abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120039026
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 14:05 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat staat er niet:

Meer tijd voor omzetten hypotheek
DEN HAAG - Huizenbezitters krijgen meer tijd om hun bestaande aflossingvrije hypotheek om te zetten in een spaar- of beleggingshypotheek.

Maar dat is het wel, een spaar- of beleggingshypotheek is ook een aflossingsvrije hypotheek, maar dan wel eentje waarbij het spaardeel fiscaal onbelast kan zijn onder voorwaarden :)

Dat is toch gewoon sparen, maar dan zonder vermogensrendementheffing (hetgeen imho een idiote regeling is, maar het is wat het is)?

Misschien dat de journalist dan de stumper is? Ach, zijn we niet allemaal stumperds? ;)
  vrijdag 7 december 2012 @ 15:09:02 #52
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_120039449
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 14:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Maar dat is het wel, een spaar- of beleggingshypotheek is ook een aflossingsvrije hypotheek, maar dan wel eentje waarbij het spaardeel fiscaal onbelast kan zijn onder voorwaarden :)

Dat is toch gewoon sparen, maar dan zonder vermogensrendementheffing (hetgeen imho een idiote regeling is, maar het is wat het is)?

Misschien dat de journalist dan de stumper is? Ach, zijn we niet allemaal stumperds? ;)
Het is beter om het fiscaal belonen van geld lenen helemaal te stoppen.
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
  vrijdag 7 december 2012 @ 15:14:17 #53
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_120039648
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 12:52 schreef Basp1 het volgende:
Waarom zou je een aflossingsvrij hypotheekdeel nu willen omzetten, de HRA blijft toch nog intact voor de bestaande leningen. Is het nu zo moeilijk om zelf af te lossen daarop, of te sparen.
Vraag me ook af waarom? Enige wat ik kan bedenken is dat als je volledig aflossingsvrij zit met bv 2 ton je niet apart kan sparen ivm box 3 en je dus moet aflossen op de hypotheek en dan je HRA elk jaar wat terug loopt. Als je hem nu omzet naar bv banksparen dan blijft de hele looptijd je HRA maximaal en spaar je in box 3.

Afhankelijk van oversluitkosten moet je som wel hoog zijn denk ik.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  vrijdag 7 december 2012 @ 15:38:03 #54
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_120040567
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 15:14 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Vraag me ook af waarom? Enige wat ik kan bedenken is dat als je volledig aflossingsvrij zit met bv 2 ton je niet apart kan sparen ivm box 3 en je dus moet aflossen op de hypotheek en dan je HRA elk jaar wat terug loopt. Als je hem nu omzet naar bv banksparen dan blijft de hele looptijd je HRA maximaal en spaar je in box 3.

Maar ontopic, hier heb je je verklaring waarom mensen oversluiten.
and made it rain upward
pi_120041293
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 15:37 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Jouw mening en visie.

Ik deel hem niet en mij was hij al bekend.
je vindt dat je beloond moet worden als je leent? :D uiteindelijk dikke sigaar uit eigen zak ook nog eens.
pi_120041423
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 15:56 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
je vindt dat je beloond moet worden als je leent? :D uiteindelijk dikke sigaar uit eigen zak ook nog eens.
Als het een sigaar uit 'eigen zak' is.... Waarom klagen jullie er dan zo over?
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  vrijdag 7 december 2012 @ 16:01:35 #57
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_120041505
quote:

[..]

Nogmaals de uitleg wat feiten over niewutjes verdwijnen hier als sneeuw voor de zon....

Laat even je meningen over de sudsidies enz voor jezelf, die weten we wel, heus die weten we.
and made it rain upward
pi_120041519
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 15:59 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Als het een sigaar uit 'eigen zak' is.... Waarom klagen jullie er dan zo over?
met sigaar uit eigen zak bedoel ik dat het belastingvoordeel wat je hebt teniet wordt gedaan door de stijging van de huizenprijzen doordat de vraagzijde meer te besteden krijgt omdat - belastingvoordeel.
pi_120041720
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 16:01 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
met sigaar uit eigen zak bedoel ik dat het belastingvoordeel wat je hebt teniet wordt gedaan door de stijging van de huizenprijzen doordat de vraagzijde meer te besteden krijgt omdat - belastingvoordeel.
Niks van gemerkt. Mijn brutolasten zijn lager dan de huur van een vergelijkbare woning, en het belastingvoordeel lost mijn woning af. Geen reden tot klagen dus.
pi_120041883
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 16:07 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ow moet dit weer over jou gaan -O- sorry hoor dat wist ik niet, anders had ik er gewoon overheen gekotst. O+
Ik ken meer mensen die het zo doen hoor. Zou kunnen dat het in jouw belevingswereld allemaal kommer en kwel is, maar niet in de mijne.
pi_120042436
quote:

Om dan nog maar even op de meest geqoute reactie van dit topicdeel in te haken....

Dat zou inderdaad een mogelijke verklaring kunnen zijn. Toch zegt iets me dat juist degenen die dit doen, dat doen omdat ze denken dat het 'beter' is, bang gemaakt door de media met termen als 'onder water' en 'aflossen moet'. En dus niet per definitie om een fiscaal voordeel te behalen.
  vrijdag 7 december 2012 @ 16:27:32 #62
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_120042505
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 16:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Om dan nog maar even op de meest geqoute reactie van dit topicdeel in te haken....

Dat zou inderdaad een mogelijke verklaring kunnen zijn. Toch zegt iets me dat juist degenen die dit doen, dat doen omdat ze denken dat het 'beter' is, bang gemaakt door de media met termen als 'onder water' en 'aflossen moet'.
Lijkt mij ook want als de regels niet aagepast zouden worden dan was dat voordeel dat minder wordt bij aflossing ook een feit.
and made it rain upward
pi_120042589
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 december 2012 16:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hahahahaha, ik moet altijd weer om je lachen Fk.
is niet erg, als je enkel een 1 serie kan rijden zul je wel niet slim genoeg zijn om de wereld te begrijpen ook.
pi_120042689
Ontopic maar weer, vandaag of morgen maar even de hypotheekadviseur bellen, eventjes de hypotheek omzetten zodat we weer maximaal fiscaal voordeel gaan trekken van de nieuwe regeringsplannen _O_ scheelt weer 30k in 20 jaar tijd :D Bedankt FK, daar betaal jij de belasting nou voor.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2012 16:31:53 ]
  vrijdag 7 december 2012 @ 16:32:19 #65
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_120042726
Blijkbaar is de mod die hier even was weer vertrokken.
Hij is alleen niet continu aanwezig, anders even een topic report maken, dan kom ik langs.

[ Bericht 86% gewijzigd door sitting_elfling op 07-12-2012 16:41:34 ]
and made it rain upward
  vrijdag 7 december 2012 @ 16:33:09 #66
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_120042773
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 december 2012 16:31 schreef Scorpie het volgende:
Ontopic maar weer, vandaag of morgen maar even de hypotheekadviseur bellen, eventjes de hypotheek omzetten zodat we weer maximaal fiscaal voordeel gaan trekken van de nieuwe regeringsplannen _O_ scheelt weer 30k in 20 jaar tijd :D Bedankt FK, daar betaal jij de belasting nou voor.
Maar waarom? Wat was je plan met je aflossingsvrij dan, dat snap ik nl niet.
Was je voorheen nooi van plan af te lossen?
and made it rain upward
pi_120042782
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 16:32 schreef Sjabba het volgende:

[..]

? Je begint ermee, een discussie waarvan we weten dat het in moddergooien eindigt start jij op.

Ipv de inhoudelijke posts te selecteren blijf je blind mensen hier proberen te triggeren.

Blijkbaar is de mod die hier even was weer vertrokken.
Gewoon een Topic Report maken en Fk zijn naam erin vermelden. Wordt het allemaal netjes opgelost. Je kan het ook in Feedback erbij posten, dan weet je zeker dat men adequaat reageert.
pi_120042854
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 16:33 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Maar waarom? Wat was je plan met je aflossingsvrij dan, dat snap ik nl niet.
Was je voorheen nooi van plan af te lossen?
Tuurlijk wel, maar ik haalde meer rendement met deposito`s dan als ik het in mijn hypotheek had meegenomen. Ik harkte dus geld binnen via die deposito`s en werd daarnaast nog gesubsidieerd door Fk en zijn belastingcenten ook. Nu de tijden wat veranderd zijn is het fiscaal voordeliger die deposito`s te gebruiken om je hypotheekvorm om te zetten zodat ik Fk zijn subsidiecentjes blijf ontvangen.
pi_120042890
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 16:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

dat laatste ben ik het mee eens, anders had hier vast een betere sfeer geweest zoals een paar weken terug.
En weer moet ik lachen om je, ouwe baggeraar :D een lichtpuntje op deze donkere vrijdagmiddag ben je wel :D
pi_120042968
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 december 2012 16:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En weer moet ik lachen om je, ouwe baggeraar :D een lichtpuntje op deze donkere vrijdagmiddag ben je wel :D
ik kan me voorstellen dat je met het nog niet zo lange bezit van een eigen huis in deze tijd wel een lachje kan gebruiken op vrijdag. O+
pi_120042969
Jullie zorgen toch echt zelf voor het baggeren :) Op het moment dat 1 begint, moeten jullie er blijkbaar continu over heen gaan. En dan klagen dat het niet meer on topic is? Dat is net zoiets als je fiets zonder slot voor het station zetten en dan de volgende ochtend klagen dat hij weg is. Niet doen dus :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_120042988
thanks voor de scherpe analyse. ben jij de nieuwe mod van aex? _O_
pi_120043022
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 16:37 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ik kan me voorstellen dat je met het nog niet zo lange bezit van een eigen huis in deze tijd wel een lachje kan gebruiken op vrijdag. O+
Die mag je me uitleggen, of ga je nu weer beginnen over de niet-bestaande waardedaling van mijn huis die niet merkbaar is door mij op dit moment? Want die mythe hebben we allang gedebunked he, ouwe.
pi_120043384
off topic reageren is 1 ding, continu elkaar aanvallen of over elkaar heen vallen gaat me net wat te ver. Als je het niet eens bent met een ander, zet hem dan te kijk met argumenten en niet een; !!! :')

Geen wonder dat er zo veel issues zijn op de huizenmarkt B-)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_120043513
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 december 2012 16:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Gewoon een Topic Report maken en Fk zijn naam erin vermelden. Wordt het allemaal netjes opgelost. Je kan het ook in Feedback erbij posten, dan weet je zeker dat men adequaat reageert.
sitting_elfling to the rescue _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')