quote:Op maandag 10 december 2012 14:31 schreef N0rah het volgende:
Kerst..Ik heb mijn kerstboom gisteren geïnstalleerd en versierd onder het genot van klassieke kerstliedjes. Zo fijn.
Madonna zei dat volgens mij; dat ze wou dat een dag 25 uren hadquote:Op maandag 10 december 2012 14:34 schreef N0rah het volgende:
Gvd, moet m'n onderwijsgroep nog voorbereiden maar ga om 18:00 uit eten. Er zitten te weinig uren in een dag.
Je kan het natuurlijk ook overdrijven.quote:Op maandag 10 december 2012 14:35 schreef Boterbartje het volgende:
[..]!
Zo leuk he kerst, ben ook weer helemaal blij! Lekker m'n kerstmuts op en zo
Heb een minikerstboom op m'n kamer, thuis in de woonkamer een grote, buiten voor de deur eentje met lichtjes en achter in de tuin eentje voor de kattenDie hebben zo'n kooi waar ze buiten kunnen spelen met hun eigen kerstboom
Leeeeeuk.quote:Op maandag 10 december 2012 14:35 schreef Boterbartje het volgende:
[..]!
Zo leuk he kerst, ben ook weer helemaal blij! Lekker m'n kerstmuts op en zo
Heb een minikerstboom op m'n kamer, thuis in de woonkamer een grote, buiten voor de deur eentje met lichtjes en achter in de tuin eentje voor de kattenDie hebben zo'n kooi waar ze buiten kunnen spelen met hun eigen kerstboom
Ja zal wel even foto's gaan makenquote:
Ja, daar heb je gelijk in. Ik benut mijn tijd denk ik niet optimaal.. achteraf merk ik dat ik veel te veel energie en tijd [dan nodig] heb gestoken in ondergeschikte zaken.quote:Op maandag 10 december 2012 14:35 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Madonna zei dat volgens mij; dat ze wou dat een dag 25 uren had
Maar Einstein sliep elke nacht meer dan 10 uur.. prioriteiten stellen he!
Dat komt mij zeer bekend voor, volgens mij heb ik voor de volgende werkgroep ook weer de helft voor jan lul gelezen/voorbereid -_-'.quote:Op maandag 10 december 2012 14:38 schreef N0rah het volgende:
[..]
Ja, daar heb je gelijk in. Ik benut mijn tijd denk ik niet optimaal.. achteraf merk ik dat ik veel te veel energie en tijd [dan nodig] heb gestoken in ondergeschikte zaken.
Doet bijna iedereen hoorquote:Op maandag 10 december 2012 14:38 schreef N0rah het volgende:
[..]
Ja, daar heb je gelijk in. Ik benut mijn tijd denk ik niet optimaal.. achteraf merk ik dat ik veel te veel energie en tijd [dan nodig] heb gestoken in ondergeschikte zaken.
Daarom heb ik de neiging (of een tik) om ongeveer om de paar woorden op ctr-s te rammen.quote:Op maandag 10 december 2012 15:00 schreef meneerRaab het volgende:
zo frustrerend dit, laat net mn laptop op de grond donderen, accu eruit. Computer uit en m'n werk van vandaag not niet opgeslagen.
Is er geen tijdelijk bestand opgeslagen door Word?quote:Op maandag 10 december 2012 15:00 schreef meneerRaab het volgende:
zo frustrerend dit, laat net mn laptop op de grond donderen, accu eruit. Computer uit en m'n werk van vandaag not niet opgeslagen.
Office 2013 met gekoppeld skydrive account, slaat automatisch om de zoveel tijd op, laatst een keer vastgelopen want ja; het is nog wel een beta en ik was 2/3 zinnen kwijtquote:Op maandag 10 december 2012 15:01 schreef Maharbal het volgende:
Hai.
[..]
Daarom heb ik de neiging (of een tik) om ongeveer om de paar woorden op ctr-s te rammen.
Aahh, zuur is datquote:Op maandag 10 december 2012 15:00 schreef meneerRaab het volgende:
Dit vraag ik me ook vaak af. Het zou me inmiddels weinig meer verbazen als hij hier echt voor betaald wordt.quote:Op maandag 10 december 2012 15:11 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Kunnen we de Microsoft spam niet een klein beetje beperken?
Ja sorry, ik liet me meeslepen door m'n emotiesquote:Op maandag 10 december 2012 15:11 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Kunnen we de Microsoft spam niet een klein beetje beperken?
Moet ik mezelf ook maar aanleren. Zit nu echt in mijn geheugen te graven wat ik allemaal heb getyptquote:Op maandag 10 december 2012 15:10 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Nu niet nuttig maar toch: mijn vingers staan gewoon vast in de Ctrl-S stand. Use it. Use it often.
Echt een goede tip om je office aan skydrive te koppelen. Je kunt er vanaf je telefoon en elk andere computer bij; vanuit webapps openen in de browser en je kunt ook vorige versies van je document terug halen.quote:Op maandag 10 december 2012 15:20 schreef meneerRaab het volgende:
[..]
Moet ik mezelf ook maar aanleren. Zit nu echt in mijn geheugen te graven wat ik allemaal heb getypt
Heb soms echt het gevoel dat jij betaald wordt om MS op te hemelen.quote:
Dat is ook zo. Iedere maand komt er een medewerker naar mijn huis om te koken en voor te lezen en dan kan ik weer een paar weken vooruit met de spam.quote:Op maandag 10 december 2012 15:28 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Heb soms echt het gevoel dat jij betaald wordt om MS op te hemelen.
Oh men; ik wil dat ookquote:Op maandag 10 december 2012 15:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is ook zo. Iedere maand komt er een medewerker naar mijn huis om te koken en voor te lezen en dan kan ik weer een paar weken vooruit met de spam.
Het is altijd kut om dat achteraf tegen iemand te zeggenquote:Op maandag 10 december 2012 15:20 schreef meneerRaab het volgende:
[..]
Moet ik mezelf ook maar aanleren. Zit nu echt in mijn geheugen te graven wat ik allemaal heb getypt
De website werkt nietquote:Op maandag 10 december 2012 15:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Aanmelden kan via www.deduivelheetJobsenikbuigvoorovervoorGates.com
quote:Op maandag 10 december 2012 15:37 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
De website werkt niet
[Tevens is Jobs hartstikke dood.. paar leuke innovaties maar het was een achterbakse klootzak. Wel jammer voor Apple dat sinds zijn dood bergafwaarts gaat. Gates is al jaren geen CEO en doet enkel nog wat in board ofzo dacht is. Huidige beleid is allemaal afkomstig van sinofsky (die kort geleden nog vertrok) en ballmer (die beetje een malloot is)
Net gecheckt. Site werkt alleen met Internet Explorer.quote:Op maandag 10 december 2012 15:37 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
De website werkt niet
[Tevens is Jobs hartstikke dood.. paar leuke innovaties maar het was een achterbakse klootzak. Wel jammer voor Apple dat sinds zijn dood bergafwaarts gaat. Gates is al jaren geen CEO en doet enkel nog wat in board ofzo dacht is. Huidige beleid is allemaal afkomstig van sinofsky (die kort geleden nog vertrok) en ballmer (die beetje een malloot is)
Oh, tip: als je ze helemaal over je pagina's heen plakt (zonder dat ze uitsteken dus) scheuren je pagina's niet en kun je nog steeds alles makkelijk vinden.quote:Op maandag 10 december 2012 15:38 schreef Boterbartje het volgende:
Tevens volgend jaar geen tabjesm'n bladzijdes scheuren in
Ah goeie tip; ik heb ze dus wel een klein stukje uitsteken.. en als ik ze nu eraf probeer te halen scheurt alles kapot.. dun kutpapierquote:Op maandag 10 december 2012 15:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oh, tip: als je ze helemaal over je pagina's heen plakt (zonder dat ze uitsteken dus) scheuren je pagina's niet en kun je nog steeds alles makkelijk vinden.
Knip het uitstekende deel afquote:Op maandag 10 december 2012 15:40 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ah goeie tip; ik heb ze dus wel een klein stukje uitsteken.. en als ik ze nu eraf probeer te halen scheurt alles kapot.. dun kutpapier
Volgend jaar! bedankt voor de tip!
Nah, das nu teveel werk. Wil nog even laatste paar vragen van dit thema maken en dan even chillen in de sauna..quote:
Niet ok. Die met de kat was wel lief toch?quote:
Ik vond het mooie kerstbomen.quote:Op maandag 10 december 2012 15:49 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Niet ok. Die met de kat was wel lief toch?
Dankjequote:Op maandag 10 december 2012 15:50 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik vond het mooie kerstbomen.
Was bezig met voorbereiding og, prioriteiten stellen weet je nog..quote:Op maandag 10 december 2012 15:45 schreef Boterbartje het volgende:
Waar is Norah, maak ik foto's van de kerstbomen.. is ze weg
Oja prioriteitenquote:Op maandag 10 december 2012 16:10 schreef N0rah het volgende:
[..]
Was bezig met voorbereiding og, prioriteiten stellen weet je nog..![]()
Maar leukkkk, zoveel kerstboompjes. Echt gaaf. Ik maak wel een foto van de mijne als ik terug ben.
Schenk- en erfbelasting!quote:Op maandag 10 december 2012 17:00 schreef Speedy_T het volgende:
Successiewet is echt tof. Komt niet vaak voor dat ik tentamenstof zo ver voor het tentamen al behoorlijk onder de knie heb weten te krijgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je je scriptie naderhand wel eens teruggelezen?quote:Op maandag 10 december 2012 17:10 schreef eriksd het volgende:
Ik heb "de poort" ook in mijn scriptie staan.
Veel mensen schieten bijvoorbeeld naar waarderingsregels (bijv die voor woningen in - uit m'n hoofd - artikel 21), zonder uberhaupt eerst te kijken of er sprake is van een schenking (artikel 1). Aan de hand van de waarderingsregels komen ze dan vaak tot de conclusie dat er sprake is van een schenking, terwijl dat helemaal niet zo is als je artikel 1 toepast. Vandaar dat artikel 1 de poort is, pas daarna ga je verder met specifieke bepalingen.quote:Op maandag 10 december 2012 17:12 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Ik kan mij herinneren dat je dat eerder heb gezegd, maar wat bedoel je er precies mee?
Dat is vernietigend gedaan door mijn begeleider. Deze laat ik door 4 man lezen ipv medestudent.quote:Op maandag 10 december 2012 17:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Heb je je scriptie naderhand wel eens teruggelezen?
Huhwat.quote:Op maandag 10 december 2012 17:17 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat is vernietigend gedaan door mijn begeleider. Deze laat ik door 4 man lezen ipv medestudent.
Dat was ook wel ongeveer wat ik dacht. Thx voor de uitleg!quote:Op maandag 10 december 2012 17:14 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Veel mensen schieten bijvoorbeeld naar waarderingsregels (bijv die voor woningen in - uit m'n hoofd - artikel 21), zonder uberhaupt eerst te kijken of er sprake is van een schenking (artikel 1). Aan de hand van de waarderingsregels komen ze dan vaak tot de conclusie dat er sprake is van een schenking, terwijl dat helemaal niet zo is als je artikel 1 toepast. Vandaar dat artikel 1 de poort is, pas daarna ga je verder met specifieke bepalingen.
Voorbeeld: neem de waardering van woningen als voorbeeld. De waardering van woningen geschiedt volgens de WOZ-waarde. Stel dat ik jou een woning met WOZ-waarde 250.000 verkoop voor 150.000. De inspecteur roept meteen schenking voor 100.000. Maar stel dat de WEV van die woning 160.000 is. Overeenkomstig artikel 1 is er geen sprake van een schenking (10.000 is verwaarloosbaar), en dan kom je niet toe aan de waarderingsregel van artikel 21. In deze dus geen schenking.
Was er wel sprake van een schenking (stel WEV is 200.000)? DAN pas je de waarderingsregel toe -> schenking voor 100.000 (250.000 - 150.000) ipv 50.000 (250.000 - 200.000).
Oh, dat wist ik helemaal nietquote:Op maandag 10 december 2012 17:18 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Erik heeft z'n scriptie nog niet officieel af.
IK wel, HIJ nietquote:Op maandag 10 december 2012 17:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oh, dat wist ik helemaal nietIk dacht dat je al lang klaar was
Ik heb juist een begeleider (bacheloressay) die mij feitelijk onjuiste feedback geeftquote:Op maandag 10 december 2012 17:17 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat is vernietigend gedaan door mijn begeleider. Deze laat ik door 4 man lezen ipv medestudent.
Dat was ook naar Erik gerichtquote:
Klaar, wegstoppen en nooit meer naar kijken. Vooral omdat ik helemaal niet trots ben op m'n beide scripties. Door omstandigheden heb ik niet de fiscale scriptie kunnen maken die ik wilde, en daar heb ik enigszins van gebaald. En ik was vooral blij om eindelijk klaar te zijn na al die vakken.quote:Op maandag 10 december 2012 17:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat was ook naar Erik gerichtMaar hey, geef jij maar antwoord dan. Lees jij je scriptie wel eens terug? Ben je er trots op of is het meer 'klaar, nu wegstoppen en nooit meer naar kijken'?
Oh, dat is wel zonde. Waar heb je wel over geschreven?quote:Op maandag 10 december 2012 17:21 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Klaar, wegstoppen en nooit meer naar kijken. Vooral omdat ik helemaal niet trots ben op m'n beide scripties. Door omstandigheden heb ik niet de fiscale scriptie kunnen maken die ik wilde, en daar heb ik enigszins van gebaald. En ik was vooral blij om eindelijk klaar te zijn na al die vakken.
- Divorce Estate Planning (fiscaal)quote:Op maandag 10 december 2012 17:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oh, dat is wel zonde. Waar heb je wel over geschreven?
Lijkt me wel een boeiend onderwerpquote:
Wat houdt dit in?quote:- (Nieuwe) ficties in de SW + rechtsvergelijking
Waarom lukte dat niet, als ik vragen mag?quote:Waren de omstandigheden anders geweest, dan had ik een (internationale) VPB scriptie geschreven voor fiscaal.
De Successiewet kent een aantal wetsficties. Per 2010 zijn deze gewijzigd.quote:
quote:Waarom lukte dat niet, als ik vragen mag?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 10 december 2012 17:35 schreef Maharbal het volgende:
[..]
De Successiewet kent een aantal wetsficties. Per 2010 zijn deze gewijzigd.
[..]Oh, ik snap het. Nouja, beter niet je droomscriptie dan een jaar van je leven wegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik snap wel dat het zuur is
![]()
Je kan nooit een jaar weggooienquote:Op maandag 10 december 2012 17:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oh, ik snap het. Nouja, beter niet je droomscriptie dan een jaar van je leven wegMaar ik snap wel dat het zuur is
Ik had inderdaad weinig zin om nog voor een heel jaar collegegeld te betalen. Daarbij kwam ook dat m'n bul dan nog een jaar later gedateerd zou worden, en daar had ik ook geen zin in.quote:Op maandag 10 december 2012 17:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oh, ik snap het. Nouja, beter niet je droomscriptie dan een jaar van je leven wegMaar ik snap wel dat het zuur is
Begrijpelijkquote:Op maandag 10 december 2012 17:42 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik had inderdaad weinig zin om nog voor een heel jaar collegegeld te betalen. Daarbij kwam ook dat m'n bul dan nog een jaar later gedateerd zou worden, en daar had ik ook geen zin in.
Ik heb de vraag hier al eerder gesteld, maar geen antwoord gehad. Dus misschien dat jij wat weet.. Ik zoek een goed (beknopt) boek om mijn ondernemingsrecht wat bij te spijkeren.quote:
Misschien: http://www.volkskrant.nl/(...)dernemingsrecht.htmlquote:Op maandag 10 december 2012 17:53 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Ik heb de vraag hier al eerder gesteld, maar geen antwoord gehad. Dus misschien dat jij wat weet.. Ik zoek een goed (beknopt) boek om mijn ondernemingsrecht wat bij te spijkeren.
Het boek dat ik had voor ondernemingsrecht ben ik kwijt en was geloof ik ook al gedateerd.
Ha, dat is precies mijn oude studieboek.quote:Op maandag 10 december 2012 17:59 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Misschien: http://www.volkskrant.nl/(...)dernemingsrecht.html
quote:Op maandag 10 december 2012 19:31 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Paper schrijven met Ludovico Einaudi op de koptelefoon. Ik voel me net die idioot van Snoopy met zijn pianootje
Nouja, meestal wordt de gemeente aansprakelijk gesteld door de slachtoffers of hun nabestaanden voor de geleden schade, maar hier is het OM dus daadwerkelijk tot vervolging overgegaan. De civiele zaak voor de geleden schade zal er ongetwijfeld toch ook komen?quote:Op maandag 10 december 2012 19:41 schreef Ryon het volgende:
Interessante ontwikkeling op het gebied van overheidsaansprakelijkheid:
http://www.telegraaf.nl/b(...)_in_uitspraak__.html
Een gemeente wordt wel vaker strafrechtelijk vervolgd voor het en een ander (de overheid is qua veroordelingen dan ook de grootste criminele organisatie van Nederland). Maar over het algemeen gaan ongelukken n.a.v slecht onderhouden wegdek via de civiele rechter. De boete (22.500 euro) is ook redelijk symbolisch op dat gebied.
Ik heb net even het item gezien op RTL4 en volgens mij zit hier nog een behoorlijk stuk emotie achter ten aanzien van de vader (die toevallig advocaat is) richting de burgemeester van het dorp. Die aangegeven heeft niet te willen opbokken (wat hij ook helemaal niet hoeft).quote:Op maandag 10 december 2012 19:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nouja, meestal wordt de gemeente aansprakelijk gesteld door de slachtoffers of hun nabestaanden voor de geleden schade, maar hier is het OM dus daadwerkelijk tot vervolging overgegaan. De civiele zaak voor de geleden schade zal er ongetwijfeld toch ook komen?
En wat betreft die boete, het is onzinnig die heel hoog te maken aangezien de gemeente geld van het Rijk krijgt, waar ook de boete naartoe gaat
Nouja, ik weet er verder niets van deze zaak, maar heeft die advocaat een artikel 12-procedure gestart dan?quote:Op maandag 10 december 2012 19:51 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ik heb net even het item gezien op RTL4 en volgens mij zit hier nog een behoorlijk stuk emotie achter ten aanzien van de vader (die toevallig advocaat is) richting de burgemeester van het dorp. Die aangegeven heeft niet te willen opbokken (wat hij ook helemaal niet hoeft).
Blijft inderdaad bijzonder dat het OM is gaan vervolgen. Wellicht dat die ook weer een stukje rechtsruimte willen terugclaimen. Het strafrecht verliest op dit gebied namelijk redelijk wat terrein.
quote:Op maandag 10 december 2012 10:59 schreef Maharbal het volgende:
Ik lees ook elke keer weer hetzelfde: bestuursrecht is kak, privaatrecht is kak, staatsrecht is kak.
Dan blijft er niet veel over.
Dat boek heb ik ook gehad. Nadeel is dat dit boek nog het, inmiddels ingetrokken, wetsvoorstel voor de personenvennootschappen behandelt. Er wordt in het boek dus niet ingegaan op de huidige personenvennootschappen.quote:Op maandag 10 december 2012 18:00 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Ha, dat is precies mijn oude studieboek.
Zal nog wel eens even goed kijken bij mn ouders thuis
Ludovico Einaudi breekt nog eens doorquote:Op maandag 10 december 2012 19:31 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Paper schrijven met Ludovico Einaudi op de koptelefoon. Ik voel me net die idioot van Snoopy met zijn pianootje
Hanzelijnquote:
moet de rit maar eens gewoon gaan makenquote:Op maandag 10 december 2012 21:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
HanzelijnIk kan morgen een half uur later weg dan normaal
Dan kom ik wel vijf minuten te laat, maar dan nog.
Wtf, ik had tot vandaag nog nooit van die vent gehoord, maar vandaag had een collega op kantoor het erover en nu lees ik die naam hier weer. Wel erg toevallig, toch maar eens opzoeken danquote:Op maandag 10 december 2012 19:31 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Ja, dat bedoel ik dus. Flex-bv is dat toch? Dat is ook de wetgeving die ik destijds heb moeten leren, maar dat is dus ingetrokken?quote:Op maandag 10 december 2012 20:34 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Dat boek heb ik ook gehad. Nadeel is dat dit boek nog het, inmiddels ingetrokken, wetsvoorstel voor de personenvennootschappen behandelt. Er wordt in het boek dus niet ingegaan op de huidige personenvennootschappen.
Ik geloof ook dat de UvA vorig jaar halsoverkop een reader in elkaar heeft moeten zetten, omdat er geen boek voor handen was
Maharbal had het er laatst over. Ik was gelijk verkocht.quote:Op maandag 10 december 2012 21:33 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Wtf, ik had tot vandaag nog nooit van die vent gehoord, maar vandaag had een collega op kantoor het erover en nu lees ik die naam hier weer. Wel erg toevallig, toch maar eens opzoeken dan
Dat is toch die vent van dat ene Intouchables nummer?quote:Op maandag 10 december 2012 21:33 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Wtf, ik had tot vandaag nog nooit van die vent gehoord, maar vandaag had een collega op kantoor het erover en nu lees ik die naam hier weer. Wel erg toevallig, toch maar eens opzoeken dan
Flex BV is inmiddels wel ingevoerd. Dat ene wetsvoorstel ging over OV(R) en CV(R), dat dus niet is ingevoerd.quote:Op maandag 10 december 2012 21:50 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik dus. Flex-bv is dat toch? Dat is ook de wetgeving die ik destijds heb moeten leren, maar dat is dus ingetrokken?
Ah, op die manier. Terwijl dat juist de grootste veranderingen zouden zijn toch?quote:Op maandag 10 december 2012 21:56 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Flex BV is inmiddels wel ingevoerd. Dat ene wetsvoorstel ging over OV(R) en CV(R), dat dus niet is ingevoerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |