abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120229725
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 14:53 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Minder aan mij denken dan?
Kwam door zG.
"Whatever I was looking for was always you."Rumi
pi_120229753
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 14:53 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Neen. God beslist of zij het haalt of niet.
Niet geheel correct.

quote:
Tie your Camel: DO YOUR PART

One day Prophet Muhammad, peace and blessings be upon him, noticed a Bedouin leaving his camel without tying it. He asked the Bedouin, "Why don't you tie down your camel?" The Bedouin answered, "I put my trust in Allah." The Prophet then said, "Tie your camel first, then put your trust in Allah" (Tirmidhi).

Muslims must never become fatalistic. Although we know only Allah is in control and that He has decreed all things, we are each responsible for making the right choices and doing the right thing in all situations of our lives. We must take action (link to planning articles on SV). We must work to alleviate the hardships we, our families and our communities face.
pi_120229766
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 14:53 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

Kwam door zG.
Teleurstellend. Hij is al bezet.
pi_120229823
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 14:54 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Teleurstellend. Hij is al bezet.
Hij kan me ook pilletjes hebben gegeven hoor?
pi_120229855
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 14:56 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

Hij kan me ook pilletjes hebben gegeven hoor?
pi_120229869
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 14:53 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Neen. God beslist of zij het haalt of niet.
Wel makkelijk om het daarop af te schuiven.
pi_120229884
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 14:54 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Niet geheel correct.

[..]

Als alles vast staat, waarom dan nog zelf de goede keuzes maken?
pi_120229901
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 14:56 schreef Arcadia het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Red.
pi_120229926
doet me denken aan een film,dat plaatje. Weet alleen niet welke..
pi_120229955
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 14:58 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
La dolce e vita als ik 't goed zeg?
pi_120229971
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 14:57 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Als alles vast staat, waarom dan nog zelf de goede keuzes maken?
Nee, de mens heeft zelf ook macht gekregen, de "vrije wil", dat staat los van de macht van god.
pi_120229981
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 14:58 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Matrix?
pi_120230015
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 15:00 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Matrix?
Ja,maar nog een..
pi_120230051
Ik heb matrix niet eens gezien. Slecht van mij.
pi_120230076
Was wel goed.

Ben altijd verliefd geweest op Keanu Reeves.
pi_120230128
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 14:59 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Nee, de mens heeft zelf ook macht gekregen, de "vrije wil", dat staat los van de macht van god.
Begrijp dat niet zo.

Als mijn dood vast staat: Ambi zal 21-12 sterven middels een kogel in haar hart.
Wat maakt de dader dan schuldig hieraan? Immers mijn dood/doodsoorzaak staat toch al vast? Dan is er toch geen sprake meer van vrije wil van dader?
pi_120230181
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 15:03 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Begrijp dat niet zo.

Als mijn dood vast staat: Ambi zal 21-12 sterven middels een kogel in haar hart.
Wat maakt de dader dan schuldig hieraan? Immers mijn dood/doodsoorzaak staat toch al vast? Dan is er toch geen sprake meer van vrije wil van dader?
Dader kon zelf bepalen of ie het deed of niet. De keuze lag bij hem.
pi_120230217
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 15:05 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

Dader kon zelf bepalen of ie het deed of niet. De keuze lag bij hem.
Ja, maar de dag dat ik sterf staat toch al vast?
pi_120230229
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 15:03 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Begrijp dat niet zo.

Zie tijd als een creatie los van het bestaan van een hogere intelligentie en dat is ons gegeven. Als er staat geschreven dat jij zal sterven met een kogel in je hart, dan is dat een vervolg van een andere daad, die daad was beschreven. Allah staat mensen (vaak) toe om het slechte te doen, daarom dat er wel sprake is van vrije wil, Hij weet al wat er gaat gebeuren jij en ik niet, wij beleven het als een soort van bewijs voor of tegen onszelf voor de dag des oordeels.
pi_120230279
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 15:06 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ja, maar de dag dat ik sterf staat toch al vast?
Het is niet zo dat als jij op die dag zou sterven en die dader zou niet opdagen ofzo, dat jij op een andere manier sterft, zo werkt dat niet. De moment, manier, door wie, etc zijn allemaal heel nauw verbonden, je kan niet zeggen dat hij geen vrije wil heeft, want dat is wél zo.
pi_120230351
Wanneer er sprake is van overmacht of een gedwongen daad kan men spreken van geen vrije wil, maar echter wanneer iemand wetend een kogel afvuurt, dan ligt de zaak anders.
pi_120230372
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 15:06 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Zie tijd als een creatie los van het bestaan van een hogere intelligentie en dat is ons gegeven. Als er staat geschreven dat jij zal sterven met een kogel in je hart, dan is dat een vervolg van een andere daad, die daad was beschreven. Allah staat mensen (vaak) toe om het slechte te doen, daarom dat er wel sprake is van vrije wil, Hij weet al wat er gaat gebeuren jij en ik niet, wij beleven het als een soort van bewijs voor of tegen onszelf voor de dag des oordeels.
dat geeft geen antwoord op mijn vraag. Als hij mij het leven ontneemt via een kogel, pleegt hij dan een zonde? Of nee, immers God heeft dit vastgelegd in zijn 'boekje'.
pi_120230713
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 15:10 schreef Ambipur het volgende:

[..]

dat geeft geen antwoord op mijn vraag. Als hij mij het leven ontneemt via een kogel, pleegt hij dan een zonde? Of nee, immers God heeft dit vastgelegd in zijn 'boekje'.
Ja, dat is een zonde, zoals ik zei, het boek dat is ingevuld is lot - het lot vul je grotendeels zelf in en de rest overkomt je gewoon, omdat het geschreven is betekent niet dat je geen vrije wil hebt. Zoals ik zei, je moet tijd zien als een factor waarin god zich niet bevindt.
pi_120231600
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 15:18 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Ja, dat is een zonde, zoals ik zei, het boek dat is ingevuld is lot - het lot vul je grotendeels zelf in en de rest overkomt je gewoon, omdat het geschreven is betekent niet dat je geen vrije wil hebt. Zoals ik zei, je moet tijd zien als een factor waarin god zich niet bevindt.
Het lot vul je toch niet in? Dat is toch hetgeen dat vaststaat? ik vind het niet matchen. :)
pi_120232393
Het gaat er om dat jij niet weet wat de volgende stap is; dat dit is opgeschreven maakt het niet minder erg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')