dat geeft geen antwoord op mijn vraag. Als hij mij het leven ontneemt via een kogel, pleegt hij dan een zonde? Of nee, immers God heeft dit vastgelegd in zijn 'boekje'.quote:Op woensdag 12 december 2012 15:06 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Zie tijd als een creatie los van het bestaan van een hogere intelligentie en dat is ons gegeven. Als er staat geschreven dat jij zal sterven met een kogel in je hart, dan is dat een vervolg van een andere daad, die daad was beschreven. Allah staat mensen (vaak) toe om het slechte te doen, daarom dat er wel sprake is van vrije wil, Hij weet al wat er gaat gebeuren jij en ik niet, wij beleven het als een soort van bewijs voor of tegen onszelf voor de dag des oordeels.
Ja, dat is een zonde, zoals ik zei, het boek dat is ingevuld is lot - het lot vul je grotendeels zelf in en de rest overkomt je gewoon, omdat het geschreven is betekent niet dat je geen vrije wil hebt. Zoals ik zei, je moet tijd zien als een factor waarin god zich niet bevindt.quote:Op woensdag 12 december 2012 15:10 schreef Ambipur het volgende:
[..]
dat geeft geen antwoord op mijn vraag. Als hij mij het leven ontneemt via een kogel, pleegt hij dan een zonde? Of nee, immers God heeft dit vastgelegd in zijn 'boekje'.
Het lot vul je toch niet in? Dat is toch hetgeen dat vaststaat? ik vind het niet matchen.quote:Op woensdag 12 december 2012 15:18 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ja, dat is een zonde, zoals ik zei, het boek dat is ingevuld is lot - het lot vul je grotendeels zelf in en de rest overkomt je gewoon, omdat het geschreven is betekent niet dat je geen vrije wil hebt. Zoals ik zei, je moet tijd zien als een factor waarin god zich niet bevindt.
Dan nog is het onlogisch.quote:Op woensdag 12 december 2012 16:02 schreef Blocko het volgende:
Het gaat er om dat jij niet weet wat de volgende stap is; dat dit is opgeschreven maakt het niet minder erg.
Nou sorry, de een zegt dit, het internet zegt dat.. Word er nog niet wijzer van zo. Waar staat het geloof zo open voor interpretatie? Zo weet je toch nooit wat de enige echte waarheid is.quote:Op woensdag 12 december 2012 16:13 schreef Blocko het volgende:
Het feit dat je zelf die bewuste keuze maakt.
Je gaat er nu vanuit dat een derde persoon dat lot schrijft, dat God die keuzes zelf zou maken. Dit is niet juist, zie het lot meer als toekomstbeeld.
Zie het als het omgekeerde van de geschiedenis, X en Y hebben dit gedaan, Q en R zullen iets anders in de toekomst doen. Dat gegeven is bekend het is meer een soort naslagwerk.
idk beetje moeilijk om dit concept op een duidelijke manier uit te leggen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die gene die wil moorden kan kiezen om te moorden of het niet te doen doet hij het dan veranderd zijn lotquote:Op woensdag 12 december 2012 16:53 schreef Levolution het volgende:
Als je een vrije wil hebt, staat het lot dus helemaal niet vast. Het enige wat ik eruit op kan maken, is dat Allah alleswetend is en dus weet wat jouw keuze zal zijn. Ofwel, hij kijkt in de toekomst (logisch ook voor een god).
Maar hij heeft dit lot dus niet geschreven, want anders is het inderdaad niet eerlijk voor degene die moordt.
Dat lijkt me bullshit, Arcadia's en Blocko's uitleg is logischer.quote:Op woensdag 12 december 2012 16:58 schreef fb12fb12 het volgende:
[..]
Die gene die wil moorden kan kiezen om te moorden of het niet te doen doet hij het dan veranderd zijn lot
Doet hij het niet blijft hij her orginele pad volgen
Ik heb de Koran niet eens gelezen, wat je wel niet leert van stripboeken.quote:Op woensdag 12 december 2012 17:05 schreef Ambipur het volgende:
Levo, jouw uitleg klinkt logisch, duidelijk
quote:Op woensdag 12 december 2012 17:06 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik heb de Koran niet eens gelezen, wat je wel niet leert van stripboeken.
Ik heb echt al jaren niet meer 'echt' getekend (op wat doodles tijdens verveling na). Echt zonde, geen progressie gemaakt dus.quote:Op woensdag 12 december 2012 17:07 schreef zarGon het volgende:
Levo, jij kunt toch tekenen? Waarom teken je geen comics?
Jezus je klinkt nu al als een uitgebluste 30er!quote:Op woensdag 12 december 2012 17:09 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik heb echt al jaren niet meer 'echt' getekend (op wat doodles tijdens verveling na). Echt zonde, geen progressie gemaakt dus.
Een comic tekenen was ooit mijn ambitie, maar is er nooit van gekomen. Ik had zelfs allemaal verhalen in mijn hoofd. Zaman iste.
Je hebt gelijk.quote:Op woensdag 12 december 2012 17:13 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Jezus je klinkt nu al als een uitgebluste 30er!
Uitschrijven. Maak het concreter. Alles zit in je hoofd en daardoor is het één grote klomp die je blijft uitstellen. Schrijf het uit, hak het in stukjes, maak het verteerbaar en begin te tekenen. De eerste stappen zijn het moeilijkst.quote:Op woensdag 12 december 2012 17:13 schreef Levolution het volgende:
Het idee zit nog wel in mijn hoofd. Het idee is een lang en serieus, duister sci-fi verhaal eigenlijk, niet meerdere korte cartoons ofzo.
Je hebt wel gelijk, om iets te bereiken moet je dat gewoon doen, maar zoiets tekenen is een fulltime baan man. Nasil bitecek?quote:Op woensdag 12 december 2012 17:16 schreef zarGon het volgende:
[..]
Uitschrijven. Maak het concreter. Alles zit in je hoofd en daardoor is het één grote klomp die blijft uitstellen. Schrijf het uit, hak het in stukjes, maak het verteerbaar en begin te tekenen. De eerste stappen zijn het moeilijkst.
Vrouwen.quote:Op woensdag 12 december 2012 17:22 schreef Levolution het volgende:
Wat een tokkieprogramma is The Price is Right ook.
Maar godverdomme, die wijven.
Lekker als klein kind op je buik op het tapijt liggen en tekenen.quote:Op woensdag 12 december 2012 17:24 schreef TheMagnificent het volgende:
Ah, tekenen; vroeger ook mijn passie, maar ik doe er ook al heel lang niets mee. Wel zonde eigenlijk.
quote:Op woensdag 12 december 2012 17:26 schreef Levolution het volgende:
[..]
Lekker als klein kind op je buik op het tapijt liggen en tekenen.
Die shit moest bewaard worden.quote:Op woensdag 12 december 2012 17:28 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik jaagde er iedere week wel een kladblok doorheen.
Je denkt te ingewikkeld, maakt het groter dan het is. Groot denken is goed, maar als je nooit begint, geen stappen onderneemt - hoe klein dan ook - kom je er nooit. Het uiteindelijke doel moet er eentje zijn die je kunt halen, niet eentje dat je zo groot maakt waardoor je doel jou tegenwerkt.quote:Op woensdag 12 december 2012 17:17 schreef Levolution het volgende:
[..]
Je hebt wel gelijk, om iets te bereiken moet je dat gewoon doen, maar zoiets tekenen is een fulltime baan man. Nasil bitecek?
Misschien moet ik toch meer aan korte verhalen denken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |