Dat vind ik juist leuk als er allemaal etensdingetjes inzittenquote:Op dinsdag 4 december 2012 15:26 schreef 1parterretrap1 het volgende:
Het zijn eerder voedselpakketten geworden...
Geweldig ja...quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:28 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Dat vind ik juist leuk als er allemaal etensdingetjes inzitten
Iets met een gegeven paard niet in z'n bek scheiten enzo. Kom op gast, het is een GESCHENK. ga jij bij je verjaardagskado's ook altijd lopen zeiken?quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:28 schreef Flying_eagle het volgende:
TS, de mensen mogen toch een eigen mening hebben. Waarom zou iedereen een kerstpakket leuk moeten vinden? Echte klacht is dat je het regelen van een kerstpakket zo te lezen te lang heb laten liggen, waardoor je nu weer een last-moment oplossing moet verzinnen. Als je op tijd was begonnen, dan had je het via een bedrijf kunnen regelen, waarbij jouw personeel zelf een keuze kan maken uit een bepaald assortiment.
Als een kerstpakket kut is, dan mogen de mensen dit ook zeggen! En ook als ze iets wel of niet lekker vinden.
Mensen bij de voedselbank krijgen eigenlijk elke week een kerstpakket.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:28 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Ja, maar TS geeft duidelijk aan dat het veel te laat is geregeld! Dus de werknemers aldaar moeten maar genoegen nemen met het verzinsel wat TS kan bedenken. Daarbij mag je ook kritisch zijn over een kerstpakket ... een geschenk betekent niet dat je maar tevreden hoeft te zijn met alles waarmee je afgescheept wordt.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:29 schreef Geerard het volgende:
[..]
Iets met een gegeven paard niet in z'n bek scheiten enzo. Kom op gast, het is een GESCHENK. ga jij bij je verjaardagskado's ook altijd lopen zeiken?
Jamaar dat lust niemand. Het zit altijd vol met rare dingen: boerejongens, scharrelei advocaat, rubberen dildo, je hebt er niks aan.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:28 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:30 schreef 1parterretrap1 het volgende:
[..]
Mensen bij de voedselbank krijgen eigenlijk elke week een kerstpakket.
Ja, toch wel. Het is een vrijwillig geschenk waar je geen recht op hebt, dus niet zeuren.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:31 schreef Flying_eagle het volgende:
.. een geschenk betekent niet dat je maar tevreden hoeft te zijn met alles waarmee je afgescheept wordt.
Sorry hoor, maar jij hebt echt de boot gemist wat dat betreft. Een geschenk is een geschenk, en mag je niet over klagen tenzij in je contract staat dat je recht hebt op een nuttig kertgeschenk. Als ze je loon gaan uitbetalen in kerstkransjes word het een ander verhaalquote:Op dinsdag 4 december 2012 15:31 schreef Flying_eagle het volgende:
[..]
Ja, maar TS geeft duidelijk aan dat het veel te laat is geregeld! Dus de werknemers aldaar moeten maar genoegen nemen met het verzinsel wat TS kan bedenken. Daarbij mag je ook kritisch zijn over een kerstpakket ... een geschenk betekent niet dat je maar tevreden hoeft te zijn met alles waarmee je afgescheept wordt.
Bedankt voor het kerstpakket HiddenResponsequote:Op dinsdag 4 december 2012 15:25 schreef HiddenResponse het volgende:
Binnenkort krijgen veel mensen weer een kerstpakket uit de handen van de baas gereikt als dank en voor de feestdagen. Dit is een beetje een gewoonte geworden, dus voelt het verplicht tegenwoordig om mensen een pakket te geven.
Nu zijn wij weer eens te laat met dit te regelen en heb ik vandaag een kleine polshoogte genomen waar mensen nou blij mee zouden zijn. Voordat ik eraan begonnen was krijg ik al opmerkingen als: "geef mij maar geld hoef dat pakket niet". Ja, daar gaat het toch ook niet om. Je krijgt iets wat niet verplicht is om te geven en mensen zijn ondankbaar. "Wat moet ik daar nou weer mee", "lust toch geen chocolade".
Geef je mensen een keus door iets als een pluim, dan is het nog steeds niet goed.
Klacht: nu alweer ondankbare mensen voor iets dat ze krijgen als presentje en niet verplicht is.
Ik heb nergens de boot gemist. Maar ik vind het gewoonweg een kulargument. Uit een geschenk moet ook waardering blijken. Als de werkgever het op het laatste moment afraffelt en dan maar wat bij elkaar propt ... tsja, dan ben ik niet dankbaar voor dat geschenk.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:33 schreef Geerard het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar jij hebt echt de boot gemist wat dat betreft. Een geschenk is een geschenk, en mag je niet over klagen tenzij in je contract staat dat je recht hebt op een nuttig kertgeschenk. Als ze je loon gaan uitbetalen in kerstkransjes word het een ander verhaal.
geschenk is altijd vrijwillig, dwaze autist!quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:32 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ja, toch wel. Het is een vrijwillig geschenk waar je geen recht op hebt, dus niet zeuren.
Nope. Zou ook best in een cao opgenomen kunnen worden. Eikel.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:36 schreef Flying_eagle het volgende:
[..]
geschenk is altijd vrijwillig, dwaze autist!
We hadden wel een keertje iets met een magazine gedaan waar je dingen kon uitkiezen en invullen op ene kaartje. Dan lever je dat kaartje in en krijg je een eigen samengesteld kerstpakket, maar dan worden die kaartjes weer te laat ingeleverd.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:27 schreef Aapmensch het volgende:
Zelfs kerstpaketten niet kunnen regelen![]()
Wat mijn werkgever een aantal jaren geleden heeft gedaan was een pakket met punten en wat bonbons. Deze kon je op een site uitgeven en dat kreeg je dan opgestuurd.
Dankbaar zijn of er over zeiken, er zit ook nog iets tussenin he. En dan iemand anders een autist noemenquote:Op dinsdag 4 december 2012 15:35 schreef Flying_eagle het volgende:
[..]
Ik heb nergens de boot gemist. Maar ik vind het gewoonweg een kulargument. Uit een geschenk moet ook waardering blijken. Als de werkgever het op het laatste moment afraffelt en dan maar wat bij elkaar propt ... tsja, dan ben ik niet dankbaar voor dat geschenk.
Dat jij blijkbaar slaafs alles goed vind wat je krijgt ... tsja, dat moet jij weten.
Ik denk niet zwart-wit ... aangezien ik juist in die middengroep val. Ik vind het gebaar mooi, behalve als ik merk dat het afgeraffeld is. Dan hadden ze het van mij net zo goed kunnen laten. Echter dat slappe autistische geneuzel dat je maar helemaal blij moet zijn met alles wat je krijgt ... nee, daar ga ik niet in mee.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:38 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Dankbaar zijn of er over zeiken, er zit ook nog iets tussenin he. En dan iemand anders een autist noemenZwart/wit denkertje.
Dan is het een (secundaire) arbeidsvoorwaarde en geen geschenk meer, straatartiest met 1 been en een ooglapje!quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:37 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Nope. Zou ook best in een cao opgenomen kunnen worden. Eikel.
Vorig jaar had een Nederlands bedrijf echt dildo's in het pakket gedaanquote:Op dinsdag 4 december 2012 15:31 schreef night het volgende:
[..]
Jamaar dat lust niemand. Het zit altijd vol met rare dingen: boerejongens, scharrelei advocaat, rubberen dildo, je hebt er niks aan.
quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:35 schreef AnimeFan het volgende:
[..]
Bedankt voor het kerstpakket HiddenResponse.
Je moet dan niet ook daadwerkelijk zelf langslopen en een vage vraag stellen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:49 schreef BasEnAad het volgende:
Goed dat je de mensen van tevoren vraagt wat ze graag willen.
Dit.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:59 schreef finsdefis het volgende:
Waarom zou je niet mogen klagen over een geschenkwat een moralistisch geleuter.
Ik ben mensen wel dankbaar als ze me iets geven, maar je kan er tegelijkertijd geen flikker aan vinden. Dan geef ik het wel weer aan iemand die er wel plezier aan heeft. Het een (klagen) sluit het ander (dankbaarheid) niet uit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |