abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120192842
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_120193348
http://9gag.com/gag/6042005 O+
Oh de eerste post.

Lijstje:
O: dubbele boterham pindakaas
L: dubbele boterham pindakaas, dubbele cervelaat
T: mandarijntje, dadels, appel
D: pompoencurry met zalm
pi_120193450
Mijn postbode propt alles er altijd gewoon in (ondanks zeer smalle en platte brievenbus), ook als het boeken of tijdschriften zijn die je eigenlijk zonder kreukels had willen hebben :P. Dus met een jurk moet ie geen problemen hebben :+.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_120193925
Oeh schaatsen O+ ik kon dat goed, ik heb zeker 10 jaar valvrij geschaatst.

Wie weet ooit weer, ik hou nu niets meer voor onmogelijk :)

Ik heb een fiets gekregen van mijn buurvrouw O+ zij had 'm over, zogoedalsnieuw, alleen de ketting heeft te lijden gehad van stilhangen, maar de fietsenmaker denkt dat op te kunnen lossen met wat smeer.
En ik heb gebeld dat ze de scootmobiel moeten komen halen, het is er nu VEEL te koud voor, van kou krijg ik last, van fietsen niet zo blijkt. Simpele conclusie dus..
Daarbij vind ik dat de gemeente dat ding nu mag steken waar de zon niet schijnt met hun rare brief.

En bij deze beloof ik dat ik niet ga fietsen waar het glad is :P
pi_120193960
Meestal doen ze ook niet zo moeilijk. :P

Ik ben trouwens wel heel blij met mijn trui/jurk en jasje van de Maison Martin Margiela collectie. O+
Ze zijn echt tof. :D *O*
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_120194014
Foto? :D
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_120194221
Dit jasje:
en deze trui:
Met superlange mouwen overigens! :D Maar wel heel warm en tof. O+
Doe wat je niet durft.
pi_120194250
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:04 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Meestal doen ze ook niet zo moeilijk. :P

Ik ben trouwens wel heel blij met mijn trui/jurk en jasje van de Maison Martin Margiela collectie. O+
Ze zijn echt tof. :D *O*
Leuk!
Vanmiddag komt de rok, het schijnt :P
pi_120194256
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_120194328
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:11 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Leuk!
Vanmiddag komt de rok, het schijnt :P
Tof! Ben benieuwd hoe die valt, want die vind ik ook wel heel tof. :D
Doe wat je niet durft.
  Vis een optie? dinsdag 11 december 2012 @ 16:17:49 #11
70532 loveli
N
pi_120194520
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 15:51 schreef Chicolate het volgende:
Mijn postbode propt alles er altijd gewoon in (ondanks zeer smalle en platte brievenbus), ook als het boeken of tijdschriften zijn die je eigenlijk zonder kreukels had willen hebben :P. Dus met een jurk moet ie geen problemen hebben :+.
Jouw postbode niet, maar 'de machine' kan het niet aan blijkbaar.
crap in = crap out
pi_120194608
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:17 schreef loveli het volgende:

[..]

Jouw postbode niet, maar 'de machine' kan het niet aan blijkbaar.
Hoe dik is het pakketje dan?
Doe wat je niet durft.
  Vis een optie? dinsdag 11 december 2012 @ 16:19:35 #13
70532 loveli
N
pi_120194612
Het zit me dwars he? :')
crap in = crap out
  Vis een optie? dinsdag 11 december 2012 @ 16:21:02 #14
70532 loveli
N
pi_120194682
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:19 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Hoe dik is het pakketje dan?
Dun genoeg dat ik 'em er doorheen kon trekken zonder iets te molesteren, maar 'de machine trekt het er niet doorheen' dus....
crap in = crap out
pi_120194736
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:21 schreef loveli het volgende:

[..]

Dun genoeg dat ik 'em er doorheen kon trekken zonder iets te molesteren, maar 'de machine trekt het er niet doorheen' dus....
Ander postverzendpunt proberen? :)
Doe wat je niet durft.
pi_120194775
quote:
3s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:22 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Ander postverzendpunt proberen? :)
"
  Vis een optie? dinsdag 11 december 2012 @ 16:25:37 #17
70532 loveli
N
pi_120194888
daarom vroeg ik net naar brievenbussen in de regio :')
crap in = crap out
pi_120196836
:W

Kom mij ook maar weer eens melden, een paar weken te vroeg :P . Ben nog op gewicht nu, maar wil dat wel ook zo houden. Ik vind het in de winter toch een stuk lastiger om fatsoenlijk te eten. Dus lijstje:

O: 2 mokken koffie verkeerd en havermout met appel en kaneel
T: mandarijn
L: 4 speltboterhammen met appel-perenstroop
T: mandarijn en gekookt ei
D: hutspot met groenteschijf

Beetje veel zoet, maar voor de rest wel oké denk ik?
pi_120196942
Loveli, volgens mij hebben veel brievenbussen die nog wel open zijn zo'n versmalling er op. Er is trouwens wel een kans dat de sorteermachine niet alleen de verpakking kapot trekt, maar ook de jurk. Dat is dan wel een beetje jammer.
pi_120197248
quote:
*plaatjes*
Leuk!
pi_120198031
Lekker lijstje MF!

En leuke dingetjes Henk :Y
Be someone that makes you happy
  Vis een optie? dinsdag 11 december 2012 @ 18:03:22 #22
70532 loveli
N
pi_120198123
Ik was niet bang dat de envelop zou sneuvelen, maar volgens mij hebben we de logistieke oplossing gevonden in een koerier :7
crap in = crap out
pi_120198551
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:03 schreef loveli het volgende:
Ik was niet bang dat de envelop zou sneuvelen, maar volgens mij hebben we de logistieke oplossing gevonden in een koerier :7
^O^

Slankie koerierservice?
pi_120198632
Dinosauruskoekjes O+

Die had je hier vroeger ook in andere vormen, met en aonder chocolade. Zonder vond ik lekkerder, want dan proefde je beter de vaniliesmaak van het koekje O+

Fijn gewerkt vandaag *O*
pi_120198678
Grmbl. Had onder de douche een heel tof iets bedacht voor m'n onderzoek en nu ben ik het half weer kwijt :')

Lijstje maken dan maar... :')

Oeh, het kwam net weer in m'n hoofd *) *O*
Ja doei.
pi_120198729
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:20 schreef motorbloempje het volgende:
Grmbl. Had onder de douche een heel tof iets bedacht voor m'n onderzoek en nu ben ik het half weer kwijt :')

Lijstje maken dan maar... :')

Oeh, het kwam net weer in m'n hoofd *) *O*
:') alles goed verder? :+
pi_120198747
Ja O+ :+
Ja doei.
pi_120198755
Jij?
Ja doei.
pi_120198838
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:11 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Dit jasje: [ [url=http://lp.hm.com/hmprod?set=key[source],value[/model/2012/K65%2005176%2008103%2077%200449%203.jpg]&set=key[rotate],value[]&set=key[width],value[]&set=key[height],value[]&set=key[x],value[]&set=key[y],value[]&set=key[type],value[STILL_LIFE_FRONT]&call=url[file:/product/large]]afbeelding[/url] ]
en deze trui: [ [url=http://lp.hm.com/hmprod?set=key[source],value[/model/2012/K65%2005992%2073210%2077%200446%204.jpg]&set=key[rotate],value[]&set=key[width],value[]&set=key[height],value[]&set=key[x],value[]&set=key[y],value[]&set=key[type],value[STILL_LIFE_FRONT]&call=url[file:/product/large]]afbeelding[/url] ]
Geinig!
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_120198982
Lekker gegeten, die pompoencurry ga ik onthouden!
Bij het kerstcadeau van lief (bonnen) zaten minikerstballetjes, dus we hebben een excuus voor een miniboompje O+
pi_120199007
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:30 schreef MevrouwPuff het volgende:
Lekker gegeten, die pompoencurry ga ik onthouden!
Bij het kerstcadeau van lief (bonnen) zaten minikerstballetjes, dus we hebben een excuus voor een miniboompje O+
Ik heb een kleintje gekocht bij de AH, was maar zes euro! O+
pi_120199942
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:23 schreef motorbloempje het volgende:
Jij?
Yup :+
pi_120200231
Ik heb net voor eten gekocht voor een zwerver :D een grote kotelet en 3 aardappelrosti :D hij vroeg of ik geld had, ik zeg, waarvoor? hij wijst naar een kraampje aan de overkant _O-. Ik had alleen 50 euro, vond ik beetje gortig, maar toen hebben we gezellig samen iets gekocht. Een kotelet van de flamegrill voor hem, en 3 rosti, 2 voor hem en 1 voor mij.
pi_120200283
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 19:01 schreef Perruche het volgende:
Ik heb net voor eten gekocht voor een zwerver :D een grote kotelet en 3 aardappelrosti :D hij vroeg of ik geld had, ik zeg, waarvoor? hij wijst naar een kraampje aan de overkant _O-. Ik had alleen 50 euro, vond ik beetje gortig, maar toen hebben we gezellig samen iets gekocht. Een kotelet van de flamegrill voor hem, en 3 rosti, 2 voor hem en 1 voor mij.
O+
  Vis een optie? dinsdag 11 december 2012 @ 19:02:51 #35
70532 loveli
N
pi_120200288
O+
crap in = crap out
pi_120200311
O+
pi_120200362
En nu ga ik lekker flammkuchen eten. Of soep. Of salade. Met een wijntje. Oh nee ik zou minderen met drank. Nog steeds Omnomnom.
  Vis een optie? dinsdag 11 december 2012 @ 19:04:48 #38
70532 loveli
N
pi_120200379
Heb je verdiend.
crap in = crap out
  dinsdag 11 december 2012 @ 19:07:34 #39
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_120200491
Die trui vind ik mooi!!!

Beterschap Loveli.

Heb cursus gehad en dus de hele dag gezeten, dat ben ik echt niet gewend. Kutlijst ook
O: kwark en vla, basterdsuiker
T's: 2 granny smith, peer, tomaat, 2 cappuccino, paar worteltjes
L: 3 witte bolletjes met een lading boter wat ik er toch wel een beetj van af heb gehaald want het plakte aan je tanden 1 met rollade, 1 met kaas en 1 met kroket en mosterd, beker melk, kom mosterdroomsoep met spekjes :9
T's: peer, sinaasappel, warme cocolademelk, beetje melk
D: 1 1/2 pak zuurkool, gemoorde u./spinazie/verse knoflooki,2 schijven ananas, opscheplepel aardappelpuree, mosterd
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  Vis een optie? dinsdag 11 december 2012 @ 19:10:08 #40
70532 loveli
N
pi_120200608
Tx!

Wàt heb je doodvermoord?
crap in = crap out
pi_120200637
quote:
Lief!

En beterschap loveli!
pi_120200655
Eindlijst:

O: havermout met een lepel honing
S: 2,5 km lopen, uurtje krachttraining, 15 min. hometrainer
T: banaan
S: 2.5 m lopen
L: 2 3 rijstwafels met kaas, gekookt eitje, kwark met kokos
B: als een malle door het huishouden
T: cappuccino, worteltjes, komkommer, pitabroodje feta, ui, munt
D: hutspot van gister, nog nader te bepalen vleesje zalmmoot
T: luchtig toetje chocola
T: warme appel met kaneel
pi_120200717
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:13 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Tof! Ben benieuwd hoe die valt, want die vind ik ook wel heel tof. :D
Heb geen zin in verkleden voor een foto, maar hij is mooi O+ (de rok)

Ook geschikt voor langere mensen, ik draag 'm wat aan de hoge kant.
Volgens mij is dit ook gewoon mooier spul, in plaats van een tshirt met lagerfeld erop :P

[ Bericht 10% gewijzigd door MevrouwPuff op 11-12-2012 19:19:18 ]
pi_120200749
Ik heb nu echt het gevoel dat ik enorm gebunkerd heb :') *burp*
pi_120201573
quote:
^O^

Nu zin in rosti though }:|
pi_120201670
Ik heb de trui van henk ook en die linker op het plaatje van Puff in het donkerblauw. Die is zo zacht dat ik hem nooit meer wil uitdoen.
pi_120201787
quote:
Ahw! O+
pi_120201851
Ik wil ook shoppen, laad al regelmatig een internetwinkelwagentje vol. Om vervolgens de boel er weer uit te gooien wegens te weinig geld.

Dit houd ik vol met door mijn eigen belofte dat ik in maart/april los mag gaan op lente- en zomerkleding! :9~
  dinsdag 11 december 2012 @ 19:46:14 #49
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_120202200
Die trui is tof! Kan ie ook met zwangerpens? Waar komt ie vandaan? :D
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  Vis een optie? dinsdag 11 december 2012 @ 19:48:56 #50
70532 loveli
N
pi_120202310
H&M, speciale editie die nu in de sale is.
crap in = crap out
pi_120202868
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 19:39 schreef Goodbye het volgende:
Ik wil ook shoppen, laad al regelmatig een internetwinkelwagentje vol. Om vervolgens de boel er weer uit te gooien wegens te weinig geld.

Dit houd ik vol met door mijn eigen belofte dat ik in maart/april los mag gaan op lente- en zomerkleding! :9~
Ik heb dit jaar bedacht dat ik maar een paar dingen mag kopen, maar dan wel dat ik het nog heel lang kan dragen. Ik heb van de h&m designer collectie bijna altijd wel wat gekocht. Behalve niet van Versace, dat was niet helemaal mijn ding. De roze leren jurk met studs vond ik wel leuk, maar niet 200 euro leuk. Zwarte regenjas van comme des garcons heb ik echt al een paar jaar heul veul plezier van. Evenals het zwarte kimonopak van sonia rykiel. Die laatste ga ik meenemen op reis heb ik besloten. Prima outfit voor 's avonds, mits op strand in niet te fel licht, want slightly see-through.
pi_120202995
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2012 19:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
De col, of die kasjmier? Die kasjmier kan je wel een achtling in vervoeren.
pi_120203374
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2012 19:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
Die coltrui kan heel goed met babypens, denk ik! Maar geen idee of 'ie nog verkrijgbaar is. :D
pi_120203453
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2012 19:59 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik heb dit jaar bedacht dat ik maar een paar dingen mag kopen, maar dan wel dat ik het nog heel lang kan dragen. Ik heb van de h&m designer collectie bijna altijd wel wat gekocht. Behalve niet van Versace, dat was niet helemaal mijn ding. De roze leren jurk met studs vond ik wel leuk, maar niet 200 euro leuk. Zwarte regenjas van comme des garcons heb ik echt al een paar jaar heul veul plezier van. Evenals het zwarte kimonopak van sonia rykiel. Die laatste ga ik meenemen op reis heb ik besloten. Prima outfit voor 's avonds, mits op strand in niet te fel licht, want slightly see-through.
Ja, ik moet ook beter letten op het kopen van dingen die lang mee kunnen. En dingen leren combineren, in plaats van een geweldig jasje kopen, maar er vervolgens (bijna) niks bij hebben!

Enne, oppassen met foto's 's avonds in die kimono ;)
pi_120203577
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 20:10 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Die coltrui kan heel goed met babypens, denk ik! Maar geen idee of 'ie nog verkrijgbaar is. :D
Vroeg opstaan :+ h&m vult in de ochtend bij.
Voor mij is die trui niet flatteus ben ik bang, met de curves.
pi_120203933
Misschien is deze site ook iets voor jou, XM? Ik heb er al een paar keer wat leuks gekocht, maar dan niet onder het kopje 'maternity' :P

Goede kwaliteit, snelle bezorging, makkelijk ruilen.

Edit: Ik zie dat ze niet zo heel veel hebben, maar misschien een paar leuke basics.
pi_120204388
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2012 20:14 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Vroeg opstaan :+ h&m vult in de ochtend bij.
Voor mij is die trui niet flatteus ben ik bang, met de curves.
Ga ik morgen doen voor het rokje! :D
Ik heb de trui/jurk trouwens in een M (de L was uitverkocht toen ik het probeerde! :D) en die past uitstekend. Hij rekt ook behoorlijk mee, dus wat dat betreft zou ik de gok gewoon wagen XM. Als ie niet past, dan kan ie altijd nog terug. :)
Doe wat je niet durft.
  Vis een optie? dinsdag 11 december 2012 @ 20:34:23 #58
70532 loveli
N
pi_120204510
crap in = crap out
pi_120204844
quote:
De truc is dus om morgenochtend vroeg te kijken. Uurtje of 6 is het beste, dan is alles weer bijgevuld. :P
Verder gebruik je kortingscode 9910 voor 25% korting op 1 artikel en 1304 voor 5 euro korting (= geen verzendkosten!) *O*
Doe wat je niet durft.
  Vis een optie? dinsdag 11 december 2012 @ 20:55:02 #60
70532 loveli
N
pi_120205428
Die met stiksels is een jurk?
crap in = crap out
pi_120205649
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 20:55 schreef loveli het volgende:
Die met stiksels is een jurk?
Die kan je wel als jurk aan ja.
Althans ik wel.
  dinsdag 11 december 2012 @ 21:03:03 #62
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_120205751
Snap het ng steeds niet.. wat is een jurk, wat is een tuniek , wat is een lange trui..

Was morgen vrij nu niet meer, zieke collega dus trusten :P
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  Vis een optie? dinsdag 11 december 2012 @ 21:04:40 #63
70532 loveli
N
pi_120205836
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:03 schreef uniekhoorn het volgende:
Snap het ng steeds niet.. wat is een jurk, wat is een tuniek , wat is een lange trui..

Henks trui is voor Phaidra een jurk en voor Ml-etje een tuniek.
crap in = crap out
pi_120205839
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:03 schreef uniekhoorn het volgende:

Ai, das minder. Sterkte morgen!
  Vis een optie? dinsdag 11 december 2012 @ 21:05:05 #65
70532 loveli
N
pi_120205864
Extra knaken!
crap in = crap out
pi_120205868
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:04 schreef loveli het volgende:

[..]

_O- voor mij is het al een jurk Li ;)

Oh enne je mag mij helpen binnenkort, ik wil een little black dress die wat voor me doet en die honderd jaar mee kan :+
pi_120206024
Lijstje:

O: Gekookt eitje, een mandarijn en thee met melk
L: Flink bord met opgebakken rijst met broccoli, courgette, lenteui, ui, een omelet en ketjap manis
T: 2 mandarijnen, een stukje pure chocolade
T: 2 cappucino
D: Aardappels, bloemkool en een lamsburger. Erbij een beetje mayo en appelmoes
pi_120206037
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:05 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

_O- voor mij is het al een jurk Li ;)

Oh enne je mag mij helpen binnenkort, ik wil een little black dress die wat voor me doet en die honderd jaar mee kan :+
Hoeveel mag het kosten?

ohw wacht...Li mag al helpen :P
  Vis een optie? dinsdag 11 december 2012 @ 21:09:08 #69
70532 loveli
N
pi_120206057
5 euro/jaar lijkt me redelijk oO<
crap in = crap out
pi_120206072
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:09 schreef loveli het volgende:
_O-

Oma naait zeker :X
  dinsdag 11 december 2012 @ 21:10:16 #71
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_120206109
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 14:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even klagen hoor... Ik ben nu al vijf uur bezig met het zoeken naar de juiste literatuur voor een studievraag die in maximaal vijfhonderd woorden beantwoord mag worden (dus amper wat). De essay die ik moest schrijven heb ik allang af en dit wil gewoon niet.

*zucht* straks maar de docent mailen erover...
(het gaat over de "bekakte r". Veel meer dan over mensen die het taalverloedering vinden is er echt niks over te vinden dat nuttig is)
Oja, bah. Die hoor je steeds vaker. Vooral in de media. Heb ooit eens een artikeltje gelezen over waar deze "r" vandaan kwam en hoe het zich verpreid door NL, te beginnen bij hoogopgeleide vrouwen in de randstad. Was volgens mij een stuk uit de Volkskrant.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_120206184
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:08 schreef An24 het volgende:

[..]

Hoeveel mag het kosten?

ohw wacht...Li mag al helpen :P
:D jij ook hoor.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:09 schreef loveli het volgende:
1 heel drankje dus? :+

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:09 schreef An24 het volgende:

[..]

_O-

Oma naait zeker :X
Dat kan ik zelf ;)
  Vis een optie? dinsdag 11 december 2012 @ 21:14:10 #73
70532 loveli
N
pi_120206222
budget jurkje had ik het over, looptijd 100 jaar ;)
crap in = crap out
pi_120206242
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:13 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

:D jij ook hoor.

[..]

1 heel drankje dus? :+

[..]

Dat kan ik zelf ;)
Dan is het goed :D budget?
pi_120206281
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:04 schreef loveli het volgende:

[..]

De trui komt bij mij tot halverwege mn dijen, dus eigenlijk al een jurk. :)
En de mouwen zijn superlang (en nee, ik heb geen hamsterarmen ofzo :P).
Ik denk dat de mouwen bij phaidra tot op de knie komen. B-)
Doe wat je niet durft.
pi_120206306
Zo laag mogelijk ;) Het moet gewoon een goed jurkje zijn zonder enorm duur te zijn.
Maar ook geen goedkoop is duurkoop gevalletje.
pi_120206373
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:10 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Oja, bah. Die hoor je steeds vaker. Vooral in de media. Heb ooit eens een artikeltje gelezen over waar deze "r" vandaan kwam en hoe het zich verpreid door NL, te beginnen bij hoogopgeleide vrouwen in de randstad. Was volgens mij een stuk uit de Volkskrant.
Ja, ik weet het... het is op zich een fascinerend iets, gezien taalveranderingen meestal niet zo snel gaan als deze klank (en dat letters meestal niet zoveel verschillende uitspreek mogelijkheden hebben), helaas mag ik me niet om dat stuk druk maken (mijn opleiding erkent het gewoon niet als een Nederlandse klank :') Hij mist de eigenschap ratelaar, dus het is geen 'r', punt :')), maar de schade die het zou brengen aan je stem en keel. En daar kan ik niks over vinden :S
De docent heeft een mailtje en ik wacht vol spanning af.
pi_120206374
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:15 schreef Ml-etje het volgende:
Zo laag mogelijk ;) Het moet gewoon een goed jurkje zijn zonder enorm duur te zijn.
Ik weet nog wel ergens een outlet waar we wel eens zouden kunnen slagen. :P
Doe wat je niet durft.
pi_120206410
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:15 schreef Ml-etje het volgende:
Okay, dan heb je niet zo veel aan mijn tip. Li, succes :P :+
  Vis een optie? dinsdag 11 december 2012 @ 21:18:21 #80
70532 loveli
N
pi_120206414
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:17 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

^^
Ook wel eentje waar we niet zouden slagen :')
crap in = crap out
pi_120206469
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:18 schreef An24 het volgende:

[..]

Okay, dan heb je niet zo veel aan mijn tip. Li, succes :P :+
Nu ben ik wel nieuwsgierig!

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:17 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Ik ook :) niet zo sceptisch Li!
pi_120206645
Deze is ook gaaf maar dan ben ik zo plat als een dubbeltje :D

http://www.voorwinden.nl/vila-dames-jurk/A246717/
pi_120207192
ik zou sowieso niet voor strapless gaan, squisht zhe boobies én je kan geen wilde dansjes doen :+

lijstje van vandaag:

O: havermoutpap
T: eitje en rijstwafels
L: half bruin broodje met kip en ananas, 1/2 zacht broodje met ei en ham
D: gevulde pasta met kaas, tomatensaus en groente en wat extra kaas
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_120207216
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:24 schreef Ml-etje het volgende:
Deze is ook gaaf maar dan ben ik zo plat als een dubbeltje :D

http://www.voorwinden.nl/vila-dames-jurk/A246717/
Hij is wel leuk!

Maar tis voor kerst dus....heeft hier kijken weinig zin:

http://www.mirjambax.com/index.html

Kwam ik al eerder mee, maar is meer voor zakelijk en casual.
pi_120207279
Jurkjes O+

Eindlijst:
O: havermout, banaan, cacao
T: koffie verkeerd
L: dubbele speltbh geitenkaas, kleintje met pindakaas, salade tomaat/kikkererwt
T: mandarijn, paar nootjes
D: vissticks, spinazie en paar gebakken aardappeltjes, appelmoes!
T: blokje pure choco
S: uur boksen
T: bakje kwark

Tevreden, goeie werkdag gehad, zo douchen en slapen :z
  dinsdag 11 december 2012 @ 21:39:01 #86
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_120207385
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:35 schreef An24 het volgende:

[..]

Hij is wel leuk!

Maar tis voor kerst dus....heeft hier kijken weinig zin:

Kwam ik al eerder mee, maar is meer voor zakelijk en casual.
Mooi jurk, maar ik vind het decollete zo heftig :@ Neits voor werk iig.
pi_120207495
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:39 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Mooi jurk, maar ik vind het decollete zo heftig :@ Neits voor werk iig.
Gaat om de site. Je kan de jurkjes zelf samenstellen, type hals, mouwen en lengte.
  dinsdag 11 december 2012 @ 21:44:03 #88
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_120207598
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:42 schreef An24 het volgende:

[..]

Gaat om de site. Je kan de jurkjes zelf samenstellen, type hals, mouwen en lengte.
Heb jij er eentje laten maken van die site? En een foto?
pi_120207785
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:44 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Heb jij er eentje laten maken van die site? En een foto?
Ja! De voorbeeldfoto op de homepagina, maar dan met gepaste V hals ;)

Het is een woltype, maar zit als gegoten. Perfect voor hoge piefjes afspraken O+
pi_120207961
Misschien zit hier iets tussen:

www.ladress.com

Heb er zelf alleen nooit iets besteld, dus weet niet hoe de kwaliteit is. Het is ook best prijzig.
  dinsdag 11 december 2012 @ 21:54:10 #91
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_120208119
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 17:21 schreef _mille-feuille_ het volgende:

Kom mij ook maar weer eens melden, een paar weken te vroeg :P . Ben nog op gewicht nu, maar wil dat wel ook zo houden. Ik vind het in de winter toch een stuk lastiger om fatsoenlijk te eten. Dus lijstje:

O: 2 mokken koffie verkeerd en havermout met appel en kaneel
L: 4 speltboterhammen met appel-perenstroop
T: mandarijn en gekookt ei
D: hutspot met groenteschijf

Beetje veel zoet, maar voor de rest wel oké denk ik?
Oja, je lijstje. Ik vind het wel oke denk ik. Hoe lang ben je ook alweer? En hoe oud? En sportte je nu ook?
  dinsdag 11 december 2012 @ 22:04:14 #92
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_120208785
Ik was een bietje aan het scrollen en zag Ml's link en dacht: "Post Ml nou een link over queefs?" :')
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_120208845
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:04 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik was een bietje aan het scrollen en zag Ml's link en dacht: "Post Ml nou een link over queefs?" :')
_O-
pi_120208914
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:10 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Sorry :@
Ja doei.
pi_120208997
Nog een "r" meldt, al is ie een stuk minderrr dan vroegerrr :P
Wil je me interviewen? ;)
pi_120209081
Ik heb van mezelf niet echt een accent (dénk ik), maar ik ben wel iemand die zich heel snel 'aanpast'. Een weekje op vakantie met Limburgers en ik heb een zachte g, avondje bij vrienden in Amsterdam en ik kan er ook zo een platte zin uitgooien. Zelfs op vakantie ging ik 'anders' Engels praten omdat ik met veel Britten omging! :D
pi_120209312
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:54 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Oja, je lijstje. Ik vind het wel oke denk ik. Hoe lang ben je ook alweer? En hoe oud? En sportte je nu ook?
1.62, in de dertig :P en niet echt. Heb geen auto, dus ik fiets wel dagelijks. En ik moet nodig weer eens gaan zwemmen.

Volgens de eetmeter is het maar 1700, dus misschien komt er nog wat bij. Heb ook nog honger.
pi_120209344
Ik heb een echte aanwezige Friese "r" :P Zoeentje waar je trommelvliesjes van gaan trillen.
pi_120209400
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:13 schreef MarMar het volgende:
Ik heb een echte aanwezige Friese "r" :P Zoeentje waar je trommelvliesjes van gaan trillen.
:D
pi_120209555
Een tongpunt of verhemelte -r? :) de tv-ehjjj vind ik niet mooi. Op de vlaamse tv praten ze mooi :)
pi_120209618
Ik betrap mezelf soms op zo'n r als ik lang met mensen met een r in gesprek ben. Dan kom ik thuis en dan vliegt er zo eentje uit mijn mond. En dat terwijl ik een echte Dordtse ben. Die r is super hard :+
pi_120210531
Ik had zelf een enorme "r" alleen inmiddels spreek ik altijd met een tongpunt 'r' (die is in verband met stemhygiëne beter dan een huig-r). (Mijn mams roept nu ook voortdurend dat ik haar dochter niet meer ben omdat ik mijn accent verloren ben met deze opleiding ;)).
Zelf vind ik een rollende 'r' wel mooier klinken, dus dat scheelt ;)

Spraak is toch wel een van de leukste onderdelen van de opleiding :)
  dinsdag 11 december 2012 @ 22:36:46 #103
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_120210694
Ik vind de spaansige RRRRRR ook wel puik :7

Maar spreek zelf geloof ik polder-Nederlands!
pi_120211050
Ik heb een "ehhhrrrr" volgens mijn vriendje, die mijn R graag en veel nadoet en dan hard moet gniffelen _O-

Verder wilde ik gaan sporten maar had ik geen kleding bij, heb ik dus lekker gegrilde kip en sla gegeten met een heerlijk wijntje, ben ik gered door een mede-alleen-eter omdat mijn pinpas het niet deed :'), hebben we nog een drankje gedaan en heb ik bijna een baan aangeboden gekregen _O-.

Ben benieuwd of ik nog wat in mijn inbox heb volgende week :7.
pi_120211140
Eindstand:
O: griekse yoghurt met kersen en blauwe bessen
T: koek in het vliegtuig
L: salade met pasta, klein hard stokbroodje, blikje schweppes light
T: dinosaurus koekjes (1 pakje; 3 stuks)
T: aardappelrosti
D: gegrilde kip met salade ernaast, glas witte wijn
T: amaretto
pi_120211215
Mijn lief kan echt géén R en daar pesten de meisjes en ik hem altijd mee :P
pi_120211348
Oooh als iemand bij de H&M gaat bestellen; ik wil wel die kasjmier trui in een maatje M of S! O+
http://www.hm.com/nl/prod(...)74-A#article=06274-A
pi_120211365
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:47 schreef Perruche het volgende:
Oooh als iemand bij de H&M gaat bestellen; ik wil wel die kasjmier trui in een maatje M of S! O+
Ik kwoot mezelf nog even: O+
  Vis een optie? dinsdag 11 december 2012 @ 22:48:31 #109
70532 loveli
N
pi_120211409
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:05 schreef Ml-etje het volgende:
Hij moet zo ongeveer doen wat dat dat roze jurkje doet, gok ik.
crap in = crap out
pi_120211699
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:45 schreef MarMar het volgende:
Mijn lief kan echt géén R en daar pesten de meisjes en ik hem altijd mee :P
Handig met jouw naam :P
pi_120211786
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:52 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Handig met jouw naam :P
Whehe, hij zegt vaak schatje, volgens mij ook alleen daarom :P (zelfs als hij op me moppert en dat is dan wel weer cute O+ )
pi_120212992
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:47 schreef Perruche het volgende:
als je je adres pm't (of dm't) dan doe ik morgenochtend een poging voor je inclusief korting en bezorging op je huisadres. :D
Doe wat je niet durft.
  Vis een optie? dinsdag 11 december 2012 @ 23:21:25 #113
70532 loveli
N
pi_120213156
Wit of blauw?
crap in = crap out
pi_120214473
Mijn lijstje is iets anders geworden:
O 4bth kip, pindakaas
L 2bth smeerkaas
T appel, noten reep
D pasta met rode saus met gehakt en groenten, ijs na.
Koekje bij de koffie, wat toastjes met brie, 2 biertjes.

Morgen wat meer groente en fruit.. Vetvrije gewicht is weer hoger, 73 kg nu. Dus krachttraining werkt wel blijkbaar. :) Langzaam, heel langzaam kom ik weer in vorm van deze zomer, maar dan een stukje zwaarder dan toen.
  Vis een optie? woensdag 12 december 2012 @ 01:22:39 #115
70532 loveli
N
pi_120216796
Hoofd eindelijk een beetje leeg, bedtijd.

Deze site verkoopt ook leuke jurkjes:
http://ecouture.dk/kjoler/starlet-grey.html
crap in = crap out
  woensdag 12 december 2012 @ 05:09:50 #116
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_120217691
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:05 schreef loveli het volgende:
Extra knaken!
Daarom :+

Succes :*
pi_120217766
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 23:21 schreef loveli het volgende:
Wit of blauw?
Helaas, ze hebben m niet op dit moment!
Morgen een nieuwe kans. :P
Doe wat je niet durft.
  Vis een optie? woensdag 12 december 2012 @ 06:22:37 #118
70532 loveli
N
pi_120217767
Tx. Jij ook succes.
crap in = crap out
pi_120217785
Helaas, ook niet meer beschikbaar.
Ik ga nog even een half uurtje mn ogen dicht doen denk ik. O+
Doe wat je niet durft.
  woensdag 12 december 2012 @ 07:06:19 #120
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_120217917
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:06 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Sorry :@
Nee hoor, die r heb jij niet. Het is een andere r, gecombineerd met een andere klinkeruitspraak. Ik heb het over zo'n zie-mij-eens-semi-uit-het-gooi-maar-stiekum-uit-bakkum-komen-r. Jouw r is volgens mij zuidhollands.
  woensdag 12 december 2012 @ 07:08:28 #121
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_120217923
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2012 23:18 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

als je je adres pm't (of dm't) dan doe ik morgenochtend een poging voor je inclusief korting en bezorging op je huisadres. :D
Fuck. Ik ben te laat. UItverkocht. Gisteravond was ie er nog in D. En toe dacht ik "ik wacht tot morgen, dan is de rest van de bestelling er ook". NOt :{ En nu is de trui ook uitverkocht }:|
pi_120217931
mijn hemel, wat ben ik moe.... :z :O
Ja doei.
  Vis een optie? woensdag 12 december 2012 @ 07:33:38 #123
70532 loveli
N
pi_120218008
60 euro gespaard, toch?
crap in = crap out
  woensdag 12 december 2012 @ 07:36:00 #124
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_120218032
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 07:33 schreef loveli het volgende:
60 euro gespaard, toch?
Dat bedacht ik me ook. Dit weekend shopping weekend met man, dus het geld komt wel op.
pi_120218160
:o ik heb gedroomd dat ik met een oud-collega ging eten en dat zijn vriendin langs kwam en dat die jaloers was. Toen waren we in een huis en was er een soort gevecht met spionnen en toen ging de wekker :')

:W Goedemorgen!
pi_120218203
Perr :D

Mogge!

Alles gaat mis sinds ik uit bed kwam :')
Teen stoten, dingen laten vallen, glas omgooien... hoop dat dit t was eigenlijk
pi_120218250
mogge!

Mijn morgen begon weer eens om 0500 :') Dus toen ben ik maar Battleship gaan kijken (met die hottie blonde dude uit True blood :9 ).

Dat maakt het een pietsie klein beetje goed dat mijn biologische klok fubar is :X
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_120218254
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 07:52 schreef Perruche het volgende:
:o ik heb gedroomd dat ik met een oud-collega ging eten en dat zijn vriendin langs kwam en dat die jaloers was. Toen waren we in een huis en was er een soort gevecht met spionnen en toen ging de wekker :')

pi_120218283
Och erm nallie :* en ook een voor aurum!

Buffet ontbijt :9 veel keus! er zitten 15 mannen in Pak, 2 wat oudere vrouwen en ik.
pi_120218323
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 08:06 schreef Perruche het volgende:
Och erm nallie :* en ook een voor aurum!

Buffet ontbijt :9 veel keus! er zitten 15 mannen in Pak, 2 wat oudere vrouwen en ik.
Veel keus in mannen dus :9
pi_120218360
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 08:10 schreef Nallie het volgende:

[..]

Veel keus in mannen dus :9
Helaas is de enige bezienswaardige al weer pleitos.

Buh ik heb niet zoveel zin vandaag :D
  woensdag 12 december 2012 @ 08:14:56 #132
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_120218378
Mogge! Ik ga zo ook buffetten! :9 eerst maar eens kijken of ik in m'n douche kan klimmen :').

Voor de mensen die mij niet op FB hebben, ik verblijf in een verkapte (?) bezemkast.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_120218412
_O- xm, arme jij! Is de douche daar nog in? Knap :o
  woensdag 12 december 2012 @ 08:19:08 #134
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_120218445
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 08:16 schreef Perruche het volgende:
_O- xm, arme jij! Is de douche daar nog in? Knap :o
Ja, direct vast aan het slaapgedeelte, dus ik ga zo gelijk het beddengoed stomen. Maar moet echt een bak inklimmen over een soort muurtje van ik denk wel 80/90 cm hoog. Echt geschikt voor zwangere vrouwen deze kamer :'). En leef uit m'n rolkoffer want er is geen plek om kleding op te hangen of neer te leggen.
pi_120218631
Ik had een hele fijne Amsterdamse ERR dat is nu een beetje een gooische r ;(

Ik ga niet eens meer plat Amsterdams praten als ik lam ben ;(
Worry is a misuse of imagination
  Vis een optie? woensdag 12 december 2012 @ 08:35:04 #136
70532 loveli
N
pi_120218657
Heb je nog wel een Amsterdamse L en S?
crap in = crap out
pi_120218792
Mogguh!
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 08:19 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ja, direct vast aan het slaapgedeelte, dus ik ga zo gelijk het beddengoed stomen. Maar moet echt een bak inklimmen over een soort muurtje van ik denk wel 80/90 cm hoog. Echt geschikt voor zwangere vrouwen deze kamer :'). En leef uit m'n rolkoffer want er is geen plek om kleding op te hangen of neer te leggen.
:D een lavet? Eerder nog in huis gewoond met een.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_120218849
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 08:19 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ik zou gewoon de zwangerschapskaart spelen bij de receptie. :D Vaak kan er best wel iets geregeld worden. :Y
Gewoon proberen dus.
Doe wat je niet durft.
  Vis een optie? woensdag 12 december 2012 @ 08:53:11 #139
70532 loveli
N
pi_120218928
^^ Cashen die buik.
crap in = crap out
pi_120218992
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:48 schreef loveli het volgende:

[..]

Hij moet zo ongeveer doen wat dat dat roze jurkje doet, gok ik.
_O-

Goedemorgen! Inderdaad ;) Maar dan graag iets minder opvallend qua kleur :P

XM :D

Mooie site An! Ik sla hem in ieder geval op voor zakelijk :Y
pi_120219135
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 07:52 schreef Perruche het volgende:

ik ben vannacht twee keer wakker geworden vlak voordat ik dood ging. Niet zo leuk. Verder moest ik vanmnorgen weer door een verse laag sneeuw ploegen, dat was wel een goede B.

Goeiemorgen, slankies!
pi_120219155
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 08:35 schreef loveli het volgende:
Heb je nog wel een Amsterdamse L en S?
Nee ook geen Amsterdamse A meer.
pi_120219171
Wat HPKW zegt XM!! Het is echt een bezemkast..

En mogge.

Na vier dagen ultra actief, vandaag maar even niets op de agenda, behalve een kind wat komt spelen en muffins die we gaan bakken en wat huishouen.

En ik wéét dat spieren erin wegen, ik weet ook dat dat even voorrang heeft en dat spieropbouw betekent dat je meer moet eten ipv minder.. maar bleh! Ik heb zo hard gewerkt om op gewicht te komen.
Ik moet het even loslaten nu, even vooral focussen op de spieren en dan over een half jaar als die spieren goed genoeg zijn ga ik wel weer even wat vet wegwerken. En ondertussen ga ik daar af en toe over zeuren en toch proberen het binnen de perken te houden.
  Vis een optie? woensdag 12 december 2012 @ 09:08:30 #144
70532 loveli
N
pi_120219211
Ach ja, liever dik op de fiets dan dun op de scootmobiel.
crap in = crap out
pi_120219234
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 09:08 schreef loveli het volgende:
Ach ja, liever dik op de fiets dan dun op de scootmobiel.
Die hang ik boven mijn bed O+
pi_120219284
argh, ik heb een hekel aan collegas die ziek zijn, en toch naar het werk komen. Ja, ik heb de hele vorige week ook al thuis gezeten. Fijn, maar A) word ik niet goed van het gehoest, en B) wil ik ook niet ziek worden...
pi_120219298
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 09:05 schreef Probability het volgende:

[..]

Nee ook geen Amsterdamse A meer.
Korte cursus
pi_120219829
quote:
Jajaja :P
pi_120219955
Lijstje dan:

O: havermout
T: cappuccino, peer
L: boerenomelet, salade.
T: cappuccino, muffin (vanmiddag bakken met de uk, die heeft een baksetje gekregen op school met sinterklaas)
D: nog geen idee, iig veel groente.
T: kwark met warme appel en kaneel
T: warme chocolademelk

En een rustdagje, na 4 dagen buffelen wel ff nodig :)
pi_120220102
O: boterham met worst, glas fristi
T: appelmoes
L: 2 boterhammen, omelet
T: yoghurt
D: nog geen idee, denk iets van wok
T: colaatje
pi_120220362
Omelet :9 goed plan!
pi_120220639
:D wat heb jij toch met die appelmoes, Coco? :P
pi_120220880
Rosti met appelmoes :9

Plan de campagne:

O: havermout, banaan, cacao (t wordt nog steeds niet saai :D)
T: koffie verkeerd, appel
L: 2 speltbh met kipfilet, gestoomde broccolli met beetje bacon, tomaat en tahindressing
T: rijstwafel pindakaas, mandarijn
D: quinoa met geroosterde aubergine/courgette/paprika met pesto, geitenkaas en pijnboompitjes
B: fysio
T: stukje choco bij de thee ofzo
pi_120220953
Goedemorgen allemaal :)
Hier komt er ook iemand het nest uit gekropen ;)

Planning voor de dag:

O. 2 boterhammen met kaas
L. 2 boterhammen met sandwichspread
T. yoghurt met appel en kaneel
D. Prei, aardappelen groenteburger
T. 2 rijstewafels met pindakaas en een appel uit de magnetron
pi_120221153
Ohai! Koffiepauze :9
  woensdag 12 december 2012 @ 10:35:16 #156
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_120221304
Fristi O+ Dat neem ik nog wel eens als ik met vriendje naar de dierentuin ben ofzo, lekker volwassen :D :9
pi_120221342
De yogho van de aldi is veel lekkerderder dan fristi :6
  Vis een optie? woensdag 12 december 2012 @ 10:39:30 #158
70532 loveli
N
pi_120221418
Allebei veel te veel suiker, eet bleekselderij, is gezonder.
crap in = crap out
pi_120221448
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 10:39 schreef loveli het volgende:
:D!
pi_120221498
Panning, ben benieuwd wat ervan terecht komt!
O: gekookt ei, snee brood, 1 tomaat, jus d'orange
T: bakje yoghurt met all-bran, hazelnoten en zonnebloempitten
L: soep en quiche
T: appel
T: vliegtuigsnack
D: broodje met iets
S: hopelijk nog bodypump
pi_120221583
Dan heb je een heel buffet tot je beschikking en dan weet je je in te houden! _O_
pi_120221614
quote:
Maar iets meer dan vifit en dat heeft een gezonde keuze keurmerk :')

En is al zo'n half jaar geleden dat ik het voor het laatst heb gehad :P
  woensdag 12 december 2012 @ 10:48:03 #163
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_120221645
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 10:45 schreef Nallie het volgende:
Dan heb je een heel buffet tot je beschikking en dan weet je je in te houden! _O_
Kan het ook niet, vind het maar magertjes...
pi_120221963
Hè, hè, ik zit eindelijk weer in de lift naar beneden qua gewicht. Werd eens tijd ook. Nog een kilo of 4 te gaan voor 20 januari, dat moet te doen zijn.

O: gekookt eitje, wat koude kip
L: rest koude kip met coleslaw
T: wat franse kaas
T: wodka
D: hamburger van tartaar zonder broodje. Maar met gebakken ui, champignons, gesmolten brie, tomaat en sla. Stukje magenetronkaascracker en klein beetje balanz ketchup en lik mayo. Wat sperzieboontjes ipv frietjes.
T: volle kwark met citroen/zoetstof
  woensdag 12 december 2012 @ 11:18:36 #165
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_120222509
quote:
*mental image van fristi met stengel bleekselderij erin* :')
pi_120222969
gezonde keuze-keurmerk zegt niets V1z, dat zou je toch moeten weten... :P
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_120222992
Mogge!
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 09:11 schreef Jagärtrut het volgende:
argh, ik heb een hekel aan collegas die ziek zijn, en toch naar het werk komen. Ja, ik heb de hele vorige week ook al thuis gezeten. Fijn, maar A) word ik niet goed van het gehoest, en B) wil ik ook niet ziek worden...
Oh ik moet echt griep hebben of anderzins bed (of toilet) gebonden zijn wil ik me ziek melden. Geef diegene een dropje?
pi_120223090
Als ik alleen verkouden ben blijf ik ook niet thuis hoor. Ondanks dat ik hoest.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  Vis een optie? woensdag 12 december 2012 @ 11:38:11 #169
70532 loveli
N
pi_120223172
Volgens google ben ik niet besmettelijk :')
crap in = crap out
pi_120223435
Volgens google... :{w

Voor je het weet hebben we een loveli-plaag, iedereen besmet met de e-(broc)coli bacterie...
pi_120223605
Vanavond wordt het snijbonenstamp met rookworst. Lekker winters :9
Nu ff het speltbrood laten zakken en dan ga ik weer eens sporten. Echt 2 weken verzuimd :(
pi_120223692
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:51 schreef MevrouwPuff het volgende:
Vanavond wordt het snijbonenstamp met rookworst. Lekker winters :9
Nu ff het speltbrood laten zakken en dan ga ik weer eens sporten. Echt 2 weken verzuimd :(
Ik weet dat je wisselende diensten hebt, maar probeer toch zoveel mogelijk ritme in het sporten aan te houden. Nu ben je 2 weken niet geweest, de volgende keer ben je sportschoolsponsor en ga je helemaal niet meer.
Doe wat je niet durft.
pi_120223767
quote:
3s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:53 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Ik weet dat je wisselende diensten hebt, maar probeer toch zoveel mogelijk ritme in het sporten aan te houden. Nu ben je 2 weken niet geweest, de volgende keer ben je sportschoolsponsor en ga je helemaal niet meer.
Klopt. Het is een combinatie van luiheid, dingen met F willen doen en te moe om overdag andere dingen te doen dan slapen :(
pi_120223780
Ik heb besloten dat het vanavond broccoli met een zelfgemaakt pittig kaassausje wordt en nog een stukje nader te bepalen vlees en wat gebakken paprika en zulks. Weet nog niet of ik er rijst of aardappels bij doe, dat bedenk ik vanavond wel.
pi_120224244
Lam! :9
  woensdag 12 december 2012 @ 12:15:18 #176
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_120224520
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:55 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Klopt. Het is een combinatie van luiheid, dingen met F willen doen en te moe om overdag andere dingen te doen dan slapen :(
Herkenbaar hoor. Mijn fysieke comfortdiertje wint vaak van mijn rationele ditmoetenwenugaandoen-vibe.

Bijna vakantie, hopelijk daarna weer opgeladen aan de slag voor een handiger verdeling van werk - tijd voor sport - tijd voor de mister - tijd voor mij (tekenen enzulks).
pi_120225801
Goedemorgen! Ik heb mezelf tijdens twee conferentiedagen verwend met lekker eten (ontbijtbuffet :9), maar wel met mate genoten, dus ben erg tevreden (en doodmoe).

Lijstje voor vandaag:
L: kopje soep, 3 desemboterhammetjes, bak salade met kip, feta, gegrilde groente, redelijk wat andere groente
T: appel, mandarijn
D: dat D van Co zag er wel erg goed uit, dus misschien doe ik dat ook wel (tartaartje met ui champignon en sperzieboontjes, waarschijnlijk doe ik er dan wel een gebakken aardappeltje bij)
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_120225815
Gezien op FB van leerling:

Wil een leuke relatie.. Maar als k zie je move'd niet moet je niet cry'en als ik iemand anders heb

:')
pi_120225835
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 12:55 schreef Nallie het volgende:

Wil een leuke relatie.. Maar als k zie je move'd niet moet je niet cry'en als ik iemand anders heb

_O-
pi_120226010
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 12:55 schreef Nallie het volgende:

Heb je een vertaling voor mij?
"Maar als k zie je move'd niet" < van dit
pi_120226136
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 13:00 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Heb je een vertaling voor mij?
"Maar als k zie je move'd niet" < van dit
Ik denk dat ie wat input/actie verwacht van de dames ook :P
pi_120226242
Ah... Leek me al een beetje vreemd om zomaar verkondigen dat verlamde meisjes/jongens geen kans bij hem/haar hebben.
pi_120226312
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 13:08 schreef V1z0R het volgende:
Ah... Leek me al een beetje vreemd om zomaar verkondigen dat verlamde meisjes/jongens geen kans bij hem/haar hebben.
  woensdag 12 december 2012 @ 13:11:09 #184
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_120226351
Niet cry'en jankbal!

Poëzie zeg ik xD
pi_120227051
quote:
10s.gif Op woensdag 12 december 2012 13:11 schreef MariaEtcetera het volgende:
Niet cry'en jankbal!

Poëzie zeg ik xD
Je haat alleen omdat je niet zo'n swag hebt als ik :{w
  woensdag 12 december 2012 @ 13:32:00 #186
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_120227080
Ik heb de zwangerschapskaart wel gespeeld, maar het zit ramvol, dus ik heb gewoon pech.
  woensdag 12 december 2012 @ 13:36:42 #187
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_120227268
Ik vind je nou wel wat mager, V1z :o

Je rock't die soksandalen en heuptasjesswag wel als een m0ddaf0kka, dat wel!
pi_120227400
_O- doet me denken aan sommigen van mijn medew. :+

Tosti geitenkaas met kruiden :9
pi_120227557
volgens mij blijf ik maar binnen de rest van de dag :') Ik ga even naar buiten voor een afspraak, wil een goede daad doen dus ga nog ff langs een winkel om iets te halen, is het superdruk in de winkel 1 kassa open en net als ik bijna aan de beurt ben vergeet een vrouw haar pincode en sta ik 10 min. te wachten tot ze haar man spreekt, die haar de pincode geeft....en dat vervolgens blijkt dat haar saldo te laag is en dat ze toch de boodschappen moet laten staan :'(

Ga ik de snelweg op, gaat de brug open en weer 10 mins wachten.

Kom ik bij mijn afspraak, zijn ze vertrokken omdat ik zo laat was. Dus toen kon ik weer rechtsomkeert naar huis :') |:(
pi_120227599
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 13:36 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik vind je nou wel wat mager, V1z :o

Je rock't die soksandalen en heuptasjesswag wel als een m0ddaf0kka, dat wel!
Ik shine gewoon voor die chick'ies die geen tantoe fatteh bradda diggen.
N thx dushie, je weet ik ben die eindbaas met die G shit, dat is hoe ik roll mayne.
YOLO!
pi_120227682
het is duidelijk dat je niet in de Randstad opgegroeid bent, want je getto taal klopt voor geen meter :D :+
pi_120227723
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 13:48 schreef _aurum_ het volgende:
het is duidelijk dat je niet in de Randstad opgegroeid bent, want je getto taal klopt voor geen meter :D :+
_O-
pi_120227729
;(

Word ik even zwaar gedissed hiero
pi_120228091
Oh, ik dacht dat vandaag de wereld verging, maar ik heb nog een dag of wat zie ik nu.
pi_120228184
:D aurum! Wat suf dat ze gewoon zijn weggegaan. Hopelijk niets belangrijks ofzo :P

Nog 1 meeting en dan lekker chillen in de lounge :9
pi_120228200
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 14:01 schreef conleche het volgende:
Oh, ik dacht dat vandaag de wereld verging, maar ik heb nog een dag of wat zie ik nu.
De 21e toch?
pi_120228421
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 14:04 schreef Perruche het volgende:

[..]

De 21e toch?
Ja precies. Maar ik had me verder niet heel verdiept of zo en vond 12/12/12 wel een mooie voor zoiets.
pi_120228872
Morgen doe ik een feestdinertje.. iets met tiramisu als toetje ofzo.
Mijn scootmobiel wordt morgenmiddag opgehaald en dan ben ik officieel hulpmiddelenvrij *O*
Fiets gaat vanmiddag naar de fietsenmaker en is hopelijk vrijdag klaar.
Ik denk niet dat ik lief volgende week boodschappen laat doen "Ik ga wel!!" hehe :D
  Vis een optie? woensdag 12 december 2012 @ 14:32:08 #199
70532 loveli
N
pi_120229023
@chico: ik kom langs of (als het laat wordt) mik ik het in de bus. Gaat goedkomen!
crap in = crap out
pi_120229640
Hoi. Maandag half uurtje spinning gedaan. Gister schaatsen. Wat zal ik vandaag doen in de sportschool?
pi_120230154
rondje krachttraining?
pi_120230294
Zo, weer lekker gesport :)
pi_120230782
goedzo Puff! Ik ben trots op ieder die sport op dit moment ^O^

Ik moet nog steeds de moed verzamelen O-)
pi_120231649
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:17 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ja, ik weet het... het is op zich een fascinerend iets, gezien taalveranderingen meestal niet zo snel gaan als deze klank (en dat letters meestal niet zoveel verschillende uitspreek mogelijkheden hebben), helaas mag ik me niet om dat stuk druk maken (mijn opleiding erkent het gewoon niet als een Nederlandse klank :') Hij mist de eigenschap ratelaar, dus het is geen 'r', punt :')), maar de schade die het zou brengen aan je stem en keel. En daar kan ik niks over vinden :S
De docent heeft een mailtje en ik wacht vol spanning af.
waarom zou een gevocaliseerde r (ik heb het niet over de huig-r, maar de r die ergens tussen "j" "eh"" en "w" in zit, jeweetwel, die r waar rick nieman elk woord mee afsluit) slecht zijn voor je stem?

of heb je het over de huig-r? die is toch heel normaal in het brabants?

taalveranderingen kunnen, zeker wat uitspraak betreft, best snel gaan hoor (heb even geen bron paraat, sorry). Bert Botma heeft leuk geschreven over de r, als je zijn naam googlet kun je vast artikelen vinden. Edit: kan het niet meer vinden, maar weet dat hij geschreven heeft over 27 soorten "r" in het Nederlandstalig gebied. Lijkt me sterk dat er daar maar 1 "goed" van is...

(ik zie nu dat het net lijkt of ik alles afkraak, maar ik ben gewoon echt benieuwd! sorry als t zo overkwam)

[ Bericht 4% gewijzigd door kwakz0r op 12-12-2012 15:54:03 ]
Kwak
pi_120232743

O: een gekookt eitje, een mandarijn en thee met melk
T: cappuccino
L: andere helft van opbakrijstprut met: broccoli, courgette, ui, lenteui, omelet en ketjap manis.
T: cappuccino
T: rijstwafel pindakaas, een mandarijn, thee met melk
D: Volkorenpasta met broccoli, lenteui, ontbijtspek en kaas
S: Uur en 15 min yogales
T: ik denk gewoon thee, want laat thuis
pi_120232882
ik zit in slaap te vallen op de bank en het is ijskoud hier terwijl de vewarming op 21 loeit. ik doe iets niet goed.
Kwak
pi_120232953
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:12 schreef kwakz0r het volgende:
ik zit in slaap te vallen op de bank en het is ijskoud hier terwijl de vewarming op 21 loeit. ik doe iets niet goed.
Dus
- je bent moe dus koud, of
- je bent ziek dus koud, of
- verwarming stuk

dus

KRUIK!
pi_120233049
We hebben mooie kerstkaarten dit jaar :s) :')
pi_120233223
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:13 schreef An24 het volgende:

[..]

Dus
- je bent moe dus koud, of
- je bent ziek dus koud, of
- verwarming stuk

dus

KRUIK!
ik ga voor moe, dikke sokken, joggingbroek, vest en een dekentje O+
Kwak
pi_120233378
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:19 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik ga voor moe, dikke sokken, joggingbroek, vest en een dekentje O+
^O^
pi_120233679
heb je ook genoeg gegeten? Ik krijg het ook altijd koud als ik niet genoeg eet.
pi_120233829
Ohai!

Update:
O: brood met ei en tomaat, verse just
T: yoghurt met hazelnoten en allbran
L: pompoensoep en gnocchi met roomsaus, glas fris
T: appel

Verder keine anhung. Het is hier vet koud, -5!!
En ik sta buiten :')
pi_120233864
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:30 schreef _aurum_ het volgende:
heb je ook genoeg gegeten? Ik krijg het ook altijd koud als ik niet genoeg eet.
jupz, gewoon gegeten, en nog regelmatig ook. het zal wel vermoiedheid zijn, vannacht anderhalf uur wakkeer gelegen en geen idee waarvan, dus de wekker om half zeven was erg vroeg..
Kwak
  woensdag 12 december 2012 @ 16:40:12 #214
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_120234060
Hongerdag, lange dag

O: kwark en vla
T's: hlave komkommer, grote peer, 2 cappuccino, cup a soup kerrie, boterham lever
L 2 boterhammen met kaas/paprika/tomaat, beker melk, kom tomatencremesoep met ballen
T's: grote appel, paar dropjes, sinaasappel, blokje choco, gekookt ei
D: Gegrilde tartaar, veel spruitjes, rijst met zelfgemaakte satesausgevulde champginons (met knoflook/brandnetelkaas en tomaat) (4 grote), salade van ijsbergsla, komkommer, tomaat, dressing, augurk, zilverui, gekookt ei, gegrilde halve paprika, gegrilde hele ui.
pi_120234489
Geen zin om te sporten, slechte nacht gehad en een drukke dag op het werk. Probeer mezelf er nu van te overtuigen dat ik me erna veel beter zal voelen, maar op de bank onder een dekentje liggen lijkt me nog steeds een beter plan :') :D.
pi_120235921
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 15:46 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

waarom zou een gevocaliseerde r (ik heb het niet over de huig-r, maar de r die ergens tussen "j" "eh"" en "w" in zit, jeweetwel, die r waar rick nieman elk woord mee afsluit) slecht zijn voor je stem?
Nou, daar ben ik eindelijk achter gekomen. Het is niet zo zeer slecht voor je stem, als wel dat je tong en strottenhoofd in een onnatuurlijke positie wordt geplaatst. Hierdoor kun je op den duur klachten krijgen (als je veel spreekt). Daarbij vervormen je klinkers ook door een gevocaliseerde-r

quote:
of heb je het over de huig-r? die is toch heel normaal in het brabants?
Daar is in principe niks mis mee :) Het is een officiële 'r'. Al hebben ze in de logopedie een voorkeur voor de tongpunt-r, omdat je met een huig-r nogal geneigd bent om te gaan schrapen, wat slecht is voor je stem en keel.

quote:
taalveranderingen kunnen, zeker wat uitspraak betreft, best snel gaan hoor (heb even geen bron paraat, sorry). Bert Botma heeft leuk geschreven over de r, als je zijn naam googlet kun je vast artikelen vinden. Edit: kan het niet meer vinden, maar weet dat hij geschreven heeft over 27 soorten "r" in het Nederlandstalig gebied. Lijkt me sterk dat er daar maar 1 "goed" van is...

(ik zie nu dat het net lijkt of ik alles afkraak, maar ik ben gewoon echt benieuwd! sorry als t zo overkwam)
Je kraakt me zeker niet af :). Op zich zijn andere 'r' niet fout, maar ze zijn ook niet goed. Als je gewoon verstaanbaar bent en je krijgt er geen klachten van, geen probleem. Als je logopedist bent moet je het goed doen. Dialecten zijn vervorming van het dialectloos Nederlands (al is dat vrij onmogelijk, maar een goed streven).

Van alle klanken die we kennen is een schema gemaakt met de eigenschappen (wat doe je precies met de mond) deze schema's worden wereldwijd toepast (aan de hand van het fonetisch alfabet). De
'r' staat er twee keer in. Een tongpunt-r is een /r/ en een huig-r /R/.
Beide r-en hebben dezelfde eigenschappen (behalve de articulatie plaats, de ene is "aveolair" en de ander is "uvulair"). En beiden hebben de eigenschap "ratelaar". Een gevocaliseerde 'r' ratelt niet, dus is geen 'r'. Ik heb het ook niet bedacht, maar zo is het eenmaal.

En het afkraken van de "Gooise-r" is vooral omdat het de hele spraak vervormd, en je tong en strottenhoofd in een tegennatuurlijke positie worden geplaatst (het vraagt nogal wat van je lijf om dat te doen), maar de meeste mensen zullen er geen last van krijgen. Het kan hooguit klachten verergeren.

(als je van mierenneuken houdt, is mijn opleiding erg leuk, maar er stoppen heel wat mensen omdat ze vinden dat logopedie vooral zeuren is ;))

Vanavond ga ik even zoeken naar dat artikel. Alleen moet ik over twintig minuten naar college, dus nu geen tijd helaas :(

[ Bericht 3% gewijzigd door ChildoftheStars op 12-12-2012 17:40:43 ]
pi_120236316
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 17:31 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Nou, daar ben ik eindelijk achter gekomen. Het is niet zo zeer slecht voor je stem, als wel dat je tong en strottenhoofd in een onnatuurlijke positie wordt geplaatst. Hierdoor kun je op den duur klachten krijgen (als je veel spreekt). Daarbij vervormen je klinkers ook door een gevocaliseerde-r

[..]

Daar is in principe niks mis mee :) Het is een officiële 'r'. Al hebben ze in de logopedie een voorkeur voor de tongpunt-r, omdat je met een huig-r nogal geneigd bent om te gaan schrapen, wat slecht is voor je stem en keel.

[..]

Je kraakt me zeker niet af :). Op zich zijn andere 'r' niet fout, maar ze zijn ook niet goed. Als je gewoon verstaanbaar bent en je krijgt er geen klachten van, geen probleem. Als je logopedist bent moet je het goed doen. Dialecten zijn vervorming van het dialectloos Nederlands (al is dat vrij onmogelijk, maar een goed streven).

Van alle klanken die we kennen is een schema gemaakt met de eigenschappen (wat doe je precies met de mond) deze schema's worden wereldwijd toepast (aan de hand van het fonetisch alfabet). De
'r' staat er twee keer in. Een tongpunt-r is een /r/ en een huig-r /R/.
Beide r-en hebben dezelfde eigenschappen (behalve de articulatie plaats, de ene is "aveolair" en de ander is "uvulair"). En beiden hebben de eigenschap "ratelaar". Een gevocaliseerde 'r' ratelt niet, dus is geen 'r'. Ik heb het ook niet bedacht, maar zo is het eenmaal.

En het afkraken van de "Gooise-r" is vooral omdat het de hele spraak vervormd, en je tong en strottenhoofd in een tegennatuurlijke positie worden geplaatst (het vraagt nogal wat van je lijf om dat te doen), maar de meeste mensen zullen er geen last van krijgen. Het kan hooguit klachten verergeren.

(als je van mierenneuken houdt, is mijn opleiding erg leuk, maar er stoppen heel wat mensen omdat ze vinden dat logopedie vooral zeuren is ;))
ik heb zelf logopedie gehad, en ik herken er vooral heel weinig in van wat je nu vertelt. ik heb een gevocaliseerde -r en ik heb er totaal geen commentaar op gehad toen.

als je het precies wilt weten, ik gebruik prevocaal een alveolaire ratel, en postvocaal meestal een laterale/palatale approximant: om een "r" te maken gebeurt er vrij weinig met het strottenhoofd (ik laat het iets zakken denk ik, maar met klassiek zingen doe je dat juist expres), de tong gaat van de "schwa" positie iets omhoog, en de punt krult iets op maar niet zoveel dat het een "j" wordt. misschien heb ik dan wel een "nep" gooise-r ;)

ik vind het erg apart dat er zo proscriptief over dialecten gedacht wordt, terwijl het me juist de taak van een logopedist lijkt om iemand gezond stembgebruik aan te leren binnen zijn of haar eigen spraak/dialect/taal. Om het verder te trekken: hebben Engelsen slechtere stemhygiene omdat ze gevocaliseerde "r" hebben? hebben Afrikaanse stammen een probleem omdat ze ingressieve klanken en kliks hebben?
Kwak
pi_120236458
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 14:32 schreef loveli het volgende:
@chico: ik kom langs of (als het laat wordt) mik ik het in de bus. Gaat goedkomen!
Je mag tot 11 uur aanbellen! Kan je ook meteen een kopje thee ofzo krijgen als je wil ;).
pi_120236715
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 17:43 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik heb zelf logopedie gehad, en ik herken er vooral heel weinig in van wat je nu vertelt. ik heb een gevocaliseerde -r en ik heb er totaal geen commentaar op gehad toen.

als je het precies wilt weten, ik gebruik prevocaal een alveolaire ratel, en postvocaal meestal een laterale/palatale approximant: om een "r" te maken gebeurt er vrij weinig met het strottenhoofd (ik laat het iets zakken denk ik, maar met klassiek zingen doe je dat juist expres), de tong gaat van de "schwa" positie iets omhoog, en de punt krult iets op maar niet zoveel dat het een "j" wordt. misschien heb ik dan wel een "nep" gooise-r ;)

ik vind het erg apart dat er zo proscriptief over dialecten gedacht wordt, terwijl het me juist de taak van een logopedist lijkt om iemand gezond stembgebruik aan te leren binnen zijn of haar eigen spraak/dialect/taal. Om het verder te trekken: hebben Engelsen slechtere stemhygiene omdat ze gevocaliseerde "r" hebben? hebben Afrikaanse stammen een probleem omdat ze ingressieve klanken en kliks hebben?
Het ligt aan de reden waarom je naar een logopedist gaat. Ga je er heen omdat je last hebt van stemklachten? Dan zullen ze er niks van zeggen (tenzij het de klacht verergerd), ga je erheen omdat je perfect ABN wilt spreken, dan zullen ze erover zeuren. Over het algemeen krijg je al cliënt niet dit gezeur naar je hoofd, alleen wij moeten het wel goed leren (mochten we iemand krijgen die het wel "goed" wilt leren).

Wanneer iemand puur voor gezond stemgebruik gaat, wordt er heus niet gezeurd over dialecten, als iemand afasie heeft en weer leert praten zullen ze ook niet vallen over een verkeerde s of t. Het hangt alleen van de reden van je bezoek af.
Logopedie is meer dan alleen stemkwaliteit verbeteren (het beroep is echt belachelijk breed), een deel is ook bijvoorbeeld mediatraining kunnen geven en daarin wordt dialectloos soms ook als beter gezien. En het is eigenlijk net als in het onderwijs, als lerares moet je het goede voorbeeld geven. Als logopedist ook. En het is ook belangrijk dat we weten hoe klanken gevormd worden en daarin gaan ze uit van hetgeen dat dialectloos Nederlands moet voorstellen (ook al spreekt niemand dat).

En in het Engels wordt de gevocaliseerde 'r' niet als een probleem gezien, omdat de gehele articulatie daar anders ligt. De klanken zijn daar anders en de klankcombinaties ook (maar vraag me niet naar de details, ik papagaai nu gewoon een docent na, dit krijgen we pas volgend jaar in principe). In het Nederlands is de articulatie vooral voorin de mond en dat is in veel talen niet zo.Dat maakt wel dat in het Nederlands tegennatuurlijk is je mond in die positie te hebben.

Maar goed, ik weet er ook nog niet veel van. Dit is ongeveer wat ik er van weet.
pi_120236761
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 17:55 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Het ligt aan de reden waarom je naar een logopedist gaat. Ga je er heen omdat je last hebt van stemklachten? Dan zullen ze er niks van zeggen (tenzij het de klacht verergerd), ga je erheen omdat je perfect ABN wilt spreken, dan zullen ze erover zeuren. Over het algemeen krijg je al cliënt niet dit gezeur naar je hoofd, alleen wij moeten het wel goed leren (mochten we iemand krijgen die het wel "goed" wilt leren).

Wanneer iemand puur voor gezond stemgebruik gaat, wordt er heus niet gezeurd over dialecten, als iemand afasie heeft en weer leert praten zullen ze ook niet vallen over een verkeerde s of t. Het hangt alleen van de reden van je bezoek af.
Logopedie is meer dan alleen stemkwaliteit verbeteren (het beroep is echt belachelijk breed), een deel is ook bijvoorbeeld mediatraining kunnen geven en daarin wordt dialectloos soms ook als beter gezien. En het is eigenlijk net als in het onderwijs, als lerares moet je het goede voorbeeld geven. Als logopedist ook. En het is ook belangrijk dat we weten hoe klanken gevormd worden en daarin gaan ze uit van hetgeen dat dialectloos Nederlands moet voorstellen (ook al spreekt niemand dat).

En in het Engels wordt de gevocaliseerde 'r' niet als een probleem gezien, omdat de gehele articulatie daar anders ligt. De klanken zijn daar anders en de klankcombinaties ook (maar vraag me niet naar de details, ik papagaai nu gewoon een docent na, dit krijgen we pas volgend jaar in principe). In het Nederlands is de articulatie vooral voorin de mond en dat is in veel talen niet zo.Dat maakt wel dat in het Nederlands tegennatuurlijk is je mond in die positie te hebben.

Maar goed, ik weet er ook nog niet veel van. Dit is ongeveer wat ik er van weet.
makes sense :Y
Kwak
pi_120237087
Zit vol van de stamppot met worst.
Nu griesmeel maken voor de meneer, niet voor mezelf.
pi_120237579
Jezus wat een $%&*-dag zeg. Ben blij dat ik thuis ben :'(
T begon vanochtend al.. ik had t kunnen weten :')
pi_120237671
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:24 schreef Nallie het volgende:
Ahw :*
  woensdag 12 december 2012 @ 18:39:16 #224
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_120238042
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:24 schreef Nallie het volgende:
-O-

:* O+
pi_120238483
hugs for Nallie!
Kwak
pi_120238535
Lief O+ dank jullie wel!
pi_120238651
Ik heb vandaag al heel veel mensen zonder jas, in shirtjes gezien. Net 1 met blote benen? Huh??
pi_120238761
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 17:57 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

makes sense :Y
Gelukkig maar, want ik vrees dat mijn kennis nog niet verder reikt :@ ;)
  woensdag 12 december 2012 @ 19:21:17 #229
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_120239602
Nallie :*

Had juist (weer eens in een hele lange tijd) dat ik vanochtend/vannacht op moest en dat ik mij al gelijk goed voelde :')
pi_120239984
Nallsters :*

Billy; ik loop altijd in korte broel en tshirt naar de fitness, dan krijg ik ook zulke rare blikken!
pi_120240041
Neee ik lag zoooo lekker te slapen vanmorgen O+ echt heerlijk. En het leuke is; straks mag ik weer :D
pi_120240090
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 19:31 schreef Perruche het volgende:
Nallsters :*

Billy; ik loop altijd in korte broel en tshirt naar de fitness, dan krijg ik ook zulke rare blikken!
Waren wel 30 man of zo verspreid over het hele traject..
pi_120240411
Whoohoo! *O* Toch wezen sporten en i.p.v. de gebruikelijke 30 minuten vandaag 35 minuten hardgelopen! B-)

:* voor Nallie!

Over de r-discussie ben ik even heen gescrolld! :D _O-
pi_120240420
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 19:33 schreef Probability het volgende:

[..]

Waren wel 30 man of zo verspreid over het hele traject..
brrrrrr..... *kruipt nog eens onder de deken*
Kwak
  woensdag 12 december 2012 @ 19:41:57 #235
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_120240455
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:54 schreef Probability het volgende:
Ik heb vandaag al heel veel mensen zonder jas, in shirtjes gezien. Net 1 met blote benen? Huh??
In Alkmaar heb je Bertje Doperwtje, die loopt altijd met een korte tuinbroek en groen shirt en groene bolhoed en klompen, al had ie vandaag een groene hoodie aan :o Ik was geschokt.

:P
pi_120240609
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 19:41 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

In Alkmaar heb je Bertje Doperwtje, die loopt altijd met een korte tuinbroek en groen shirt en groene bolhoed en klompen, al had ie vandaag een groene hoodie aan :o Ik was geschokt.

ja, in leiden heb je de teenslipperman: altijd teenslippes, twee staartjes en een botebuikentruitje. maar soms in de winter draagt hij een soort nep uggs en een vest...

naast teenslipperman heb je ook nog de schoenenfetisjist (probeert schoenen te kopen van meisjes op straat en in de bieb enzo) en de zadelsnuffelaar (zelfde verhaal, wil voor 20 euro aan je zadel ruiken) :') ik vind teenslipperman by far de minst enge.
Kwak
pi_120241492
Voor 20 euro aan iemand's fietszadel ruiken? _O-
pi_120241767
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 20:07 schreef Perruche het volgende:
Voor 20 euro aan iemand's fietszadel ruiken? _O-
ja :'( toch voelt t zo vies dat ik t niet deed...
Kwak
pi_120242409
Kerstkransje :9
  woensdag 12 december 2012 @ 20:31:22 #240
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_120242672
Ben wel de laatste zo ongeveer die over jrukjes begint maar heb ineens heel veel zin om er eens heel vrouwelijk uit te zien met de feestdagen.

Eisen
Warme jurk
Voor een 'dun' iemand.. zonder tieten, met buikje, magere ledematen

HELPPPPP??
pi_120242708
het was hier 2 graden vandaag en ook ik zag een meisje met een jurkje en een vestje aan op de fiets zitten :') En het was echt zo'n zomervestje :X

Ik heb voor de kerstvakantie wat wol besteld en ik ga proberen een col te haken. Dit wordt of een echt succes of ik slinger na een week de wol en de haaknaald over het balkon :D
pi_120242894
oh en ik heb echt superlekker gegeten vanaaf :9

schoongemaakte gamba's in een marinade gezet van knoflook, gember, pepertjes, hoisin saus, olie en sojasaus. uurtje laten trekken ofzo.

Rijst gekookt. Paprika, asperges en prei heel fijn gesneden.

Dan in de wok eerst de asperges gewokt, dan de paprika en de gamba's met marinade toegevoegd en dat gewokt tot de garnalen gaar waren. Toen nog even snel de prei erbij.

Serveren met rijst/prutje en sesamzaadjes erover :9
  woensdag 12 december 2012 @ 20:37:19 #243
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_120242998
Aurum! Wat heerlijk!

Waarom bestel je wol? Kan je toch gewoon halen bij de Wibra, Zeeman, Xenos ofzo?
pi_120243101
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 20:37 schreef uniekhoorn het volgende:
Aurum! Wat heerlijk!

Waarom bestel je wol? Kan je toch gewoon halen bij de Wibra, Zeeman, Xenos ofzo?
dat van zeeman enzo is niet zulk lekker spul voor vlak naast je gezicht... erg plastic...

online bestellen is goedkoper dan de meeste echte wolwinkels.

leuk aurum! als je hulp nodig hebt pm je me maar!
Kwak
pi_120243152
ik haat winkelen in een winkel :X En ik help een vriendin die normaliter workshops met dat soort dingen aanbiedt. Nou hoef ik geen workshop, maar alleen de spullen :P

Zij verdient wat centjes, ik hoef niet naar een winkel. Da's win = win
pi_120243214
Lekker man! Gamba's! :D
  woensdag 12 december 2012 @ 20:44:03 #247
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_120243376
Win inderdaad Aurum.. succes met haken :D

Nog maar 5 dagen vroege dienst...
Trusten
pi_120243389
ja echt! Mijn lief was weer eens verrast met mijn superkookskills (soms verras ik mezelf nog weleens :D )
  woensdag 12 december 2012 @ 20:51:50 #249
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_120243771
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 19:41 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Dat is een oude vriend van me. Bert is tof.
  woensdag 12 december 2012 @ 21:03:49 #250
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_120244395
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 20:51 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Dat is een oude vriend van me. Bert is tof.
Ohja joh :D Wat tof! Ik word altijd vrolijk van hem, met z'n gezang ("LAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!")
pi_120244560
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 20:26 schreef Nallie het volgende:
Kerstkransje :9
1 kerstkransje is geen kerstkransje :{w
pi_120244687
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 21:07 schreef Perruche het volgende:

[..]

1 kerstkransje is geen kerstkransje :{w
Nou ik moet toegeven dat ik gewoon genoeg had :@
Nieuwe ervaring ;) en ik moet van mezelf tot kerst doen met dit zakje :D
pi_120245204
O: griekse yoghurt met honing
T: banaan; warme chocomel
L: sla met spekjes, feta, lente-ui, paprika, pijnboompitten en honing/mosterd/olijfolie dressing
T: gekookt ei
B: half uur wandelen
D: pasta met zalm, roomkaas, room, witte wijn, bieslook en kaas
T: plakjes grillworst, brie op toastjes
pi_120245867
Lekker Xennia!

Mijnes:

O: havermout, banaan, cacao
L: dubbele speltbh kipfilet, paar happen van mn broccoli salade, smaakte me niet zo
T: rijstwafel pindakaas, mandarijn
D: quinoa met pesto, geroosterde aubergine/courgette/paprika, geitenkaas en pijnboompitjes
T: kerstkransje en nog een mandarijn
B: fysio en oefeningen

Niet heel veel als ik t zo zie. Maar gaat wel weer de goede kant op qua figuur :)
pi_120246722
Ik ga mezelf trakteren op deze:

pi_120248815
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 21:46 schreef MarMar het volgende:
Ik ga mezelf trakteren op deze:

[ afbeelding ]
Die is mooi O+

Yoga ging nog best goed, zo na het griepje *O*

-edit- op mijn lijstje mag nog een stukje mislukte cake. Freud heeft morgen een bake off op het werk :+

[ Bericht 5% gewijzigd door An24 op 12-12-2012 22:50:12 ]
  Vis een optie? woensdag 12 december 2012 @ 23:00:46 #257
70532 loveli
N
pi_120251025
Maakt Freud een kans/goede cake?
crap in = crap out
pi_120251418
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 23:00 schreef loveli het volgende:
Maakt Freud een kans/goede cake?
Het zijn allemaal IT' ers dus ik denk het wel _O-
pi_120252607
Hoi! Niet bijgelezen...
Lijstje van vandaag:
O 2 gekookte eitjes, 2 bth kip en pindakaas
L 4 bth ham, smeerkaas
D champignonsoep, tartaar, broccoli, aardappels
T 2 mandarijnen
S rondje krachttraining
T 250 gram kwark.
Best wel aardig lijstje. Niet heel veel denk ik, maar ik had niet zo'n trek.
Als ik nu mn armen strek gaan mn armen wat trillen, dus iig wel zwaar genoeg getraind..

Edit + 1 bth pindakaas. Nu lekker slapen/boek lezen

[ Bericht 9% gewijzigd door the85mc op 13-12-2012 00:08:15 ]
pi_120254034
De jurk van loveli is moooooi O+. Plakbh uittesten voor de blote rug, schoenen vinden en ik ben klaar voor het gala :P.
pi_120254672
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 20:32 schreef _aurum_ het volgende:
het was hier 2 graden vandaag en ook ik zag een meisje met een jurkje en een vestje aan op de fiets zitten :') En het was echt zo'n zomervestje :X

Ik heb voor de kerstvakantie wat wol besteld en ik ga proberen een col te haken. Dit wordt of een echt succes of ik slinger na een week de wol en de haaknaald over het balkon :D
Ik heb nog goed een week om een stropdas te haken. Morgen misschien toch maar eens een poging gaan wagen. :D
Doe wat je niet durft.
  Vis een optie? donderdag 13 december 2012 @ 05:54:03 #262
70532 loveli
N
pi_120256734
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 00:17 schreef Chicolate het volgende:
De jurk van loveli is moooooi O+. Plakbh uittesten voor de blote rug, schoenen vinden en ik ben klaar voor het gala :P.
Tof! Na afloop pics op FB? :P
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 13 december 2012 @ 06:18:35 #263
70532 loveli
N
pi_120256749
Die witte cashmere met lange mouwen is er nu in 3 maten, blauw nu ff niet.
http://www.hm.com/nl/prod(...)74-B#article=06274-B
crap in = crap out
pi_120256766
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 23:08 schreef An24 het volgende:

[..]

:D. Leuk man, een bake-off!
pi_120256874
Hehehe, ik dacht dat dit jurkje misschien wat zou zijn voor Uniek, maar toen vond ik een "aan foto:" :D
Doe wat je niet durft.
  Vis een optie? donderdag 13 december 2012 @ 07:21:56 #266
70532 loveli
N
pi_120256913
Oh crap, deceptie.
crap in = crap out
pi_120256924
mogge
quote:
10s.gif Op donderdag 13 december 2012 07:15 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Hehehe, ik dacht dat dit jurkje misschien wat zou zijn voor Uniek, maar toen vond ik een "aan foto:" :D
Fabulous!
pi_120256931
ORCH... vannacht amper een oog dicht gedaan, slaap ik eindelijk, gaat de wekker van mijn huisgenoot zo belachelijk hard af (drie kwartier voordat ik moet opstaan), dat ik gewoon woord voor woord kan horen wat er gezegd wordt op de radio (sterker nog, nu is mijn wekker af gegaan en de zijne overstemd te mijne). Verder ben ik vrolijk hoor *vloek*

Plan van de dag:
O. 2 boterhammen met honing
T. 1 boterham met pindakaas
L. 2 boterhammen met pindakaas
T. Schoolkoekje
D. Klein broodje Subway *daarna met vrienden naar de bios*
T. 2 appels met yoghurt en kaneel
pi_120256951
Mogge!!

Heb besloten dat ik voor kerst een sleutelring kado ga maken met labels met daarop heel veel verschillende kado's.
Probleem opgelost :+
pi_120256971
Jammer he, van dat jurkje?! :D Ik vond het jurkje er best tof uitzien op het H&M plaatje. :D

En wat is het bijbehorende probleem Ml? :D
Doe wat je niet durft.
pi_120256975
Vriendje is aan het mopperen op 'het vrije school brood' dat je niet normaal kan beleggen en meenemen.
mopperkont O+ speltbrood O+
pi_120257187
Morning!

Dat jurkje :D

Ik mis groente CotS!

Begon de ochtend weer goed door een stukje vinger af te schaven *O*
pi_120257242
Ik snap eigenlijk niet zo goed dat jullie dat een 'jurkje' noemen! :D _O-

Auwww, pijnlijk Nallie! Voorzichtig aan de rest van de dag, hè. ;) :*

O: croissantje, latte, glaasje sap
T: handje amandelen, appel
L: 2 volk. boterhammen pindakaas
T: banaan, soepje, stukje chocola?
D: couscous-salade met tomaat en avocado, iets met kip
T: bakje kwark met muesli
pi_120257311
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 06:18 schreef loveli het volgende:
Die witte cashmere met lange mouwen is er nu in 3 maten, blauw nu ff niet.
http://www.hm.com/nl/prod(...)74-B#article=06274-B
Ik heb de blauwe nu aan!
pi_120257346
mogguh! 3x raden wie er weer om 0500 wakker was? }:|

T: gehaktballetjes
L: denk gebakken eitjes
T: handje noten
D: moet ik nog verzinnen
pi_120257416
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 08:28 schreef _aurum_ het volgende:

Wij samen O+ ;)
pi_120257420
Damnit. Ben te laat op kantoor, heb geen ontbijt op, en mijn nagellak zit niet Meer mooi. Maar tijdens het werk steeds een nageltje doen dan :D
  donderdag 13 december 2012 @ 08:40:10 #278
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_120257467
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 08:28 schreef _aurum_ het volgende:

T: gehaktballetjes
L: denk gebakken eitjes
T: handje noten
D: moet ik nog verzinnen
Wat laat ja o+

Dat jurkje, Henk wat doe je met me.. Damn

Cots, je mag sowieso elke dag meer groente
pi_120257488
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 08:35 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Wij samen O+ ;)
ook al 3 keer achter elkaar? Ik hoop het niet :X
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 08:35 schreef Perruche het volgende:
Damnit. Ben te laat op kantoor, heb geen ontbijt op, en mijn nagellak zit niet Meer mooi. Maar tijdens het werk steeds een nageltje doen dan :D

Jij werkt toch met allemaal mannen? Ik zie je al zitten :+
pi_120257519
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2012 08:40 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Wat laat ja o+

Dat jurkje, Henk wat doe je met me.. Damn

Cots, je mag sowieso elke dag meer groente
Vandaag weinig, maar gemiddeld eet ik er 350gram van bij een maaltijd hoor :) Ik gooi gewoon de dagelijkse portie in mijn avondeten
pi_120257592
Mogguh!

Ik weet niet of het de vitamine D is die ik neem (dacht normaal dat het B6 was) maar ik droom echt vaak de laatste tijd. Ook dat ik het onthoud, zo awesome! :D
quote:

[..]

:{w wij IT'ers kunnen ook best wel andere dingen hoor :P
pi_120257615
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 08:41 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

ook al 3 keer achter elkaar? Ik hoop het niet :X
Op dit moment maakt ik gemiddeld nachten van vier uur, dus het hangt er vanaf hoe laat ik poog te slapen
pi_120257656
Mogge :)

Feestje vandaag, de scootmobiel vertrekt vanmiddag *O*

lijstje:
T: cappuccino, banaan
B: lopen naar de fietsenmaker, fietsend terug (er is goed gestrooid :) )
L: zelfgemaakte volkorenwrap met zalm, rauwkost, roomkaas
T: cappuccino, plakje muffincake (ik had beslag over, in een cakevormpje gegoten :) )
B: fietsen naar het ziekenhuis, en weer terug. Morgen mag schoonmoeder als het goed is naar huis, met hulp van thuiszorg *O*
D: lasagna met saus van tomaten met groentes erdoor (broccoli, wortel, paprika, ui)
T: tiramisu
pi_120257670
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 08:49 schreef V1z0R het volgende:
Mogguh!

Ik weet niet of het de vitamine D is die ik neem (dacht normaal dat het B6 was) maar ik droom echt vaak de laatste tijd. Ook dat ik het onthoud, zo awesome! :D

[..]

:{w wij IT'ers kunnen ook best wel andere dingen hoor :P
Ik merk ook dat ik beter slaap en meer dromen onthou :P Maar bij mij zijn er zoveel factoren waardoor ik beter slaap dat ik helemaal niet met zekerheid kan zeggen dat het de D3 is.. al speelt het denk ik wel een rol.
pi_120258192
Je zou voor de lol eens Malarone moeten slikken, daar ga je pas raar van dromen. :D

En Uniek, wat zou je leuk vinden qua jurk? Hij moet warm zijn, je stokjes en buik op de juiste manier uit laten komen, maar wat vind je een mooie kleur? En wat mag het kosten?
Ik vond de H&M jurk in de shop er best leuk uitzien overigens. :D Gewoon een mooie, enorm warme jurk. Dat was zegmaar totdat ik de foto zag van een model met de jurk aan. :P
Doe wat je niet durft.
pi_120258411
Ik had geen last van rare dromen met Malarone.

:* voor de slechte slapers, vervelend!

Verder: goedemorgen c_/
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_120258442
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 08:43 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Vandaag weinig, maar gemiddeld eet ik er 350gram van bij een maaltijd hoor :) Ik gooi gewoon de dagelijkse portie in mijn avondeten
Ja maar het gaat toch om je lijstje van vandaag? Niet gemiddeld?
Als je een salade bij je lunch eet vanmiddag komt je ook op je gemiddelde :)
pi_120258573
Planning:

O: havermout, banaan, kokos
L: dubbele speltbh met geitenkaas, salade van kikkererwten, tomaat en tonijn
T: rijstwafel pindakaas
S: uurtje sportschool
D: ik heb nog champignons die op moeten, misschien een omelet
T: kwark met iets
pi_120258736
Uniek! Ik zou voor een kort wijd jurkje gaan!
pi_120259000
Even tussendoor hè, volgens mij zijn alle taartenbakken websites in comic sans. >:O
Doe wat je niet durft.
pi_120259175
quote:

[..]

ik werk ook in de IT en mijn man ook. Maar grappig genoeg ken ik best veel IT'ers die erg goed kunnen koken :D
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_120259568
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:01 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Even tussendoor hè, volgens mij zijn alle taartenbakken websites in comic sans. >:O
fyi haaksites ook :X mijn lief had er al commentaar op :D
pi_120259601
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:01 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik ging gelijk tjekken, maar die van een vriendin van me gelukkig niet :P gewoon netjes arial.
pi_120259606
Dat lettertype moet verboden worden ;)
Al vond ik het ook geweldig vroeger :@
pi_120259613
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:21 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

fyi haaksites ook :X mijn lief had er al commentaar op :D
Dat zijn natuurlijk allemaal van die geflipte huisvrouwen die een hobby hebben en nu dus een leuk lettertype hebben gekozen voor hun website. :D
Wat een hel is het he?! :D
Doe wat je niet durft.
  donderdag 13 december 2012 @ 10:28:08 #296
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_120259747
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:22 schreef Skoap het volgende:
Dat lettertype moet verboden worden ;)
Al vond ik het ook geweldig vroeger :@
Jaaa ik had ook werkstukken met Comic Sans vroegahhh :D
pi_120259807
Maar vroegah was Comic Sans ook leuk.
En toen werden we volwassen. :P
Doe wat je niet durft.
pi_120259991
Net als word-art :7

Zwart/groene titel en de blauw/oranje ondertitel... :')
pi_120260009
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:36 schreef V1z0R het volgende:
Net als word-art :7
oja, ook zo vet! Hihi
pi_120260398
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:23 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Dat zijn natuurlijk allemaal van die geflipte huisvrouwen die een hobby hebben en nu dus een leuk lettertype hebben gekozen voor hun website. :D
Wat een hel is het he?! :D
ja echt :X En dan van die web 1.0 websites met glittertjes enzo :D
pi_120260451
Ik was eigenlijk best nog wel verbaasd over hoe goed mijn websites er tien jaar geleden uitzagen, niet echt heel ouderwets eigenlijk :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')