abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 december 2012 @ 19:59:07 #126
78918 SeLang
Black swans matter
pi_120877347
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 19:31 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Maar als je data gebruikt van de broker waar je bij handelt is dat dan toch geen probleem? :)
Dat zou je normaal gesproken denken. Een Oanda EUR/USD is in feite een andere munt dan een Truefx EUR/USD. Het zou kunnen dat de eerste een paar seconden lang even een paar pips hoger is en dan terugvalt terwijl de tweede dat niet registreert, domweg omdat er geen transacties plaatsvinden bij die broker. Op trading fora kom je ook weleens discussies tegen waarbij bij de ene forexbroker een "weerstand" is gebroken en bij een andere niet!

Je handelt ook tegen de broker en niet tegen een andere trader. Die broker haalt om zichzelf te beschermen allerlei fratsen uit zoals spreads verhogen tijdens snelle markbewegingen. Dat is op de CME niet zo want daar handel je gewoon tegen een andere trader.

Als je naar betaalde patronen zoekt dan is die data van forexbrokers dus niet zuiver imo. Of het in de praktijk veel verschil uitmaakt in je resultaten dat weet ik niet, maar zeker bij korte termijn strategieėn moet je er rekening mee houden dat de data dus niet hetzelfde is.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 28 december 2012 @ 20:15:04 #127
78918 SeLang
Black swans matter
pi_120878192
Maar goed, live data van bijv IB is ook niet zuiver omdat die snapshots geeft en geen echte ticks. Alleen echte tickdata is zuiver. Maar dan heb je weer het probleem dat je vertragingen kunt krijgen als de volumes hoog zijn. *zucht*, het is ook nooit goed :P

De historische data backfill zou ik elk geval wel correct moeten zijn.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_121718298
Hoe gaat het nu.. nog wat mooie dingen weten te realiseren?
pi_121721031
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 13:02 schreef Maryn. het volgende:
Hoe gaat het nu.. nog wat mooie dingen weten te realiseren?
Yes voor 1 Januari wel, sinds dien even rustig aan gedaan, vakanties en wat problemen her en der proberen op te lossen. At the moment met name bezig met een slootje aandelen. Ik zal eens kijken of ik wat kan posten.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_121730770
Graag, het is niet echt live trading meer zo voor ons he ;)
pi_126771053
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 14:14 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Yes voor 1 Januari wel, sinds dien even rustig aan gedaan, vakanties en wat problemen her en der proberen op te lossen. At the moment met name bezig met een slootje aandelen. Ik zal eens kijken of ik wat kan posten.
Erg benieuwd hoe het hiermee gaat, interessant om te lezen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')