abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 december 2012 @ 22:23:14 #151
378204 HilaryBanks
Niks te melden.
pi_120209852
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 20:39 schreef cricket het volgende:
Geen fooi geven heeft niets met gierig zijn te maken. Het geven van fooi is flauwekul. Het personeel krijgt gewoon salaris voor hun werk. Je geeft het kassameisje toch ook geen fooi?
Wat een stomme vergelijking :')
Obers (en bezorgers trouwens ook) leveren een dienst. Wat doet een kassatrutje bij de AH precies behalve je wisselgeld terug in je hand stoppen? En dan kijken ze ook nog eens superchaggo en een ''fijne dag nog'' kan er niet eens vanaf, meestal. Gelukkig werk ik bij een chique warenhuis waar aandacht voor de klant voorop staat. :Y
Ik kijk er naar uit om met jullie allemaal leuke, zinloze discussies te voeren die er vervolgens voor zorgen dat ik me rot lach, helemaal alleen achter mijn computertje. HA ha HA ha .. ja oke uitgelachen
pi_120209862
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:20 schreef shaderon het volgende:

[..]

Toch is het in landen als de VS, UK en Australië stukken duurder + er wordt een fooi van zeker 15% verwacht als ze die niet al uit zichzelf in rekening nemen.
In de VS duurder _O- en in de UK duurder, wtf. Daar zijn de boodschappen duurder en het uit eten goedkoper dan hier. Hier is het uit eten gewoon een stuk duurder dan boodschappen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_120210031
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:23 schreef bijdehand het volgende:

[..]

In de VS duurder _O- en in de UK duurder, wtf. Daar zijn de boodschappen duurder en het uit eten goedkoper dan hier. Hier is het uit eten gewoon een stuk duurder dan boodschappen.
Oh ja ik verzin dit allemaal even uit mijn duim hoor :')
Ik ben er niet zo vaak geweest ofzo hoor. Lul niet gozer. :W Gemiddelde restaurant in New York vergelijken met een gemiddeld restaurant in Amsterdam qua prijs, VS is duurder punt. Zelfde als de UK Dan moet je ook niet in een fish en chips tentje zitten he
pi_120210047
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:23 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Klopt ja. Bij een restaurant betaal je bijna een factor tien aan geld vergeleken met als je het zelf klaarmaakt. Vind ik al absurd, dus ik geef eigenlijk nooit echt fooi (behalve een beetje omhoog afronden voor het gemak).
pi_120210171
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:26 schreef thenxero het volgende:

[..]

Klopt ja. Bij een restaurant betaal je bijna een factor tien aan geld vergeleken met als je het zelf klaarmaakt. Vind ik al absurd, dus ik geef eigenlijk nooit echt fooi (behalve een beetje omhoog afronden voor het gemak).
Ik wil jou wel eens compleet gerecht met kogelbiefstuk zien maken voor laten we zeggen 25 / 10 = 2,50 :W
pi_120210329
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:26 schreef shaderon het volgende:

[..]

Ik ben er niet zo vaak geweest ofzo hoor. Lul niet gozer. :W Gemiddelde restaurant in New York vergelijken met een gemiddeld restaurant in Amsterdam qua prijs, VS is duurder punt. Zelfde als de UK Dan moet je ook niet in een fish en chips tentje zitten he
Beetje een non-vergelijking, vind je niet? NY met A'dam. Op vakantie uit eten in de VS kost geen drol, terwijl je, als je hier een hele week uit eten moet, heel veel geld kwijt bent. Maarja, kan je wel roepen van 'lul niet gozer' maar daarmee maak je je een beetje belachelijk mee. Heb je agressieproblemen?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_120210399
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:26 schreef thenxero het volgende:

[..]

Boodschappen zijn in Nederland gewoon heel erg goedkoop terwijl de horeca heel erg duur is. Afronden doe ik ook, maar fooi doe ik amper. Of de bediening moet echt een meerwaarde zijn geweest.
pi_120210453
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:28 schreef shaderon het volgende:

[..]

Ik wil jou wel eens compleet gerecht met kogelbiefstuk zien maken voor laten we zeggen 25 / 10 = 2,50 :W
Dat wordt lastig. Maar als je drankjes, een soepje, en een ijsje neemt dan kom je aardig in de buurt van die factor 10. Een glaasje cola kost uit de fles ~25ct, tegenover ¤2,50 in een restaurant. Een bakje soep kost ¤6. Daar maak je een hele pan soep van waar je 10 bakjes uit kan halen, en dan hou je nog geld over.
  dinsdag 11 december 2012 @ 22:32:51 #159
351780 Piye
King of Kush
pi_120210466
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:23 schreef HilaryBanks het volgende:

[..]

Wat een stomme vergelijking :')
Obers (en bezorgers trouwens ook) leveren een dienst. Wat doet een kassatrutje bij de AH precies behalve je wisselgeld terug in je hand stoppen? En dan kijken ze ook nog eens superchaggo en een ''fijne dag nog'' kan er niet eens vanaf, meestal. Gelukkig werk ik bij een chique warenhuis waar aandacht voor de klant voorop staat. :Y
Sowieso als je tegen een kassameisje zegt "hou het wisselgeld maar" wil ze het alsnog perse teruggeven, ze ziet er zelf toch niks van terug.
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
pi_120210508
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:32 schreef Piye het volgende:

[..]

Sowieso als je tegen een kassameisje zegt "hou het wisselgeld maar" wil ze het alsnog perse teruggeven, ze ziet er zelf toch niks van terug.
Als kassameisje mag je niet eens iets aannemen. Dus het gaat in principe gewoon in de kassalade.
pi_120210524
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:30 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Beetje een non-vergelijking, vind je niet? NY met A'dam. Op vakantie uit eten in de VS kost geen drol, terwijl je, als je hier een hele week uit eten moet, heel veel geld kwijt bent. Maarja, kan je wel roepen van 'lul niet gozer' maar daarmee maak je je een beetje belachelijk mee. Heb je agressieproblemen?
Nee hoor, ik spreek alleen uit ervaring. Maar ik ga maar niet meer verder door want dan kom jij met irrelevante dingen als agressieproblemen en onjuistheden.
  dinsdag 11 december 2012 @ 22:34:21 #162
378204 HilaryBanks
Niks te melden.
pi_120210556
quote:
Waarom zou je willen dat ze dat houdt dan? :') Verdienen ze niet. Obers en bezorgers wel, die doen er tenminste wat voor je. Een simpele ''goedemiddag'' is voor een kassatrutje bij de AH al teveel gevraagd, dus mijn wisselgeld krijgen ze echt niet! :W
Ik kijk er naar uit om met jullie allemaal leuke, zinloze discussies te voeren die er vervolgens voor zorgen dat ik me rot lach, helemaal alleen achter mijn computertje. HA ha HA ha .. ja oke uitgelachen
pi_120210615
quote:

[..]

Winstdeling
  dinsdag 11 december 2012 @ 22:36:17 #164
351780 Piye
King of Kush
pi_120210663
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 december 2012 20:07 schreef shaderon het volgende:

[..]

Als de bediening slecht is krijgen ze uiteraard geen fooi. Maar wanneer deze van normaal niveau is waarvan je het verwacht in een goed restaurant is het gebruikelijk om 10-20% bij te leggen.
Ik vind het onzin om extra geld te geven voor normale service, maar dat jij dat wel doet kan ik inkomen. Alleen dan is zo'n Australisch systeem dus ook nergens goed voor, want dan kan je niet besluiten geen fooi te geven omdat de bediening ronduit kut was. Overigens eet ik vrijwel nooit in restaurants, dus in mijn geval gaat het vooral om drinken op een terras.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:34 schreef HilaryBanks het volgende:

[..]

Waarom zou je willen dat ze dat houdt dan? :') Verdienen ze niet. Obers en bezorgers wel, die doen er tenminste wat voor je. Een simpele ''goedemiddag'' is voor een kassatrutje bij de AH al teveel gevraagd, dus mijn wisselgeld krijgen ze echt niet! :W
Gemakzucht, als ik zeg "hou maar" kan ik gewoon gelijk doorlopen. Maar als dat gekke wijf dan zowat met het geld in d'r handen achter me aan komt rennen om het terug te geven, hoeft het voor mij ook niet. :9
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
pi_120211328
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:33 schreef shaderon het volgende:

[..]

Nee hoor, ik spreek alleen uit ervaring. Maar ik ga maar niet meer verder door want dan kom jij met irrelevante dingen als agressieproblemen en onjuistheden.
Het feit dat je je agressieproblemen niet onder onjuistheden schaart zegt imho al genoeg.
  dinsdag 11 december 2012 @ 23:10:32 #166
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_120212563
quote:

[..]

Dat het restaurant duurder is wil niet zeggen dat het personeel beter betaald wordt. Want daar knelt het schoentje, daarom "verwacht" men in de USA doorgaans fooi (en niet alleen in een luxerestaurant, ook in een gewoon goedkoop biefstukrestaurant ergens in the middle of nowhere).

Fooien zijn trouwens een gemakkelijke manier om het personeel een deeltje belastingvrij "loon" te geven, daar draait het allemaal om natuurlijk.
pi_120217106
quote:

[..]

Ik ben het voor de rest volledig met je eens (goh, ik heb dit hele topic gestart), maar toen ik in New York was anderhalf jaar terug viel het mij juist op hoe goedkoop het uit eten daar was. Vooral aangezien het een van de grootste toeristische steden ter wereld is. Qua prijs lag het ver onder Amsterdam, alhoewel dit wel erg veel kwam door de gunstige koers van de dollar.
  woensdag 12 december 2012 @ 02:29:08 #168
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_120217351
quote:
14s.gif Op maandag 10 december 2012 18:09 schreef Keselo het volgende:
-Uit eten met mensen van de studie. De rekening komt aan het einde van de goede doch scherp geprijsde maaltijd en je stelt voor om de rekening gelijk te verdelen. Iedereen betaalt even veel. Iedereen is het er mee eens behalve een of twee man. Die gaan een hoop heisa maken en weigeren "meer te betalen dan dat ze op hebben". De meest uiteenlopende argumenten komen dan naar boven. "Er staat brood op de rekening en daar heb ik niets van op" (¤0,40), "Ik heb expres geen drinken besteld" ( :') ) . Het toppunt was dan nog wel dat iemand het gore lef had om ¤2,- fooi die ik had ingelegd gaat terugpakken en in zijn eigen portemonnee stopt omdat "er teveel geld op tafel lag en ik vond het eten toch niet zo lekker". Wat..
Dat soort mensen maak je een keer mee en daarna nodig je ze terecht nooit meer uit
  woensdag 12 december 2012 @ 02:37:19 #169
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_120217391
De situaties van klachten zijn terecht.

Daar doe ik niet moeilijk over.

Ik doe wel moeilijk over het uitlenen van geld. Als je geen ene kenkercent op de bank hebt, waarom zou ik je dan geld uitlenen? Heb het dan ook vaak laat teruggekregen. Rondjes, peuken uitdelen etc doe ik, maar geld uitlenen doe ik niet. Dat soort mensen zie ik als minderwaardig.
pi_120217505
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 december 2012 20:03 schreef Straatcommando. het volgende:
Het word weer goed duidelijk dat het aantal mensen met autistische trekjes op dit forum aardig hoog is. Plaatsvervangende schaamte.. :r

Net als cricket is geerard zeker zo'n figuur die 0 oogcontact maakt maar wel de hele tijd opmerkingen maakt over het eten en drinken, zodra de ober komt houd 'ie stijf z'n bek dicht en geeft hij hem geen fooi ''want hij kan roken en heeft een iPhone'' man man man, de sociale awkwardness druipt godversedekut mijn monitor uit.
Precies, kan het me ook helemaal inbeelden. Vernietigen dit soort mensen
  woensdag 12 december 2012 @ 03:48:38 #171
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_120217526
Ik zei meestal tegen de pizzabezorger 'hou het kleingeld maar' die kan het dan nog lekker in zak steken dan. Behalve als ik 30 euro moest terugkrijgen natuurlijk. :')

Ik herken me wel in persoon twee trouwens maar ik doe het niet met opzet. Dan is rondje 3 geweest ofzo dan denk ik haal de volgende wel. Heb ik net mijn biertje op staat er weer iemand naast me met een biertje. En dan lijkt het net alsof ik gierig doe. :')
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
pi_120217559
Mensen die geen 30 euro fooi geven aan de pizzaabezorger. :')

Nee, even serieus, ik geef meestal een euro ofzo. Gierige mensen. :r
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  woensdag 12 december 2012 @ 05:25:52 #173
335452 cricket
cricket from space
pi_120217707
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 december 2012 20:03 schreef Straatcommando. het volgende:
Net als cricket is geerard zeker zo'n figuur die 0 oogcontact maakt maar wel de hele tijd opmerkingen maakt over het eten en drinken, zodra de ober komt houd 'ie stijf z'n bek dicht en geeft hij hem geen fooi ''want hij kan roken en heeft een iPhone'' man man man, de sociale awkwardness druipt godversedekut mijn monitor uit.
Nee hoor, de kans dat ik opmerkingen maak over (de kwaliteit van) het eten is niet zo groot, dan moet het wel heel erg slecht zijn (of juist heel erg goed), ik ben daar niet zo moeilijk in. Hoe de bediening zijn werk doet (al smijten ze met een zwaai het bord op tafel) heeft ook geen enkele invloed op hoe ik de avond ervaar. Dat geldt zowel in negatieve zin als in positieve. Maar, mocht zoiets zich wel voordoen, dan is die opmerking gericht tegen het restaurant, en niet tegen de ober.
De financiele status van de ober als persoon is ook van geen enkel belang. Het is volledig een principiele kwestie: het geven van een fooi is onlogisch, raar en fout.
  woensdag 12 december 2012 @ 05:28:22 #174
335452 cricket
cricket from space
pi_120217708
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:16 schreef shaderon het volgende:

[..]

Overal ter wereld is het ongeveer gebruikelijk en in dit gierige land niet. Daar gaat het om. En je betaald voor het gerecht dat je besteld dan kun je wel al die dingen er in gaan lopen bedenken, maar een fooi achteraf hoort gewoon als het allemaal in orde is. Een teken van waardering.
Waardering blijkt uit het feit dat je nog eens een keer terug komt. Wat anderen ook zullen doen als de kwaliteit over het algemeen goed is. Gevolg daarvan is dat het restaurant kan blijven bestaan en iedereen die er werkt zijn baan behoudt.
  woensdag 12 december 2012 @ 05:30:12 #175
335452 cricket
cricket from space
pi_120217711
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:34 schreef HilaryBanks het volgende:
Obers en bezorgers wel, die doen er tenminste wat voor je.
Nee, ze doen niets voor je. Ze doen iets voor het restaurant. Het restaurant doet iets voor jou.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')