Maar dat is het wel, een spaar- of beleggingshypotheek is ook een aflossingsvrije hypotheek, maar dan wel eentje waarbij het spaardeel fiscaal onbelast kan zijn onder voorwaardenquote:Op vrijdag 7 december 2012 14:05 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat staat er niet:
Meer tijd voor omzetten hypotheek
DEN HAAG - Huizenbezitters krijgen meer tijd om hun bestaande aflossingvrije hypotheek om te zetten in een spaar- of beleggingshypotheek.
Het is beter om het fiscaal belonen van geld lenen helemaal te stoppen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Maar dat is het wel, een spaar- of beleggingshypotheek is ook een aflossingsvrije hypotheek, maar dan wel eentje waarbij het spaardeel fiscaal onbelast kan zijn onder voorwaarden
Dat is toch gewoon sparen, maar dan zonder vermogensrendementheffing (hetgeen imho een idiote regeling is, maar het is wat het is)?
Misschien dat de journalist dan de stumper is? Ach, zijn we niet allemaal stumperds?
Vraag me ook af waarom? Enige wat ik kan bedenken is dat als je volledig aflossingsvrij zit met bv 2 ton je niet apart kan sparen ivm box 3 en je dus moet aflossen op de hypotheek en dan je HRA elk jaar wat terug loopt. Als je hem nu omzet naar bv banksparen dan blijft de hele looptijd je HRA maximaal en spaar je in box 3.quote:Op vrijdag 7 december 2012 12:52 schreef Basp1 het volgende:
Waarom zou je een aflossingsvrij hypotheekdeel nu willen omzetten, de HRA blijft toch nog intact voor de bestaande leningen. Is het nu zo moeilijk om zelf af te lossen daarop, of te sparen.
Maar ontopic, hier heb je je verklaring waarom mensen oversluiten.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:14 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Vraag me ook af waarom? Enige wat ik kan bedenken is dat als je volledig aflossingsvrij zit met bv 2 ton je niet apart kan sparen ivm box 3 en je dus moet aflossen op de hypotheek en dan je HRA elk jaar wat terug loopt. Als je hem nu omzet naar bv banksparen dan blijft de hele looptijd je HRA maximaal en spaar je in box 3.
Afhankelijk van oversluitkosten moet je som wel hoog zijn denk ik.
je vindt dat je beloond moet worden als je leent?quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:37 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Jouw mening en visie.
Ik deel hem niet en mij was hij al bekend.
Als het een sigaar uit 'eigen zak' is.... Waarom klagen jullie er dan zo over?quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:56 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
je vindt dat je beloond moet worden als je leent?uiteindelijk dikke sigaar uit eigen zak ook nog eens.
Nogmaals de uitleg wat feiten over niewutjes verdwijnen hier als sneeuw voor de zon....quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:14 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Vraag me ook af waarom? Enige wat ik kan bedenken is dat als je volledig aflossingsvrij zit met bv 2 ton je niet apart kan sparen ivm box 3 en je dus moet aflossen op de hypotheek en dan je HRA elk jaar wat terug loopt. Als je hem nu omzet naar bv banksparen dan blijft de hele looptijd je HRA maximaal en spaar je in box 3.
met sigaar uit eigen zak bedoel ik dat het belastingvoordeel wat je hebt teniet wordt gedaan door de stijging van de huizenprijzen doordat de vraagzijde meer te besteden krijgt omdat - belastingvoordeel.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:59 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als het een sigaar uit 'eigen zak' is.... Waarom klagen jullie er dan zo over?
Niks van gemerkt. Mijn brutolasten zijn lager dan de huur van een vergelijkbare woning, en het belastingvoordeel lost mijn woning af. Geen reden tot klagen dus.quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:01 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
met sigaar uit eigen zak bedoel ik dat het belastingvoordeel wat je hebt teniet wordt gedaan door de stijging van de huizenprijzen doordat de vraagzijde meer te besteden krijgt omdat - belastingvoordeel.
Ik ken meer mensen die het zo doen hoor. Zou kunnen dat het in jouw belevingswereld allemaal kommer en kwel is, maar niet in de mijne.quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:07 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ow moet dit weer over jou gaansorry hoor dat wist ik niet, anders had ik er gewoon overheen gekotst.
Om dan nog maar even op de meest geqoute reactie van dit topicdeel in te haken....quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:14 schreef Sjabba het volgende:
Lijkt mij ook want als de regels niet aagepast zouden worden dan was dat voordeel dat minder wordt bij aflossing ook een feit.quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Om dan nog maar even op de meest geqoute reactie van dit topicdeel in te haken....
Dat zou inderdaad een mogelijke verklaring kunnen zijn. Toch zegt iets me dat juist degenen die dit doen, dat doen omdat ze denken dat het 'beter' is, bang gemaakt door de media met termen als 'onder water' en 'aflossen moet'.
is niet erg, als je enkel een 1 serie kan rijden zul je wel niet slim genoeg zijn om de wereld te begrijpen ook.quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hahahahaha, ik moet altijd weer om je lachen Fk.
Maar waarom? Wat was je plan met je aflossingsvrij dan, dat snap ik nl niet.quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:31 schreef Scorpie het volgende:
Ontopic maar weer, vandaag of morgen maar even de hypotheekadviseur bellen, eventjes de hypotheek omzetten zodat we weer maximaal fiscaal voordeel gaan trekken van de nieuwe regeringsplannenscheelt weer 30k in 20 jaar tijd
Bedankt FK, daar betaal jij de belasting nou voor.
Gewoon een Topic Report maken en Fk zijn naam erin vermelden. Wordt het allemaal netjes opgelost. Je kan het ook in Feedback erbij posten, dan weet je zeker dat men adequaat reageert.quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:32 schreef Sjabba het volgende:
[..]
? Je begint ermee, een discussie waarvan we weten dat het in moddergooien eindigt start jij op.
Ipv de inhoudelijke posts te selecteren blijf je blind mensen hier proberen te triggeren.
Blijkbaar is de mod die hier even was weer vertrokken.
Tuurlijk wel, maar ik haalde meer rendement met deposito`s dan als ik het in mijn hypotheek had meegenomen. Ik harkte dus geld binnen via die deposito`s en werd daarnaast nog gesubsidieerd door Fk en zijn belastingcenten ook. Nu de tijden wat veranderd zijn is het fiscaal voordeliger die deposito`s te gebruiken om je hypotheekvorm om te zetten zodat ik Fk zijn subsidiecentjes blijf ontvangen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:33 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Maar waarom? Wat was je plan met je aflossingsvrij dan, dat snap ik nl niet.
Was je voorheen nooi van plan af te lossen?
En weer moet ik lachen om je, ouwe baggeraarquote:Op vrijdag 7 december 2012 16:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
dat laatste ben ik het mee eens, anders had hier vast een betere sfeer geweest zoals een paar weken terug.
ik kan me voorstellen dat je met het nog niet zo lange bezit van een eigen huis in deze tijd wel een lachje kan gebruiken op vrijdag.quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En weer moet ik lachen om je, ouwe baggeraareen lichtpuntje op deze donkere vrijdagmiddag ben je wel
Die mag je me uitleggen, of ga je nu weer beginnen over de niet-bestaande waardedaling van mijn huis die niet merkbaar is door mij op dit moment? Want die mythe hebben we allang gedebunked he, ouwe.quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:37 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ik kan me voorstellen dat je met het nog niet zo lange bezit van een eigen huis in deze tijd wel een lachje kan gebruiken op vrijdag.
sitting_elfling to the rescuequote:Op vrijdag 7 december 2012 16:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Gewoon een Topic Report maken en Fk zijn naam erin vermelden. Wordt het allemaal netjes opgelost. Je kan het ook in Feedback erbij posten, dan weet je zeker dat men adequaat reageert.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |