abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 december 2012 @ 22:30:28 #32
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120210304
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:28 schreef James1988 het volgende:

[..]

Jaren terug zijn er heel veel rijtuigen gebouwd die werden gefinancierd door het Zwitserse bedrijf Eurofima. Die rijtuigen hebben als bijnaam daarom ook Eurofima-rijtuigen, de Belgische variant is I6/I10. ICK is Bm235, volgens mij geen Eurofima-afgeleide.
Als ik een beetje doorklik vanaf ICK op wikipedia kom ik op dit redelijk uitgebreide artikel met landoverzicht :)

http://fr.wikipedia.org/wiki/Voiture_UIC-X
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 december 2012 @ 22:32:16 #33
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120210425
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:26 schreef b2py het volgende:

[..]

Nooit mee gereisd, kan me althans niet herinneren.
Kan me nog wel getrokken rijtuigen herinneren met een DDM rijtuig er ineens tussen. Vond dat altijd maar stom staan toen ik nog klein was! :D
mooi he, die IC's Haarlem - Heerlen'/Maastricht :)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120210476
Hoe heten die treinen die op den haag>Venlo reden? Dat waren pas bazen treinen
  dinsdag 11 december 2012 @ 22:34:11 #35
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120210542
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:33 schreef Yreal het volgende:
Hoe heten die treinen die op den haag>Venlo reden? Dat waren pas bazen treinen
ICK dus :)
pi_120210657
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:34 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

ICK dus :)
Dat is inderdaad een bazentrein. Coupes zijn baas.
pi_120210690
ICK was fijn, maar hoe is men nou op deze discussie gekomen? Is erover gesproken weer wat terug te halen of gewoon nostalgie?
pi_120210719
Wie had het vandaag over die laatste trein Amsterdam-Brussel?
treinreiziger twitterde op dinsdag 11-12-2012 om 22:35:27 Aai, laatste trein Amsterdam - Brussel wordt momenteel aangegeven met +120 ... http://t.co/8rI1g5ZW reageer retweet
De andere kant op is (nog) op tijd...
  dinsdag 11 december 2012 @ 22:39:34 #39
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120210862
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:36 schreef Alopex het volgende:
ICK was fijn, maar hoe is men nou op deze discussie gekomen? Is erover gesproken weer wat terug te halen of gewoon nostalgie?
Het ging erover als de V250 zou gaan stoppen met rijden dat het dan een stop was voor NS Financial Services.

Toen ging ik dus kijken op de site van NSFS en ik zag dus nog dat ze ICK verhuurden als je dat wil

http://www.nsfsc.com/available_rolling_stock/default.asp?NCID=199
pi_120211174
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Het ging erover als de V250 zou gaan stoppen met rijden dat het dan een stop was voor NS Financial Services.

Toen ging ik dus kijken op de site van NSFS en ik zag dus nog dat ze ICK verhuurden als je dat wil

http://www.nsfsc.com/available_rolling_stock/default.asp?NCID=199
Haha, oke dan! Zou voor mij leuk sentiment zijn, dat waren de eerste treinen waarmee ik langer dan een kwartier zou reizen.
pi_120211208
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:37 schreef WhiteJoker het volgende:
Wie had het vandaag over die laatste trein Amsterdam-Brussel?
treinreiziger twitterde op dinsdag 11-12-2012 om 22:35:27 Aai, laatste trein Amsterdam - Brussel wordt momenteel aangegeven met +120 ... http://t.co/8rI1g5ZW reageer retweet
De andere kant op is (nog) op tijd...
ik, maar maat zit op Brussel -> amsterdam helaas..
pi_120211307
Haha helaas zeg je er ook bij :P Lekkere maat ben jij ;)
pi_120211318
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mooi he, die IC's Haarlem - Heerlen'/Maastricht :)
ja, had laatst icr naar Schagen toe. Dat was ook echt heerlijk.

Gaat trouwens echt keihard de laatste paar topics...:D
pi_120211401
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:47 schreef WhiteJoker het volgende:
Haha helaas zeg je er ook bij :P Lekkere maat ben jij ;)
Hij gaat straks jantje positief uithangen tegen mij, en discussie voeren met hem is niet zijn sterkste punt :p
pi_120211668
Zoals het er nu naar uitziet heeft de BeneluxFyra het vandaag errug goed gedaan!

De punctualiteit is in 1 dag verdubbeld van 10 naar 20 procent: 4 van de 20 treinen reed op tijd! Maar 10% van de ritten viel uit.

[ Bericht 8% gewijzigd door Bitlord op 11-12-2012 22:57:51 ]
pi_120211839
Taart!
  dinsdag 11 december 2012 @ 23:02:27 #47
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120212192
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:54 schreef b2py het volgende:
Taart!
pi_120212290
Het is trouwens interessant dat de Fyra 8 minuten vertraging in kan lopen tussen Antwerpen en Brussel Centraal. Toont aan hoe veel sneller het kan. Nu vooral nodig om tijd in te halen.
  Redactie Sport dinsdag 11 december 2012 @ 23:07:25 #49
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120212409
Is dat ding niet het hele traject ingelegd op 160 km/h? Rotterdam-Schiphol sowieso in elk geval, om daar een mooie kwartiersdienst met de Fyra naar Breda te vormen..
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 11 december 2012 @ 23:08:59 #50
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_120212489
ICE 123 +18 vandaag in Keulen met stop Emmerik
ICE 104 +2 Utrecht met stop Oberhausen-Holten!!!!!! *O* *O* *O* :Y :N :X

Flirt 2 gezien! ben bang de foto niet zo goed is gelukt
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Sport dinsdag 11 december 2012 @ 23:18:57 #51
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120213010
Nou Fles, vanaf volgende week heb je ook zo'n overrated en dure koffiezaak in Deventer: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=155038
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_120213248
quote:
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120213267
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 23:18 schreef dennistd het volgende:
Nou Fles, vanaf volgende week heb je ook zo'n overrated en dure koffiezaak in Deventer: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=155038
Ja. En nog steeds geen geldautomaat 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 december 2012 @ 23:25:53 #54
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120213425
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 23:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja. En nog steeds geen geldautomaat 8)7
prioriteiten he :)
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 11 december 2012 @ 23:27:09 #55
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120213483
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:08 schreef b2py het volgende:

[..]

Dan ben ik wel benieuwd naar de ontbindende voorwaarden. Ben jij daarvan op de hoogte?
Ik vind het nogal wat, zomaar even de concessie opgeven..
Op de website van de Rijksoverheid zijn heel veel documenten over de HSL te vinden, waaronder 20094923 aanbieding concessie hogesnelheidsnet met diverse bijlages. Bijlage 2 is de daadwerkelijke concessie, bijlage 3 is een toelichting.

De ingangsdatum van de concessie is 1 juli 2009, deze heeft een looptijd van 15 jaar.

Treindiensten
In artikel 4 staat gespecificeerd welke treindiensten aangeboden moeten worden:

Binnenlands
• 32x per dag Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Breda v.v.
• 32x per dag Amsterdam - Schiphol - Rotterdam v.v.

Internationaal
• 16x per dag Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Antwerpen - Brussel v.v.
• 8x per dag Den Haag - Rotterdam - Breda - Brecht - Antwerpen Centraal - Mechelen - Brussel v.v.
• 10x per dag Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Antwerpen - Brussel - Parijs v.v. met een inspanningsverplichting voor 16x per dag

Zitplaatsen
In artikel 6.2 staat e.e.a. gespecificeerd over zitplaatsen en zitplaatsgarantie:

• Alle internationale reizigers dienen een zitplaats te hebben wat gegarandeerd wordt door reserveringen
• Alle binnenlandse business class-reizigers (1e klas) zullen eveneens gegarandeerd zijn van een zitplaats d.m.v. reserveringen
• Reizigers in economy class in het binnenland dienen een zitplaatskans van 98% te hebben, zelfs in de drukste trein op het drukste traject

In de praktijk is het weliswaar mogelijk om een zitplaats te reserveren op de binnenlandse Fyra, maar de zitplaats in de 1e klas is niet gegarandeerd. Het is inmiddels dermate druk op Rotterdam - Schiphol dat die 98% zitplaatskans ook niet meer gehaald wordt.

Punctualiteit
In artikel 6.3 staat gespecificeerd:

• 95% van de treinen moet op tijd zijn, voor zover toerekenbaar aan HSA. Ofwel: als de HSL stuk is komt dit niet op conto van HSA.
• De punctualiteitsnorm bedraagt voor binnenlands verkeer 3 minuten, voor internationaal verkeer 5 minuten.
• Het maximale uitvalspercentage mag 0,5% bedragen

In de praktijk: punctualiteit ligt op 85% - 90%, uitval op 5% maar soms meer.

Toegankelijkheid
HSA dient bij het te bestellen rollend materieel rekening te houden met reizigers met een functiebeperking. Dit is bij de V250 maar deels gebeurd: er is een rolstoelvriendelijk toilet, en er is een plaats voor een rolstoel. De trein heeft echter een traptrede waardoor reizigers met een functiebeperking alsnog niet zelfstandig in- en uit de trein kunnen komen.

Klanttevredenheid
Minimaal 80% van de ondervraagde reizigers dient het cijfer 7 of hoger te geven voor de treindiensten. Klanttevredenheidsonderzoeken vinden iedere 3 maanden plaats.

(Hier heb ik verder geen cijfers over, maar het lijkt me onmogelijk dat dit gehaald wordt)

Handhaving
Indien aan het einde van een kalenderjaar blijkt dat de in artikel 6 bepaalde normen niet zijn behaald en sprake is van een structurele afwijking van die normen, krijgt HSA Beheer de gelegenheid binnen het volgende kalenderjaar de prestaties op het niveau van de gestelde normen te brengen, met inachtneming van artikel 12. Indien dit niet gerealiseerd is en HSA Beheer niet kan aantonen dat dit niet aan haar is toe te rekenen, kan de minister – te zijner keuze – aan HSA Beheer vanaf dat moment een last onder dwangsom opleggen van maximaal ¤ 5 miljoen per kwartaal waarin de normen niet gehaald worden (waarbij de minister bij de vaststelling van de hoogte van de dwangsom de mate van het niet voldoen aan de normen door HSA Beheer zal meewegen), dan wel deze concessie intrekken.

Ingroeiperiode
• Vanaf de aanvangsdatum moet er minimaal een uurdienst Amsterdam - Rotterdam én een uurdienst Amsterdam - Breda zijn, met een inspanningsverplichting voor een halfuurdienst tijdens de spitsen
• De ingroeiperiode voor het volledige binnenlands verkeer bedraagt 2 jaar
• Voor het internationale verkeer wordt gestreefd naar een ingroeiperiode van 2 jaar met het aantal internationale treinen dat reed op de ingangsdatum (dwz 7x Thalys + 16x Benelux)

In de praktijk:
- Toen men begon met Fyra reed er slechts een uurdienst Amsterdam - Rotterdam. Amsterdam - Breda werd niet bediend en in het weekend reed er niks. Ook geen spitsversterking.
- De treinserie Amsterdam - Rotterdam heeft even als proef gereden, maar niet volgens de concessie-eisen
- De streefperiode van 2 jaar voor internationaal vervoer is niet gehaald (werd 3 jaar en 3 maanden) en het aanbod is minder dan wat er destijds reed.

Intrekking van de concessie
Hoofdstuk 7 beschrijft de mogelijkheden tot ontbinding van de concessie, hier de belangrijkste:

• Faillissement van HSA of indien de aandeelhouders besluiten tot ontbinding van HSA
• Stakingen, oorlogen, rellen, enz
• Langdurige onbeschikbaarheid van de HSL-Zuid
• Het niet tot stand komen van of vernietiging van een samenwerkingsovereenkomst met de NMBS

Ook van belang:
• De minister is gerechtigd deze concessie in te trekken ingeval:
- HSA Beheer gedurende zes opvolgende maanden enige verplichting uit hoofde van artikel 6 (prestaties) niet nakomt;
- de situatie als bedoeld in de laatste volzin van artikel 7.2 van de concessie zich voordoet;
- HSA Beheer gedurende zes opvolgende maanden enige verplichting uit hoofde van het Besluit HSL-heffing niet nakomt;
- HSA Beheer onderwerp is van, of meewerkt aan de totstandkoming van, een door de bevoegde mededingingsautoriteit(en) verboden concentratie

Continuïteit
Mocht HSA haar concessie verliezen, dan is HSA verplicht om mensen, materialen, rollend materieel, IT-systemen, enz. ter beschikking te stellen aan een volgende exploitant

Heel lang verhaal kort
De aanwezige ontbindende factoren sturen op prestaties en inkomsten (betalingsverplichtingen, bijvoorbeeld) maar er zijn voldoende punten in de concessie die niet worden nageleefd of uitgevoerd door HSA. Ik ben geen advocaat, maar mij lijkt dat het niet naleven van concessievoorwaarden gelijk staat aan contractbreuk.

De belangrijkste punten op een rijtje:
• 42 maanden na de ingangsdatum worden nog lang niet alle beloofde treindiensten geleverd
• Er is géén zitplaatsgarantie in de 1e klas en de zitplaatskans van 98% wordt niet gehaald op Rotterdam - Schiphol tijdens de spitsen
• Punctualiteit blijft al jaren achter bij eisen (na te lezen in de voortgangsrapportages)
• Vanaf de ingangsdatum is al niet het beloofde aanbod geboden
• Toegankelijkheid van V160 en V250 is betwijfelenswaardig: waarom is SLT wél zelfstandig toegankelijk voor reizigers in een rolstoel en V250 niet?
pi_120213656
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:37 schreef WhiteJoker het volgende:
Wie had het vandaag over die laatste trein Amsterdam-Brussel?
treinreiziger twitterde op dinsdag 11-12-2012 om 22:35:27 Aai, laatste trein Amsterdam - Brussel wordt momenteel aangegeven met +120 ... http://t.co/8rI1g5ZW reageer retweet
De andere kant op is (nog) op tijd...
Even vergelijken:

De Beneluxtrein had een nominale reistijd van 2:56. Maar hij viel regelmatig uit en wie weet had 'ie dan ook nog een beetje vertraging, laat ik zeggen een minuut of vijf, dus met een beetje pech zat je op een reistijd van 4:01.

De Fyra heeft een nominale reistijd van 2:01. Maar een vertraging van +120 komt blijkbaar regelmatig voor (laatste trein zondag, laatste trein vandaag). Maakt in totaal 4:01.

Conclusie: Met de Fyra reis je misschien sneller tussen Brussel en Amsterdam dan eerst, maar misschien ook wel niet.
  dinsdag 11 december 2012 @ 23:34:37 #57
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_120213866
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 23:30 schreef Igen het volgende:

[..]

Even vergelijken:

De Beneluxtrein had een nominale reistijd van 2:56. Maar hij viel regelmatig uit en wie weet had 'ie dan ook nog een beetje vertraging, laat ik zeggen een minuut of vijf, dus met een beetje pech zat je op een reistijd van 4:01.

De Fyra heeft een nominale reistijd van 2:01. Maar een vertraging van +120 komt blijkbaar regelmatig voor (laatste trein zondag, laatste trein vandaag). Maakt in totaal 4:01.

Conclusie: Met de Fyra reis je misschien sneller tussen Brussel en Amsterdam dan eerst, maar misschien ook wel niet.
Als je in Dordrecht of Roosendaal woont ben je al helemaal slecht uit met het gedrocht van Hispeed
RED ONS HENNIEGOD
pi_120214005
De Fyra is gewoon een faalproject. Dat zag men 2 jaar terug mist niet langer geleden behalve de NS al.
AJAX AMSTERDAM!
pi_120214350
quote:
9s.gif Op dinsdag 11 december 2012 23:34 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Als je in Dordrecht of Roosendaal woont ben je al helemaal slecht uit met het gedrocht van Hispeed
Dordrecht en roosendaal hadden uberhaupt al mazel met een internationale verbinding
pi_120214382
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 23:27 schreef James1988 het volgende:

[..]

Op de website van de Rijksoverheid zijn heel veel documenten over de HSL te vinden, waaronder 20094923 aanbieding concessie hogesnelheidsnet met diverse bijlages. Bijlage 2 is de daadwerkelijke concessie, bijlage 3 is een toelichting.

De ingangsdatum van de concessie is 1 juli 2009, deze heeft een looptijd van 15 jaar.

Treindiensten
In artikel 4 staat gespecificeerd welke treindiensten aangeboden moeten worden:

Binnenlands
• 32x per dag Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Breda v.v.
• 32x per dag Amsterdam - Schiphol - Rotterdam v.v.

Internationaal
• 16x per dag Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Antwerpen - Brussel v.v.
• 8x per dag Den Haag - Rotterdam - Breda - Brecht - Antwerpen Centraal - Mechelen - Brussel v.v.
• 10x per dag Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Antwerpen - Brussel - Parijs v.v. met een inspanningsverplichting voor 16x per dag

Zitplaatsen
In artikel 6.2 staat e.e.a. gespecificeerd over zitplaatsen en zitplaatsgarantie:

• Alle internationale reizigers dienen een zitplaats te hebben wat gegarandeerd wordt door reserveringen
• Alle binnenlandse business class-reizigers (1e klas) zullen eveneens gegarandeerd zijn van een zitplaats d.m.v. reserveringen
• Reizigers in economy class in het binnenland dienen een zitplaatskans van 98% te hebben, zelfs in de drukste trein op het drukste traject

In de praktijk is het weliswaar mogelijk om een zitplaats te reserveren op de binnenlandse Fyra, maar de zitplaats in de 1e klas is niet gegarandeerd. Het is inmiddels dermate druk op Rotterdam - Schiphol dat die 98% zitplaatskans ook niet meer gehaald wordt.

Punctualiteit
In artikel 6.3 staat gespecificeerd:

• 95% van de treinen moet op tijd zijn, voor zover toerekenbaar aan HSA. Ofwel: als de HSL stuk is komt dit niet op conto van HSA.
• De punctualiteitsnorm bedraagt voor binnenlands verkeer 3 minuten, voor internationaal verkeer 5 minuten.
• Het maximale uitvalspercentage mag 0,5% bedragen

In de praktijk: punctualiteit ligt op 85% - 90%, uitval op 5% maar soms meer.

Toegankelijkheid
HSA dient bij het te bestellen rollend materieel rekening te houden met reizigers met een functiebeperking. Dit is bij de V250 maar deels gebeurd: er is een rolstoelvriendelijk toilet, en er is een plaats voor een rolstoel. De trein heeft echter een traptrede waardoor reizigers met een functiebeperking alsnog niet zelfstandig in- en uit de trein kunnen komen.

Klanttevredenheid
Minimaal 80% van de ondervraagde reizigers dient het cijfer 7 of hoger te geven voor de treindiensten. Klanttevredenheidsonderzoeken vinden iedere 3 maanden plaats.

(Hier heb ik verder geen cijfers over, maar het lijkt me onmogelijk dat dit gehaald wordt)

Handhaving
Indien aan het einde van een kalenderjaar blijkt dat de in artikel 6 bepaalde normen niet zijn behaald en sprake is van een structurele afwijking van die normen, krijgt HSA Beheer de gelegenheid binnen het volgende kalenderjaar de prestaties op het niveau van de gestelde normen te brengen, met inachtneming van artikel 12. Indien dit niet gerealiseerd is en HSA Beheer niet kan aantonen dat dit niet aan haar is toe te rekenen, kan de minister – te zijner keuze – aan HSA Beheer vanaf dat moment een last onder dwangsom opleggen van maximaal ¤ 5 miljoen per kwartaal waarin de normen niet gehaald worden (waarbij de minister bij de vaststelling van de hoogte van de dwangsom de mate van het niet voldoen aan de normen door HSA Beheer zal meewegen), dan wel deze concessie intrekken.

Ingroeiperiode
• Vanaf de aanvangsdatum moet er minimaal een uurdienst Amsterdam - Rotterdam én een uurdienst Amsterdam - Breda zijn, met een inspanningsverplichting voor een halfuurdienst tijdens de spitsen
• De ingroeiperiode voor het volledige binnenlands verkeer bedraagt 2 jaar
• Voor het internationale verkeer wordt gestreefd naar een ingroeiperiode van 2 jaar met het aantal internationale treinen dat reed op de ingangsdatum (dwz 7x Thalys + 16x Benelux)

In de praktijk:
- Toen men begon met Fyra reed er slechts een uurdienst Amsterdam - Rotterdam. Amsterdam - Breda werd niet bediend en in het weekend reed er niks. Ook geen spitsversterking.
- De treinserie Amsterdam - Rotterdam heeft even als proef gereden, maar niet volgens de concessie-eisen
- De streefperiode van 2 jaar voor internationaal vervoer is niet gehaald (werd 3 jaar en 3 maanden) en het aanbod is minder dan wat er destijds reed.

Intrekking van de concessie
Hoofdstuk 7 beschrijft de mogelijkheden tot ontbinding van de concessie, hier de belangrijkste:

• Faillissement van HSA of indien de aandeelhouders besluiten tot ontbinding van HSA
• Stakingen, oorlogen, rellen, enz
• Langdurige onbeschikbaarheid van de HSL-Zuid
• Het niet tot stand komen van of vernietiging van een samenwerkingsovereenkomst met de NMBS

Ook van belang:
• De minister is gerechtigd deze concessie in te trekken ingeval:
- HSA Beheer gedurende zes opvolgende maanden enige verplichting uit hoofde van artikel 6 (prestaties) niet nakomt;
- de situatie als bedoeld in de laatste volzin van artikel 7.2 van de concessie zich voordoet;
- HSA Beheer gedurende zes opvolgende maanden enige verplichting uit hoofde van het Besluit HSL-heffing niet nakomt;
- HSA Beheer onderwerp is van, of meewerkt aan de totstandkoming van, een door de bevoegde mededingingsautoriteit(en) verboden concentratie

Continuïteit
Mocht HSA haar concessie verliezen, dan is HSA verplicht om mensen, materialen, rollend materieel, IT-systemen, enz. ter beschikking te stellen aan een volgende exploitant

Heel lang verhaal kort
De aanwezige ontbindende factoren sturen op prestaties en inkomsten (betalingsverplichtingen, bijvoorbeeld) maar er zijn voldoende punten in de concessie die niet worden nageleefd of uitgevoerd door HSA. Ik ben geen advocaat, maar mij lijkt dat het niet naleven van concessievoorwaarden gelijk staat aan contractbreuk.

De belangrijkste punten op een rijtje:
• 42 maanden na de ingangsdatum worden nog lang niet alle beloofde treindiensten geleverd
• Er is géén zitplaatsgarantie in de 1e klas en de zitplaatskans van 98% wordt niet gehaald op Rotterdam - Schiphol tijdens de spitsen
• Punctualiteit blijft al jaren achter bij eisen (na te lezen in de voortgangsrapportages)
• Vanaf de ingangsdatum is al niet het beloofde aanbod geboden
• Toegankelijkheid van V160 en V250 is betwijfelenswaardig: waarom is SLT wél zelfstandig toegankelijk voor reizigers in een rolstoel en V250 niet?
Klinkt als iets dat een hbo afstudeerproject had kunnen zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')