quote:
Op zondag 23 februari 2014 18:52 schreef probeer het volgende:Ow en de Episode op de oudegracht in Utrecht is gewoon een winkel waar ze oude restpartijen verkopen voor een prijs die hangt tussen tweedehands en nieuw. Persoonlijk vind ik 20 euro voor een overhemd nog steeds wel veel. Bijkomend voordeel is wel dat ze er dus vaak nog wel verschillende maten hebben. En allstars voor 2 tientjes.
Wel heel heel erg hipster die winkel, en het publiek zeker. Je moet die winkelbedienden ook eens zien

alsof ze er op aangenomen zijn (wat waarschijnlijk ook nog wel zo is).
Ik weet zeker dat als je er heen gaat, maakt niet eens echt uit welke dag, een van die gasten een zwart gilet aan heeft, met een casual geknoopte dunne das, een geblokt overhemd, zwarten hoornen bril, haar strak in de gel en wat armbandjes.
Ik kom daar regelmatig...
Wat je zegt klopt in z'n algemeenheid wel, toch moet ik zeggen dat ik die hipster-bedienden eigenlijk wel verdomd vriendelijk en voorkomend vind, zeker ook tegen deze ruimschoots 40+-dame.
Kennelijk ga ik niet meer door voor een so-called 'hipster'... Er liggen inderdaad hopen onverkoopbare (mijns inziens dan) troep - bergen ultra-foute glitter/mohair truitjes met schoudervullingen uit de jaren 1980, ik snap echt niet dat er nog iemand is die dàt soort

spul koopt - maar het is toch ook mijn vaste adres om nog eens eventjes een leuk paar Dr Martens te scoren voor een paar tientjes (maat 36 is echt heel handig in dit verband

). Leuk adres ook voor sixties zomerjurkjes.

Mijn beste buit ooit aldaar: een spiksplinternieuwe Dale of Norway 100% wollen Noorse trui, in perfecte staat.
Voor drie tientjes, ongeveer een tiende van wat die truien nieuw kosten. Kennelijk had de dienstdoende hipster daar dus eventjes geen weet van, maar wellicht komt dat omdat die hipster dus effies niet snapte dat Dale of Norway-truien dus echt klassiek (en peperduur!) zijn.
Je moet gewoon regelmatig eventjes binnenvallen en kijken of er nog wat leuks te scoren valt.
En nee, ik heb dus bepaald geen hekel aan de Episode.
[ Bericht 1% gewijzigd door HetKlusKonijn op 25-02-2014 02:08:30 ]
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"