Ja man maar de meeste mensen hier snappen de leven niet.quote:Op maandag 10 december 2012 20:41 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Iedereen is skeer en de schulden worden meer
Ik leg meestal 2 euro neer omdat ik het zo schraal vind staan wanneer er 78,75 op de rekening stond er ook precies 78,75 ligt.quote:Op maandag 10 december 2012 21:00 schreef finsdefis het volgende:
Terechte klachten ja. Vooral dat van die rondjes en de studiegenoten. Laatst hadden we een etentje, en toch ligt er op het eind ALTIJD te weinig geld op tafel. Dan zijn er altijd een paar paupers al naar buiten ofzo, en leg ik met een paar vrienden maar wat extra euro neer.
Overigens geef ik ook zelden nog rondjes als er vrouwen bij zijn, niet dat de vrouwen in kwestie dure shit willen, maar ze halen zelf nooit rondjes of houden het gewoon niet bij. Doe meestal rondjes met twee of drie vrienden met eenzelfde instelling/snelheid. Gelukkig kost een vaasje maar 1,50 in onze pub.
Overigens geef ik ook nooit fooi, alleen als ze het echt verdiend hebben. Maar om iemand anders' fooi terug te pakkendat gaat wel te ver.
Ja, oke. Als het dat bedrag is maak ik er gewoon 80 euro van. Maar dat is meer om het gemak. Wat het personeel van me vindt boeit me nietquote:Op maandag 10 december 2012 21:02 schreef Keselo het volgende:
[..]
Ik leg meestal 2 euro neer omdat ik het zo schraal vind staan wanneer er 78,75 op de rekening stond er ook precies 78,75 ligt.
Afhankelijk van de gemaakte afspraken is het logischer om bij een (te) slechte service korting te verwachten.quote:Op maandag 10 december 2012 21:05 schreef VMSDKR het volgende:
Qua fooien kan ik me wel voorstellen dat je zuiniger wordt, en als een service ook daadwerkelijk slecht is zou ik zelf ook geen fooi geven.
Werkt dat in een restaurant? Volgens mij betaal je namelijk voor de waren die je nuttigt, zo staat het ook op het bonnetje.quote:Op maandag 10 december 2012 21:51 schreef cricket het volgende:
[..]
Afhankelijk van de gemaakte afspraken is het logischer om bij een (te) slechte service korting te verwachten.
Fooi is toch juist als de service (uitzonderlijk) goed is? Als de service gewoon oke is, dan vind ik fooi een beetje misplaatst. Sowieso ook raar dat het tegenwoordig heel normaal is om fooi in een pot te stoppen.quote:Op maandag 10 december 2012 21:05 schreef VMSDKR het volgende:
Qua fooien kan ik me wel voorstellen dat je zuiniger wordt, en als een service ook daadwerkelijk slecht is zou ik zelf ook geen fooi geven. De klacht over de vrienden die geen rondjes geven is trouwens wel terecht, maar daar zou ik vrij snel wat van zeggen.
Er zijn wel mensen die zeggen "hier betaal ik niet voor".quote:Op maandag 10 december 2012 21:52 schreef VMSDKR het volgende:
[..]
Werkt dat in een restaurant? Volgens mij betaal je namelijk voor de waren die je nuttigt, zo staat het ook op het bonnetje.
Dat hangt van de reden af. Bij 'de bediening keek te zuur' niet, maar om dezelfde reden horen ze ook geen fooi te krijgen als het tegenovergestelde het geval is. Als er een paar keer iets mis is met het eten, of je krijgt steeds het verkeerde gerecht, of het duurt veel te lang of het was (te) koud, dan valt er soms over te onderhandelen.quote:Op maandag 10 december 2012 21:52 schreef VMSDKR het volgende:
[..]
Werkt dat in een restaurant? Volgens mij betaal je namelijk voor de waren die je nuttigt, zo staat het ook op het bonnetje.
Kan ook, als het niet te vreten is zou ik er ook niet voor betalen. (Dat is natuurlijk iets anders dan het bestelde gerecht achteraf niet lusten, als is het soms lastig daar onderscheid in te maken).quote:Op maandag 10 december 2012 21:54 schreef Piye het volgende:
Er zijn wel mensen die zeggen "hier betaal ik niet voor".
Nee precies, dus als de bediening inderdaad zuur kijkt en kortaf tegen je is zou ik geen fooi geven. Als het eten verder in orde is wel gewoon betalen natuurlijk.quote:Op maandag 10 december 2012 21:56 schreef cricket het volgende:
[..]
Dat hangt van de reden af. Bij 'de bediening keek te zuur' niet, maar om dezelfde reden horen ze ook geen fooi te krijgen als het tegenovergestelde het geval is. Als er een paar keer iets mis is met het eten, of je krijgt steeds het verkeerde gerecht, of het duurt veel te lang of het was (te) koud, dan valt er soms over te onderhandelen.
Maar daarvoor verwacht je ook geen korting. Dat werkt net zo goed als de bediening super is/doet, dan hoort daar ook geen fooi tegenover te staan.quote:Op maandag 10 december 2012 21:58 schreef VMSDKR het volgende:
Nee precies, dus als de bediening inderdaad zuur kijkt en kortaf tegen je is. Dan zou ik geen fooi geven
Ik denk ook niet zo gauw aan of de bediening wel of niet goed was tijdens een etentje. Als er verder weinig op aan te merken valt, en de rekening komt uit 98,35 euro, zou ik geneigd zijn er 100 van te maken. Misschien omdat het zo 'hoort', een slechte reden natuurlijk, maar misschien ook voor het gemak.quote:Op maandag 10 december 2012 21:59 schreef cricket het volgende:
[..]
Maar daarvoor verwacht je ook geen korting. Dat werkt net zo goed als de bediening super is/doet, dan hoort daar ook geen fooi tegenover te staan.
'Voor het gemak' is een hele andere soort reden die vooral praktisch van aard is, net als bijvoorbeeld haast hebben en geen tijd om op het wisselgeld te wachten.quote:Op maandag 10 december 2012 22:01 schreef VMSDKR het volgende:
[..]
Ik denk ook niet zo gauw aan of de bediening wel of niet goed was tijdens een etentje. Als er verder weinig op aan te merken valt, en de rekening komt uit 98,35 euro, zou ik geneigd zijn er 100 van te maken. Misschien omdat het zo 'hoort', een slechte reden natuurlijk, maar misschien ook voor het gemak.
Dat er in andere landen nog meer fooi wordt gegeven zorgt er niet voor dat het hier opeens minder belachelijk is.quote:Op maandag 10 december 2012 22:05 schreef shaderon het volgende:
Niet zeiken over fooi in Nederland. In sommige landen in het gebruikelijk 10-20% fooi te geven. In New York werden we raar aangekeken toen we 55$ met 100$ biljet betaalden en achteraf moesten vragen om het wisselgeld.
Toont aan dat we blij moeten zijn dat het zo laag is. Waar maak je je druk om, 1,50 meer betalen om het bedrag mooi af te ronden.quote:Op maandag 10 december 2012 22:06 schreef cricket het volgende:
[..]
Dat er in andere landen nog meer fooi wordt gegeven zorgt er niet voor dat het hier opeens minder belachelijk is.
Waarom zou het belachelijk zijn? Sommige dingen zijn nou eenmaal zo, wat is nu het probleem?quote:Op maandag 10 december 2012 22:06 schreef cricket het volgende:
[..]
Dat er in andere landen nog meer fooi wordt gegeven zorgt er niet voor dat het hier opeens minder belachelijk is.
Volgens mij heb je in elk vriendengroepje wel zo één.. Schijt irritant.quote:Op maandag 10 december 2012 18:09 schreef Keselo het volgende:
Wanneer je stappen bent met vrienden en een geeft gewoon geen rondjes. Dit is iets wat hij nooit doet. Wanneer het zijn beurt is om bier te halen is hij plots naar de wc, naar buiten om een sigaret te roken of wat dan ook. Uiteindelijk haalt iemand anders maar bier en wat schertst ieders verbazing? Hij is er als de kippen bij om zijn biertje te innen. Dit gaat zo de gehele avond door. Als je hem vraagt waarom hij geen rondjes haalt, loopt hij naar de bar en haalt een biertje voor zichzelf en die ene persoon die hem vroeg naar zijn gebrek aan uitgedeelde rondjes.
Ja precies, al gaat het er bij mij vooral om dat ik een enorme hekel aan muntgeld heb.quote:Op maandag 10 december 2012 22:06 schreef cricket het volgende:
[..]
'Voor het gemak' is een hele andere soort reden die vooral praktisch van aard is, net als bijvoorbeeld haast hebben en geen tijd om op het wisselgeld te wachten.
Als de prijs 98,50 is, dan betaal je 98,50. Afronden is nergens voor nodig, dat kleingeld is ook prima ergens anders aan uit te geven.quote:Op maandag 10 december 2012 22:08 schreef shaderon het volgende:
[..]
Toont aan dat we blij moeten zijn dat het zo laag is. Waar maak je je druk om, 1,50 meer betalen om het bedrag mooi af te ronden.
quote:Op maandag 10 december 2012 18:15 schreef Meloewa het volgende:
Had dan gezegdd heeeey dat is niet mijn 2 euro vriend!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |