SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: BlessuresOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2012Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
De OP staat hier
Confidence through competence![]()
En gotver, 295 overgeslagen.quote:Op woensdag 12 december 2012 13:34 schreef Stereotomy het volgende:
Denk dat postuurproblemen niet per se door onderontwikkelde spieren hoeven te komen. 't is ook vaak gewenning. Lichtjes forceren/bewust een goede houding aannemen kan werken.
Ik slouch heel erg uit mezelf, waarschijnlijk door mijn onzekere endo periode toen ik jong was, maar dat is de laatste jaren ook bijgetrokken.Confidence through competence![]()
Kan Snakey fixen voor jequote:In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ik denk dat het en en is. Doordat je gewenning hebt worden spieren te weinig gebruikt, en moeten dan weer actief gemaakt worden. Maar uiteraard is de onjuiste houding aanpassen door er bewust van te zijn minstens even belangrijk.quote:Op woensdag 12 december 2012 13:34 schreef Stereotomy het volgende:
Denk dat postuurproblemen niet per se door onderontwikkelde spieren hoeven te komen. 't is ook vaak gewenning. Lichtjes forceren/bewust een goede houding aannemen kan werken.
Ik slouch heel erg uit mezelf, waarschijnlijk door mijn onzekere endo periode toen ik jong was, maar dat is de laatste jaren ook bijgetrokken.![]()
Yup, en-en. Ervaar nu zelf de invloed van zo'n onbalans op form, en dus pijn en geen krachttoename. Voorkant schouder wil veel te veel mee doen met benchen enzo, bad stuff.quote:Op woensdag 12 december 2012 14:23 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik denk dat het en en is. Doordat je gewenning hebt worden spieren te weinig gebruikt, en moeten dan weer actief gemaakt worden. Maar uiteraard is de onjuiste houding aanpassen door er bewust van te zijn minstens even belangrijk.
Ze zijn immers uit balans waardoor ze sterker zijn en je gewend bent om meer daarmee te drukken (slecht), en op deze manier ontwikkelen ze zich alleen maar meer denk ik?
Moet er echt op letten, ze naar beneden houden en rug samengetrokken. Ik kan rug prima samentrekken (back-pussy), maar zodra ik dan de bar vastpak moet ik best wel ver reiken waardoor zo de helft van die samentrekking weer weg is?Bij mijn oude gym lag de bar lager.
![]()
Je kan je grip iets minder wijd maken. Dan pak je wel wat meer triceps mee maar ontlast je je schouders iets meer.quote:Op woensdag 12 december 2012 14:36 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Yup, en-en. Ervaar nu zelf de invloed van zo'n onbalans op form, en dus pijn en geen krachttoename. Voorkant schouder wil veel te veel mee doen met benchen enzo, bad stuff.![]()
Hij bedoelt bij 't benchen denk ik.quote:Op woensdag 12 december 2012 14:39 schreef Stereotomy het volgende:
ah, je hebt eindelijk een gym met squatrack?
Ik las overigens laatst in een artikel van - ik dacht - Menno Henselmans, die ook aangaf dat posture problemen bijna nooit te verwijten zijn aan onderontwikkelde spieren. Er is maar zeer weinig (maximale) spierkracht nodig om een goede postuur aan te houden, het is voornamelijk zenuwstelsel/gewenning.Of toch du vader?![]()
Ja, maar Panzer squatte altijd vanaf de bench press. Ik vroeg me af of hij nu inmiddels squat in een squatrack
Confidence through competence![]()
Een 'gewone' foute houding zal inderdaad makkelijker zijn om te corrigeren dan een verkeerde houding door trainen. Denk bijvoorbeeld aan mensen die hun rug nooit trainen, maar wel hun borst. Gorilla's dus.quote:Op woensdag 12 december 2012 14:53 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Hij bedoelt bij 't benchen denk ik.
Ik las overigens laatst in een artikel van - ik dacht - Menno Henselmans, die ook aangaf dat posture problemen bijna nooit te verwijten zijn aan onderontwikkelde spieren. Er is maar zeer weinig (maximale) spierkracht nodig om een goede postuur aan te houden, het is voornamelijk zenuwstelsel/gewenning.![]()
Die hebben wel aardig wat werk aan hun rug om hun houding goed te krijgen.![]()
Ja oke, ik ging er vanuit dat het om slechte houding ging door andere oorzaken dan uit verhouding getrainde fysieken.
Als het inderdaad zo is dat je borst undertrained en je rug overtrained is of andersom, dan is het een ander verhaal, dan is het echt een kracht imbalans, en dat zal je inderdaad moeten corrigeren dmv training.Of toch du vader?![]()
Mijn houding is niet super en nogal de neiging mijn shouders te laten hangen. En verder ben ik nogal asymetrisch maar eerder mijn skelet dan mijn spiermassa waar niet zoveel meer aan te doen is.
* Mithras82 ugly![]()
![]()
Tering, heerlijke work-out gehad net. Ik ben er heilig van overtuigd dat ik een PR had kunnen halen met benchen, maar er was niemand in de gym aanwezig. Jammer, want ik durfde het niet aan zonder spotter.
Maandag heb ik trouwens rug en biceps getraind, maar mijn biceps lijken kleiner dan daarvoorsowieso een probleemgroep bij mij maar ik snap niet goed het komt.
![]()
iedereen heeft een spiergroep die niet gaat, bij mij is dat ook de biceps, bij de meeste zijn het de benen.quote:Op woensdag 12 december 2012 18:48 schreef ZuidGrens het volgende:
Tering, heerlijke work-out gehad net. Ik ben er heilig van overtuigd dat ik een PR had kunnen halen met benchen, maar er was niemand in de gym aanwezig. Jammer, want ik durfde het niet aan zonder spotter.
Maandag heb ik trouwens rug en biceps getraind, maar mijn biceps lijken kleiner dan daarvoorsowieso een probleemgroep bij mij maar ik snap niet goed het komt.
![]()
Ik heb juist het tegenovergestelde mn benen lopen dik vooruit om bv mn armen. Ik heb behoorlijk gespierde benen nu de rest nog![]()
![]()
Bij mij gaan armen juist makkelijk, mijn schouders gaan (te) moeizaambrb 2.5 maanden weer aan het bulken, brb nog steeds geen gains gemaakt (niet eens 2kg omhoog met DB shoulder press
)
Of toch du vader?![]()
Hoe kan dat dan? Bulk je wel genoeg? Train je wel hard genoeg?quote:Op woensdag 12 december 2012 19:39 schreef Luchtkoker het volgende:
Bij mij gaan armen juist makkelijk, mijn schouders gaan (te) moeizaambrb 2.5 maanden weer aan het bulken, brb nog steeds geen gains gemaakt (niet eens 2kg omhoog met DB shoulder press
)
![]()
Hoeveel reps per set?quote:Op woensdag 12 december 2012 19:39 schreef Luchtkoker het volgende:
)
![]()
Jawel maar dat was met een hardloop workout.quote:Op woensdag 12 december 2012 19:55 schreef Bendoe het volgende:
Wie heeft er trouwens ooit moeten kotsen tijdens een workout?![]()
Ik moet ook weer terug naar de oude, goede gewoonten. En wel per nu. Ben paar maandjes niet goed bezig geweest (qua eten). Nieuwe doelen, motivatie is er weer en de blikken tonijn en macadamia's ook. Let's hit it!![]()
Doe je CrossFit nu dan?quote:Op woensdag 12 december 2012 19:55 schreef Bendoe het volgende:
Wie heeft er trouwens ooit moeten kotsen tijdens een workout?In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Benen gaan letterlijk als kolen, hoef ik vrij weinig voor te doen. Borst gaat verschrikkelijk traagquote:Op woensdag 12 december 2012 19:09 schreef THEFXR het volgende:
[..]
iedereen heeft een spiergroep die niet gaat, bij mij is dat ook de biceps, bij de meeste zijn het de benen..
![]()
echte mannen kotsen nietquote:Op woensdag 12 december 2012 19:55 schreef Bendoe het volgende:
Wie heeft er trouwens ooit moeten kotsen tijdens een workout?bulk niet voor de klm...
![]()
Schouders zijn bij mij ook enigszins aids, soms last van stekenquote:Op woensdag 12 december 2012 19:39 schreef Luchtkoker het volgende:
)
.
Weet niet of het er IETS te maken heeft, maar kan mijn schouderbladen ook absurd ver uit mijn rug steken.![]()
Ik bulk zeker genoeg, making all kinds of fat gains (zit op zo'n 300-500 kcal surplus per dag). Ik train ook tot failure of bijna failure, en m'n routine is extensief genoeg.quote:Op woensdag 12 december 2012 19:42 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Hoe kan dat dan? Bulk je wel genoeg? Train je wel hard genoeg?
Andere groepen komen prima mee, dus het is lastig.Verschilt, op de DB press ga ik tussen de 5 en 8.quote:Of toch du vader?![]()
Welke oefeningen doe je voor je schouders?quote:Op woensdag 12 december 2012 20:18 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Ik bulk zeker genoeg, making all kinds of fat gains (zit op zo'n 300-500 kcal surplus per dag). Ik train ook tot failure of bijna failure, en m'n routine is extensief genoeg.
Andere groepen komen prima mee, dus het is lastig.![]()
(seated) DB press, front raises, side raises, cable side raises, face pulls en rear delt flies.quote:Op woensdag 12 december 2012 20:19 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Welke oefeningen doe je voor je schouders?
-edit- En soms er nog upright rows bij. In during overtraining? (lijkt me sterk, slaap gemiddeld 10u per nacht, eet goed en ben nog niet zo gevorderd dat ik daar last van zou moeten hebben, bovendien gaan al m'n andere spiergroepen prima.Of toch du vader?![]()
een keer benentraining, misselijk, duizelig, flauwvallen. teveel bloed gaat naar je benen, beetje zoals de g-krachten in een gevechtsvliegtuig.quote:Op woensdag 12 december 2012 19:55 schreef Bendoe het volgende:
Wie heeft er trouwens ooit moeten kotsen tijdens een workout?![]()
Ik ken dat gevoel, wordt nog extreem versterkt als ik op een lege maag train. Nog nooit gekotst, maar vaak genoeg héél dichtbij gekomenquote:Op woensdag 12 december 2012 20:25 schreef THEFXR het volgende:
een keer benentraining, misselijk, duizelig, flauwvallen. teveel bloed gaat naar je benen, beetje zoals de g-krachten in een gevechtsvliegtuig.
Of toch du vader?![]()
Je zou eens een machine schouders press na je db press kunnen doen om echt helemaal tot de max te gaan. Machines helpen mij af en toe wel om door een barriere heen te gaan.quote:Op woensdag 12 december 2012 20:21 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
(seated) DB press, front raises, side raises, cable side raises, face pulls en rear delt flies.
-edit- En soms er nog upright rows bij. In during overtraining? (lijkt me sterk, slaap gemiddeld 10u per nacht, eet goed en ben nog niet zo gevorderd dat ik daar last van zou moeten hebben, bovendien gaan al m'n andere spiergroepen prima.![]()
Ik toen ik een keer niet gegeten had. Vandaag dacht ik dat ik weer ging, had even vier broodjes opgeschrokt voor het trainen en kwam weer wat omhoog met squatten. Resulteerde in een flinke boer en niets meer gelukkig.quote:Op woensdag 12 december 2012 19:55 schreef Bendoe het volgende:
Wie heeft er trouwens ooit moeten kotsen tijdens een workout?No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Zal 't wel eens proberen inderdaad. Toch blijft het lastig, ik zou denken dat ik met zo'n uitgebreide schouder routine + genoeg eten en slapen toch wel gainzz zou moeten maken.quote:Op woensdag 12 december 2012 20:27 schreef Jahr00n het volgende:
Je zou eens een machine schouders press na je db press kunnen doen om echt helemaal tot de max te gaan. Machines helpen mij af en toe wel om door een barriere heen te gaan.Of toch du vader?![]()
Luikse wafels van de AH.... 80 cent per 4
240cal per stuk.
Eet makkelijk weg.YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.![]()
spotter erbij barbel press reps omlaag en ff paar weken gewoon te zwaar trainen zou ik doen. Kijken of je je plateau zo kan doorbreken. Maybe doe je ook teveel. Ik doe hooguit 4 schouder oefeningen per week.quote:Op woensdag 12 december 2012 20:29 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Zal 't wel eens proberen inderdaad. Toch blijft het lastig, ik zou denken dat ik met zo'n uitgebreide schouder routine + genoeg eten en slapen toch wel gainzz zou moeten maken.![]()
Goed idee. Tot ik dat postte had ik eigenlijk nog niet eens het besef dat ik echt op een plateau zat, het voelt gewoon als hele langzame progress.quote:Op woensdag 12 december 2012 20:33 schreef Mithras82 het volgende:
[..]
spotter erbij barbel press reps omlaag en ff paar weken gewoon te zwaar trainen zou ik doen. Kijken of je je plateau zo kan doorbrekenMaar inderdaad, ik ga gewoon even low rep, high intensity, en effe knallen die hap.
Of toch du vader?![]()
Niet echt clean :p banaan met pindkaas, weetbix, havermout, eetlepel olijfoliequote:Op woensdag 12 december 2012 20:32 schreef ManageTheAnger het volgende:
Luikse wafels van de AH.... 80 cent per 4
240cal per stuk.
Eet makkelijk weg.![]()
Nee alles behalve cleanquote:Op woensdag 12 december 2012 20:35 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Niet echt clean :p banaan met pindkaas, weetbix, havermout, eetlepel olijfolie
Maar wel handig om toch een bepaald aantal te krijgen.
* ManageTheAnger heeft net weer een killer workout gehad.... nu nog eten koken :S (lees 300 gram grasgevoerd rund, wokgroente en dit keer maar patat...)
On a side note...
Wat nou als we allemaal, alles wat we eten de komende week gaan opschrijven, inclusief waarden....
Dan zouden we toch een heel mooi overzicht moeten krijgen, wat ongeveer waar in zit.
Laten we dan uitgaan van per portie/100 gram (hoe het dan ook wordt aangegeven).
Iets van:
Luikse Wafels
per 100 gram:
Energie: 435kcal
Eiwit: 6g
Koolhydraten: 57g
Waarvan suikers: 30g
Vet 20g
waarvan verzadigd 9.5g
onverzadigd: 10
transvet (???) 0.9g
voedingsvezel 2g
natrium 0.30g
toegevoegd zout 0.80g
Per stuk: 240kcal
[ Bericht 27% gewijzigd door ManageTheAnger op 12-12-2012 20:46:29 ]YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.![]()
Allemaal suikers joh. Je kan beter een lading noten eten als je nog snel wat binnen wil hebben.quote:Op woensdag 12 december 2012 20:40 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Nee alles behalve clean
Maar wel handig om toch een bepaald aantal te krijgen.
* ManageTheAnger heeft net weer een killer workout gehad.... nu nog eten koken :S (lees 300 gram grasgevoerd rund, wokgroente en dit keer maar patat...)
On a side note...
Wat nou als we allemaal, alles wat we eten de komende week gaan opschrijven, inclusief waarden....
Dan zouden we toch een heel mooi overzicht moeten krijgen, wat ongeveer waar in zit.
Laten we dan uitgaan van per portie/100 gram (hoe het dan ook wordt aangegeven).
Iets van:
Luikse Wafels
per 100 gram:
Energie: 435kcal
Eiwit: 6g
Koolhydraten: 57g
Waarvan suikers: 30g
Vet 20g
waarvan verzadigd 9.5g
onverzadigd: 10
transvet (???) 0.9g
voedingsvezel 2g
natrium 0.30g
toegevoegd zout 0.80g
Per stuk: 240kcal![]()
Jah, dat is er nog niet...quote:Op woensdag 12 december 2012 20:40 schreef ManageTheAnger het volgende:
On a side note...
Dan zouden we toch een heel mooi overzicht moeten krijgen, wat ongeveer waar in zit.![]()
![]()
Calorieteller op je smartphone, streepjescode scannen en klaar.Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
Intensiteit is de factor die spiermassa moet opleveren, tenminste bij mij. Ik doe maar 10 - 15 sets per workout, maar ga wel elke set tot failure.quote:Op woensdag 12 december 2012 20:29 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Zal 't wel eens proberen inderdaad. Toch blijft het lastig, ik zou denken dat ik met zo'n uitgebreide schouder routine + genoeg eten en slapen toch wel gainzz zou moeten maken.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: