Ja, maar er zit een enorme kiel onder waar aan getrokken wordt door de zwaartekracht. Als hij dwars op de golven/wind ligt gaat hij sneller om denk ik.quote:Op zondag 9 december 2012 22:47 schreef Chokeme het volgende:
Is er een kans dat hij kapseist oid als hij vastloopt?
Da's een best wel badass schip als ik m googlequote:Op zondag 9 december 2012 22:54 schreef Adelante het volgende:
Gelukkig is Annie standby op het strand
quote:Op zondag 9 december 2012 23:01 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
Da's een best wel badass schip als ik m google
Dat niet, maar je weet maar nooit wie er in het water pleurt.quote:Op zondag 9 december 2012 23:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Jadie kan 'm vast wel slepen!
Heeft iemand een voorbeeldje van waar ik aan moet denken bij zo'n kabel? Touw of staal?quote:Op zondag 9 december 2012 23:07 schreef Nieuwschierig het volgende:
Staat hier ook http://www.kustwacht.nl/nl/persberichten.html
En de sleepkabel van de Hercules was inderdaad gebroken om 22:10
Zal wel zoiets zijn:quote:Op zondag 9 december 2012 23:47 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Heeft iemand een voorbeeldje van waar ik aan moet denken bij zo'n kabel? Touw of staal?
Pfff, als zoiets knapt.quote:Op zondag 9 december 2012 23:51 schreef ArnosL het volgende:
Zal wel zoiets zijn:
[ afbeelding ]
Van Google geplukt en die kabel ging op een zeesleper. 56 mm dik, 850 meter lang en 12000 kg zwaar is die kabel
Duidelijk genoeg hoor!quote:Op maandag 10 december 2012 00:23 schreef DaMart het volgende:
Foto's maken was zelfs met statief bijna onmogelijk buiten. Alleen met statief in de auto was het een beetje te doen, maar verder dan dit kwam ik niet:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Trekhaak.quote:Op maandag 10 december 2012 02:12 schreef Hetkapitaal het volgende:
Waar onderaan het schip precies moet de sleepkabel vastgemaakt worden? :p
Volgens mij kan die kabel ook gewoon bovenop vastgemaakt worden. Maar door de golfslag komen er op momenten zulke krachten op te staan dat ie kan breken, wat al gebeurd is, en zullen ze zorgen dat ze `vast zitten` maar wachten met trekken tot het moment juist is.quote:Op maandag 10 december 2012 02:23 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Wat is er dan zo moeilijk aan dat ze met een paar golfjes niet meer bij kunnen?
Jammer dat het illegaal is.quote:Op zondag 9 december 2012 21:41 schreef MaGNeT het volgende:
Morgen gratis spullen! Gratis af te halen van het strand bij Noordwijk!
quote:Bergers en mensen van het Amsterdamse havenbedrijf gaan maandag om 9 uur aan boord van de Ocean Victory om te kijken of en wanneer het schip is weg te slepen. Het vrachtschip, dat stuurloos raakte, ligt inmiddels „goed op z’n plek”, aldus de Kustwacht.
De Ocean Victory raakte zondagavond stuurloos op de Noordzee. Inmiddels ligt het schip vast aan twee ankers en een sleepboot, op ongeveer 3 kilometer uit de kust bij Zandvoort. Het vrachtschip ligt niet in de weg, maar het is wel de bedoeling het zo snel mogelijk via IJmuiden naar Amsterdam te slepen. De ongeveer twintig bemanningsleden zijn nog aan boord.
De problemen ontstonden toen het schip een ketting van een boei in de schroef kreeg. Hulpdiensten hadden er in de nacht door de harde noordwestenwind en de hoge golven nog een zware dobber aan om te voorkomen dat het stuurloos geraakte schip zou vastlopen.
bron
http://casperflights.com/unified/?location=ehamquote:Op maandag 10 december 2012 09:08 schreef DaMart het volgende:
De helicopter met de mensen die aan boord gaan van het schip vloog hier net over, volgens mij.
Klopt. Morgenochtend om 8 uur willen ze weer een poging doen om het schip te gaan verslepen, volgens de berichten op Twitterquote:Op maandag 10 december 2012 19:20 schreef Nieuwschierig het volgende:
Hij ligt nog steeds voor anker op de zelfde plek zo te zien op de kaart
Een LPG tanker in Rotterdam doet in 7 seconden het zelfde als Hitler in 15 minutenquote:Op woensdag 12 december 2012 22:02 schreef tjoptjop het volgende:
Sjezus, zitten de stuurmannen deze maand collectief porno te kijken op de Noordzee ofzo . Een aanvaring tussen twee grote schepen, eentje over een boei gevaren en nu weer eentje tegen een eiland aangeknald
Maar goed dat er geen olietanker tussenzat, of krijgen we dat de 21e
Bestaan alletwee voor zover ik weet.quote:Op woensdag 12 december 2012 22:20 schreef niels0 het volgende:
LNG-tanker bedoel je waarschijnlijk? Heavy sh*t inderdaad.
Klopt. Maar LNG is nog wat compacter en veel gevaarlijker.quote:Op woensdag 12 december 2012 22:26 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Bestaan alletwee voor zover ik weet.
Maar zijn die ook niet een stuk moielijk tot ontploffing te brengen gezien de isolatie en koeling itt een wat 'oudere' (vaak lpg) tanker waar het alleen op druk staat?quote:Op woensdag 12 december 2012 22:30 schreef niels0 het volgende:
[..]
Klopt. Maar LNG is nog wat compacter en veel gevaarlijker.
Dit soort schepen: [ afbeelding ]
LNG is juist helemaal niet gevaarlijk volgens mij, pas als de koeling uitvalt kan het gevaarlijk worden. Het kenmerk van LNG is juist dat het gas gekoeld wordt tot het onder atmosferische druk vloeibaar is. Dat betekent dus dat er geen druk op staat onder normale atmosferische omstandigheden. En waar vloeibaar gas zit zit geen zuurstof dus branden doet het ook niet. Pas bij verdamping kan het gas goed mengen met zuurstof en kan het ontbranden. LNG werkt op basis van supergoed isolatie en reliquification-installaties (wie weet het Nederlandse woord?quote:Op woensdag 12 december 2012 22:30 schreef niels0 het volgende:
Klopt. Maar LNG is nog wat compacter en veel gevaarlijker.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |