abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120010117
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 20:10 schreef Leonos het volgende:
Met de WW kan ik mijn hypotheek niet betalen. Ik moet werk hebben ;(
1 troost, je bent niet de enige :N
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_120010171
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 20:10 schreef Leonos het volgende:
Met de WW kan ik mijn hypotheek niet betalen. Ik moet werk hebben ;(
Huh, je hypotheek is toch geen 70% van je inkomen? Heb je nergens ruimte om bezuinigen in je uitgaven?
pi_120010408
Nou ja, wat ik bedoel: je hypotheek, gas en elektra, ziektekosten betaal je eerst, en dan heb je geen geld meer voor luxe eten, vakanties, auto, bellen, internet etc
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 6 december 2012 @ 20:22:44 #160
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120010511
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 20:17 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Huh, je hypotheek is toch geen 70% van je inkomen? Heb je nergens ruimte om bezuinigen in je uitgaven?
Met de huizenprijzen van de laatste 20 jaar is het bij veel mensen elke maand weer een wankel financieel evenwicht. 30% minder inkomen kan serieuze problemen veroorzaken.

Ik ben blij dat ik me als notoire scheefhuurder nooit uit mijn huis heb laten pesten in de afgelopen jaren.
pi_120010582
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 20:21 schreef happyme28 het volgende:
Nou ja, wat ik bedoel: je hypotheek, gas en elektra, ziektekosten betaal je eerst, en dan heb je geen geld meer voor luxe eten, vakanties, auto, bellen, internet etc
Ik ben ook al van alles aan het opzeggen voor het geval dat.

Ik kan gelukkig nog wel in mijn huis blijven wonen, maar idd geen vakanties en sparen meer. Of andere luxe dingen (internet etc)
Maar ook maar 50-100 euro over om te eten per maand. (en dat voor 2 personen)

Je leeft naar je inkomen, dus je hebt ook vaste lasten naar je inkomen. ;) Dus dat betekend dat sommige mensen ECHT hun huis moeten verkopen helaas -O-
pi_120010583
Ja maar dan ontstaat het probleem toch bij beleg op het brood en niet het dak boven je hoofd?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 6 december 2012 @ 20:25:17 #163
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120010666
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 20:24 schreef happyme28 het volgende:
Ja maar dan ontstaat het probleem toch bij beleg op het brood en niet het dak boven je hoofd?
Ja... en als dat niet voldoende is?
pi_120010684
quote:
17s.gif Op donderdag 6 december 2012 20:24 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Ik ben ook al van alles aan het opzeggen voor het geval dat.

Ik kan gelukkig nog wel in mijn huis blijven wonen, maar idd geen vakanties en sparen meer. Of andere luxe dingen (internet etc)
Maar ook maar 50-100 euro over om te eten per maand. (en dat voor 2 personen)

Je leeft naar je inkomen, dus je hebt ook vaste lasten naar je inkomen. ;) Dus dat betekend dat sommige mensen ECHT hun huis moeten verkopen helaas -O-
Steekt hand op ;(
pi_120010799
quote:
Alles is de laatste jaren sneller duurder geworden dan dat lonen stegen. Per saldo houden veel mensen dus al minder over. Als je dan ook nog eens 70% krijgt, dan gaat dat heel rap.
pi_120010800
quote:
Ik heb met mijn huidige functie al geen beleg. Ja potje jam, en daar doe ik dan 2 weken mee.

Kut leven ;(
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 6 december 2012 @ 20:28:19 #167
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120010845
Ik heb kortgeleden eens al mijn vaste/terugkerende lasten op een rijtje gezet.

Dus huur, gas, elektra, zorgverzekering, autokosten, verzekeringen, internet/telefonie, zwemles voor de kinderen. 1500,-/maand. En dan heb ik nog geen boodschappen en kleding.
pi_120010892
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 20:25 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Steekt hand op ;(
Ja ik vind het echt heel rot voor je ;(
Ik ben ook wel blij dat ik dan nog getrouwd ben. En dat we van zijn salaris de vaste lasten kunnen betalen. En eten komt ook wel goed, want ik kan altijd terecht bij schoonouders en ouders. Maar toch.

Ik eet liever ook gewoon elke avond groente, rijst en kip. maar dat gaat straks gewoon niet meer. Maar belangrijker voor mij is.... het huis behouden :) (ipv verkopen met verlies en in een goedkoop huurhuis (die er niet zijn) gaan zitten)
pi_120010941
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 20:22 schreef Swetsenegger het volgende:

Met de huizenprijzen van de laatste 20 jaar is het bij veel mensen elke maand weer een wankel financieel evenwicht. 30% minder inkomen kan serieuze problemen veroorzaken.

Ik ben blij dat ik me als notoire scheefhuurder nooit uit mijn huis heb laten pesten in de afgelopen jaren.
Nou inderdaad! "Men vindt" dat je maar een huis moet kopen als je voldoende verdient. Maar wat als je dan je baan kwijtraakt en met een hypotheek blijft zitten die hoger is dan je huis waard is? Als je je huis überhaupt al zou kunnen verkopen op het moment. Allemachtig zeg, wat een ellende dan.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_120011023
Voor mensen die een baan zoeken, ik heb misschien nog wel wat voor je.
Ben je geïnteresseerd in voeding en/of sport en hou je er van om met mensen te werken?

Stuur een berichtje naar tom.h@live.nl

Groetjes
pi_120011041
quote:
15s.gif Op donderdag 6 december 2012 20:28 schreef Swetsenegger het volgende:

Dus huur, gas, elektra, zorgverzekering, autokosten, verzekeringen, internet/telefonie, zwemles voor de kinderen. 1500,-/maand. En dan heb ik nog geen boodschappen en kleding.
Dat heb ik ook gedaan :)
Wij vaste lasten 1800 euro netto per maand. Netto inkomsten na januari 1900 netto.

Dus dan hou ik 100 euro over om te eten per maand,

Je gaat wel nadenken hoor over je leven, en hoe je het kan verbeteren om zo goedkoop mogelijk te leven.... straks -O-
pi_120011059
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 20:31 schreef Moraalriddert het volgende:
Voor mensen die een baan zoeken, ik heb misschien nog wel wat voor je.
Ben je geïnteresseerd in voeding en/of sport en hou je er van om met mensen te werken?

Stuur een berichtje naar tom.h@live.nl

Groetjes
Herbalife?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 6 december 2012 @ 20:34:29 #173
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120011203
quote:
17s.gif Op donderdag 6 december 2012 20:31 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Dat heb ik ook gedaan :)
Wij vaste lasten 1800 euro netto per maand. Netto inkomsten na januari 1900 netto.

Dus dan hou ik 100 euro over om te eten per maand,

Je gaat wel nadenken hoor over je leven, en hoe je het kan verbeteren om zo goedkoop mogelijk te leven.... straks -O-
Ja die 300 euro die ik minder betaal zit 'm in het feit dat ik een huurwoning heb.
pi_120011279
quote:
15s.gif Op donderdag 6 december 2012 20:28 schreef Swetsenegger het volgende:

Ja, maar als je eerlijk bent, kun je zonder autokosten en internet.

Anyway, ik heb makkelijk praten. Heb altijd gespaard en voldoende achter de hand om tegenslag een lange tijd te kunnen opvangen.

Het blijft k*t als je zoveel moet inleveren.
  donderdag 6 december 2012 @ 20:37:32 #175
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_120011392
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 20:35 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Anyway, ik heb makkelijk praten. Heb altijd gespaard en voldoende achter de hand om tegenslag een lange tijd te kunnen opvangen.

Als je veraf woont gaat dat echt niet hoor :D
De dichtstbijzijnde supermarkt is hier bijvoorbeeld 10 km verderop, het dichtstbijzijnde openbaar vervoer ook. En hoe moet je zonder internet ooit je werk.nl-account updaten?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 6 december 2012 @ 20:38:55 #176
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120011474
quote:

[..]

Ow ja? Hoe moet je dan solliciteren tegenwoordig? Zelfs het uwv gaat er min of meer volledig vanuit dat je internet hebt.

De auto is dubieus, maar ik solliciteer rustig op functies op 75KM afstand die niet eenvoudig met OV te bereiken zijn. Maar goed, dan bespaar ik 250 euro per maand. Ik ben 800 euro in NETTO inkomen achteruit gegaan.

quote:

Ik ook, plus dat ik het enige inkomen had en mijn vrouw nu gelukkig snel gunstig werk heeft gevonden waarmee we de schade kunnen beperken. Maar het is naïef om te denken dat mensen niet in serieuze problemen kunnen komen in de WW. 30% inkomen inleveren is gewoon heel veel.
pi_120011498
Als je de hele dag niets te doen hebt, kun je toch op de fiets naar de bibliotheek?

Ja, nogmaals, ik heb makkelijk praten, maar we zijn ook gewoon gewend aan de luxe.
pi_120011563
quote:

[..]

Niet persoonlijk aan jou gericht, maar ik word een beetje moe van mensen die roepen dat je zonder dit of dat kan.

Vooral de auto is zo'n dooddoener.
  donderdag 6 december 2012 @ 20:43:07 #179
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_120011702
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 20:39 schreef happyme28 het volgende:
Als je de hele dag niets te doen hebt, kun je toch op de fiets naar de bibliotheek?

Ja, nogmaals, ik heb makkelijk praten, maar we zijn ook gewoon gewend aan de luxe.
Nogmaals, dit is allemaal leuk als je in een stad woont, maar de bibliotheek (10 km afstand) hier is maar twee dagen per week open en heeft niet eens internet :') En zo zal het wel in meer dorpen zijn.
pi_120011732
quote:
Als je van plan bent de rest van je leven van andere te profiteren wel ja. In een normale samenleving kun je niet zonder vervoer of internet. Nee. Dat is allang geen luxe meer, dat is gewoon noodzakelijk.
pi_120011933
quote:
7s.gif Op donderdag 6 december 2012 20:43 schreef Myraela het volgende:

Als je van plan bent de rest van je leven van andere te profiteren wel ja. In een normale samenleving kun je niet zonder vervoer of internet. Nee. Dat is allang geen luxe meer, dat is gewoon noodzakelijk.
Ik heb nog nooit een auto gehad en mis er ook geen :?
Maar goed, ik betaal me verder wel suf aan OV want dat is ook niet bepaald gratis :D Ik denk wel eens dat een auto goedkoper is.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_120012041
quote:
7s.gif Op donderdag 6 december 2012 20:43 schreef Myraela het volgende:

[..]

Nou, dat heeft niets met profiteren te maken. Niet rijden scheelt een hoop, liever nog gewoon de fiets nemen. En internet is zo weer aangesloten als je weer geld hebt.

Maar goed, laten we hier het topic verder niet mee bevuilen, maar het verwonderde mij gewoon. Ik hoop echt dat iedereen snel een passende baan vindt.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 6 december 2012 @ 20:49:23 #183
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120012096
quote:

Ja, je kan ook een gat in de grond graven om je eten koel te houden. Kom op, zeker internet is heden ten dagen geen luxe meer. Heel veel zaken kun je niet anders dan via internet regelen.

En dan nog, de auto is met name een kostenpost als je onderhoud en afschrijving mee rekent. Zolang je er niet of nauwelijks mee rijdt en er vanuit gaat dat dit je laatste auto is, kost hij je per maand maar een paar tientjes (wegenbelasting, verzekering, beetje benzine, beetje onderhoud).

Dus op papier bespaar je honderden euro's (afschrijving) maar concreet hou je misschien 100 euro meer over en beperk je je mogelijkheden op de arbeidsmarkt NOG verder.

Face it, wanneer je door onder andere de crisis van nu al een jaar of 5, de tendens van flexibele arbeidscontracten en stijgende huizenprijzen de afgelopen jaren net de eindjes aan elkaar kon knopen, heb je een serieus probleem als je werkloos wordt. Met heel vele pijn en moeite kan je misschien nog een 2 of 3 honderd euro van de bodem schrapen, maar dat is simpelweg in veel gevallen NIET voldoende om betalingsachterstanden in huur/hypotheek/energie/zorg te voorkomen.
pi_120012241
quote:

Als ik in september nog geen baan heb, dan ga ik zeker mijn internet en telefonie opzeggen ^O^
Maar dat contract loopt nou eenmaal tot september -O-

Ik doe er alles aan om mijn lasten naar beneden te krijgen. Zodat ik in mijn huis kan blijven wonen.
Maar ik heb er gewoon vertrouwen in dat het niet zover hoef te komen gelukkig. :+
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 6 december 2012 @ 20:52:00 #185
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120012246
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 20:46 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Maar goed, ik betaal me verder wel suf aan OV want dat is ook niet bepaald gratis :D Ik denk wel eens dat een auto goedkoper is.
Dat denk ik ook. Zo ook met solliciteren. Ik ben naar Amsterdam gereden, kostte me 15 euro benzine en 5 euro parkeren. Ik ging met OV een maand later en mocht 30 euro aftikken voor metro en trein.
pi_120012250
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 20:46 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Daarom noem ik het ook vervoer. Of dat nou het OV is of een auto. Ik vind dat geen luxe. We leven allang niet meer in een maatschappij dat je alles in je eigen omgeving kun regelen, zeker geen baan vinden. Vervoerskosten horen gewoon in het lijstje bij onderdak en eten en drinken.
pi_120012351
quote:
17s.gif Op donderdag 6 december 2012 20:51 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Als ik in september nog geen baan heb, dan ga ik zeker mijn internet en telefonie opzeggen ^O^

Ik doe er alles aan om mijn lasten naar beneden te krijgen. Zodat ik in mijn huis kan blijven wonen.
Maar ik heb er gewoon vertrouwen in dat het niet zover hoef te komen gelukkig. :+
Als je hulp nodig hebt met besparingen op verzekeringen en dergelijke, wil ik je best mee helpen.
pi_120012363
Ja zeg, als je al 5 jaar de eindjes aan elkaar moet knopen, had je je huis 5 jaar geleden al te koop moeten zetten en niet op te grote voet blijven leven. Mensen vinden tegenwoordig maar dat ze nergens zonder kunnen.

Maar goed, ik ben hier weg, want hier is het topic niet voor.
pi_120012441
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 20:53 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Als je hulp nodig hebt met besparingen op verzekeringen en dergelijke, wil ik je best mee helpen.
Dank je :*
Ik heb mijn vaste lasten al verlaagd van 2500 netto naar 1800 netto :@
Bij die 2500 zat wel 500 euro sparen.

Ik heb mijn ouders wel zover dat als ik volgend jaar nog geen werk heb, dat ze dan mijn contributie gaan betalen voor de voetbal gelukkig. Want ik wil echt blijven voetballen, dat is echt de enige sport die ik echt leuk vind en wat ik wil blijven doen :@
pi_120012481
Het kan sowieso geen kwaad om weer eens je verzekeringen en abonnementen onder de loep te nemen. Ik bespaar dit jaar de helft van de kosten van mijn autoverzekering door mijn verzekering opnieuw af te sluiten bij dezelfde maatschappij.
Je hebt echt niet de snelste internetverbinding nodig, je kunt tanken bij discount pompen en zo zijn er nog meer dingen waarop je kunt bezuinigen.

Maar afijn, uiteindelijk willen we gewoon een leuke baan met een leuk salaris en lekker doen waar we zin in hebben. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_120012487
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 20:54 schreef happyme28 het volgende:
Ja zeg, als je al 5 jaar de eindjes aan elkaar moet knopen, had je je huis 5 jaar geleden al te koop moeten zetten en niet op te grote voet blijven leven. Mensen vinden tegenwoordig maar dat ze nergens zonder kunnen.

Toevallig nog een huis verkocht de afgelopen tijd? Mijn moeder is niet werkloos, maar heeft al wel ruim 4 jaar een huis te koop staan. Zo makkelijk is het allemaal niet hoor.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 6 december 2012 @ 20:56:56 #192
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120012496
quote:
Eh ja... moest je het wel kunnen verkopen natuurlijk. Zonder restschuld.

Dat heel veel mensen een te duur huis hebben gekocht ben ik direct met je eens. Maar ja ik bleef in mijn huurwoning zitten en werd uitgemaakt voor profiteur.

Nog los van het feit dat je toch ERGENS Moet wonen he. Dus je ALS je je huis al verkoopt... wat dan?

quote:
Valt toch best mee.
pi_120012505
quote:

Nogmaals dan; vaste lasten zijn sterker gestegen dan inkomens. Dat heeft weinig te maken met foute beslissingen nemen.

Sowieso, mijn hypotheeklast is lager dan een gemiddeld huurhuis. Dus wat voor nut heeft het om mijn huis te verkopen om die reden?
pi_120012555
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 20:57 schreef Spezza19 het volgende:

Sowieso, mijn hypotheeklast is lager dan een gemiddeld huurhuis. Dus wat voor nut heeft het om mijn huis te verkopen om die reden?
Ja, daar schiet je dan sowieso niets mee op natuurlijk.
pi_120012570
quote:
17s.gif Op donderdag 6 december 2012 20:55 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Dank je :*
Ik heb mijn vaste lasten al verlaagd van 2500 netto naar 1800 netto :@
Bij die 2500 zat wel 500 euro sparen.

Ik heb mijn ouders wel zover dat als ik volgend jaar nog geen werk heb, dat ze dan mijn contributie gaan betalen voor de voetbal gelukkig. Want ik wil echt blijven voetballen, dat is echt de enige sport die ik echt leuk vind en wat ik wil blijven doen :@
Oh dan kan er vast nog meer bespaard worden ;)

Roep maar. :)
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 6 december 2012 @ 20:59:15 #196
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120012626
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 20:57 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Nogmaals dan; vaste lasten zijn sterker gestegen dan inkomens. Dat heeft weinig te maken met foute beslissingen nemen.

Dat realiseren veel mensen zich ook niet. Dat wanneer je NIET in sociale huur woont, je simpelweg meer dan 665 euro huur betaald. En ja, als je je huis verkoopt kom je echt niet in een sociale huurwoning maar gewoon in de vrije sector. En zijn huren van 800 euro meer regel dan uitzondering.
pi_120012669
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 20:59 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat realiseren veel mensen zich ook niet. Dat wanneer je NIET in sociale huur woont, je simpelweg meer dan 665 euro huur betaald
Zelfs sociale huur zit er voor mij niks tussen dat goedkoper is.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 6 december 2012 @ 21:01:23 #198
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120012728
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 21:00 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Zelfs sociale huur zit er voor mij niks tussen dat goedkoper is.
Woon je in een garagebox?
pi_120012741
quote:
17s.gif Op donderdag 6 december 2012 20:51 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Ik zou dat dus echt niet kunnen. :@ Als ik al een week zonder internet zit word ik al gek :')

Maar ja snap het wel hoor :)
pi_120012804
quote:

Wij hebben het nooit slecht gehad. Mijn man had afgelopen 5 jaar een inkomen van 2400-3800 netto, dat was inclusief overwerk. Overwerk is nu weggevallen, omdat de economie is ingekakt, en er te weinig werk is.

Dus ook hier kan je geen oordeel over vellen. Mijn inkomen was 1900 netto per maand. Dus met een gemiddeld inkomen van 4300 netto. Konden wij die vaste lasten van 2500 netto makkelijk betalen. (LEES: ONS HUIS en belangrijke vaste lasten)

Maar wat iedereen al zegt. Alles is verandert. Alles is duurder geworden.... en overwerk wat wegvalt.

En sowieso heeft ons huis te koop gestaan 3 jaar lang, maar je krijgt gewoon niet verkocht, ik denk dat je te makkelijk denkt ^O^
pi_120012839
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 21:01 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Ik zou dat dus echt niet kunnen. :@ Als ik al een week zonder internet zit word ik al gek :')

Maar ja snap het wel hoor :)
mijn schoonouders wonen 5 minuten fietsen bij mij vandaan :D Dus als ik wil kan ik daar terecht _O-
pi_120012850
quote:
10s.gif Op donderdag 6 december 2012 21:01 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Woon je in een garagebox?
Nee maar mag alleen huurhuizen in regio zaanstad/amsterdam uitzoeken.

Ja dan zit je gauw op 500 euro of hoger.
pi_120013333
AAAAANGENOMUHHHHH! *O* *O* *O*
  donderdag 6 december 2012 @ 21:11:34 #204
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_120013361
Gefeliciteerd!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 6 december 2012 @ 21:11:36 #205
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist