abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119982086
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 00:17 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als ik mezelf zie als iemand die op Mars heeft gewoond, geloof je me dan ook op m'n blauwe ogen?
nee want marsmannetjes hebben gele ogen
Waar je woont heeft niets met je nationaliteit te maken, maar wat er in je paspoort staat ook niet.

Het zal mij een rotzorg wezen of Marroko derde generatie emigranten toestaat hun "nationaliteit op te geven" . Maar mijn zoontje roept toch echt niet dat ie Nederlander is. Echter we hebben hier ook een nederlandse vereniging, zelfs nederlandse creches. GVD waarom ben je dan geemigreerd als thuis alles beter is. En als pappa en mamma / opa & oma van elders zijn, en het is daar beter dan pleur je op als het niet bevalt.
Natuurlijk doe ik ook een heel klein beetje aan Sinterklaas incluis Zwarte Piet (en ik doe niet aan roet pieten ik doe alleen aan moorse negerpieten) En ja ik maak af en toe erwtensoep met rookworst. En krootjes met spekjes. Maar dat hoeft niet breed uitgemeten te worden. daar hoeven mijn buren geen last van te hebben. Ok bruine bonen met spek is soms lastig voor de passagier naast me maar cabbage en guinness heeft hetzelfde effect)

Assimilatie niet integratie, mijn nederlanderschap is ondergeschikt aan de cultuur waar ik me bevind

Off topic.
heb ik eindelijk selderij knol en gedroogde erwten gevonden.... zijn die laatste GEEL
Ik kan een boel spul zoals goede chocolade melk, ongezoute boter rodekool met appeltjes en gerookt vet builspek (voor de bietjes) in de Poolse winkels krigen 9ja ja gebrekkige integratie die kut polen) Maar die pea's are pee yellow. gepotte erwten zijn groen, maar de gedroogde en split erwten geel... sterker de Poll verkoopt blikken erwtensoep... GELE ... smaakt hetzelfde (kut uit blik vers is lekkerder) maar date gele kleurtje is disturbing ... ik ga wel effe kruisposten in CUL
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  † In Memoriam † donderdag 6 december 2012 @ 00:33:01 #52
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_119982117
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 00:30 schreef timmmmm het volgende:

[..]

[..]

Even andermans post misbruiken
Je kunt de paar goeden wel blijven gebruiken maar daar win je niks mee.
Ook kinderen die opgroeien in een streng Christelijke familie weten zich eraan te onttrekken. Dan nog blijf ik Staphorst een eng gat vinden. Eigenlijk iedereen wel. Wat gruwelijk eigenlijk he? Dat is ook generaliseren. Maar daar vliegt niemand bovenop... wierd.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_119982661
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 00:33 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Je kunt de paar goeden wel blijven gebruiken maar daar win je niks mee.
Ook kinderen die opgroeien in een streng Christelijke familie weten zich eraan te onttrekken. Dan nog blijf ik Staphorst een eng gat vinden. Eigenlijk iedereen wel. Wat gruwelijk eigenlijk he? Dat is ook generaliseren. Maar daar vliegt niemand bovenop... wierd.
Sterker nog Ex staphortsenaren ex jehova's etc etc hebben ook maar bepertkt gedult en begrip voor hun voormalig lotgenoten. Ze weten dat het moeilijk losbreken is maar ze blijven niet het handje boven het hoofd houden.... het is een keuze
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  donderdag 6 december 2012 @ 03:28:52 #54
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_119984368
Sinterklaas, Zwarte Piet, Staphort, jehova's ..... wat is het onderwerp eigenlijk van dit topic en waarom deel 11? :?
  donderdag 6 december 2012 @ 03:38:51 #55
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_119984426
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 03:28 schreef Oldie57 het volgende:
Sinterklaas, Zwarte Piet, Staphort, jehova's ..... wat is het onderwerp eigenlijk van dit topic en waarom deel 11? :?
Vraag ik mij ook af.

Alhoewel ik het bashen op een religie (willekeurig welke) altijd erg leuk vind, want makkelijk, vraag ik mij toch echt de gigantische onethische interesse in dit drama af.

Zinloos geweld is echt niet iets wat enkel allochtonen doen. Eerder iets dat toekomst aan onze eigen direct gelinkte autochtone medemens.

Ja, mensen lastig vallen (vaak extreem, geef ik toe) is inderdaad iets dat ''moslim'' (en dus kotslim) gerelateerd is.
Een standaard moslim echter zal je hier zelden van kunnen beschuldigen (in de westerse wereld, daarbuiten ken ik er te weinig om er over te oordelen).

Het is ronduit verschrikkelijk dat een vrijwilliger doodgeschopt wordt tijdens het beoefenen van zijn hobby, maar ik geloof niet dat religie of afkomst hier ook maar iets mee te maken heeft. Het is eerder een sociaal economisch probleem dan een rassenverschil.
  donderdag 6 december 2012 @ 03:43:03 #56
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_119984453
quote:
14s.gif Op donderdag 6 december 2012 03:38 schreef TheThirdMark het volgende:

Het is eerder een sociaal economisch probleem dan een rassenverschil.
Ik heb het in deel 4 van deze reeks al gezegd: het ligt aan de opvoeding.
pi_119984645
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 23:38 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Ik kan bedenken hoe lenin en Trotski op hun ideeen kwamen zoo ook Adolfje,
:o :{ :') ;(
Je suis Charlie Sheen
pi_119985003
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 23:39 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik ben met jullie eens dat er teveel rotte appels tussen zitten, het is niet meer incidenteel. Maar zolang het merendeel van de Marokkanen een even grote hekel hebben aan dat tuig als ik, zie ik nog geen reden om net als sommigen hier álle Marokkanen daarop af te rekenen
Het merendeel van de Marokkaanse jongens komt met de politie in aanmerking hé. De meerderheid.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_119985007
quote:
14s.gif Op donderdag 6 december 2012 00:19 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je mag hier al 10 jaar over praten.
Het heeft alleen totaal geen zin, het word tocb altijd afgedaan als incident.

Ik vraag me ook af waarom, want het probleem niet durven benoemen is onderdeel van het probleem.
Schijtziek word je van die goedpraters met hun 'ja maar er zitten ook goede tussen" :r
Er zitten bijv. bij de kerk ook goede priesters, toch zal niemand ontkennen dat er daar een groot kindermisbruikprobleem is, waarom mag het probleem daar wel bij de naam genoemd worden maar moeten er voor de marokkanen altijd weer excuses verzonnen worden, onbegrijpelijk :N
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_119985113
Pauw en Witteman van gister, debat over de uitspraken van Geert dat het een Marokkanenprobleem is.

http://omroep.vara.nl/media/198414
pi_119985174
quote:
9s.gif Op donderdag 6 december 2012 08:04 schreef Specularium het volgende:
Pauw en Witteman van gister, debat over de uitspraken van Geert dat het een Marokkanenprobleem is.

Samenvatting? Kan het niet vanaf hier bekijken.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_119985322
Net op ned. 1, een 'toeschouwer' die alles heeft geprobeerd om de jongens van de grensrecht te houden, je hoorde het aan zijn stem dat ie het zwaar had dat hij er niks aan kon doen. Ook zijn zoontje heeft alles gezien en heeft alles gedaan om die jongens van de grensrechter af te houden, maar het ging zo snel dat ze er niks aan kunnen doen. Zijn zoontje heeft het nog zwaarder, ik zou er zelf ook niet mee om kunnen gaan mocht het mij overkomen.

Nu maar hopen dat deze jongens zwaar gestrafd worden en niet volgend jaar al vrij rond lopen, iets wat ik nu wel verwacht. :(
  donderdag 6 december 2012 @ 08:38:11 #63
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_119985562
quote:
9s.gif Op donderdag 6 december 2012 08:04 schreef Specularium het volgende:

Gaan ze een Marokkaan uitnodigen :')

Hij praat trouwens wel heel goed Nederlands ^O^
Ik ben inmiddels overleden
pi_119985885
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 08:10 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Incident, criminaliteitscijfers kloppen niet, Nederlanders zijn wellicht nog erger, etc.
pi_119985914
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 08:10 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Hoogleraar pedagogie ging op de wegkijktoer en stelde vergoeilijkend het in groepsverband direct op hals en hoofd van een weerloze voetbalvrijwilliger in schoppen, gelijk aan de rellen in Haren en bij Hoek van Holland waarbij, jawel, voornamelijk autochtonen en in het tweede geval - zo bracht hij het letterlijk - vooral aanhangers van Wilders betrokken zouden zijn geweest. En geen marokkanen. Er is namelijk - zo meent hij - een veel breder probleem. :')

Henk Krol zat erbij, keek ernaar en knikte heftig, bijna alsof hij zich op z'n knietjes op de vloer van een darkroom bevond. ^O^

De Marokkaan begon over kansen op de arbeidsmarkt/kansloosheid bij het solliciteren. Oftewel: DIZZZCRIMINAZIE!
Je suis Charlie Sheen
pi_119985992
quote:
10s.gif Op donderdag 6 december 2012 08:58 schreef NotYou het volgende:

[..]

Hoogleraar pedagogie ging op de wegkijktoer en stelde vergoeilijkend het in groepsverband direct op hals en hoofd van een weerloze voetbalvrijwilliger in schoppen, gelijk aan de rellen in Haren en bij Hoek van Holland waarbij, jawel, voornamelijk autochtonen en in het tweede geval - zo bracht hij het letterlijk - vooral aanhangers van Wilders betrokken zouden zijn geweest. En geen marokkanen. Er is namelijk - zo meent hij - een veel breder probleem. :')

Henk Krol zat erbij, keek ernaar en knikte heftig, bijna alsof hij zich op z'n knietjes op de vloer van een darkroom bevond. ^O^

De Marokkaan begon over kansen op de arbeidsmarkt/kansloosheid bij het solliciteren. Oftewel: DIZZZCRIMINAZIE!
Eigenlijk hoef je voor deze crap niet eens te kijken, want stiekem wisten we al dat dit gezegd werd. Dat soort uitspraken maken de haatgevoelens alleen maar erger.
pi_119986017
quote:

Dat is hun eigen godwinnetje.
  † In Memoriam † donderdag 6 december 2012 @ 09:10:36 #68
341203 3-voud
pi_119986129
quote:

[..]

Hoogleraar pedagogie ging op de wegkijktoer en stelde vergoeilijkend het in groepsverband direct op hals en hoofd van een weerloze voetbalvrijwilliger in schoppen, gelijk aan de rellen in Haren en bij Hoek van Holland waarbij, jawel, voornamelijk autochtonen en in dat tweede geval - zo bracht hij het letterlijk - vooral aanhangers van Wilders betrokken zouden zijn geweest, en geen marokkanen. Er is namelijk, zo meent hij, een veel breder probleem. :')

De blanke mens is de upperclass die met een grijns en welgenoegen middels stokken en zwepen de underclass met een kleurtje/tintje, tot op het bot beledigd en tegenwerkt in de ontwikkeling, werk en toekomst en uiteraard discrimineert. Ibrahim Affelay, Ahmed Aboutaleb en Najib Amhali zijn daar een wilde greep uit die er ook al slachtoffer van zijn.
Dat stokpaardje kunnen ze niet constant bij elke vraag erin gooien omdat *zucht*. Smaken moet je serveren met ingrediënten. Dan wordt het beter gegeten. Dus worden zo nu en dan de "cijfers" aangevallen... die ze in andere discussies graag van stal halen. Tot Wilders.

Het is de dialoog techniek van een 8-jarige en werkt normaliter niet omdat te doorzichtig. De herhaaltechniek daarintegen...
  donderdag 6 december 2012 @ 09:23:01 #69
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_119986348
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 00:15 schreef 3-voud het volgende:

Het slaat wel heel ver door.
Het was verfrissend om op TV te zien dat dit algemene beeld in Nederland aan het veranderen is. Je nog langer van de domme houden is zinloos.
nu goedpratend fok nog...... maar die houden zich graag dom.

quote:

Als je een eindproduct bent van je neef en nicht na een gezellige nacht is dit ook wel ongeveer het meest intelligente waar ze mee kunnen komen natuurlijk. Daar kunnen die mensen niets aan doen.
pi_119986686
http://www.rtl.nl/compone(...)ers_haatcampagne.xml

quote:
Ali B. laat via Twitter weten dat hij vindt dat Geert Wilders een 'haatcampagne' tegen Marokkanen voert, over de rug van het slachtoffer. Hij roept de PVV-leider op daar mee te stoppen. Volgens Ali B. veroordelen alle Marokkanen die hij heeft gesproken het geweld tegen de grensrechter.'
:')
Ik ken er nog een paar van een bepaalde school die er anders over denken.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_119986777
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 09:40 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Gefeliciteerd. En nu?

Afgezien daarvan, Ali B. moet niet zo veel aandacht geven aan die blondine. Laat hem lekker roepen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2012 09:46:17 ]
pi_119986831
De knuffelkaan heeft gesproken :')
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_119986877
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 09:40 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

'Spreek de daders er niet op aan anders voelen ze zich beledigd'
pi_119986891
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 09:50 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

'Spreek de daders er niet op aan anders voelen ze zich beledigd'
Wie zegt dat?
pi_119986905
quote:
9s.gif Op donderdag 6 december 2012 08:56 schreef Specularium het volgende:

[..]

Incident, criminaliteitscijfers kloppen niet, Nederlanders zijn wellicht nog erger, etc.
treurig dit :')
pi_119986913
quote:
10s.gif Op donderdag 6 december 2012 09:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wie zegt dat?
Ali
pi_119986917
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 09:23 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

nu goedpratend fok nog...... maar die houden zich graag dom.

[..]
Ik heb niemand het zien goedpraten hier eigenlijk.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_119986925
quote:
14s.gif Op donderdag 6 december 2012 09:51 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Ali
Ik lees het stukje maar zie het nergens staan..is het een quote van hem (aangezien jij het tussen haakjes hebt gezet).
pi_119986951
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 09:52 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik lees het stukje maar zie het nergens staan..is het een quote van hem (aangezien jij het tussen haakjes hebt gezet).
Daar komt het wel op neer.
pi_119986966
quote:
14s.gif Op donderdag 6 december 2012 09:53 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Daar komt het wel op neer.
Oh, dus dat is jouw interpretatie en niet wat hij heeft gezegd. Duidelijk. Thnx voor de verheldering.
  † In Memoriam † donderdag 6 december 2012 @ 10:00:44 #81
341203 3-voud
pi_119987107
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 09:54 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Oh, dus dat is jouw interpretatie en niet wat hij heeft gezegd. Duidelijk. Thnx voor de verheldering.
Van gelijk niveau zoals jij je rondom Wilders beweegt met "strekkingen".
Hautain doen maakt het niet beter.
pi_119987136
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 10:00 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Van gelijk niveau zoals jij je rondom Wilders beweegt met "strekkingen".
Hautain doen maakt het niet beter.
Ik heb het nooit over strekkingen. Bij Wilders is het vrij duidelijk wat hij zegt, dus ik zie niet wat dit überhaupt met hautain doen te maken heeft.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2012 10:02:18 ]
  donderdag 6 december 2012 @ 10:03:55 #83
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_119987187
Bij dit soort gebeurtenissen moet ik altijd weer aan de donderspeech van Fortuyn denken.

Overigens geen idee of zijn oplossingen iets hadden veranderd in Nederland
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_119987213
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 10:03 schreef Bayswater het volgende:
Bij dit soort gebeurtenissen moet ik altijd weer aan de donderspeech van Fortuyn denken.

Overigens geen idee of zijn oplossingen iets hadden veranderd in Nederland
Het was wel een mooi theaterman. Na deze opname ging hij gewoon weer verder met bontkraagjes (letterlijk) in hun aars neuken.
pi_119987234
quote:
14s.gif Op donderdag 6 december 2012 10:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het was wel een mooi theaterman. Na deze opname ging hij gewoon weer verder met bontkraagjes (letterlijk) in hun aars neuken.
En daarna scholden ze 'm uit voor flikker :D
  † In Memoriam † donderdag 6 december 2012 @ 10:06:01 #86
341203 3-voud
pi_119987238
quote:

[..]

Je punt?
pi_119987241
quote:
2s.gif Op donderdag 6 december 2012 10:05 schreef bijdehand het volgende:

[..]

En daarna scholden ze 'm uit voor flikker :D
:D _O-
  donderdag 6 december 2012 @ 10:07:34 #88
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_119987280
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 10:06 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Je punt?
Nee, zìjn punt.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_119987292
quote:

[..]
bontkraagjes (letterlijk) in hun aars neuken.
Het was mooi geweest als hij dat letterlijk bleef doen en wij als land het figuurlijk hadden kunnen doen.
pi_119987346
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 10:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Doet me denken aan de Brusselse jongen die verkleed was als vrouw, en toen is verkracht door een groep buitenlanders. Homofoob geweld noemden ze het. Wtf.
pi_119987410
quote:
2s.gif Op donderdag 6 december 2012 10:10 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Doet me denken aan de Brusselse jongen die verkleed was als vrouw, en toen is verkracht door een groep buitenlanders. Homofoob geweld noemden ze het. Wtf.
Hahaha. Ja dat was ook weer zoiets. Naja, ik geef toe - het is wel lastig te classificeren. Wisten de jongens dat het een jongen was? Lijkt mij wel, maar volgens mij vonden ze het gewoon lekker zat en zijn ze doorgegaan.
  donderdag 6 december 2012 @ 10:12:56 #92
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_119987415
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 10:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, maar dàt is me toch grappig.....
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_119987420
quote:
En dat het slachtoffer de schuld kreeg..
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_119987459
quote:
9s.gif Op donderdag 6 december 2012 10:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hahaha. Ja dat was ook weer zoiets. Naja, ik geef toe - het is wel lastig te classificeren. Wisten de jongens dat het een jongen was? Lijkt mij wel, maar volgens mij vonden ze het gewoon lekker zat en zijn ze doorgegaan.
Ze sloegen hem eerst in elkaar en beroofden hem, ik neem aan dat hij toen wel iets heeft gezegd en aan zijn stem kan je dan weer horen dat het een man is. Neem ik aan. Of voordat je wil verkrachten zie je wel een rookworst hangen denk ik :{
pi_119987497
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 10:13 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

En dat het slachtoffer de schuld kreeg..
En de universiteiten die dat ook vonden en het maar gingen verbieden dat mannen als vrouwen verkleed over straat gingen. Ja, zo geef je zeker een signaal af naar de bevolking. En maar klagen dat iedereen zo racistisch wordt enzo.
pi_119987500
quote:
2s.gif Op donderdag 6 december 2012 10:14 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ze sloegen hem eerst in elkaar en beroofden hem, ik neem aan dat hij toen wel iets heeft gezegd en aan zijn stem kan je dan weer horen dat het een man is. Neem ik aan. Of voordat je wil verkrachten zie je wel een rookworst hangen denk ik :{
Of de behaarde billen.
  donderdag 6 december 2012 @ 10:16:23 #97
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_119987527
Privelevens zijn sowieso niet zo bijster interessant, gaat er om dat er in ruim 10 jaar niets is veranderd en het geweld door deze groep alleen maar erger is geworden. Dit weekend weer allemaal aandacht en volgende week is alles weer hetzelfde.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  donderdag 6 december 2012 @ 10:19:11 #98
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_119987697
quote:
quote:
Benoemen kan geen kwaad, zolang het benoemen niet ontaardt in generaliseren.
Kunnen een hoop mensen in deze reeks wat van leren.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  donderdag 6 december 2012 @ 10:25:01 #100
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_119987726
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 10:23 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

[..]

Kunnen een hoop mensen in deze reeks wat van leren.
:Y
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')