Nouja, als hij 12 jaar eerder gearresteerd was waren de kinderen zonder vader opgegroeid. Dat is bijvoorbeeld iets wat hij heeft kunnen willen voorkomen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 19:16 schreef Alleskids het volgende:
dat weet ik niet.
aan de andere kant, als ze het wel wisten, dan hoefde hij toch niet zijn gezin te beschermen tegen de schok dat hij die dader is? hij durfde zich niet meer vrijwillig te melden omdat hij hun de schok van de ontdekking niet wilde aandoen. pas na het dna aangeven, heeft hij het geaccepteerd dat het gezin geschaad zou worden omdat ze er toch wel achter zouden komen
Dat kan ook een tactiek zijn. Als advocaat ben je het gezicht van je cliënt, het kan helpen hem nu niet als een berouweloos monster neer te zetten.quote:Op vrijdag 7 december 2012 19:17 schreef Alleskids het volgende:
ik heb me vanaf de eerste dag er over verbaasd dat advocaat Jan Vlug sympathie leek te hebben voor Vaatstra en Justitie. Hij kwam niet over als een ijzervreter die alles zou proberen de onschuldige naam van zijn client te beschermen

Ja, dat denk ik dus ook. Dat zullen ze - en dat is ook logisch - nooit in de media of daar buiten bekennen, natuurlijk.quote:Op vrijdag 7 december 2012 19:21 schreef Tayu het volgende:
[..]
Dat is dus wat ik me ook afvraag. Als Jasper S., het moeilijk vond om zichzelf aan te geven bij de politie, maar toch direct een bekentenis aflegde zodra hij werd gearresteerd, dan zou ik er niet versteld van staan als zijn vrouw hier al heel lange tijd van op de hoogte was? Zeker, als je ook nog zo snel met je advocaat overeen komt om die hele bekentenis dan toch maar meteen via de media bekend te maken.

Dat lijkt mij ook niet. Maar ik kan me nu nog maar moeilijk voorstellen dat iig zijn vrouw niet al veel langer op de hoogte was. Voor de kinderen zal dat waarschijnlijk niet het geval zijn.quote:Op vrijdag 7 december 2012 19:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik dus ook. Dat zullen ze - en dat is ook logisch - nooit in de media of daar buiten bekennen, natuurlijk.

Of hij heeft het eerst aan zijn vrouw bekend en zijn vrouw heeft hem zover gekregen datquote:Op vrijdag 7 december 2012 19:25 schreef Tayu het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook niet. Maar ik kan me nu nog maar moeilijk voorstellen dat iig zijn vrouw niet al veel langer op de hoogte was. Voor de kinderen zal dat waarschijnlijk niet het geval zijn.

Achteraf bezien.... had Jasper tegenover hem op dat moment al lang bekend.quote:Op vrijdag 7 december 2012 18:59 schreef hexje het volgende:
[..]
Het gaat om dit stuk:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)een-vuile-klus.dhtml

Maar hij zat toch in beperking, waardoor hij geen bezoek mocht ontvangen?quote:Op vrijdag 7 december 2012 21:12 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Of hij heeft het eerst aan zijn vrouw bekend en zijn vrouw heeft hem zover gekregen dat
hij aan de politie ook bekende, dus dan was ze wel op de hoogte maar waarschijnlijk maar
sinds heel kort.

hmm dat is waar ...quote:Op vrijdag 7 december 2012 21:49 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Maar hij zat toch in beperking, waardoor hij geen bezoek mocht ontvangen?

Of toen hij zijn dna afgegeven had, wetende dat het een match is.quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:11 schreef Leandra het volgende:
Hij kan het toch gezegd hebben toen hij thuis opgehaald werd?

En dan toch al die maanden bij hem blijven? Ik kan me dat niet voorstellen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Of toen hij zijn dna afgegeven had, wetende dat het een match is.

Dit dus....quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:24 schreef Samson het volgende:
Ik kan met de beste wil van de wereld toch niet begrijpen hoe je met zoiets kunt leven al die jaren. Bijvoorbeeld het moment waarop het gebeurd is en vlak daarna. Kom je thuis en ga je verder alsof er niets aan het handje is. Och, ff iemand verkracht en vermoord. Morgen vroeg op de koeien melken! En gezellig koffie met koekjes met de vrouw. Alles in de media en alles maar meespelen. Ooooh wat erg!!!!! Schandalig dat zoiets gebeurt! Vast buitenlanders! En dan al die jaren gewoon doorleven terwijl dit altijd in je achterhoofd zit. Het moet toch gewoon echt een feit zijn dat hersenen van dit soort mensen toch echt anders werken. Ik kan er met de beste wil van de wereld namelijk niet bij.

Jasper zat in beperking maar kreeg in ruil voor een bekentenis een half uur met vrouw en kinderen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 19:21 schreef Tayu het volgende:
[..]
Dat is dus wat ik me ook afvraag. Als Jasper S., het moeilijk vond om zichzelf aan te geven bij de politie, maar toch direct een bekentenis aflegde zodra hij werd gearresteerd, dan zou ik er niet versteld van staan als zijn vrouw hier al heel lange tijd van op de hoogte was? Zeker, als je ook nog zo snel met je advocaat overeen komt om die hele bekentenis dan toch maar meteen via de media bekend te maken.

Deed hij dat? Al vaker gehoord, maar geen bewijs gezien vooralsnog.quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:37 schreef Injetta het volgende:
Ook hoe hij fanatiek meedeed met het eieren gooien naar die burgemeester.

Ergens hebben foto's gestaan met Jasper omcirkeld. En daarop is te zien dat hij met een hele fanatieke kop erg vooraan ook gooit richting burgemeester.quote:Op vrijdag 7 december 2012 23:06 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Deed hij dat? Al vaker gehoord, maar geen bewijs gezien vooralsnog.

Volgens mij is dat typisch een geval van internetspeculaties die door herhaling waarheid worden, puur gebaseerd op het feit dat hij aan het fietsen was toen hij besloot te gaan joyriden, en waarschijnlijk aan het fietsen was toen hij Marianne tegenkwam.quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:48 schreef Boca_Raton het volgende:
Vraagje: iemand vertelde dat vrienden van S. hadden verklaard dat hij wel vaker nachtelijke fietstochtjes hield. Nu kan ik nergens een krantenartikel of iets dergelijks vinden, waar dat in gestaan heeft. Weet iemand waar dit stond?

Ja, dat zou inderdaad nog kunnen. Ik zit te Googlen maar kan het niet vinden.quote:Op vrijdag 7 december 2012 23:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij is dat typisch een geval van internetspeculaties die door herhaling waarheid worden, puur gebaseerd op het feit dat hij aan het fietsen was toen hij besloot te gaan joyriden, en waarschijnlijk aan het fietsen was toen hij Marianne tegenkwam.

Let op: bovenstaande tekst komt uit een artikel over de rechtzaak over het joyriden!quote:De Oudwoudster was die avond bij een vergadering geweest, waar hij een paar borreltjes had genuttigd. Nadat iemand hem thuis had gebracht, kroop hij niet in bed. Hij pakte een fiets, hij wilde een blokje om. 'Ik had zoiets van, ik ga nog niet naar binnen. Ik fietste heerlijk alleen de nacht in', aldus de verdachte.

Zijn die foto's nog te vinden dan?quote:Op vrijdag 7 december 2012 23:08 schreef Injetta het volgende:
[..]
Ergens hebben foto's gestaan met Jasper omcirkeld. En daarop is te zien dat hij met een hele fanatieke kop erg vooraan ook gooit richting burgemeester.

Ik vraag me ook af hoe hij zich gedroeg toen hij zijn DNA ging afstaan. Diegene die het bij hem heeft afgenomen zal ook wel stomverbaasd zijn.quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:24 schreef Samson het volgende:
Ik kan met de beste wil van de wereld toch niet begrijpen hoe je met zoiets kunt leven al die jaren. Bijvoorbeeld het moment waarop het gebeurd is en vlak daarna. Kom je thuis en ga je verder alsof er niets aan het handje is. Och, ff iemand verkracht en vermoord. Morgen vroeg op de koeien melken! En gezellig koffie met koekjes met de vrouw. Alles in de media en alles maar meespelen. Ooooh wat erg!!!!! Schandalig dat zoiets gebeurt! Vast buitenlanders! En dan al die jaren gewoon doorleven terwijl dit altijd in je achterhoofd zit. Het moet toch gewoon echt een feit zijn dat hersenen van dit soort mensen toch echt anders werken. Ik kan er met de beste wil van de wereld namelijk niet bij.

wat moest hij dan? Zich aangeven en het kutgevoel houden en het leven van zijn kids en vrouw onmogelijk maken of gewoon doorbijten en doorgaan? Alsof hij de dag er na fluitend zijn werk deed lolquote:Op vrijdag 7 december 2012 22:24 schreef Samson het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |