abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 juni 2013 @ 13:00:55 #26
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_128076892
Vintage O+
En dan bedoel ik ook echte oude kleding, niet die geīnspireerde kleding. :{

Vorig jaar had ik een heel leuk jurkje gezien uit de jaren 60, maar had geen geld dus kon 'm ook niet kopen. ;( En een keer een edwardiaanse jurk. Daar had ik toen ook geen geld voor helaas.
Kaleidoscopiklimax
pi_137019018
Ik heb er eentje toegevoegd in de OP: http://www.froufrous.nl
pi_137058488
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 13:00 schreef RadioSlut het volgende:
Vintage O+
En dan bedoel ik ook echte oude kleding, niet die geīnspireerde kleding. :{

Vorig jaar had ik een heel leuk jurkje gezien uit de jaren 60, maar had geen geld dus kon 'm ook niet kopen. ;( En een keer een edwardiaanse jurk. Daar had ik toen ook geen geld voor helaas.
Meid toch. ;(
pi_137059677
Ow en de Episode op de oudegracht in Utrecht is gewoon een winkel waar ze oude restpartijen verkopen voor een prijs die hangt tussen tweedehands en nieuw. Persoonlijk vind ik 20 euro voor een overhemd nog steeds wel veel. Bijkomend voordeel is wel dat ze er dus vaak nog wel verschillende maten hebben. En allstars voor 2 tientjes.

Wel heel heel erg hipster die winkel, en het publiek zeker. Je moet die winkelbedienden ook eens zien :') alsof ze er op aangenomen zijn (wat waarschijnlijk ook nog wel zo is).

Ik weet zeker dat als je er heen gaat, maakt niet eens echt uit welke dag, een van die gasten een zwart gilet aan heeft, met een casual geknoopte dunne das, een geblokt overhemd, zwarten hoornen bril, haar strak in de gel en wat armbandjes.
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 23 februari 2014 @ 19:23:01 #30
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_137061508
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 18:52 schreef probeer het volgende:
Ow en de Episode op de oudegracht in Utrecht is gewoon een winkel waar ze oude restpartijen verkopen voor een prijs die hangt tussen tweedehands en nieuw. Persoonlijk vind ik 20 euro voor een overhemd nog steeds wel veel. Bijkomend voordeel is wel dat ze er dus vaak nog wel verschillende maten hebben. En allstars voor 2 tientjes.

Wel heel heel erg hipster die winkel, en het publiek zeker. Je moet die winkelbedienden ook eens zien :') alsof ze er op aangenomen zijn (wat waarschijnlijk ook nog wel zo is).

Ik weet zeker dat als je er heen gaat, maakt niet eens echt uit welke dag, een van die gasten een zwart gilet aan heeft, met een casual geknoopte dunne das, een geblokt overhemd, zwarten hoornen bril, haar strak in de gel en wat armbandjes.
In Amsterdam is het nog erger. Maar gelukkig hangen daar wel oldschool trainingspakken O+
quote:
6s.gif Op zondag 23 februari 2014 18:30 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

Meid toch. ;(
1st world problems he ;(
Kaleidoscopiklimax
  zondag 23 februari 2014 @ 19:27:11 #31
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_137061757
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:59 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Mijn vraag is, als het toch tweede hands of oud is, waarom zulke prijzen ? :'(
nee dit is geen tweedehands, dit is vintage
pi_137061906
quote:
14s.gif Op zondag 23 februari 2014 19:23 schreef RadioSlut het volgende:

[..]

In Amsterdam is het nog erger. Maar gelukkig hangen daar wel oldschool trainingspakken O+

[..]

1st world problems he ;(
Ja maar echt, elk hipster-artikel hebben ze daar in overvloed. En het erge is nog dat half Utrecht denkt dat het super hip en vintage is om daar hun kleren te kopen.

Echt tweedehands / vintage winkelen is uren zoeken tussen troep en onzin, hopende dat ene artikel tegen te komen, wat dan ook nog eens in jouw maat moet zijn.

Dit is niets meer dan voorgeselecteerde (en voor tweedehands begrippen) dure troep, zoals bijvoorbeeld al die gevoerde wintermutsen met oorkleppen. Godverdomme ik haat de Episode.
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 23 februari 2014 @ 19:33:09 #33
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_137062152
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 19:29 schreef probeer het volgende:

[..]

Ja maar echt, elk hipster-artikel hebben ze daar in overvloed. En het erge is nog dat half Utrecht denkt dat het super hip en vintage is om daar hun kleren te kopen.

Echt tweedehands / vintage winkelen is uren zoeken tussen troep en onzin, hopende dat ene artikel tegen te komen, wat dan ook nog eens in jouw maat moet zijn.

Dit is niets meer dan voorgeselecteerde (en voor tweedehands begrippen) dure troep, zoals bijvoorbeeld al die gevoerde wintermutsen met oorkleppen. Godverdomme ik haat de Episode.
Ja het is wel heel erg duur, daar heb je gelijk in.
Kaleidoscopiklimax
pi_137062339
quote:
6s.gif Op zondag 23 februari 2014 19:27 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

nee dit is geen tweedehands, dit is vintage
Er stond ook 'oud' achter tweedehands. :6
Op maandag 3 november 2014 23:52 schreef Peunage het volgende:
LEAVE KB ALONE.
pi_137062686
Hier hebben zo ook leuke kleding geīnspireerd uit de 50's 60's

http://www.succubus.nl/
I solemnly swear i'm up to no good
pi_137070406
quote:

Ik zou ook graag willen werken in zo'n vintage zaak. Maar ik denk dat mijn voorkomen in zo'n tent niet echt geapprecieerd wordt. :') _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door wenfer2 op 25-02-2014 17:06:36 ]
pi_137070557
King louie heeft ook leuke jurkjes :)
Oa te koop bij sissy boy
pi_137070833
Zijn er ook goede webwinkels voor HEREN? De webshops zijn wat mij betreft maar matig en het aanbod vrij eentonig. :{

TIPS??
  FOK!mycroftheld zondag 23 februari 2014 @ 21:53:01 #39
128465 bondage
pi_137071066
quote:
14s.gif Op zondag 23 februari 2014 19:33 schreef RadioSlut het volgende:

[..]

Ja het is wel heel erg duur, daar heb je gelijk in.
Jup, erg duur. Best jammer als je iets specifieks zoekt en het vervolgens veel te duur blijkt te zijn.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 01:52:53 #40
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_137115723
quote:

Ik kom daar regelmatig... :@

Wat je zegt klopt in z'n algemeenheid wel, toch moet ik zeggen dat ik die hipster-bedienden eigenlijk wel verdomd vriendelijk en voorkomend vind, zeker ook tegen deze ruimschoots 40+-dame. ;)
Kennelijk ga ik niet meer door voor een so-called 'hipster'...

Er liggen inderdaad hopen onverkoopbare (mijns inziens dan) troep - bergen ultra-foute glitter/mohair truitjes met schoudervullingen uit de jaren 1980, ik snap echt niet dat er nog iemand is die dāt soort :') spul koopt - maar het is toch ook mijn vaste adres om nog eens eventjes een leuk paar Dr Martens te scoren voor een paar tientjes (maat 36 is echt heel handig in dit verband :P ). Leuk adres ook voor sixties zomerjurkjes. O+

Mijn beste buit ooit aldaar: een spiksplinternieuwe Dale of Norway 100% wollen Noorse trui, in perfecte staat.
Voor drie tientjes, ongeveer een tiende van wat die truien nieuw kosten. Kennelijk had de dienstdoende hipster daar dus eventjes geen weet van, maar wellicht komt dat omdat die hipster dus effies niet snapte dat Dale of Norway-truien dus echt klassiek (en peperduur!) zijn.

Je moet gewoon regelmatig eventjes binnenvallen en kijken of er nog wat leuks te scoren valt.
En nee, ik heb dus bepaald geen hekel aan de Episode. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door HetKlusKonijn op 25-02-2014 02:08:30 ]
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_149862781
Ik heb een nieuw linkje aan de OP toegevoegd: http://www.secondstagevintage.com

quote:
Dochter Liesbeth List begint winkel met tweedehands kleding BN'ers

Bekende Nederlanders kunnen de kleding die ze bijvoorbeeld gedragen hebben naar een premičre, voortaan verkopen in de webwinkel van de dochter van Liesbeth List.

De zangeres vertelt er maandag over voor de camera's van RTL Boulevard. Het programma filmde bij de opening van de winkel.

Op haar website meldde List het eind vorig jaar al: "Mijn dochter Elisah is samen met haar vriendinnen Elza en Vera Luijendijk het initiatief gestart van de webwinkel Second Stage Vintage. Hier is couturekleding van mij en onder anderen Ruth Jacott en Sandra Reemer te koop. Ik ben een trotse moeder!"

In de online winkel kunnen sterren hun tweedehands feestkleding verkopen. Die wordt vaak maar één keer gedragen. List vertelt tijdens de opening: "Ik vind het uniek dat ze op dit idee zijn gekomen. Het is zo mooi wat je allemaal in je kast hebt hangen. En voor wie moet ik het bewaren, voor mijn kleinkinderen?"

Op de website komt ook kleding van onder anderen Tineke Schouten en Liz Snoijink te staan.
bron
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')