Iets genuanceerder mag welquote:Op vrijdag 7 december 2012 14:19 schreef Guidetti het volgende:
Arnhem gaat idd als een malle. Echt niet normaal hoeveel hier valt.
Het is al nonstop vanaf 4 uur vanmorgen aan het sneeuwen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:20 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Iets genuanceerder mag welniet normaal....
meer dan 50cm?
blij dat ik er niet over hoef te beginnenquote:Op vrijdag 7 december 2012 14:24 schreef knep het volgende:
TT![]()
In zuid-oost NL sneeuwt het ook al onafgebroken sinds 7 uur vanmorgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:28 schreef Slobeend het volgende:
Mooie pluim overigens.Zondag mooi alle zooi weer weg dus.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Project X sneeuw editie?quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:38 schreef INViCTuS het volgende:
Massaal sneeuwballengevecht in Nijmegen
Dit zijn leuke dingen. Maar 't wordt vast weer verboden ofzo.quote:
Stiekem vind ik dat wel jammer!quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:08 schreef Dale__Cooper het volgende:
Volgens buienradar wordt het rond Arnhem eindelijk wat droger.
Een homo sneeuwpop, met zijn hangende handenquote:
.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:17 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Een homo sneeuwpop, met zijn hangende handen
Oh, alleen wat meneer De Bie interesseert mag gepubliceerd worden?quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:18 schreef gebrokenglas het volgende:
Een tweet van Wim de Bie
Heeft u mooie of leuke sneeuwfoto's gemaakt? Wilt u ze dan alstublieft voor uzelf houden? Dank u.
Niks van de merken in Arnhem zelfquote:Op vrijdag 7 december 2012 15:08 schreef Dale__Cooper het volgende:
Volgens buienradar wordt het rond Arnhem eindelijk wat droger.
quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:18 schreef gebrokenglas het volgende:
Een tweet van Wim de Bie
Heeft u mooie of leuke sneeuwfoto's gemaakt? Wilt u ze dan alstublieft voor uzelf houden? Dank u.
Hm zuidoosten wind, hier in midden Limburg ligt ook 10-15 cm sneeuw, kon hier wel eens heel fris wordenquote:Op vrijdag 7 december 2012 15:38 schreef INViCTuS het volgende:
Ik gok dat Deelen vanacht het meest koude station gaat worden
Hontenquote:Op vrijdag 7 december 2012 15:49 schreef Franknfurter het volgende:
Hij is nu nog aan het verwerken maar staat er dadelijk op.
In het westen was dat ook voorspelt, het was niet eens zeker of het daar überhaupt zou gaan sneeuwen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:14 schreef RiKe het volgende:
Sneeuw?
Oh dat beetje prut wat hier in Leiden is gevallen bedoelen ze?
Zoals ik al zei (het gaat hier tenminste sowieso op), sneeuwstorm in een glas water.
Er is hier al bijna niets meer van te zien.
Gelukkig is Nederland ook wat groter.quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:14 schreef RiKe het volgende:
Sneeuw?
Zoals ik al zei (het gaat hier tenminste sowieso op), sneeuwstorm in een glas water.
Dat begint nu, bewolking verdwijnt nu heel snel..quote:
quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:47 schreef J0ycie88 het volgende:
12km ten westen van Huissen is de sneeuw weer begonnen!
Nee, 2 dagen geleden maar niet in Nederland. Was het maar zo'n feestquote:
Klopt allemaal natte prut hierquote:Op vrijdag 7 december 2012 16:14 schreef RiKe het volgende:
Sneeuw?
echt welquote:Op vrijdag 7 december 2012 16:17 schreef Felagund het volgende:
[..]
In het westen was dat ook voorspelt, het was niet eens zeker of het daar überhaupt zou gaan sneeuwen.
Laat 't opschieten, dat mooie dikke pak hier begint al te slinken....quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat begint nu, bewolking verdwijnt nu heel snel..
Of jas vergetenquote:Op vrijdag 7 december 2012 17:19 schreef MaLo het volgende:
Het voelt al heel koud buiten, je merkt dat er kou aankomt
ziek, hoeveel sneeuw ligt er dan wel niet?quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:41 schreef IntenSiVuS het volgende:
hier in malden sneeuwt t weer harder nu..
sneeuwt hier nu al zo'n 12 uur denk ik
Hehe, zag het zelf al dat dat natuurlijk nooit kon toen het tweede plaatje laadde maar toen had ik mijn reactie al geplaatstquote:Op vrijdag 7 december 2012 16:55 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nee, 2 dagen geleden maar niet in Nederland. Was het maar zo'n feest
In de dorpjes rond Nijmegen ligt er een centimeter of 15quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:48 schreef Skwish het volgende:
[..]
ziek, hoeveel sneeuw ligt er dan wel niet?
quote:Op vrijdag 7 december 2012 18:06 schreef Fototoestel90 het volgende:
En het blijft maar sneeuwen
[ afbeelding ]
IJzel, ik haat ijzel. Dan zondag maar lekker thuisblijvenquote:Op vrijdag 7 december 2012 17:22 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]
"Dit weekend komen we vanaf zaterdagavond op een "vervelende" grens van vorst/dooi - mogelijk groot ijzelgevaar - details komen nog".
Dat is geen stille hint meerquote:Op vrijdag 7 december 2012 18:15 schreef tralalala het volgende:
Volgens mij heeft mijn buurvrouw van ruim in de 70 mijn stukje galerij sneeuwvrij gemaakt.![]()
Nu voel ik me schuldig
Inderdaadquote:Op vrijdag 7 december 2012 18:53 schreef MaLo het volgende:
[..]
IJzel, ik haat ijzel. Dan zondag maar lekker thuisblijven.
Ik hoop dat het zondagmiddag weer voorbij is dan. Moet echt de weg dan op, morgen ben ik als goed is net ervoor weer thuis.quote:Op vrijdag 7 december 2012 18:58 schreef Fototoestel90 het volgende:
[..]
Inderdaad![]()
Levensgevaarlijk ook.
en terecht, kleine moeite om ff de stoep te vegenquote:Op vrijdag 7 december 2012 18:15 schreef tralalala het volgende:
Volgens mij heeft mijn buurvrouw van ruim in de 70 mijn stukje galerij sneeuwvrij gemaakt.![]()
Nu voel ik me schuldig
Zo een hollandse met twee houten glijders met stalen banden? Of zo een plastic race ding?quote:Op vrijdag 7 december 2012 21:30 schreef HighVolume het volgende:
heerlijke dag, sleetje voor mijn dochter gekocht en morgen lekker sleeen.
Wij hebben beidequote:Op vrijdag 7 december 2012 21:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zo een hollandse met twee houten glijders met stalen banden? Of zo een plastic race ding?
De eerste ben jij voornamelijk aan het trekken en glijden voor geen meter, de tweede zijn zo leuk dat je dochter geen kans gaat krijgen..
LOL
Het kan hier inderdaad bitter koud worden. Er zit toch ook een weerstation bij Deelen? Die meet ook altijd flink koude waardes.quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:17 schreef Adelante het volgende:
Boven een sneeuwdek kan het hard afkoelen hoor, verwacht dan ook nog wel wat voor omgeving Arnhem
Ik heb het idee dat dat weerstation hernoemd is naar Arnhem, kan iemand dit bevestigen?quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het kan hier inderdaad bitter koud worden. Er zit toch ook een weerstation bij Deelen? Die meet ook altijd flink koude waardes.
Volgende keer even het kaartje opslaan en uploaden, want nu verandert ie steeds mee en daar hebben we nu niks meer aan.quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:16 schreef RemcoW23 het volgende:
[ afbeelding ]
Alleen in het Noorden zal die -17 gehaald worden denk ik, of het moet wel heeeeeel hard gaan vannacht.
Wat doet die trein daar?quote:Op vrijdag 7 december 2012 23:37 schreef Pino112 het volgende:
Was deze al langsgekomen?
[ afbeelding ]
De Speld: Nauwelijks verkeershinder na eerste sneeuwvlokken
quote:Op vrijdag 7 december 2012 23:37 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]
Soep de troepquote:Op vrijdag 7 december 2012 23:37 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]
Fotoshopquote:Op vrijdag 7 december 2012 23:37 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]
Fotoshop... Is niet eens onder nul hier in Lelystadquote:Op vrijdag 7 december 2012 22:16 schreef RemcoW23 het volgende:
[ afbeelding ]
Alleen in het Noorden zal die -17 gehaald worden denk ik, of het moet wel heeeeeel hard gaan vannacht.
Dat wordt nergens gehaald hoorquote:Op vrijdag 7 december 2012 22:16 schreef RemcoW23 het volgende:
[ afbeelding ]
De -9 in het noordoosten is anders gehaald hoor.quote:
Waar is die -17 voorspelt? Want tot vanavond hoorde ik daar niets over en gaf/geeft ook geen enkele pluim dat weer.quote:Op zaterdag 8 december 2012 02:03 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
De -9 in het noordoosten is anders gehaald hoor.
En we hebben nog vier uur om van -2 naar -9 te dalen in De Bilt en van -5,8 naar -11 in het oosten...
Maar -17 in Utrecht en Gelderland? Ik geloof het niet echt meer...
In een verhaal van afgelopen ochtend op weer.nlquote:Op zaterdag 8 december 2012 02:12 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Waar is die -17 voorspelt? Want tot vanavond hoorde ik daar niets over en gaf/geeft ook geen enkele pluim dat weer.
Nee: -4,5 tot nu toequote:Op zaterdag 8 december 2012 05:18 schreef Lemans24 het volgende:
En Leeuwarden ook -10,1.
De Bilt moet nog een heel eind, met een minimum van pas -4,4...
Zo, nu maar effe slapen, dan zie ik de stand morgen wel!
Toen jij dat postte was de zonsopkomst (even na half negen) nog niet eens geweest.quote:Op zaterdag 8 december 2012 08:26 schreef gebrokenglas het volgende:
In groningen -8. Ook niet kouder geweest.
Bijzonder dat het zo lang zo koud blijft. Had verwacht dat de temp al wel weer flink aan het stijgen zou zijn, maar nee.
Zo slecht dat hij goed is.quote:Op vrijdag 7 december 2012 23:37 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]
hier al -1.4quote:Op zaterdag 8 december 2012 11:11 schreef pinine het volgende:
Hier aan de westkust -2 in de achtertuin gemeten, als ik buienradar moet geloven gaat het de komende 2 weken nog amper vriezen.
Whahaha ik zag de pluim verwachtingen van aantal dagen terug nog vol winters....iedereen op WW in rep en roer en zo zie je maar hoe snel dat kan omslaan!quote:Op zaterdag 8 december 2012 11:11 schreef pinine het volgende:
Hier aan de westkust -2 in de achtertuin gemeten, als ik buienradar moet geloven gaat het de komende 2 weken nog amper vriezen.
Als dat weer net zo tegenvalt als de voorspelling van gister zal het wel gewoon gaan regenen bij +10 graden of zoiets...quote:Op zaterdag 8 december 2012 11:29 schreef Pino112 het volgende:
Vannacht dus ijzel voorspeld. Pleur op ermee, ik wil geen ijzel.
Ik kan me nog kaarten herinneren die in augustus gepost zijn dat er 24 december gemiddeld 75cm sneeuw zal vallenquote:Op zaterdag 8 december 2012 11:30 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Whahaha ik zag de pluim verwachtingen van aantal dagen terug nog vol winters....iedereen op WW in rep en roer en zo zie je maar hoe snel dat kan omslaan!
Ik hoop hetquote:Op zaterdag 8 december 2012 11:45 schreef Sirolf het volgende:
[..]
Als dat weer net zo tegenvalt als de voorspelling van gister zal het wel gewoon gaan regenen bij +10 graden of zoiets...
Wahahahaquote:Op zaterdag 8 december 2012 12:04 schreef Co_OL het volgende:
[..]
Ik kan me nog kaarten herinneren die in augustus gepost zijn dat er 24 december gemiddeld 75cm sneeuw zal vallen
O wat mooi!quote:Op zaterdag 8 december 2012 13:05 schreef Fredo55 het volgende:
Mijn eerste winterfoto:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 8 december 2012 13:05 schreef Fredo55 het volgende:
Mijn eerste winterfoto:
[ afbeelding ]
En ah, dusquote:Op zaterdag 8 december 2012 13:05 schreef Fredo55 het volgende:
Mijn eerste winterfoto:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zaterdag 8 december 2012 13:05 schreef Fredo55 het volgende:
Mijn eerste winterfoto:
[ afbeelding ]
ah gossie, heb met je te doenquote:Op zaterdag 8 december 2012 12:24 schreef pinine het volgende:
[..]
-2 als minimumtemperatuur vannacht want dat begreep je blijkbaar niet
nee echt, had je echt -10 gegund hoor..quote:Op zaterdag 8 december 2012 13:38 schreef pinine het volgende:
[..]
normaal antwoord geven is erg moeilijk hé
Nee. Neerslag (regen), wat door de bevroren grond overgaat in ijzel...quote:Op zaterdag 8 december 2012 14:08 schreef Jor_Dii het volgende:
Buienradar geeft hier voor vanavond 22u gewoon sneeuw.. was dat voorspelt?
quote:Op zaterdag 8 december 2012 13:20 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
En ah, dusJep.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Life is Music
Lucht lijkt me hier veels te koud voor regen, vriest hier al de hele dag een graad of 2, 3 (NO Brabant).quote:Op zaterdag 8 december 2012 14:17 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Nee. Neerslag (regen), wat door de bevroren grond overgaat in ijzel...
Ik rij om half 10 nar Hengelo en ergens tussen 3 en 4 weer naar huis. Wanneer begint het? Waar vind ik dat.quote:Op zaterdag 8 december 2012 19:43 schreef RemcoW23 het volgende:
IJzel komt gelukkig wat later in het oosten, dan zullen de meesten wel binnen zitten en niet meer de weg op hoeven (op de nachtdiensten na). Succes!
Weet iemand trouwens waar je een lijstje met plaatsen kan vinden waar gisteren de meeste sneeuw is gevallen? Of bestaan die lijstjes niet?
begint rond 12 uur vanaf amsterdam, rond 3 uur over het midden van het land en om 6 uur in het oosten...quote:Op zaterdag 8 december 2012 19:47 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Ik rij om half 10 nar Hengelo en ergens tussen 3 en 4 weer naar huis. Wanneer begint het? Waar vind ik dat.
De waarschuwingen zijn in Overijssel vanaf 21:00 uur, en volgens de radar lijkt dat ook wel te kloppen.quote:Op zaterdag 8 december 2012 19:47 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Ik rij om half 10 nar Hengelo en ergens tussen 3 en 4 weer naar huis. Wanneer begint het? Waar vind ik dat.
En die kleine buitjes op de radar nu dan? Of klopt die hele radar niet (wat trouwens ook wel wat voor te zeggen isquote:Op zaterdag 8 december 2012 19:49 schreef Adelante het volgende:
[..]
begint rond 12 uur vanaf amsterdam, rond 3 uur over het midden van het land en om 6 uur in het oosten...
21u al?! Damn, dan mag ik wel eens maken dat ik thuiskomquote:Op zaterdag 8 december 2012 19:50 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
De waarschuwingen zijn in Overijssel vanaf 21:00 uur, en volgens de radar lijkt dat ook wel te kloppen.
Zijn wel kleine plukjes eerst he. Het grote werk zit daar nog ruim achter.quote:Op zaterdag 8 december 2012 20:06 schreef minthy het volgende:
[..]
21u al?! Damn, dan mag ik wel eens maken dat ik thuiskom
Ik neem liever het zekere voor het onzekere, haat aan ijzelquote:Op zaterdag 8 december 2012 20:07 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Zijn wel kleine plukjes eerst he. Het grote werk zit daar nog ruim achter.
kleine buitjes zijn nu nog sneeuw, eerst moet het dooigebied het land optrekkenquote:Op zaterdag 8 december 2012 19:50 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
En die kleine buitjes op de radar nu dan? Of klopt die hele radar niet (wat trouwens ook wel wat voor te zeggen is)
Ben er ook geen fan van.quote:Op zaterdag 8 december 2012 20:08 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik neem liever het zekere voor het onzekere, haat aan ijzel
quote:Op zaterdag 8 december 2012 20:13 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Ben er ook geen fan van.
Iemand meende het een keer logisch te vinden om te gaan fietsen op de weg, omdat het ijzelde. Fietspad was onbegaanbaar. Ik reed er 20 meter achter toen hij onderuit gleed, en trapte uit schrik vol op de rem. Lekker doorglijden en zag m steeds dichterbij komen, toen het stuur maar naar rechts getrokken, de struiken in om tot stilstand te komen. Ben blij dat het niet op een weg was met bomen of auto's aan de zijkant.
Bahquote:Op zaterdag 8 december 2012 20:46 schreef minthy het volgende:
[..]![]()
Wat een druiloor![]()
De gladheidsmeldingen stromen binnen op Twitter
twitter:KNMI twitterde op zaterdag 08-12-2012 om 20:50:12Code ORANJE wegens #IJZEL vanavond en vannacht, muv het zuidwesten en westen http://t.co/PJGUnGO2 reageer retweet
Precies, hier idem. Heerlijk weekendje bankhangen voor de boegquote:Op zaterdag 8 december 2012 20:48 schreef MaLo het volgende:
[..]
Bah. Blij dat wij er niet meer uit hoeven vanavond. En morgen ook niet
.
Moet je niet doen, als dat opvriest dan heb je een groot probleem!quote:Op zaterdag 8 december 2012 21:49 schreef Greenpeas het volgende:
Lekker vanuit werk (Hilversum) naar huis (Rotterdam) om 23.00.. Hoop geen last te hebben van de ijzel en dergelijke, ik doe het in mijn broek alleen al bij de gedachte aan een gladde weg.
zou inderdaad voor die troep thuis komen.quote:Op zaterdag 8 december 2012 20:06 schreef minthy het volgende:
[..]
21u al?! Damn, dan mag ik wel eens maken dat ik thuiskom
Ik zit inmiddels al een paar uurtjes thuisquote:Op zondag 9 december 2012 00:15 schreef Againzender het volgende:
[..]
zou inderdaad voor die troep thuis komen.
Amsterdam alweer een tijdje regen, dat wordt landinwaardst echt niet fijn.
zag wat laat dat je post ff wat eerder op de avond wasquote:Op zondag 9 december 2012 00:19 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik zit inmiddels al een paar uurtjes thuis![]()
Op Twitter meldingen van ongevallen op snelwegen in het noorden/oosten, een van de laatste plaatsen waarwaar ik op het moment zou willen zijn...
Geeft niks, ik waardeer je zorgenquote:Op zondag 9 december 2012 00:23 schreef Againzender het volgende:
[..]
zag wat laat dat je post ff wat eerder op de avond was
Maar het is absoluut niet pluis op de weg nu!
IK zie in Kuuk ook niksquote:Op zondag 9 december 2012 00:55 schreef RemcoW23 het volgende:
Nijmegen zou er nu midden in moeten zitten maar ik zie niks. Of is zijn dat zulke kleine spettertjes dat ik naar buiten moet gaan om het te voelen?
Stoned als een garnaal op de fiets is gewoon heel stom.quote:Op zondag 9 december 2012 01:53 schreef Franknfurter het volgende:
Yes. Stoned als een garnaal en alsnog niet onderuitgegaan op de fiets net. Dat is nou oer-Hollands doortrappen.
Ik moest toch thuis komenquote:Op zondag 9 december 2012 01:58 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Stoned als een garnaal op de fiets is gewoon heel stom.
Weet je dat je in Polen niet eens dronken mag fietsen?quote:
Dat mag in Nederland ook niet. Maar gelukkig was alles goed gestrooid dus alleen in de wijk zelf gelopen met de fiets aan den hand als een goede zwarte piet met lekke band. Hoe dan ook, moraal van het verhaal: het is koud en glad. Ik wil koud en sneeuw.quote:Op zondag 9 december 2012 02:02 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Weet je dat je in Polen niet eens dronken mag fietsen?
Daar vragen ze ook niet "hoe moet ik dan thuiskomen".
Warm en nat is ook goed hoorquote:Op zondag 9 december 2012 02:05 schreef marcel-o het volgende:
ik wil warm en nat,..
ehm.. warm en zon
Hengelo schijnt nu glad te zijn lees ik op Twitter van persoon daar.quote:Op zaterdag 8 december 2012 19:47 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Met dat verschil dat er in Nederland niet gehandhaafd wordt.quote:Op zondag 9 december 2012 02:03 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
Dat mag in Nederland ook niet.
Heeft inderdaad flink gesneeuwd in de Achterhoek. Ben net thuis, poeh was zwaar trappen op de fietsquote:
hier ook, maar ik zie temperaturen in de plus en neerslag en bid tot god op mijn blote knietjes dat het regen is die die witte pleurisrommel wegspoeltquote:
Wel effe zeggen waar "hier" dan is hèquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overigens, het dooit,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 9 december 2012 08:30 schreef lezzer het volgende:
[..]
Wel effe zeggen waar "hier" dan is hè
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overigens, het dooit,BelfeldSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ga toch eens uitzoeken wie ik moet slaan om die userkaart weer terug te brengen...Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
Inderdaad, alle sneeuw sijpelt langzaam weg..quote:
Ga bij de stuw staan, dan zwaai ik eventjesquote:Op zondag 9 december 2012 08:32 schreef Klonk het volgende:
[..]
Belfeld
Ga toch eens uitzoeken wie ik moet slaan om die userkaart weer terug te brengen...
Wat een triest weer hequote:Op zondag 9 december 2012 10:59 schreef computergirl het volgende:
wordt het nog ergens droog vandaag?
Ik reed rond 5 uur terug. Beste bak sneeuw, ook op de weg. Maar het is wel goed gekomenquote:Op zondag 9 december 2012 02:08 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Hengelo schijnt nu glad te zijn lees ik op Twitter van persoon daar.
Ach man, daar zit je gewoon te zeuren. Ik heb polen zich een stuk erger zien gedragen dan Nederlanders op wiet.quote:Op zondag 9 december 2012 03:05 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Met dat verschil dat er in Nederland niet gehandhaafd wordt.
Gek hè dat we een probleempje hebben met moeilijk handelbare jongeren... Ze weten niet meer wat gezag is. En dat zeg ik als oudere jongere, nog lang geen oude lul.
hoi paul alles goedquote:Op zondag 9 december 2012 12:07 schreef Paul het volgende:
Zo te zien morgen nog zacht en daarna weer kans op gladheid?
ben je gek, het regent buitenquote:Op zondag 9 december 2012 10:46 schreef Fototoestel90 het volgende:
Nöö dooi
[..]
Ga bij de stuw staan, dan zwaai ik eventjes
Ik kom eraanquote:Op zondag 9 december 2012 12:47 schreef Klonk het volgende:
ik sta pannenkoeken te bakken
met de achterdeur open omdat we geen afzuigkap hebben
k-k-k-k-koud
Tot zoquote:Op zondag 9 december 2012 12:52 schreef Klonk het volgende:
[..]
volg de geur van de pannenkoeken maar
Ich möchte gerne kommen, aber leider habe ich morgen schule.quote:Op zondag 9 december 2012 14:28 schreef Fototoestel90 het volgende:
[..]
Op naar midden Duitsland, daar ligt sneeuw nu
Als een duitser dit zo leest valt ie om van het lachen....quote:Op zondag 9 december 2012 14:29 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Ich möchte gerne kommen, aber leider habe ich morgen schule.
Ik probeer het tenminste.quote:Op zondag 9 december 2012 14:51 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Als een duitser dit zo leest valt ie om van het lachen....
Arme stakker .... kan je niet komen![]()
Hinfahren of hingehen zou een betere woordkeuze zijn
Maar het is idd nu een pokkeweer buiten.
Hier ligt nog genoeg sneeuw. Maar de trottoirs zijn spiegelglad
En de wegen....
Lukt voor de rest wel.....quote:
In dit geval is niks mis met "kommen" hoor, waar je nu mee bezig bent is pure pesterij.quote:Op zondag 9 december 2012 15:05 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Lukt voor de rest wel.....
Maar sommige woordjes komen soms net iets anders over
dan dat je zelf denkt.
Zeggen ze vaak genoeg....quote:Op zondag 9 december 2012 15:08 schreef Felagund het volgende:
Ik zou zeggen "Ich wuerde gerne kommen, aber ..". Hingehen klinkt zo vreemd, heb ik een Duitser nog niet horen zeggen.
Leer ik het toch goed van mijn tante.quote:Op zondag 9 december 2012 15:38 schreef _Administr8or_ het volgende:
"kommen" kan inderdaad.
Wat ben ik blij dat die sneeuw nu bijna weer weg is
Groetjes uit Duitsland van een 100% Duitser
Kan ook idd...quote:Op zondag 9 december 2012 15:38 schreef _Administr8or_ het volgende:
"kommen" kan inderdaad.
Wat ben ik blij dat die sneeuw nu bijna weer weg is
Groetjes uit Duitsland van een 100% Duitser
Geen idee of je het bewust doet, maar anders moet je nog wat werken aan je dassenquote:Op zondag 9 december 2012 16:30 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Kan ook idd...
Maar ik weet zeker als ik dat zo naar m'n freunde zou brengen.
dat 99% plat zou gaan.
Aber Das Wichtigste ist jetzt, dass Winterwetter.... und dass ist...scheisse
Misschien omdat het herfst is?quote:Op zondag 9 december 2012 20:01 schreef zipper4u het volgende:
Er zijn best wel zware windstoten in Den Haag (Moerwijk), met flinke plensbuien erbij.
Lijkt wel herfst...
Het is winterquote:Op zondag 9 december 2012 21:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Misschien omdat het herfst is?
Niet op een weerforum! 1 december was het winter.quote:Op zondag 9 december 2012 21:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Misschien omdat het herfst is?
Nog drie dagen? Dan weet jij meer dan ik.quote:Op maandag 10 december 2012 01:02 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Trouwens, nog drie dagen en dan worden de avonden alweer langer, dat kun je toch geen herfst meer noemen? Het is bijna lente
Blijkbaarquote:Op maandag 10 december 2012 01:29 schreef Greebs het volgende:
[..]
Nog drie dagen? Dan weet jij meer dan ik.
Tof, ik kan niet wachten!quote:Op maandag 10 december 2012 02:46 schreef RemcoW23 het volgende:
Kortste dag (08:45 - 16:30) is altijd rond de 21-22e van de maand en die telling neem ik meestal. Daarna wordt het allemaal beter (voor de depri-gevoelige mensch).
Ik ben een avondmens dus mij maakt het niet uit dat het 's ochtends langer donker is, als het 's avonds maar langer licht is. Wat dat betreft komt die opmerking van Lemans me goed uitquote:Op maandag 10 december 2012 02:50 schreef minthy het volgende:
[..]
Tof, ik kan niet wachten!![]()
Niet dat ik zwaar depressief ben oid, maar ik ben nu al schijtzat van die korte dagen
Hier ook een avondmens, al ben ik op het moment aan het overdrijven (zo slapeloos als de pest). Zal hier ook wel rond de middag worden voordat ik wakker word...quote:Op maandag 10 december 2012 02:53 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Ik ben een avondmens dus mij maakt het niet uit dat het 's ochtends langer donker is, als het 's avonds maar langer licht is. Wat dat betreft komt die opmerking van Lemans me goed uit. Heb het ritme dat ik pas rond 13:00 uur me nest uit kom, dus om 16:30 uur al donker werkt niet echt lekker mee
Beetje eigen schuld natuurlijk, maar vind donkere dagen soms wel lekker. Niet dat opdringerige zonnetje dat je er weer perse uit moet enzo. Gewoon lekker voor de kachel hangen
Ik ben toch nooit vroeg op, dus al wordt het om 12:00 licht, zal het me nog worst wezenquote:Op maandag 10 december 2012 02:46 schreef RemcoW23 het volgende:
[...]
Het is wel fijn dat het 's avonds langer licht is, maar alleen als je geen ochtendmens bent. Want voorlopig wordt het pas laat licht idd.
Hey Lemans, ik kijk ook altijd erg uit naar de langere dagen. Waar haal jij deze gegevens precies weg? Op Buienradar staat dat het pas vanaf 16 december o.i.d. iets langer licht wordt, maar niet precies met seconden e.d.quote:Op maandag 10 december 2012 03:31 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik ben toch nooit vroeg op, dus al wordt het om 12:00 licht, zal het me nog worst wezen
Maar die 2 minuten en 17 seconden dat het op 21 december later donker is dan op de 12e, die merk ik wel
Daarna gaat het trouwens veel harder met de toenemende daglengte 's avonds.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |