Gewoon een simpele: http://www.bol.com/nl/p/b(...)13/9000000012739238/quote:Op zondag 9 december 2012 21:48 schreef slacker_nl het volgende:
Succes, welke weegschaal heb je dan?
Laat dat 'met precisie' maar weg met zo'n weegschaal, maar is inderdaad een leuke indicator (hoewel hij bij mij consistent 1-3% te weinig aangeeft).quote:Op zondag 9 december 2012 21:24 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik heb nu ook een digitale weegschaal zodat ik mijn lichaamsgewicht met precisie kan meten en volgen in mijn logboek incl. grafieken (props 2 benchnoob). Check het uit! Voeding gedeelte heb ik eruit gesloopt aangezien ik mijn eigen heb (nu digitaal). Dus hier het origineel voor de geïnteresseerden.
Elke week meten, want meten = weten. Wish me luck.
Precies, en dat maakt het ook zo lastig. Er zijn wel aanwijzingen hier en daar, maar niet elke studie is betrouwbaar, er is veel bias en confounding (niet voor niks hebben verzadigde vetten onterecht zo'n slechte naam gekregen).quote:Op zondag 9 december 2012 22:13 schreef Stereotomy het volgende:
Ben ik ook wel benieuwd naar, afaik ben ik 1x zoiets op een niet-wetenschappelijke manier tegengekomen maar ben ik de site vergeten te bookmarken.
Probleem is dat er meerdere factoren een rol spelen dan te zeggen 20% meer MUFAs betekent meer zus en zo voor cholesterol etc.
Zowel carbs als verschillende soorten vetten en zelf binnen een vetgroep (lauric, palmitic, mysteric acid bv) zijn er weer verschillen.
Als hij maar consistent te weinig aangeeft, dan is het in ieder geval goed genoeg om je progressie bij te houden.quote:Op zondag 9 december 2012 22:19 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Laat dat 'met precisie' maar weg met zo'n weegschaal, maar is inderdaad een leuke indicator (hoewel hij bij mij consistent 1-3% te weinig aangeeft).
Succes iig
Kwam een tijdje terug ook in deze reeks ter sprake; dat er bevindingen waren dat omega 3 supplementeren juist kut is voor je hart. Maar ik weet niet of dat ook met oxidatie te maken had.quote:Op zondag 9 december 2012 22:21 schreef Stereotomy het volgende:
Ja, sommigen beweren weer dat omega-3 supplementatie zo ongeveer even dom is als omega-6 vetten uit de supermarkt eten, gezien ze even grote kans hebben op oxidatie en dus ranzigheid (op zich een goed argument) en dat het dus weinig zin heeft om daarin te supplementeren. Mja.
Dank je. Ik ben ook erg benieuwd!quote:Op zondag 9 december 2012 22:15 schreef Stereotomy het volgende:
Gefeliciteerd met je weegschaal. Ben benieuwd of je ook harder kunt trainen nu je zeker weten je spierlycogeen opvult voor de trainingen.
quote:Op zondag 9 december 2012 22:19 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Laat dat 'met precisie' maar weg met zo'n weegschaal, maar is inderdaad een leuke indicator (hoewel hij bij mij consistent 1-3% te weinig aangeeft).
Succes iig
Gezondheid is allesomvattend niet waar. Denk dat je zulke uitspraken beter kan lezen als: komt een goede gezondheid ten goede. Water drinken is ook gezond, al kan je doodgaan aan hyponatriaemie (kijk mam een nieuw woordquote:Op zondag 9 december 2012 22:23 schreef Stereotomy het volgende:
Statines die nu ontzettend vaak voorgeschreven worden aan mensen met hoog LDL doet wat het doet: LDL omlaag halen, maar er bestaat veel twijfel of de gezondheid daardoor idd beter wordt.
Dit is ook interessant, ik ga dit ook even uitzoeken dan voor mijn verslag. Gelukkig hoef ik niet op een wetenschappelijk niveau te schrijven, dat maakt het makkelijker, maar ik wil natuurlijk geen onzin opschrijven.quote:Op zondag 9 december 2012 22:23 schreef Stereotomy het volgende:
Zover ik weet levert een lowish-carb, relatief hoge SFA dieet lage triglycerides, neutrale of borderline hoge LDL-cholesterol en heel hoge HDL-cholesterolwaardes op - met dus netto een hele goede LDL:HDL ratio. Dit lees ik vaker op Paleo-achtige sites en mijn eigen waardes van mijn laatste meting weerspiegelden dit.
Goed punt. Dit is waar epidemiologische studies een belangrijke rol spelen. Maar het probleem van die studies is juist dat er zoveel beïnvloedende factoren kunnen zijn. Bijvoorbeeld mensen die zwarte spijkerbroeken kunnen betalen hebben misschien een hoger inkomen en eten daardoor ook gezonder. Ik noem maar wat.quote:Maar dan weer he: zou dit dan echt een afspiegeling zijn van de gezondheid van je vaten? Stel men komt erachter dat het dragen van zwarte spijkerbroeken gecorreleerd is aan een betere gezondheid. De komende maanden draag ik alleen zwarte spijkerbroeken: is mijn gezondheid daarmee verbeterd?
Statines die nu ontzettend vaak voorgeschreven worden aan mensen met hoog LDL doet wat het doet: LDL omlaag halen, maar er bestaat veel twijfel of de gezondheid daardoor idd beter wordt.
Ja, kende ik, bedankt. Ga ik ook kijken, ik heb inderdaad daar soms meer kunnen vinden dan op Pubmed.quote:Op zondag 9 december 2012 22:36 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Levo je kent deze site vast wel, maar misschien ook niet. Wellicht dat je daar iets kan vinden. http://scholar.google.nl/ Reikt verder dan pubmed.
Je moet wel wat kunnen afwisselen.quote:
Hier staan wel wat leuke dingen bij, bedanktquote:Op zondag 9 december 2012 12:02 schreef Poppiholla het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
OT: http://www.exrx.net/Lists/ExList/ForeArmWt.html
Hoe lang ben je? Gewicht alleen zegt niet heel veel natuurlijk, ik heb het idee dat je niet heel groot lang bent.quote:Op zondag 9 december 2012 18:24 schreef ZetaOS het volgende:
Dan maar eens een bulk videootje van maandje geleden
Stuk sterker, eet dus stukje meer.
Nu 89,5 kilo....Uiteraard aan de crea en Whey.
Blauwe hyperlinks die paars worden na klikken en frames.quote:Op zondag 9 december 2012 23:31 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Die exrx site mogen ze wel eens opnieuw designen lol.
http://www.hartstichting.nl/gezond_leven/voeding/vet/soorten_vet/quote:Verzadigde vetten verhogen het slechte LDL-cholesterolgehalte in het bloed.
Ja, echt heel slecht dit. Of de variant: 'verzadigde vetten verhogen je (totale) cholesterolspiegel'.quote:Op zondag 9 december 2012 23:46 schreef Levolution het volgende:
[..]
http://www.hartstichting.nl/gezond_leven/voeding/vet/soorten_vet/
Dat verzadigde vetten ook HDL verhogen, noemen ze voor het gemak maar even niet.
Pics van je sateprikkertjes?quote:Op maandag 10 december 2012 00:09 schreef star_gazer het volgende:
Ik heb toch maar besloten mijn dramatisch achterlopende armen direct aan te gaan pakken met een extra arm workout.
Mijn plan:
Maandag: biceps, rug
Dinsdag: triceps, borst
Woensdag: yoga
Donderdag: benen, schouders
Vrijdag / zaterdag of zondag*: armen en abs (beachboy day)
* Ligt aan het weer en/of sociale zaken
Foto gemaakt dit weekend. Chest is lekker, schouders doen ook wel mee, maar armen zijn gewoon zielig.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |