Broekmaat heb ik altijd 32/32quote:Op zaterdag 15 december 2012 12:31 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik weet het niet, voor overhemden heb ik iig graag maat 36-37, wat XS is. S is meestal nog net iets te wijd. Ik houd ook wel van "tight". (Maar welke man niet?) Wat is je broekwijdte dan normaal? Die van mij 30-31. 32 zakt me af.
Heeft niks met invoer rechten oid te maken.quote:Op zaterdag 15 december 2012 13:10 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Lees de OP eens door (vooral douane / belasting) en vraag dan eens weer!
Dan had ik het niet betaald en een paypal claim ingediend.quote:Op zaterdag 15 december 2012 13:18 schreef 0wen het volgende:
[..]
Heeft niks met invoer rechten oid te maken.
De postbode zei dat dit bedrag direct naar de verkoper in Korea ging....
Heb een vergelijkbare kwitantie gehad bij een zending waar ik BTW moest betalen dus ik ga er vanuit dat het BTW is.quote:Op zaterdag 15 december 2012 13:18 schreef 0wen het volgende:
[..]
Heeft niks met invoer rechten oid te maken.
De postbode zei dat dit bedrag direct naar de verkoper in Korea ging....
quote:Hallo, al jaren koop ik beeldjes etc... in de USA vandaag krijg ik weer een pakket binnen waarde incl. zenden 197,23 dollar. Ik moest aan TNT nu 78,98 betalen hoe ik ook de inklaring douane en 12,50 voor TNT bereken ik kom niet op dit bedrag? Heb de douane al gebeld douane recht is op porselein is 6%. Op deze 3 posten zit er ook geen extra betaling van 15% op.
Het enige wat ik me nu kan bedenken is dat ze ipv van de dollar om te reken naar euro ze gewoon 197,23 euro hebben gerekend maar dan nog kom ik niet op dit bedrag.
De douane wist me ook niet te vertellen waar ik hiervoor moet wezen bij TNT, iemand enig idee. Ook is de rekening totaal niet gespecificeerd alleen maar Zending EPG uit buitenland, betalen 78,98.
BTW, ondanks de kosten ben ik in de us nog stukken goedkoper uit dan als ik het hier in de eu moet kopen.
De postbode (professionele dienstverlener) bestaat niet meer, weten alleen dat ze zo'n pakje moeten afleveren. Rembours is rembours, rechts is gasgeven en links is stoppenquote:Op zaterdag 15 december 2012 13:32 schreef 0wen het volgende:
De postbode had het duidelijk over rembours,
Nouja, ik heb de verkoper gemaild, dus ik wacht nog even af.
Ja, de BTW wordt ook via rembours geheven. Alleen TNT express, DHL en andere premium verzenders doen rembours vanuit het buitenland. Regionale verzenders zoals postNL etc doen dit niet in het buitenland (dus ook Singapore, China, HK post en Koreapost niet).quote:Op zaterdag 15 december 2012 13:32 schreef 0wen het volgende:
De postbode had het duidelijk over rembours,
Nouja, ik heb de verkoper gemaild, dus ik wacht nog even af.
Lees de OP eens doorquote:Op zaterdag 15 december 2012 21:58 schreef flankert het volgende:
Een vraagje voor de tracking guru's alhier...
Een check bij http://sao.cn leverde mij hetvolgende op:
Number [RA63013****CN] Track and Trace Events
[China] Country/Area Postal Records
2012-11-22 4:54:00 AMPosting, Location:20023712
2012-12-02 1:00:00 PMDeparture from outward office of exchange, Location:20110600
Kan iemand me uitleggen wat deze laatste status nu precies inhoudt?
Wat is dat voor location?
Enig zicht op wanneer deze zending zou kunnen gaan arriveren?
quote:Daarnaast kan je ook gebruik magen van de volgende app en website:
Android TrackChecker
www.packagetrackr.com
Het lijstje van Robert-NL over Packagetrackr:
[quote]- Posting = Voorgemeld
- Arrival outward office of exchange = in het post systeem
- Departure outward office of exchange = Vertrek vanaf luchthaven
- Arrival inward office of exchange = aankomst bij douane
- Held by costums (optie) = Apart gelegd door de douane
- Depature inward office of exchange (niet zeker of deze er is) = weg bij douane
- Failed delivery (optie) = PostNL kon het pakketje (nog) niet in ontvangst nemen
- Arrival at delivery office = geaccepteerd door post NL, wordt de eerst volgende bezorgdag aangeboden (niet maandag)
- Out for delivery = Onderweg
- Failed delivery = Briefje in je bus, halen bij het postkantoor
- Deliverd = DUH!
Jammer dat BIC beetje uit de lucht is atm :pquote:Op zaterdag 15 december 2012 19:12 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Ja, de BTW wordt ook via rembours geheven. Alleen TNT express, DHL en andere premium verzenders doen rembours vanuit het buitenland. Regionale verzenders zoals postNL etc doen dit niet in het buitenland (dus ook Singapore, China, HK post en Koreapost niet).
En weer wat nieuwe coupons van BIC:
8% tablets & ereaders: UAYXPL
8% audio & video: XENTNW
8% toys &* hobbys: FYPXIX
7% video games: UNGDZB
7% apple assosoires: WFUMFP
7% camera & photo: SPJNIK
Daarnaast de meeste dagen ook wel een coin, kan dus straks heel wat 0 cent deals halen.
Mij lukt het wel, gewoon drukken. Je kunt ook even langs de juwelier gaan, doen het voor een paar euro voor je.quote:Op zondag 16 december 2012 12:15 schreef CnMaster_ het volgende:
Ik heb een horloge van Curren besteld.Nu wil ik mijn bandje inkorten maar lukt het mij alleen om de pin tussen de kast en het bandje los te krijgen. De pinnen tussen de schakels niet. Hoe doen jullie dit?
of even op ebay voor 1 dollar zo'n tooltje kopen.quote:Op zondag 16 december 2012 12:28 schreef Painore het volgende:
[..]
Mij lukt het wel, gewoon drukken. Je kunt ook even langs de juwelier gaan, doen het voor een paar euro voor je.
quote:Op zondag 16 december 2012 12:46 schreef Marco001 het volgende:
[..]
of even op ebay voor 1 dollar zo'n tooltje kopen.
Het is al gelukt, met een naald en een hamer heb ik de pinnetjes eruit gekregen.quote:Op zondag 16 december 2012 12:28 schreef Painore het volgende:
[..]
Mij lukt het wel, gewoon drukken. Je kunt ook even langs de juwelier gaan, doen het voor een paar euro voor je.
Dat heeft mij ¤10 gekostquote:Op zondag 16 december 2012 12:28 schreef Painore het volgende:
[..]
10 euro? Dat is een dure juwelier dan. Ik heb laatst mijn bandje laten vervangen voor een andere van mij. Was 5 euro. Dus bandje eraf, nieuwe bandje erop.quote:Op zondag 16 december 2012 13:31 schreef Fifut het volgende:
[..]
Dat heeft mij ¤10 gekostGelijk maar zo'n apparaatje gekocht toen.
Niet meer* van toepassing jammergenoeg, alleen recommender kan nog bij de stap voor het naar paypal gaan, dus betaaloverzicht. (zonder ingelogd te zijn) staan daar dan twee velden, een voor coupon code en de andere voor recommender.quote:Op zondag 16 december 2012 14:42 schreef dsd het volgende:
Heb in het verleden de code voor MisterTao van RobertNL en Tokko 1 voor 20% korting gezien, nu niet meer als onderschrift. Nog van toepassing?
Ik vraag me alleen af wanneer je de code in moet voeren, gelijk bij het veld voor opmerkingen?
Wat al gezegd is inderdaad. Gewoon lekker niks doen, kijken of je het pakketje krijgt waar je een brief voor ontvangen hebt en of je iets moet betalen aan de postbode.quote:Op maandag 17 december 2012 10:02 schreef Gokhan03 het volgende:
Hey,
Van PostNL heb ik dit weekend een brief ontvangen waarin staat dat mijn pakketje bij de douane ligt en dat de waarde van de producten moet opgeven en het doel ervan(commercieel, particulier, gift).
Ook zit er een 3S code bij waar ik mijn pakketje kan traceren.
Nou had ik het formulier ingevuld maar toen ik de 3S code ging checken zag ik het volgende staan:
"Verzoek verstuurd aan geadresseerde om meer informatie voor importaangifte."
Tevens stond er dat de chauffeur onderweg is en dat het pakketje vanavond bezorgd wordt.
In de brief stond dat als ik binnen 30 dagen niet zou reageren dat mijn zending of retour gaat of wordt vernietigd.
Het rare is dat ik volgens track & trace mijn pakketje vandaag ontvang. Kan het misschien zo zijn dat de koerier met een pinautomaat langskomt of dat er helemaal niets gebeurt?
En als ik mijn pakketje ontvangen heb, moet ik dan alsnog het formulier opsturen?
Het gaat om een zending waarvan de waarde tussen 22 en 150 euro zit. Volgens de belastingdienst zou ik daarvoor alleen omzetbelasting van 21% moeten betalen.
Het gaat niet om illegale dingen zoals namaak. Wel zat er 1 accu in van mn (action) camera die Nikon compatible is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |