abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120312665
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 18:39 schreef UltraR het volgende:

[..]

Niets mis met homoseksualiteit dus?
Volgens wie?
pi_120312724
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 18:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Volgens wie?
Wel: bizarre hoeveelheid Christenen die het letterlijk uit de bijbel halen.
Niet: Ali_Kannibali die zegt dat de oude bijbelse wetten niet meer gelden.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_120312755
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 18:49 schreef UltraR het volgende:

[..]

Je stelt de verkeerde vragen.
pi_120312772
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 18:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dat jij geen antwoorden hebt wil niet zeggen dat de vraag niet goed is. In tegendeel zelfs.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_120312842
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 18:50 schreef UltraR het volgende:

[..]

Dat jij geen antwoorden hebt wil niet zeggen dat de vraag niet goed is.
Homoseksualiteit is geen onderdeel van het originele plan van God. God maakte de man en de vrouw. Niet een man en nog een man. Of een vrouw en nog een vrouw. Dat gezegd hebbende, is er geen enkele reden voor een mens om een ander mens op basis van zijn seksuele geaardheid als minderwaardig te beschouwen, of te oordelen. In tegendeel.
pi_120313004
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 18:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Homoseksualiteit is geen onderdeel van het originele plan van God. God maakte de man en de vrouw. Niet een man en nog een man. Of een vrouw en nog een vrouw. Dat gezegd hebbende, is er geen enkele reden voor een mens om een ander mens op basis van zijn seksuele geaardheid als minderwaardig te beschouwen, of te oordelen. In tegendeel.
Maar het originele plan van god geldt niet meer... z'n wetten zijn toch achterhaald door de nieuwe wetten van Jezus? Misschien heeft hij wel homoseksualiteit op aarde ingevoerd om een rem te zetten op het probleem van de overbevolking.
  vrijdag 14 december 2012 @ 19:01:39 #132
379446 sirPiteye
watkanjewel.com
pi_120313135
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 18:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Homoseksualiteit is geen onderdeel van het originele plan van God.
Waarom zijn er dan homoseksuele dieren..?
Bezoek ook mijn webcomic:
www.watkanjewel.com
Of ga naar mijn facebook:
www.facebook.com/Watkanjewel
pi_120313266
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 18:57 schreef UltraR het volgende:

[..]

Maar het originele plan van god geldt niet meer... z'n wetten zijn toch achterhaald door de nieuwe wetten van Jezus? Misschien heeft hij wel homoseksualiteit op aarde ingevoerd om een rem te zetten op het probleem van de overbevolking.
De relatie tussen een man en een vrouw is een beeld van de relatie van God en de mens.

Zoals er een bruidegom en een bruid is, is Christus de bruidegom, en de kerk is zijn bruid.

De alliantie tussen God en zijn volk is als een huwelijk waarin men trouw blijft, waarin de man voor zijn vrouw zorgt, waarin de vrouw, in de wetenschap dat haar man van haar houdt, op haar man vertrouwt en hem volgt waar hij haar leidt.

In alle dingen wordt de mens opgeroepen glorie aan God te geven en Zijn naam te eren.
Een homoseksuele relatie of homoseksueel gedrag, evenals alle vormen van seksualiteit buiten een huwelijk, falen hierin, en zijn dus geen onderdeel van het plan van God, voor Jezus, of na Jezus.

[ Bericht 19% gewijzigd door Ali_Kannibali op 14-12-2012 19:10:50 ]
pi_120313439
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 18:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Was het dan Jezus die die woorden in Mattheus geschreven heeft?
Zeker niet. Matteüs loog ons wat voor. Schrappen dat evangelie. ^O^ _O-
Volgende: Lukas ?
pi_120313454
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 19:01 schreef sirPiteye het volgende:

[..]

Waarom zijn er dan homoseksuele dieren..?
Hoi sirPiteye.

Ik heb je nog niet eerder zien posten of ik kan me het in ieder geval niet herinneren dus allereerst gegroet.

Waarom zijn er homoseksuele dieren?

Toen adam en eva zondigden was het aardrijk wegens hen vervloekt.
De dood deed zijn intrede evenals de morele zwakheid van de mens.
Ook het dierenrijk veranderde fundamenteel van natuur. Waar eerst alles in harmonie met elkaar leefde, was er nu meer competitie en 'eten of gegeten worden'. De dieren zijn dus ook overgegeven aan imperfectie en kwaadaardigheid. Tanden die voorheen gebruikt werden voor het kauwen van planten, werden nu ingezet om te doden. Klieren die dienden om de spijsvertering te helpen, vormden nu dodelijk gif. Ovipositors werden angels om te steken. Dat wat voorheen perfect was, was imperfect geworden.
Hierdoor komen we ook homoseksueel gedrag bij dieren tegen. De dieren zijn 'in de war'.
pi_120313488
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 19:09 schreef ATON het volgende:

[..]

Zeker niet. Matteüs loog ons wat voor. Schrappen dat evangelie. ^O^ _O-
Volgende: Lukas ?

Waarom citeerde je hem dan?
  vrijdag 14 december 2012 @ 19:11:55 #137
379446 sirPiteye
watkanjewel.com
pi_120313506
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 19:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Homoseksualiteit is gekomen pas na

Nee, homoseksualiteit is zo oud als de mensheid en eigenlijk nog veel ouder, homoseksualiteit heeft goede biologische redenen en zelf evolutionaire redenen.
www.watkanjewel.com
pi_120313581
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 18:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Vraag het aan ATON.
Een van beiden is een leugebrok. Of misschien zitten er twee verhalen door elkaar. De versie van Jezus én de versie van Paulus. Wat zal het worden Ali ? :Y
pi_120313625
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 19:13 schreef ATON het volgende:

[..]

Een van beiden is een leugebrok. Of misschien zitten er twee verhalen door elkaar. De versie van Jezus én de versie van Paulus. Wat zal het worden Ali ? :Y
Jij bent de expert toch?
pi_120313675
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 18:49 schreef UltraR het volgende:

[..]

Het is niet Ali die dit beweerd, maar Paulus. Hield er blijkbaar een andere mening op na dan zijn grote roerganger. _O-
pi_120313704
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 18:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

En jij geeft de verkeerde antwoorden. :Y
  vrijdag 14 december 2012 @ 19:18:06 #142
379446 sirPiteye
watkanjewel.com
pi_120313757
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 19:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Hoi sirPiteye.

Ik heb je nog niet eerder zien posten of ik kan me het in ieder geval niet herinneren dus allereerst gegroet.

Waarom zijn er homoseksuele dieren?

Toen adam en eva zondigden was het aardrijk wegens hen vervloekt.
De dood deed zijn intrede evenals de morele zwakheid van de mens.
Ook het dierenrijk veranderde fundamenteel van natuur. Waar eerst alles in harmonie met elkaar leefde, was er nu meer competitie en 'eten of gegeten worden'. De dieren zijn dus ook overgegeven aan imperfectie en kwaadaardigheid. Tanden die voorheen gebruikt werden voor het kauwen van planten, werden nu ingezet om te doden. Klieren die dienden om de spijsvertering te helpen, vormden nu dodelijk gif. Ovipositors werden angels om te steken. Dat wat voorheen perfect was, was imperfect geworden.
Hierdoor komen we ook homoseksueel gedrag bij dieren tegen. De dieren zijn 'in de war'.
Nee, eerste keer dat ik hier post, jij ook gegroet.

Leuke rationalisering van bijbels passage maar niks wat je vermeld heeft een basis in biologie of paleontologie.

Ik hou me er nu voor de rest even buiten zodat jij en Aton verder kunnen discuteren.
www.watkanjewel.com
pi_120313784
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 19:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Waarom citeerde je hem dan?
Omdat die in de bijbel staat. Je weet wel, dat perfect geschreven boek uit de ijzertijd. :)
pi_120313831
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 19:14 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Jij bent de expert toch?
O ja ? Was jij dat niet ?
pi_120313944
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 19:18 schreef sirPiteye het volgende:
Leuke rationalisering van bijbels passage maar niks wat je vermeld heeft een basis in biologie of paleontologie.
Ach, laat het je vooral niet aan het hart komen sirPiteye, Er is wel meer wat ie onder de mat veegt als het niet in zijn kraampje past.
pi_120313957
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 19:18 schreef sirPiteye het volgende:

[..]

Nee, eerste keer dat ik hier post, jij ook gegroet.

Ik hou me er nu voor de rest even buiten zodat jij en Aton verder kunnen discuteren.
Het probleem wat ik heb met het 'dieren doen het ook' argument is dat dieren een heleboel dingen doen.

Zo eten sommige dieren hun eigen of elkaars poep op, om goede biologische en evolutionaire redenen.
Andere dieren eten hun partner op na de voortplanting, om goede biologische en evolutionaire redenen.

Ik denk dat het duidelijk is dat als dieren iets om volgens de mens goede biologische en evolutionaire redenen doet, dat niet per se ook een voor de mens toepasbaar model is om naar te leven.

Indien een hele populatie homoseksueel zou zijn, zou die uitsterven. Dus ik ben niet zo overtuigd van die goede redenen.
pi_120314253
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 19:23 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Indien een hele populatie homoseksueel zou zijn, zou die uitsterven.
Er zouden best wat meer homoseksuelen mogen bijkomen. Deze zouden dan ten minste de wereld kunnen behoeden voor overbevolking, wat er trouwens al komt aan te zitten, met gevolg : opwarming van de aarde, voedselschaarste en ga zo maar door.
Als god slim is maakt die er vast nog een pak bij of heel zijn aardse schepping kan ie op z'n buik schrijven. ( en zo te zien is ie er al mee begonnen. Hetero's en homo's worden zo geboren: werk van god ). ;)
  vrijdag 14 december 2012 @ 19:35:01 #148
379446 sirPiteye
watkanjewel.com
pi_120314426
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 19:23 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Indien een hele populatie homoseksueel zou zijn, zou die uitsterven. Dus ik ben niet zo overtuigd van die goede redenen.
Okee, evolutionair zou het een slecht idee zijn als een gehele populatie homoseksueel zou zijn, daarom komt dit ook niet voor.

Ook is een evolutionaire reden niet hetzelfde als een positieve invloed op een populatie of overlevingskans van een populatie. Denk maar eens aan een pauw, de staart van een pauw heeft een goede evolutionaire reden maar dit zware, lastig te groeien en opvallende gevaarte helpt niet echt mee als het gaat over overleven.
www.watkanjewel.com
pi_120314652
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 19:31 schreef ATON het volgende:
Er zouden best wat meer homoseksuelen mogen bijkomen.
Ze maken ook leuke muziek :Y
pi_120316183
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 19:31 schreef ATON het volgende:

[..]

Er zouden best wat meer homoseksuelen mogen bijkomen. Deze zouden dan ten minste de wereld kunnen behoeden voor overbevolking, wat er trouwens al komt aan te zitten, met gevolg : opwarming van de aarde, voedselschaarste en ga zo maar door.
Als god slim is maakt die er vast nog een pak bij of heel zijn aardse schepping kan ie op z'n buik schrijven. ( en zo te zien is ie er al mee begonnen. Hetero's en homo's worden zo geboren: werk van god ). ;)
Je zou wat minder VN propaganda tot je moeten nemen joh.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')