Neem aan dat het ondertussen wel bij iedereen bekend is dat er een grensrechter is mishandeld met de dood tot gevolg?quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:27 schreef tong80 het volgende:
Vreemd dat ze het zo prominent brengen zonder toelichting.
Er staat als kop op 101 dat het is afgelast. Verder geen paginanummer of tekst.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:29 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Neem aan dat het ondertussen wel bij iedereen bekend is dat er een grensrechter is mishandeld met de dood tot gevolg?
quote:BINNENLAND De KNVB heeft besloten dat alle wedstrijden in het amateurvoetbal dit weekend worden afgelast in verband met de dood van de 41-jarige grensrechter. Dat meldt de bond in een persbericht.
Voorafgaand aan alle wedstrijden in het betaald voetbal zal een minuut stilte in acht worden genomen. Ook zullen de spelers en de arbitrage een rouwband dragen. De algemene vergadering voor het amateurvoetbal, die voor dit weekend gepland stond, wordt tot nader order uitgesteld.
De KNVB heeft dit besloten na een gesprek met twee bestuursleden van SC Buitenboys. Om 17.00 uur geeft de KNVB een persconferentie om het besluit toe te lichten. Directeur betaald voetbal Bert van Oostveen:
“Het is onvoorstelbaar dat zoiets op een voetbalveld plaatsvindt. Dit zijn de vrijwilligers waar onze sport op bouwt, waar we niet zonder kunnen. Zonder respect, geen voetbal. Het is daarom dat we in het betaald voetbal ook stil willen staan bij deze verschrikkelijke situatie. Onze gedachten gaan uit naar de nabestaanden van Richard Nieuwenhuizen.”
Bron NRC.nl
Het is nooit goed he ?quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:34 schreef The_Groove het volgende:
Laat ik voorop stellen dat ik het heel erg treurig vind wat er is gebeurd.
Maar het voelt nu een beetje alsof alle KNVB leden worden gestraft omdat een paar doorgesnoven 15 jarige hun poten niet thuis konden houden. Dan is het nog krommer dan het prof voetbal wél doorgaat.
Las dan al het voetbal af..
Dan nog, Kranten en televisie staan vol met berichten over de grensrechter. Maar jij wil zeker dat al het nieuws in hapklare brokjes wordt geleverd?quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:34 schreef tong80 het volgende:
[..]
Er staat als kop op 101 dat het is afgelast. Verder geen paginanummer of tekst.
Mja, als je bedenkt waarom het prof voetbal niet wordt afgelast kom je al snel op een geldkwestie uit en dat vind ik eigenlijk nog triester dan het aflasten van al het amateurvoetbal.quote:
Ga Nova Zembla ontdekken man of boek een vakantie naar Elba.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:37 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Dan nog, Kranten en televisie staan vol met berichten over de grensrechter. Maar jij wil zeker dat al het nieuws in hapklare brokjes wordt geleverd?
Je doet alsof het aflasten van de wedstrijden een straf is. Het is geen straf, heeft met medeleven/respect te maken. Voor de rest heb je gelijk. Het punt was pas hard geweest als ook het betaalde voetbal afgelast zou worden.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:38 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Mja, als je bedenkt waarom het prof voetbal niet wordt afgelast kom je al snel op een geldkwestie uit en dat vind ik eigenlijk nog triester dan het aflasten van al het amateurvoetbal.
Dat geld zo heilig is dat je daar geen uitzondering voor kan maken.
Ik zie weer hoogtijdagen van de PVV aankomen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:39 schreef Longcat. het volgende:
ALMERE - Het vlaggen van de jeugdwedstrijd van zijn zoon Mykel heeft voetbaldier Richard Nieuwenhuizen met de dood moeten bekopen. De 41-jarige hobbygrensrechter stierf gistermiddag in het ziekenhuis, nadat minstens drie jongeren van 15 en 16 jaar met hun noppenschoenen zondagochtend op beestachtige wijze op zijn hoofd intrapten omdat ze het niet eens waren met zijn buitenspelbeoordelingen.
„We zijn er helemaal kapot van”, stamelde voorzitter Marcel Oost, nadat Mykel hem per sms had laten weten dat zijn vader, te midden van zijn vrouw, moeder en drie zoons, was overleden. „Gisteravond was hij nog even aanspreekbaar in het ziekenhuis. Hij herkende me: ’Hé Marcel, alles goed? Wat een kutvoetbal, hè’, zei hij."
„Hij sprak wel wat warrig, maar maakte niettemin een positieve indruk en dacht dat hij wel weer zou herstellen. Het is de laatste keer geweest dat ik deze gouden voetbalvriend heb mogen spreken”, vertelt de preses aangeslagen.
Vermoedelijk is Nieuwenhuizen overleden als gevolg van hersenschade, opgelopen door de trappen op zijn hoofd en nek die hij direct na de wedstrijd van BuitenBoys B3 opliep. „Na het laatste fluitsignaal gaven vrijwel alle spelers de scheidsrechter een hand om hem te bedanken voor de leiding. Alleen de drie Marokkaanse spelers van Nieuw Sloten liepen naar onze grensrechter, trokken hem naar de grond en begonnen op zijn hoofd en nek in te trappen”, reconstrueert voorzitter Marcel Oost.
Ben ik met je eens. Als de KNVB echt ballen had, hadden ze alles afgelast.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:38 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Mja, als je bedenkt waarom het prof voetbal niet wordt afgelast kom je al snel op een geldkwestie uit en dat vind ik eigenlijk nog triester dan het aflasten van al het amateurvoetbal.
Die vakantie zie ik wel zitten.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:39 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ga Nova Zembla ontdekken man of boek een vakantie naar Elba.
Fijn voor je. Ik denk dat je al misselijk wordt van heimwee bij een uitwedstrijd tegen Schubbenkuttenveen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:43 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Die vakantie zie ik wel zitten.
Ik zie het al. Een VBL Slowchatter vol met vooroordelen die zelf niks toevoegt aan het voetbalforum.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:43 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Die vakantie zie ik wel zitten.
Moet ik het anders gaan hebben over jouw postgeschiedenis?quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:49 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik zie het al. Een VBL Slowchatter vol met vooroordelen die zelf niks toevoegt aan het voetbalforum.
http://forum.fok.nl/user/history/289840
Doe eens. En haal het gescheld en gebash eens naar voren.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:50 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Moet ik het anders gaan hebben over jouw postgeschiedenis?
Te jong. Nederland is te lief voor jeugdcriminelen in mijn ogen. Stamt nog uit de tijd dat kinderen zich gedroegen uit angst dat de politie de ouders zouden bellen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:54 schreef Fok-it het volgende:
Dat ze die hersenloze tyfushonden eerst maar eens flink gaan aanpakken.
NWS / Man vraagt de beste hoer in de tent en ziet zijn vrouw verschijnenquote:Op dinsdag 4 december 2012 15:52 schreef tong80 het volgende:
[..]
Doe eens. En haal het gescheld en gebash eens naar voren.
Je hebt dus geen andere voorbeelden van iets waar je me van beschuldigt ?quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:57 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
NWS / Man vraagt de beste hoer in de tent en ziet zijn vrouw verschijnen
"Klootzak" is nog steeds een scheldwoord in deze tijd. Maar goed, ik zal mij verders behouden van het vervuilen van dit topic. Fijne dag nog tong.
Eens.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:38 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Is ook moeilijk denk ik. Organisaties waar miljoenen in omgaan stil te leggen. Dat is nogal iets shmoopy. Ik zie het dan "postitief" ze doen iets.quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:07 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Eens.
Hypocriete symboolbeslissing.
Deze was logischer inderdaad.quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:05 schreef tjoptjop het volgende:
Ik had liever gezien dat alle scheidsrechters collectief zouden gaan staken komend weekend.
Volgens mij kan je er meer mensen bewust van maken als je vraagt of op elke velden een minuut stilte wordt gehouden.quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:09 schreef tong80 het volgende:
[..]
Is ook moeilijk denk ik. Organisaties waar miljoenen in omgaan stil te leggen. Dat is nogal iets shmoopy. Ik zie het dan "postitief" ze doen iets.
Het betekent pas iets als het moeite kost.quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:09 schreef tong80 het volgende:
[..]
Is ook moeilijk denk ik. Organisaties waar miljoenen in omgaan stil te leggen. Dat is nogal iets shmoopy. Ik zie het dan "postitief" ze doen iets.
Tuurlijk daar heeft shmoopy gelijk in. Dit is symbolisch. Maar je legt niet zo maar een hele industrie plat.quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:09 schreef DonRaja het volgende:
Eerlijk gezegd dacht ik bij het lezen van de TT dat het in verband met slechte weersvoorspellingen was. Maar dit is niet meer dan terecht, al hoop ik dat er ook bij de profs bij wordt stil gestaan.
Dat laatste is sowieso waar.quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:15 schreef tong80 het volgende:
[..]
Tuurlijk daar heeft shmoopy gelijk in. Dit is symbolisch. Maar je legt niet zo maar een hele industrie plat.
En verder doet de KNVB voor mijn gevoel al veel aan agressie bescherming met curcussen enzo.
Het zit gewoon verrot in de samenleving.
Daar raak je die echte debielen niet mee vrees ik... Qua symboliek is jouw voorstel vele malen mooier, maar het kweekt geen begrip bij de mongolen die na 10 minuten bij een betwiste beslissing alweer de scheids verrot schelden.quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:22 schreef Da_Sandman het volgende:
Je had moeten voetballen van het weekend onder het motto "We laten ons niet het veld uit slaan", zoals iemand op Twitter zei. Of de KNVB had een minuut lang applaudisseren voor scheids- en grensrechters voor de wedstrijd moeten instellen. Dát zijn statements.
Je raakt de echte debielen wel met deze afgelasting? Dat denk je echt?quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:24 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Daar raak je die echte debielen niet mee vrees ik... Qua symboliek is jouw voorstel vele malen mooier, maar het kweekt geen begrip bij de mongolen die na 10 minuten bij een betwiste beslissing alweer de scheids verrot schelden.
Ik weet het ook niet, ik zou er in elk geval van balen als mijn wedstrijd afgelast zou worden. Maar het blijft inderdaad symbolisch...quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:26 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je raakt de echte debielen wel met deze afgelasting? Dat denk je echt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |