In de winkels kan je er gewoon mee pinnen, net als in Nederland. Maar er staat ook een lang nummer op net als op je cc, dus je kan er ook online mee betalen.quote:Op maandag 7 januari 2013 02:00 schreef Operc het volgende:
Ah okeWat is dan nog precies het verschil tussen creditcard functie en 'pin'? Of moet ik dat als hetzelfde zien met een andere naam? (Was sowieso niet van plan geld uit te geven voordat het op mijn rekening staat, maar bij sommige webbetalingen (vliegtickets) moet je wel via zo'n kaart betalen.)
Mijn vriendin heeft er vier jaar gewoond voor ze naar Londen verhuisde, en ik ken er ook wel wat mensen, dus als je tips nodig hebt...quote:Op zondag 6 januari 2013 20:03 schreef RobotKitten het volgende:
Ga hier meelezen, verhuis over 3 weken naar Edinburgh. Zijn er meer mensen hier die in Schotland wonen?
Wel, alle wijsheid is welkom.quote:Op maandag 7 januari 2013 12:59 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Mijn vriendin heeft er vier jaar gewoond voor ze naar Londen verhuisde, en ik ken er ook wel wat mensen, dus als je tips nodig hebt...
In Londen in ieder geval wel, kan me niet voorstellen dat het elders in de UK anders is. Ik had op dag 1 gewoon alles, geen probleem. Credit rating heb ik nog nooit ergens nodig gehad.quote:Op woensdag 9 januari 2013 11:55 schreef RobotKitten het volgende:
Thx! Ben ook benieuwd naar hoe het zit met je credit rating. Heb gehoord dat je eerst een jaar (?) een creditcard moet hebben (en telkens afbetalen) om die rating op te bouwen. Kan je zonder die rating ook 'normaal' gas/electriciteit, internet, telefoon etc. afsluiten?
Waarom wilde je zo graag een creditcard? Wat zijn de voordelen t.o.v. een debit card voor jequote:Op woensdag 9 januari 2013 12:36 schreef SeLang het volgende:
Ik kreeg meteen een creditcard maar wel een met een lage limiet (£1000). De reden was inderdaad de creditrating die ik niet had.
Later heb ik nog eens gevraagd of die limiet kon worden opgehoogd maar dat was niet mogelijk omdat ik toen al met werken was gestopt. Het blijft bizar dat iemand die nooit in z'n leven schuld heeft gehad (en dus geen credit geschiedenis heeft) met meer argwaan wordt bekeken dan iemand die flinke schulden heeft maar op tijd betaalt. En of je vermogen hebt boeit kennelijk ook niet.
Een credit card vind ik altijd makkelijk, al is het maar als reserve voor als ik mijn debit kwijt raak. Verder handig als ik net het einde van de maand niet haal en toch geld nodig heb, of voor sommige online transacties waar een Visa debit niet geaccepteerd worden, etc etc.quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:46 schreef Stuart het volgende:
[..]
Waarom wilde je zo graag een creditcard? Wat zijn de voordelen t.o.v. een debit card voor je
Ik heb nog NOOIT gehad dat online VISA niet werd geaccepteerdquote:Op woensdag 9 januari 2013 21:00 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Een credit card vind ik altijd makkelijk, al is het maar als reserve voor als ik mijn debit kwijt raak. Verder handig als ik net het einde van de maand niet haal en toch geld nodig heb, of voor sommige online transacties waar een Visa debit niet geaccepteerd worden, etc etc.
Ook als je genoeg vermogen hebt, kan je op een onbewaakt moment in the middle of nowhere opeens zonder geld op je rekening zitten. Ik heb zelf meer dan 100k euro aan cash achter de hand, maar het staat zeker niet op mijn betaalrekening.quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:01 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ik heb nog NOOIT gehad dat online VISA niet werd geaccepteerd
(Sorry, las niet goed, je zei VISA debit)
Als je genoeg vermogen heb kun je zorgen voor voldoende saldo op je current account. Ik vroeg me juist in Selang's geval af wat voor hem de voordelen zijn. Voor de 'gewone' man snap ik dat wel
Nee, ik begrijp dat je dat niet op een betaalrekening heb staan. Ik heb zelf 3 betaalrekeningen dus in zo'n geval zou ik een andere debit card gebruiken. Ik heb geen creditcard daar ik het nut er niet echt van inzie voor mezelfquote:Op woensdag 9 januari 2013 23:20 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Ook als je genoeg vermogen hebt, kan je op een onbewaakt moment in the middle of nowhere opeens zonder geld op je rekening zitten. Ik heb zelf meer dan 100k euro aan cash achter de hand, maar het staat zeker niet op mijn betaalrekening.
Ik reis enorm veel, ik vind meerdere kaarten erg handig. Met een Visa debit, een Mastercard en een Amex heb je altijd geld, waar je ook bent.
Het ging mij er om dat het voor mij niets toevoegt. Bovendien moet je dan aan het einde van de maand alles betalen. Ik zie daar voor mezelf het nut niet van inquote:Op woensdag 9 januari 2013 23:20 schreef Bajskorv het volgende:
PS: Het kost je verder ook niks, dus wat is het probleem met een CC eigenlijk?
Ik geef al aan dat het dus een betalingsoptie toevoegt, en een paar weken speling als er iets mis is met je saldo. Lekker als je reist, dan kan je niet altijd direct internet bankieren. En het wordt aan het einde van de maand automatisch afgeschreven, dus is ook nog eens erg simpel.quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:22 schreef Stuart het volgende:
[..]
Het ging mij er om dat het voor mij niets toevoegt. Bovendien moet je dan aan het einde van de maand alles betalen. Ik zie daar voor mezelf het nut niet van in
Daar heb je gelijk in, dat het een extra betalingsoptie is en misschien lekker als je reist. Ik begrijp wel dat het voor anderen om die reden aantrekkelijk kan zijn.quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:25 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Ik geef al aan dat het dus een betalingsoptie toevoegt, en een paar weken speling als er iets mis is met je saldo. Lekker als je reist, dan kan je niet altijd direct internet bankieren. En het wordt aan het einde van de maand automatisch afgeschreven, dus is ook nog eens erg simpel.
1) Online aankopen zijn verzekerd in geval van fraude. Dat is niet met een debitcardquote:Op woensdag 9 januari 2013 20:46 schreef Stuart het volgende:
[..]
Waarom wilde je zo graag een creditcard? Wat zijn de voordelen t.o.v. een debit card voor je
Punt 1 heb ik nooit gewetenquote:Op donderdag 10 januari 2013 08:53 schreef SeLang het volgende:
[..]
1) Online aankopen zijn verzekerd in geval van fraude. Dat is niet met een debitcard
2) Voor noodgevallen heb je direct beschikking over extra cash (bijvoorbeeld op vakantie). Dit is nog nooit nodig geweest, maar het is mooi om de optie te hebben als backup.
Voor zakelijk gebruik had ik in die tijd trouwens gewoon een creditcard van m'n werkgever en die had wel een hele hoge limiet, maar die mag je privé natuurlijk niet gebruiken.
quote:Op donderdag 10 januari 2013 08:53 schreef SeLang het volgende:
[..]
1) Online aankopen zijn verzekerd in geval van fraude. Dat is niet met een debitcard
2) Voor noodgevallen heb je direct beschikking over extra cash (bijvoorbeeld op vakantie). Dit is nog nooit nodig geweest, maar het is mooi om de optie te hebben als backup.
Voor zakelijk gebruik had ik in die tijd trouwens gewoon een creditcard van m'n werkgever en die had wel een hele hoge limiet, maar die mag je privé natuurlijk niet gebruiken.
Niet alleen online aankopen. Ook aanbetaling voor bv. meubels als de winkel failliet gaat of zelfs als je een waardebon koopt van bv. Jessops die nu failliet is!quote:Op donderdag 10 januari 2013 08:53 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ja, daar kan je genoeg mee. Ik ben ook op zoiets begonnen. Hangt wel erg van je woonsituatie af, als je bereid bent samen met vrienden iets te zoeken bijvoorbeeld is het prima. Beetje mooi centraal wonen voor £900-1400 per maand alles inclusief is makkelijk. Hou je £1300 over om op te drinken.quote:Op maandag 14 januari 2013 21:50 schreef Grasisgroenvoordehaas het volgende:
Korte vraag, ik weet het hangt van een aantal zaken af maar is rond de 2700 pond netto een salaris waar je wat mee kan in london?.
quote:Op maandag 14 januari 2013 22:03 schreef Grasisgroenvoordehaas het volgende:
Ok mooi bedankt, bedrijf zit in Southgate....
Geen idee, nooit geweest. Wel goedkoop... Waar zou je willen wonen dan?quote:Op maandag 14 januari 2013 22:08 schreef Grasisgroenvoordehaas het volgende:
Southgate goede plek om te wonen? Ga ff kijken......
Sorry, bedoel je Southgate in Londen? Ik zat naar Swansea te kijken...quote:Op maandag 14 januari 2013 22:08 schreef Grasisgroenvoordehaas het volgende:
Southgate goede plek om te wonen? Ga ff kijken......
Mijn moeder meteen opbellen of alles goed gaat omdat ze het gehoord had, en of dat niet vlakbij ons was.quote:Op woensdag 16 januari 2013 14:54 schreef motorbloempje het volgende:
Oh, en verder is er een helicopter neergestort in London.
Erg vervelend, maar het wordt wel enorm opgeblazen zeg.quote:Op woensdag 16 januari 2013 14:54 schreef motorbloempje het volgende:
Oh, en verder is er een helicopter neergestort in London.
hihi, opgeblazenquote:Op woensdag 16 januari 2013 16:36 schreef Individual het volgende:
[..]
Erg vervelend, maar het wordt wel enorm opgeblazen zeg.
Volgens RTL4 was het NIET een terroristische aanslag. Dat is natuurlijk het eerste waar je aan denkt.quote:
Ik was het ook niet!quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:00 schreef Individual het volgende:
[..]
Volgens RTL4 was het NIET een terroristische aanslag. Dat is natuurlijk het eerste waar je aan denkt.![]()
Het was ook NIET Al Qaida. Het was ook NIET Abu Qatada. Het was ook NIET Syrie. Het was ook NIET Vladimir Putin. Het was zelfs NIET Rupert Murdoch.
Pimlicoquote:Op woensdag 16 januari 2013 20:29 schreef Bajskorv het volgende:
Nieuwe flat! Iets centraler (was niet eens de bedoeling) in leuk stukje Pimlico. Nu echt fietsen naar werk, zo dichtbij.
Kreeg ook al emails. Ik woon in N1 en werk in NW3quote:Op woensdag 16 januari 2013 16:31 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Mijn moeder meteen opbellen of alles goed gaat omdat ze het gehoord had, en of dat niet vlakbij ons was.
Ik woon in Noord, en werk in West.
Als ik vanmiddag klaar ben met werken heb ik geen telefoon meer, maandag begin ik in Londen en aan alleen een SIM heb ik dan helaasch weinig.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:15 schreef motorbloempje het volgende:
Geen idee, maar sim-only als je al een prima telefoon hebt kun je fijn doen via www.giffgaff.com
Dan koop je een simpele simvrije? Sony Xperia U ofzo, kun je iig prima mee vooruit en het GiffGaff netwerk werkt prima!quote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:25 schreef Grasisgroenvoordehaas het volgende:
[..]
Als ik vanmiddag klaar ben met werken heb ik geen telefoon meer, maandag begin ik in Londen en aan alleen een SIM heb ik dan helaasch weinig.
Ze mogen alleen wel wat vaart maken met het leveren van hun SIMkaart, nog niet ontvangen helaasquote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:28 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dan koop je een simpele simvrije? Sony Xperia U ofzo, kun je iig prima mee vooruit en het GiffGaff netwerk werkt prima!
Leuk stadje wel. ..in de zomer..quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:06 schreef Jabberwocky het volgende:
Ik had gisteren eigenlijk naar Canterbury gemoeten maar m'n baas durfde het niet aan op de wegen. Ik denk eigenlijk dat het wel mee was gevallen, maar een dag binnen zitten waar m'n poten er niet af vriezen was ook niet zo erg.
Hier (Noord London) lopen mensen alleen maar te klagen. Alleen de kinderen vinden het leukquote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:31 schreef SeLang het volgende:
Die sneeuw hier is wel tof. Omdat het hier zeldzaam is loopt iedereen ervan te genieten. Gisteren was een groep civiele techniek studenten een enorme iglo aan het bouwen in het park. Echt groot, iets van 7m diameter!
Ik ben er al eens eerder geweest maar dat was ook in de winter, maar ik geloof dat ik er in april/mei vaak zal komen dus wellicht hebben we dan weer een hittegolf en heb ik dat ook weer gezien.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:28 schreef Individual het volgende:
[..]
Leuk stadje wel. ..in de zomer..
Haha, ik ook... ik vlieg naar Luton, daar gaat nu alles wel goed, dus hopelijk geen probleem. Dan vrijdag weer terug naar NL, we zullen zien.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 14:04 schreef Grasisgroenvoordehaas het volgende:
Mag hopen dat ik morgen gewoon naar London kan vliegen...
Alleen op LHR werden vluchten geannuleerd. Ik zou me niet druk maken. LTN is vrij snel sneeuwvrij als het moetquote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:09 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Haha, ik ook... ik vlieg naar Luton, daar gaat nu alles wel goed, dus hopelijk geen probleem. Dan vrijdag weer terug naar NL, we zullen zien.
Luton ging ook gewoon potdicht op vrijdagmiddag. City trouwens ook.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:56 schreef Stuart het volgende:
[..]
Alleen op LHR werden vluchten geannuleerd. Ik zou me niet druk maken. LTN is vrij snel sneeuwvrij als het moet
City was 2 jaar geleden na 1 dag open en LHR pas na 3 dagen. Wist niet dat die 2 gisteren dicht waren? Belachelijk dat City zelfs dicht ging gezien de hoeveelheid sneeuw de we hier kregen.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 18:38 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Luton ging ook gewoon potdicht op vrijdagmiddag. City trouwens ook.
Hier was de universiteit zelfs gesloten, en dan zeuren wij altijd over Nederland.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 18:46 schreef Individual het volgende:
[ afbeelding ]
De managers van vervoer in de UK zitten overspannen thuis na het zien van het eerste sneeuwvlokje.
City gaat snel dicht als er slecht zicht is, Heathrow vooral door sneeuw. Nu hadden we beide. De enige reden dat wij nog mochten landen op Luton was blijkbaar doordat het een 'unscheduled' arrival was.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 18:39 schreef Stuart het volgende:
[..]
City was 2 jaar geleden na 1 dag open en LHR pas na 3 dagen. Wist niet dat die 2 gisteren dicht waren? Belachelijk dat City zelfs dicht ging gezien de hoeveelheid sneeuw de we hier kregen.
Niet zeuren! Ga lekker sneeuwpop maken of sleeen @ Hampstead of Primrose joh!quote:Op zondag 20 januari 2013 12:09 schreef Stuart het volgende:
En het sneeuwt weer hier in N1 (Islington)
No thanks! Was gisteren in Primrose Hill en dat was best leuk omdat je er ook goed kunt sleeen maar vandaag blijf ik lekker binnen al ligt er nu veel meer sneeuwquote:Op zondag 20 januari 2013 13:08 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
Niet zeuren! Ga lekker sneeuwpop maken of sleeen @ Hampstead of Primrose joh!
Niet miepen, vanmorgen nog een heerlijk potje voetbal gespeeld in de sneeuw. Jongens van Jan de Wit...quote:Op zondag 20 januari 2013 12:09 schreef Stuart het volgende:
En het sneeuwt weer hier in N1 (Islington)
Alle trainingen gisteren (voetbal) waren gecancelled op Primrose Hill en Regent's Parkquote:Op zondag 20 januari 2013 16:27 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Niet miepen, vanmorgen nog een heerlijk potje voetbal gespeeld in de sneeuw. Jongens van Jan de Wit...
en vanuit mijn slaapkamerquote:Op zondag 20 januari 2013 15:02 schreef Stuart het volgende:
Mijn zicht vanuit mijn slaapkamer
[ afbeelding ]
Nicequote:Op zondag 20 januari 2013 16:30 schreef Individual het volgende:
[..]
en vanuit mijn slaapkamer
[ afbeelding ]
Mietjesquote:Op zondag 20 januari 2013 16:28 schreef Stuart het volgende:
[..]
Alle trainingen gisteren (voetbal) waren gecancelled op Primrose Hill en Regent's Park
Ik vond het niet erg
Kwestie van veldje kiezen en balletje trappen, simpels. Hyde Park lag er prima bij.quote:
Dat zal nu toch ook een stuk witter zijn als het daar net zo sneeuwt als hierquote:Op zondag 20 januari 2013 16:33 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Kwestie van veldje kiezen en balletje trappen, simpels. Hyde Park lag er prima bij.
Het was vanmorgen 5-10 centimeter maagdelijk wit poeder, maar het ballen ging prima.quote:Op zondag 20 januari 2013 16:34 schreef Stuart het volgende:
[..]
Dat zal nu toch ook een stuk witter zijn als het daar net zo sneeuwt als hier
Jij liever dan ik. Ik zou eigenlijk naar Angel moeten vanmiddag maar ik heb geen zin om ruim 10 minuten door de sneeuw te moeten lopen. Het sneeuwt nog flink, ik heb geen snow boots dus dat gaat niet gebeurenquote:Op zondag 20 januari 2013 16:37 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Het was vanmorgen 5-10 centimeter maagdelijk wit poeder, maar het ballen ging prima.
Serieus? Ik kan nog prima fietsen en op sneakers de straat over. Dat beetje sneeuw?quote:Op zondag 20 januari 2013 16:38 schreef Stuart het volgende:
[..]
Jij liever dan ik. Ik zou eigenlijk naar Angel moeten vanmiddag maar ik heb geen zin om ruim 10 minuten door de sneeuw te moeten lopen. Het sneeuwt nog flink, ik heb geen snow boots dus dat gaat niet gebeuren
Hier ligt best veel op de stoep maar je hebt gelijk, de grotere wegen zijn inderdaad ondanks de bagger wel goed begaanbaar. Op sneakers zou ik hier niet proberenquote:Op zondag 20 januari 2013 18:10 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Serieus? Ik kan nog prima fietsen en op sneakers de straat over. Dat beetje sneeuw?
Liever nietquote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:34 schreef SeLang het volgende:
De £ ontwikkelt zich weer gunstig. Alles wordt voor ons goedkoper. Op naar de 1:1!
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |