abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 april 2013 @ 12:04:46 #251
149959 SQ
snelle trees
pi_125754788
Eny vangt nog geen dode muis :')
En poesjes in de tuin O+
disclaimer
pi_125754874
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 12:03 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Britten schijnen (ondanks hun logge voorkomen) betere muizenvangers te zijn dan andere katten.
Pluis kan er ook wat van, en onze vorige Brit was ook al zo'n kampioen op muizengebied. :)

Hier een foto van Pluis, ze mag inmiddels los in de nieuwe tuin, maar alleen als we erbij zijn, want het is nog niet helemaal cat-proof omheind.
Het grasveld vindt ze helemaal fantastisch, geen idee dat Britten zo hard konden rennen :D
[ afbeelding ]
Wat leuk! Wou dat ik een tuin had. O+

Is het stom om je kat mee te nemen ergens de natuur in? Zit er over na te denken aangezien we altijd veel fietsen om hem mee te nemen in een fietsmand en hem aan een tuigje los te laten lopen in het bos etc?
All good things are wild and free.
pi_125754886
Wat dat betreft zou ik ook wel een tuin willen hebben, zodat de katten nog wat meer ruimte in de buitenlucht hebben dan nu alleen het balkon.

Muizen vangen doen ze dus niet, maar ik heb al wel een keer op een zaterdagochtend de overblijfselen van een pimpelmeesje kunnen opruimen, die door die 2 harige monsters met chirurgische precisie uit elkaar was gehaald.

Overigens voelde ik me wel trots hoor, ik bedoel, groot kattennet op het balkon enzo, en dan nog een vogeltje kunnen vangen, dan ben je wel een beetje een bazenkat hoor ;)
pi_125754927
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 april 2013 12:07 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Wat leuk! Wou dat ik een tuin had. O+

Is het stom om je kat mee te nemen ergens de natuur in? Zit er over na te denken aangezien we altijd veel fietsen om hem mee te nemen in een fietsmand en hem aan een tuigje los te laten lopen in het bos etc?
Ik denk dat jij het wel een leuk idee vind, maar dat de kat er niks aan vind. Tenminste, als ik op mijn eigen katten afga, aan een tuigje buiten zal vast leuk zijn, maar in een fietsmandje, nee, ik geloof niet dat ze daar blij van worden :P
pi_125755013
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 april 2013 12:09 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Ik denk dat jij het wel een leuk idee vind, maar dat de kat er niks aan vind. Tenminste, als ik op mijn eigen katten afga, aan een tuigje buiten zal vast leuk zijn, maar in een fietsmandje, nee, ik geloof niet dat ze daar blij van worden :P
Haha, denk dat dat aan de kat zelf ligt. :D Mijn kat vind de reismand ook helemaal niet erg zolang we maar niet de auto in gaan. En het is niet dat ik dan uren ga fietsen, woon dichtbij mooie gebieden dus hooguit 15 minuutjes en hij kan vrij rond lopen.
pi_125755178
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 april 2013 12:11 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Haha, denk dat dat aan de kat zelf ligt. :D Mijn kat vind de reismand ook helemaal niet erg zolang we maar niet de auto in gaan. En het is niet dat ik dan uren ga fietsen, woon dichtbij mooie gebieden dus hooguit 15 minuutjes en hij kan vrij rond lopen.
Dan is het wel te doen denk ik. En ja, het is natuurlijk ook geen mountainbike ritje, althans, daar ga ik niet van uit :D
pi_125755202
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 april 2013 12:08 schreef Kper_Norci het volgende:
Wat dat betreft zou ik ook wel een tuin willen hebben, zodat de katten nog wat meer ruimte in de buitenlucht hebben dan nu alleen het balkon.

Muizen vangen doen ze dus niet, maar ik heb al wel een keer op een zaterdagochtend de overblijfselen van een pimpelmeesje kunnen opruimen, die door die 2 harige monsters met chirurgische precisie uit elkaar was gehaald.

Overigens voelde ik me wel trots hoor, ik bedoel, groot kattennet op het balkon enzo, en dan nog een vogeltje kunnen vangen, dan ben je wel een beetje een bazenkat hoor ;)
Dat is wel heel knap door het net heen. :D

Hier heb ik al een paar keer in de nacht uit bed kunnen komen doordat ik onze kat overdreven hoorde spelen, wat hij normaal nooit doet. Eerste keer zag ik in de schemering een muisje, maar dacht dat het zijn speelgoed muisje was tot hij bewoog :') Onze kat is dan weer zo vriendelijk om met hem te spelen maar hem niet dood te maken, nee dat mag baasje doen die als de dood is voor die smerige dingen :')
pi_125755215
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 april 2013 12:16 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Dan is het wel te doen denk ik. En ja, het is natuurlijk ook geen mountainbike ritje, althans, daar ga ik niet van uit :D
Haha ah nee, zie hem al schuddend in het mandje zitten _O-
pi_125755401
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 april 2013 12:17 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Dat is wel heel knap door het net heen. :D

Hier heb ik al een paar keer in de nacht uit bed kunnen komen doordat ik onze kat overdreven hoorde spelen, wat hij normaal nooit doet. Eerste keer zag ik in de schemering een muisje, maar dacht dat het zijn speelgoed muisje was tot hij bewoog :') Onze kat is dan weer zo vriendelijk om met hem te spelen maar hem niet dood te maken, nee dat mag baasje doen die als de dood is voor die smerige dingen :')
Op het moment dat ze met dat vogeltje aan het spelen waren, zat ik op de wc... Dus ik kon niet echt ff snel wat doen, dacht dat ze gewoon ff wat wild aan het spelen waren. Kom ik uiteindelijk uit de wc, sta ik midden tussen een heleboel veren, bloedsporen en 2 wild grommende katten :') En het dan ook nog leuk vinden hè, denken van oh laat ze maar ff spelen. :D Ja, dan kan je later ook nog even alle bloedsporen in de huiskamer en keuken schoonmaken, en oh ja, ik hoop maar dat ze het hoofdje hebben opgegeten, of dat het een keer in de stofzuiger terecht is gekomen, want dat heb ik nooit meer terug gevonden :X :')

Overigens hadden ze er laatst ook weer bijna 1 te pakken, tussen het balkon van mij en dat van de buren hangt een nestkastje, waar dus ieder jaar een pimpelmeesgezinnetje in zit. En die vogeltjes kunnen dus makkelijk door de mazen van het net heen vliegen. Dus misschien hebben Sjors en Sjimmie wel een gezinsdrama op hun geweten ;(
  vrijdag 26 april 2013 @ 12:24:55 #260
149959 SQ
snelle trees
pi_125755403
Katten houden daar niet zo van. Katten zijn het liefst op bekend terrein. Dus voor hem/haar moet je 't niet doen :P
disclaimer
pi_125755530
quote:
99s.gif Op vrijdag 26 april 2013 12:24 schreef Stormqueen het volgende:
Katten houden daar niet zo van. Katten zijn het liefst op bekend terrein. Dus voor hem/haar moet je 't niet doen :P
Ik lees juist op verschillende kattenforum's heel veel positieve verhalen, ik ga het gewoon eens proberen. Bevalt het niet mag hij lekker op zijn balkon naar de vogeltjes kijken. :D
  vrijdag 26 april 2013 @ 14:02:44 #262
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_125758756
Ik "ken" van een ander forum iemand die haar poezen aan een tuigje meenam het bos in, maar het ligt maar net aan de kat of ze het wel of niet leuk vinden - mijn beestjes zou ik er geen plezier mee doen in elk geval.
Ik zou ook heel erg op m'n hoede zijn voor honden als ik de kat meenam naar een bos of park.
  vrijdag 26 april 2013 @ 16:17:42 #263
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_125765434
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 13:53 schreef SEMTEX het volgende:
Meneer Loki geniet van zijn tuintje op het moment O+
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Komende week gaat-ie uit logeren bij een kattenpension. Vorige keer had-ie 't geloof ik wel naar zijn zin (er is een buitenren en heel veel paaltjes en mandjes in om in te liggen). Hij was alleen een beetje afgevallen: als-ie gestrest is, wordt het een moeilijke eter, dus ik vermoed dat-ie zich soms niet helemaal op z'n gemak voelde of nog niet zo goed kon wennen aan op gepaste tijden eten. (ik weet: dat strookt niet met 'hij had het naar zijn zin'., maar dat was wel bijgehouden in zijn dagboekje daar..)
Wat is-ie toch een prachtig fotomodel. Serieus! O+ O+ O+
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  vrijdag 26 april 2013 @ 16:19:34 #264
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_125765520
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 16:17 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Wat is-ie toch een prachtig fotomodel. Serieus! O+ O+ O+
Thanks O+ Ik vind het ook een lekker ding O+

Loki heeft trouwens ook zo'n vogeltjes & muisjes-periode gehad. Kreeg ik bijna dagelijks een 'cadeautje' van hem. Zijn laatste prooi was een hommel, die daarna alleen nog de tuin kon rondlopen :')
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  vrijdag 26 april 2013 @ 16:20:29 #265
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_125765556
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 14:02 schreef Gwywen het volgende:
Ik "ken" van een ander forum iemand die haar poezen aan een tuigje meenam het bos in, maar het ligt maar net aan de kat of ze het wel of niet leuk vinden - mijn beestjes zou ik er geen plezier mee doen in elk geval.
Ik zou ook heel erg op m'n hoede zijn voor honden als ik de kat meenam naar een bos of park.
Van wat ik ervan begrepen heb, zijn het vooral de Oosterse katten die je nog relatief gemakkelijk kan leren om aan een tuigje te lopen - Siamezen en Burmezen en zo. En ook dan schijnt het een heel 'project' te zijn, waar je al aan moet beginnen als het beestje nog een kitten is.

Overigens heb ik iemand gekend die af en toe met zijn Pers (duidelijk een peperdure "binnenkat") aan een tuigje een wandelingetje maakte door het park! Het beestje genoot er zichtbaar van. :)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  vrijdag 26 april 2013 @ 17:03:57 #266
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_125767123
Ik heb het bij Pluis ook geprobeerd toen ze nog een kitten was, een tuigje, nou dat was enkel blazen en kronkelen, maar omdat ze niet zo avontuurlijk is aangelegd durf ik het bij haar wel aan om haar los in de tuin te laten.
De andere poes ziet hekjes niet als iets waar de wereld ophoudt maar juist als iets waar de echte wereld begint, dus die zit wel aan een lange lijn aan het tuigje.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 13:38:02 #267
149959 SQ
snelle trees
pi_126170113
Zulks een zwaar bestaan :o

:')
disclaimer
pi_126170347
_O_
pi_126170800
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 13:38 schreef Stormqueen het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

:D
  dinsdag 7 mei 2013 @ 13:57:11 #270
149959 SQ
snelle trees
pi_126170824
hij snurkt er ook stevig bij ;(
En de bovenste foto is van 8:30 en de onderste van 13:30 :')!!!
disclaimer
pi_126171028
Lekker schandalig ook, beentjes wijd enzo :')
  dinsdag 7 mei 2013 @ 14:08:59 #272
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_126171288
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 13:38 schreef Stormqueen het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dat doet me toch wel heel erg aan een sprookje denken...

(Het grappige is dat die van ons dat ook doet :D )
  dinsdag 7 mei 2013 @ 14:10:37 #273
149959 SQ
snelle trees
pi_126171371
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 14:08 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Dat doet me toch wel heel erg aan een sprookje denken...
[ afbeelding ]

(Het grappige is dat die van ons dat ook doet :D )
hoe hoger de stapel hoe beter. Ik heb een hele collectie foto's van Eny bovenop een stapeltje "Shit het gaat regenen en de stoelkussens liggen nog buiten!" :')
disclaimer
  dinsdag 7 mei 2013 @ 14:16:05 #274
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_126171606
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 14:10 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

hoe hoger de stapel hoe beter. Ik heb een hele collectie foto's van Eny bovenop een stapeltje "Shit het gaat regenen en de stoelkussens liggen nog buiten!" :')
Zoiets?

(Dit is onze vorige Brit)
  dinsdag 7 mei 2013 @ 14:25:49 #275
149959 SQ
snelle trees
pi_126172038
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 14:16 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Zoiets?
[ afbeelding ]
(Dit is onze vorige Brit)