Akkefietje, wel jaquote:Op zondag 9 december 2012 18:20 schreef Hexagon het volgende:
Ik wordt onderhand een beetje meug van de hype die hier van wordt gemaakt. Ernstig misdrijf hoor, ook erg voor de familie.
Maar er wordt gedaan of het iets nieuws is. Akkefietjes met de dood tot gevolg zul je nu eenmaal hebben in een land met 16 miljoen mensen.
Je hebt gelijk. Het volgende incident waarbij een Marokkaan betrokken is zal hetzelfde gebeuren. Er lijkt een bepaalde grens bereikt te zijn waardoor er overspannen gereageerd wordt op dergelijke incidenten.quote:Op zondag 9 december 2012 18:20 schreef Hexagon het volgende:
Ik wordt onderhand een beetje meug van de hype die hier van wordt gemaakt. Ernstig misdrijf hoor, ook erg voor de familie.
Maar er wordt gedaan of het iets nieuws is. Akkefietjes met de dood tot gevolg zul je nu eenmaal hebben in een land met 16 miljoen mensen.
Een Marokkanen-moeheid.quote:Op zondag 9 december 2012 18:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoe je het ook noemt. Ik vind het een beetje raar dat hier zo'n hysterie van wordt gemaakt.
Ik ben blij dat het nog niet als normaal wordt ervaren wanneer een fucking voetbalvrijwilliger tijdens/na het jeugdvoetbal zomaar wordt doodgetrapt. In groepsverband door 15/16-jarigen, direct tegen hals en hoofd.quote:Op zondag 9 december 2012 18:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoe je het ook noemt. Ik vind het een beetje raar dat hier zo'n hysterie van wordt gemaakt.
Het lijkt op de periode 1997-2002 toen er ook om ieder geweldsincident een stille tocht werd georganiseerd en een mediahype van werd gemaakt.quote:Op zondag 9 december 2012 18:27 schreef nikk het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Het volgende incident waarbij een Marokkaan betrokken is zal hetzelfde gebeuren. Er lijkt een bepaalde grens bereikt te zijn waardoor er overspannen gereageerd wordt op dergelijke incidenten.
Ik ben het wel een beetje met je eens. Mensen hebben het steeds maar over problemen benoemen, en er is een probleem, en dat moet benoemd worden, maar je kan ook te ver doorslaan, imo. En dan kom je bij het punt dat je, zoals Wilders, de dood van die man enkel gebruikt om je eigen (politieke) punt te maken.quote:Op zondag 9 december 2012 18:20 schreef Hexagon het volgende:
Ja want het gaat hier natuurlijk om de nationaliteit van enkele van de daders, niet om de volstrekt absurde aard van deze afschuwelijke misdaad.quote:Op zondag 9 december 2012 18:27 schreef nikk het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Het volgende incident waarbij een Marokkaan betrokken is zal hetzelfde gebeuren. Er lijkt een bepaalde grens bereikt te zijn waardoor er overspannen gereageerd wordt op dergelijke incidenten.
Normaal is het ook niet om mensen dood te maken. Maar het is niet anders dan ieder ander geweldsincident waar iemand het leven laat.quote:Op zondag 9 december 2012 18:29 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ik ben blij dat het nog niet als normaal wordt ervaren wanneer een fucking voetbalvrijwilliger tijdens/na het jeugdvoetbal zomaar wordt doodgetrapt. In groepsverband door 15/16-jarigen, direct tegen hals en hoofd.![]()
Ik mag hopen dat het schoolpleingescheld/gekibbel hier op Fok niet representatief is voor de maatschappelijke discussie.quote:Op zondag 9 december 2012 18:29 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik ben het wel een beetje met je eens. Mensen hebben het steeds maar over problemen benoemen, en er is een probleem, en dat moet benoemd worden, maar je kan ook te ver doorslaan, imo. En dan kom je bij het punt dat je, zoals Wilders, de dood van die man enkel gebruikt om je eigen (politieke) punt te maken.
Dat is weer het andere uiterste, daar moet je voor oppassen.
Dat hoop ik ookquote:Op zondag 9 december 2012 18:31 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat het schoolpleingescheld/gekibbel hier op Fok niet representatief is voor de maatschappelijke discussie.
Ja. Of je het er mee eens bent of niet, het is de reden van deze volkswoede.quote:Op zondag 9 december 2012 18:30 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ja want het gaat hier natuurlijk om de nationaliteit van enkele van de daders, niet om de volstrekt absurde aard van deze afschuwelijke misdaad.
Nou ja, er zit natuurlijk wel een klein verschilleke. Roofmoord en dat soort dingen, mensen die inbreken, betrapt worden en zelf het loodje leggen of een escalerend conflict waar een slachtoffer valt, ook al kan ik dat niet begrijpen, er zit toch een doel achter. Er is een reden. Van een heel ander kaliber dan iemand die je verder niet kent, en nooit mee te maken gehad hebt doodschoppen, alleen omdat hij een keer in je nadeel heeft gevlagd.quote:Op zondag 9 december 2012 18:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Normaal is het ook niet om mensen dood te maken. Maar het is niet anders dan ieder ander geweldsincident waar iemand het leven laat.
Als het gaat over geweld langs het voetbalveld in het algemeen dan vind ik het ook raar dat er nu pas ineens een hype van word gemaakt. Hebben die KNVB leden jaren gedaan of er niets was ofzo?quote:Op zondag 9 december 2012 18:48 schreef Jian het volgende:
Mensen die in de veronderstelling zijn, dat er ophef wordt gemaakt over sec dit geval, als ware het slechts een geïsoleerd incident, dan heb je het allemaal toch niet zo goed begrepen hoor
Wat is er in het afgelopen half jaar gebeurd eigenlijk wat je hiermee in verband brengt dan? Voetbalgeweld an sich? Doodgeschopte grensrechters?quote:Op zondag 9 december 2012 18:48 schreef Jian het volgende:
Mensen die in de veronderstelling zijn, dat er ophef wordt gemaakt over sec dit geval, als ware het slechts een geïsoleerd incident, dan heb je het allemaal toch niet zo goed begrepen hoor
Dit. Je hoeft het er niet mee eens te zijn. Of zelfs begrip op te brengen hiervoor. Maar het is de reden van de "hype".quote:Op zondag 9 december 2012 18:48 schreef Jian het volgende:
quote:Op zondag 9 december 2012 19:11 schreef macca728 het volgende:
Bij die andere herdenking (van onze vriend Rishi) zijn 20 mensen opgepakt omdat ze niet weg wilden gaan na de afgesproken tijd.
Er waren zo'n 25 mensen aanwezig op perron 4 van station Hollands Spoor.
iBenny woont in Tussen de Vaartenquote:Op zaterdag 8 december 2012 20:14 schreef iBenny het volgende:
Morgen bevind ik me in afgezet gebied...
[ link | afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |