Treurig nieuws, zo'n zwaar slopende ziekte.quote:PVV-Kamerlid Fleur Agema heeft aan haar collega's in de Tweede Kamer bekendgemaakt dat zij aan de ernstige zenuwaandoening Multiple Sclerose lijdt. In een Twitterbericht bedankt ze voor de lieve reacties en schrijft ze dat het nu heel goed met haar gaat. "MS is onvoorspelbaar, maar heb alle vertrouwen in de toekomst."
Agema vertelt desgevraagd dat ze afgelopen zomer een paar dagen in het ziekenhuis heeft gelegen, maar dat ze goed is hersteld. De ziekte belemmert haar nu niet in haar werk.
Rechterhand
De 36-jarige Agema is de nummer twee van de PVV. Bij de Catshuisonderhandelingen afgelopen voorjaar was ze de rechterhand van partijleider Wilders. Ze is vicefractievoorzitter en woordvoerder langdurige zorg.
http://nos.nl/artikel/450772-pvvkamerlid-agema-lijdt-aan-ms.html
Dat verklaart dan ook zijn ongecontroleerde spasmen.quote:was ze de rechterhand van partijleider Wilders
Nou, wat ze al zegt, het is onvoorspelbaar.quote:Op woensdag 12 december 2012 14:13 schreef Specularium het volgende:
Ik weet ook niet of vertrouwen hebben in de toekomst in dit geval realistisch is.
Soms. Met Karin Spaink gaat het al lang weer heel goed.quote:Op woensdag 12 december 2012 14:13 schreef Specularium het volgende:
[.]
Ik weet ook niet of vertrouwen hebben in de toekomst in dit geval realistisch is.
Moet je hier eens proberen te zeggen met kanker.quote:
Wat een waardeloos gevoel voor humor heb jij. Zelfs als grap is de gedachte dat ziekte een straf is helemaal niet gepast.quote:
Zij heeft het geluk dat er voor haar variant medicijnen beschikbaar zijn die bij haar aanslaan. Hele hordes hebben dat niet.quote:Op woensdag 12 december 2012 14:59 schreef Disana het volgende:
[..]
Soms. Met Karin Spaink gaat het al lang weer heel goed.
Mijn man is er maar 40 mee geworden. Hij is afgelopen zomer overleden.quote:Op woensdag 12 december 2012 15:01 schreef lezzer het volgende:
[..]
Zij heeft het geluk dat er voor haar variant medicijnen beschikbaar zijn die bij haar aanslaan. Hele hordes hebben dat niet.
Gelukkig hoef ik tegenwoordig ook niet meer te beargumenteren waarom het fout is om complete groepen mensen af te rekenen op één matige, anonieme one-liner.quote:Op woensdag 12 december 2012 14:54 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Gelukkig hoef ik tegenwoordig niet eens meer te beargumenteren waarom links geestesziek en hypocriet is...
Niet dat ik het ermee eens ben of dat ik het een smaakvolle opmerking vind, maar er zijn complete volksstammen die daar heel anders over denken.quote:Op woensdag 12 december 2012 15:00 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat een waardeloos gevoel voor humor heb jij. Zelfs als grap is de gedachte dat ziekte een straf is helemaal niet gepast.
Mijn moeder wordt morgen 60.quote:Op woensdag 12 december 2012 15:02 schreef Disana het volgende:
[..]
Mijn man is er maar 40 mee geworden. Hij is afgelopen zomer overleden.
Dit.quote:Op woensdag 12 december 2012 15:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Gelukkig hoef ik tegenwoordig ook niet meer te beargumenteren waarom het fout is om complete groepen mensen af te rekenen op één matige, anonieme one-liner.
Verder is MS een ziekte die je niemand toewenst, vooral vanwege de onzekerheid over het verloop. Het is voor Agema te hopen dat de achteruitgang lang op zich laat wachten.
Oh ja, ik weet het. Als je zelf met ziekte te maken hebt, krijg je de gekste dingen toegedicht en -gewenst. Dat neemt niet weg dat ik zelden na zal laten er iets van te zeggen. Omdat ik weet hoe vervelend domme stempels voor zieke mensen zijn.quote:Op woensdag 12 december 2012 15:05 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Niet dat ik het ermee eens ben of dat ik het een smaakvolle opmerking vind, maar er zijn complete volksstammen die daar heel anders over denken.
Dat kan ik me voorstellen.quote:Op woensdag 12 december 2012 15:10 schreef Disana het volgende:
[..]
Oh ja, ik weet het. Als je zelf met ziekte te maken hebt, krijg je de gekste dingen toegedicht en -gewenst. Dat neemt niet weg dat ik zelden na zal laten er iets van te zeggen. Omdat ik weet hoe vervelend domme stempels voor zieke mensen zijn.
Cannabisquote:Op woensdag 12 december 2012 15:01 schreef lezzer het volgende:
[..]
Zij heeft het geluk dat er voor haar variant medicijnen beschikbaar zijn die bij haar aanslaan. Hele hordes hebben dat niet.
Gecondoleerd.quote:Op woensdag 12 december 2012 15:02 schreef Disana het volgende:
[..]
Dankjewel. En sterkte gewenst voor lezzer, wiens moeder ook nog veel te jong is om te overlijden. Het is een rotziekte.quote:
Nee. Het zijn toch haar collega's dus dan is het normaal dat ze het zegt, toch? Lijkt mij.quote:Op woensdag 12 december 2012 15:40 schreef Re het volgende:
ja het is een kutziekte maar dat zijn zoveel ziektes. maar moeten we nu extra medelijden hebben omdat ht een kamerlid is, en dan nog voor de PVV... is het een excuus voor iets? Moet elk kamerlid zich nu verantwoorden over welke ziekte ze nu hebben of niet?
Je kan ook gewoon niks posten ....quote:Op woensdag 12 december 2012 15:40 schreef Re het volgende:
ja het is een kutziekte maar dat zijn zoveel ziektes. maar moeten we nu extra medelijden hebben omdat ht een kamerlid is, en dan nog voor de PVV... is het een excuus voor iets? Moet elk kamerlid zich nu verantwoorden over welke ziekte ze nu hebben of niet?
plus een persmomentje oid... prima dat ze het aan haar collega's verteld natuurlijkquote:Op woensdag 12 december 2012 15:46 schreef Ziba het volgende:
[..]
Nee. Het zijn toch haar collega's dus dan is het normaal dat ze het zegt, toch? Lijkt mij.
Dit dus...quote:Op woensdag 12 december 2012 15:40 schreef Re het volgende:
Wat een nare post, dat ben ik niet van jou gewend.quote:Op woensdag 12 december 2012 15:40 schreef Re het volgende:
Hoeft wat mij betreft ook niet op deze manier in het nieuws als een kamerlid het krijgt.quote:Op woensdag 12 december 2012 15:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat een nare post, dat ben ik niet van jou gewend.
Maakt het feit dat er 'zoveel ziektes' kut zijn, het hebben van MS minder erg? Gewoon niet zeuren, kanker is ook erg?
ik bedoel er niet echt iets naars bij eigenlijk... maar als je zoiets in de openheid gooit dan verwacht je dat ze misschien ambassadeur is geworden voor MS patienten, dat ze zich gaat inzetten voor betere toekomstige behandelingen etc..quote:Op woensdag 12 december 2012 15:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat een nare post, dat ben ik niet van jou gewend.
Maakt het feit dat er 'zoveel ziektes' kut zijn, het hebben van MS minder erg? Gewoon niet zeuren, kanker is ook erg?
Had ze het geheim moeten houden?quote:Op woensdag 12 december 2012 15:55 schreef Re het volgende:
[..]
ik bedoel er niet echt iets naars bij eigenlijk... maar als je zoiets in de openheid gooit dan verwacht je dat ze misschien ambassadeur is geworden voor MS patienten, dat ze zich gaat inzetten voor betere toekomstige behandelingen etc..
Het is een slopende ziekte, natuurlijk
ze mag er van mij op los twitteren hoor... misschien ageer ik dan wel tegen de NOS...quote:Op woensdag 12 december 2012 15:57 schreef nikk het volgende:
[..]
Had ze het geheim moeten houden?
Er hoeven niet altijd bijbedoelingen te zijn hè? (Alhoewel we in een cynische wereld leven.)
Tja ik ken haar motieven niet, misschien is het allemaal niet zo nobel maar dat weet ik niet. Ik weet alleen dat het niet een ziekte is die je anderen snel gunt - zelfs niet als ze nummer 2 van de PVV zijn.quote:Op woensdag 12 december 2012 15:55 schreef Re het volgende:
[..]
ik bedoel er niet echt iets naars bij eigenlijk... maar als je zoiets in de openheid gooit dan verwacht je dat ze misschien ambassadeur is geworden voor MS patienten, dat ze zich gaat inzetten voor betere toekomstige behandelingen etc..
Het is een slopende ziekte, natuurlijk
quote:Op woensdag 12 december 2012 16:02 schreef nikk het volgende:
Andere cynische reactie: wanneer zien we de eerste feestende Marokkanen?
Wordt wel een bescheiden feestje hoor, die gaan over het algemeen pas echt los als er een vliegtuig tegen een wolkenkrabber aanvliegt.quote:Op woensdag 12 december 2012 16:02 schreef nikk het volgende:
Andere cynische reactie: wanneer zien we de eerste feestende Marokkanen?
Mag ik vragen wat voor dingen en waarom? (Gewoon globaal). Want ik kan me het gewoon moeilijk voorstellen en heb daardoor dus geen flauw benul wat ik me erbij moet voorstellen en waarom mensen dit doen.quote:Op woensdag 12 december 2012 15:10 schreef Disana het volgende:
[..]
Als je zelf met ziekte te maken hebt, krijg je de gekste dingen toegedicht en -gewenst.
Echt van alles. Dat je bijvoorbeeld dit of dat dieet moet gaan volgen, of naar een helderziende moet gaan. En als je zegt dat je daar niet in gelooft, dat je 'er nog niet klaar voor bent' of 'je verzet'. Of dat het je karma is, dat niets voor niets gebeurt. Allemaal heel beledigend. Maar de ergste is misschien nog wel 'je kunt het best, als je het maar wil'; dat gaat dan vaak over dingen die de zieke juist echt niet meer kan, zoals lopen, werken, etcetera.quote:Op woensdag 12 december 2012 16:27 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Mag ik vragen wat voor dingen en waarom? (Gewoon globaal). Want ik kan me het gewoon moeilijk voorstellen en heb daardoor dus geen flauw benul wat ik me erbij moet voorstellen en waarom mensen dit doen.
Nooit bij stilgestaan dat mensen ook bij ernstige ziekte zo vervelend konden zijn met het opdringen van hun ideeen en hun wereldbeeld tot aan het kwetsende toe. Heel triest inderdaadquote:Op woensdag 12 december 2012 16:37 schreef Disana het volgende:
[..]
Echt van alles. Dat je bijvoorbeeld dit of dat dieet moet gaan volgen, of naar een helderziende moet gaan. En als je zegt dat je daar niet in gelooft, dat je 'er nog niet klaar voor bent' of 'je verzet'. Of dat het je karma is, dat niets voor niets gebeurt. Allemaal heel beledigend. Maar de ergste is misschien nog wel 'je kunt het best, als je het maar wil'; dat gaat dan vaak over dingen die de zieke juist echt niet meer kan, zoals lopen, werken, etcetera.
Jezus! Gecondoleerd.quote:Op woensdag 12 december 2012 15:02 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik stem dan ook geen PVV.quote:Op woensdag 12 december 2012 15:11 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik zie je anders nog steeds posten?!
Het is geen extra medelijden maar met ziektes en dergelijke is het altijd zo dat het anders is als het dichterbij komt. Relatief gezien krijg je veel mee van bekendere Nederlanders. De dood van Michael Jackson of om 't even wie is natuurlijk even erg als die van ieder ander. Daarbij is MS natuurlijk een van de ziektes die meer in het oog springt.quote:Op woensdag 12 december 2012 15:40 schreef Re het volgende:
Vreselijk. Wat Karin Spaink destijds al terecht bestempelde als de 'orenmaffia', en wat eigenlijk gewoon neerkomt op mensen met een ernstige ziekte vertellen dat het hun eigen schuld is... je kent dat wel, niet genoeg 'positief gedacht' en zo. NB: wetenschappelijk onderzoek heeft al 123471024 X uitgewezen dat dat allemaal geen donder uitmaakt, maar dit soort mafketels blijven zieke mensen maar bestoken met hun waanideeen. Bah.quote:Op woensdag 12 december 2012 16:37 schreef Disana het volgende:
[..]
Echt van alles. Dat je bijvoorbeeld dit of dat dieet moet gaan volgen, of naar een helderziende moet gaan. En als je zegt dat je daar niet in gelooft, dat je 'er nog niet klaar voor bent' of 'je verzet'. Of dat het je karma is, dat niets voor niets gebeurt. Allemaal heel beledigend. Maar de ergste is misschien nog wel 'je kunt het best, als je het maar wil'; dat gaat dan vaak over dingen die de zieke juist echt niet meer kan, zoals lopen, werken, etcetera.
Nee, eerlijk.quote:Op woensdag 12 december 2012 18:17 schreef timmmmm het volgende:
Ben ik de enige die dit kiezersbedrog vind?
Overigens vind ik de meeste reacties hier ook walgelijk hypocriet. Het belangrijkste is melden hoe we de PVV of mevrouw Agema persoonlijk haten, maar daarna volgt toch wel de, maar dit gun je niemand. Vies hoor, de ziekte van deze vrouw aangrijpen om toch nog even primair te kunnen schoppen, onder het mom van succeswensen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |