abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120303433
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 14:28 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Omdat ik je Z&G vol zag spammen!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D verveling haha

en zie de spoiler van mijn vorige reactie O+

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2012 14:29:24 ]
  vrijdag 14 december 2012 @ 14:36:17 #102
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_120303760
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:55 schreef Musique het volgende:
Wow, dat zijn nog eens een paar testen Skippy!

Gisteren kreeg ik terwijl ik boodschappen aan het doen was kramp in mijn onderbuik (volgens mij daar waar mijn baarmoeder zit, iig op een plek waar ik nooit kramp heb, heel laag in de buurt van mijn blaas. Het was zelfs zo heftig dat ik mijn karretje moest laten staan en even naar de WC moest om te kijken of alles nog goed was. Dat was gelukkig zo :) Na een kwartiertje ebte het weer weg. Nu is het nog wel iets gevoelig daar maar verder geen last meer.

Zou dat nou een eisprong geweest kunnen zijn? Ik zit in mijn vruchtbare periode nu.
Ik heb dat twee weken geleden gehad. Kreeg ineens een enorm stekende pijn daar waar mijn linker eierstok zit. Zo erg dat ik er misselijk van werd. Duurde een kwartier, toen was het weg. Maar goed, mijn situatie is wat anders omdat ik geen eisprong heb en daarvoor in het ziekenhuis loop. Maar had toen wel grote eitjes die mogelijk toch zelf zijn gesprongen... in ieder geval herkenbaar. Voor mezelf weet ik vrijwel zeker dat het wel een eisprong was want had die dag ook enorm kleverig slijm verloren (nooit eerder gehad) en nu... twee weken later... heb ik ineens bloedverlies.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_120305498
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:55 schreef Musique het volgende:
Wow, dat zijn nog eens een paar testen Skippy!

Gisteren kreeg ik terwijl ik boodschappen aan het doen was kramp in mijn onderbuik (volgens mij daar waar mijn baarmoeder zit, iig op een plek waar ik nooit kramp heb, heel laag in de buurt van mijn blaas. Het was zelfs zo heftig dat ik mijn karretje moest laten staan en even naar de WC moest om te kijken of alles nog goed was. Dat was gelukkig zo :) Na een kwartiertje ebte het weer weg. Nu is het nog wel iets gevoelig daar maar verder geen last meer.

Zou dat nou een eisprong geweest kunnen zijn? Ik zit in mijn vruchtbare periode nu.
Zo'n heftige pijn heb ik ook wel eens gehad ongeveer halverwege mijn cyclus. Denk zelf inderdaad de eisprong.
pi_120306912
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 14:36 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ik heb dat twee weken geleden gehad. Kreeg ineens een enorm stekende pijn daar waar mijn linker eierstok zit. Zo erg dat ik er misselijk van werd. Duurde een kwartier, toen was het weg. Maar goed, mijn situatie is wat anders omdat ik geen eisprong heb en daarvoor in het ziekenhuis loop. Maar had toen wel grote eitjes die mogelijk toch zelf zijn gesprongen... in ieder geval herkenbaar. Voor mezelf weet ik vrijwel zeker dat het wel een eisprong was want had die dag ook enorm kleverig slijm verloren (nooit eerder gehad) en nu... twee weken later... heb ik ineens bloedverlies.
Wat goed dat het dan toch op gang is gekomen! Ik ken je geschiedenis niet, maar ben je met een hormonenkuur bezig?
pi_120306950
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:37 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

SDM, ik ben wel benieuwd waarom ze dat speciaal om 05.30 uur doet. Kon ze niet gewoon om 07.00 uur testen? Beter voor je slaap :P . Maar, ik hoop dat het gelukt is :Y) .

Het was wel een beetje afgesproken hoor, ze begint met werken om 7.00 vandaar :P
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
  vrijdag 14 december 2012 @ 16:29:08 #106
52229 Chanty
pi_120307955
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 15:58 schreef Musique het volgende:

[..]

Wat goed dat het dan toch op gang is gekomen! Ik ken je geschiedenis niet, maar ben je met een hormonenkuur bezig?
Ik spuit hormonen ja, alleen moest ik de cyclus toen afbreken omdat ik teveel eitjes had, had er sowieso al 3 van 18mm en nog wat kleinere. Dus dan is het einde oefening. Alleen kan het dus wel gebeuren dat de eitjes nog doorgroeien en springen. Helaas konden we er niks mee want je weet niet hoeveel er zijn gesprongen ;( En in het ziekenhuis hadden ze geen tijd voor een echo. Dus ben nu weer aan het wachten tot ik weer met een nieuwe ronde mag starten.
Dus ja, t is niet echt dat er iets op gang is gekomen of zo.
pi_120339199
Chanty, die laatste keer, waren de eitjes toen uit zichzelf gaan groeien, dus zonder hormonen? En wanneer mag je nu weer starten met spuiten?

Ik ben gisteren weer begonnen met de nieuwe Clomidkuur, de bloeding is bijna gestopt, dus we kijken weer vooruit :s)
pi_120340554
Hmm da's dan ook flut Chanty. Heb je dan eindelijk eitjes die groeien, zijn het er teveel... Ik hoop voor je dat het heel snel raak is en blijft plakken!

Babbel, veel succes met deze ronde! Septemberkindjes zijn heel leuk heb ik horen zeggen ;)

ik wil ook hééééél graag een septemberkindje.
  zaterdag 15 december 2012 @ 17:24:54 #109
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_120344509
:* Voor Chanty. Echt heel rot dat deze ronde niets heeft opgeleverd -O- . Ik ben niet zo heel erg thuis in de hormoonspuiterij e.d. Een nieuwe ronde betekend van voor af aan weer beginnen met spuiten en dan zien hoeveel eitjes er deze keer groeien?

En een soort van jompel voor ons aller Babs *O* -soortvan

-----------------------

Zeg menschen, uit zo'n zorgverzekering is ook niet te komen hè? :'( Hebben jullie jullie polis nog aangepast met de kijk op een hopelijk veranderende gezinssituatie? Ik heb momenteel alleen een basisverzekering. Daar zit wel wat kraamzorg etc. bij, maar geen idee hoe veel je eigenlijk nodig gaat hebben. Iemand een schatting en een advies van wat handig is?
pi_120344908
Skippy ik kon destijds mijn verzekering op hogen toen ik me aanmelde voor kraamzorg etc. Dit was bij ohra. Ik zou sowieso niet je eigen risico ophogen zodra je 1 keer opgenomen word in t ziekenhuis ben je t in keer kwijt.
pi_120346885
inderdaad een zo laag mogelijk eigen risico nemen want zwanger zijn/bevallen kost geld (zeker als je naar het ziekenhuis moet)
ik ben twee jaar terug toen ik ook net zwanger was over gestapt van jongeren verzekering naar gezinnen verzekering (cz) voodeel onder andere daarvan is dat je ook geen eigen risico voor kraamhulp hoeft te betalen (en nog wel wat meer mbt zwanger zijn /bevallen maar dat weet ik zo niet meer uit mn hoofd..
  zaterdag 15 december 2012 @ 18:49:30 #112
52229 Chanty
pi_120346900
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 14:26 schreef Babbel1 het volgende:
Chanty, die laatste keer, waren de eitjes toen uit zichzelf gaan groeien, dus zonder hormonen? En wanneer mag je nu weer starten met spuiten?

Ik ben gisteren weer begonnen met de nieuwe Clomidkuur, de bloeding is bijna gestopt, dus we kijken weer vooruit :s)
Nee mijn eitjes groeien helemaal niet uit zichzelf. Ik reageerde op niet op de clomid, daarom dus een stap verder naar hormonen spuiten. Ik had eigenlijk 2,5 week geleden weer moeten starten, alleen toen had mijn lichaam de eitjes dus nog steeds niet afgebroken ondanks medicatie. Dus zit nu weer aan de pillen om de boel op te schonen en heb de 21ste controle. Als de eitjes dan genoeg gekrompen zijn, mag ik denk ik in het nieuwe jaar weer starten met spuiten.

Babbel succes met de nieuwe ronde en hopelijk deze keer wel een plakkertje :*

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 17:24 schreef ProjSkippy het volgende:
:* Voor Chanty. Echt heel rot dat deze ronde niets heeft opgeleverd -O- . Ik ben niet zo heel erg thuis in de hormoonspuiterij e.d. Een nieuwe ronde betekend van voor af aan weer beginnen met spuiten en dan zien hoeveel eitjes er deze keer groeien?

En een soort van jompel voor ons aller Babs *O* -soortvan

-----------------------

Zeg menschen, uit zo'n zorgverzekering is ook niet te komen hè? :'( Hebben jullie jullie polis nog aangepast met de kijk op een hopelijk veranderende gezinssituatie? Ik heb momenteel alleen een basisverzekering. Daar zit wel wat kraamzorg etc. bij, maar geen idee hoe veel je eigenlijk nodig gaat hebben. Iemand een schatting en een advies van wat handig is?
Ja een nieuwe ronde betekent idd dat er weer een bloeding wordt opgewekt met andere medicatie zodat de boel binnenin wordt opgeruimd en als alles schoon is, dan kun je weer opnieuw starten met spuiten en dan idd hopen dat het bij een of twee eitjes blijft :)

Qua zorgverzekering, wat ik van vriendinnen heb begrepen is basis voldoende om alles te dekken wat je nodig hebt :)
pi_120348446
Je moet dan wel wat bijbetalen voor bijv de kraamzorg. Heb zelf een aanvullende verzekering waarmee ook dat gedekt is plus een deel van de combinatietest bijv en als er iets mis is met het kindje krijg ik meer thuiszorg gratis en dergelijke. Het is idd een heel werk om dat allemaal uit te zoeken.
pi_120348787
Overstappen naar een andere zorgverzekering kan zeker lonen, goed de polisvoorwaarden lezen. Vaak betaal je bij alleen een basisverzekering nog een eigen bijdrage voor kraamzorg en moet je een poliklinische bevalling ook zelf betalen. Er zijn aanvullende verzekeringen waar dit ook betaald wordt, net zoals zwangerschapsgym oid.

Let wel dat je bij sommige verzekeraars alleen per 1 januari kunt ophogen/wijzigen.
pi_120355488
Een poliklinische bevalling kost hier in het ziekenhuis meer dan 600,-, kraamzorg is 4 euro per uur, alles bij elkaar loont het absoluut om te kijken naar een aanvullende verzekering. Ik vind de basisverzekering echt niet genoeg om alles te dekken. :)
pi_120367099
Ik zie inderdaad dat het bij mijn verzekering ook nogal wat uitmaakt! Goed idee om dit eens even uit te pluizen..

Ik zit al de hele ochtend te kijken naar babykleertjes, babyfoto's, buikfoto's en nog veel meer liefs.. Ik rammel de pan uit en ik hoop zo dat het snel weer raak is! Ik ben zo benieuwd naar de echo op 24 december.. Ik hoop dat 'ie zegt dat er een ei op springen staat, zodat we weer echt kunnen wachten op een tweede streepje.. O+
pi_120367143
Chanty, ik hoop echt voor je dat je in januari weer mag beginnen, dat wachten is zoo vervelend!
  zondag 16 december 2012 @ 12:12:34 #118
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_120368239
Ik heb maar even een zwangere vriendin van me ingeschakeld. Zij moet ook nog een hoop dingen uitzoeken qua verzekering dus zij houdt me ook even op de hoogte van haar vorderingen.

Wat ik in ieder geval gevonden heb:

- basispakket: als je in het ziekenhuis wilt bevallen zonder medische indicatie dan wordt dat niet gedekt.
- basispakket: bevat wel wat kraamzorg, maar voor de uren wordt ook een eigen bijdrage gerekend.

- voor (aankomende) zwangeren is het niet handig om het eigen risico omhoog te gooien, want de kans dat je dat gaat opgebruiken is best aanwezig.

Nog meer mensen met goede aanvullingen en tips? Ik ben er nog steeds niet over uit wat nou het handigst is om te doen.

En stel, je hebt een wat minder prettige zwangerschap en je wilt daarom toch sommige dingen wat vaker laten nakijken om meer zekerheid te hebben of alles wel goed is. Wordt dat dan gedekt door de basisverzekering?

Hellup :D.

Edit: Ik heb maar even een nieuw topic gestart: OUD / Kinderwens en zorgverzekering 2013

[ Bericht 1% gewijzigd door ProjSkippy op 16-12-2012 12:41:02 ]
pi_120370148
Nee, niet door de basis. Dan moet je echt aanvullende verzekeringen vergelijken. Bij FBTO krijg je een extra echo vergoed, bijvoorbeeld.
Home is where the O+ is...
  zondag 16 december 2012 @ 13:38:12 #120
52229 Chanty
pi_120370665
Wij hebben standaard al een aanvullend pakket, maar zal inderdaad even uitzoeken of een ziekenhuisbevalling zonder medische indicatie daarbij zit. Moet er niet echt aan denken om thuis te moeten bevallen en heb geen idee wat zoiets kost als je het zelf moet betalen.
pi_120371263
Babbel, hoop dat je idd de 24e een mooi ei klaar ziet staan om te springen! Fijn dat je weer met chlomid mag beginnen.
Chanty, duim voor je dat de volgende ronde wel naar wens gaat verlopen en dat het bij 1 of 2 mooie eitjes blijft.
Iedereen die het kan gebruiken: :* Ik lees wel alles mee, maar niet alles blijft hangen vrees ik :@

Hier een wat rare buik. Zit, als het goed is, in m'n vruchtbare periode. Gisteren had ik een soort van 'spierpijn' gevoel in mijn onderbuik, rond het gebied van m'n baarmoeder. Raar!

Wat betreft zorgverzekering: Ik heb vanwege wat medische dingetjes al een hogere aanvullende verzekering. Wel net overgestapt naar Agis ivm collectiviteitskorting. Zie er oa staan bij de comfort polis:
-75 euro p.j. voor zwangerschapscursus
-Volledige eigen bijdrage bij bevalling in het ziekenhuis
-100% voor 27 behandelingen bij een fysio
-50 euro eenmalig voor heupondersteuningsband bij zwangerschap
-Volledig voor de wettelijke eigen bijdrage voor kraamzorg
-5 dagen 5 uur kraamzorg na ziekenhuisopname
-0 euro voor verloskundige
pi_120374605
Gelukkig heb ik dat gedoe met de zorgverzekeringen niet meer. Hier word alles 100 procent vergoed :) Alleen kennen ze geen kraamzorg hier, da's dan wel jammer.

Ik neem trouwens plaats op het wachtbankje.
pi_120375575
Musique waar woon je dan?
pi_120377620
Ik ben heel uitgebreid verzekerd en krijg geloof ik alles vergoed, ook een poliklinische bevalling zonder medische indicatie.
Voor de medische hulp na mijn miskraam heb ik ook niks hoeven te betalen, zelfs geen eigen risico of eigen bijdrage. Ben er wel blij mee eigenlijk.
pi_120377899
(Zandsculptuur...bij mij kwam de rekening kort na de uitgerekende datum, zo'n zes maanden na curettage; was alleen eigen bijdrage, maar viel me behoorlijk rauw op m'n dak...volgens mij meer nog vanwege m'n geweldige staat van zijn ivm de datum.)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')