Op zich een interessant punt. Vanaf welk moment kun je redelijkerwijs zeggen "Ik betaal niet, Dit was te slecht".quote:Op maandag 25 maart 2013 22:38 schreef golfer het volgende:
Jakkes. Ik zou inderdaad niet betalen als het zo buitengewoon slecht is. Of alleen voor de drankjes.
Ook omdat het toch onderdeel van een keten is en het daar werkzame personeel geen eigen belang in de portemonnee heeft bij wel of niet afrekenen.
Dat bedoel ik...quote:Op maandag 25 maart 2013 22:46 schreef RobinOok het volgende:
Ik kan me niet voorstellen ooit niet te betalen.
Hoe moet ik dat voor me zien? Je loopt gewoon weg zonder te betalen? Of hoe doe je dat? Gooi je er dan nog een bedreiginkje tegenaan of wat?
Nee, dan zeg je: ik wens voor dit slechte eten niet te betalen en betaal alleen mijn drankjes.quote:Op maandag 25 maart 2013 22:46 schreef RobinOok het volgende:
Ik kan me niet voorstellen ooit niet te betalen.
Hoe moet ik dat voor me zien? Je loopt gewoon weg zonder te betalen? Of hoe doe je dat? Gooi je er dan nog een bedreiginkje tegenaan of wat?
En dan bellen ze de politiequote:Op maandag 25 maart 2013 22:55 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee, dan zeg je: ik wens voor dit slechte eten niet te betalen en betaal alleen mijn drankjes.
Dat hebben ze bij mij nog nooit gedaan.quote:Op maandag 25 maart 2013 22:56 schreef Mama_Mia het volgende:
En dan bellen ze de politie
had echt niet het gevoel dat dat een mogelijkheid was ook maar
dessert was al besteld, het is een vaste prijs voor 3 gangen, dus vandaar.quote:Op maandag 25 maart 2013 22:58 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat hebben ze bij mij nog nooit gedaan.
Overigens ben ik wel al meerdere keren weggelopen na 1 of 2 hele slechte gerechten en ga ik dan niet ook nog eens desserts en koffie nemen.
Mensen zouden eens wat meer voor hun rechten moeten durven opkomen en je hebt echt het recht te klagen en niet te betalen voor een slechte dienst of product.
Met eten is dit natuurlijk erg lastig omdat het erg subjectief is.quote:Op maandag 25 maart 2013 22:58 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat hebben ze bij mij nog nooit gedaan.
Overigens ben ik wel al meerdere keren weggelopen na 1 of 2 hele slechte gerechten en ga ik dan niet ook nog eens desserts en koffie nemen.
Mensen zouden eens wat meer voor hun rechten moeten durven opkomen en je hebt echt het recht te klagen en niet te betalen voor een slechte dienst of product.
Nee hoor, een doorgebakken taaie of oude varkenshaas daarvan weet iedereen dat ie niet goed is en pepersaus die ultra zout is kan ook iedereen proeven en het verschil tussen een gepofte en een gebakken aardappel kan ook iedereen zien.quote:Op maandag 25 maart 2013 23:37 schreef Platina het volgende:
Met eten is dit natuurlijk erg lastig omdat het erg subjectief is.
Tsja, dat zijn wel uiterste. Maar waar trek je de grens dan? Vooral met zoute gerechten is dit lastig, ik ken mensen die een heel zoutpotje leeggooien over hun friet.quote:Op maandag 25 maart 2013 23:51 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee hoor, een doorgebakken taaie of oude varkenshaas daarvan weet iedereen dat ie niet goed is en pepersaus die ultra zout is kan ook iedereen proeven en het verschil tussen een gepofte en een gebakken aardappel kan ook iedereen zien.
Allemaal objectief vast te stellen fouten waar je mensen op kunt wijzen.
Bedoel maar. Als je echt wilt kan het gewoon en moeten ze meewerken.quote:Op maandag 25 maart 2013 23:55 schreef Platina het volgende:
Heb zelf overigens 1x mijn geld terug geeist. Had een pizza besteld en kreeg vervolgens een diepvriespizza die was opgewarmd in een magnetron Het ding viel van ellende uit elkaar.
Dat is dan wel typisch Nederlands. "Ik vond het niet lekker" en dan vervolgens het bord afgelikt mee teruggeven..quote:Op dinsdag 26 maart 2013 01:03 schreef tjoptjop het volgende:
Maar dan wel de gang terugsturen nadat je geproefd hebt, niet alsnog opeten en dan mopperen.
Ik heb het 1x gedaan. Zowel voorgerecht 2x teruggestuurd (was daarna nog steeds niks, dus niet gegeten) en hoofdgerecht was ook slecht, nadat die ook voor de tweede keer belabberd terugkwam heb ik om de rekening van de drankjes gevraagd. Werd zonder morren gedaan.
Dat!quote:Op dinsdag 26 maart 2013 01:03 schreef tjoptjop het volgende:
Maar dan wel de gang terugsturen nadat je geproefd hebt, niet alsnog opeten en dan mopperen.
Ik heb het 1x gedaan. Zowel voorgerecht 2x teruggestuurd (was daarna nog steeds niks, dus niet gegeten) en hoofdgerecht was ook slecht, nadat die ook voor de tweede keer belabberd terugkwam heb ik om de rekening van de drankjes gevraagd. Werd zonder morren gedaan.
Sowieso kookfouten (spullen koud, niet gaar, gortdroog gebakken etc.) terugsturen. En dan tijdens de maaltijd, niet achteraf als de ober alweer de borden ophaalt. Wat wil je dan wat hij doet? Nieuwe maaltijd terwijl iedereen al klaar is?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 01:14 schreef Coelho het volgende:
[..]
Dat is dan wel typisch Nederlands. "Ik vond het niet lekker" en dan vervolgens het bord afgelikt mee teruggeven..
Ik heb er eerlijk gezegd ook moeite mee om te bepalen hoe ver je kunt gaan. Mag je van een eetcafé redelijkerwijs minder kwaliteit verwachten dan van een zaak waar men pretendeert in het middelhoge segment te horen? Heb het idee dat in het goedkopere segment de bediening niet getraind wordt om hier professioneel mee om te gaan, terwijl in het betere segment men wellicht wel de kennis heeft, maar tegelijkertijd ook geen reden tot klagen.
Breng je vervolgens iets als opmerking voor de kok, of ga je herrie schoppen omdat het niet te vreten is (bij wijze van...)? Heb ook wel eens iets half laten staan omdat het veel te droog was. Toen ik er wat van zei, was de reactie van de ober "ik zal het doorgeven aan de keuken", en dat was het dan. Hoe ga je daar verder mee om? Die gang niet afrekenen, ondanks dat je wel de rest van je bord hebt gegeten? Met een half-serieuze toon vragen of de koffie dan maar van het huis is? Suggesties?
Het liefst had ik gezien dat ze de drankrekening ook verscheurde als compensatie voor verspilde tijd, maar helaasquote:
Warme salades wil ik toch liever niet.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 08:07 schreef Qwea het volgende:
Simpel. Ik verwacht warm voedsel, geen koude rotzooi.
Je snapt heus mijn punt.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 08:14 schreef Godtje het volgende:
[..]
Warme salades wil ik toch liever niet.
Dat hadden ze inderdaad beter kunnen doen. De recensie staat overigens nu ook op www.iens.nl.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 07:07 schreef Isabeau het volgende:
Nu nog een recensie op www.iens.nl en ze hadden veel beter kunnen voorstellen om de rekening niet te laten betalen. Slechte reclame op internet is namelijk niet handig; ik ken veel mensen die op dat soort websites rondkijkt voor ze een restaurantje uitzoeken. En ik denk nu ook al: oh, die keten moet ik dus mijden.
Humpreys is sowieso slecht vind ik. 2x keer gegeten na een personeelsuitje en beide keren was het slecht.quote:Op maandag 25 maart 2013 21:14 schreef Mama_Mia het volgende:
Waar? Humphreys Enschede
Wanneer? vanavond, met een vriendin
Wat at je?
voorgerecht:
ik: Oosterse salade met radijs, zoetzure komkommer, gemarineerde biefstukpuntjes, cashew en koriander.
vriendin: Salade met geroosterde kip, kleine blauwe druiven, croutons en romige kruidendressing.
In de druiven zaten pitten, wat een beetje jammer is. De dressing van mijn salade was enorm zout en niet lekker, zeker omdat de salade onderin het bord erin dreef.
hoofdgerecht:
beiden: Mixed grill: spies van Angusbiefstuk, varkenshaas en scharrelkip met pepersaus en gepofte aardappel.
Waar zal ik beginnen...
1: de pepersaus was zo zout dat deze niet te eten was
2: de gepofte aardappel was geen gepofte aardappel maar een plakje gebakken aardappel met een gefrituurd bolletje puree erop (ook enorm zout)
3: de varkenshaas was gortdroog.
Na aangeven van bovenstaande werd gevraagd of we nieuwe varkenshaas en saus wilden, we hadden echter op dat moment al geen trek meer. Het probleem met de varkenshaas is bekend, dit kan volgens bediening echter niet anders, vanwege het gebruik en de stand van de oven of de varkenshaas is goed, of al het andere vlees.. de tip voor de volgende keer was om bij de mixed grill de varkenshaas te vervangen
dessert:
beiden: Appelcrumble met rozijnen, kaneel en crème anglaise.
Mja. Deze smaakte oké, maar heb zelf wel betere crumbles gemaakt. De crème anglaise zat bij de crumble 'meegebakken' wat niet zo lekker was, en ook miste ik iets fris/zurigs/kouds om de smaak te complementeren.
Als goedmaker kregen we vervolgens een gratis kopje verse muntthee. Het was duidelijk dat dit muntthee was doordat er blaadjes in zaten, aan de smaak was het niet te proeven, ik had net zo goed een mok warm water kunnen krijgen
Impressie? De bediening werd een beetje bang van ons, bij het weghalen van het toetje werd niet eens gevraagd of het lekker was bij de rekening stond vervolgens vrolijk de extra pepersaus vermeld (er stond sambal op de rekening, toen mijn vriendin aangaf 'dat dit dan wel de bestelde mayonaise zou zijn' werd gezegd dat dit de extra pepersaus was. Deze is vervolgens van de rekening afgehaald toen ik heb verteld dat ik niet ging betalen voor niet te eten pepersaus)
Kosten? 59,30 inclusief 2x ijsthee en 2x cassis
Cijfer? zwaar zwaar onder de maat. Ik vind Humphreys normaal een leuke kaart en aardig eten hebben, waarin het heus wel eens voorkomt dat het de ene keer beter is dan de andere keer, maar zoals vandaag is het nog nooit geweest. Een 3 is nog aan de hoge kant
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |