Wanneer Allah vergeeft, wat gebeurt er dan met de schuld? Hoe wordt de schuld afbetaald?quote:Op donderdag 6 december 2012 23:38 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Voordat je die vraag stelt moet je eerst bewijzen dat je vraag gerechtvaardigd is en dat je deze vergelijking inderdaad met Allah kunt trekken, anders stel je een vraag die geen enkel doel heeft.
Ten eerste keurt Allah dat niet goed:quote:Op donderdag 6 december 2012 23:40 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wanneer Allah vergeeft, wat gebeurt er dan met de schuld? Hoe wordt de schuld afbetaald?
Waarom denk je dat het leven een recht is als je aanneemt dat we dieren zijn (evolutie)?quote:Op donderdag 6 december 2012 22:26 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Als jij meent dat het leven geen recht is en dat het dus niet erg is als bijvoorbeeld derdewereldkinderen omkomen ben je toch wel vrij ziek in je hoofd, sorry ik kan het niet anders noemen.
Zie boven omtrent evolutie.quote:Op donderdag 6 december 2012 22:30 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Ik vind het belangrijk dat zij straf krijgen omdat het beschadigen van andere mensen leidt tot ellende, simpel gezegd. Verder omdat het iemands waardigheid aantast en omdat mensen daarmee zichzelf boven andere mensen stellen. Mensen horen in essentie in gelijkheid met elkaar om te gaan.
En dat doet God keer op keer, maar mensen negeren God's Woord en Zijn waarschuwing.quote:Op donderdag 6 december 2012 22:36 schreef BerjanII het volgende:
Als mensen iets verkeerd doen dan moet je ze daarop aanspreken. Geweld gebruiken is niet leerzaam, vooral niet als die mensen gene kans krijgen om het goed te maken en meteen gedood worden.
Ik stel je voor de tweede maal dezelfde vraag: Wanneer Allah vergeeft, wat gebeurt er dan met de schuld? Hoe wordt de schuld afbetaald?quote:Op donderdag 6 december 2012 23:43 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Ten eerste keurt Allah dat niet goed:
Successful indeed are the believers, who are humble in their prayers and who keep aloof from what is vain and who are givers of poor-rate and who guard their private parts, except before their mates or those whom their right hands possess, for they surely are not blamable.
Qur'an 23:1-6
Ten tweede is het zo dat de God die jij aanbidt precies doet wat jij zegt, die doet namelijk niks tegen verkrachters.
Ik denk dat het leven een recht is omdat ik een humanist ben.quote:Op donderdag 6 december 2012 23:44 schreef man1986 het volgende:
[..]
Waarom denk je dat het leven een recht is als je aanneemt dat we dieren zijn (evolutie)?
Evolutie leidt tot de overleving van de sterkste en geeft geen enkele moer aan jou zogenaamde 'rechten'.
Humanisme is niet in tegenspraak met evolutie omdat het zorgen voor elkaar in een gemeenschap de soort ook in stand houdt.quote:Zie boven omtrent evolutie.
Vanuit evolutie gezien geldt het recht van de sterkste, waarom moet een dier (mensen dus in jouw mening) een moer geven aan 'rechten'?quote:Op donderdag 6 december 2012 23:46 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Ik denk dat het leven een recht is omdat ik een humanist ben.
[..]
Humanisme is niet in tegenspraak met evolutie omdat het zorgen voor elkaar in een gemeenschap de soort ook in stand houdt.
Kerel, je maakt het weer erg bont. Ik heb jouw God nog nooit gehoord, ook een andere god heb ik nooit gehoord of gezien. Wel de mensen die namens zo'n god spreken, maar dat is geen bewijs.quote:Op donderdag 6 december 2012 23:44 schreef man1986 het volgende:
En dat doet God keer op keer, maar mensen negeren God's Woord en Zijn waarschuwing.
Mensen krijgen altijd de kans om het goed te maken met God, neem jij die kans ook aan Berjan?
Zoja, geef je zonden dan over aan Jezus en wees voor eeuwig vergeven.
Nee, als je wat meer in evolutie verdiept had zou je weten dat een gemeenschap die voor elkaar zorgt ook een evolutionair voordeel heeft.quote:Op donderdag 6 december 2012 23:47 schreef man1986 het volgende:
[..]
Vanuit evolutie gezien geldt het recht van de sterkste, waarom moet een dier (mensen dus in jouw mening) een moer geven aan 'rechten'?
Allah zal die schuld, die dus zonde is, in het hiernamaals wegen volgens de islam, het is dus niet makkelijk en gratis vergeven zoals jij stelt, je moraal wordt wel gewogen.quote:Op donderdag 6 december 2012 23:45 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik stel je voor de tweede maal dezelfde vraag: Wanneer Allah vergeeft, wat gebeurt er dan met de schuld? Hoe wordt de schuld afbetaald?
edit: of het nu om verkrachting gaat of iets anders, dat doet er niet zoveel toe.
Maar waarom hecht je zoveel waarde aan 'rechten' vanuit een evolutionaire perspectief?quote:Op donderdag 6 december 2012 23:48 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Nee, als je wat meer in evolutie verdiept had zou je weten dat een gemeenschap die voor elkaar zorgt ook een evolutionair voordeel hebben.
Oke. En voor degenen die in het hiernamaals vergeven worden. Hoe is hun schuld afbetaald?quote:Op donderdag 6 december 2012 23:49 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Allah zal die schuld, die dus zonde is, in het hiernamaals wegen volgens de islam, het is dus niet makkelijk en gratis vergeven zoals jij stelt, je moraal wordt wel gewogen.
Dat heb ik al gezegd, een hechte gemeenschap die rechten van gelijkwaardigheid geeft kan een sterke gemeenschap vormen die volgens de evolutietheorie een evolutionair voordeel heeft. Waarom denk je dat wij hier in het westen een verzorgingsstaat hebben opgebouwd?quote:Op donderdag 6 december 2012 23:50 schreef man1986 het volgende:
[..]
Maar waarom hecht je zoveel waarde aan 'rechten' vanuit een evolutionaire perspectief?
Je probeert jezelf goed te praten door te zeggen dat je een humanist bent. Maar de evolutieproces geeft geen enkele moer of je dat bent of niet. Ik wacht nog op je antwoord.
Als je een schuld kunt afbetalen, zouden je zonden, hoe erg ze ook zijn zomaar makkelijk en gratis weggehaald kunnen worden. Dan kun je een moord plegen, je schuld laten afbetalen en alsnog in de hemel komen. Wat dat betreft heeft Allah een beter systeem dan Jezus Christus, omdat Allah ook serieus naar moraal kijkt, terwijl in het geval van Jezus Christus je gewoon massamoorden kunt plegen en je schuld laten afbetalen, en dan kom je alsnog in het hiernamaals in het paradijs.quote:Op donderdag 6 december 2012 23:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Oke. En voor degenen die in het hiernamaals vergeven worden. Hoe is hun schuld afbetaald?
Dat is gebaseerd op een cirkelredenering.quote:Op donderdag 6 december 2012 23:51 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Dat heb ik al gezegd, een hechte gemeenschap die rechten van gelijkwaardigheid geeft kan een sterke gemeenschap vormen die volgens de evolutietheorie een evolutionair voordeel heeft. Waarom denk je dat wij hier in het westen een verzorgingsstaat hebben opgebouwd?
Waarom is dat een cirkelredenering?quote:Op donderdag 6 december 2012 23:54 schreef man1986 het volgende:
[..]
Dat is gebaseerd op een cirkelredenering.
Gratis en afbetalen zijn tegenstrijdig, dus Allah is tegenstrijdig.quote:Op donderdag 6 december 2012 23:53 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Als je een schuld kunt afbetalen, zouden je zonden, hoe erg ze ook zijn zomaar makkelijk en gratis weggehaald kunnen worden. Dan kun je een moord plegen, je schuld laten afbetalen en alsnog in de hemel komen. Wat dat betreft heeft Allah een beter systeem dan Jezus Christus, omdat Allah ook serieus naar moraal kijkt, terwijl in het geval van Jezus Christus je gewoon massamoorden kunt plegen en je schuld laten afbetalen, en dan kom je alsnog in het hiernamaals in het paradijs.
Ik snap nog steeds niet waarom de Islam niet de waarheid is Ali. Waarom toon je de waarheid aan daar de manier waarop zonden afbetaald worden?quote:Op donderdag 6 december 2012 23:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[quote][ afbeelding ] [b]Op donderdag 6 december 2012 23:53 schreef [url=http://forum.fo
Met gratis citeerde ik in feite wat Ali zei, en wat Ali zegt over Allah klopt niet.quote:Op vrijdag 7 december 2012 00:00 schreef man1986 het volgende:
[..]
Gratis en afbetalen zijn tegenstrijdig, dus Allah is tegenstrijdig.
Wat is dan jouw positie, waarom denk je dat Jezus wel of niet nodig is voor vergeving?quote:Op vrijdag 7 december 2012 00:00 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Met gratis citeerde ik in feite wat Ali zei, en wat Ali zegt over Allah klopt niet.
Nu haal je alles door elkaar.quote:Op donderdag 6 december 2012 23:53 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Als je een schuld kunt afbetalen, zouden je zonden, hoe erg ze ook zijn zomaar makkelijk en gratis weggehaald kunnen worden. Dan kun je een moord plegen, je schuld laten afbetalen en alsnog in de hemel komen. Wat dat betreft heeft Allah een beter systeem dan Jezus Christus, omdat Allah ook serieus naar moraal kijkt, terwijl in het geval van Jezus Christus je gewoon massamoorden kunt plegen en je schuld laten afbetalen, en dan kom je alsnog in het hiernamaals in het paradijs.
Omdat mensen als Boeddha ook moreel ideale levens leidden, maar ook hedendaagse boeddhisten, die Jezus niet aanhangen, snap ik niet waarom dat nodig is nee.quote:Op vrijdag 7 december 2012 00:02 schreef man1986 het volgende:
[..]
Wat is dan jouw positie, waarom denk je dat Jezus wel of niet nodig is voor vergeving?
Wanneer Allah vergeeft, wat gebeurt er dan met de schuld? Hoe wordt de schuld afbetaald?quote:Op vrijdag 7 december 2012 00:00 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Ik snap nog steeds niet waarom de Islam niet de waarheid is Ali. Waarom toon je de waarheid aan daar de manier waarop zonden afbetaald worden?
Dat is bij Allah ook zo. Allah vergeeft alle zonden en zelfs de grootste zonden kunnen door Allah vergeven worden.quote:Op vrijdag 7 december 2012 00:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nu haal je alles door elkaar.
Een schuld afbetalen is niet gratis, want je betaalt.
Of dat betalen makkelijk is, hangt van de prijs af.
Wanneer je tot Christus komt, draagt Hij je gehoorzaamheid op.
Wat bedoel je met de schuld afbetalen?quote:Op vrijdag 7 december 2012 00:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wanneer Allah vergeeft, wat gebeurt er dan met de schuld? Hoe wordt de schuld afbetaald?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |