Wat is 'betaalbaar', hang er eens een bedrag of % van het inkomen aan?quote:Op zaterdag 8 december 2012 19:13 schreef graaierrr het volgende:
[..]
Betaalbaar, korte wachttijd voor een sociale huurwoning < 5 jaar.
Randstad rond de 5 jaar, met uitschieters zoals A'dam en Utreg +9 jaar?quote:Op zaterdag 8 december 2012 19:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Wat is 'betaalbaar', hang er eens een bedrag of % van het inkomen aan?
Wachttijd voor een sociale woning? In de periferie nagenoeg nihil, in A'dam oneindig, ook dat maakt nogal wat uit, imho?
4 x je inkomen lenen, <5% rente, voor belastingaftrek, lijkt me duidelijk ver ver beneden 30% van je inkomen, ook als je ozb en derg meeneemt?quote:Op zaterdag 8 december 2012 19:26 schreef graaierrr het volgende:
[..]
Randstad rond de 5 jaar, met uitschieters zoals A'dam en Utreg +9 jaar?
Betaalbaar vind ik onder de 30% van het inkomen, die woningen zijn steeds moeilijker
te vinden doordat er niks meer gebouwd wordt. Koophuis ook steeds lastiger voor starters
want die hebben steeds vaker tijdelijke contracten.
Zeer waarschijnlijk minimaal 120m2, 5 kamers, per direct, met voor en achtertuin, en voor minder dan ¤ 366,- per maand.quote:Op zaterdag 8 december 2012 19:33 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Geen idee wat je verwacht qua kwaliteit en m2 en kamers echter.
De overheid heeft zich überhaupt niet te bemoeien met waar mensen hun eigen geld aan willen uitgeven.quote:Op zondag 9 december 2012 12:15 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Het idee van "scheefwonen" is dus al absurd,
Om aan te geven dat er wel degelijk mensen waren die in 2005 voorzagen wat er nu gaat gebeuren. Als zelfs Noutje wellink het niet aan zag komen.... volgens hem waren het allemaal doemdenkersquote:Op zaterdag 8 december 2012 18:17 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Jun 16th 2005![]()
Ga je straks nog stukjes uit 1985 quoten?
QFT.quote:Op zondag 9 december 2012 12:17 schreef SeLang het volgende:
[..]
De overheid heeft zich überhaupt niet te bemoeien met waar mensen hun eigen geld aan willen uitgeven.
juist, het rare idee bestaat trouwens dat een sociale huurwoning gesubsidieerd is. Let wel, het gaat hier doorgaans om woningen die in de wederopbouw na de oorlog voor zo'n 10.000 gulden zijn neergezet, waar nu al 50+ jaar huur voor wordt gevangen. Hoezo gesubsidieerd wonen!?! Die woningen zijn al tig keer betaald. Het is een schande dat men afhankelijk van het inkomen nu excessieve huurstijgingen gaat doorvoeren voor dit soort woningen!!quote:Op zondag 9 december 2012 12:17 schreef SeLang het volgende:
[..]
De overheid heeft zich überhaupt niet te bemoeien met waar mensen hun eigen geld aan willen uitgeven.
De nieuwe demagoog voor de volkshuisvesting Mr. Stef Blok is op zoek naar nog meer geld om met douceurtje voor de banken te blijven strooien. Dit gebeurt indirect door de subsidies voor geleend wonen maximaal op te rekken. Deze demagoog heeft geen oog voor de overige partijen en hun belangen. Maar goed 'we' hebben zelf voor de partij voor de banksters gestemd, dus wie zijn billennaad spreid zal flink genaaid wordenquote:Op zondag 9 december 2012 12:26 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
juist, het rare idee bestaat trouwens dat een sociale huurwoning gesubsidieerd is. Let wel, het gaat hier doorgaans om woningen die in de wederopbouw na de oorlog voor zo'n 10.000 gulden zijn neergezet, waar nu al 50+ jaar huur voor wordt gevangen. Hoezo gesubsidieerd wonen!?! Die woningen zijn al tig keer betaald. Het is een schande dat men afhankelijk van het inkomen nu excessieve huurstijgingen gaat doorvoeren voor dit soort woningen!!
berk acc. heeft daar jaarverslagen vanquote:Op zondag 9 december 2012 12:36 schreef Basp1 het volgende:
Ik ben toch heel benieuwd naar de jaarverslagen van wbv's waar bhfh en remco uit halen dat die woning nog steeds voor zulke lage bedragen in de boeken staan en dat er de afgelopen 50 jaar geen onderhoud en verbetering gepleegd is, en geen nieuwe woningen erbij gekomen zijn.
Het probleem van de woco's is dat ze onderling 'solidair' moeten zijn, zo moet mijn woco flink afdragen aan de mislukte acties van o.a. Vestia. Feitelijk moeten dus alle huurders in Nederland de schade die aangericht is door Erik Staal gaan opvangen .quote:Op zondag 9 december 2012 12:36 schreef Basp1 het volgende:
Ik ben toch heel benieuwd naar de jaarverslagen van wbv's waar bhfh en remco uit halen dat die woning nog steeds voor zulke lage bedragen in de boeken staan en dat er de afgelopen 50 jaar geen onderhoud en verbetering gepleegd is, en geen nieuwe woningen erbij gekomen zijn.
hier komen ook steeds meer huurwoningen leeg te staan , dat heb ik hier nog niet eerder gezienquote:Op zondag 9 december 2012 12:41 schreef SeLang het volgende:
Ik zit nu overigens in m'n zesde jaar zonder huurverhoging (vrije sector, UK). In reele termen is de huur dus fors gedaald en gerekend in euros al helemaal (£ was 1,50 toen ik hier kwam wonen, nu 1,24).
Oei, dat kan niet hoor. Straks wordt het nog een boeiend topic om te volgen in plaats van een repeterende verzameling stokpaardjes en dom dingen roepenquote:Op zondag 9 december 2012 12:40 schreef Basp1 het volgende:
Dan mogen jullie die beweringen die hier te pas en te onpas gemaakt worden wel eens onderbouwd worden ipv het slap gezever.
Basp1 overdrijft graag... er worden vaak genoeg interessante bronnen vermeld dan wel verwezen naar. Ik begrijp dus ook niet helemaal wat je met deze 'stemmingmakerij' wenst te bereiken?quote:Op zondag 9 december 2012 13:31 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Oei, dat kan niet hoor. Straks wordt het nog een boeiend topic om te volgen in plaats van een repeterende verzameling stokpaardjes en dom dingen roepen.
Heb het een paar keer geprobeerd maar het niveau is hier over het algemeen wel erg kansloos hoor. Ook jouw pogingen tot het trekken van 'conclusies' zijn wel erg dubieus en gezocht...quote:Op zondag 9 december 2012 13:47 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Basp1 overdrijft graag... er worden vaak genoeg interessante bronnen vermeld dan wel verwezen naar. Ik begrijp dus ook niet helemaal wat je met deze 'stemmingmakerij' wenst te bereiken?
Het niveau hier is prima, er zijn heel wat subfora waar het niveau 'nog' veel lager ligt. Topics waar het niveau vaak 'hoog' ligt zijn vooral bevolkt door gelijkgestemden en of we daar wat van kunnen leren is maar de vraag.quote:Op zondag 9 december 2012 13:48 schreef 99.999 het volgende:
Heb het een paar keer geprobeerd maar het niveau is hier over het algemeen wel erg kansloos hoor. Ook jouw pogingen tot het trekken van 'conclusies' zijn wel erg dubieus en gezocht...
Huurinkomsten = huur - kostprijs.quote:Op zondag 9 december 2012 14:09 schreef Basp1 het volgende:
Xeno jou conclusies raken kant nog wal in 2014 wil men 0.231% van de wozwaarde als verhuurdersheffing, met een huurprijs van 4.5% van de wozwaarde is dat dus 2 weken huur ipv de 2 maanden die je hier zegt. Je moet je eigen wbv eens tegen het licht houden die besodemieteren je waar je bij staat.
www.rijksoverheid.nl/onde(...)13/verhuurderheffing
Die nieuwsbrief is alleen voor de huurders hè.quote:Op zondag 9 december 2012 14:36 schreef Basp1 het volgende:
Nou scan dan die brief voor ons eens waar de wbv het voorrekend.
Dan zien we ook de kostprijs.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |