Die kun je gerust verwijderen, het kozijn zit hoogstwaarschijnlijk niet met ankers vast maar is van binnen hol, de muur valt in het kozijn welke eventueel is opgevuld met specie. Dat hoor je door tegen het kozijn te tikken.quote:Op zondag 9 december 2012 11:57 schreef klusser1978 het volgende:
Beste klussers,
Ik heb onlangs een jaren 50 woning gekocht maar nu wil ik een stalen kozijn verwijderen uit een dragende muur en deze dicht maken...
Nu is mijn vraag of dit zomaar kan en of het misschien een onderdeel van de constructie is...het is GEEN polynorm kozijn maar echt staal en staat niet op de grond..er zijn geen gaten in het kozijn te ontdekken dus denk dat hij met ankers in de muur zit...
Hoor graag tips...bvd
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar wil ts alleen het kozijn verwijderen OF de gehele muur ?quote:Op zondag 9 december 2012 13:05 schreef betyar het volgende:
[..]
Die kun je gerust verwijderen, het kozijn zit hoogstwaarschijnlijk niet met ankers vast maar is van binnen hol, de muur valt in het kozijn welke eventueel is opgevuld met specie. Dat hoor je door tegen het kozijn te tikken.
Kozijn eruit en sparing dichtmaken.quote:Op zondag 9 december 2012 13:12 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Maar wil ts alleen het kozijn verwijderen OF de gehele muur ?
Dat is mij nog niet helemaal duidelijk.
Dan zou ik het zo aanpakken als gateway in onderstaande post aangeeft..quote:Op zondag 9 december 2012 13:18 schreef klusser1978 het volgende:
Ik wil graag alleen het kozijn weghalen en deze dichtmaken zodat het 1 muur wordt.... afbeelding 1 is blijvende deur maar is alleen als dikte kozijn voorbeeld.... afbeelding 2 die wil ik weg hebben
quote:Op zondag 9 december 2012 13:14 schreef gateway het volgende:
aan beide kanten van de deur het plafond stutten, kozijn verwijderen, muur weer opmetselen (want je wou het dicht hebben toch?) hard laten worden en de stutten weer verwijderen
weet je de boodschap achter de pleh reclame?quote:Op zondag 9 december 2012 13:38 schreef blomke het volgende:
In de eerste plaats denk ik dat het een gipsplatenplafond is. Hoe je dat wilt stutten is mij niet helder. Ten tweede snap ik niet wat het met "safe" te maken heeft.
Zoiets. Er moet nog meer gebeuren.............quote:Op zondag 9 december 2012 13:55 schreef betyar het volgende:
In de tijd dat TS twijfelt had ik dat gat allang dicht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |