Nu zijn alle errors weg, maar JS werkt nog steeds niet.quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:52 schreef Catch22- het volgende:
Nee. Je moet leren lezen wat er in je console staat.
Lees wat ik zegquote:Op woensdag 16 januari 2013 13:53 schreef pascal08 het volgende:
[..]
Nu zijn alle errors weg, maar JS werkt nog steeds niet.
Alle errors zijn gedebugged en ik heb .live() vervangen door .on()... nog steeds hetzelfde verhaal.quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:51 schreef Merkie het volgende:
Als er een error in je JavaScript werkt meestal je hele code niet meer. De kans is groot dat er ergens een kleine fout zit. Debug alle errors uit de console.
[..]
Ik gok dat je standaard de laatste versie van jQuery gebruikt. Gisteren is jQuery 1.9 uitgebracht, en deze ondersteunt .live() niet meer. Verander .live() in .on().
Dan moet je stapje voor stapje gaan kijken waar de fout ligt. Complexe code uitcommenten en vervangen door eenvoudige code (bijv. een simpele console log doen) zodat je stapje voor stapje kan achterhalen waar de foutmelding zit. Verder zijn de web developer tools je vriend en kan je breakpoints in je code zetten om te achterhalen of je code doet wat hij moet doen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:55 schreef pascal08 het volgende:
[..]
Alle errors zijn gedebugged en ik heb .live() vervangen door .on()... nog steeds hetzelfde verhaal.
Ik ga er eens voor zitten dan. Kan ik gewoon de laatste jQuery laten staan of is het beter om even terug te schakelen?quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:57 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dan moet je stapje voor stapje gaan kijken waar de fout ligt. Complexe code uitcommenten en vervangen door eenvoudige code (bijv. een simpele console log doen) zodat je stapje voor stapje kan achterhalen waar de foutmelding zit. Verder zijn de web developer tools je vriend en kan je breakpoints in je code zetten om te achterhalen of je code doet wat hij moet doen.
Je kan prima de laatste jQuery gebruiken, alleen je moet niet "dynamisch" naar de meest recente jQuery linken. Als jQuery besluit om over een half jaar alles compleet anders te doen werkt je site niet meer. Altijd linken naar een statische versie van jQuery.quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:59 schreef pascal08 het volgende:
[..]
Ik ga er eens voor zitten dan. Kan ik gewoon de laatste jQuery laten staan of is het beter om even terug te schakelen?
| 1 | <script src="jquery-latest.js"></script> |
| 1 | <script src="jquery-1.9.0.js"></script> |
Merkie, jij bent echt een held.quote:Op woensdag 16 januari 2013 14:00 schreef Merkie het volgende:
[..]
Je kan prima de laatste jQuery gebruiken, alleen je moet niet "dynamisch" naar de meest recente jQuery linken. Als jQuery besluit om over een half jaar alles compleet anders te doen werkt je site niet meer. Altijd linken naar een statische versie van jQuery.
Niet doen:
[ code verwijderd ]
Wel doen:
[ code verwijderd ]
Als je teruggaat naar 1.8.3 zal alles waarschijnlijk wel werken, maar de vraag is of je code wilt gebruiken die in nieuwere versies niet meer werkt.
Temptate model voor wat ? Html5boilerplate.com bijvoorbeeld?quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:06 schreef zerokil het volgende:
Iemand die nog een site weet waar ik mooie template model kan downloaden? (gratis)
Ben eigenlijk op zoek naar meerdere modellen. Zodat ik wat keus heb en inspiratie kan op doen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Temptate model voor wat ? Html5boilerplate.com bijvoorbeeld?
Kon niet echt een topic over mijn onderwerp vinden.quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:54 schreef Catch22- het volgende:
zoek dan gewoon een portfoliosite. dit topic gaat over de techniek
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kan de css/html code er wel even bijzetten. (op aanvraag).
Alvast bedankt!
quote:Op zondag 20 januari 2013 17:50 schreef zerokil het volgende:
Ik heb dus een template gevonden.
Nu heb ik een probleem.
Ik wil dat er in de rode lijn een wit vlak komt waar ik tekst in kan schrijven..
Hoe doe ik dat? Heb al lang gezocht maar niks gevonden.
(let niet op de zwarte vlakken, heb ik er even in gezet om alles duidelijker te maken)Je bedoelt de input tag?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kan de css/html code er wel even bijzetten. (op aanvraag).
Alvast bedankt!
Wat bedoel je? Wat is "portfolio vak"? Ik zie minstens 3x portfolio staan op die site, alledrie met totaal andere opmaak. Waar heb je het over?quote:Op zondag 20 januari 2013 17:59 schreef zerokil het volgende:
[..]
Nee, gewoon een wit veld.
Zoals dit: http://www.webstijl.nl/
(Portfolio vak)
Wat een, ondanks de stijl die je veel vaker ziet, chaotische website.quote:Op zondag 20 januari 2013 17:59 schreef zerokil het volgende:
[..]
Nee, gewoon een wit veld.
Zoals dit: http://www.webstijl.nl/
(Portfolio vak)
Nee man. Dat is lekker jong en dynamisch!quote:Op maandag 21 januari 2013 12:26 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Wat een, ondanks de stijl die je veel vaker ziet, chaotische website.
Dat is wel het idee van die stijl maar dan behoorlijk slecht uitgevoerd.quote:Op maandag 21 januari 2013 12:34 schreef donroyco het volgende:
[..]
Nee man. Dat is lekker jong en dynamisch!
Er staat veel te veel informatie op 1 pagina. Apart dat een webdesign-bureau dat zich niet realiseert.quote:Op maandag 21 januari 2013 12:26 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Wat een, ondanks de stijl die je veel vaker ziet, chaotische website.
| 1 2 3 4 5 6 7 | p.skyscraper { left: -35px; overflow: hidden; padding: 8px; position: absolute; top: 148px; } |
Hier kunnen we precies niets mee, behalve misschien zeggen dat het op zijn minst "apart" is dat je een <p> tag gebruikt voor een skyscraper... Kom met een voorbeeld.quote:Op woensdag 23 januari 2013 15:31 schreef Afwazig het volgende:
Ik krijg het volgende maar niet voor elkaar. Er is mij gevraagd of ik een skycraper kan plaatsen op deze site aan de linkerkant.
Nu is dat prima gelukt alleen nu doet het volgende probleem zich voor; op de lagere resoluties komt de skyscraper over de content heen. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd maar krijg het maar niet voor elkaar.
De huidige CSS code ziet er zo uit:
[ code verwijderd ]
Mijn vraag is dus, hoe krijg ik het voor elkaar dat de skyscraper net zoals hier op het FOK forum werkt en dus niet over de content heen valt ongeacht de resolutie.
Wat bedoel je precies met kom met een voorbeeld?quote:Op woensdag 23 januari 2013 15:38 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Hier kunnen we precies niets mee, behalve misschien zeggen dat het op zijn minst "apart" is dat je een <p> tag gebruikt voor een skyscraper... Kom met een voorbeeld.
Het is een Wordpress site en gebruikt een wrapper inderdaad. Helaas heb ik niet heel veel kaas gegeten van de rest en is je verhaal een beetje abracadabraquote:Op woensdag 23 januari 2013 16:08 schreef QM84 het volgende:
Wat is je html-structuur?
Op welke manier staat je skyscraper tov de content gepositioneerd?
Als je gebruik maakt van een wrapper voor je content, dan kan je deze position: relative meegeven. Je skyscraper zet je vervolgens hier direct als child in, met de absolute en left: -'debreedtevanjeskyscraper+marginsetc'
Ik gok dat die position:relative ergens ontbreekt.
Ik heb gelinkt naar de site waar het is te zien in mijn 1e postquote:Op woensdag 23 januari 2013 17:30 schreef KomtTijd... het volgende:
Ik denk dat het het makkelijkst is als je even een linkje naar een testpagina maakt waarop die skyscraper te zien is.
Dat laatste was wel de bedoeling ja. Het is zoals het nu is wel een verbetering, dat dan weer welquote:Op woensdag 23 januari 2013 17:45 schreef KomtTijd... het volgende:
oh, check. Ik vind het eigenlijk best netjes opgelost zo. Op FOK! bijvoorbeeld valt de skyscraper buiten het browserwindow als je een kleine resolutie hebt, dan vind ik jouw oplossing persoonlijk mooier. Of zou je willen dat er ruimte gereserveerd wordt voor de skyscraper zodat je een scrollbalk krijgt?
gebruik media queries en voeg een break point toe in je cssquote:Op woensdag 23 januari 2013 17:32 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Ik heb gelinkt naar de site waar het is te zien in mijn 1e post. Ik ben nu aan beetje aan het beunhazen en heb het nu zover dat hij niet meer over de content heenvalt bij lage resoluties maar er onder valt. Dat is een verbetering maar hij moet hem natuurlijk gewoon altijd laten zien.
bedankt voor de hulp in ieder geval mannen.
Hoe bedoel je waar je op moet zoeken?quote:Op donderdag 24 januari 2013 01:09 schreef n8n het volgende:
waar moet ik op zoeken als ik met een input element de mogelijkheid wil bieden van pagina te wisselen? Dat je een getal in een form invult en de link van de pagina gewijzigd wordt naar wat ingevoerd is.
wat de 'ingrediënten' zijn voor deze functionaliteit. begrijp dat javascript vereist is en daar weet ik vrijwel niks van af dus ik zocht een duwtje in de goede richting. Vraag is eigenlijk hoe ik dat doe of waar ik naar moet zoeken om er achter te komen maar wellicht kom ik hier ergens mee, tnxquote:Op donderdag 24 januari 2013 01:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoe bedoel je waar je op moet zoeken?
Kun je niet gewoon luisteren naar een keydown event op je input-element en vervolgens de value van het veld in de link plakken?
Misschien moet je eens kijken naar een cursusje jQuery ofzo. Daarmee is het best simpel, hoorquote:Op donderdag 24 januari 2013 01:54 schreef n8n het volgende:
[..]
wat de 'ingrediënten' zijn voor deze functionaliteit. begrijp dat javascript vereist is en daar weet ik vrijwel niks van af dus ik zocht een duwtje in de goede richting. Vraag is eigenlijk hoe ik dat doe of waar ik naar moet zoeken om er achter te komen maar wellicht kom ik hier ergens mee, tnx
edit: hoop er vanaf hier uit te komen http://www.java2s.com/Tut(...)ueinformcontrols.htm
edit 2: gevonden! http://stackoverflow.com/(...)-value-creates-a-url
| 1 | <input type="text" id="url_input" /> <a href="http://website.nl/" id="url">link</a> |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | $(document).ready(function() { // bewaar de aanvankelijke waarde van de link var url = $('#url').attr('href'); // kijk naar wanneer er in het invoerveld wordt getypt $('#url_input').on('keyup', function() { // wijzig de href van de url door de invoer eraan vast te plakken $('#url').attr('href', url + $('#url_input').val()); }); }); |
pagina's staan weergegeven als 1 / 1000 (voorbeeld), ik heb nu van het eerste getal een form gemaakt waar je in een text input een ander paginanummer kan ingeven om zo snel pagina's te skippen zonder de navigatie enorm te laten zijn.quote:Op donderdag 24 januari 2013 09:24 schreef picodealion het volgende:
Ik snap het nog steeds niet. n8n, staat er een link op de pagina die je wil aanpassen? Of wil je de URL in de adresbalk aanpassen bij invoeren van het formulier (waardoor je naar die pagina gaat)?
Is wat er ingevoerd moet worden 1 op 1 door te zetten naar de url? (Voer je 'henk' in dan ga je naar henk.html) of moeten de invoerwaardes eerst vertaald worden naar urls die mogelijk/beschikbaar zijn?
-edit- in de war met een ander topic.
daar heb je helemaal gelijk in maar tot ik klaar ben met m'n studie of een minor doe over het onderwerp is het even behelpen. Moet nu ook nog zorgen dat de input geen andere characters dan getallen accepteert en op dezelfde pagina blijft als je niks invoert etc. maar dat heeft voor mij nu geen prioriteit.quote:Op donderdag 24 januari 2013 09:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Misschien moet je eens kijken naar een cursusje jQuery ofzo. Daarmee is het best simpel, hoor
Als je dit hebt:
[ code verwijderd ]
Dan heb je niet meer nodig dan zoiets:
[ code verwijderd ]
waar komt dan het gedeelte dat bepaald dat je van pagina wisselt?quote:Op donderdag 24 januari 2013 09:08 schreef KomtTijd... het volgende:
Eh, zoeken naar een standaard GET form?
<form method="get">
<input type="text" name="page">
<input type="submit">
</form>
Geen dank.
zodra je een formulier verzend wissel je vanzelf van pagina.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:32 schreef n8n het volgende:
[..]
waar komt dan het gedeelte dat bepaald dat je van pagina wisselt?
maar dat wordt er bij de huidige url achter geplakt toch? want nu is de basis "www.url.com/page/" en alles daar achter mag alleen het getal zijn, als er al een getal staat moet het vervangen en niet aangevuld worden. Of moet ik dan een base url gebruiken oid?quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:39 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
zodra je een formulier verzend wissel je vanzelf van pagina.
Als je get gebruikt komt de invoer van je formulier in de url terecht. Probeer maar eens.
Je zou zoiets kunnen zetten op regel 7 van m'n vorige voorbeeld:quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:31 schreef n8n het volgende:
[..]
Moet nu ook nog zorgen dat de input geen andere characters dan getallen accepteert en op dezelfde pagina blijft als je niks invoert etc. maar dat heeft voor mij nu geen prioriteit.
| 1 2 3 4 5 | // sta alleen getallen toe var digitsOnly = $('#url_input').val().replace(/\D/g, ''); if($('#url_input').val() !== digitsOnly) { $('#url_input').val(digitsOnly); } |
quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je zou zoiets kunnen zetten op regel 7 van m'n vorige voorbeeld:
[ code verwijderd ]
Het kan korter, maar je wil niet dat de waarde van het veld bij elke keyup wordt gewijzigd, omdat je cursor dan ook steeds weer naar het einde springt.
Maar ik begrijp nog steeds niet wat je nou probeert te maken. Wil je dat de href van een link wijzigt na invoer in het veld of wil je dat je naar een andere pagina springt?
ow hihiquote:Op donderdag 24 januari 2013 11:00 schreef Tijn het volgende:
Het heeft dus niks met een link te maken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |