quote:Op maandag 10 december 2012 17:47 schreef Frey het volgende:
Ik vind het wel grappig datSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."U hoort nog van me!"
En nu ben ik het op beide opmerkingen eensquote:Op maandag 10 december 2012 17:45 schreef Hogendoorn het volgende:
[..]
Precies, ben het met beide opmerkingen eens.
Wassenaar doet hetzelfde met Suzanne als Herman met Linda. Ook ik vond dat afbreuk aan het personage. Alhoewel Wassenaar wel erg ver gaat met zijn chantage. Het leuke vind ik dat Wassenaar bij iedere daad die te ver gaat zo quasi-verbaasd reageert, alsof hij zich niet kan voorstellen dat iemand hem een schoft vindt.
Ik mis de oude Ludo, maar zoals hij met Dian of Jessica in het begin omging en dan zo overdreven kwestbaar bij Janine. Vreselijk. Ik vond Ludo altijd mooi als iemand hem wat aandeed en hij wraak nam (de zwarte ridder), zeker tegen een sterkere tegenstander. Wassenaar, de maffia, later Martine in seizoen 15 dan. Dat is Ludo voor mij op zijn best.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
quote:Op maandag 10 december 2012 17:47 schreef Frey het volgende:
Ik vind het wel grappig datWat dacht je dan vanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tegenslag werpt schaduw op geluk.
quote:Op maandag 10 december 2012 18:01 schreef Frey het volgende:
Seizoen 7:
De intrede vanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is wel knap, meestal willen de schrijvers een personage eens een andere invalshoek geven, meestal op relationeel vlak. Toch blijft zo iemand dan koud en boosaardig, maar op een ander vlak. Vooral Herman draaide echt door in seizoen 2. Wassenaar daarbij wordt ook zwak in seizoen 6 als Suzanne hem gewoon vraagt op te rotten en in seizoen 7quote:Op maandag 10 december 2012 17:57 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
En nu ben ik het op beide opmerkingen eens
Wat je zegt, bij Wassenaar en Suzanne was het precies hetzelfde als bij Herman en Linda. Er wordt dan opeens een soort "menselijkheid" rond die karakters gecreërd die eigenlijk totaal niet bij hen past. Zij moeten zich bezighouden met schimmige zakendeals, duistere overnames en louche praktijken, en níet met vrouwen die niet doen wat ze willen.
Een goed voorbeeld voor zo'n iemand is het personage Cor de Zeeuw uit Onderweg naar Morgen, fenomenaal vertolkt door Hero Muller. Nu heeft hij wel een saving grace in de vorm van dochter Reina, maar zelfs dát weerhoudt hem er niet van om te chanteren, indoctrineren, kleineren etc. Hij heeft zelfs zijn eigen dochter laten ontvoeren, zó ver ging hij. En in al die tijd dat hij in de serie zat heeft hij zich nooit van de wijs laten brengen door een vrouw. Dát vind ik echt mooi
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hetzelfde geldt voor Jeremy Wendell, schurk uit de oude serie van Dallas. Ook een oude, grijsaard in driedelige pakken met gemene zakendeals. Hij houdt zich in de eerste seizoenen volledig weg uit relaties. En gebruikt vrouwen slechts om informatie te verkrijgen. In de laatste serie waar hij in speelt maakt hij het hof aan Sue Ellen, maar doet dat met geschenken en zonder liefde. Hij houdt wel zijn koude karakter, wat de relationele verhaallijn toch niet pathetisch maakt."U hoort nog van me!"
quote:Op maandag 10 december 2012 18:02 schreef PeterKelder het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Tegenslag werpt schaduw op geluk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tegenslag werpt schaduw op geluk.
quote:Op maandag 10 december 2012 17:57 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
En nu ben ik het op beide opmerkingen eens
Wat je zegt, bij Wassenaar en Suzanne was het precies hetzelfde als bij Herman en Linda. Er wordt dan opeens een soort "menselijkheid" rond die karakters gecreërd die eigenlijk totaal niet bij hen past. Zij moeten zich bezighouden met schimmige zakendeals, duistere overnames en louche praktijken, en níet met vrouwen die niet doen wat ze willen.
Een goed voorbeeld voor zo'n iemand is het personage Cor de Zeeuw uit Onderweg naar Morgen, fenomenaal vertolkt door Hero Muller. Nu heeft hij wel een saving grace in de vorm van dochter Reina, maar zelfs dát weerhoudt hem er niet van om te chanteren, indoctrineren, kleineren etc. Hij heeft zelfs zijn eigen dochter laten ontvoeren, zó ver ging hij. En in al die tijd dat hij in de serie zat heeft hij zich nooit van de wijs laten brengen door een vrouw. Dát vind ik echt mooi
quote:Op maandag 10 december 2012 18:02 schreef Hogendoorn het volgende:
[..]
Dat is wel knap, meestal willen de schrijvers een personage eens een andere invalshoek geven, meestal op relationeel vlak. Toch blijft zo iemand dan koud en boosaardig, maar op een ander vlak. Vooral Herman draaide echt door in seizoen 2. Wassenaar daarbij wordt ook zwak in seizoen 6 als Suzanne hem gewoon vraagt op te rotten en in seizoen 7PreciesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hetzelfde geldt voor Jeremy Wendell, schurk uit de oude serie van Dallas. Ook een oude, grijsaard in driedelige pakken met gemene zakendeals. Hij houdt zich in de eerste seizoenen volledig weg uit relaties. En gebruikt vrouwen slechts om informatie te verkrijgen. In de laatste serie waar hij in speelt maakt hij het hof aan Sue Ellen, maar doet dat met geschenken en zonder liefde. Hij houdt wel zijn koude karakter, wat de relationele verhaallijn toch niet pathetisch maakt.
Nu moet gezegd dat Cor aan de ene kant door het vuur ging voor zijn dochter (met geniale scènes waarin hij het personeel van het ziekenhuis uitkaffert), maar haar aan de andere kant ook terechtwees wanneer ze te ver ging in haar gedrag. Ze was (vooral in het begin) dan ook echt een verwend nest waar zelfs Nina nog voor onder doet
![]()
Zeg dat wel, met haar wilde je echt geen kamer delen toentertijd.quote:Op maandag 10 december 2012 18:07 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Precies
Nu moet gezegd dat Cor aan de ene kant door het vuur ging voor zijn dochter (met geniale scènes waarin hij het personeel van het ziekenhuis uitkaffert), maar haar aan de andere kant ook terechtwees wanneer ze te ver ging in haar gedrag. Ze was (vooral in het begin) dan ook echt een verwend nest waar zelfs Nina nog voor onder doet
Tegenwoordig mis ik echt die ijskoude karakters. Van mij mag het soms best wel lekker Bassie & Adriaanachtig zwart/wit zijn. Ik vond Frits en Herman altijd personages die er van genoten om slecht te zijn en lekker overdreven dat etaleerden. Nu is alles zo grijs, omdat het meer realistisch moet zijn. Saai noem ik dat.quote:Op maandag 10 december 2012 18:07 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Precies
Ik vond vooral de humor van Frits in seizoen 3, zeker in combinatie met Martine, echt geweldig. Ik lag soms gewoon echt in een deuk om een droge opmerking van Frits naar Martine of andersomquote:Op maandag 10 december 2012 18:10 schreef Hogendoorn het volgende:
[..]
Tegenwoordig mis ik echt die ijskoude karakters. Van mij mag het soms best wel lekker Bassie & Adriaanachtig zwart/wit zijn. Ik vond Frits en Herman altijd personages die er van genoten om slecht te zijn en lekker overdreven dat etaleerden. Nu is alles zo grijs, omdat het meer realistisch moet zijn. Saai noem ik dat.
Ja, die goede humor. Vooral van Martine die lekker ad rem was.quote:Op maandag 10 december 2012 18:13 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Ik vond vooral de humor van Frits in seizoen 3, zeker in combinatie met Martine, echt geweldig. Ik lag soms gewoon echt in een deuk om een droge opmerking van Frits naar Martine of andersomEn toch vond ik ze in dat seizoen hun waardigheid niet verliezen
quote:Op maandag 10 december 2012 18:16 schreef Hogendoorn het volgende:
[..]
Ja, die goede humor. Vooral van Martine die lekker ad rem was.
Maar zo heeft Dian er ook één in seizoen 7:
Dian: "kun je dit pakket voor me faxen naar dit nummer?"
Assistente: "dit hele pakket?!"
Dian: "nee, alleen de oneven nummers. Mens, doe niet zo onnozel!"
Heerlijk.
quote:Op maandag 10 december 2012 18:16 schreef Hogendoorn het volgende:
[..]
Ja, die goede humor. Vooral van Martine die lekker ad rem was.
Maar zo heeft Dian er ook één in seizoen 7:
Dian: "kun je dit pakket voor me faxen naar dit nummer?"
Assistente: "dit hele pakket?!"
Dian: "nee, alleen de oneven nummers. Mens, doe niet zo onnozel!"
Heerlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
quote:Op maandag 10 december 2012 18:39 schreef Frey het volgende:
De schrik van de huidige schrijvers wandelt ook binnen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
quote:
quote:Op zondag 9 december 2012 22:09 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ah oke, gelukkig dan, ik dacht ook eigenlijk al 'niks voor Jojoortje'
Ik dacht alquote:Op zondag 9 december 2012 22:12 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Oh, okéIk dacht al: "toch niet weer zo'n user die het gepraat over de oude seizoenen vervelend vind en zo ongeveer gaat eisen dat het ophoudt of verbannen wordt naar een ander topic?"
Maar fijn dat jij dat juist leuk vindt om te lezen![]()
Ik ben het wel met je eens. Ik ben ook blij dat Ludo een geheel eigen personage is geworden en geen tweede Frits. Mijn voorkeur gaat alleen wat meer uit naar de Hogendoorn dynastie. Juist omdat ze ook geregeld flink onderuit gingen tegen andere personages. Ludo werd te snel te machtig. Met Wassenaar en de maffia moest hij als schurk terugvechten. Net als Frits bij Wassenaar of bij Hogendoorn.quote:Op maandag 10 december 2012 19:03 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Ook mijn visie maar even op de slechteriken rondom en net voor seizoen 7.
Ik vind Ludo zeker een waardige opvolger voor Frits van Houten. Allereerst hield Casper van Bohemen het sowieso voor gezien, dus het personage Frits was nu eenmaal uitgespeeld. Sommigen verweten in het verleden Ludo de dood van Frits. Ik denk ook dat de schrijvers er bewust een aantal afleveringen tussen hebben laten zitten om elke schijn hiervan te vermijden.
Hiernaast heeft Erik de Vogel het personage goed neergezet, hij is niet Frits na gaan doen en de makers hebben ook geen Frits-verhaallijnen gerecycled bij Ludo. Dus ondanks de bagage dat hij de leegte moest opvullen na een bekende slechterik, heeft het personage meteen goed gestalte weten te geven.
Eerder zei ik dat hij zich vooral beperkt tot zwakkeren, dit geldt wel minder erg dan bij Frits. Die had vooral conflicten met dames en kon tegen mensen als Robert, Jef en soms ook Daniël niet op. Dit zorgde voor een mooi evenwicht tussen goed en slecht in het zakenleven. Ludo daarentegen viel Martin Helmink fysiek aan, net als Huib zogenaamd toen die aan Jessica zat (en we weten immers wat er nog gaat gebeuren tussen Ludo en Huib).
Maar het begin van Ludo was iets te extreem, dat bij Martin en Helen vind ik nog wel meevallen, maar Suzanne in elkaar slaan zoals een bodyguard bij een overvaller doet vind ik nog steeds te extreem. Zelfs Hogendoorn sr. heeft Linda nooit zo erg toegetakeld.
Dat met Jessica is juist minder erg dan ik me herriner, toen leek het namelijk echt veel en veel langer te duren en je zag op bepaalde momenten dat Ludo ook echt van zichzelf schrok.![]()
Hierna heeft met name halverwege seizoen 8 waar hij Suzanne en Daniël actief hielp en seizoen 9 toen hij letterlijk met de grond gelijk gemaakt werd (en daarna weer stevig terugkwam en terugsloeg) een goede draai aan het personage gegeven. Hierna ontstond de Ludo die we tot voor kort kenden, hij had meer verantwoordelijkheden (een volwassen zoon en een dochter) en beperkte zich alleen maar tot personen die hem eerst aanvielen. Dit maakte zijn acties in mijn ogen een stuk rechtvaardiger.![]()
Het is jammer dat er in seizoen 6 een definitief einde kwam aan het Hogendoorn/Van Houten (en daarmee ook echt definitief)-Hafkamp tijdperk. Maar de makers van toen hebben het mooi opgelost.
Ik moet zeggen dat ik die Wassenaar theme steeds meer ben gaan waarderen. In het begin vond ik het wat te bombastisch, maar nu vind ik het toch echt een geweldige theme. Zeker samen met de Frits van Houten Moord Theme.quote:Op maandag 10 december 2012 19:13 schreef Frey het volgende:
De achtergrondmuziek wordt ook beter en beter.
Dat klopt en dat oppermachtige vond ik an sich niet erg, want bepaalde dingen die hem steeds geflikt werden vroegen gewoon op keiharde wraak. Zoals Martine, Isabella en Yasmin bijvoorbeeld. Hij had ze alledrie letterlijk niets gedaan, die 3 miljoen gulden had ie Martine al terugbetaald na chantage met een memorecorder.quote:Op maandag 10 december 2012 19:11 schreef Hogendoorn het volgende:
[..]
Ik ben het wel met je eens. Ik ben ook blij dat Ludo een geheel eigen personage is geworden en geen tweede Frits. Mijn voorkeur gaat alleen wat meer uit naar de Hogendoorn dynastie. Juist omdat ze ook geregeld flink onderuit gingen tegen andere personages. Ludo werd te snel te machtig. Met Wassenaar en de maffia moest hij als schurk terugvechten. Net als Frits bij Wassenaar of bij Hogendoorn.
Later werd hij zo oppermachtig dat ik het gewoon niet meer interessant vond dat hij altijd won (op die manier). Dat heeft natuurlijk ook er mee te maken dat het personage in de serie is gebleven en zijn vijanden er uit gingen. Dan is er weinig anders te bedenken dan dat hij uiteindelijk definitief moet winnen. Maar ik vind Ludo in de eerste seizoenen toch beter als personage. Alleen wat ik al aanhaalde, de excessieve wijze hoe hij soms uithaalde en zijn enorme arrogante houding vond ik altijd irritant. Zeker als hij dan bij Janine zo slijmde. (Geweldig dat Erik dat zo kon neerzetten....)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |