Nee, want dat is gewoon foute dataquote:Op maandag 17 december 2012 14:00 schreef Physics het volgende:
Vandaag was de bid-ask spread voor een paar minuten "negatief" (bid 4.000, ask 3.995). Eerste keer dat ik dat zie. Kan jij iets met dat soort situaties?
Als je op KPN doelt, die zat een paar in de freeze vandaagquote:Op maandag 17 december 2012 14:00 schreef Physics het volgende:
Vandaag was de bid-ask spread voor een paar minuten "negatief" (bid 4.000, ask 3.995). Eerste keer dat ik dat zie. Kan jij iets met dat soort situaties?
Ik zal dat vanaf maandag eens bekijken. Ben afgelopen week op reis geweest, dus ff geen beleggen gedaan.quote:Op vrijdag 21 december 2012 08:49 schreef MrUnchained het volgende:
Spektakel in de equity futures vannacht. Hadden die Mayas toch bijna het einde van de S&P goed voorspeld!
Dat 'kerst' effect inderdaad! Ik zal dat onderzoekje er vanavond nog eens bijpakken. Kijken of daar nog wat uit te halen valt.quote:Op woensdag 26 december 2012 11:16 schreef SeLang het volgende:
SE, Een paar jaar geleden had je zo'n leuk eindejaar systeem gebacktest en daar leek daadwerkelijk een "edge" in te zitten. Misschien is dit het moment om het in te zetten
Wellicht een symptoom van het feit dat er nergens meer rendement valt te halen. Dan gaan mensen desperaat op zoek naar iets nieuws.quote:Op woensdag 26 december 2012 11:28 schreef sitting_elfling het volgende:
Iets wat mij ook opvalt is dat het '% trading blogs's' op internet qua onderzoekjes echt de afgelopen 5 jaar zo gegroeid is dat er nauwelijks een speld tussen te krijgen is. Maar ook daar wordt vaak een enorm zwart/wit beeld geshowed. 9/10 van de modellen zijn verschrikkelijk, en dat andere model werkt fantastisch, dus betaal betaal! Want dan mag je meedoen. Dat soort shit is niet bepaald motiverend
.
Alle strategieën (ook voor stockpicking) die je uit een simpele screener kunt halen heb ik eigenlijk weinig vertrouwen in omdat miljoenen mensen dat al doen.quote:Op woensdag 26 december 2012 11:28 schreef sitting_elfling het volgende:
Eigenlijk blijven al die anomalies, small p/e vs high p/e, small cap vs large cap, laatste paar week van het jaar etc. wel interessant maar verdomde lastig om er specifiek winst uit te trekken.
Nope lijkt me niks. Ik blijf het gewoon bij day-trading en aandeeltjes houden voor mezelf. Werken als market maker, ik vind het persoonlijk helemaal niks. Het enige positieve aan zo iets is echt het salaris.quote:Op donderdag 27 december 2012 22:13 schreef Maryn. het volgende:
Goed dat je er wijst om niet te gaan werken bij een proprietary firm... Nooit zin gehad om Optiver oid te werken?
Hoe ben je aan je startkapitaal gekomen voor day-trading en hoelang doe je het al?quote:Op donderdag 27 december 2012 22:20 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Nope lijkt me niks. Ik blijf het gewoon bij day-trading en aandeeltjes houden voor mezelf. Werken als market maker, ik vind het persoonlijk helemaal niks. Het enige positieve aan zo iets is echt het salaris.
Je komt aan startkapitaal door gewoon een full-time baan te krijgen, en ik beleg vanaf 2005.quote:Op vrijdag 28 december 2012 13:10 schreef Taciho het volgende:
[..]
Hoe ben je aan je startkapitaal gekomen voor day-trading en hoelang doe je het al?
Hoeveel jaar moest je sparen (met full-time baan) voordat je kon beginnen?quote:Op vrijdag 28 december 2012 14:24 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je komt aan startkapitaal door gewoon een full-time baan te krijgen, en ik beleg vanaf 2005.
Een aantal maand is voldoende, ik ben met ongeveer een duizend euro begonnen en op die manier krijg je elke maand er een beetje centjes bij (van je loon). En zo bouw je dat langzaam op.quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:50 schreef Taciho het volgende:
[..]
Hoeveel jaar moest je sparen (met full-time baan) voordat je kon beginnen?
Met duizend euro day-traden? want die margin die je moet betalen is soms al 10x zo hoog.quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:53 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Een aantal maand is voldoende, ik ben met ongeveer een duizend euro begonnen en op die manier krijg je elke maand er een beetje centjes bij (van je loon). En zo bouw je dat langzaam op.
Ja, als je belegt met bedragen waar je 20 of 30k kunt verdienen. De laagste margin is FX en index futures, en daar ben ik dan ook mee begonnen. Dan zit je op bijv. een margin van 10 tot 25 euro. En met een goede richting kun je dat verviervoudigen. Je kunt beter met klein beginnen voordat je met grote getallen gaat beleggen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:55 schreef Taciho het volgende:
[..]
Met duizend euro day-traden? want die margin die je moet betalen is soms al 10x zo hoog.
Ow wist ik niet, dacht dat je mimimaal 20k nodig had om een beetje te kunnen traden:). Bij welke broker trade je dan en hoe zit het met de kosten bij zulke lagen bedragen?quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:57 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ja, als je belegt met bedragen waar je 20 of 30k kunt verdienen. De laagste margin is FX en index futures, en daar ben ik dan ook mee begonnen. Dan zit je op bijv. een margin van 10 tot 25 euro. En met een goede richting kun je dat verviervoudigen. Je kunt beter met klein beginnen voordat je met grote getallen gaat beleggen.
Een grote fout herstel je niet zo snel en fouten zul je toch maken.
Nah, je hebt voor daytraden echt niet veel nodig. Het gaat er om dat je het spelletje op een gegeven moment een beetje onder de knie krijgt. De kosten zijn laag, en qua brokers moet je denken aan CMC, IG voor daytraden. Relatief lage kosten voor beginners. Aandelen, Binck of Interactive brokers of je bank waar je bij zit. Kosten zijn afhankelijk hoevaak je wil beleggen en waarin je wil beleggen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:59 schreef Taciho het volgende:
[..]
Ow wist ik niet, dacht dat je mimimaal 20k nodig had om een beetje te kunnen traden:). Bij welke broker trade je dan en hoe zit het met de kosten bij zulke lagen bedragen?
Wellicht ten overvloede, maar forexdata van forex brokers zijn altijd de transacties op hun eigen platform. Er bestaat geen forex koers als zodanig want er is niet één centrale plek waar de koers wordt bepaald. Natuurlijk kunnen de koersen tussen verschillende platforms niet heel veel verschillen want dan kun je arbitreren tussen de verschillende brokers (tegelijkertijd long gaan bij de één en short bij de andere). Maar in het verleden heb ik weleens verschillende data bekeken die van verschillende platforms afkomstig was en dat verschilde aanzienlijk. Alle wereldwijde transacties zijn natuurlijk uitgespreid over heel veel verschillende brokers en daarom heb je binnen een bepaalde tijd maar een beperkt aantal transacties op een bepaald platform. Daarom kun je nogal verschillende OHLC zien als je historische data van verschillende platforms vergelijkt. Voor serieuze backtests kijk ik daarom altijd naar CME futures op currencies omdat die wel een gecentraliseerde koers hebben. (Daarnaast hebben die bij daadwerkelijk traden ook de laagste trading kosten, dus dat is sowieso wat je uiteindelijk wilt traden).quote:Op vrijdag 14 december 2012 23:47 schreef sitting_elfling het volgende:
Even een data dump qua links (heb ze niet allemaal zelf getest)
www.forexite.com (Forex, 1 minute ticks), CSV download
ratedata.gaincapital.com (Forex, tick data), CSV download
www.oanda.com (Forex, daily), CSV download
www.truefx.com (Forex tick data) after login
www.dukascopy.com (Forex, ticks), CSV
Je stapt in .. met een bepaald verlies (de spread, stel 2 pip .. dus -20$ verlies). Dan stap je uit op 5 pip winst. Dus 30$ winst. Die transactiekosten (de margin) ben je direct vanaf, linea recta wanneer je je positie opentquote:Op vrijdag 28 december 2012 16:30 schreef Taciho het volgende:
Oke stel ik heb een positie in EUR/USD.
Ik stap in op 13222.2 en stap uit op 13225.2
Ik had 1 contract dus 10$ per pip.
De positie heb ik met 3 pip winst afgesloten dus heb ik 30$ verdient en daar gaat dan de spread vanaf (gemiddeld 1-2 pip?) dus dan hou ik 10$ over. De dekking die ik moet aanhouden is dan 0,50$?
Klopt dit ongeveer?
Maar als je data gebruikt van de broker waar je bij handelt is dat dan toch geen probleem?quote:Op vrijdag 28 december 2012 17:08 schreef SeLang het volgende:
[..]
Wellicht ten overvloede, maar forexdata van forex brokers zijn altijd de transacties op hun eigen platform. Er bestaat geen forex koers als zodanig want er is niet één centrale plek waar de koers wordt bepaald. Natuurlijk kunnen de koersen tussen verschillende platforms niet heel veel verschillen want dan kun je arbitreren tussen de verschillende brokers (tegelijkertijd long gaan bij de één en short bij de andere). Maar in het verleden heb ik weleens verschillende data bekeken die van verschillende platforms afkomstig was en dat verschilde aanzienlijk. Alle wereldwijde transacties zijn natuurlijk uitgespreid over heel veel verschillende brokers en daarom heb je binnen een bepaalde tijd maar een beperkt aantal transacties op een bepaald platform. Daarom kun je nogal verschillende OHLC zien als je historische data van verschillende platforms vergelijkt. Voor serieuze backtests kijk ik daarom altijd naar CME futures op currencies omdat die wel een gecentraliseerde koers hebben. (Daarnaast hebben die bij daadwerkelijk traden ook de laagste trading kosten, dus dat is sowieso wat je uiteindelijk wilt traden).
Dat zou je normaal gesproken denken. Een Oanda EUR/USD is in feite een andere munt dan een Truefx EUR/USD. Het zou kunnen dat de eerste een paar seconden lang even een paar pips hoger is en dan terugvalt terwijl de tweede dat niet registreert, domweg omdat er geen transacties plaatsvinden bij die broker. Op trading fora kom je ook weleens discussies tegen waarbij bij de ene forexbroker een "weerstand" is gebroken en bij een andere niet!quote:Op vrijdag 28 december 2012 19:31 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Maar als je data gebruikt van de broker waar je bij handelt is dat dan toch geen probleem?![]()
Yes voor 1 Januari wel, sinds dien even rustig aan gedaan, vakanties en wat problemen her en der proberen op te lossen. At the moment met name bezig met een slootje aandelen. Ik zal eens kijken of ik wat kan posten.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:02 schreef Maryn. het volgende:
Hoe gaat het nu.. nog wat mooie dingen weten te realiseren?
Erg benieuwd hoe het hiermee gaat, interessant om te lezen!quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:14 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Yes voor 1 Januari wel, sinds dien even rustig aan gedaan, vakanties en wat problemen her en der proberen op te lossen. At the moment met name bezig met een slootje aandelen. Ik zal eens kijken of ik wat kan posten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |