Oké. Ze krijgen gelijke kansen,maar de kans dat je als kind van "slechte" ouders later goed terecht komt is kleiner dan als je ouders hebt die je achter je vodden zitten en weten hoe het werkt. Agree?quote:Op zondag 9 december 2012 00:22 schreef sp3c het volgende:
ja naja als je slechte ouders hebt en opkijkt naar Badr dan komt het niet goed waarschijnlijk nee maar dat komt niet door het gebrek aan kansen dat je hebt gekregen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
Nee, de zogenaamde slechte ouders die jij noemt hebben vaak nog de financiele middelen om hun kind een redelijke richting op te sturen. Aanwaaien heet dat.quote:Op zondag 9 december 2012 01:11 schreef Gert het volgende:
[..]
Oké. Ze krijgen gelijke kansen,maar de kans dat je als kind van "slechte" ouders later goed terecht komt is kleiner dan als je ouders hebt die je achter je vodden zitten en weten hoe het werkt. Agree?
Klopt. Ken ook een poolse klant die na 3 jaar gewoon verstaanbaar nls spreekt...heb ook turken als klant die na 30 jaar geen woord nls sprekenquote:Op zaterdag 8 december 2012 18:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
grootste probleem is de taalachterstand maar dat is iets wat je imo zelf in de hand hebt
ik ken Polen die hier 4 of 5 jaar geleden heenkwamen uit het achterland (Polen B noemen ze het) die vandaag de dag plat Haags spreken, das op zich niet perfect maar het is al een stuk beter dan wat sommige medelanders die hier al hun hele leven wonen uitkramen
de kansen zijn er echt wel
Wat een onzin zeg, ik heb in mijn persoonlijke omgeving een Turkse vrouw meegemaakt die in drie maanden beter Nederlands leerde spreken dan haar man die al 8 jaar in Nederland woonde. Het verschil tussen die twee was dat hij nooit gestimuleerd werd om het te spreken en zij min of meer toevallig al haar tijd in een Nederlandstalige omgeving doorbracht.quote:Op zaterdag 8 december 2012 18:47 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het is zeker niet erger dan in andere landen, omringende landen zelfs, maar de problemen zijn er. Als je de problemen gaat vergelijken zijn ze ook minder groot dan in diezelfde landen, maar ze zijn er nog steeds. Ook denk ik dat de stap voor een Pool wat minder groot is dan iemand uit een geheel andere cultuur?! Is de Pool die je kent misschien Sterretje van oh oh Cherso haha?!
Alleen jammer dat de code van het conflict niet meer leeft. Vroeger was het algemeen goed dat als je iemand vloerde, het gevecht voorbij was. De gevloerde zijn lesje had geleerd en iedereen verder ging met hun leven.quote:Op zaterdag 8 december 2012 18:27 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dit is de enige juiste manier waarop dit soort bontkraagstraatprinsjes aangepakt horen te worden. Zo werden vroeger genoeg zaken zelf opgelost in Nederland, hoog tijd dat we ons die vaardigheid opnieuw aanleren!
Ik weet niet of je het doorhebt, maar afgelopen week is er nog een volwassen man doodgeslagen door kindjes van 15 en 16.quote:Op zaterdag 8 december 2012 18:36 schreef theunderdog het volgende:
Het zijn kindjes van 12 tot 15, als je je laat door laat provoceren ben je wel erg triest.
Precies, het probleem zit dan ook niet bij de taal maar bij het mentale. Ze willen niet luisteren naar Nederlanders, dat is toch al een paar keer aangetoond door moeders die met hun verhalen naar buiten treden. Naar de eigen moeder luisteren ze niet, vader is er niet en Nederlanders zijn niet de juiste mensen om iets te leren. Kortom, ze willen niet luisteren en aanpassen want ze vinden zichzelf helemaal te gek.quote:Op zondag 9 december 2012 00:24 schreef Specularium het volgende:
Als ik zo'n filmpje zie van het schoolplein van het 'Grensrechtercollege' zie ik allemaal incidenten.
Zitten toch ondertussen allemaal op school.
Je zegt dus eigenlijk dat je verwilderde dieren geen manieren en fatsoen kunt aanleren.quote:Op zondag 9 december 2012 13:06 schreef Q.C.Passed het volgende:
[..]
Alleen jammer dat de code van het conflict niet meer leeft. Vroeger was het algemeen goed dat als je iemand vloerde, het gevecht voorbij was. De gevloerde zijn lesje had geleerd en iedereen verder ging met hun leven.
Nu komt er eerwraak bij kijken, misplaatst eergevoel over de gehele breedte naar familie en vrienden toe. Met als gevolg een langslepende vete waarbij ook het terroriseren van familie die er niks mee te maken heeft niet geschuwd word.
Dit bovenstaande en nu word er net zolang op je hoofd gerost totdat je of doodgaat of langdurig in coma ligt. Heb beelden gezien waarbij er iemand al lang en breed knockout op de grond ligt te stuiptrekken en er met een aanloop nog eens lekker op het hoofd geschopt word.
. Maar het is de keuze van hun ouders om zich te isoleren, en een keuze van de marrokkaans-nederlandse jeugd om met hun ouders en onderling geen nederlands te spreken.quote:Op zondag 9 december 2012 00:19 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik vrees van wel. Ik bedoel niet dat die ouders geen wóórd Nederlands kunnen, maar wel dat ze het gebrekkig spreken. En thuis ook liever geen Nederlands spreken, nooit Nederlandse zenders kijken, weinig sociale contacten buiten 'de eigen kring' hebben etc.
Réken maar dat je dan als kind van zulke ouders al met een forse taalachterstand begint.
Juist niet...quote:Op zondag 9 december 2012 14:47 schreef Voorschrift het volgende:
Ach niet zo aanstellen, lesbo's staan hun 'mannetje' wel.
Dat jij er eentje meemaakt betekent niet dat het voor iedereen zo geldt, sterker nog, de uitzondering bevestigt juist de regel.quote:Op zondag 9 december 2012 12:18 schreef HiZ het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg, ik heb in mijn persoonlijke omgeving een Turkse vrouw meegemaakt die in drie maanden beter Nederlands leerde spreken dan haar man die al 8 jaar in Nederland woonde. Het verschil tussen die twee was dat hij nooit gestimuleerd werd om het te spreken en zij min of meer toevallig al haar tijd in een Nederlandstalige omgeving doorbracht.
Nee, het maakt duidelijk dat de taal of cultuur er niks toe doen. De persoon en de situatie zijn van belang.quote:Op zondag 9 december 2012 22:24 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat jij er eentje meemaakt betekent niet dat het voor iedereen zo geldt, sterker nog, de uitzondering bevestigt juist de regel.
Wat een flauwekul, het kan voor sommige mensen veel meer meespelen dan andere mensen, dat jij in geval kent dat het minder heeft meegespeeld, en dat is maar de vraag, betekent niet dat het voor andere mensen precies hetzelfde is, als iemand geen heimwee heeft op een zomerkamp, hebben opeens alle mensen dan geen heimwee? Je trekt rare conclusies!quote:Op zondag 9 december 2012 22:27 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nee, het maakt duidelijk dat de taal of cultuur er niks toe doen. De persoon en de situatie zijn van belang.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |