abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119919469
Binnenkort krijgen veel mensen weer een kerstpakket uit de handen van de baas gereikt als dank en voor de feestdagen. Dit is een beetje een gewoonte geworden, dus voelt het verplicht tegenwoordig om mensen een pakket te geven.

Nu zijn wij weer eens te laat met dit te regelen en heb ik vandaag een kleine polshoogte genomen waar mensen nou blij mee zouden zijn. Voordat ik eraan begonnen was krijg ik al opmerkingen als: "geef mij maar geld hoef dat pakket niet". Ja, daar gaat het toch ook niet om. Je krijgt iets wat niet verplicht is om te geven en mensen zijn ondankbaar. "Wat moet ik daar nou weer mee", "lust toch geen chocolade".

Geef je mensen een keus door iets als een pluim, dan is het nog steeds niet goed.

Klacht: nu alweer ondankbare mensen voor iets dat ze krijgen als presentje en niet verplicht is.
pi_119919487
Allemaal kud vvd-ers inderdaad
pi_119919517
Het zijn eerder voedselpakketten geworden...
nu dan?
  dinsdag 4 december 2012 @ 15:26:52 #4
139030 night
nacho libre
pi_119919518
Ik zou zeggen, ieder een goede fles champagne, klaar.
Laat je dat nog in een kistje timmeren bij de slijtert. Staat leuk, niks mis mee en dat pleuren mensen tenminste niet weg.
If Hitler had been a Hippy how happy would we be.
pi_119919521
Iedereen die zeurt een klap voor z'n kop geven en geen kerstpakket doen. Zal ze leren. Mark my words; dan staan ze volgend jaar poeslief in de rij voor een pakketje.
pi_119919568
Zelfs kerstpaketten niet kunnen regelen :{w

Wat mijn werkgever een aantal jaren geleden heeft gedaan was een pakket met punten en wat bonbons. Deze kon je op een site uitgeven en dat kreeg je dan opgestuurd.
My love for you is ticking clock, Berserker
pi_119919604
TS, de mensen mogen toch een eigen mening hebben. Waarom zou iedereen een kerstpakket leuk moeten vinden? Echte klacht is dat je het regelen van een kerstpakket zo te lezen te lang heb laten liggen, waardoor je nu weer een last-moment oplossing moet verzinnen. Als je op tijd was begonnen, dan had je het via een bedrijf kunnen regelen, waarbij jouw personeel zelf een keuze kan maken uit een bepaald assortiment.

Als een kerstpakket kut is, dan mogen de mensen dit ook zeggen! En ook als ze iets wel of niet lekker vinden.
pi_119919608
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 15:26 schreef 1parterretrap1 het volgende:
Het zijn eerder voedselpakketten geworden...
Dat vind ik juist leuk als er allemaal etensdingetjes inzitten :P
pi_119919629
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 15:28 schreef HiddenResponse het volgende:

[..]

Geweldig ja...

Ik snap nu wel waarom ze er niet zo om malen. :|W
  dinsdag 4 december 2012 @ 15:29:37 #10
385420 Geerard
Met dubbel e
pi_119919642
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 15:28 schreef Flying_eagle het volgende:
TS, de mensen mogen toch een eigen mening hebben. Waarom zou iedereen een kerstpakket leuk moeten vinden? Echte klacht is dat je het regelen van een kerstpakket zo te lezen te lang heb laten liggen, waardoor je nu weer een last-moment oplossing moet verzinnen. Als je op tijd was begonnen, dan had je het via een bedrijf kunnen regelen, waarbij jouw personeel zelf een keuze kan maken uit een bepaald assortiment.

Als een kerstpakket kut is, dan mogen de mensen dit ook zeggen! En ook als ze iets wel of niet lekker vinden.
Iets met een gegeven paard niet in z'n bek scheiten enzo. Kom op gast, het is een GESCHENK. ga jij bij je verjaardagskado's ook altijd lopen zeiken?
pi_119919646
Ik vind een gewoon kerstpakket altijd het leukste. Vooral het uitpakken. Ja, er zit vaak ook wel wat bij wat je niet kunt gebruiken ofzo, maar dat geef ik gewoon weg. Zelf iets uitkiezen kan ik ieder moment dat ik dat wil in een winkel al.
pi_119919669
quote:

[..]

Mensen bij de voedselbank krijgen eigenlijk elke week een kerstpakket.
nu dan?
pi_119919677
Ohja. Die keer dat ze iedereen (zelfs de stagiairs) een grote lcd tv gaven was ook wel geinig.
pi_119919699
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 15:29 schreef Geerard het volgende:

[..]

Iets met een gegeven paard niet in z'n bek scheiten enzo. Kom op gast, het is een GESCHENK. ga jij bij je verjaardagskado's ook altijd lopen zeiken?
Ja, maar TS geeft duidelijk aan dat het veel te laat is geregeld! Dus de werknemers aldaar moeten maar genoegen nemen met het verzinsel wat TS kan bedenken. Daarbij mag je ook kritisch zijn over een kerstpakket ... een geschenk betekent niet dat je maar tevreden hoeft te zijn met alles waarmee je afgescheept wordt.
  dinsdag 4 december 2012 @ 15:31:32 #15
139030 night
nacho libre
pi_119919702
quote:

[..]

Jamaar dat lust niemand. Het zit altijd vol met rare dingen: boerejongens, scharrelei advocaat, rubberen dildo, je hebt er niks aan.
pi_119919744
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 15:30 schreef 1parterretrap1 het volgende:

[..]

Mensen bij de voedselbank krijgen eigenlijk elke week een kerstpakket.
_O-
pi_119919747
Het gaat in dit geval niet om een gegeven paard, maar om de vraag, wat zou je een leuk kerstpakket vinden. Maar het enige juiste antwoord is dus een pluim of een kerstpakket.

Juist als je iets geeft, wil je toch dat de ontvanger dat ook leuk vindt?
pi_119919768
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 15:31 schreef Flying_eagle het volgende:
.. een geschenk betekent niet dat je maar tevreden hoeft te zijn met alles waarmee je afgescheept wordt.
Ja, toch wel. Het is een vrijwillig geschenk waar je geen recht op hebt, dus niet zeuren.
pi_119919783
Ook typisch ja. Het een "pluim" noemen als je werknemers maar even snel met een verzinseltje afscheept omdat het blijkbaar niet belangrijk genoeg was om tijdig te regelen.
  dinsdag 4 december 2012 @ 15:33:28 #20
385420 Geerard
Met dubbel e
pi_119919785
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 15:31 schreef Flying_eagle het volgende:

[..]

Ja, maar TS geeft duidelijk aan dat het veel te laat is geregeld! Dus de werknemers aldaar moeten maar genoegen nemen met het verzinsel wat TS kan bedenken. Daarbij mag je ook kritisch zijn over een kerstpakket ... een geschenk betekent niet dat je maar tevreden hoeft te zijn met alles waarmee je afgescheept wordt.
Sorry hoor, maar jij hebt echt de boot gemist wat dat betreft. Een geschenk is een geschenk, en mag je niet over klagen tenzij in je contract staat dat je recht hebt op een nuttig kertgeschenk. Als ze je loon gaan uitbetalen in kerstkransjes word het een ander verhaal ;).
  dinsdag 4 december 2012 @ 15:33:54 #21
139030 night
nacho libre
pi_119919799
Een envelop zonder inhoud, ook leuk.
pi_119919825
Bedankt voor de jaren inzet Sjon. Hier is een 5 euro iTunes bon.
pi_119919863
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 15:25 schreef HiddenResponse het volgende:
Binnenkort krijgen veel mensen weer een kerstpakket uit de handen van de baas gereikt als dank en voor de feestdagen. Dit is een beetje een gewoonte geworden, dus voelt het verplicht tegenwoordig om mensen een pakket te geven.

Nu zijn wij weer eens te laat met dit te regelen en heb ik vandaag een kleine polshoogte genomen waar mensen nou blij mee zouden zijn. Voordat ik eraan begonnen was krijg ik al opmerkingen als: "geef mij maar geld hoef dat pakket niet". Ja, daar gaat het toch ook niet om. Je krijgt iets wat niet verplicht is om te geven en mensen zijn ondankbaar. "Wat moet ik daar nou weer mee", "lust toch geen chocolade".

Geef je mensen een keus door iets als een pluim, dan is het nog steeds niet goed.

Klacht: nu alweer ondankbare mensen voor iets dat ze krijgen als presentje en niet verplicht is.
Bedankt voor het kerstpakket HiddenResponse :).
pi_119919878
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 15:33 schreef Geerard het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar jij hebt echt de boot gemist wat dat betreft. Een geschenk is een geschenk, en mag je niet over klagen tenzij in je contract staat dat je recht hebt op een nuttig kertgeschenk. Als ze je loon gaan uitbetalen in kerstkransjes word het een ander verhaal ;).
Ik heb nergens de boot gemist. Maar ik vind het gewoonweg een kulargument. Uit een geschenk moet ook waardering blijken. Als de werkgever het op het laatste moment afraffelt en dan maar wat bij elkaar propt ... tsja, dan ben ik niet dankbaar voor dat geschenk.

Dat jij blijkbaar slaafs alles goed vind wat je krijgt ... tsja, dat moet jij weten.
pi_119919891
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 15:32 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Ja, toch wel. Het is een vrijwillig geschenk waar je geen recht op hebt, dus niet zeuren.
geschenk is altijd vrijwillig, dwaze autist!
pi_119919927
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 15:36 schreef Flying_eagle het volgende:

[..]

geschenk is altijd vrijwillig, dwaze autist!
Nope. Zou ook best in een cao opgenomen kunnen worden. Eikel.
pi_119919939
Geef 1 vinger en ze pakken je hele hand, terechte klacht.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_119919965
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 15:27 schreef Aapmensch het volgende:
Zelfs kerstpaketten niet kunnen regelen :{w

Wat mijn werkgever een aantal jaren geleden heeft gedaan was een pakket met punten en wat bonbons. Deze kon je op een site uitgeven en dat kreeg je dan opgestuurd.
We hadden wel een keertje iets met een magazine gedaan waar je dingen kon uitkiezen en invullen op ene kaartje. Dan lever je dat kaartje in en krijg je een eigen samengesteld kerstpakket, maar dan worden die kaartjes weer te laat ingeleverd.
pi_119919981
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 15:35 schreef Flying_eagle het volgende:

[..]

Ik heb nergens de boot gemist. Maar ik vind het gewoonweg een kulargument. Uit een geschenk moet ook waardering blijken. Als de werkgever het op het laatste moment afraffelt en dan maar wat bij elkaar propt ... tsja, dan ben ik niet dankbaar voor dat geschenk.

Dat jij blijkbaar slaafs alles goed vind wat je krijgt ... tsja, dat moet jij weten.
Dankbaar zijn of er over zeiken, er zit ook nog iets tussenin he. En dan iemand anders een autist noemen :') Zwart/wit denkertje.
  dinsdag 4 december 2012 @ 15:39:15 #30
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_119919996
Vorig jaar een Ipad gekregen, had liever een Galaxy Tab gehad :(
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  Moderator / Redactie FP dinsdag 4 december 2012 @ 15:41:46 #31
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_119920117
Normaal zijn de kerstpakketten wel tof. Paar jaar terug ging de chef echter heel multi-culti doen en kregen we allemaal Marokkaanse troep :')
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_119920138
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 15:38 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Dankbaar zijn of er over zeiken, er zit ook nog iets tussenin he. En dan iemand anders een autist noemen :') Zwart/wit denkertje.
Ik denk niet zwart-wit ... aangezien ik juist in die middengroep val. Ik vind het gebaar mooi, behalve als ik merk dat het afgeraffeld is. Dan hadden ze het van mij net zo goed kunnen laten. Echter dat slappe autistische geneuzel dat je maar helemaal blij moet zijn met alles wat je krijgt ... nee, daar ga ik niet in mee.
pi_119920179
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 15:37 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Nope. Zou ook best in een cao opgenomen kunnen worden. Eikel.
Dan is het een (secundaire) arbeidsvoorwaarde en geen geschenk meer, straatartiest met 1 been en een ooglapje!
pi_119920199
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 15:31 schreef night het volgende:

[..]

Jamaar dat lust niemand. Het zit altijd vol met rare dingen: boerejongens, scharrelei advocaat, rubberen dildo, je hebt er niks aan.
Vorig jaar had een Nederlands bedrijf echt dildo's in het pakket gedaan :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 15:35 schreef AnimeFan het volgende:

[..]

Bedankt voor het kerstpakket HiddenResponse :).
:D
  dinsdag 4 december 2012 @ 15:44:05 #35
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_119920223
Ik werk in een kledingwinkel en kreeg laatst een teddybeer als dankje wegens een drukke periode, ik ben 16. Moet ik daar ook blij mee zijn?
  dinsdag 4 december 2012 @ 15:45:24 #36
351780 Piye
King of Kush
pi_119920266
Beetje eigen schuld natuurlijk. Je moet ze ook niet vragen wat ze willen.
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
pi_119920289
*O* Ik kijk nu al uit naar mijn kerstpakket, DVD's. :9~
pi_119920295
Als je mensen gaat vragen wat ze willen, denk je dat ze dan gaan zeggen doe maar zo´n doos met al dat droge voedsel? Nee natuurlijk zeggen ze doe maar geld of zo.
Dit niet verwachten :')
nu dan?
pi_119920334
Belachelijk, je krijgt iets en dan ga je erop lopen zeiken. Dat je een andere verwachting hebt van een pakket en daardoor een klein beetje teleurgesteld bent snap ik. Dit is gewoon belachelijk.

Ik ben altijd blij als ik weer een pakket krijg. Voelt toch een beetje als blijk van waardering :)
Feyenoord Rotterdam
pi_119920358
  dinsdag 4 december 2012 @ 15:48:39 #41
318352 Raap
Maakt dingen mee
pi_119920368
Had er vorig jaar een fles spa blauw in.
leuk
  dinsdag 4 december 2012 @ 15:49:51 #42
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_119920414
Goed dat je de mensen van tevoren vraagt wat ze graag willen.
pi_119920462
Afgelopen vijf jaar kreeg ik zo'n boekje en mocht ik m'n eigen kerstpakket uitkiezen. Dat ging van standaard kerstpakket tot iPod-docks en alles. Sinds dit jaar is dat niet meer en krijg ik maar een gewoon kerstpakket :'(.
pi_119920517
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 15:49 schreef BasEnAad het volgende:
Goed dat je de mensen van tevoren vraagt wat ze graag willen.
Je moet dan niet ook daadwerkelijk zelf langslopen en een vage vraag stellen.

Gewoon een enquête met een paar hoofdgedachten over de mail.
  dinsdag 4 december 2012 @ 15:59:35 #45
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_119920819
Waarom zou je niet mogen klagen over een geschenk :') wat een moralistisch geleuter.

Ik ben mensen wel dankbaar als ze me iets geven, maar je kan er tegelijkertijd geen flikker aan vinden. Dan geef ik het wel weer aan iemand die er wel plezier aan heeft. Het een (klagen) sluit het ander (dankbaarheid) niet uit.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
  dinsdag 4 december 2012 @ 16:05:38 #46
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_119921081
Ik vind kerstpakketten wel chill _O_
Hier zeiLt.Surge: Kwaliteits user ben je wel.
Hier zei Murdera: Newb, een enorme baas. _O_
'Komt er dan nooit geen einde aan dit wonder?'
pi_119921321
quote:
13s.gif Op dinsdag 4 december 2012 15:59 schreef finsdefis het volgende:
Waarom zou je niet mogen klagen over een geschenk :') wat een moralistisch geleuter.

Ik ben mensen wel dankbaar als ze me iets geven, maar je kan er tegelijkertijd geen flikker aan vinden. Dan geef ik het wel weer aan iemand die er wel plezier aan heeft. Het een (klagen) sluit het ander (dankbaarheid) niet uit.
Dit.

Paar jaar terug kreeg ik vrij dure leren tassen, maar ik geef geen neuk en doe er toch niets mee. Gewoon weg gegeven aan iemand die het wel kon gebruiken en er regelmatig plezier van heeft.
  dinsdag 4 december 2012 @ 16:12:53 #48
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_119921362
Jammer dat ze altijd van die tjechische troep er in gooien.
Vond het vroeger wel leuk om altijd wat te rommelen in die doos :9
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  dinsdag 4 december 2012 @ 16:13:55 #49
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_119921400
Ik kreeg vorig jaar helemaal niets :{w
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_119921408
Ik krijg ieder jaar een kerstol die ik niet eens lust.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')