abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120003842
http://www.volkskrant.nl/(...)naar-1-miljoen.dhtml

Ik sta ervan te kijken. Ook omdat het in de bijenkorf elke keer druk is. Omdat afgelopen zondag het Alexandrium afgeladen was met mensen. Etc.

Kennen jullie mensen die de eindjes niet aan elkaar kunnen knopen? Zoja, bied jij een helpende hand?
pi_120003897
En dan zie je straatmuzikanten met een PSP zitten :P jaja
pi_120004108
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 18:01 schreef Sunshine1982 het volgende:

Ik sta ervan te kijken. Ook omdat het in de bijenkorf elke keer druk is. Omdat afgelopen zondag het Alexandrium afgeladen was met mensen. Etc.

Kennen jullie mensen die de eindjes niet aan elkaar kunnen knopen? Zoja, bied jij een helpende hand?
Ik ken er wel bij wie het licht niet brandt of die bij de voedselbank lopen ja. En dat wordt alleen maar erger met dit beleid en de waanzin die EU heet. Dit schijnt een rijk land te zijn.
pi_120004169
Tsja, dan is het maar net weer hoe 'armoed' gezien wordt.
Ook in moeilijke tijden.
pi_120004485
Hoe hoog ligt de armoedegrens dan eigenlijk?
  donderdag 6 december 2012 @ 18:20:54 #6
164471 Lubbert
Noe mu-j s goed luustern
pi_120004549
Ik zie armoede om me heen ja en als ik kan dan help ik zulke mensen als het familie of vrienden betreft. Dat kan op allerlei manieren maar ik geef nooit geld.
Binnie noe helemoale van god los
pi_120004609
Wat is armoede?
Iedereen kan aan onderdak, eten en drinken komen.
Aan armoede in Nederland sterf je niet zoals wel in andere landen.

Armoede is een ruim begrip.
pi_120004617
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 18:08 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dit schijnt een rijk land te zijn.
Er is hier extreem weinig armoede (zeker als je armoede niet met de Nederlandse armoedegrens defineert, maar met een buitenlandse) en gemiddeld heeft iedereen veel geld. Hoezo is het dan geen rijk land?
pi_120004664
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 18:08 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik ken er wel bij wie het licht niet brandt of die bij de voedselbank lopen ja. En dat wordt alleen maar erger met dit beleid en de waanzin die EU heet. Dit schijnt een rijk land te zijn.
Dit is ook een rijk land.
1 van de rijkste landen op aarde.
Als je dit geen rijk land vindt, moet je toch echt naar een andere planeet.
Want op deze planeet aarde is Nederland een van de rijkste landen die er bestaat.
pi_120004674
quote:

Armoede is relatief.
pi_120004842
Overigens is de TT onjuist. In het artikel staat:

quote:
Het aantal Nederlanders dat per maand te weinig overhoudt om goed van rond te komen, is in 2011 met 180 duizend toegenomen, tot 1,1 miljoen. Het gaat om 7,1 procent van de bevolking, becijfert het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) in het rapport Armoedesignalement 2012, dat vandaag verschijnt.

Voor het eerst deze eeuw neemt ook het aantal personen toe dat kampt met 'langdurige armoede'. In 2011 leefde 2,5 procent van de Nederlanders vier jaar of langer onder de armoedegrens, in 2010 was dat nog 2 procent.
Iemand met een salaris van 100.000 euro maar vaste lasten die te hoog liggen kan ook niet rondkomen. Dat is niet bepaald armoede te noemen.
  donderdag 6 december 2012 @ 18:28:42 #12
285174 Evienne
never odd or even
pi_120004849
Armoede? Sja ik voldoe bijna aan die standaard, ook al is het relatief: Na betalen van mijn vaste lasten, waarmee ik net mijn studie, woonst, boodschappen en voorzieningen (2x per week douchen, de rest aan de wastafel, en alleen de woonkamer is verwarmd, geen mobiel, geen auto) heb voldaan, hou ik nog minus 20 euro over. Ook heb ik nieuwe schoenen nodig, en daar prakkizeer ik al 2 maanden over. Dan ga ik er volgend jaar nog eens 10-20% op achteruit, naar het schijnt.

Tja, wat is armoede in Nederland?

Om me heen zie ik wel veel mensen die geestelijk armoediger zijn dan ik, ondanks hun ipads, iphones, drie auto's en vakanties naar Tunesië. Telt dat ook mee, in de statistieken?
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
pi_120004920
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 18:28 schreef Evienne het volgende:
Armoede? Sja ik voldoe bijna aan die standaard, ook al is het relatief: Na betalen van mijn vaste lasten, waarmee ik net mijn studie, woonst, boodschappen en voorzieningen (2x per week douchen, de rest aan de wastafel, en alleen de woonkamer is verwarmd, geen mobiel, geen auto) heb voldaan, hou ik nog minus 20 euro over. Ook heb ik nieuwe schoenen nodig, en daar prakkizeer ik al 2 maanden over. Dan ga ik er volgend jaar nog eens 10-20% op achteruit, naar het schijnt.

Om me heen zie ik wel veel mensen die geestelijk armoediger zijn dan ik, ondanks hun ipads, iphones, drie auto's en vakanties naar Tunesië. Telt dat ook mee, in de statistieken?
Krijg je geen stufi en/of werk je niet?
pi_120004981
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 18:28 schreef Evienne het volgende:

Ergens gaat iets fout, overduidelijk. Woon je te duur? Werk je te weinig?
  donderdag 6 december 2012 @ 18:37:41 #15
285174 Evienne
never odd or even
pi_120005177
quote:
5s.gif Op donderdag 6 december 2012 18:30 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Krijg je geen stufi en/of werk je niet?
Ik krijg stufi, ik werk. Kan echter maar zoveel uren werken zonder mijn studie eronder te laten lijden, vanwege langdurige ziekte. Duur wonen doe ik niet eens, al kost mijn 19e eeuwse huis wel wat aan onderhoud. Schulden opbouwen wil ik liever niet in deze tijd, ik ben straks een 34-jarige starter op de schamele arbeidsmarkt dus krijg het al moeilijk genoeg. Anyway, ik voel me wel eens zielig omdat ik het allemaal zelf moet rooien, maar voel me eigenlijk zelden echt arm (december is een uitzondering), al voldoe ik volgens mij best aan de norm die daarvoor geldt.

'k Ga er maar vanuit dat het na mijn studie beter wordt. :')
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
pi_120005219
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 18:37 schreef Evienne het volgende:

[..]

Ik krijg stufi, ik werk. Kan echter maar zoveel uren werken zonder mijn studie eronder te laten lijden, vanwege langdurige ziekte. Duur wonen doe ik niet eens, al kost mijn 19e eeuwse huis wel wat aan onderhoud. Schulden opbouwen wil ik liever niet in deze tijd, ik ben straks een 34-jarige starter op de schamele arbeidsmarkt dus krijg het al moeilijk genoeg. Anyway, ik voel me wel eens zielig omdat ik het allemaal zelf moet rooien, maar voel me eigenlijk zelden echt arm (december is een uitzondering), al voldoe ik volgens mij best aan de norm die daarvoor geldt.

'k Ga er maar vanuit dat het na mijn studie beter wordt. :')
Ik zou in jouw geval dus een beperkt bedrag lenen, als je nu een negatief bedrag hebt om rond te komen is de kans vrij groot dat je het later beter kunt missen dan nu. Maar dat is jouw keuze verder natuurlijk :P
pi_120005368
quote:
6s.gif Op donderdag 6 december 2012 18:22 schreef DeRakker. het volgende:
Wat is armoede?
Iedereen kan aan onderdak, eten en drinken komen.
Aan armoede in Nederland sterf je niet zoals wel in andere landen.

Armoede is een ruim begrip.
Dit dus. :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_120005474
In NL zitten er toch een miljoen mensen ongeveer onder de armoedegrens? (artikel nog niet gelezen, maar dat is oud nieuws) Ja heftig, maar ik ken er wel een aantal. 4 personen waarvan ik het weet, misschien nog wel meer waarvan ik het niet weet.
pi_120005710
quote:

Het zijn juist mensen die te veel shoppen die de schulden induiken en leningen sluiten.
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_120005987
Oh dus het valt allemaal best mee en het is eigen schuld? Ok.
pi_120006397
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 18:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Oh dus het valt allemaal best mee en het is eigen schuld? Ok.
Het valt allemaal best mee ja. Eigen schuld? Vast niet bij iedereen :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  Donald Duck held donderdag 6 december 2012 @ 19:05:16 #22
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_120006468
Harder werken, dan verdien je meer.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  donderdag 6 december 2012 @ 19:08:02 #23
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_120006614
quote:

Nope, ik ken wel mensen die zeggen dat ze het allemaal niet meer kunnen betalen maar dat zijn diezelfde mensen die jij in Alexandrium en Bijenkorf etc ziet.

Mensen klagen maar en vervolgens blijkt dat er tijdens Sinterklaas, kers of oud en nieuw nog nooit zoveel is gespendeerd. Ik vraag me af hoe dat rijmt met 'de armoede' die tegenwoordig heerst ;)
  Moderator donderdag 6 december 2012 @ 19:12:10 #24
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_120006842
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_120006876
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:08 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Nope, ik ken wel mensen die zeggen dat ze het allemaal niet meer kunnen betalen maar dat zijn diezelfde mensen die jij in Alexandrium en Bijenkorf etc ziet.

Mensen klagen maar en vervolgens blijkt dat er tijdens Sinterklaas, kers of oud en nieuw nog nooit zoveel is gespendeerd. Ik vraag me af hoe dat rijmt met 'de armoede' die tegenwoordig heerst ;)
Het begrip 'armoede in NL' zou idd eens gedefinieerd moeten worden.

edit: sorry, het was niet de bedoeling door een slotje heen te posten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')