abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120173481
quote:
Massale verontwaardiging over dood grensrechter
De dood van de overleden grensrechter uit Almere heeft tot veel verontwaardiging geleid. De KNVB overweegt om komend weekend op alle voetbalvelden stil te staan bij z'n overlijden.
Er waren zondag vier of vijf voetballers van Nieuw Sloten betrokken bij de mishandeling van grensrechter Richard Nieuwenhuizen die maandag overleed. Dat zei voorzitter Marcel Oost van de Almeerse amateurvoetbalclub SC Buitenboys gisteravond.
Op dit moment zitten drie spelers van de Amsterdamse club vast.
Volgens Oost is het slachtoffer na afloop van de zeer grimmig verlopen wedstrijd door vier of vijf spelers van het bezoekende team naar de grond getrokken en daarna herhaaldelijk geschopt en geslagen. Het slachtoffer is naar huis gegaan, heeft daar even op bed gelegen en is daarna teruggekeerd naar het voetbalveld om een andere wedstrijd te bekijken. Daar werd hij onwel.
Activiteiten
Het bestuur van voetbalvereniging Nieuw Sloten liet maandagavond in een verklaring weten dat alle activiteiten van de club worden opgeschort. "De trainingen van al onze teams zijn voor deze week afgelast. We hebben na overleg met de KNVB uit respect voor de familie van het slachtoffer besloten dat onze teams komend weekend geen wedstrijden spelen.''
Royement
De club besloot zondag al het bewuste team uit de KNVB-competitie te halen. Het lidmaatschap van de drie verdachten is ontbonden. "Zij kunnen nooit meer lid worden van onze vereniging. Zodra hun betrokkenheid officieel is vastgesteld, zullen wij deze personen ook bij de KNVB voordragen voor een levenslang royement.''
Teleurgesteld in KNVB
Ook is Oost zwaar teleurgesteld in de KNVB. De voetbalbond heeft het volgens hem ernstig laten afweten. "Een beetje ondersteuning was welkom geweest. Naast alle verdriet zorgt dat voor extra woede'', aldus de voorzitter maandag.
"Als iemand een gele kaart krijgt, weten ze ons meteen te vinden. Maar nu horen we niets. We zijn allemaal vrijwilligers. We hadden best wat advies kunnen gebruiken over hoe we hier mee om moeten gaan.''
Afspraak KNVB en Buitenboys
Volgens de bond was echter de afspraak gemaakt om maandagavond met elkaar om de tafel te gaan zitten. "Het gaat hier om menselijk leed. We proberen zo goed mogelijk in te spelen op de situatie en de club te helpen. Hoe, dat is afhankelijk van wat de club wil'', aldus de KNVB-woordvoerder.
'Verschrikkelijk'
KNVB-woordvoerder Rob de Leede heeft er geen woorden voor. “ Het is verschrikkelijk.”
“We zien dat het aantal incidenten afneemt door het strengere beleid van de KNVB. Maar dan zie je toch weer dat er op zo’n zondagmiddag een paar gekken het in hun hoofd halen om iets te doen wat normale mensen niet zouden bedenken”, aldus De Leede.
Excuses
Het bestuur van SC Buitenboys heeft zondagavond van de clubleiding van sv Nieuw Sloten schriftelijke excuses ontvangen voor het geweld tegen de grensrechter. Op de site van de de club staat dat dit soort zaken niet op de voetbalvelden hoort en dat er alles aan gedaan moet worden op dit soort excessen te voorkomen.
quote:
Zaak grensrechter: Wat voor straffen hangt de verdachten boven het hoofd?
De twee 15-jarigen en een 16-jarige jongen uit de B1 van Nieuw Sloten die de grensrechter afgelopen zondag in Almere in elkaar zouden hebben geschopt en geslagen, worden door het OM beschuldigd van doodslag, mishandeling en openlijk geweld. Wat voor straf hangt de tieners boven het hoofd?

Strafrechtadvocaat Floris Holthuis zegt dat er een nieuwe wet voor het adolescentenstrafrecht, een tussenvorm van jeugd- en volwassenenstrafrecht. De wet is al aangenomen door het parlement, maar nog niet in werking. Daarom kunnen de drie nog de 'oude' maximumstraffen opgelegd krijgen.

De drie worden beschuldigd van doodslag, mishandeling en openlijk geweld. Volgens Holthuis kan voor al deze verdenkingen de maximumstraf worden opgelegd.

Dit hangt de jonge verdachten boven het hoofd:

De 16-jarige verdachte hangt naar verwachting nog niet de nieuwe maximumstraf van 4 jaar jeugddetentie boven het hoofd, maar de huidige 2 jaar. Voor de 15-jarige verdachten is de maximale gevangenisstraf momenteel 1 jaar.

Daarnaast kan de rechter jeugd-tbs bevelen. Dat is maximaal 3 jaar, waarvan 1 jaar voorwaardelijk. Deze termijn kan twee keer met 2 jaar verlengd worden, waardoor de jeugd-tbs maximaal 7 jaar kan duren, zegt advocate Maartje van Megen. De tbs kan opgelegd worden als een verdachte lijdt aan een geestelijke stoornis en als er gevaar voor herhaling is.

Er bestaat ook nog de mogelijkheid dat de 16-jarige als volwassene wordt berecht. Advocate Maartje van Megen hierover: "De rechter beoordeelt deze mogelijkheid aan de hand van de ernst van het feit, de persoon van de dader en de omstandigheden waaronder het feit is begaan." Berechting als volwassene betekent dat de straffen flink omhoog kunnen.

Van Megen verwijst naar de moord op een Amsterdamse garagehouder, waarvoor een 16-jarige jongen 18 jaar cel kreeg opgelegd. Levenslang kan niet aan minderjarigen worden opgelegd, ook niet als het volwassenenstrafrecht op hen wordt toegepast.

Alleen contact met advocaat

De jonge verdachten in de voetbalzaak zitten sinds hun arrestatie in zogeheten beperkingen en mogen uitsluitend contact hebben met hun advocaat. Het voorarrest van jongeren kan worden verlengd tot aan de uitspraak van de rechter.

Vandaag beslist de onderzoeksrechter of de jongens de komende 14 dagen vast kunnen blijven zitten.
quote:
Molestatie grensrechter op foto

Foto’s van de jubilerende Buitenboys-keeper Nando (16) spelen een grote rol in het politieonderzoek naar de dodelijke mishandeling van grensrechter Richard Nieuwenhuizen. Daarop zouden de schoppartij en de daders zijn vastgelegd.

„Ik zou tegen Nieuw-Sloten mijn driehonderdste wedstrijd spelen en werd voor de wedstrijd nog gehuldigd op de middenstip”, aldus de havo 5-scholier. „Mijn zus was er om foto’s te maken van deze, voor mij speciale wedstrijd.”

De keeper van Buitenboys B3 aarzelde geen moment toen hij zag dat Nieuwenhuizen achterna werd gezeten door zijn razende belagers. „Ik zag vanuit mijn ooghoek hoe Richard met nog slechts een schoen aan rennend voor ze probeerde te vluchten. Ik ben naar hem toe gesprint om zijn belagers van hem af te duwen.
quote:
Grensrechter mensonterend behandeld
„De spelers van Nieuw Sloten zijn niet alleen verantwoordelijk voor de dood van Richard, ze hebben hem aan het eind van de tweede helft en later in de kantine mensonterend behandeld. Dat steekt enorm”, vertelt Igor van Gelderen, die als technisch manager van Buitenboys ooggetuige was van het drama.
Twee walgelijke momenten staan in mijn geheugen gegrift. Vlak voordat Nieuw Sloten B1 in de slotfase de 2-2 scoorde, gleed Richard onderuit op het gladde veld. In plaats van hun doelpunt te vieren, renden ze op Richard af, die nog op de grond lag, en begonnen hem sarcastisch uit te lachen. Heel denigrerend”, vertelt Van Gelderen.
„En na afloop, in de kantine, hadden ze bepaald geen berouw van hun daden. Integendeel. Ze straalden een soort voldoening uit dat het hen toch gelukt was om te hebben gevochten. Toen ze ons clubgebouw verlieten, riepen ze, met een smalende grijns: Fijne dag hè, grensrechter…
quote:
Leerlingen geschorst na goedkeurende uitlatingen over daders
Er is grote onrust ontstaan op het Huygens College in Amsterdam. Twee verdachten van de mishandeling waarbij grensrechter Richard Nieuwenhuizen om het leven kwam, zitten op deze school.
De directie probeert de gemoederen kalm te houden maar moest gisteren leerlingen schorsen. Zij lieten zich op Twitter goedkeurend uit over de molestatie.

Een van de twee leerlingen twitterde 'Free Yassin' over een van de verdachten. Volgens schooldirecteur Rick d'Ancona zijn tot nu toe twee leerlingen geschorst, maar zullen er meer volgen.

Zo'n tweet is natuurlijk een schorsing waard De leerlingen hebben niet altijd door wat voor impact hun berichten hebben op internet en door hoeveel mensen die wordt gelezen,' aldus D'Ancona in Het Parool vandaag
Een nieuw topic, met nieuwe kansen. Regels voor dit topic:
-generaliseren en discrimineren is niet als in andere topics niet gewenst
-persoonlijk worden is ook niet gewenst

Posts zoals hierboven en andere nutteloze, policyonverschrijdende posts zullen worden gedelete. Verder is het logisch dat je hier ook eens kijkt naar het feit dat jeugdige marokkanen nou eenmaal oververtegenwoordigd zijn bij de pliessie, daar hoeft het geen vier topics lang over te gaan, dit topic gaat over deze misdaad.

Laatste kans, anders blijft de reeks dicht.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_120173519
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 23:15 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Suid-Afrika.
Even nog volledig offtopic dan.

_O_
When your drunk the old woman tastes like a virgin... Crap!
pi_120173554
Kut volk die dit op zijn geweten heeft!
pi_120173576
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 23:16 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Even nog volledig offtopic dan.

_O_
Ben je er ooit geweest?

Echt niets mooiers dan een echte Braai op de savanne op een Plaas met Afrikaners en die muziek.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_120173729
Vleis, reis, aardappele en millies. O+
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  Moderator maandag 10 december 2012 @ 23:22:21 #6
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_120173744
grensrechter, junioren, ontopic?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_120173792
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 23:22 schreef sp3c het volgende:
grensrechter, junioren, ontopic?
Ah toe nou!
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_120173809
quote:
14s.gif Op maandag 10 december 2012 23:18 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ben je er ooit geweest?

Echt niets mooiers dan een echte Braai op de savanne op een Plaas met Afrikaners en die muziek.
Een keertje voor een ex werkgever ben blijven hangen toen [ :') ] maar nu gaan we maar weer on-topic.
pi_120173882
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 23:23 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Een keertje voor een ex werkgever ben blijven hangen toen [ :') ] maar nu gaan we maar weer on-topic.
It grows on ya, ben er zelf ook zo terecht gekomen en gebleven. :@

Maar oke idd.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_120173948
On topic ja? Ok:

swagboy036 ‏@DentaJunior_
GRATIS BLOEMEN OPHALEN BIJ BUITENBOYS VELD 1 ze liggen op de grond

swagboy036 ‏@DentaJunior_
komt een grensrechter bij de dokter. zegt de dokter: ‘oh, ik zie het al. doodgeschopt.’ #lachjerot #topmoppen

^O^
pi_120174126
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 23:25 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

It grows on ya, ben er zelf ook zo terecht gekomen en gebleven. :@

Maar oke idd.
Ben er blijven hangen voor een paar dagen wat niet de bedoeling was ben er ook maar bij ongeluk terecht gekomen. Als ik ooit ergens heen ga voor altijd dan is het toch het Oostblok O+

Maar goed ontopic :')
pi_120174222
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 23:31 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Ben er blijven hangen voor een paar dagen wat niet de bedoeling was ben er ook maar bij ongeluk terecht gekomen. Als ik ooit ergens heen ga voor altijd dan is het toch het Oostblok O+

Maar goed ontopic :')
Ah op die manier, nah ik ben er wel gaan wonen.

Alleen na een bepaalde periode ga je toch de 'stabiliteit' (om 't netjes te noemen) missen van Europa, of 't Westen over 't algemeen. Constant over je schouders kijken is niet echt al te geweldig.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_120174420
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 23:33 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ah op die manier, nah ik ben er wel gaan wonen.

Alleen na een bepaalde periode ga je toch de 'stabiliteit' (om 't netjes te noemen) missen van Europa, of 't Westen over 't algemeen. Constant over je schouders kijken is niet echt al te geweldig.
Dat is wel leuk. Ik snap wat je bedoeld heb aardig wat ''gereisd'' om bepalende redenen voornamelijk in het Oostblok. Toch soms vooral de laatste tijd heb ik weleens in Nederland als ik het nieuws zo lees vooral met dit gebeuren... Waar gaat het heen?
pi_120174500
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 23:36 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Dat is wel leuk. Ik snap wat je bedoeld heb aardig wat ''gereisd'' om bepalende redenen voornamelijk in het Oostblok. Toch soms vooral de laatste tijd heb ik weleens in Nederland als ik het nieuws zo lees vooral met dit gebeuren... Waar gaat het heen?
Oh nee dat sowieso, maar goed als je in een land hebt gewoond waar elke 30 seconden iemand wordt verkracht en elke 30 minuten iemand wordt vermoord dan kijk je niet meer zo op van een grensrechter die doodgetrapt wordt. Maakt 't niet minder erg, maar we hebben het hier in Nederland al gewoon rete-goed, dat mag ook wel een keer gezegd worden.

Goddank zijn dergelijke gevallen echt letterlijk incidenten, hoe ernstig ook. En helaas is er ook niks aan te doen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_120174703
Feit is gewoon dat in Nederland dergelijke ernstige zaken weinig voorkomen, en je ook niks kan doen om het te voorkomen. Niemand kan je tegenhouden iemand gewoon dood te trappen/slaan of noem maar op, het enige dat je tegenhoudt is goed fatsoen.

Alleen jammer dat eens in de zoveel tijd iemand daar blijkbaar schijt aan heeft, maar dergelijke dingen zijn ook niet te voorkomen. Het enige wat je kan doen is dermate hard straffen dat daders er hopelijk wat langer bij stilstaan voor ze hun impulsieve haat botvieren op zo'n man. Maar goed, in 'the spur of the moment' zal dat toch niet gebeuren.

Jammer maar helaas, reëel gezien is 't nou eenmaal zo.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  Admin maandag 10 december 2012 @ 23:45:23 #16
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_120174836
quote:
14s.gif Op maandag 10 december 2012 23:18 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ben je er ooit geweest?

Wat is deze? :o
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_120174859
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 23:45 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ga je mee?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_120174872
quote:
2s.gif Op maandag 10 december 2012 23:38 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Oh nee dat sowieso, maar goed als je in een land hebt gewoond waar elke 30 seconden iemand wordt verkracht en elke 30 minuten iemand wordt vermoord dan kijk je niet meer zo op van een grensrechter die doodgetrapt wordt. Maakt 't niet minder erg, maar we hebben het hier in Nederland al gewoon rete-goed, dat mag ook wel een keer gezegd worden.

Goddank zijn dergelijke gevallen echt letterlijk incidenten, hoe ernstig ook. En helaas is er ook niks aan te doen.
Snap waar je vandaan komt. Toch juist door dit soort incidenten en ieder leven wat op een manier als deze eindigt is tragisch. Toch wakkert het iets aan in dit land Dat zie ik tenminste in de loop der jaren dat er steeds feller word uitgehaald naar alles wat niet in Nederland geboren is.

quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 23:45 schreef yvonne het volgende:

[..]

Er zijn ook Fokkers welke ooit van hun zolderkamer afkomen schijnbaar :o
  Admin maandag 10 december 2012 @ 23:47:28 #19
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_120174945
quote:
17s.gif Op maandag 10 december 2012 23:45 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ga je mee?
M'n zoon is er net 3 weken geweest en vind dat ik er ook heenmoet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Admin maandag 10 december 2012 @ 23:47:45 #20
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_120174962
Ik zit in het verkeerde topic hè :')

pi_120174978
Yvonne

Het is niet een kwestie van willen maar moeten _O_
pi_120174985
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 23:47 schreef yvonne het volgende:

[..]

M'n zoon is er net 3 weken geweest en vind dat ik er ook heenmoet.
Ik ga wel mee dan, want niemand wil met me mee.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_120175034
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 23:17 schreef kurk_droog het volgende:
Kut volk die dit op zijn geweten heeft!
Ik meen me te herinneren dat de verdachten allen mannelijk zijn.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  maandag 10 december 2012 @ 23:57:20 #24
3542 Gia
User under construction
pi_120175439
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 23:49 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Ik meen me te herinneren dat de verdachten allen mannelijk zijn.
Alle mannen het land uit!
pi_120175508
Ah, het is dus een vrouwenprobleem?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')