Wat leuk! Wou dat ik een tuin had.quote:Op vrijdag 26 april 2013 12:03 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Britten schijnen (ondanks hun logge voorkomen) betere muizenvangers te zijn dan andere katten.
Pluis kan er ook wat van, en onze vorige Brit was ook al zo'n kampioen op muizengebied.![]()
Hier een foto van Pluis, ze mag inmiddels los in de nieuwe tuin, maar alleen als we erbij zijn, want het is nog niet helemaal cat-proof omheind.
Het grasveld vindt ze helemaal fantastisch, geen idee dat Britten zo hard konden rennen![]()
[ afbeelding ]
Ik denk dat jij het wel een leuk idee vind, maar dat de kat er niks aan vind. Tenminste, als ik op mijn eigen katten afga, aan een tuigje buiten zal vast leuk zijn, maar in een fietsmandje, nee, ik geloof niet dat ze daar blij van wordenquote:Op vrijdag 26 april 2013 12:07 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Wat leuk! Wou dat ik een tuin had.
Is het stom om je kat mee te nemen ergens de natuur in? Zit er over na te denken aangezien we altijd veel fietsen om hem mee te nemen in een fietsmand en hem aan een tuigje los te laten lopen in het bos etc?
Haha, denk dat dat aan de kat zelf ligt.quote:Op vrijdag 26 april 2013 12:09 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Ik denk dat jij het wel een leuk idee vind, maar dat de kat er niks aan vind. Tenminste, als ik op mijn eigen katten afga, aan een tuigje buiten zal vast leuk zijn, maar in een fietsmandje, nee, ik geloof niet dat ze daar blij van worden
Dan is het wel te doen denk ik. En ja, het is natuurlijk ook geen mountainbike ritje, althans, daar ga ik niet van uitquote:Op vrijdag 26 april 2013 12:11 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Haha, denk dat dat aan de kat zelf ligt.Mijn kat vind de reismand ook helemaal niet erg zolang we maar niet de auto in gaan. En het is niet dat ik dan uren ga fietsen, woon dichtbij mooie gebieden dus hooguit 15 minuutjes en hij kan vrij rond lopen.
Dat is wel heel knap door het net heen.quote:Op vrijdag 26 april 2013 12:08 schreef Kper_Norci het volgende:
Wat dat betreft zou ik ook wel een tuin willen hebben, zodat de katten nog wat meer ruimte in de buitenlucht hebben dan nu alleen het balkon.
Muizen vangen doen ze dus niet, maar ik heb al wel een keer op een zaterdagochtend de overblijfselen van een pimpelmeesje kunnen opruimen, die door die 2 harige monsters met chirurgische precisie uit elkaar was gehaald.
Overigens voelde ik me wel trots hoor, ik bedoel, groot kattennet op het balkon enzo, en dan nog een vogeltje kunnen vangen, dan ben je wel een beetje een bazenkat hoor
Haha ah nee, zie hem al schuddend in het mandje zittenquote:Op vrijdag 26 april 2013 12:16 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Dan is het wel te doen denk ik. En ja, het is natuurlijk ook geen mountainbike ritje, althans, daar ga ik niet van uit
Op het moment dat ze met dat vogeltje aan het spelen waren, zat ik op de wc... Dus ik kon niet echt ff snel wat doen, dacht dat ze gewoon ff wat wild aan het spelen waren. Kom ik uiteindelijk uit de wc, sta ik midden tussen een heleboel veren, bloedsporen en 2 wild grommende kattenquote:Op vrijdag 26 april 2013 12:17 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Dat is wel heel knap door het net heen.![]()
Hier heb ik al een paar keer in de nacht uit bed kunnen komen doordat ik onze kat overdreven hoorde spelen, wat hij normaal nooit doet. Eerste keer zag ik in de schemering een muisje, maar dacht dat het zijn speelgoed muisje was tot hij bewoogOnze kat is dan weer zo vriendelijk om met hem te spelen maar hem niet dood te maken, nee dat mag baasje doen die als de dood is voor die smerige dingen
Ik lees juist op verschillende kattenforum's heel veel positieve verhalen, ik ga het gewoon eens proberen. Bevalt het niet mag hij lekker op zijn balkon naar de vogeltjes kijken.quote:Op vrijdag 26 april 2013 12:24 schreef Stormqueen het volgende:
Katten houden daar niet zo van. Katten zijn het liefst op bekend terrein. Dus voor hem/haar moet je 't niet doen
Wat is-ie toch een prachtig fotomodel. Serieus!quote:Op donderdag 25 april 2013 13:53 schreef SEMTEX het volgende:
Meneer Loki geniet van zijn tuintje op het moment
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Komende week gaat-ie uit logeren bij een kattenpension. Vorige keer had-ie 't geloof ik wel naar zijn zin (er is een buitenren en heel veel paaltjes en mandjes in om in te liggen). Hij was alleen een beetje afgevallen: als-ie gestrest is, wordt het een moeilijke eter, dus ik vermoed dat-ie zich soms niet helemaal op z'n gemak voelde of nog niet zo goed kon wennen aan op gepaste tijden eten. (ik weet: dat strookt niet met 'hij had het naar zijn zin'., maar dat was wel bijgehouden in zijn dagboekje daar..)
Thanksquote:Op vrijdag 26 april 2013 16:17 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Wat is-ie toch een prachtig fotomodel. Serieus!![]()
![]()
Van wat ik ervan begrepen heb, zijn het vooral de Oosterse katten die je nog relatief gemakkelijk kan leren om aan een tuigje te lopen - Siamezen en Burmezen en zo. En ook dan schijnt het een heel 'project' te zijn, waar je al aan moet beginnen als het beestje nog een kitten is.quote:Op vrijdag 26 april 2013 14:02 schreef Gwywen het volgende:
Ik "ken" van een ander forum iemand die haar poezen aan een tuigje meenam het bos in, maar het ligt maar net aan de kat of ze het wel of niet leuk vinden - mijn beestjes zou ik er geen plezier mee doen in elk geval.
Ik zou ook heel erg op m'n hoede zijn voor honden als ik de kat meenam naar een bos of park.
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:38 schreef Stormqueen het volgende:
Zulks een zwaar bestaan
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat doet me toch wel heel erg aan een sprookje denken...quote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:38 schreef Stormqueen het volgende:
Zulks een zwaar bestaan
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
hoe hoger de stapel hoe beter. Ik heb een hele collectie foto's van Eny bovenop een stapeltje "Shit het gaat regenen en de stoelkussens liggen nog buiten!"quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:08 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Dat doet me toch wel heel erg aan een sprookje denken...
[ afbeelding ]
(Het grappige is dat die van ons dat ook doet)
Zoiets?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:10 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
hoe hoger de stapel hoe beter. Ik heb een hele collectie foto's van Eny bovenop een stapeltje "Shit het gaat regenen en de stoelkussens liggen nog buiten!"
Yes please!quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:16 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Zoiets?
[ afbeelding ]
(Dit is onze vorige Brit)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |