quote:
Op woensdag 5 december 2012 20:05 schreef man1986 het volgende:De topic is niet echt een evolutie-debat, maar vooruit:@Uitstekelbaars
Denk je dat DNA-onderzoek in welke mate dan ook een mogelijkheid zou zijn om God als 'onmogelijk' te verklaren?
Oeh, deze post had ik over het hoofd gezien. Niet dat het nog veel uitmaakt,
als man1986 nog terugkomt moet hij eerst het bewijs voor Noach en de pratende slang even leveren.
Maar om even in te gaan op de vraag. Dat hangt er natuurlijk helemaal vanaf. Stel dat je DNA onderzoek erkent om misdrijven mee op te lossen ( of in ieder geval erkent dat het in die setting accurate gegevens oplevert over matches en DNA en de eigenschappen van DNA en de nauwkeurigheid van DNA- onderzoek in het algemeen ). Dan is het ook logisch dat je erkent dat DNA aan kan tonen dat na vergelijking van monsters bepaalde Neanderthalers 40.000 jaar geleden leefden. En mensen met hen seks hadden. En toen dus ook al leefden. En dat wij nu ook nog restanten van die ehh 'ontmoetingen' in ons dragen.
Kortom, als je DNA-onderzoek betrouwbaar vindt, en daar is weinig reden voor om aan te twijfelen, dan hangt het af van je starheid om aan je visie op de bijbel vast te houden. Als je van mening bent dat de aarde 6000-10.000 jaar oud is en er blijkt uit DNA-onderzoek dat we al een veelvoud van die tijd rondlopen op aarde, dan wordt het een lastige zaak voor je geloof.
Ben je van mening dat god wel bestaat maar ga je niet zo streng om met de onstaansgeschiedenis van de mens, dan is er nog wel wat ruimte. DNA-onderzoek zal nooit zeggen: god bestaat niet.
Na bestudering van DNA-onderzoek kan je echter wel zeggen: het is naar alle waarschijnlijkheid onzin om te denken dat we 6000 jaar geleden getoverd zijn en nooit iets met Neanderthalers, andere homoniden en een geschiedenis van hooguit 10.000 jaar te maken hebben. Of dat jouw god onmogelijk maakt, zul je zelf moeten erkennen.
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger