abonnement Unibet Coolblue
pi_120200601


Officiële landstaal: Engels
Hoofdstad: Londen
Regeringsvorm: Constitutionele monarchie
Religie: Anglicaans 47%, katholiek 16%, islam 2,5%, hindoeïsme en andere
Oppervlakte: 242.900 km² (1,3% water)
Inwoners: 60.776.238 (2007)
Staatshoofd: Queen Elisabeth II


bron: wikipedia
Cheers! c_/
Ja doei.
pi_120201511
Ik mis mijn tijd in de UK, heb er leuke 3,6 jaar gehad ;(
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_120201580
Mushy peas :')
Danku feestelijk.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
  dinsdag 11 december 2012 @ 19:38:39 #4
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_120201816
Had net nog een vriendin uit het noorden aan de lijn, maar vergeten te vragen over de mushy pea/mince pie combinatie. Nog nooit van gehoord en ken toch best wat noorderlingen.

Mushy peas en chips of bij een bangers and mash is prima, hoewel ik dan liever mijn peas heel heb.
reset
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 11 december 2012 @ 19:38:52 #5
78918 SeLang
Black swans matter
pi_120201825
Hier in het zuiden is het prachtig winterweer :). Helaas ben ik nog wat te ziekig om hele dagen naar buiten te gaan ;(
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_120201873
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 19:38 schreef Individual het volgende:
Had net nog een vriendin uit het noorden aan de lijn, maar vergeten te vragen over de mushy pea/mince pie combinatie. Nog nooit van gehoord en ken toch best wat noorderlingen.

Mushy peas en chips of bij een bangers and mash is prima, hoewel ik dan liever mijn peas heel heb.
Misschien is het iets typisch uit de heel lokale regio hier voor de 40+'ers :+
Ja doei.
  dinsdag 11 december 2012 @ 19:42:18 #7
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_120201998
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 19:39 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Misschien is het iets typisch uit de heel lokale regio hier voor de 40+'ers :+
Hull he? Ik zal het nooit begrijpen!
reset
pi_120202206
Ach, ik ook niet! Al is er een kans dat ik wel hier aan de universiteit een PhD ga doen :+ maar we gaan hier wel echt weg, woon-technisch gezien :+
Ja doei.
pi_120203371
En toch, UK blijft voor mij vooral Londen _O-
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_120203716
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 20:10 schreef sitting_elfling het volgende:
En toch, UK blijft voor mij vooral Londen _O-
Sowieso. Londen ( _O_ ) en alles wat er onder ligt ( _O_ ) is Engeland.
De rest is the north. :')
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_120204149
Pies moeten gewoon uit het noorden or het zuid-westen komen.

Balti-pie <3
pi_120204350
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 20:16 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Sowieso. Londen ( _O_ ) en alles wat er onder ligt ( _O_ ) is Engeland.
De rest is the north. :')
Mja, maar om heel eerlijk te zijn heb ik de rest van de VK nooit wat gevonden. Het was/is voor mij altijd Londen geweest. Op het moment dat ik het centrum verliet vond ik er al niks meer aan :@
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_120204634
it's grim up north! (En dat begint voor mij al als ik de Thames overga :) ).
pi_120204703
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 20:36 schreef drWho het volgende:
it's grim up north! (En dat begint voor mij al als ik de Thames overga :) ).
Deze man weet. :D
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_120206889
Voor mij is het VK juist het noorden, met de Peaks, de Dales, de Moors, de Lakes en natuurlijk de Highlands :)

Zoveel mensen, zoveel wensen! :+
Ja doei.
pi_120207375
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:29 schreef motorbloempje het volgende:
Voor mij is het VK juist het noorden, met de Peaks, de Dales, de Moors, de Lakes en natuurlijk de Highlands :)

Zoveel mensen, zoveel wensen! :+
Zonder gekheid. Noorden heeft echt veel mooie natuur enzo, denk misschien nog wel mooier dan in 't Zuiden. :) Vind alleen de steden waar ik bent geweest in 't Noorden zo afschuwelijk. :')

En ik ben geïndoctrineerd in het Zuiden :P
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_120207494
Tsja, wij zijn ook geen steden-mensen. Wonen nu alleen nog in Hull omdat het studiegewijs zo uitkwam, straks naar een dorpje, eindelijk (wat de échte London-fans waarschijnlijk óók niet kan bekoren)!!!.

De steden hebben ook gewoon afgrijselijke wijken, Hull hier heeft er ook een paar, en dan zeker de wijken die direct het centrum omcirckelen, en dat is wat je als dagjesmens/toerist ook het meeste ziet als je een stad even aandoet en omdat het ten opzichte van London centrum ook allemaal kleinschaliger is, is zo'n wijk natuurlijk een groot deel van de stad/indruk. Ik dacht ook, toen ik deze beurs kreeg 'mijn hemel....', maar de wijken waar de universiteit zit en waar we zelf nu anderhalf jaar gewoond hebben zijn echt prima, zolang je maar ver genoeg van het centrum af zit.
Ja doei.
pi_120220497
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 19:39 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Misschien is het iets typisch uit de heel lokale regio hier voor de 40+'ers :+
Weet je zeker dat het mince pies als in Christmas food is, en niet andere soorten pies? Dat laatste lijkt mij (en een Northern vriendin van mij uit Sheffield die ik er naar gevraagd heb) een stuk waarschijnlijker.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  woensdag 12 december 2012 @ 11:16:37 #19
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_120222453
Noorderlingen en het noorden zijn tof. :) Natuurlijk is er wat rivaliteit en je maakt er grapjes over, maar het blijf vriendelijk. Niet zoals tussen katholieken en protestanten in NI iig. >:)

Ik heb ook trouwens een paar woordjes NL aan noorderlingen en zuiderlingen geleerd en de uitspraak van de noorderlingen is veel beter.

Mijn geschiedenis met dit land is lang en heb al veel mogen zien. De eerste keer was eind jaren 70. Mijn eerste stapjes zette ik ook in een dorpje net buiten London en heb een Welshe middle name. Alle entiteiten van deze eilanden geweest behalve the Isle of Man.


veel Britten weten ook niet precies hoe dit zit
reset
pi_120225389
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 10:00 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Weet je zeker dat het mince pies als in Christmas food is, en niet andere soorten pies? Dat laatste lijkt mij (en een Northern vriendin van mij uit Sheffield die ik er naar gevraagd heb) een stuk waarschijnlijker.
De personen die mij vertelden over deze combinatie hadden het specifiek over de kerstpies :') maargoed, ik heb ook nergens gezegd dat het een typische Britse combinatie is. Ik was er vooral erg verbaasd over en het maakt voor mij de pies iig niet lekkerder :+
Ja doei.
pi_120234088
Haha, net terug van een congres waar ik alle collega's uit Londen weer heb gezien <3 En altijd leuk die discussies over tapijt in de badkamer en het ontbreken van afzuigkappen in de keuken :P Ze geloofden echt niet dat dat laatste echt standaard is in elk NL's huishouden.
Shine bright like a diamond.
pi_120278783
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:40 schreef June. het volgende:
Haha, net terug van een congres waar ik alle collega's uit Londen weer heb gezien <3 En altijd leuk die discussies over tapijt in de badkamer en het ontbreken van afzuigkappen in de keuken :P Ze geloofden echt niet dat dat laatste echt standaard is in elk NL's huishouden.
Oh ja, tapijt in de badkamer :r . En deze:

Eins, zwei, hoeplakai.
pi_120291885
:D En ze blijven die kranen nog verdedigen ook, in Ierland ook al zo nu en dan. :')
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_120293222
Ik heb die discussie nooit, wat valt er te verdedigen dan?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_120293920
Verschrikkelijk! Moet wel bekennen dat ik ze thuis ook heb, te duur om een mengkraan te regelen, die past niet in de wasbak. Zijn wel van die dingen waar je aan went, maar als je dat plaatje dan weer ziet vraag je je af waarom!
pi_120295506
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 02:44 schreef Bajskorv het volgende:
Ik heb die discussie nooit, wat valt er te verdedigen dan?
Het is even geleden. Ik hoop dat ik gewoon getrolld werd eigenlijk. :')

Tijdens het zoeken naar appartementen zag ik die dingen ook meer dan eens. Alsof ze met de huren hier niet in elk geval nog de moeite kunnen nemen om die kranen te fixen...
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_120295705
Ik zou thuis gek worden, heb die rotzooi gelukkig niet. Binnenkort weer verhuizen, zucht...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 14 december 2012 @ 10:00:16 #28
78918 SeLang
Black swans matter
pi_120295989
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:40 schreef June. het volgende:
tapijt in de badkamer en het ontbreken van afzuigkappen in de keuken
Ik heb inderdaad ook beiden _O-

Het ontbreken van een afzuigkap had ik trouwens snel en goedkoop opgelost: Plaat hardbord ter grootte van de raamopening, rond gat erin, ventilator van £10 erin, snoer eraan, klitteband aan de achterkant, klaar! Als ik ga koken gaat het raam open en hang ik die plank voor de raamopening. Werkt perfect ^O^
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 14 december 2012 @ 10:08:46 #29
78918 SeLang
Black swans matter
pi_120296183
De UK is prachtig, maar op een subtiele manier. Je moet er een beetje oog voor hebben.

Wat ik ook leuk vind hier is de nationale obsessie voor wildlife, countryside en the great outdoors. Dit alles wordt gecultiveerd door de BBC ( O+ ). Als je bijvoorbeeld ziet hoe populair een programma als Springwatch/ Autumnwatch is.... Bestaat zoiets überhaupt in Nederland?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 14 december 2012 @ 10:24:29 #30
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_120296565
Britse tv is sowieso de beste van de wereld. Nederland en Duitsland hebben nog wel wat goede programma's, maar over het algemeen is het bagger. Je ziet in NL ook veel na-aperij van Britse programma's, maar dan toch stukken zwakker. Over Endemol rotzooi wat weer de andere kant op gaat maar niet te spreken.

Ik heb dit jaar voor de BBC gewerkt en de organisatie erachter was de grootste puinhoop die ik ooit bij een bedrijf heb gezien. De kwaliteit van de programma's zijn wel top gelukkig.

Ben wel blij met uitzendinggemist.nl en dan vooral Met Het Mes Op Tafel met NL TV held Joost Prinsen. ^O^
reset
pi_120302092
quote:
3s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:08 schreef SeLang het volgende:
De UK is prachtig, maar op een subtiele manier. Je moet er een beetje oog voor hebben.

Wat ik ook leuk vind hier is de nationale obsessie voor wildlife, countryside en the great outdoors. Dit alles wordt gecultiveerd door de BBC ( O+ ). Als je bijvoorbeeld ziet hoe populair een programma als Springwatch/ Autumnwatch is.... Bestaat zoiets überhaupt in Nederland?
Nou, inderdaad! Maar ook hoe IEDEREEN wandelt en hiket en weetikveelwat. Het is niet zoals in NL voor 'grijze muizen' om te gaan wandelen en dat soort dingen. Dat vind ik echt tof O+ maar misschient komt dat ook wel omdat het land zelf ook wat geschikter is voor dit soort zaken. De Veluwe en de duinen zijn mooi hoor, daar niet van. Maar verder...
Ja doei.
pi_120302709
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 13:48 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Nou, inderdaad! Maar ook hoe IEDEREEN wandelt en hiket en weetikveelwat. Het is niet zoals in NL voor 'grijze muizen' om te gaan wandelen en dat soort dingen. Dat vind ik echt tof O+ maar misschient komt dat ook wel omdat het land zelf ook wat geschikter is voor dit soort zaken. De Veluwe en de duinen zijn mooi hoor, daar niet van. Maar verder...
Scheelt natuurlijk ook dat je hier hard-core kan wandelen, hele dagen zonder iemand tegen te komen.
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 14 december 2012 @ 14:16:21 #33
78918 SeLang
Black swans matter
pi_120302997
Maar ook als je hier bijvoorbeeld zegt dat je een red kite over zag vliegen dan weet iedereen wat dat is, want dat hebben ze op BBC's Springwatch gezien. Als je in Nederland zegt dat je een rode wouw zag over vliegen dan weet bijna geen hond waar je het over hebt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_120303040
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 14:16 schreef SeLang het volgende:
Maar ook als je hier bijvoorbeeld zegt dat je een red kite over zag vliegen dan weet iedereen wat dat is, want dat hebben ze op BBC's Springwatch gezien. Als je in Nederland zegt dat je een rode wouw zag over vliegen dan weet bijna geen hond waar je het over hebt.
Ik moest het op zoeken.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
  vrijdag 14 december 2012 @ 16:45:22 #35
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_120308493
Ja, wandelen is echt mijn grootste hobby geworden sinds ik in de UK woon. Ga regelmatig een mijl of 15 door de heuvels huppelen :) Zulke mooie uitzichten, schattige riviertjes, mooie dorpjes, overal teashops... en zoveel variatie in landschappen over een klein gebied. Echt niet te vergelijken met 20 km door de Hollandse klei sjokken.
Veel Engelsen hebben toch nog niet door hoe mooi hun land is, vreemd genoeg. Wat mij betreft echt het mooiste land dat ik ken.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_120308583
Tea shops O+ Ja, dat is ook echt zo heerlijk! Na een fijne wandeling, of tijdens, gewoon even een thee met een scone nemen O+ of een Victoria Sponge O+ Straks wonen we op een half uur rijden van de Peaks O+ _O_
Ja doei.
pi_120338496
Ik vertrek binnenkort voor een paar jaar naar Bristol, maar loop nu een beetje tegen het huisvestigingsprobleem aan. Ik vind het lastig om vanaf internet woonruimte te beoordelen. Hebben jullie nog tips met betrekking tot organisaties/sites/methoden?
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 15 december 2012 @ 14:15:42 #38
78918 SeLang
Black swans matter
pi_120338899
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 14:03 schreef Operc het volgende:
Ik vertrek binnenkort voor een paar jaar naar Bristol, maar loop nu een beetje tegen het huisvestigingsprobleem aan. Ik vind het lastig om vanaf internet woonruimte te beoordelen. Hebben jullie nog tips met betrekking tot organisaties/sites/methoden?
Gewoon als je daar bent bij een paar real estate agents binnenlopen en kijken wat ze hebben. Heb je meteen woonruimte. Ik ben zelf twee keer naar Engeland verhuisd en heb het beide keren op die manier gedaan.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 15 december 2012 @ 14:25:03 #39
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_120339154
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 14:03 schreef Operc het volgende:
Ik vertrek binnenkort voor een paar jaar naar Bristol, maar loop nu een beetje tegen het huisvestigingsprobleem aan. Ik vind het lastig om vanaf internet woonruimte te beoordelen. Hebben jullie nog tips met betrekking tot organisaties/sites/methoden?
Via Internet krijg je wel een beetje een idee van wat er te krijgen is en voor wat voor prijs, maar er zelf gaan kijken is een veel beter idee. De huurhuizenmarkt gaat heel snel hier. Bel estate agents dat je zoekt en dus voordat ze op het internet gaan ziet.

Mijn huis was slechts een paar uur op de markt totdat ik het er weer afhaalde. Daarover werd me door de estate agent verteld omdat ik op de lijst van zoekenden stond en tijd had om meteen te gaan. Ik was er zelfs voor de agent en toen ze door de deur liep vertelde ik dat het van mij was.
reset
pi_120341042
In dat plaatje in de OP staat een h teveel bij Southampton :P
pi_120368848
Hoi ik zoek een winkel waar ik voor een redelijk goedkoop prijsje een strijkijzer, strijkplank en een wasrek kan kopen.

Bij voorbaat bedankt,

cheers~
pi_120368987
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 12:36 schreef Schaapje1987 het volgende:
Hoi ik zoek een winkel waar ik voor een redelijk goedkoop prijsje een strijkijzer, strijkplank en een wasrek kan kopen.

Bij voorbaat bedankt,

cheers~
Heb je geen local shop in de buurt die dat soort zooi verkoopt voor een klein prijsje? Toen ik nog in Londen woonde deed ik exact hetzelfde.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_120369053
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 12:40 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Heb je geen local shop in de buurt die dat soort zooi verkoopt voor een klein prijsje? Toen ik nog in Londen woonde deed ik exact hetzelfde.
Weet ik niet. Ik woon op dit moment in Sheperd's Bush en heb nog niet de kans gehad om de hele buurt te ontdekken.
pi_120369093
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 12:42 schreef Schaapje1987 het volgende:

[..]

Weet ik niet. Ik woon op dit moment in Sheperd's Bush en heb nog niet de kans gehad om de hele buurt te ontdekken.
Volgens mij heb je tussen Holland Park en Notting Hill gate zo'n toko zitten. Ik weet het wel zeker eigenlijk :P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_120369134
Nog een leuk reisje voor mij binnenkort... Sheffield:) Als iemand goede tips heeft?? Heb ook nog voldoende tijd om andere plaatsen en plekken te bezoeken dan Sheffield.. Ojaa en hoe kun je het goedkoopst reizen als je niet ver van tevoren kunt boeken? (trein bij laat boeken is nogal duur, kwam ik achter)
Binnenkort lang reisje in Engeland, oja en net begonnen met nieuw projectje: handbagage-shop . Het leven is mooi:)
  zondag 16 december 2012 @ 12:45:44 #46
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_120369155
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 12:42 schreef Schaapje1987 het volgende:

[..]

Weet ik niet. Ik woon op dit moment in Sheperd's Bush en heb nog niet de kans gehad om de hele buurt te ontdekken.
ASDA heeft veel goedkope huishoud dingen en anders eBay, Argos of zoals s_e zegt een lokale winkel die bv een stapel emmers buiten heeft staan.
reset
  zondag 16 december 2012 @ 12:49:03 #47
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_120369258
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 12:45 schreef Reisverslaafde het volgende:
Nog een leuk reisje voor mij binnenkort... Sheffield:) Als iemand goede tips heeft?? Heb ook nog voldoende tijd om andere plaatsen en plekken te bezoeken dan Sheffield.. Ojaa en hoe kun je het goedkoopst reizen als je niet ver van tevoren kunt boeken? (trein bij laat boeken is nogal duur, kwam ik achter)
Sheffield heeft een mooi centrum en leuke parkjes door de hele stad heen. York is ook niet zo heel ver weg.

Goedkoop reizen met de Megabus of National Express bussen. Soms voor £1 per rit. Liften is helemaal goedkoop natuurlijk hoewel ik dat al lang niet meer heb gedaan.
reset
pi_120369422
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 12:49 schreef Individual het volgende:

[..]

Sheffield heeft een mooi centrum en leuke parkjes door de hele stad heen. York is ook niet zo heel ver weg.

Goedkoop reizen met de Megabus of National Express bussen. Soms voor £1 per rit. Liften is helemaal goedkoop natuurlijk hoewel ik dat al lang niet meer heb gedaan.
Dank!! Ben je trouwens ook naar Nottingham of Leeds geweest? (ook vlakbij Sheffield namelijk).
Binnenkort lang reisje in Engeland, oja en net begonnen met nieuw projectje: handbagage-shop . Het leven is mooi:)
  zondag 16 december 2012 @ 12:56:41 #49
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_120369501
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 12:54 schreef Reisverslaafde het volgende:

[..]

Dank!! Ben je trouwens ook naar Nottingham of Leeds geweest? (ook vlakbij Sheffield namelijk).
Die 2 nog niet nee. Wat ben je van plan?
reset
  zondag 16 december 2012 @ 13:08:47 #50
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_120369833
Nottingham is best leuk voor een dagje, heeft een mooi kasteel met museum, een oude gevangenis / museum (Galleries of Justice) en de Nottingham Caves. Ook veel leuke winkeltjes in de binnenstad, vooral in de Lace Market, en een filmhuis (Broadway). Mooie oude pakhuizen bij het kanaal ook. Leeds is ook best leuk, als je van oude wapens houdt moet je vooral de Royal Armouries!
Van Sheffield kan je ook heel snel naar Manchester en daar kan je makkelijk een week doorbrengen :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_120370482
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 12:36 schreef Schaapje1987 het volgende:
Hoi ik zoek een winkel waar ik voor een redelijk goedkoop prijsje een strijkijzer, strijkplank en een wasrek kan kopen.

Bij voorbaat bedankt,

cheers~
Argos.
Ja doei.
pi_120370499
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 12:49 schreef Individual het volgende:

[..]

Sheffield heeft een mooi centrum en leuke parkjes door de hele stad heen. York is ook niet zo heel ver weg.

Goedkoop reizen met de Megabus of National Express bussen. Soms voor £1 per rit. Liften is helemaal goedkoop natuurlijk hoewel ik dat al lang niet meer heb gedaan.
Vergeet Hull niet!!!

:')___!
Ja doei.
pi_120370504
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 13:32 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Argos.
Amazon.co.uk
  zondag 16 december 2012 @ 13:43:54 #54
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_120370862
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 13:32 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Vergeet Hull niet!!!

:')___!
Precies! Na de nuclear villages van Wales moet je de wasteland van The North ook bezoeken!


http://www.ebay.co.uk/itm(...)&hash=item1c244df3e2
£23 en je kan veilig naar Hull. :+
reset
pi_120370962
Hebben ze die niet bij argos? 8-)
Ja doei.
pi_120371003
Hey heeft iemand Argos al genoemd?
pi_120371054
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 13:48 schreef Monopoly_Man het volgende:
Hey heeft iemand Argos al genoemd?
MOet je even op de site van argos kijken, denk ik.
Ja doei.
  zondag 16 december 2012 @ 13:53:46 #58
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_120371190
Argos doet niet aan bio suits..

Dit is wat ik kreeg toen ik keek

Misschien werkt dat ook wel in Hull?
reset
pi_120371211
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 13:53 schreef Individual het volgende:
Argos doet niet aan bio suits..

Dit is wat ik kreeg toen ik keek
[ afbeelding ]
Misschien werkt dat ook wel in Hull?
Val je iig niet op in de primark!
Ja doei.
pi_120371242
Gisteren even in het stadscentrum geweest. Wat een drukte. Bah. 'Christmas shopping', niet mijn ding. :N Shopping sowieso al niet :@ :')
Ja doei.
  zondag 16 december 2012 @ 13:55:17 #61
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_120371243
Argos ^O^
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_120371270
Ze hebben goedkoop beddegoed! ^O^
Ja doei.
  zondag 16 december 2012 @ 14:21:57 #63
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_120372085
Wat zijn trouwens jouw favoriete Engelse films die je meer dan eens hebt gezien?

Kes, This is England, Layer Cake, Snatch, Dr No..
reset
pi_120372148
Ik kijk niet zo vaak films meer dan één keer :@

De laatste die ik gezien heb was wel echt zo fout dat hij briljant was:

Hot Fuzz (2007) - IMDb
Ja doei.
pi_120380381
Bedankt iedereen! Alles voor iets minder dan 40 pond gekocht. Wasrek, strijkijzer, strijkplank en strijkplank hoes.
  zondag 16 december 2012 @ 17:43:35 #66
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_120380670
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 17:36 schreef Schaapje1987 het volgende:
Bedankt iedereen! Alles voor iets minder dan 40 pond gekocht. Wasrek, strijkijzer, strijkplank en strijkplank hoes.
Waar heb je het vandaan?

Ik heb het ruim een jaar geleden moeten doen in Jersey en die doen niet zo aan goedkope winkels...
reset
pi_120400061
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 17:43 schreef Individual het volgende:

[..]

Waar heb je het vandaan?

Ik heb het ruim een jaar geleden moeten doen in Jersey en die doen niet zo aan goedkope winkels...
Bij Argos
  zondag 16 december 2012 @ 23:39:09 #68
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_120400733
Hah ik kom in een Engelse film :D toevallig passerend wel , maar soit!

Iets met The worlds end over een pubcrawl met Simon Pegg :) ze filmden hier in W.G.C ! Kreeg nog Thumbs up toen ik dus voorbij fietste met baby voorop nadat ik dochter naar school bracht hèhè :)
Bij de famous cock in de film lunch ik regelmatig met lief :) normaal gesproken The Cork.

En je crimboshopping is echt mental hier.. Duur grapje ook wel :')
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_120402393
:D tof! simon pegg _O_ is deel 3 in de triologie naar 't schijnt! :D
Ja doei.
pi_120403017
http://www.hackneyempire.co.uk/?lid=2489 Aanrader voor iedereen die iets typisch Engels wil bekijken deze kerstweken!
pi_120453442
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 december 2012 14:15 schreef SeLang het volgende:

[..]

Gewoon als je daar bent bij een paar real estate agents binnenlopen en kijken wat ze hebben. Heb je meteen woonruimte. Ik ben zelf twee keer naar Engeland verhuisd en heb het beide keren op die manier gedaan.
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 14:25 schreef Individual het volgende:

[..]

Via Internet krijg je wel een beetje een idee van wat er te krijgen is en voor wat voor prijs, maar er zelf gaan kijken is een veel beter idee. De huurhuizenmarkt gaat heel snel hier. Bel estate agents dat je zoekt en dus voordat ze op het internet gaan ziet.

Mijn huis was slechts een paar uur op de markt totdat ik het er weer afhaalde. Daarover werd me door de estate agent verteld omdat ik op de lijst van zoekenden stond en tijd had om meteen te gaan. Ik was er zelfs voor de agent en toen ze door de deur liep vertelde ik dat het van mij was.
Bedankt voor de tips! Hoe meer lijntjes hoe beter :)

Nog twee aanvullende vragen: Ik moet er natuurlijk ook een bankrekening en telefoonabonnement regelen. Zijn er qua bank nog speciale zaken om op te letten? En wat is een degelijke (maar niet al te dure) telefoonprovider (mobiel)?
pi_120453690
Giffgaff!
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_120455752
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 11:29 schreef LintuxCx het volgende:
Giffgaff!
Dat ja! :)
Ja doei.
pi_120489432
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 11:29 schreef LintuxCx het volgende:
Giffgaff!
Ik zit op die site te kijken en het klinkt allemaal wel erg mooi (vooral vergeleken met Nederland). Zitten er nog niet genoemde nadelen aan? (Met betrekking tot internetsnelheid ofzo?) En hoe werkt dat met bellen naar het buitenland? Dat valt buiten de bundel, maar moet je daarvoor een soort beltegoed kopen? En heb je overal bereik of valt dat op sommige momenten tegen?
  woensdag 19 december 2012 @ 00:26:10 #75
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_120491179
Giffgaff is een MVNO op het netwerk van O2 dus met bereik en snelheid zal het wel goed zitten. Met een smartphone en wifi kan je altijd nog Skype gebruiken. Ik bel mijn ouders in NL voor 1.4p per min en vrienden voor 15.6p op hun mobiel (wel met pc) als ze niet bij een pc zitten.

Het eerste jaar dat ik hier woonde belde ik voor kapitalen met de mobiel naar NL. Maar ja dat is ruim 12 jaar geleden en de telco wereld staat niet stil.

..de mooie tijd van NLG 3.65 (¤1.65) per pond.. Voor £100 kreeg je NLG 365. Daarmee kon je heel ruim een weekend feesten in Nederland, 2 sloffen peuken en een hele kar boodschappen voor kopen.
reset
pi_120494435
Ik krijg soms het idee dat het bereik met GiffGaff/O2 zelfs beter is dan met Vodafone. Daarmee heb ik wel zo vaak slecht bereik.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  woensdag 19 december 2012 @ 03:17:05 #77
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_120494704
O2 heeft een beter signaal in mijn huis, maar met een suresignal van Vodafone ga ik van 1 of geen streepje naar vol met 3G. Het ligt soms echt aan de specifieke lokatie. O2 is de grootste dus dat zal wel goed zitten.
reset
pi_120495935
Ben inmiddels anderhalf jaar tevreden klant van GiffGaff en heb op zich nog geen nadelen kunnen vinden :+
Ja doei.
pi_120496108
Ik zit via werk vast aan Vodafone, maar heb weinig klachten eigenlijk. Heb nooit iets anders gehad, dus kan het ook niet vergelijken.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_120500207
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 08:02 schreef Bajskorv het volgende:
Ik zit via werk vast aan Vodafone, maar heb weinig klachten eigenlijk. Heb nooit iets anders gehad, dus kan het ook niet vergelijken.
Yup, da's ook de reden dat ik Vodafone heb. Ik moet trouwens zeggen, telefoongesprekken zijn nooit een probleem, maar HSDPA raak ik heel makkelijk kwijt en regelmatig moet ik het zelfs doen met GPRS.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  woensdag 19 december 2012 @ 11:59:39 #81
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_120502080
De reden dat ik Vodafone heb is dat ik voor ze gewerkt heb en ze zelfs toen ik bij ze weg ging mijn telefoonrekening nog 3 jaar hebben betaald. :)

De tijden dan Vodafone nog oppermachtig was met geld teveel. :)

Van "How are you?" tot "Make the most of NOW". ^O^
reset
pi_120502483
Ik heb O2 en ben daar prima tevreden over, maar ook echt de enige reden dat ik O2 heb is dat de O2 winkel het minste ver lopen was vanuit m'n eerste flat hier. :')
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 19 december 2012 @ 13:02:38 #83
78918 SeLang
Black swans matter
pi_120504111
Ik heb een Orange prepaid SIM van £5 en ik moet mezelf eraan herinneren om eens per half jaar één keer ermee te bellen om te zorgen dat de SIM niet wordt gedeactiveerd.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 28 december 2012 @ 12:58:45 #84
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_120858941
Did one have a jolly good christmas ?!
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 28 december 2012 @ 13:46:27 #85
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_120860613
Kerst met familie en vrienden, maar ben toch wel blij uit dat depressieve weer en in zonnig Colombia te zitten. :)
reset
pi_120864318
Ja, kerst in NL gevierd :z *O* vanavond weer naar huis!! *O*
Ja doei.
pi_120866299
Ik vlieg nieuwjaarsdag weer naar Londen :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_121093431
Beste wensen allemaal hier in 't VK! :*
Ja doei.
  woensdag 2 januari 2013 @ 23:36:53 #89
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_121093669
Beste wensen !!

Kerst hier was zo tof hier O+
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_121093677
Gelukkig nieuwjaar allemaal :) Ik ga vrijdag richting UK. *O*
pi_121129435
Druk? Ik denk niet dat ik O&N in de UK ooit mee ga maken.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  zondag 6 januari 2013 @ 00:41:01 #93
277627 Seven.
We are Borg.
pi_121215972
Iemand gelukkig nieuwjaar wensen is vanaf 2 januari al not done, geloof ik :P

Ik vrolijk iedereen gelukkig nieuwjaar/beste wensen wensen op kantoor, pas na een half uur had ik door dat ik de enige was. Strange, maar OK :) . Op zich best logisch, 'best wishes' heeft een andere context denk ik.

Zelfde als happy birthday, gefeliciteerd met je verjaardag is iets Duits/Nederlands, zelfs de Vlamingen zeggen gelukkige verjaardag in plaats van gefeliciteerd. Het is ook niet echt een overwinning of zo :P

Beste wensen allemaal!
Resistance is futile.
pi_121216531
De laatste 7 jaar woon ik in London (N1 - Islington) maar daarvoor heb ik in de West Midlands gewoond. Dat was destijds ook leuk. Daar heb ik nog op school gezeten O+
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_121239245
Ga hier meelezen, verhuis over 3 weken naar Edinburgh. Zijn er meer mensen hier die in Schotland wonen?
pi_121255436
quote:
10s.gif Op zondag 6 januari 2013 00:56 schreef Stuart het volgende:
De laatste 7 jaar woon ik in London (N1 - Islington) maar daarvoor heb ik in de West Midlands gewoond. Dat was destijds ook leuk. Daar heb ik nog op school gezeten O+
Ik zou ook graag in Londen gaan wonen.
Heb je tips voor me? Waar moet ik op letten? Waar kan ik goedkoop wonen? Hoe overleef ik daar financieel?
Cindy De Vuyst
pi_121255918
Werken een optie?
Ja doei.
  maandag 7 januari 2013 @ 00:47:59 #98
277627 Seven.
We are Borg.
pi_121255931
:D
Resistance is futile.
pi_121256119
Ja, zomaar een wilde gok hoor!
Ja doei.
pi_121257383
Vrijdag aangekomen in de UK, nu op zoek naar woonruimte. Ik heb dinsdag een bezichtiging, zijn er nog speciale dingen waar ik op moet letten die anders zijn hier? (Qua afspraken, aanwezigheid van dingen ofzo?)

En ik kan, zodra ik een vast adres heb, eindelijk een bankrekening openen. Is het in Engeland noodzaak/belangrijk om daar een creditcard bij aan te vragen? In Nederland heb je hem bijna niet nodig, maar misschien is dat in Engeland anders?
pi_121257554
Creditcard functie zit op alle uk bankpassen - werkt wel Als debit dus je Moet genoeg geld op bankrekening hebben Staan
pi_121257755
Ah oke :) Wat is dan nog precies het verschil tussen creditcard functie en 'pin'? Of moet ik dat als hetzelfde zien met een andere naam? (Was sowieso niet van plan geld uit te geven voordat het op mijn rekening staat, maar bij sommige webbetalingen (vliegtickets) moet je wel via zo'n kaart betalen.)
  maandag 7 januari 2013 @ 07:46:47 #103
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_121259598
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 02:00 schreef Operc het volgende:
Ah oke :) Wat is dan nog precies het verschil tussen creditcard functie en 'pin'? Of moet ik dat als hetzelfde zien met een andere naam? (Was sowieso niet van plan geld uit te geven voordat het op mijn rekening staat, maar bij sommige webbetalingen (vliegtickets) moet je wel via zo'n kaart betalen.)
In de winkels kan je er gewoon mee pinnen, net als in Nederland. Maar er staat ook een lang nummer op net als op je cc, dus je kan er ook online mee betalen.

Zoals gezegd natuurlijk alleen als er genoeg geld op je rekening staat.
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_121264491
Een debit card betaling gaat meteen van je rekening af. Bij credit card betalingen krijg je aan het eind van de maand een rekening - die kun je meteen en volledig afbetalen, of gedeeltelijk betalen met rente daarbovenop.

Een credit card is zeker aan te raden als je van plan bent een tijd in het VK te blijven, want je bouwt er een credit history mee op - en dat is belangrijk bij hypotheken, bepaalde utlities, credit checks bij huurcontracten etc. Ik heb er een, betaal het gewoon iedere maand af en betaal daardoor nooit rente.
  maandag 7 januari 2013 @ 12:59:26 #105
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_121266028
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 20:03 schreef RobotKitten het volgende:
Ga hier meelezen, verhuis over 3 weken naar Edinburgh. Zijn er meer mensen hier die in Schotland wonen?
Mijn vriendin heeft er vier jaar gewoond voor ze naar Londen verhuisde, en ik ken er ook wel wat mensen, dus als je tips nodig hebt... :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_121270639
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 12:59 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Mijn vriendin heeft er vier jaar gewoond voor ze naar Londen verhuisde, en ik ken er ook wel wat mensen, dus als je tips nodig hebt... :)
Wel, alle wijsheid is welkom. ;) Maar in het bijzonder: waar moet ik financieel rekening mee houden wat niet gebruikelijk is in NL? Waar is het leuk uitgaan in Edinburgh? In welke randgemeente is het leuk wonen zonder al te duur te zijn? (lees: max. 800 pond pm)
  maandag 7 januari 2013 @ 16:34:27 #107
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_121273532
Uitgaan kan ik je zo ook wel vertellen: Cowgate.

Randgemeente, geen idee, ik kan het voor je vragen, maar het is daar niet zoals in Nederland dat je met een dorp buiten de stad ook nog zo in het centrum bent. Ik zou dus gewoon in Edinburgh zelf zoeken. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_121317275
in edinburg kan je volgens mij goed uit gaan.
er zijn genoeg cafes e.d.

als je het station uit komt en je gaat naar links (richting het big ass kasteel) dan kom je vanzelf vanalles tegen.
als je naar rechts gaat dan kom je op een gegeven moment de mac tegen. daar heb je meer de winkels liggen maar het ligt in het centrum vol met gezellige cafetjes enz. ook drinken is niet zo heel duur omgerekend 3 euro heb je een halve liter aka pint. dat is iets van 0.56xx liter

maar je kan bijvoorbeeld ook door naar glasgow dat is ongeveer een uurtje met de trein en daar heb je arches. dat is een vette club onder het centraal station www.thearches.co.uk

kwa rekeningen in schotland is het als volgt geregeld:
je huurt iets (to let betekent te huur trouwens is geen toilet zonder i)
je huurt of een kamertje all in of
je huurt een appartement/huis
je kosten zijn dan:
kale huur
council tax (woonbelasting water en riool zit hier in)
en stroom

ik ben kwijt samen met mijn huisgenoot:
600 pond kale huur
115 council tax
en aangezien we alles op electriciteit hebben en prepaid electriciteit hebben 140 in de maand electro kosten.
het is niet dat we die helemaal vol maken maar better safe than sorry

iedereen krijgt eerst prepaid stroom en als je een agency pakt om te huren
pak geen castle estates. die rippen mensen echt hard.

mocht je iets willen huren doe eerst onderzoek over agencies op internet en laat je niet zomaar iets aansmeren.

hoop dat je iets hebt aan deze info

mvg

venomxtreem
pi_121323900
Hoezo krijgt iedereen in schotland prepaid stroom? Is toch stukken duurder? Kan je je niet gewoon aanmelden bij een stroomleverancier zoals in engeland?
pi_121337867
Heb je soms niet krediethistorie nodig om een gas/elektriciteit aansluiting te krijgen? Lijkt mij knap irritant, dat prepaid stroom..
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_121346884
Thx! Ben ook benieuwd naar hoe het zit met je credit rating. Heb gehoord dat je eerst een jaar (?) een creditcard moet hebben (en telkens afbetalen) om die rating op te bouwen. Kan je zonder die rating ook 'normaal' gas/electriciteit, internet, telefoon etc. afsluiten?
pi_121347500
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 11:55 schreef RobotKitten het volgende:
Thx! Ben ook benieuwd naar hoe het zit met je credit rating. Heb gehoord dat je eerst een jaar (?) een creditcard moet hebben (en telkens afbetalen) om die rating op te bouwen. Kan je zonder die rating ook 'normaal' gas/electriciteit, internet, telefoon etc. afsluiten?
In Londen in ieder geval wel, kan me niet voorstellen dat het elders in de UK anders is. Ik had op dag 1 gewoon alles, geen probleem. Credit rating heb ik nog nooit ergens nodig gehad.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 9 januari 2013 @ 12:36:28 #113
78918 SeLang
Black swans matter
pi_121348265
Ik kreeg meteen een creditcard maar wel een met een lage limiet (£1000). De reden was inderdaad de creditrating die ik niet had.

Later heb ik nog eens gevraagd of die limiet kon worden opgehoogd maar dat was niet mogelijk omdat ik toen al met werken was gestopt. Het blijft bizar dat iemand die nooit in z'n leven schuld heeft gehad (en dus geen credit geschiedenis heeft) met meer argwaan wordt bekeken dan iemand die flinke schulden heeft maar op tijd betaalt. En of je vermogen hebt boeit kennelijk ook niet.

Voor elektriciteit en water heeft trouwens nooit iemand gevraagd om een credit history
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_121368288
quote:
2s.gif Op woensdag 9 januari 2013 12:36 schreef SeLang het volgende:
Ik kreeg meteen een creditcard maar wel een met een lage limiet (£1000). De reden was inderdaad de creditrating die ik niet had.

Later heb ik nog eens gevraagd of die limiet kon worden opgehoogd maar dat was niet mogelijk omdat ik toen al met werken was gestopt. Het blijft bizar dat iemand die nooit in z'n leven schuld heeft gehad (en dus geen credit geschiedenis heeft) met meer argwaan wordt bekeken dan iemand die flinke schulden heeft maar op tijd betaalt. En of je vermogen hebt boeit kennelijk ook niet.

Waarom wilde je zo graag een creditcard? Wat zijn de voordelen t.o.v. een debit card voor je :?
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_121369150
quote:
5s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:46 schreef Stuart het volgende:

[..]

Waarom wilde je zo graag een creditcard? Wat zijn de voordelen t.o.v. een debit card voor je :?
Een credit card vind ik altijd makkelijk, al is het maar als reserve voor als ik mijn debit kwijt raak. Verder handig als ik net het einde van de maand niet haal en toch geld nodig heb, of voor sommige online transacties waar een Visa debit niet geaccepteerd worden, etc etc.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_121369271
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 21:00 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Een credit card vind ik altijd makkelijk, al is het maar als reserve voor als ik mijn debit kwijt raak. Verder handig als ik net het einde van de maand niet haal en toch geld nodig heb, of voor sommige online transacties waar een Visa debit niet geaccepteerd worden, etc etc.
Ik heb nog NOOIT gehad dat online VISA niet werd geaccepteerd :N
(Sorry, las niet goed, je zei VISA debit) :@

Als je genoeg vermogen heb kun je zorgen voor voldoende saldo op je current account. Ik vroeg me juist in Selang's geval af wat voor hem de voordelen zijn. Voor de 'gewone' man snap ik dat wel :P

[ Bericht 6% gewijzigd door Stuart op 09-01-2013 21:02:44 (Las niet goed, sorry!) ]
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_121376880
quote:
10s.gif Op woensdag 9 januari 2013 21:01 schreef Stuart het volgende:

[..]

Ik heb nog NOOIT gehad dat online VISA niet werd geaccepteerd :N
(Sorry, las niet goed, je zei VISA debit) :@

Als je genoeg vermogen heb kun je zorgen voor voldoende saldo op je current account. Ik vroeg me juist in Selang's geval af wat voor hem de voordelen zijn. Voor de 'gewone' man snap ik dat wel :P
Ook als je genoeg vermogen hebt, kan je op een onbewaakt moment in the middle of nowhere opeens zonder geld op je rekening zitten. Ik heb zelf meer dan 100k euro aan cash achter de hand, maar het staat zeker niet op mijn betaalrekening.

Ik reis enorm veel, ik vind meerdere kaarten erg handig. Met een Visa debit, een Mastercard en een Amex heb je altijd geld, waar je ook bent.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_121376894
PS: Het kost je verder ook niks, dus wat is het probleem met een CC eigenlijk?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_121376988
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 23:20 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ook als je genoeg vermogen hebt, kan je op een onbewaakt moment in the middle of nowhere opeens zonder geld op je rekening zitten. Ik heb zelf meer dan 100k euro aan cash achter de hand, maar het staat zeker niet op mijn betaalrekening.

Ik reis enorm veel, ik vind meerdere kaarten erg handig. Met een Visa debit, een Mastercard en een Amex heb je altijd geld, waar je ook bent.
Nee, ik begrijp dat je dat niet op een betaalrekening heb staan. Ik heb zelf 3 betaalrekeningen dus in zo'n geval zou ik een andere debit card gebruiken. Ik heb geen creditcard daar ik het nut er niet echt van inzie voor mezelf :)

Voor het vele reizen vind ik een variatie wel een goede reden inderdaad :Y
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_121377012
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 23:20 schreef Bajskorv het volgende:
PS: Het kost je verder ook niks, dus wat is het probleem met een CC eigenlijk?
Het ging mij er om dat het voor mij niets toevoegt. Bovendien moet je dan aan het einde van de maand alles betalen. Ik zie daar voor mezelf het nut niet van in :)
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_121377141
quote:
10s.gif Op woensdag 9 januari 2013 23:22 schreef Stuart het volgende:

[..]

Het ging mij er om dat het voor mij niets toevoegt. Bovendien moet je dan aan het einde van de maand alles betalen. Ik zie daar voor mezelf het nut niet van in :)
Ik geef al aan dat het dus een betalingsoptie toevoegt, en een paar weken speling als er iets mis is met je saldo. Lekker als je reist, dan kan je niet altijd direct internet bankieren. En het wordt aan het einde van de maand automatisch afgeschreven, dus is ook nog eens erg simpel.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_121377194
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 23:25 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ik geef al aan dat het dus een betalingsoptie toevoegt, en een paar weken speling als er iets mis is met je saldo. Lekker als je reist, dan kan je niet altijd direct internet bankieren. En het wordt aan het einde van de maand automatisch afgeschreven, dus is ook nog eens erg simpel.
Daar heb je gelijk in, dat het een extra betalingsoptie is en misschien lekker als je reist. Ik begrijp wel dat het voor anderen om die reden aantrekkelijk kan zijn.
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 10 januari 2013 @ 08:53:43 #123
78918 SeLang
Black swans matter
pi_121383684
quote:
5s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:46 schreef Stuart het volgende:

[..]

Waarom wilde je zo graag een creditcard? Wat zijn de voordelen t.o.v. een debit card voor je :?
1) Online aankopen zijn verzekerd in geval van fraude. Dat is niet met een debitcard

2) Voor noodgevallen heb je direct beschikking over extra cash (bijvoorbeeld op vakantie). Dit is nog nooit nodig geweest, maar het is mooi om de optie te hebben als backup.

Voor zakelijk gebruik had ik in die tijd trouwens gewoon een creditcard van m'n werkgever en die had wel een hele hoge limiet, maar die mag je privé natuurlijk niet gebruiken.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_121385175
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 08:53 schreef SeLang het volgende:

[..]

1) Online aankopen zijn verzekerd in geval van fraude. Dat is niet met een debitcard

2) Voor noodgevallen heb je direct beschikking over extra cash (bijvoorbeeld op vakantie). Dit is nog nooit nodig geweest, maar het is mooi om de optie te hebben als backup.

Voor zakelijk gebruik had ik in die tijd trouwens gewoon een creditcard van m'n werkgever en die had wel een hele hoge limiet, maar die mag je privé natuurlijk niet gebruiken.
Punt 1 heb ik nooit geweten :o :N :@
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_121503980
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 08:53 schreef SeLang het volgende:

[..]

1) Online aankopen zijn verzekerd in geval van fraude. Dat is niet met een debitcard

2) Voor noodgevallen heb je direct beschikking over extra cash (bijvoorbeeld op vakantie). Dit is nog nooit nodig geweest, maar het is mooi om de optie te hebben als backup.

Voor zakelijk gebruik had ik in die tijd trouwens gewoon een creditcard van m'n werkgever en die had wel een hele hoge limiet, maar die mag je privé natuurlijk niet gebruiken.
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 08:53 schreef SeLang het volgende:

[..]

1) Online aankopen zijn verzekerd in geval van fraude. Dat is niet met een debitcard

2) Voor noodgevallen heb je direct beschikking over extra cash (bijvoorbeeld op vakantie). Dit is nog nooit nodig geweest, maar het is mooi om de optie te hebben als backup.

Voor zakelijk gebruik had ik in die tijd trouwens gewoon een creditcard van m'n werkgever en die had wel een hele hoge limiet, maar die mag je privé natuurlijk niet gebruiken.
Niet alleen online aankopen. Ook aanbetaling voor bv. meubels als de winkel failliet gaat of zelfs als je een waardebon koopt van bv. Jessops die nu failliet is!
  maandag 14 januari 2013 @ 11:05:07 #126
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_121539066

reset
  maandag 14 januari 2013 @ 20:14:03 #127
208890 June.
Seriously?
pi_121562251
Ieh, die laatste met de muizen :P Bedoelen ze niet ratten?

En sorry maar, mushy peas :9~ :D
Shine bright like a diamond.
pi_121567862
Korte vraag, ik weet het hangt van een aantal zaken af maar is rond de 2700 pond netto een salaris waar je wat mee kan in london?.
pi_121568508
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:50 schreef Grasisgroenvoordehaas het volgende:
Korte vraag, ik weet het hangt van een aantal zaken af maar is rond de 2700 pond netto een salaris waar je wat mee kan in london?.
Ja, daar kan je genoeg mee. Ik ben ook op zoiets begonnen. Hangt wel erg van je woonsituatie af, als je bereid bent samen met vrienden iets te zoeken bijvoorbeeld is het prima. Beetje mooi centraal wonen voor £900-1400 per maand alles inclusief is makkelijk. Hou je £1300 over om op te drinken.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_121568676
Ok mooi bedankt, bedrijf zit in Southgate....
pi_121568900
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 22:03 schreef Grasisgroenvoordehaas het volgende:
Ok mooi bedankt, bedrijf zit in Southgate....
_O-

Dan ben je de koning van Southgate met dat salaris...

Maar serieus, kijk eens of Zoopla en je ziet zo een huis met 4 slaapkamers voor £900 per maand... Je kunt nog veel goedkoper uit zijn natuurlijk met iets kleiners en toch genoeg overhouden.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_121569007
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_121569062
Southgate goede plek om te wonen? Ga ff kijken......
pi_121569128
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 22:08 schreef Grasisgroenvoordehaas het volgende:
Southgate goede plek om te wonen? Ga ff kijken......
Geen idee, nooit geweest. Wel goedkoop... Waar zou je willen wonen dan?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_121569217
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 22:08 schreef Grasisgroenvoordehaas het volgende:
Southgate goede plek om te wonen? Ga ff kijken......
Sorry, bedoel je Southgate in Londen? Ik zat naar Swansea te kijken...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_121569254
Eerst moet ik het aanbod accepteren maar dicht bij mijn werk de eerste maanden vind ik altijd wel fijn....
pi_121569290
London ja, zag al swansea staan ja haha
pi_121569386
Aha, ken ik niet. Gewoon een keer gaan kijken, het ligt aan de Piccadilly, dus je kunt altijd centraler wonen als je wilt.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_121569711
Lijkt me het beste ja, voor donderdag reageren op het aanbod, wordt google gebruiken
  woensdag 16 januari 2013 @ 14:53:35 #140
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_121636291


Voor de Tesco-rel.
reset
pi_121636328
Oh, en verder is er een helicopter neergestort in London.
Ja doei.
  woensdag 16 januari 2013 @ 16:31:40 #142
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_121640285
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 14:54 schreef motorbloempje het volgende:
Oh, en verder is er een helicopter neergestort in London.
Mijn moeder meteen opbellen of alles goed gaat omdat ze het gehoord had, en of dat niet vlakbij ons was. :')

Ik woon in Noord, en werk in West.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_121640539
Details!!
Ja doei.
  woensdag 16 januari 2013 @ 16:36:34 #144
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_121640569
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 14:54 schreef motorbloempje het volgende:
Oh, en verder is er een helicopter neergestort in London.
Erg vervelend, maar het wordt wel enorm opgeblazen zeg.
reset
pi_121651866
Nieuwe flat! Iets centraler (was niet eens de bedoeling) in leuk stukje Pimlico. Nu echt fietsen naar werk, zo dichtbij.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_121652928
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 16:36 schreef Individual het volgende:

[..]

Erg vervelend, maar het wordt wel enorm opgeblazen zeg.
hihi, opgeblazen :')
Ja doei.
  woensdag 16 januari 2013 @ 21:00:05 #147
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_121653737
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 20:45 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

hihi, opgeblazen :')
Volgens RTL4 was het NIET een terroristische aanslag. Dat is natuurlijk het eerste waar je aan denkt. :')

Het was ook NIET Al Qaida. Het was ook NIET Abu Qatada. Het was ook NIET Syrie. Het was ook NIET Vladimir Putin. Het was zelfs NIET Rupert Murdoch.
reset
pi_121653782
het was de eu
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
  woensdag 16 januari 2013 @ 21:02:54 #149
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_121653896
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 21:01 schreef Insomnia_ het volgende:
het was de eu
Denk het ook idd. ;( Versneld eruit dan maar.
reset
pi_121656527
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 21:00 schreef Individual het volgende:

[..]

Volgens RTL4 was het NIET een terroristische aanslag. Dat is natuurlijk het eerste waar je aan denkt. :')

Het was ook NIET Al Qaida. Het was ook NIET Abu Qatada. Het was ook NIET Syrie. Het was ook NIET Vladimir Putin. Het was zelfs NIET Rupert Murdoch.
Ik was het ook niet!
Ja doei.
  woensdag 16 januari 2013 @ 21:53:19 #151
208890 June.
Seriously?
pi_121656845
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 20:29 schreef Bajskorv het volgende:
Nieuwe flat! Iets centraler (was niet eens de bedoeling) in leuk stukje Pimlico. Nu echt fietsen naar werk, zo dichtbij.
Pimlico O+
Shine bright like a diamond.
pi_121656974
Ah, en wij gaan dus verhuizen naar Darfield ! :)

Dat er daar ook maar geen helicopters uit de lucht mogen vallen!
Ja doei.
pi_121657711
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 16:31 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Mijn moeder meteen opbellen of alles goed gaat omdat ze het gehoord had, en of dat niet vlakbij ons was. :')

Ik woon in Noord, en werk in West.
Kreeg ook al emails. Ik woon in N1 en werk in NW3 :D
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_121718726
Neem aan dat je in de UK eerst een aantal maanden/jaren moet werken voor een mobiel contract?.
pi_121718768
Geen idee, maar sim-only als je al een prima telefoon hebt kun je fijn doen via www.giffgaff.com
Ja doei.
pi_121718818
Iedereen al ingesneeuwd trouwens? Ik zit nog te wachten hier. Wel nog even gaan hardlopen voordat het sneeuwgeweld hier losbarst. In de O+ stralende zon O+ maar die is inmiddels al wel weg en de sneeuwluchten beginnen Hull nu ook langzaam binnen te dringen.
Ja doei.
pi_121719100
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 13:15 schreef motorbloempje het volgende:
Geen idee, maar sim-only als je al een prima telefoon hebt kun je fijn doen via www.giffgaff.com
Als ik vanmiddag klaar ben met werken heb ik geen telefoon meer, maandag begin ik in Londen en aan alleen een SIM heb ik dan helaasch weinig.
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 18 januari 2013 @ 13:27:03 #158
78918 SeLang
Black swans matter
pi_121719186
Hier (zuiden) lag er vanmorgen om 6:00 al een flink pak sneeuw en het sneeuwt nog steeds. Daarnet lekker anderhalf uur door de sneeuw gewandeld ^O^. Prachtig!
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_121719259
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 13:25 schreef Grasisgroenvoordehaas het volgende:

[..]

Als ik vanmiddag klaar ben met werken heb ik geen telefoon meer, maandag begin ik in Londen en aan alleen een SIM heb ik dan helaasch weinig.
Dan koop je een simpele simvrije? Sony Xperia U ofzo, kun je iig prima mee vooruit en het GiffGaff netwerk werkt prima! :)
Ja doei.
pi_121749662
Vandaag na enorme ellende nog terug weten te vliegen. Had letterlijk de laatste vlucht die nog landde op Luton... heel fijn, nu een heel weekend inpakken voor de verhuizing. Pimlico!
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_121750025
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 13:28 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dan koop je een simpele simvrije? Sony Xperia U ofzo, kun je iig prima mee vooruit en het GiffGaff netwerk werkt prima! :)
Ze mogen alleen wel wat vaart maken met het leveren van hun SIMkaart, nog niet ontvangen helaas :(
  zaterdag 19 januari 2013 @ 13:06:49 #162
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_121759330
Ik had gisteren eigenlijk naar Canterbury gemoeten maar m'n baas durfde het niet aan op de wegen. Ik denk eigenlijk dat het wel mee was gevallen, maar een dag binnen zitten waar m'n poten er niet af vriezen was ook niet zo erg.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  zaterdag 19 januari 2013 @ 13:28:23 #163
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_121760067
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 13:06 schreef Jabberwocky het volgende:
Ik had gisteren eigenlijk naar Canterbury gemoeten maar m'n baas durfde het niet aan op de wegen. Ik denk eigenlijk dat het wel mee was gevallen, maar een dag binnen zitten waar m'n poten er niet af vriezen was ook niet zo erg.
Leuk stadje wel. ..in de zomer..
reset
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 19 januari 2013 @ 13:29:28 #164
78918 SeLang
Black swans matter
pi_121760104
Canterbury is erg leuk ja :Y
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 19 januari 2013 @ 13:31:41 #165
78918 SeLang
Black swans matter
pi_121760188
Die sneeuw hier is wel tof. Omdat het hier zeldzaam is loopt iedereen ervan te genieten. Gisteren was een groep civiele techniek studenten een enorme iglo aan het bouwen in het park. Echt groot, iets van 7m diameter!
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_121760298
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 13:31 schreef SeLang het volgende:
Die sneeuw hier is wel tof. Omdat het hier zeldzaam is loopt iedereen ervan te genieten. Gisteren was een groep civiele techniek studenten een enorme iglo aan het bouwen in het park. Echt groot, iets van 7m diameter!
Hier (Noord London) lopen mensen alleen maar te klagen. Alleen de kinderen vinden het leuk :D
Overigens ligt hier ook niet veel en is de helft inmiddels gesmolten dus dan wordt het een beetje een bende.
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_121761247
Mag hopen dat ik morgen gewoon naar London kan vliegen...
  zaterdag 19 januari 2013 @ 14:16:47 #168
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_121761666
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 13:28 schreef Individual het volgende:

[..]

Leuk stadje wel. ..in de zomer..
Ik ben er al eens eerder geweest maar dat was ook in de winter, maar ik geloof dat ik er in april/mei vaak zal komen dus wellicht hebben we dan weer een hittegolf en heb ik dat ook weer gezien. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  zaterdag 19 januari 2013 @ 16:09:11 #169
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_121765398
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 14:04 schreef Grasisgroenvoordehaas het volgende:
Mag hopen dat ik morgen gewoon naar London kan vliegen...
Haha, ik ook... ik vlieg naar Luton, daar gaat nu alles wel goed, dus hopelijk geen probleem. Dan vrijdag weer terug naar NL, we zullen zien.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_121768946
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 16:09 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Haha, ik ook... ik vlieg naar Luton, daar gaat nu alles wel goed, dus hopelijk geen probleem. Dan vrijdag weer terug naar NL, we zullen zien.
Alleen op LHR werden vluchten geannuleerd. Ik zou me niet druk maken. LTN is vrij snel sneeuwvrij als het moet :)
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_121769932
Vlieg naar Stansted, moet ook wel goed komen lijkt me met wat vertraging.
pi_121770381
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 17:56 schreef Stuart het volgende:

[..]

Alleen op LHR werden vluchten geannuleerd. Ik zou me niet druk maken. LTN is vrij snel sneeuwvrij als het moet :)
Luton ging ook gewoon potdicht op vrijdagmiddag. City trouwens ook.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_121770417
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 18:38 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Luton ging ook gewoon potdicht op vrijdagmiddag. City trouwens ook.
City was 2 jaar geleden na 1 dag open en LHR pas na 3 dagen. Wist niet dat die 2 gisteren dicht waren? Belachelijk dat City zelfs dicht ging gezien de hoeveelheid sneeuw de we hier kregen.
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  zaterdag 19 januari 2013 @ 18:46:53 #174
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_121770686


De managers van vervoer in de UK zitten overspannen thuis na het zien van het eerste sneeuwvlokje.
reset
pi_121770841
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 18:46 schreef Individual het volgende:
[ afbeelding ]

De managers van vervoer in de UK zitten overspannen thuis na het zien van het eerste sneeuwvlokje.
Hier was de universiteit zelfs gesloten, en dan zeuren wij altijd over Nederland. :P
pi_121778622
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 18:39 schreef Stuart het volgende:

[..]

City was 2 jaar geleden na 1 dag open en LHR pas na 3 dagen. Wist niet dat die 2 gisteren dicht waren? Belachelijk dat City zelfs dicht ging gezien de hoeveelheid sneeuw de we hier kregen.
City gaat snel dicht als er slecht zicht is, Heathrow vooral door sneeuw. Nu hadden we beide. De enige reden dat wij nog mochten landen op Luton was blijkbaar doordat het een 'unscheduled' arrival was.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_121792357
En het sneeuwt weer hier in N1 (Islington) -O-
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_121794535
quote:
8s.gif Op zondag 20 januari 2013 12:09 schreef Stuart het volgende:
En het sneeuwt weer hier in N1 (Islington) -O-
Niet zeuren! Ga lekker sneeuwpop maken of sleeen @ Hampstead of Primrose joh!
pi_121795431
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 13:08 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Niet zeuren! Ga lekker sneeuwpop maken of sleeen @ Hampstead of Primrose joh!
No thanks! Was gisteren in Primrose Hill en dat was best leuk omdat je er ook goed kunt sleeen maar vandaag blijf ik lekker binnen al ligt er nu veel meer sneeuw :P
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_121795471
Nou, die sneeuw mag wel weg van mij, maar het komt ook hier weer dichterbij. Zo nog maar proberen een rondje hard te lopen voordat 't los gaat... :z
Ja doei.
  zondag 20 januari 2013 @ 13:45:27 #181
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_121796151
Blackheath is ook wit. Voor een dagje is het wel mooi, maar dan mag het ook weer allemaal weg zijn.

reset
pi_121800222
Mijn zicht vanuit mijn slaapkamer :)

"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_121801830
Hopsa, 11 uur op Gatwick geland, dat was geen probleem. Daar lag nog bijna niets, maar hier sneeuwt het nu fors, morgen dus een zooitje!
pi_121805706
quote:
8s.gif Op zondag 20 januari 2013 12:09 schreef Stuart het volgende:
En het sneeuwt weer hier in N1 (Islington) -O-
Niet miepen, vanmorgen nog een heerlijk potje voetbal gespeeld in de sneeuw. Jongens van Jan de Wit...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_121805777
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 16:27 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Niet miepen, vanmorgen nog een heerlijk potje voetbal gespeeld in de sneeuw. Jongens van Jan de Wit...
Alle trainingen gisteren (voetbal) waren gecancelled op Primrose Hill en Regent's Park :s)
Ik vond het niet erg :N
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  zondag 20 januari 2013 @ 16:30:36 #186
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_121805903
quote:
10s.gif Op zondag 20 januari 2013 15:02 schreef Stuart het volgende:
Mijn zicht vanuit mijn slaapkamer :)

[ afbeelding ]
en vanuit mijn slaapkamer
reset
pi_121805934
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 16:30 schreef Individual het volgende:

[..]

en vanuit mijn slaapkamer
[ afbeelding ]
Nice _O_
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_121805965
quote:
10s.gif Op zondag 20 januari 2013 16:28 schreef Stuart het volgende:

[..]

Alle trainingen gisteren (voetbal) waren gecancelled op Primrose Hill en Regent's Park :s)
Ik vond het niet erg :N
Mietjes ;)
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_121805993
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 16:32 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Mietjes ;)
Besluit van Royal Parks :+
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_121806011
quote:
10s.gif Op zondag 20 januari 2013 16:32 schreef Stuart het volgende:

[..]

Besluit van Royal Parks :+
Kwestie van veldje kiezen en balletje trappen, simpels. Hyde Park lag er prima bij.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_121806075
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 16:33 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Kwestie van veldje kiezen en balletje trappen, simpels. Hyde Park lag er prima bij.
Dat zal nu toch ook een stuk witter zijn als het daar net zo sneeuwt als hier :P
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_121806187
quote:
10s.gif Op zondag 20 januari 2013 16:34 schreef Stuart het volgende:

[..]

Dat zal nu toch ook een stuk witter zijn als het daar net zo sneeuwt als hier :P
Het was vanmorgen 5-10 centimeter maagdelijk wit poeder, maar het ballen ging prima.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_121806266
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 16:37 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Het was vanmorgen 5-10 centimeter maagdelijk wit poeder, maar het ballen ging prima.
Jij liever dan ik. Ik zou eigenlijk naar Angel moeten vanmiddag maar ik heb geen zin om ruim 10 minuten door de sneeuw te moeten lopen. Het sneeuwt nog flink, ik heb geen snow boots dus dat gaat niet gebeuren :N
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_121810344
quote:
10s.gif Op zondag 20 januari 2013 16:38 schreef Stuart het volgende:

[..]

Jij liever dan ik. Ik zou eigenlijk naar Angel moeten vanmiddag maar ik heb geen zin om ruim 10 minuten door de sneeuw te moeten lopen. Het sneeuwt nog flink, ik heb geen snow boots dus dat gaat niet gebeuren :N
Serieus? Ik kan nog prima fietsen en op sneakers de straat over. Dat beetje sneeuw?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_121810527
Ha, het blijft in het zuiden hangen *O*

Fijn. Heerlijk hardgelopen ook *)
Ja doei.
pi_121810635
Voetbal gecanceld?
Het rugby ging gewoon door :P
Het komt aardig neer hier, oosten van London.
It took God six days to create the earth, and Monty Python just 90 minutes to screw it up.
pi_121812754
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 18:10 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Serieus? Ik kan nog prima fietsen en op sneakers de straat over. Dat beetje sneeuw?
Hier ligt best veel op de stoep maar je hebt gelijk, de grotere wegen zijn inderdaad ondanks de bagger wel goed begaanbaar. Op sneakers zou ik hier niet proberen :N :D
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 25 januari 2013 @ 10:34:16 #198
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122021765
De £ ontwikkelt zich weer gunstig. Alles wordt voor ons goedkoper ^O^. Op naar de 1:1!

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_122021883
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 10:34 schreef SeLang het volgende:
De £ ontwikkelt zich weer gunstig. Alles wordt voor ons goedkoper ^O^. Op naar de 1:1!

[ afbeelding ]
Liever niet :D

Ik krijg betaald in £ en kom vrij veel in Nederland dus zie het liever anders. £0,75 = ¤1,00 :Y
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 25 januari 2013 @ 10:44:45 #200
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122022053
Toen ik hier kwam wonen was de pound 1,50. Nu ongeveer 1,18. Ondertussen is mijn huur al sinds ik hier woon (5,5 jaar) hetzelfde, dus gerekend in euro wordt het steeds goedkoper ^O^
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 25 januari 2013 @ 10:58:04 #201
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_122022441
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 10:34 schreef SeLang het volgende:
De £ ontwikkelt zich weer gunstig. Alles wordt voor ons goedkoper ^O^. Op naar de 1:1!

[ afbeelding ]
Toen ik hier kwam wonen kreeg je NLG 3,65 voor een £ oftewel ¤1.66. Dat waren mooie tijden. Op naar de ¤2 voor een £.

Ik kan me de US$2 voor een £ herinneren. Dat was ook mooi. Z$96 trillion voor een £ was ook mooi ...behalve voor Zimbabwe.
reset
pi_122022490
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 10:58 schreef Individual het volgende:

[..]

Toen ik hier kwam wonen kreeg je NLG 3,65 voor een £ oftewel ¤1.66. Dat waren mooie tijden. Op naar de ¤2 voor een £.

Ik kan me de US$2 voor een £ herinneren. Dat was ook mooi. Z$96 trillion voor een £ was ook mooi ...behalve voor Zimbabwe.
Dat de dollar de helft van de pond was, was ongeveer in 2006/2007. Dat weet ik nog wel :Y

En toen de euro werd geïntroduceerd was het inderdaad ongeveer 60 pence per euro al ging dat snel naar 66 pence per euro. Maar goed, dat was altijd een stuk beter voor mij dan de huidige koers al stonden we een paar jaar geleden op ik meen bijna 97 pence voor een euro :o
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 25 januari 2013 @ 11:07:38 #203
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122022737
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 10:59 schreef Stuart het volgende:
al stonden we een paar jaar geleden op ik meen bijna 97 pence voor een euro :o
Die tijd gaat weer komen ^O^
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 25 januari 2013 @ 11:09:31 #204
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_122022784
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 11:07 schreef SeLang het volgende:

[..]

Die tijd gaat weer komen ^O^
Totdat iedereen de Euro verlaat en het continent klapt. >:)
reset
pi_122022992
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 11:07 schreef SeLang het volgende:

[..]

Die tijd gaat weer komen ^O^
Daar ben ik ook bang voor inderdaad -O-
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_122120291
Hoi, ik wil mij hier ook even melden, en hoop wat tips te kunnen krijgen.
Wij zijn een gezin met 3 kinderen en mijn man heeft een baan aangeboden gekregen in Londen.
Nu hier in Nederland hebben we in principe niets, mijn man is werkloos, ik zorg voor de kinderen en wij geven thuisonderwijs.
Wij denken al langere tijd over verhuizen naar Engeland na, en nu is er natuurlijk best een goede kans. Echter, het salaris is niet hoog genoeg om een beetje knappe woning in Londen zelf te kunnen huren, en om eerlijk te zijn willen we liever ook niet in de stad zitten met 3 kleine kinderen. Mijn man wil maximaal een uur onderweg zijn met het OV naar zijn werk (centrum Londen) en we zitten nu een beetje te kijken in de omgeving. Hadden bijvoorbeeld een leuk huis gezien in Gravesend, maar daar lees je ook veel slechte verhalen over. We zoeken een veilige woonomgeving voor onze kinderen, liefst een huis, maar appartement kan ook, minimaal 3 slaapkamers en maximaal 800GBP per maand. Niet veel, dat weet ik, maar gezien we het van 1 inkomen moeten doen voorlopig (ik zal doorgaan met thuisonderwijs, maar kan misschien in de avonden wat uurtjes werken)
Welke plaatsen rondom Londen kunnen we het beste bekijken?
You poor simple fools. Thinking you could defeat me, *me*! The Mistress of All Evil! Well, here's your precious princess!
  zondag 27 januari 2013 @ 17:35:50 #207
208890 June.
Seriously?
pi_122121532
Is het dan niet verstandiger je kinderen naar een basisschool te doen? Qua financieel opzicht (want Londen is duuur), maar ook zullen ze de taal sneller goed oppakken (tenzij jij al native bent natuurlijk).
Shine bright like a diamond.
pi_122121589
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 17:35 schreef June. het volgende:
Is het dan niet verstandiger je kinderen naar een gewone basisschool te doen? Ook qua financieel opzicht, maar ze zullen de taal ook sneller leren (tenzij jij natuurlijk al native bent).
Ja doei.
  zondag 27 januari 2013 @ 17:40:28 #209
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_122121696
Stevenage is met Ov haalbaar maar ook niet de allerbeste stad. Uhm Ik zou kijken in bijv Hertfordshire en daar dorpen/steden zoals Hatfield St. Albans ware panshanger
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_122122591
Nee, mijn kinderen zullen niet naar een basisschool gaan, ze spreken inmiddels al heel behoorlijk Engels (van baby af aan mee begonnen) en we zullen ons aansluiten bij de verschillende homeschooling groepen in de regio.
Daarbij is onze jongste nog lang niet oud genoeg om naar school te gaan, en het gaat tegen onze overtuiging in om haar naar een opvang te doen.
Overigens heb ik af en toe wel wat freelance opdrachten hier in Nederland, die ik ook prima vanuit de UK kan doen, dus daar maak ik me niet zo'n zorgen om.
You poor simple fools. Thinking you could defeat me, *me*! The Mistress of All Evil! Well, here's your precious princess!
  zondag 27 januari 2013 @ 19:11:32 #211
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_122126218
Een uur reizen vanaf het centrum, 3 slaapkamers in een redelijke buurt voor £800 p/m lijkt me bijna onmogelijk. Kan het mis hebben, maar het gaat iig niet makkelijk worden. Kijk eens op primelocation.co.uk om een indicatie te krijgen voor prijzen. Prijzen op die website zijn meestal wat hoger dan als je direct gaat, maar niet veel. Kijk op tfl.gov.uk voor reistijden.

Ik dacht ook dat thuisscholing in NL niet eens mocht?
reset
pi_122126509
Thuisscholing in Nederland mag wel degelijk, als je je beroept op bezwaren tegen alle scholen binnen een redelijke afstand, bijv op basis van levensovertuiging.
Ik heb al verschillende sites bekeken, en kom voornamelijk uit in de buurt van Gravesend, Dartford,en Northfleet. Ik lees zowel goede als slechte verhalen over deze plaatsen, en ik begrijp dat zoiets natuurlijk subjectief is. Zo heb ik jaren in Amsterdam Slotervaart gewoond zonder enige problemen, maar dat zou ik nu niet meer willen met 3 kinderen. Nu wonen we in een heel klein dorp in het zuiden van Brabant, en dat is natuurlijk weer het andere uiterste. Mijn man moet binnen enkele dagen beslissen, dus even snel heen en weer zit er helaas niet in. Hij zou dan half maart moeten beginnen.
You poor simple fools. Thinking you could defeat me, *me*! The Mistress of All Evil! Well, here's your precious princess!
pi_122126803
Ben wel in Gravesend en Dartford geweest bijvoorbeeld. Mooie plaatsen zijn het niet, nee. Het is echt een erg klein budget. En waar zou het werk van je man zijn? Want het centrum is groot, en je wil een trein hebben die dicht bij het werkt aankomt zodat je niet ook nog de metro moet nemen als je eenmaal in Londen bent. Want als je dat wel doet ben je nog veel meer geld (en tijd) kwijt.

Klopt de rest van je budget wel? En mag ik vragen hoeveel geld ze hem nu aanbieden? Want 800 per maand is voor een gezin gewoon erg weinig. En commuten van buiten Londen zal je ook een paar duizend pond per jaar kosten. Tel ook alle rekeningen etc. daarbij en dan weet ik echt niet of dit een verstandige keuze is.

Zou het zo erg zijn om bijvoorbeeld meer dan een kind per slaapkamer te hebben?
pi_122128085
Werk is nabij St pancras.
Salaris zou 2200 netto zijn (plus kinderbijslag, en mijn freelance werk, nu gemideld 600 euro per maand, met mogelijkheid dat uit te breiden). Met 3 slaapkamers slapen er al 2 op 1 kamer, 3 op 1 kamer gaat echt niet gezien de beperkingen van 1 van onze kinderen, hij heeft echt een eigen kamer nodig.
Werk zou een gedeelte van de reiskosten voor hun rekening nemen, en van wat ik gelezen heb gaat er een highspeedline direct vanuit Gravesend.
Ik wil met mijn kinderen over straat kunnen zonder me onveilig te voelen, of constant lastig gevallen te worden.
You poor simple fools. Thinking you could defeat me, *me*! The Mistress of All Evil! Well, here's your precious princess!
pi_122128156
't Is niet een beslissing die je in een paar dagen kunt nemen, en als je iets vindt voor 800 pond per maand voor 3 slaapkamers, dan stikt het ws van de adders onder het gras. Of men heeft per ongeluk de "prijs per week" ( :r ) als maandprijs ingevuld.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_122128240
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 19:44 schreef LintuxCx het volgende:
't Is niet een beslissing die je in een paar dagen kunt nemen, en als je iets vindt voor 800 pond per maand voor 3 slaapkamers, dan stikt het ws van de adders onder het gras. Of men heeft per ongeluk de "prijs per week" ( :r ) als maandprijs ingevuld.
Dat. Dat je als stel of alleenstaande zo'n beslissing neemt, soit. Maar met 3 kinderen? Nee.
Ja doei.
pi_122151508
Mwah, op zich zijn we al eerder eens binnen een paar dagen naar Duitsland vertrokken, toen nog met 2 kinderen en ook geen idee hoe of wat. Dit was wel maar voor een jaar, dat wisten we van te voren.
Het scheelt natuurlijk dat onze kinderen geen school hoeven te wisselen, ik ben immers altijd bij ze.
We houden ons huis hier nog wel 2 maanden aan, dus terugkeren is niet zo lastig mocht het toch niet lopen. Ik ga vanmiddag enkele makelaars bellen, en misschien red ik het om eind van de week heen en weer te gaan.
You poor simple fools. Thinking you could defeat me, *me*! The Mistress of All Evil! Well, here's your precious princess!
  maandag 28 januari 2013 @ 09:02:07 #218
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_122151835
Stevenage st pancreas met de trein is half uurtje ongeveer en zijn 3 slaapkamer huizen voor 795 maar Stevenage is niet de beste stad maar ook niet de ergste
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_122152301
Ik zou zeker even heen en weer gaan, je moet het zelf gewoon even zien. Die kosten vallen in het niet bij je huur/salaris/etc...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 28 januari 2013 @ 09:48:04 #220
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122152671
£/¤ = 1.17 nu en dalend :9~
Het leven wordt elke dag goedkoper *O*
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_122152754
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 09:48 schreef SeLang het volgende:
£/¤ = 1.17 nu en dalend :9~
Het leven wordt elke dag goedkoper *O*
GVD, net nu ik een zak ponden had staan. Was even te lui met bonus omwisselen, moest even wat liquide middelen hebben voor de verhuizing...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 28 januari 2013 @ 09:55:33 #222
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122152828
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 09:27 schreef Bajskorv het volgende:
Ik zou zeker even heen en weer gaan, je moet het zelf gewoon even zien. Die kosten vallen in het niet bij je huur/salaris/etc...
Dit.

Gewoon een weekendje gaan rondwandelen in de wijken van potentiële woon locaties. Zo heb ik het zelf ook gedaan toen ik naar de UK verhuisde (2 keer!). Gewoon eerst bij een real estate agent gaan kijken wat er aangeboden wordt (kan ook online), je selecteert 1 of 2 kandidaat woningen en dan besteed je een weekend met rondkijken in die wijken op verschillende dagdelen (s'morgens, s'middags, s'avonds) zodat je kunt uitvinden of er lawaai is of veel verkeer, waar de winkels en scholen zijn, etc. Zo heb ik twee keer een woning geselecteerd en beide keren geen spijt van gehad. vooral waar ik nu woon... O+
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_122152901
Mag ik vragen waar je nu eigenlijk (ongeveer) woont?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 28 januari 2013 @ 10:02:09 #224
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122152962
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 09:52 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

GVD, net nu ik een zak ponden had staan. Was even te lui met bonus omwisselen, moest even wat liquide middelen hebben voor de verhuizing...
Ik heb tot nu toe al m'n ponden gewoon in de UK uitgegeven en ik heb er nog genoeg voor ongeveer twee jaar. Dat is altijd de opzet geweest zodat ik geen geld het land binnen hoefde te brengen en dus belasting betalen. Tegen de tijd dat m'n ponden op zijn val ik niet meer onder die non-dom regeling (want >7 jaar in de UK) en moet ik sowieso gaan betalen als ik geld binnen breng.

Maar ik hoop dat tegen die tijd de wisselkoers gunstig is.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_122152965
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 09:55 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dit.

Gewoon een weekendje gaan rondwandelen in de wijken van potentiële woon locaties. Zo heb ik het zelf ook gedaan toen ik naar de UK verhuisde (2 keer!). Gewoon eerst bij een real estate agent gaan kijken wat er aangeboden wordt (kan ook online), je selecteert 1 of 2 kandidaat woningen en dan besteed je een weekend met rondkijken in die wijken op verschillende dagdelen (s'morgens, s'middags, s'avonds) zodat je kunt uitvinden of er lawaai is of veel verkeer, waar de winkels en scholen zijn, etc. Zo heb ik twee keer een woning geselecteerd en beide keren geen spijt van gehad. vooral waar ik nu woon... O+
Same here.
Ja doei.
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 28 januari 2013 @ 10:09:52 #226
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122153133
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 09:58 schreef Bajskorv het volgende:
Mag ik vragen waar je nu eigenlijk (ongeveer) woont?
DM
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_122153277
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 10:02 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik heb tot nu toe al m'n ponden gewoon in de UK uitgegeven en ik heb er nog genoeg voor ongeveer twee jaar. Dat is altijd de opzet geweest zodat ik geen geld het land binnen hoefde te brengen en dus belasting betalen. Tegen de tijd dat m'n ponden op zijn val ik niet meer onder die non-dom regeling (want >7 jaar in de UK) en moet ik sowieso gaan betalen als ik geld binnen breng.

Maar ik hoop dat tegen die tijd de wisselkoers gunstig is.
Ik heb altijd gewisseld. Mijn salaris dekt al mijn jaarlijkse uitgaves ruimschoots, dus heb verder geen ponden nodig. De rest gaat dus naar euro's omdat ik daarmee mijn hypotheek in Nederland af betaal. Daar ben ik bijna mee klaar, als 'appeltje voor de dorst'. Op de lange termijn ligt mijn toekomst toch eerder in een euro land dan elders.

Ach, en met die non-dom shit hoef je je niet teveel zorgen te maken natuurlijk. Je moet proberen aan te tonen dat wat je ooit inbrengt in de UK, niet eerder onder de non-dom regeling onbelast is gebleven. Een potje cash in Nederland is bijvoorbeeld niet zo'n probleem, als je het maar een beetje aan kunt tonen, mocht de HRMC er uberhaupt al naar vragen (let's face it, in de UK ben jij niet de meeste logische target...).
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_122153553


[ Bericht 100% gewijzigd door Bajskorv op 28-01-2013 10:29:06 ]
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_122153561
:D!
Ja doei.
pi_122153742
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 10:29 schreef motorbloempje het volgende:
:D!
Wat precies?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_122153803
Ik snapte al niet wat sneakers met dit topic te maken hadden.
Ja doei.
pi_122153879
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 10:38 schreef motorbloempje het volgende:
Ik snapte al niet wat sneakers met dit topic te maken hadden.
Ah, inderdaad verkeerde topic. Happens :@
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 28 januari 2013 @ 11:21:01 #233
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122155098
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 10:16 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ik heb altijd gewisseld. Mijn salaris dekt al mijn jaarlijkse uitgaves ruimschoots, dus heb verder geen ponden nodig. De rest gaat dus naar euro's omdat ik daarmee mijn hypotheek in Nederland af betaal. Daar ben ik bijna mee klaar, als 'appeltje voor de dorst'. Op de lange termijn ligt mijn toekomst toch eerder in een euro land dan elders.

Ach, en met die non-dom shit hoef je je niet teveel zorgen te maken natuurlijk. Je moet proberen aan te tonen dat wat je ooit inbrengt in de UK, niet eerder onder de non-dom regeling onbelast is gebleven. Een potje cash in Nederland is bijvoorbeeld niet zo'n probleem, als je het maar een beetje aan kunt tonen, mocht de HRMC er uberhaupt al naar vragen (let's face it, in de UK ben jij niet de meeste logische target...).
Mijn enige inkomen komt uit rente en evt beleggingen/ speculaties (momenteel alleen rente). Dat bleef tot nu toe allemaal buiten de UK maar straks wordt dat dus belast als wereldinkomen. Het is geen te verwaarlozen bedrag, het dekt mijn uitgaven voor 100%. Maar tot nu toe hoefde ik dus geen geld de UK binnen te brengen door m'n UK spaarpot langzaam leeg te eten.

HRMC heeft me een paar jaar terug laten weten dat ik geen tax return meer hoefde in te vullen want geen UK inkomen en ik claim ook geen benefits. Dus ik zit zeg maar onder de radar. Ik zou natuurlijk kunnen proberen om ook volgend jaar gewoon m'n kop te houden maar dat is vanaf 2014 dus gewoon belastingontduiking.

Ik hou me aanbevolen voor advies uiteraard, dus als je tips hebt hoe dit te managen... :P
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_122155610
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 11:21 schreef SeLang het volgende:

[..]

Mijn enige inkomen komt uit rente en evt beleggingen/ speculaties (momenteel alleen rente). Dat bleef tot nu toe allemaal buiten de UK maar straks wordt dat dus belast als wereldinkomen. Het is geen te verwaarlozen bedrag, het dekt mijn uitgaven voor 100%. Maar tot nu toe hoefde ik dus geen geld de UK binnen te brengen door m'n UK spaarpot langzaam leeg te eten.

HRMC heeft me een paar jaar terug laten weten dat ik geen tax return meer hoefde in te vullen want geen UK inkomen en ik claim ook geen benefits. Dus ik zit zeg maar onder de radar. Ik zou natuurlijk kunnen proberen om ook volgend jaar gewoon m'n kop te houden maar dat is vanaf 2014 dus gewoon belastingontduiking.

Ik hou me aanbevolen voor advies uiteraard, dus als je tips hebt hoe dit te managen... :P
Lastig. Proberen je winsten zoveel mogelijk in 1 jaar te proppen en dan de non-dom fee betalen? Maar ik zou het lekker laten voor wat het is. Wat niet weet enzo. Je hebt toch niet enorm veel te verliezen, geen carriere in de UK ofzo.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 28 januari 2013 @ 11:47:39 #235
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122156178
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 11:32 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Lastig. Proberen je winsten zoveel mogelijk in 1 jaar te proppen en dan de non-dom fee betalen? Maar ik zou het lekker laten voor wat het is. Wat niet weet enzo. Je hebt toch niet enorm veel te verliezen, geen carriere in de UK ofzo.
Winsten in 1 jaar stoppen dat wordt inderdaad de strategie als ik eindelijk eens aan m'n Shiller P/E strategie toekom. In dat geval zijn eigenlijk mijn "zorgen" voorbij want dan kun je je belasting liability relatief gezien voor een schijntje afkopen. Maar rente en evt korte termijn trading daar valt weinig aan te doen vrees ik.

Geen slapende honden wakker maken is inderdaad een mogelijkheid, maar ik zal als de UK spaarpot leeg is toch af en toe enkele 10k naar de UK moeten halen om van te leven. De ontvangende bank zal dat wel doorgeven aan HMRC neem ik aan? Weet jij vanaf welke bedragen dat gemeld moet worden door de bank aan HMRC?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_122156318
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 11:47 schreef SeLang het volgende:

[..]

Winsten in 1 jaar stoppen dat wordt inderdaad de strategie als ik eindelijk eens aan m'n Shiller P/E strategie toekom. In dat geval zijn eigenlijk mijn "zorgen" voorbij want dan kun je je belasting liability relatief gezien voor een schijntje afkopen. Maar rente en evt korte termijn trading daar valt weinig aan te doen vrees ik.

Geen slapende honden wakker maken is inderdaad een mogelijkheid, maar ik zal als de UK spaarpot leeg is toch af en toe enkele 10k naar de UK moeten halen om van te leven. De ontvangende bank zal dat wel doorgeven aan HMRC neem ik aan? Weet jij vanaf welke bedragen dat gemeld moet worden door de bank aan HMRC?
Geen flauw idee. Wel eens overwogen om gewoon een HSBC rekening elders te nemen (Parijs bijvoorbeeld) en dan die pinpas te gaan gebruiken? Zitten natuurlijk wel elke keer kosten aan, maar met de juiste bank zijn die minimaal. Je kan zelfs gewoon een Rabo rekening gebruiken.

Dan haal je het tenminste "langzaam" binnen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_122156326
Als hij werkt bij St Pancras in de buurt dan moet je even kijken naar deze kaart en welke lijnen naar St. Pancras, King's Cross of Euston gaan. Alledrie stations liggen dicht bij elkaar in de buurt en zullen op wandelafstand zijn. Dan heb je de season ticket calculator om te zien hoeveel je dat ieder jaar gaat kosten (heel wat meer dan in Nederland in ieder geval).

High Speed 1 gaat van Kent naar St Pancras maar is een stukje duurder dan de andere treinen. Stevenage is denk ik wel een goed optie. St. Albans en Hemel Hempstead ook bijvoorbeeld.
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 28 januari 2013 @ 12:01:08 #238
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122156685
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 11:52 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Geen flauw idee. Wel eens overwogen om gewoon een HSBC rekening elders te nemen (Parijs bijvoorbeeld) en dan die pinpas te gaan gebruiken? Zitten natuurlijk wel elke keer kosten aan, maar met de juiste bank zijn die minimaal. Je kan zelfs gewoon een Rabo rekening gebruiken.

Dan haal je het tenminste "langzaam" binnen.
Daar denk ik inderdaad over na. Ik zit er ook aan te denken om gewoon m'n huur te gaan betalen vanaf een buitenlandse rekening. Dat is £680 per maand. Geen bedrag waarbij er direct alarmbellen gaan rinkelen maar het vermindert de druk op m'n UK spaarpot aanzienlijk dus die gaat dan weer langer mee. Verder geeft dat niet direct een verdenking op mij omdat het buitenlandse geld direct wordt ontvangen door mijn landlady, die het gewoon kan verantwoorden als huurinkomsten waar ze al belasting over betaalt.

De dagelijkse boodschappen boeien eigenlijk niet. Dat is maar 5% van m'n totale uitgaven.

Maar goed, officieel is dat dus wel gewoon belastingontduiking en strafbaar...
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_122157382
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 12:01 schreef SeLang het volgende:

[..]

Daar denk ik inderdaad over na. Ik zit er ook aan te denken om gewoon m'n huur te gaan betalen vanaf een buitenlandse rekening. Dat is £680 per maand. Geen bedrag waarbij er direct alarmbellen gaan rinkelen maar het vermindert de druk op m'n UK spaarpot aanzienlijk dus die gaat dan weer langer mee. Verder geeft dat niet direct een verdenking op mij omdat het buitenlandse geld direct wordt ontvangen door mijn landlady, die het gewoon kan verantwoorden als huurinkomsten waar ze al belasting over betaalt.

De dagelijkse boodschappen boeien eigenlijk niet. Dat is maar 5% van m'n totale uitgaven.

Maar goed, officieel is dat dus wel gewoon belastingontduiking en strafbaar...
Zoiets zou ik doen. Is ook onschuldig genoeg om in het ergste geval als "misverstandje" af te doen. Zo duidelijk zijn de regels in de UK niet...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 28 januari 2013 @ 12:39:04 #240
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122157952
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 12:22 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Zoiets zou ik doen. Is ook onschuldig genoeg om in het ergste geval als "misverstandje" af te doen. Zo duidelijk zijn de regels in de UK niet...
Maar de grootste "misdaad" vanaf volgend jaar is natuurlijk het niet opgeven van een substantieel bedrag aan rente inkomsten, ook als die buiten de UK blijven. Daar is de wet best duidelijk over.

Anyway, die huur vanuit het buitenland ga ik maar gewoon opzetten.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_122158000
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 12:39 schreef SeLang het volgende:

[..]

Maar de grootste "misdaad" vanaf volgend jaar is natuurlijk het niet opgeven van een substantieel bedrag aan rente inkomsten, ook als die buiten de UK blijven. Daar is de wet best duidelijk over.

Anyway, die huur vanuit het buitenland ga ik maar gewoon opzetten.
Hm, kan je niks structureren? Lijkt me in jouw geval sowieso wel handig om dat te doen. Rente omzetten in capital gains, etc.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 28 januari 2013 @ 12:50:09 #242
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122158329
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 12:40 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Hm, kan je niks structureren? Lijkt me in jouw geval sowieso wel handig om dat te doen. Rente omzetten in capital gains, etc.
Als dat kon zou dat perfect zijn, maar ik zou niets weten met het lage risicoprofiel van een spaarrekening en de mogelijkheid tot direct liquideren zonder verlies. Spaarrente lijkt wel laag maar je bent gewoon spekkoper vergeleken met veilige obligaties bijvoorbeeld. Om dezelfde yield te krijgen als op een spaarrekening moet je je geld al 10 jaar vastzetten en je loopt een enorm koersverlies daarop als de rente gaat stijgen. Een fonds dat in bonds investeert en de opbrengsten in capital gains omzet bijvoorbeeld zal diezelfde nadelen hebben.

Een belangrijke eis voor mij is dat ik altijd kan liquideren om er aandelen van te kopen op het moment dat het instappunt is aangebroken.

Maar als je suggesties hebt hou ik me aanbevolen!

Kan ik mezelf niet tot "fonds" omvormen? Zo zie ik mezelf namelijk: ik ben gewoon een beleggingsfonds dat soms in cash zit en soms in aandelen.

[ Bericht 5% gewijzigd door SeLang op 28-01-2013 13:02:39 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_122159087
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 12:50 schreef SeLang het volgende:

[..]

Als dat kon zou dat perfect zijn, maar ik zou niets weten met het lage risicoprofiel van een spaarrekening en de mogelijkheid tot direct liquideren zonder verlies. Spaarrente lijkt wel laag maar je bent gewoon spekkoper vergeleken met veilige obligaties bijvoorbeeld. Om dezelfde yield te krijgen als op een spaarrekening moet je je geld al 10 jaar vastzetten en je loopt een enorm koersverlies daarop als de rente gaat stijgen. Een fonds dat in bonds investeert en de opbrengsten in capital gains omzet bijvoorbeeld zal diezelfde nadelen hebben.

Een belangrijke eis voor mij is dat ik altijd kan liquideren om er aandelen van te kopen op het moment dat het instappunt is aangebroken.

Maar als je suggesties hebt hou ik me aanbevolen!

Kan ik mezelf niet tot "fonds" omvormen? Zo zie ik mezelf namelijk: ik ben gewoon een beleggingsfonds dat soms in cash zit en soms in aandelen.
Dat bedoel ik, je kunt onderzoeken of je al je kapitaal niet in een structuur kan stoppen. Daarna kan het inkomen uit de structuur bijvoorbeeld als dividend of capital gains naar jou toe komen. Enfin, off topic.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_122159479
Hilarisch eigenlijk hoe slecht hmrc geregeld is he. Belastingdienst in NL
zit wat dat betreft toch meer achter mensen aan. Maar zal ook wel te maken hebben met bevolkingsregister
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 28 januari 2013 @ 13:19:58 #245
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122159517
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 13:09 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Dat bedoel ik, je kunt onderzoeken of je al je kapitaal niet in een structuur kan stoppen. Daarna kan het inkomen uit de structuur bijvoorbeeld als dividend of capital gains naar jou toe komen. Enfin, off topic.
Inderdaad offtopic :)
Hier hebben we het nog wel eens over
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_122159522
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 13:19 schreef zeebeschuit het volgende:
Hilarisch eigenlijk hoe slecht hmrc geregeld is he. Belastingdienst in NL
zit wat dat betreft toch meer achter mensen aan. Maar zal ook wel te maken hebben met bevolkingsregister
Mwah, maar ten dele eens. HRMC reageert wel gewoon snel, is telefonisch bereikbaar voor vragen, etc etc.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 28 januari 2013 @ 13:23:10 #247
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122159667
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 13:19 schreef zeebeschuit het volgende:
Hilarisch eigenlijk hoe slecht hmrc geregeld is he.
Niet in alle opzichten. Ik heb een aantal keer belasting teruggevraagd en dat stond dan binnen een maand op m'n rekening. Ik ben al lang weg uit NL maar in NL moest ik daar altijd een half jaar of langer op wachten.

quote:
Belastingdienst in NL zit wat dat betreft toch meer achter mensen aan. Maar zal ook wel te maken hebben met bevolkingsregister
Ik heb hier zelfs een keer gestemd voor parlementsverkiezingen terwijl ik helemaal geen stemrecht heb. Administratief foutje _O-

quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 13:20 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Mwah, maar ten dele eens. HRMC reageert wel gewoon snel, is telefonisch bereikbaar voor vragen, etc etc.
Dit ook inderdaad. Ik heb weleens met die belastinglijn gebeld en dan waren dingen vlot geregeld.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_122159692
Londen test humor van immigranten

Blijkbaar is de humor nogal moeilijk te vatten :P Apart voor een Engeland dat steeds meer een culturele meltpot wordt van alles door elkaar heen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 28 januari 2013 @ 13:26:33 #249
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122159787
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 13:24 schreef sitting_elfling het volgende:
Londen test humor van immigranten

Blijkbaar is de humor nogal moeilijk te vatten :P Apart voor een Engeland dat steeds meer een culturele meltpot wordt van alles door elkaar heen.
Nou ik weet best wat af van Britse cultuur en geschiedenis maar ik hoorde vorig jaar op de radio wat van die vragen die in het examen zouden staan en de meeste wist ik niet. Net als 95% van de Britten zelf vermoed ik!

Ik vind mezelf best ingeburgerd trouwens. Ik kijk vrijwel uitsluitend naar de BBC, ben lid van de RSPB en ga straks bonen in tomatensaus kopen! Verder ken ik het land beter dan de meeste Britten. Sommige Britten in mijn omgeving zijn in hun leven nog nooit ten noorden van Londen geweest terwijl ik toch heel veel plekken ken door het hele land.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 28 januari 2013 @ 13:39:42 #250
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_122160242
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 13:24 schreef sitting_elfling het volgende:
Londen test humor van immigranten

Blijkbaar is de humor nogal moeilijk te vatten :P Apart voor een Engeland dat steeds meer een culturele meltpot wordt van alles door elkaar heen.
Ik heb de inburgeringstest van de UK wel eens gedaan en gefaald. De inburgeringstest van Nederland heb ik ook gefaald trouwens..

Sommige humor is idd moeilijk te vatten, maar ze hebben tegelijkertijd ook de beste humor ter wereld. De Amerikanen kunnen er ook wat van, maar is toch heel anders en ook weer heel verspreid in kwaliteit.

Nederlanders zelf hebben ook heel goede en heel slechte humor. Niet te vergelijken met Duitsers die of heel kinderlijke humor heel grappig vinden of dood zijn van binnen. >:)
reset
  donderdag 31 januari 2013 @ 17:31:45 #251
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_122306053

http://metro.co.uk/2013/0(...)he-1p-piece-3374850/

1 op de 5 jongeren gooit hun 'coppers' weg? Ik zal vast wel het een en ander verspillen, maar gooi nooit geld weg, hoe klein ook. Als ik een penny zie pak ik het vaak ook wel op.. Lucky Penny right?

Ik betaal er dan nooit mee, maar heb wel een bak vol mee.

Moet de penny weg?
reset
pi_122306323
Ik spaar de pennies op en zo nu en dan, als ik dan langs een HSBC kom met een cash-stort-machine, dan flikker ik ze er allemaal in, storten op m'n rekening :+
Ja doei.
pi_122306693
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 17:37 schreef motorbloempje het volgende:
Ik spaar de pennies op en zo nu en dan, als ik dan langs een HSBC kom met een cash-stort-machine, dan flikker ik ze er allemaal in, storten op m'n rekening :+
Dat deed ik (met euro's in Nederland) ook altijd. Nu spaar ik kleingeld ook op, maar moet nog even kijken waar ik het later kan storten.
Wat me wel opvalt is dat als je meer dan 2 pond aan wisselgeld krijgt, ze bijna nooit een 2 pond muntstuk geven, maar veel vaker 2 losse ponden, dan raakt je portemonnee wel snel vol moet ik zeggen.
pi_122306718
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 17:46 schreef Operc het volgende:

[..]

Dat deed ik (met euro's in Nederland) ook altijd. Nu spaar ik kleingeld ook op, maar moet nog even kijken waar ik het later kan storten.
Wat me wel opvalt is dat als je meer dan 2 pond aan wisselgeld krijgt, ze bijna nooit een 2 pond muntstuk geven, maar veel vaker 2 losse ponden, dan raakt je portemonnee wel snel vol moet ik zeggen.
Daar zitten er ook vaak veel van in de kassalade, dus die wil je ook gewoon kwijt *spreek uit ervaring*
Ja doei.
pi_122306837
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 17:47 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Daar zitten er ook vaak veel van in de kassalade, dus die wil je ook gewoon kwijt *spreek uit ervaring*
Dat kan ik me wel weer voorstellen ja. Ook zijn ze hier veel minder gewend om om extra geld te vragen. Ik moest vandaag iets afrekenen wat 5,07 kostte, en dan vragen ze niet of je 7 penny extra hebt bovenop je 10 pond biljet bijvoorbeeld.
pi_122306917
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 17:50 schreef Operc het volgende:

[..]

Dat kan ik me wel weer voorstellen ja. Ook zijn ze hier veel minder gewend om om extra geld te vragen. Ik moest vandaag iets afrekenen wat 5,07 kostte, en dan vragen ze niet of je 7 penny extra hebt bovenop je 10 pond biljet bijvoorbeeld.
Ja :') en 'terug tellen' (iemand moet 5.78 afrekenen, betaalt met 10 en dan tel je op naar de 10 die ze gegeven hebben, eigenlijk is dat optellen natuurlijk, maar omdat je het teruggeeft heette dat bij ons in de supermarkt altijd terugtellen... *) )kennen ze al helemaal niet.

Toen ik achter de kassa zat vroeg ik het nog wel eens, was eigenlijk nooit een probleem, maar terug tellen was maar raar, alsof ze water zagen branden :D
Ja doei.
pi_122306974
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 17:52 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja :') en 'terug tellen' (iemand moet 5.78 afrekenen, betaalt met 10 en dan tel je op naar de 10 die ze gegeven hebben, eigenlijk is dat optellen natuurlijk, maar omdat je het teruggeeft heette dat bij ons in de supermarkt altijd terugtellen... *) )kennen ze al helemaal niet.

Toen ik achter de kassa zat vroeg ik het nog wel eens, was eigenlijk nooit een probleem, maar terug tellen was maar raar, alsof ze water zagen branden :D
Haha, ja precies. Ik check nu meestal voor ik betaal hoeveel munten ik heb, dan kan ik uit mezelf gewoon geld bijgeven, want van 4,93 wisselgeld wordt je ook niet vrolijk.
  donderdag 31 januari 2013 @ 18:03:32 #258
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_122307268
In de goede oude (Gulden) tijd dat ik in de supermarkt werkte was terugtellen een van de eerste dingen die je leerde achter de kassa. Sommige mensen gingen te ver en vroegen dan 2.35 erbij, maar soms deden klanten dat zelf al.

Op het begin hier deed ik de muntjes nog in m'n portemonnee, maar na die kapot ging door de vele muntjes niet meer. Als kind veel mutjes gevonden, want Britten verliezen veel muntjes. Een collega vertelde me over muntzakjes van de bank en die gebruik ik nu ook.

Als je bon £10.12 is en je betaalt met £20 dan kan je vaak idd en kilo aan muntjes verwachten. :D

Ik heb een muntjes telmachine en een jaar geleden had ik ruim £600 aan muntjes.. :@
Misschien eens langs een winkel of die dingen van Sainsbury's gebruiken..
reset
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 31 januari 2013 @ 18:03:50 #259
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122307278
Ik raap pennies altijd op. Is een soort bijgeloof.
Verder betaal ik eigenlijk niets meer met gewoon geld, alles gaat met een pasje behalve de kapper en kleine dingetjes zoals fotokopieën.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 31 januari 2013 @ 18:13:34 #260
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_122307620
bij zo een muntmachine betaal je een bepaald % van wat je er in stopt

beter ga je om de week even 5 zakjes per keer bij je bank inleveren ;)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_122319829
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 17:31 schreef Individual het volgende:
[ afbeelding ]
http://metro.co.uk/2013/0(...)he-1p-piece-3374850/

1 op de 5 jongeren gooit hun 'coppers' weg? Ik zal vast wel het een en ander verspillen, maar gooi nooit geld weg, hoe klein ook. Als ik een penny zie pak ik het vaak ook wel op.. Lucky Penny right?

Ik betaal er dan nooit mee, maar heb wel een bak vol mee.

Moet de penny weg?
Ik heb 3 jaar in de UK gewoond, en verzamelde al m'n pennies in een pot. Na 3 jaar ging ik verhuizen, en er bleek iets van 3 of 4 pond in te zitten. Ik heb de pot in huis laten staan voor de volgende bewoner :P.

Hier in Zweden is het kleinste muntstuk 1 kroon, ongeveer 10 pence. Vind het wel relaxed!
Eins, zwei, hoeplakai.
  donderdag 31 januari 2013 @ 22:24:33 #262
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_122320809
Het zijn ook niet alleen pennies maar alle munten tot en met de £2 die ik in een bak gooi vandaar 100en ponden aan muntgeld.

In Jersey/Guernsey hebben ze £1 biljetten dus net iets minder muntjes, maar ook daar accepteren ze Engelse Ponden.
reset
pi_122320923
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 17:37 schreef motorbloempje het volgende:
Ik spaar de pennies op en zo nu en dan, als ik dan langs een HSBC kom met een cash-stort-machine, dan flikker ik ze er allemaal in, storten op m'n rekening :+
Sommige self-scan machines in supermarkten zijn daar ook super voor. Paar dingen kopen, al je muntjes in één gat flikkeren en hij telt wel hoeveel geld het is. Zit er per ongeluk nog een Euro-muntje ofzo tussen, dan spuugt 'ie die ook wel weer uit.

Eigenlijk heb ik een grafhekel aan die dingen, maar voor het wegwerken van metaal in de portemonnee zijn ze toch wel weer ideaal.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_122326303
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 18:13 schreef _evenstar_ het volgende:
bij zo een muntmachine betaal je een bepaald % van wat je er in stopt

beter ga je om de week even 5 zakjes per keer bij je bank inleveren ;)
Ja 10% idd. Maar gaat wel deel naar goede doel.

Hebben alle banken muntenmachine of moet je alles nog eerst gaan sorteren?
  vrijdag 1 februari 2013 @ 00:35:58 #265
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_122327336
Ik spaar m'n coppers altijd op en betaal er dan een flesje water van ofzo bij Sainsbury's self checkout. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_122328749
De coppers gaan gewoon in de "goeie doelen" potjes bij de kassa. Anders stapelen ze zich toch maar op.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_122329474
Hier thuis alles kleiner dan 50p in een spaarpot, en eens in de zoveel tijd in zo'n machine om het uit te tellen. Ben ik trouwens de enige hier die moeite heeft met euro-munten? In 2005 weggegaan uit euroland dus maar een paar jaar de euro gebruikt. Gebruik ze nu zo weinig dat ik me een kneus voel in Nederlandse winkels als ik munten sta uit te tellen :@
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 1 februari 2013 @ 11:18:24 #268
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122334386
£ = 1,15 nu. Dat is wel hard gegaan de laatste paar dagen.
Eens zien of de economie nu gaat boomen, wat al die Keynesianen beweren :')
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 1 februari 2013 @ 11:31:08 #269
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_122334829
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 07:12 schreef drWho het volgende:
Hier thuis alles kleiner dan 50p in een spaarpot, en eens in de zoveel tijd in zo'n machine om het uit te tellen. Ben ik trouwens de enige hier die moeite heeft met euro-munten? In 2005 weggegaan uit euroland dus maar een paar jaar de euro gebruikt. Gebruik ze nu zo weinig dat ik me een kneus voel in Nederlandse winkels als ik munten sta uit te tellen :@
Geen moeite met Euromunten terwijl de Gulden er nog was toen ik weg ging uit NL. Buitenlandse munten heb ik er ook teveel van en vergeet ik vaak mee te nemen als ik weer terugga naar dat land.

Ook Guldens heb ik er (te)veel van, ook omdat ik ze overemotioneel heb gespaard voor de afschaffing en ook vrienden en familie heb gevraagd ze voor me op te sparen.. :')
reset
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 1 februari 2013 @ 11:32:22 #270
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122334868
Ik heb nog ergens een potje centen! (echte, dus f0,01).
Ik vond laatst ook nog een briefje van f5,- en een platenbon uit 1990 ofzo....
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 1 februari 2013 @ 11:36:42 #271
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122334977
Wij zijn trouwens weer goed weggekomen. Die Nederlandse belastingbetalers zijn weer voor 3,7 miljard aan de haak voor een failliete bank! Begrotingstekort gelijk +0,6 erbij.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 1 februari 2013 @ 11:58:17 #272
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_122335750
5 Gulden briefjes heb ik ook nog een stapeltje van en zo nu en dan stuur ik ze in een verjaardagskaart naar oude vrienden in NL net zoals vroeger. :P

Enig idee hoeveel belasting NL ZZPers betalen aan belasting?
reset
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 1 februari 2013 @ 12:03:18 #273
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122335930
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 11:58 schreef Individual het volgende:

Enig idee hoeveel belasting NL ZZPers betalen aan belasting?
Geen idee. De laatste keer dat ik in NL belasting betaalde was in 2000.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 1 februari 2013 @ 12:09:36 #274
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_122336160
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 12:03 schreef SeLang het volgende:

[..]

Geen idee. De laatste keer dat ik in NL belasting betaalde was in 2000.
Ik ook en dat was gewoon in loondienst.
reset
pi_122339541
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 11:32 schreef SeLang het volgende:
Ik heb nog ergens een potje centen! (echte, dus f0,01).
Ik vond laatst ook nog een briefje van f5,- en een platenbon uit 1990 ofzo....
Die platenbon kun je als het goed is nog gewoon inleveren (al is 1990 wel erg oud, met een uit eind jaren 90 ging het een paar jaar geleden nog)
  maandag 4 februari 2013 @ 19:55:52 #276
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_122477727
ik bewaar mijn pennies gewoon in mn portemonnee, komt wel eens voor dat ik geen losse pennies in de geldla heb dus dan heb ik die wel altijd bij de hand of ik geeft ze uit in de pub hiernaast daar kost een pint toch 3,77.
  maandag 4 februari 2013 @ 23:20:47 #277
277627 Seven.
We are Borg.
pi_122491369
God jezus, het zit mij niet bepaald mee hier qua werk. Ik ben transportplanner, mijn afdeling verzorgt zo goed als al het Europese wegtransport van medicijnen voor GlxSmK en nog 2 grote contracten. Je kent de grote medicijnenboer wel (SVP niet de hele naam vernoemen ivm google).

Augustus: (ik geef eerlijk aan dat ik elders solliciteer omdat mijn enige uitdaging de werkdruk is): 'Seven., we hebben een ge-wel-dig project voor je, we hebben nieuwe zaken binnen gehaald bij deze klant en jij gaat dat plannen (20 miljoen per jaar, best een eer'. OK, die externe sollicitatie ging nergens naartoe maar een bepaalde manager (niet de mijne) besloot om over mijn carriere heen te pissen en dit te geven aan de dame die ik verving toen ze vertrok. Na 5 maanden besloot ze dat ze het bij de concurrent toch niet zo geweldig vond en haar BFF de manager besloot dat zij het mocht gaan doen.

December: (ik kijk weer elders rond) 'Seven., how would you feel about applying for a management role?' Blijkt dat mijn line manager haar baan heeft opgezegd en ik zou de supervisor stap op deze manier overslaan. Er werd bij gezegd 'I know we have had this conversation before but this time I am the only one making the decision. It's yours if you want it'. Ik twijfelde eerst, want het is nogal een stap. Maar toch mijn CV ingeleverd. Interview ging fantastisch goed. Eind januari: 'sorry, er was een externe kandidaat met 9 jaar ervaring. Ik ga volgende week adverteren voor 2 supervisors' en er werd mij een plaatje geschetst van hoe dat eruit zou zien met mijn rol als supervisor alsof dat al in kannen en kruiken is.

Ik snap die beslissing best, een onervaren planner vs iemand die al 9 jaar ervaring heeft in management en die al 10 jaar werkt met deze klant, maar tering jantje...

Paar vragen: is dit normaal? Ben ik gestoord dat ik niet NOG een keer mijn CV in wil dienen? Ik weet dat ze me binnenkort aan de tand gaan voelen of ik mijn CV in ga leveren voor supervisor. Ik werk hier nu 10 maanden, ik gedraag me allang als supervisor (ik train nieuwe mensen, ik motiveer collega's en ik vervang de nodige mensen bij afwezigheid waardoor mijn werkdruk regelmatig verdubbelt, daarnaast doe ik standaard 45 uur per week en in extreme weken is dat zeker 50 uur voor 23000 PA) en ik ben de beste planner want ik ben de enige planner die ervaring heeft (sorry, ik wil echt niet arrogant overkomen). En momenteel functioneer ik op 50% van mijn kunnen.

Is dit normaal in de UK? Zijn er wel bedrijven die geen misbruik maken van hun werknemers of heb ik domweg pech? Ik mag mijn manager best wel, als in 'ik snap zijn visie' en ik kan heel goed onder die omstandigheden werken, ik vind hem geen aardig persoon of zo. Maar na 2 keer kun je zoiets toch niet serieus meer nemen?

Anderzijds: ik ben een carrieretijger en supervisor op mijn CV schrijven + salarisverhoging wat ik uiteraard zeer zeer scherp ga spelen.. Alleen sta ik weer voor lul als een collega terug wil komen, of als er een betere externe kandidaat is :').

Zet ik mijn trots opzij, ja of nee? Misschien is dit meer iets voor R&P maar ik weet dat in dit topic een aantal mensen zitten die veel waarde hechten aan hun werk etc etc. Bovendien moet ik even een geruststelling hebben dat niet elke werknemer een nummer is in Engeland maar dat er ook bedrijven zijn die echt nog wel oog hebben voor hun werknemers.
Resistance is futile.
pi_122632844
hmm, mijn bedrijf is ook een beetje zo...
Dus behoorlijk bagger.

Ik ben behoorlijk overgekwalificeerd voor het werk wat ik doe. Je hoeft hier echt geen universitaire opleiding voor te hebben, laat staan ruim 2jaar ervaring op dat niveau!
Maar eigenlijk is iedereen uit mijn team overgekwalificeerd (en dus op zoek naar iets anders). Het bedrijf zit alleen in een comfortabele positie dat ze kunnen kiezen wie ze willen. En ik ben dus ook op zoek naar iets anders (wilde perse in Londen wonen, so here we go), maar dat is toch vrij lastig (afwijzing na afwijzing).

Mijn vriend heeft overigens praktisch hetzelfde meegemaakt als jij... niet dat zijn functie verdween, maar ze boden hem een promotie aan (kwam dus ook van de werkgever zijn kant), toen heeft vriend na overweging positief gereageerd op het aanbod. Nu alleen nog contract tekenen... Toen kwamen ze erop terug! Omdat het eerlijker zou zijn als iedereen intern kon reageren... Een veel oudere collega had lucht gekregen van de eventuele promotie en wilde zelf die promotie, dus die heeft rotzooi lopen schoppen. dus pas 2 maand later kreeg mijn vriend die promotie, nadat hij dus officieel alsnog 'interesse' moest tonen voor die functie.

Ze behandelen je niet goed, omdat ze het kunnen maken... Sorry. Dien je CV sowieso in en als je inderdaad te trots bent, begin alvast met solliciteren naar andere functies... je kunt niet vroeg genoeg beginnen.
Dromen zijn voorgevoelens van dingen die je in staat bent daadwerkelijk te verwerkelijken
  vrijdag 8 februari 2013 @ 13:14:26 #279
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_122635503
Succes in zaken hier is misschien niet zo 'straightforward' als in het nuchtere Nederland. Het is een combinatie van diplomatiek, persoonlijkheid, kunnen, ervaring, daadkracht en soms een beetje druk. Nou ja, iedereen vult dat weer anders in. Diploma's en opleiding tellen iig veel minder heb ik het idee.

Hoe je iets zegt is vaak belangrijker dan wat je zegt. Er is een tijd voor de NL directheid en die werkt soms heel goed, maar er is een tijd en plaats voor.

Soms is 'good enough' good enough en daar moet je het dan bij laten. Soms levert een strijd verliezen/opgeven meer op, ook al weet je dat je gelijk hebt. Patience is a virtue.. sometimes..

Hmm.. best ingewikkeld om uit te leggen in een post eigenlijk. Met een pint gaat het makkelijker. :P
reset
  zondag 10 februari 2013 @ 15:26:51 #280
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_122714248
Stadsvos grijpt baby in Londen

Er lopen elke dag wel vossen in m'n tuin, maar die rennen snel weg als ik zelf de tuin inga.. Baby attacks zijn dan ook wel erg zeldzaam. Zijn er veel vossen waar jullie wonen?
reset
pi_122714406
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 15:26 schreef Individual het volgende:
Stadsvos grijpt baby in Londen

Er lopen elke dag wel vossen in m'n tuin, maar die rennen snel weg als ik zelf de tuin inga.. Baby attacks zijn dan ook wel erg zeldzaam. Zijn er veel vossen waar jullie wonen?
Ik zie ze hier ook bijna dagelijks in de tuin of zelfs door de straat rennen als het laat is (Islington). Overigens zijn ze altijd op zoek naar eten en net wat jij zegt, vooral erg bang. Zodra ze een mens zien rennen ze weg :Y
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  zondag 10 februari 2013 @ 15:41:39 #282
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_122714860
Kan me nog herinneren dat we geen vuilcontainers hadden, de vossen de vuilniszakken kapotscheurden en de straat onder de troep bedolven.. Lijkt me juist dat met de introductie van vuilcontainers de vossen het moeilijker hebben gekregen om eten te vinden.

In de winter lopen ze een rondje door de tuin en zijn dan weer weg. In de zomer gaan ze lekker in de tuin liggen luieren en zal het ze niet boeien dat een ekster op de meter voorbij hopt.

reset
pi_122714968
Nog niet gezien hier (Bristol), maar misschien komt het nog :)
pi_122715152
We hebben ze hier wel, heb ze wel 's over zien steken :+ en straks in Zuid-Yorkshire wrsch ook wel :P
Ja doei.
pi_122715258
In SW Londen ook gewoon overal te zien, ook bij mijn werk (WC2) lopen ze 's nachts gewoon door de straat. En ik vind ze niet echt schuw trouwens, ze lopen meestal gewoon op hun gemak te scharrelen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  zondag 10 februari 2013 @ 15:57:25 #286
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_122715558
Ik zag vannacht toevallig een vos die aangereden werd door een auto, recht bij mij voor de deur :')
  zondag 10 februari 2013 @ 16:27:53 #287
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_122717101
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 15:50 schreef Bajskorv het volgende:
In SW Londen ook gewoon overal te zien, ook bij mijn werk (WC2) lopen ze 's nachts gewoon door de straat. En ik vind ze niet echt schuw trouwens, ze lopen meestal gewoon op hun gemak te scharrelen.
Precies. Ik heb ze zo centraal als Victoria Embankment Park gezien.. dat is een steenworp afstand van Trafalgar Square; het absolute middelpunt van London.

Je kan ze niet aaien/voeren iig.. doet sowieso niemand en lijkt me ook niet gezond..
reset
pi_122717423
Ja, hier heb ik ook al een paar keer een zien lopen. Zag er trouwens niet heel gezond uit, ook.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_122731236
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_122731435
quote:
10s.gif Op zondag 10 februari 2013 21:44 schreef jakkop het volgende:
[ afbeelding ]
Eigenlijk wel zielig though! Veel mensen haten ze maar ik vind ze vaak wel zielig :@
Hoe komt dat beest trouwens in de tube :D _O-
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  zondag 10 februari 2013 @ 22:06:02 #291
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_122732589
Via een van de bovengrondse stations, sommigen daarvan hebben best wel wat groen om zich heen.

Hier ook genoeg vossen om mij heen overigens, maar die lopen inderdaad snel weer weg als je te dichtbij komt.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_122732680
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 22:06 schreef Jabberwocky het volgende:
Via een van de bovengrondse stations, sommigen daarvan hebben best wel wat groen om zich heen.

Hier ook genoeg vossen om mij heen overigens, maar die lopen inderdaad snel weer weg als je te dichtbij komt.
Ik heb ze hier wel in de achtertuin op de schuur gehad of zelfs op de tafel. Maar als je dan de deur open doet zijn ze weg inderdaad :Y
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  dinsdag 19 februari 2013 @ 11:21:46 #293
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_123065257
Wat zag de rivier bij Westminster er mooi uit zeg vanochtend. O+

Mist met daarboven een strak blauwe lucht. Ik moet m'n camera weer eens standaard meenemen.
reset
pi_123065527
Ja doei.
pi_123065669
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:21 schreef Individual het volgende:
Wat zag de rivier bij Westminster er mooi uit zeg vanochtend. O+

Mist met daarboven een strak blauwe lucht. Ik moet m'n camera weer eens standaard meenemen.
Zekers, was al om 7 uur kantoor en had dus een prachtig zonsopgang te pakken vanuit kantoor. Mooi vrij uitzicht over de Thames vanaf hier (Embankment/Temple).
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 19 februari 2013 @ 11:43:22 #296
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_123066014
Dagen als vandaag zou ik wel weer in de Shell Centre of zelfs Shell Mex willen werken met een van de beste uitzichten van London.
reset
pi_123067398
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:43 schreef Individual het volgende:
Dagen als vandaag zou ik wel weer in de Shell Centre of zelfs Shell Mex willen werken met een van de beste uitzichten van London.
Ik zit er vlak tegenover. View is hier eigenlijk nog beter, om je in de bocht van de Thames zit. Je kijkt dus aan alle kanten de Thames af, heerlijk.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 19 februari 2013 @ 12:47:40 #298
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_123068157
Londoners die van cultuur houden! Gisteren zag ik In the Beginning was the End in Somerset House (National Theatre productie), promenade theatre maar het heeft ook wel wat weg van performance kunst. Ik vond het fantastisch en kan het iedereen aanraden. _O_

Het grensde wel een beetje aan het pretentieuze, maar ik houd daar soms wel van. :)

http://www.nationaltheatr(...)ak-at-somerset-house

edit: oh ik dacht dat ik in het Londen topic zat, enfin hier kan het ook wel.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 19 februari 2013 @ 16:36:12 #299
78918 SeLang
Black swans matter
pi_123077827
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:21 schreef Individual het volgende:
Wat zag de rivier bij Westminster er mooi uit zeg vanochtend. O+

Mist met daarboven een strak blauwe lucht. Ik moet m'n camera weer eens standaard meenemen.
Ik heb zo'n beetje de hele dag gewandeld op de hei in The New Forest (nu net terug). Vooral vanmorgen was het prachtig, alles wit van de vorst en een beetje mist erboven O+. Alleen was dat snel weg natuurlijk.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 19 februari 2013 @ 18:54:57 #300
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_123083529
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 16:36 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik heb zo'n beetje de hele dag gewandeld op de hei in The New Forest (nu net terug). Vooral vanmorgen was het prachtig, alles wit van de vorst en een beetje mist erboven O+. Alleen was dat snel weg natuurlijk.
Heb je daar foto's van?
reset
  woensdag 20 februari 2013 @ 00:52:51 #301
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_123102641
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:22 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ik zit er vlak tegenover. View is hier eigenlijk nog beter, om je in de bocht van de Thames zit. Je kijkt dus aan alle kanten de Thames af, heerlijk.
Dan wil ik bewijzen zien! :P

Vanuit de Shell Centre:

O+
reset
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')