abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120082110
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 19:13 schreef graaierrr het volgende:

[..]

Betaalbaar, korte wachttijd voor een sociale huurwoning < 5 jaar.
Wat is 'betaalbaar', hang er eens een bedrag of % van het inkomen aan?

Wachttijd voor een sociale woning? In de periferie nagenoeg nihil, in A'dam oneindig, ook dat maakt nogal wat uit, imho?
pi_120082412
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 19:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Wat is 'betaalbaar', hang er eens een bedrag of % van het inkomen aan?

Wachttijd voor een sociale woning? In de periferie nagenoeg nihil, in A'dam oneindig, ook dat maakt nogal wat uit, imho?
Randstad rond de 5 jaar, met uitschieters zoals A'dam en Utreg +9 jaar?
Betaalbaar vind ik onder de 30% van het inkomen, die woningen zijn steeds moeilijker
te vinden doordat er niks meer gebouwd wordt. Koophuis ook steeds lastiger voor starters
want die hebben steeds vaker tijdelijke contracten.
pi_120082618
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 19:26 schreef graaierrr het volgende:

[..]

Randstad rond de 5 jaar, met uitschieters zoals A'dam en Utreg +9 jaar?
Betaalbaar vind ik onder de 30% van het inkomen, die woningen zijn steeds moeilijker
te vinden doordat er niks meer gebouwd wordt. Koophuis ook steeds lastiger voor starters
want die hebben steeds vaker tijdelijke contracten.
4 x je inkomen lenen, <5% rente, voor belastingaftrek, lijkt me duidelijk ver ver beneden 30% van je inkomen, ook als je ozb en derg meeneemt?

Huren buiten sociale sector kun je wel vergeten, wat logisch is als je financieringskosten, onderhoud, afschrijving en winstopslag goed moet maken.

Geen idee wat je verwacht qua kwaliteit en m2 en kamers echter.
pi_120083879
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 19:33 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Geen idee wat je verwacht qua kwaliteit en m2 en kamers echter.
Zeer waarschijnlijk minimaal 120m2, 5 kamers, per direct, met voor en achtertuin, en voor minder dan ¤ 366,- per maand.

Overigens... ¤ 366,-... dat is vaak minder dan 2 personen tegenwoordig betalen voor de zorgverzekering + de energierekening.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  zondag 9 december 2012 @ 12:15:51 #130
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_120102527
Niet meer dan 17% van je inkomen zou je aan woonlasten moeten uitgeven. Alles daarboven is eigenlijk onverantwoord omdat je dan eigenlijk al slaaf bent van je woning en bovendien is het slecht voor de economie als mensen zo'n hoog percentage aan woonlasten kwijt zijn. Ze kunnen het immers niet meer ergens anders aan besteden. Het idee van "scheefwonen" is dus al absurd, je zou juist moeten stimuleren dat miljonairs in een woning van 300 per maand gaan zitten als ze dat zouden willen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 9 december 2012 @ 12:17:46 #131
78918 SeLang
Black swans matter
pi_120102575
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 12:15 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Het idee van "scheefwonen" is dus al absurd,
De overheid heeft zich überhaupt niet te bemoeien met waar mensen hun eigen geld aan willen uitgeven.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 9 december 2012 @ 12:22:44 #132
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120102659
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:17 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Jun 16th 2005 ;(

Ga je straks nog stukjes uit 1985 quoten? ;)
Om aan te geven dat er wel degelijk mensen waren die in 2005 voorzagen wat er nu gaat gebeuren. Als zelfs Noutje wellink het niet aan zag komen.... volgens hem waren het allemaal doemdenkers :)
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  zondag 9 december 2012 @ 12:26:07 #133
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120102745
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 12:17 schreef SeLang het volgende:

[..]

De overheid heeft zich überhaupt niet te bemoeien met waar mensen hun eigen geld aan willen uitgeven.
QFT.

Helaas is het voor de overheid makkelijk graaien, feitelijk is de woningmarkt het instrument waarmee de overheid de samenleving 'maakbaar' probeert te houden. Door het woningmarkt beleid houdt ze de controle over de slaafse burger. Volgzame burgers die of afhankelijk gemaakt zijn van een uitkering of tot slaaf van hun hypotheek gemaakt zijn, dat is de natte droom van elke despoot, dictator of regent.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  zondag 9 december 2012 @ 12:26:44 #134
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_120102765
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 12:17 schreef SeLang het volgende:

[..]

juist, het rare idee bestaat trouwens dat een sociale huurwoning gesubsidieerd is. Let wel, het gaat hier doorgaans om woningen die in de wederopbouw na de oorlog voor zo'n 10.000 gulden zijn neergezet, waar nu al 50+ jaar huur voor wordt gevangen. Hoezo gesubsidieerd wonen!?! Die woningen zijn al tig keer betaald. Het is een schande dat men afhankelijk van het inkomen nu excessieve huurstijgingen gaat doorvoeren voor dit soort woningen!!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 9 december 2012 @ 12:34:58 #135
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120102994
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 12:26 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

juist, het rare idee bestaat trouwens dat een sociale huurwoning gesubsidieerd is. Let wel, het gaat hier doorgaans om woningen die in de wederopbouw na de oorlog voor zo'n 10.000 gulden zijn neergezet, waar nu al 50+ jaar huur voor wordt gevangen. Hoezo gesubsidieerd wonen!?! Die woningen zijn al tig keer betaald. Het is een schande dat men afhankelijk van het inkomen nu excessieve huurstijgingen gaat doorvoeren voor dit soort woningen!!
De nieuwe demagoog voor de volkshuisvesting Mr. Stef Blok is op zoek naar nog meer geld om met douceurtje voor de banken te blijven strooien. Dit gebeurt indirect door de subsidies voor geleend wonen maximaal op te rekken. Deze demagoog heeft geen oog voor de overige partijen en hun belangen. Maar goed 'we' hebben zelf voor de partij voor de banksters gestemd, dus wie zijn billennaad spreid zal flink genaaid worden :X
pi_120103042
Ik ben toch heel benieuwd naar de jaarverslagen van wbv's waar bhfh en remco uit halen dat die woning nog steeds voor zulke lage bedragen in de boeken staan en dat er de afgelopen 50 jaar geen onderhoud en verbetering gepleegd is, en geen nieuwe woningen erbij gekomen zijn.
  zondag 9 december 2012 @ 12:37:47 #137
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_120103082
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 12:36 schreef Basp1 het volgende:
Ik ben toch heel benieuwd naar de jaarverslagen van wbv's waar bhfh en remco uit halen dat die woning nog steeds voor zulke lage bedragen in de boeken staan en dat er de afgelopen 50 jaar geen onderhoud en verbetering gepleegd is, en geen nieuwe woningen erbij gekomen zijn.
berk acc. heeft daar jaarverslagen van
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_120103161
Dan mogen jullie die beweringen die hier te pas en te onpas gemaakt worden wel eens onderbouwd worden ipv het slap gezever.
  zondag 9 december 2012 @ 12:41:20 #139
78918 SeLang
Black swans matter
pi_120103189
Ik zit nu overigens in m'n zesde jaar zonder huurverhoging (vrije sector, UK). In reele termen is de huur dus fors gedaald en gerekend in euros al helemaal (£ was 1,50 toen ik hier kwam wonen, nu 1,24).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 9 december 2012 @ 12:45:13 #140
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120103293
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 12:36 schreef Basp1 het volgende:
Het probleem van de woco's is dat ze onderling 'solidair' moeten zijn, zo moet mijn woco flink afdragen aan de mislukte acties van o.a. Vestia. Feitelijk moeten dus alle huurders in Nederland de schade die aangericht is door Erik Staal gaan opvangen .
Let wel dat wat deze man gedaan heeft niets te maken had met de volkshuisvesting.

Dan de verhuudersheffing die men wil invoeren om nog meer subsidies te kunnen blijven verstrekken aan 'kopers met geleend geld a.k.a. als 'gesubsidieerd lenen van de bank' of 'huisje leasen'. Ik las in de nieuwsbrief van de woco dat zij straks 2 van de 12 maanden huurinkomsten mogen gaan afdragen aan het ministerie van gesubsidieerd lenen voor een huis. Eigenlijk komt het erop neer dat de 'rijkere huurders' EN mogen meebetalen aan de huurtoeslag EN mogen meebetalen aan de subsidie op geleend kopen 8)7

Zijn ze dan echt helemaal de weg kwijtgeraakt in 'subsidies op geleend wonen' land?
  zondag 9 december 2012 @ 12:46:51 #141
323876 michaelmoore
pi_120103344
quote:
2s.gif Op zondag 9 december 2012 12:41 schreef SeLang het volgende:
Ik zit nu overigens in m'n zesde jaar zonder huurverhoging (vrije sector, UK). In reele termen is de huur dus fors gedaald en gerekend in euros al helemaal (£ was 1,50 toen ik hier kwam wonen, nu 1,24).
hier komen ook steeds meer huurwoningen leeg te staan , dat heb ik hier nog niet eerder gezien
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_120104857
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 12:40 schreef Basp1 het volgende:
Dan mogen jullie die beweringen die hier te pas en te onpas gemaakt worden wel eens onderbouwd worden ipv het slap gezever.
Oei, dat kan niet hoor. Straks wordt het nog een boeiend topic om te volgen in plaats van een repeterende verzameling stokpaardjes en dom dingen roepen ;(.
  zondag 9 december 2012 @ 13:47:11 #143
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120105348
quote:
11s.gif Op zondag 9 december 2012 13:31 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Oei, dat kan niet hoor. Straks wordt het nog een boeiend topic om te volgen in plaats van een repeterende verzameling stokpaardjes en dom dingen roepen ;(.
Basp1 overdrijft graag... er worden vaak genoeg interessante bronnen vermeld dan wel verwezen naar. Ik begrijp dus ook niet helemaal wat je met deze 'stemmingmakerij' wenst te bereiken?
pi_120105399
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 13:47 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Basp1 overdrijft graag... er worden vaak genoeg interessante bronnen vermeld dan wel verwezen naar. Ik begrijp dus ook niet helemaal wat je met deze 'stemmingmakerij' wenst te bereiken?
Heb het een paar keer geprobeerd maar het niveau is hier over het algemeen wel erg kansloos hoor. Ook jouw pogingen tot het trekken van 'conclusies' zijn wel erg dubieus en gezocht...
  zondag 9 december 2012 @ 13:59:13 #145
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120105768
quote:
2s.gif Op zondag 9 december 2012 13:48 schreef 99.999 het volgende:

Heb het een paar keer geprobeerd maar het niveau is hier over het algemeen wel erg kansloos hoor. Ook jouw pogingen tot het trekken van 'conclusies' zijn wel erg dubieus en gezocht...
Het niveau hier is prima, er zijn heel wat subfora waar het niveau 'nog' veel lager ligt. Topics waar het niveau vaak 'hoog' ligt zijn vooral bevolkt door gelijkgestemden en of we daar wat van kunnen leren is maar de vraag.

Mijn conclusies zijn uiteraard vaak gebaseerd op de informatie die ik op dat moment ter beschikking heb en zijn vaak speculatief van aard. So what? Is toch niet zo raar bij een discussie over een speculatieve zeepbel en een ronduit disfunctionele huizenmarkt?
pi_120106157
Xeno jou conclusies raken kant nog wal in 2014 wil men 0.231% van de wozwaarde als verhuurdersheffing, met een huurprijs van 4.5% van de wozwaarde is dat dus 2 weken huur ipv de 2 maanden die je hier zegt. Je moet je eigen wbv eens tegen het licht houden die besodemieteren je waar je bij staat.

www.rijksoverheid.nl/onde(...)13/verhuurderheffing
  zondag 9 december 2012 @ 14:32:07 #147
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120106963
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 14:09 schreef Basp1 het volgende:
Xeno jou conclusies raken kant nog wal in 2014 wil men 0.231% van de wozwaarde als verhuurdersheffing, met een huurprijs van 4.5% van de wozwaarde is dat dus 2 weken huur ipv de 2 maanden die je hier zegt. Je moet je eigen wbv eens tegen het licht houden die besodemieteren je waar je bij staat.

www.rijksoverheid.nl/onde(...)13/verhuurderheffing
Huurinkomsten = huur - kostprijs.

Inkomsten die corporaties nodig hebben om onderhoud te doen, nieuwe woningen te bouwen etc....

En dat allemaal om met douceurtjes voor gesubsidieerde huizenleasers te blijven strooien :X
pi_120107097
Nou scan dan die brief voor ons eens waar de wbv het voorrekend.
Dan zien we ook de kostprijs.
  zondag 9 december 2012 @ 14:47:26 #149
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120107532
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 14:36 schreef Basp1 het volgende:
Nou scan dan die brief voor ons eens waar de wbv het voorrekend.
Dan zien we ook de kostprijs.
Die nieuwsbrief is alleen voor de huurders hè.

Jaarverslagen zijn wel voor jullie in te zien :)
  zondag 9 december 2012 @ 15:01:22 #150
323876 michaelmoore
pi_120108103
huur mag niet meer dan 4,5 % van de WOZ zijn

dus WOZ 170.000 euro is 8000 of wel 666,66

dus de sociale huurgrens
daar zit ik boven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')