2. Cloud Nothings - Attack on Memory
3. Bloc Party - Four
4. Sun Kil Moon - Among the Leaves
5. Jack White - Blunderbuss
6. Mark Lanegan Band - Blues Funeral
7. Neil Young & Crazy Horse - Psychedelic Pill
8. Matt Elliott - The Broken Man
9. Balthazar - Rats
10. Four Tet - Pink

11. dEUS - Following Sea
12. The xx - Coexist
13. Dirty Projectors - Swing Lo Magellan
14. Patrick Watson - Adventures In Your Own Backyard
15. Grizzly Bear - Shields
16. Ariel Pink's Haunted Graffiti - Mature Themes
17. Purity Ring - Shrines
18. Diiv - Oshin
19. Grimes - Visions
20. Beach House - Bloom
21. Silversun Pickups - Neck Of The Wood
22. Dr. John - Locked Down
23. Dry the River - Shallow Bed
24. Leonard Cohen - Old Ideas
25. John Talabot - Fin
26. Calexico - Algiers
27. Spiritualized - Sweet Heart Sweet Light
28. Passion Pit - Gossamer
29. Bruce Springsteen - Wrecking ball
30. Twin Shadow - Confess
Het leven is een toverbal.
  zondag 30 december 2012 @ 15:00:54 #197
13973 ranja
image means nothing
pi_120956987
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 14:21 schreef methodmich het volgende:
Past wel bij Fiona, omhoog klauteren. Alleen geruisloos is dan weer niet echt iets voor haar, maar toch. :)
Wat ik wel bijzonder vind is dat er bij haar 3e album ontzetten veel gedoe was, album afgekeurd, gelekt, opniuew gemixt en toch uitgebracht, 6 jaar na het 2e album, iedereen 'he he eindelijk'...
en nu komt het 4e album en het gat tussen het 3e en 4e is wel een jaar langer, namelijk 7 jaar, maar toch heb je tussentijds weinig gehoord en ook nu hoor je er vrij weinig van (ok hij staat hier wel in een paar lijstjes)...
pi_120957730
Nou, ok dan maar. Mijn lijst:

1. Om - Advaitic Songs
2. Jess and the Ancient Ones - Jess and the Ancient Ones
3. The Sword - Apocryphon
4. Bedemon - Symphony of Shadows
5. Bloody Hammers - Bloody Hammers
6. Kadavar - Kadavar
7. Orchid - Heretic
8. Royal Thunder - CVI
9. Stubb - Stubb
10. Arc of Ascent - The Higher Key
11. The Graviators - Evil Deeds
12. Fellwoods - Wulfram
13. Horisont - Second Assault
14. King Kronos - Soundzilla
15. Moonless - Calling All Demons
16. Graveyard - Lights Out
17. Heat - Old Sparky
18. Radar Men From the Moon - Echo Forever
19. Three Seasons - Understand the World
20. The Obsessed - Live Music Hall Köln December 29th 1992
21. Wo Fat - The Black Code
22. Angus Stone - Broken Brights
23. Wight - Through the Woods Into Deep Water
24. Troubled Horse - Step Inside
25. The Machine - Calmer Than You Are
26. Wallace Vanborn - Lions, Liars, Guns & God
27. Pet the Preacher - The Banjo
28. Saint Vitus - Lillie: F-65
29. Demon Lung - Pareidolia
30. Captain Crimson - Dancing Madly Backwards
31. Admiral Sir Cloudesley Shovell - Don't Hear It...Fear It
32. Dwellers - Good Morning Harakiri
33. Greenleaf - Nest of Vipers
34. Hour of 13 - 333
35. Ett Rop På Hjälp - Hur Svårt Kan Det Vara?
36. Cortez - Cortez
37. Elder - Spires Burn / Release
38. Molior Superum - Into the Sun
39. Spiders - Flash Point
40. Seremonia - Seremonia
41. The Tallest Man on Earth - There's No Leaving Now
42. 1000mods - Valley of Sand
43. Wight / Stone Axe - Wight / Stone Axe
44. Lord Fowl - Moon Queen
45. Nightstalker - Dead Rock Commandos
46. Triggerfinger - Faders Up 2: Live in Amsterdam
47. Wino & Conny Ochs - Heavy Kingdom
48. Blood Red Shoes - In Time to Voices
49. DeWolff - DeWolff IV
50. Hour of 13 - Lucky Bones / Razorrock Tapes
51. Blues Pills - Bliss
52. Earthless / Radio Moscow / Premonition 13 - Earthless / Radio Moscow / Premonition 13
53. Black Lizard - Crawl to the Rock
54. Serpentarius - The End of Law
55. Mamont - Passing Through The Mastery Door
56. The Socks - Bedrock
57. Sigur Rķs - Valtari
58. Wino & Conny Ochs - Labour of Love
59. Glowsun - Eternal Season
60. Torso - Inside
61. Mars Red Sky / Year of No Light - Mars Red Sky / Year of No Light
62. The Obsessed - The Obsessed Live at the Melkweg November 28th 1992
63. Mother Corona - Out of the Dust
64. Caravan Of Whores - Road to Kurti
65. Boyjazz - Unlimited Nights & Weekends
66. Birth of Joy - Life in Babalou
67. Shearwater - Animal Joy
68. Band of Skulls - Sweet Sour
69. Farflung / Black Rainbows - Farflung & Black Rainbows
70. Patrick Watson - Adventures in Your Own Backyard
71. Deadmask / Jess and The Ancient Ones - The Deepest Sea / Into Starlit Chambers
pi_120958792
Ik zit te twijfelen om toch wat EPs toe te voegen aan mijn lijstje... Er zijn er wel een paar geweest die ik erg goed vond, maar toch maar hooguit 4 tracks...
Jaaa, dansen! dansen!
  zondag 30 december 2012 @ 15:46:31 #200
159761 Arn0
Abbey Road
pi_120958884
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 15:44 schreef meowingtons het volgende:
Ik zit te twijfelen om toch wat EPs toe te voegen aan mijn lijstje... Er zijn er wel een paar geweest die ik erg goed vond, maar toch maar hooguit 4 tracks...
Mja, hoeveel tracks zegt niets over de lengte. Wat mij betreft (en geloof dat het ook zo in de charts regels staat), kan je het vanaf > 25 minuten als een album beschouwen :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')