In de Udana een boeddhistisch geschrift staat:quote:Op donderdag 6 december 2012 22:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
31 En het tweede aan dit gelijk, is dit: Gij zult uw naaste liefhebben als uzelven. Er is geen ander gebod, groter dan deze. Mark 13
12 Alle dingen dan, die gij wilt, dat u de mensen zouden doen, doet gij hun ook alzo; want dat is de wet en de profeten. Mattheus 7
Nogmaals, wat is er mis met het boeddhisme en waarom heb je de Bijbel nodig voor dit soort ethiek? De Bijbel is een verstoorde ethiek terwijl het boeddhisme naar mijn mening perfecter is zonder boze jaloerse Goden waarvan het bestaan niet te bewijzen is.quote:Op donderdag 6 december 2012 22:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Hitler had beter altijd in leven moeten blijven?
Stalin had nooit gestraft hoeven te worden?
Seriemoordenaars moeten op vrije voet blijven leven?
Pedofielen moeten een kleuterschool kunnen runnen zonder verstoord te worden?
Je kan het leven niet voortzetten zonder kaders, grenzen, wetten, regels, orde. Het leven dat je gekregen hebt is niet iets waar je zelf voor gewerkt hebt of voor betaald hebt. Het is een gift. Indien je het gift wil maar niet de condities om het te behouden, wat blijft er dan over?
De God van het Oude Testament had volgens jou dus geen geweten?quote:Op donderdag 6 december 2012 22:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Zegt het begrip 'geweten' je iets?
God als Schepper heeft Zijn wet en waarden in ieders hart gegeven opdat we ernaar leven.quote:Op donderdag 6 december 2012 22:43 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
In de Udana een boeddhistisch geschrift staat:
Wat voor mij onwelgevallig en onaangenaam is, is voor anderen ook onwelgevallig en onaangenaam. Hoe zou ik dan een ander kunnen belasten met wat voor mijzelf onwelgevallig en onaangenaam is?
Dit is niet exclusief voor de Bijbel hoor.
Nog een overeenkomst met het boeddhisme:
252. De fout van anderen wordt licht gezien, maar die van zichzelf is moeilijk te zien.
Huichelaar, haal eerst die balk uit uw eigen oog, dan ziet u pas scherp genoeg om die splinter uit het oog van de ander te halen” (Mattheüs 7:3-5)
Dit is trouwens een mooi citaat van boeddha:
Godsdienst bestaat niet in het kennen van de waarheid, maar in het ernaar leven.
Door Boeddha na te volgen bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 6 december 2012 22:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
God als Schepper heeft Zijn wet en waarden in ieders hart gegeven opdat we ernaar leven.
Onze menselijke natuur verhindert dit echter en wij zijn gemakkelijk verleid om deze principes te overtreden, met leed, misere en dood tot gevolg. Hoe verlost te worden van onze schuld van het kwaad doen aan anderen?
Het graf in? Hoe kan boeddha mijn fouten wegnemen en mijn schuld wegwassen?quote:Op donderdag 6 december 2012 22:53 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Door Boeddha na te volgen bijvoorbeeld.
Hoe kan Jezus je fouten wegnemen en je schuld wegwassen? Hoe kan God je schuld wegnemen en je schuld wegwassen? Je kunt niet zeker weten of zij bestaan of bestaan hebben.quote:Op donderdag 6 december 2012 22:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het graf in? Hoe kan boeddha mijn fouten wegnemen en mijn schuld wegwassen?
Omdat Jezus mijn fouten op zich heeft genomen en gestorven is in mijn plaats. Hij heeft gezegd 'alle fouten die ali begaan heeft, heb ik begaan, en ik onderga de straf die ali verdient'.quote:Op donderdag 6 december 2012 23:04 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Hoe kan Jezus je fouten wegnemen en je schuld wegwassen? Hoe kan God je schuld wegnemen en je schuld wegwassen? Je kunt niet zeker weten of zij bestaan of bestaan hebben.
Dat weet je niet zeker, er is geen wetenschappelijk bewijs dat ze bestaan.quote:Op donderdag 6 december 2012 23:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Omdat Jezus mijn fouten op zich heeft genomen en gestorven is in mijn plaats.
Als ze niet bestaan, zou mijn schuld niet weg zijn na bekenning van fouten, het vragen om vergeving, en hulp om het goede te doen. Maar nu is het dat wel en ben ik vrij.
Ik weet zeker dat ik vrij ben van mijn knagende schuld en oude verkeerde gedachten, gevoelens, handelingen. Mijn oude ik is dood en ik ben een nieuw mens. Dat is voor mij wetenschappelijk genoeg.quote:Op donderdag 6 december 2012 23:09 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Dat weet je niet zeker, er is geen wetenschappelijk bewijs dat ze bestaan.
Ach hoepel toch op man. Je bent een rotte appel in de mand.quote:Op donderdag 6 december 2012 22:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Je kan het leven niet voortzetten zonder kaders, grenzen, wetten, regels, orde. Het leven dat je gekregen hebt is niet iets waar je zelf voor gewerkt hebt of voor betaald hebt. Het is een gift. Indien je het gift wil maar niet de condities om het te behouden, wat blijft er dan over?
De dood inderdaad, dat is wat er overblijft.quote:Op donderdag 6 december 2012 23:12 schreef ATON het volgende:
[..]
Ach hoepel toch op man. Je bent een rotte appel in de mand.
Er zijn ook moslims die dat hebben door de hulp van Allah Ali, dit is niet exclusief voor Jezus zo. Ik denk dan ook dat je jezelf vergoddelijk hebt en dat je daardoor zo'n toestand bereikt hebt, maar mensen als Boeddha hebben dat ook verkregen. Hoewel ik soms betwijfel of je al je verkeerde gedachtes en gevoelens kwijt bent, omdat je soms heel bot en onaardig overkomt.quote:Op donderdag 6 december 2012 23:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat ik vrij ben van mijn knagende schuld en oude verkeerde gedachten, gevoelens, handelingen. Mijn oude ik is dood en ik ben een nieuw mens. Dat is voor mij wetenschappelijk genoeg.
Ik heb mijzelf niet vergoddelijkt, maar Christus' rechtvaardigheid over mij geclaimd door geloof. Dat maakt me in Gods ogen zondenvrij. Het dat maakt contact met God mogelijk. Ik kan met God communiceren zonder dat Hij een constante vijandschap tegen mij heeft wegens de fouten die ik begaan heb in mijn leven. Door Christus' bloed ben ik vergeven en schoongewassen.quote:Op donderdag 6 december 2012 23:14 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Er zijn ook moslims die dat hebben door de hulp van Allah Ali, dit is niet exclusief voor Jezus zo. Ik denk dan ook dat je jezelf vergoddelijk hebt en dat je daardoor zo'n toestand bereikt hebt, maar mensen als Boeddha hebben dat ook verkregen. Hoewel ik soms betwijfel of je al je verkeerde gedachtes en gevoelens kwijt bent, omdat je soms heel bot en onaardig overkomt.
Waarom is een Moslim niet schoongewassen?quote:Op donderdag 6 december 2012 23:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik heb mijzelf niet vergoddelijkt, maar Christus' rechtvaardigheid over mij geclaimd door geloof. Dat maakt me in Gods ogen zondenvrij. Het dat maakt contact met God mogelijk. Ik kan met God communiceren zonder dat Hij een constante vijandschap tegen mij heeft wegens de fouten die ik begaan heb in mijn leven. Door Christus' bloed ben ik vergeven en schoongewassen.
Een moslim is niet schoongewassen, noch de mysticus. Zijn zonden staan, Hij heeft geen verlosser. Hij werkt zichzelf naar de hemel toe met goede werken om op te maken voor zijn oude werken. Dat kan hem wellicht een gevoel van rechtvaardigheid geven. Maar de schoongewassen mens beseft zijn eigen onrechtvaardigheid en noodzaak voor Gods rechtvaardigheid. Mijn menselijke natuur zal mij vaak het verkeerde pad op leiden. Dat neemt niet weg dat de goddelijke natuur ook in mij is, en mij tot een nieuw mens maakt. Zolang het Christus is die de dienst in mij uitmaakt, maak ik geen fouten, want Hij is perfect, niet ik. Zoals Jezus zegt: 5 Ik ben de Wijnstok, en gij de ranken; die in Mij blijft, en Ik in hem, die draagt veel vrucht; want zonder Mij kunt gij niets doen.
Omdat zijn zonden niet vergeven zijn.quote:Op donderdag 6 december 2012 23:25 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Waarom is een Moslim niet schoongewassen?
Waarom niet? Want Allah vergeeft een Moslim zijn/haar zonden.quote:Op donderdag 6 december 2012 23:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Omdat zijn zonden niet vergeven zijn.
quote:Op donderdag 6 december 2012 23:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Omdat zijn zonden niet vergeven zijn.
quote:“Zeg: “O mijn dienaren die buitensporig zijn tegenover zichzelf, wanhoopt niet aan de Genade van Allah. Voorwaar, Allah vergeeft alle zonden.Voorwaar, Hij is de Vergevensgezinde, de Meest Barmhartige. * En keert terug tot jullie Heer, en geef jullie over aan Hem, voordat de bestraffing tot jullie komt, waarna jullie niet geholpen worden. * En volg op de beste wijze wat aan jullie is neergezonden van jullie Heer, voordat de bestraffing onverwacht tot jullie komt, terwijl jullie het niet beseffen.” * Zodat er voor geen ziel aanleiding zal zijn om te zeggen: “O wat heb ik een spijt omdat ik nalatig ben geweest (in mijn plicht) tegenover Allah, hoewel ik tot de spotters behoorde.” * Of zij zou zeggen: “Als Allah mij had geleid, dan zou ik zeker tot de Moettaqoen (#) hebben behoord!” * Of zij zou zeggen, als zij de bestraffing ziet: “Had ik (nog) maar een kans, dan zou ik tot de weldoeners behoren!” * Nee! Mijn Tekenen zijn reeds tot jou gekomen, maar jij loochende ze en jij was hoogmoedig en jij behoorde tot de ongelovigen.” (Soerat Az-Zoemar (39), aayah 53-59)
Gratis en voor niets? Allah is onrechtvaardig.quote:Op donderdag 6 december 2012 23:28 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Waarom niet? Want Allah vergeeft een Moslim zijn/haar zonden.
Waarom is Allah onrechtvaardig?quote:Op donderdag 6 december 2012 23:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Gratis en voor niets? Allah is onrechtvaardig.
Stel je hebt een vriendin en die wordt verkracht. Je sleept de dader voor de rechter. De rechter zegt 'dat mag niet. ik vergeef je. ga vrij uit'. Zou je dat normaal vinden?quote:Op donderdag 6 december 2012 23:30 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Waarom is Allah onrechtvaardig?
Dat is de reden dat de God uit het Oude Testament niet rechtvaardig is zeg je hier dus? Want ik zie niet in waarom er in principe een verschil is tussen de God uit het Oude Testament en die uit de Koran, behalve dat die uit de Koran minder gewelddadig is.quote:Op donderdag 6 december 2012 23:31 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Stel je hebt een vriendin en die wordt verkracht. Je sleept de dader voor de rechter. De rechter zegt 'dat mag niet. ik vergeef je. ga vrij uit'. Zou je dat normaal vinden?
Overigens, waarom zou iemand die verkracht is vrijuit gaan volgens Allah? Waar staat dat?quote:Op donderdag 6 december 2012 23:31 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Stel je hebt een vriendin en die wordt verkracht. Je sleept de dader voor de rechter. De rechter zegt 'dat mag niet. ik vergeef je. ga vrij uit'. Zou je dat normaal vinden?
Ik stel je voor de tweede maal dezelfde vraag: Stel je hebt een vriendin en die wordt verkracht. Je sleept de dader voor de rechter. De rechter zegt 'dat mag niet. ik vergeef je. ga vrij uit'. Zou je dat normaal vinden?quote:Op donderdag 6 december 2012 23:33 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Overigens, waarom zou iemand die verkracht is vrijuit gaan volgens Allah? Waar staat dat?
Voordat je die vraag stelt moet je eerst bewijzen dat je vraag gerechtvaardigd is en dat je deze vergelijking inderdaad met Allah kunt trekken, anders stel je een vraag die geen enkel doel heeft.quote:Op donderdag 6 december 2012 23:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik stel je voor de tweede maal dezelfde vraag: Stel je hebt een vriendin en die wordt verkracht. Je sleept de dader voor de rechter. De rechter zegt 'dat mag niet. ik vergeef je. ga vrij uit'. Zou je dat normaal vinden?
Een constructief antwoord bestaat uit 'ja' of 'nee' eventueel met motivatie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |