abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120009153

Dit topic is voor alle hardlopers, van beginners tot gevorderden. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 3 verschillende hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Hardlopen voor beginners :
Voor de hardlopers die hardlopen werkelijk als een sport zien maar die wel net begonnen zijn.
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
*O* Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar GotC als je je hebt aangemeld :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2012 Challenge
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: Ten commandments for the runner
Ja doei.
pi_120009249
Toen ik keihard op m'n knie gevallen was heb ik ook foto's laten maken, overigens. Was uiteindelijk 'niets' aan de hand, maar wilde dat wel zeker weten voordat ik 'm verder rustigaan weer zou gaan belasten.
Ja doei.
  donderdag 6 december 2012 @ 20:01:58 #3
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_120009311
Ff serieus....je gaat toch niet voor iedere keer dat je pijn hebt meteen een foto laten maken? Dan waren er meer foto's van mij geweest dan van Heidi Klum :')
F means you're fucked
  donderdag 6 december 2012 @ 20:03:10 #4
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_120009366
Ik zie je punt MoBlo...maar ik zelf zou gewoon even een paar dagen wachten.
Ik heb serieus wel eens het gevoel dat her bij een hoop mensen iets te overdreven op een pijntje gereageert wordt.

En wat betreft jouw voet Slacker, ik ga er vanuit dat je zelf wel heel goed kunt inschatten als er echt iets "ergs" aan de hand is.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  donderdag 6 december 2012 @ 20:03:54 #5
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_120009410
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 20:01 schreef YUR het volgende:
Ff serieus....je gaat toch niet voor iedere keer dat je pijn hebt meteen een foto laten maken? Dan waren er meer foto's van mij geweest dan van Heidi Klum :')
dit dus....
alleen zie jij er beter uit dan Heidi YUR dus dat zou wel gerechtig zijn ;)
pi_120009430
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 20:03 schreef rechtsedirecte het volgende:
Ik zie je punt MoBlo...maar ik zelf zou gewoon even een paar dagen wachten.
Ik heb serieus wel eens het gevoel dat her bij een hoop mensen iets te overdreven op een pijntje gereageert wordt.

En wat betreft jouw voet Slacker, ik ga er vanuit dat je zelf wel heel goed kunt inschatten als er echt iets "ergs" aan de hand is.
Nja, dat laatste geloof ik sowieso wel. Heb hier nog niemand gezien die voor een blauwe plek naar de huisarts is gegaan of zo ;)
pi_120009451
Het is mij te glad vanavond -O-
  donderdag 6 december 2012 @ 20:04:48 #8
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_120009456
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 18:39 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

prima, want als jij Rotterdam loop zal ik waarschijnlijk onder de peer pressure bezwijken om Southland te lopen in November :D
Dat is een extra reden om het wél te doen :P
F means you're fucked
pi_120009457
Bij de zoveelste verzwikte enkel doe ik het niet meer. Bij een forse val zoals toen met m'n knie liever wel. Was overigens de eerste keer dat ik dat heb laten doen, foto's laten maken, sinds ik een jaar of ehm, 7 was. Toen was er ook uiteindelijk echt wat aan de hand (scheurtje in 't bot). Bij de knie kreeg ik ook te horen dat het wel een goede beslissing was om even te laten controleren. Dus ben geen ziekenhuis'renner' :')
Ja doei.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 6 december 2012 @ 20:04:55 #10
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120009458
Ik denk dat je zelf vaak wel weet wanneer er serieuze poep is.
  donderdag 6 december 2012 @ 20:06:04 #11
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_120009524
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 20:04 schreef YUR het volgende:

[..]

Dat is een extra reden om het wél te doen :P
oke, daar ga ik al..... bring it on!!
pi_120009655
Ik ben ook een 2 weken later gegaan, huisarts was heel resoluut met het laten maken van een foto.
Better safe then sorry denk ik.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
  donderdag 6 december 2012 @ 20:09:00 #13
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_120009690
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 20:06 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

oke, daar ga ik al..... bring it on!!
Ik twijfel nog over 1 ding....vanaf aanstaande maandag ga ik weer aan de studie. Moet nog 2 vakken volgen, dat duurt tot eind maart. Daarna starten met een afstudeeropdracht.
Ik weet nog niet of ik dat ga kunnen combineren
F means you're fucked
pi_120009864
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 20:09 schreef YUR het volgende:

[..]

Ik twijfel nog over 1 ding....vanaf aanstaande maandag ga ik weer aan de studie. Moet nog 2 vakken volgen, dat duurt tot eind maart. Daarna starten met een afstudeeropdracht.
Ik weet nog niet of ik dat ga kunnen combineren
Als het een beetje op niveau is: lastig vrees ik. Lijkt me dat je voor een marathon behoorlijk gedisciplineerd en regelmatig moet trainen. En als je dan ook nog werkt en studeert.. zo'n training lijkt me net zo veel tijd kosten als een studie eigenlijk. Maar goed, ik combineer de 5km met een master, dat is gelukt, dus wie weet :P Let wel: ik werk parttime, anders was het echt een ander verhaal ;)
pi_120009952
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 20:08 schreef De_kluizenaar het volgende:
Ik ben ook een 2 weken later gegaan, huisarts was heel resoluut met het laten maken van een foto.
Better safe then sorry denk ik.
Eerst veilig zijn en dán pas spijt hebben?
Ja doei.
  donderdag 6 december 2012 @ 20:14:37 #16
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_120010007
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 20:11 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Als het een beetje op niveau is: lastig vrees ik. Lijkt me dat je voor een marathon behoorlijk gedisciplineerd en regelmatig moet trainen. En als je dan ook nog werkt en studeert.. zo'n training lijkt me net zo veel tijd kosten als een studie eigenlijk. Maar goed, ik combineer de 5km met een master, dat is gelukt, dus wie weet :P Let wel: ik werk parttime, anders was het echt een ander verhaal ;)
Ik werk inderdaad fulltime, en het betreft de laatste restjes van een verwaarloosde HBO-studie.
Die 2 vakken ga ik wel kunnen combineren met veel trainen. En die duren tot 14 maart.
Daarna begint het zwaartepunt van de studie...en de marathon is op 14 april. Het zou moeten kunnen :Y
F means you're fucked
  donderdag 6 december 2012 @ 20:16:11 #17
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_120010090
quote:
6s.gif Op donderdag 6 december 2012 20:13 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

*grammatica boks*
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 6 december 2012 @ 20:16:49 #18
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120010123
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 20:14 schreef YUR het volgende:

[..]

Ik werk inderdaad fulltime, en het betreft de laatste restjes van een verwaarloosde HBO-studie.
Die 2 vakken ga ik wel kunnen combineren met veel trainen. En die duren tot 14 maart.
Daarna begint het zwaartepunt van de studie...en de marathon is op 14 april. Het zou moeten kunnen :Y
Ik zou er nog een paar kinderen bijnemen als ik jou was. Weet je zeker dat je maar aan 4 uurtjes slaap per nacht toekomt ;)

Aqudinges (Lex) heeft 2 HBO opleidingen in zijn avonduren afgerond, die kan er wellicht wat zinnigs over roepen.
pi_120010144
Afstuderen en werken én voor een marathon trainen?

Ik heb al moeite uberhaupt een leven te hebben naast afstuderen. :{

Zal wel per studie (en student) verschillen.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
  donderdag 6 december 2012 @ 20:17:20 #20
373360 .M.
"Yo Mama" -- Freud
pi_120010155
Woohoo, de ban is gebroken... vandaag 8 km met 12 per uur gemiddeld gedaan! En de stopwatch liep door tijdens het wachten bij het stoplicht he...

Dat af en toe kort, maar heel hard, rennen lijkt zijn vruchten af te werpen!
Twee tweeten in een envelop -- http://twitter.com/fietsgnoom -- http://www.greatdivide.nl
pi_120010226
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 20:14 schreef YUR het volgende:

[..]

Dat klinkt do-able ja :Y
  donderdag 6 december 2012 @ 20:19:04 #22
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_120010270
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 20:18 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Dat klinkt do-able ja :Y
inderdaad
pi_120010993
quote:
6s.gif Op donderdag 6 december 2012 20:16 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik zou er nog een paar kinderen bijnemen als ik jou was. Weet je zeker dat je maar aan 4 uurtjes slaap per nacht toekomt ;)

Aqudinges (Lex) heeft 2 HBO opleidingen in zijn avonduren afgerond, die kan er wellicht wat zinnigs over roepen.
Het ligt er ook een beetje aan hoe makkelijk je leert. Ik heb naast mijn fulltime baan een studie fiscaal recht gevolgd en had nog genoeg tijd voor andere dingen. Maar ik leer heel makkelijk. Denk dat dat het belangrijkste gegeven is in deze beslissing, of dat makkelijk gaat of dat je echt uren er voor moet blokken. Scheelt ook per studie natuurlijk. Fiscaal recht is geen studie om uit je hoofd te leren, maar om te begrijpen. Daarnaast kun je alles opzoeken in wetboeken, ook tijdens tentamens.
  donderdag 6 december 2012 @ 20:31:48 #24
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_120011043
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 20:31 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Het ligt er ook een beetje aan hoe makkelijk je leert. Ik heb naast mijn fulltime baan een studie fiscaal recht gevolgd en had nog genoeg tijd voor andere dingen. Maar ik leer heel makkelijk. Denk dat dat het belangrijkste gegeven is in deze beslissing, of dat makkelijk gaat of dat je echt uren er voor moet blokken. Scheelt ook per studie natuurlijk. Fiscaal recht is geen studie om uit je hoofd te leren, maar om te begrijpen. Daarnaast kun je alles opzoeken in wetboeken, ook tijdens tentamens.
Ik heb hetzelfde "probleem"...ik leer ook heel makkelijk
F means you're fucked
  donderdag 6 december 2012 @ 20:35:19 #25
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_120011254
@GotC meis wat k#t!!! Hoe komt zo'n stoep er nu bij om jou aan te vallen? |:( Ik hoop dat het meevalt over een paar daagjes.

@Yur motiverend hé, zo'n loopgroep? Ik heb juist het idee dat ze mij "to/over the limit pushen" i.p.v. me verstandig af te remmen soms :) Ik zou lekker mee gaan trainen.

Ik loop lekker niet deze week. Het zou ook niet kunnen. Behalve dat ik dus dinsdag een soort proefpromotie doe (ofwel: leer mijn eigen proefschrift uit mijn hoofd), rond ik ook een projectdeadline af bij mijn huidige werk, vier sint zaterdagavond, loop zondag de bruggenloop, en..... word ik uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek maandag!! *O*

Ik weet werkelijk niet hoe alles moet. Ik blijf maar gewoon ademen :{

[ Bericht 0% gewijzigd door Quoi op 06-12-2012 20:52:40 (NWZ spellingsgestapo op mijn nek ;-)) ]
pi_120011463
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 20:31 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

En het hangt van het soort studie af qua vorm. Ik leer ook makkelijk en lees snel maar heb dus geen kennistentamens of zo. Helaas.. Ik moet totaal 6 papers schrijven op 'masterniveau' waaronder een onderzoeksverslag (waar het onderzoek dus ook voor gedaan moet worden), aangevuld met uitgewerkte opdrachten van alle gevolgde modules. Dat is mijn toetsing. Dus al leer je nog zo makkelijk, je bent gewoon veel tijd kwijt aan al het schrijven bij deze studie..
pi_120011562
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 20:35 schreef Quoi het volgende:
Ik loop lekker niet deze week. Het zou ook niet kunnen. Behalve dat ik dus dinsdag een soort proefpromotie doe (ofwel: leer mijn eigen proefschrift uit mijn hoofd), rond ik ook een projectdeadline af bij mijn huidige werk, vier sint zaterdagavond, loop zondag de bruggenloop, en..... wordt ik uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek maandag!! *O*

Ik weet werkelijk niet hoe alles moet. Ik blijf maar gewoon ademen :{
In-uit-in-uit-in-uit.. ;)
pi_120011734
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 20:38 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

En het hangt van het soort studie af qua vorm. Ik leer ook makkelijk en lees snel maar heb dus geen kennistentamens of zo. Helaas.. Ik moet totaal 6 papers schrijven op 'masterniveau' waaronder een onderzoeksverslag (waar het onderzoek dus ook voor gedaan moet worden), aangevuld met uitgewerkte opdrachten van alle gevolgde modules. Dat is mijn toetsing. Dus al leer je nog zo makkelijk, je bent gewoon veel tijd kwijt aan al het schrijven bij deze studie..
Dat is absoluut waar, veel doewerk waar veel tijd in gaat zitten. Bij mijn studie had je dat ook wel dat je dingen moest doen in werkgroepen waar veel tijd in ging zitten, maar omdat ik al werkzaam was op een belastingadvieskantoor had ik daar gelukkig een vrijstelling voor, dus dat scheelde veel tijd.
pi_120011831
quote:
6s.gif Op donderdag 6 december 2012 20:13 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja :7
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
pi_120011941
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 20:43 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dat is absoluut waar, veel doewerk waar veel tijd in gaat zitten. Bij mijn studie had je dat ook wel dat je dingen moest doen in werkgroepen waar veel tijd in ging zitten, maar omdat ik al werkzaam was op een belastingadvieskantoor had ik daar gelukkig een vrijstelling voor, dus dat scheelde veel tijd.
Dat scheelt heel veel dan ja. Ik ben trouwens wel blij dat we in principe alles individueel verwerken, en alleen vanuit 'critical friendship' met elkaar geacht worden te werken. Geen groepsopdrachten of zo, daar had ik altijd de schurft aan! :X
Doe-opdrachten hoort ook gewoon bij mijn vakgebied. Was leuk toen we per leerstijl bij elkaar moesten gaan staan in het lokaal: bijna allemaal 'doeners'. Ik was een van de weinige 'denkers' en van de overige 2 waren bij ieder maar 1 persoon gaan staan :+ Onderwijs he, eerst doen, dan denken :P
  donderdag 6 december 2012 @ 21:06:34 #31
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_120013075
Nja, het schema start pas op 14 januari. Ik heb dus nog ff de tijd om erover na te denken :)
F means you're fucked
pi_120014469
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 21:06 schreef YUR het volgende:
Nja, het schema start pas op 14 januari. Ik heb dus nog ff de tijd om erover na te denken :)
En je hebt nog 129 dagen om ervoor te trainen.
  donderdag 6 december 2012 @ 21:31:49 #33
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_120014495
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 21:31 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

En je hebt nog 129 dagen om ervoor te trainen.
Training start op 14 januari. Dan dus nog precies 3 maanden.
F means you're fucked
pi_120014907
Gek genoeg zou ik in jouw geval die in rotterdam niet doen en dan eerder voor die in loch ness gaan doen. Je moet nu echt in de winter hier voor gaan trainen en het mogelijke barre weer.
  donderdag 6 december 2012 @ 21:42:45 #35
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_120015090
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 21:39 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Gek genoeg zou ik in jouw geval die in rotterdam niet doen en dan eerder voor die in loch ness gaan doen. Je moet nu echt in de winter hier voor gaan trainen en het mogelijke barre weer.
Ik moest zeggen: Nou en? Op het strand kan je altijd trainen :)

Quoi :* ik weet zeker dat je het allemaal kan doen. Just..breathe. ;)
pi_120015209
Hoest nu met het pootje GotC??
pi_120015270
YUR, je bent een mazzelpik met je duinen in je achtertuin.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_120015422
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 21:42 schreef GotC het volgende:

[..]

Ik moest zeggen: Nou en? Op het strand kan je altijd trainen :)

Quoi :* ik weet zeker dat je het allemaal kan doen. Just..breathe. ;)
Met temperaturen ver onder nul een ldl moeten doen van een uurtje of 3 is iets anders danvaneen uurtje. Het moet wel leuk blijven, enals er geen echt moeten bij is voor rotterdam zou ik gewoon lekker een andere op zoeken.
  donderdag 6 december 2012 @ 21:55:25 #39
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_120015748
Lopen ging mooi. Goed te doen hoor op de straat. Beetje lopen intervallen, had alleen steek omdat ik heel eigenwijs een stukje worst voor t lopen ging eten. Toch nog redelijk gelopen met paar een paar X leuk aanzetten.

http://www.endomondo.com/workouts/111837077
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  donderdag 6 december 2012 @ 22:01:46 #40
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_120016094
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 21:45 schreef Sunnythesun het volgende:
Hoest nu met het pootje GotC??
Steeds wat minder prettig :X Net maar even een Advil genomen..
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 6 december 2012 @ 22:02:18 #41
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120016123
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 22:01 schreef GotC het volgende:

[..]

Maar ben je gevallen dan? Of heb je je verstapt ofzo?
pi_120016173
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 22:01 schreef GotC het volgende:

[..]

Oh shit meis.. hoop voor je dat het snel beter gaat en anders wel op tijd ff naar laten kijken hoor als je het niet vertrouwt!! Laat RD maar kletsen ;)
  donderdag 6 december 2012 @ 22:03:31 #43
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_120016187
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 21:55 schreef Daywalk3r het volgende:
Lopen ging mooi. Goed te doen hoor op de straat. Beetje lopen intervallen, had alleen steek omdat ik heel eigenwijs een stukje worst voor t lopen ging eten. Toch nog redelijk gelopen met paar een paar X leuk aanzetten.

Netjes! En een stukje worst =steken? Vervelend voor je -O-
pi_120016200
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 21:55 schreef Daywalk3r het volgende:

Owja WORST ik heb nog worst in de koelkast. Goed idee! En goed gelopen!

Ik deed dnet Evy les 16. Niet echt lastig, maar wel dilemma tussen koud en warm :P
  donderdag 6 december 2012 @ 22:05:00 #45
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_120016269
quote:
5s.gif Op donderdag 6 december 2012 22:02 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Maar ben je gevallen dan? Of heb je je verstapt ofzo?
Tegel lag stuk vd stoep af, ik stapte er denk ik net op. Ben ook echt gevallen :{
  donderdag 6 december 2012 @ 22:07:04 #46
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_120016380
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 22:03 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]
Laat RD maar kletsen ;)
}:|
pi_120016401
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 22:05 schreef GotC het volgende:

[..]

Tegel lag stuk vd stoep af, ik stapte er denk ik net op. Ben ook echt gevallen :{
Misschien hinken als tijdelijke nieuw sport?
  donderdag 6 december 2012 @ 22:07:55 #48
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_120016421
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 22:03 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Oh shit meis.. hoop voor je dat het snel beter gaat en anders wel op tijd ff naar laten kijken hoor als je het niet vertrouwt!! Laat RD maar kletsen ;)
Thanks mop, ik hou t in de gaten :*
  donderdag 6 december 2012 @ 22:10:17 #49
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_120016541
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 22:03 schreef GotC het volgende:

[..]

Netjes! En een stukje worst =steken? Vervelend voor je -O-
En wat gebakken aardappels, en water (maar dat doe ik altijd). M'n ademhaling was geloof ik wel ok. Geen idee waar het anders van komt.

En veel sterkte met het herstel. :*
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_120016715
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 22:07 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

}:|
:* *;
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')