Herkenbaar?quote:Dit vind ik zelf een goede zaak, anders zal het een enorm triest leven zijn voor die mensen.
ik heb het over nederland. In Zweden is prostitutie verbodenquote:Op dinsdag 4 december 2012 13:36 schreef RemcoDelft het volgende:
Gemeenschapsgeld![]()
Helaas gebeurt dit in Nederland ook. Alsof het nog niet genoeg is om volledig door de staat onderhouden te worden als je zelf niet levensvatbaar bent.
Ik denk eerder dat je dan niemand meer krijgt voor dat vak. Schijnt nu al een probleem te zijn dat sommige cliënten iets te vrijpostig worden.quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:06 schreef SicSicSics het volgende:
Ze kunnen de verzorging aan het bed ook wel vragen om ze 1 keer per maand af te berenwordt dat baantje misschien ook populairder.
Ik vind het een goede zaak, niks mis mee. Als we die mensen inderdaad toch een leven proberen te geven, dan ook maar all the way
Een mens heeft nu eenmaal bepaalde basisbehoeftes, en aangeraakt worden op een andere manier dan zakelijk, bijv. gewassen worden, hoort daar bij.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:46 schreef Apotheose het volgende:
serieus???Belachelijk. Nederland is echt een raar land aan het worden
Ja ok, het is even bevredigend maar, zoals ze ook al zeiden in het filmpje, je hebt geen relatie. En dat kun je niet kopen. Misschien ligt het aan het feit dat ik een vrouw ben maar ik snap serieus niet wat er zo lekker is aan een hoer / betalen voor eenmalige sex met een wildvreemde.
Waarom dan stoppen bij gehandicapten? Subsidieer alle hoeren! De gemiddelde Fokker heeft ook nooit seks, laten we daar ook een subsidie voor in het leven roepen.....quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:33 schreef Mirjam het volgende:
Een mens heeft nu eenmaal bepaalde basisbehoeftes, en aangeraakt worden op een andere manier dan zakelijk, bijv. gewassen worden, hoort daar bij.
Ik neem aan dat je zelf ook wel dat onderscheid kunt maken.quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:43 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Waarom dan stoppen bij gehandicapten? Subsidieer alle hoeren! De gemiddelde Fokker heeft ook nooit seks, laten we daar ook een subsidie voor in het leven roepen.....
Dat is geen antwoord op de vraag.quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:55 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je zelf ook wel dat onderscheid kunt maken.
Ja, dat is inderdaad gewenst, met al het misbruik dat al onderling voorkomt wegens het niet kennen van grenzen. Of je bent vanaf je nek verlamd, zit je toch mooi op je neus te kijken.quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:57 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op de vraag.
Laat die gehandicapten fijn elkaar gaan aanraken...
Precies!quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:31 schreef trovey het volgende:
Ik denk eerder dat je dan niemand meer krijgt voor dat vak. Schijnt nu al een probleem te zijn dat sommige cliënten iets te vrijpostig worden.
Ik snap dat ze die behoefte hebben, maar daar hoeft de gemeenschap niet voor te gaan betalen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:33 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Een mens heeft nu eenmaal bepaalde basisbehoeftes, en aangeraakt worden op een andere manier dan zakelijk, bijv. gewassen worden, hoort daar bij.
En aangezien verzorgers daar niet voor zijn is dit een goede zaak. Wat trovey zegt, ongelooflijk hoeveel cliënten er te vrijpostig zijn naar verzorgers toe.
Ik zou niet weten waarom niet. Er wordt ook te makkelijk voorbijgegaan dat gehandicapten gebruik (moeten) maken van de SAR, omdat een gewone prostituee (begrijpelijk?) dat soort figuren niet over de vloer wil hebben (Denk aan verstandelijk gehandicapte mensen)quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:27 schreef Platina het volgende:
[..]
Ik snap dat ze die behoefte hebben, maar daar hoeft de gemeenschap niet voor te gaan betalen.
^^ Dat.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:27 schreef Platina het volgende:
[..]
Ik snap dat ze die behoefte hebben, maar daar hoeft de gemeenschap niet voor te gaan betalen.
En wie gaat het dan betalen?quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:27 schreef Platina het volgende:
Niemand, want GEHANDICAPTEN MOGEN GEEN SEX KRIJGEN ALS REMCODELFT HET OOK NIET KRIJGT!quote:
Het gaat niet om hoe luxe het wel of niet is, enkel en alleen om het feit dat gemeenschapsgeld wordt gebruikt om in dergelijke behoeftes te voorzien. Het recht op seksuele omgang is geen basisrecht. Moet je dit anders ook gaan doorvoeren naar autististen, contactgestoorden etc.?quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:29 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom niet. Er wordt ook te makkelijk voorbijgegaan dat gehandicapten gebruik (moeten) maken van de SAR, omdat een gewone prostituee (begrijpelijk?) dat soort figuren niet over de vloer wil hebben (Denk aan verstandelijk gehandicapte mensen)
Als je de SAR belt, heb je niks voor het uitzoeken hoor, er komt gewoon iemand random langs en daar heb je het mee te doen.
Zo'n luxe is het allemaal niet.
Niemand of familieleden. Dan maar geen seks.quote:
Nee hoor, want het mag, dus ze hebben geen pech. je krijgt PGB, waar je dat aan uitgeeft moet je zelf weten.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:37 schreef Platina het volgende:
[..]
Het gaat niet om hoe luxe het wel of niet is, enkel en alleen om het feit dat gemeenschapsgeld wordt gebruikt om in dergelijke behoeftes te voorzien. Het recht op seksuele omgang is geen basisrecht. Moet je dit anders ook gaan doorvoeren naar autististen, contactgestoorden etc.?
We moeten gehandicapten een zo goed mogelijk leven bieden. Maar hoe lullig het ook is, niet iedereen is gelijk aan elkaar. Dus de gehandicapten hebben wat dat betreft 'pech' (om het maar even bot te stellen).
Jij kunt wel van alles vinden, maar feit is dat het er gewoon is, klaar. Misschien kun je wat minder belasting afdragen en ze er een brief over sturen ofzo.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:39 schreef Platina het volgende:
[..]
Niemand of familieleden. Dan maar geen seks.
Ze krijgen al genoeg gemeenschapsgeld, daar hoeft geen extra 'neukbijlage' bij te komen.
Ik mag het er niet mee eens zijn, maar het is nu eenmaal zo. Einde discussie.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:40 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Jij kunt wel van alles vinden, maar feit is dat het er gewoon is, klaar. Misschien kun je wat minder belasting afdragen en ze er een brief over sturen ofzo.
Volgens mij is het PGB bedoeld voor zorg, en niet voor behoeftes als seks.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:40 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Nee hoor, want het mag, dus ze hebben geen pech. je krijgt PGB, waar je dat aan uitgeeft moet je zelf weten.
Er zijn gevallen waarin het PGB uitgegeven mag worden aan dergelijke zorg.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:47 schreef Platina het volgende:
[..]
Volgens mij is het PGB bedoeld voor zorg, en niet voor behoeftes als seks.
Uit de OP maak ik ook op dat dit een extraatje bovenop het PGB is.
Die mensen krijgen vaak ook 'zakgeld' en andere toelages en alles wat ze krijgen is gemeenschapsgeld, dus het maakt in principe geen zak uit.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:39 schreef Platina het volgende:
Niemand of familieleden. Dan maar geen seks.
Ze krijgen al genoeg gemeenschapsgeld, daar hoeft geen extra 'neukbijlage' bij te komen.
Zit het je zo hoog dat je er een persoonlijke aanval van moet maken?!quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:35 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Niemand, want GEHANDICAPTEN MOGEN GEEN SEX KRIJGEN ALS REMCODELFT HET OOK NIET KRIJGT!DAT ZAL ZE LEREN!
Ja, dawasniezolief, sorry.quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:11 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Zit het je zo hoog dat je er een persoonlijke aanval van moet maken?!
Of snap je het werkelijk niet? Of beide...?
quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:40 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Nee hoor, want het mag, dus ze hebben geen pech. je krijgt PGB, waar je dat aan uitgeeft moet je zelf weten.
Leg dat maar eens uit aan de bejaarde die eens per week mag douchen, terwijl de gehandicapte buurman (bij wijze van spreken natuurlijk) door een hoer wordt afgewerkt...quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:17 schreef Mirjam het volgende:
Maar feit is natuurlijk wel dat in sommige gevallen de subsidie wel terecht is, hoe oneerlijk dat ook mag lijken.
Klok, klepel...quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:24 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Leg dat maar eens uit aan de bejaarde die eens per week mag douchen, terwijl de gehandicapte buurman (bij wijze van spreken natuurlijk) door een hoer wordt afgewerkt...
't Is maar net waar je prioriteiten liggen als overheid hoor...
Ja, dat valt inderdaad erg moeilijk recht te praten, dat ben ik zeker met je eens.quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:24 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Leg dat maar eens uit aan de bejaarde die eens per week mag douchen, terwijl de gehandicapte buurman (bij wijze van spreken natuurlijk) door een hoer wordt afgewerkt...
't Is maar net waar je prioriteiten liggen als overheid hoor...
Dat is wel heel kort door de bocht. Het is gemeenschapsgeld dus er moet wel ergens een grens gesteld worden. Anders kun je ze dadelijk 2000 per maand gaan betalen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:03 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Die mensen krijgen vaak ook 'zakgeld' en andere toelages en alles wat ze krijgen is gemeenschapsgeld, dus het maakt in principe geen zak uit.
Ik ben bang dat we op dit vlak geen consensus zullen vinden. Ik sta hier lijnrecht tegenover. Iemand die fysiek niet in staat is zichzelf te helpen zal, neem ik aan, niet in staat zijn het personeel fysiek te bejegenen. Personeel wordt inderdaad onheus bejegend door taalgebruik, hier moet misschien beter op getraind wordenquote:En er is medisch (psychisch) echt wel wat voor te zeggen om dit soort zorg te bieden. Vaak voorkomt het een hoop extra ellende voor zowel personeel als medebewoners. Dat mag best wat kosten wat mij betreft.
Dit gebeurt wel degelijk, meer dan je dus denkt. Er zijn zeer grote verschillen tussen wat iemand wel en niet kan. Iemand kan niet in staat zijn zichzelf te helpen, maar wel terloops steeds aan de borsten van de verplegende zitten. of net even te ver vooroverbuigen en dan dus met zijn gezicht tussen je borsten terechtkomen, of zijn hand over je billen laten strijken. Het 1 sluit het ander niet uit.quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:33 schreef Platina het volgende:
[..]
Dat is wel heel kort door de bocht. Het is gemeenschapsgeld dus er moet wel ergens een grens gesteld worden. Anders kun je ze dadelijk 2000 per maand gaan betalen.
[..]
Ik ben bang dat we op dit vlak geen consensus zullen vinden. Ik sta hier lijnrecht tegenover. Iemand die fysiek niet in staat is zichzelf te helpen zal, neem ik aan, niet in staat zijn het personeel fysiek te bejegenen. Personeel wordt inderdaad onheus bejegend door taalgebruik, hier moet misschien beter op getraind worden
ja ik snap volkomen dat die behoeften er zijn. Maar dat betalen voor een aanraking of sex zou ik niet echt fijn vinden. Zou ik me niet prettig bij voelen. Ok, ik ben niet gehandicapt maar toch. Misschien als ik geestelijk gehandicapt zou zijn, maar alleen lichamelijk...quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:33 schreef Mirjam het volgende:
[..]
En aangezien verzorgers daar niet voor zijn is dit een goede zaak. Wat trovey zegt, ongelooflijk hoeveel cliënten er te vrijpostig zijn naar verzorgers toe.
quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:27 schreef Platina het volgende:
[..]
Mja, ik denk dat ook dat per persoon verschillend is, en ik vraag me af hoe je er tegenover zou staan als je echt niks meer te kiezen hebt, maar wel de enorm sterke behoefte naar een aarakingquote:Op dinsdag 4 december 2012 16:36 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ja ik snap volkomen dat die behoeften er zijn. Maar dat betalen voor een aanraking of sex zou ik niet echt fijn vinden. Zou ik me niet prettig bij voelen. Ok, ik ben niet gehandicapt maar toch. Misschien als ik geestelijk gehandicapt zou zijn, maar alleen lichamelijk...
Oh boy! Ze kosten meer... Veel meer!quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:33 schreef Platina het volgende:
Dat is wel heel kort door de bocht. Het is gemeenschapsgeld dus er moet wel ergens een grens gesteld worden. Anders kun je ze dadelijk 2000 per maand gaan betalen.
Hoeft ook niet. Het is volgens mij geen standaard iets en krijgt men dit alleen op speciaal verzoek en als daar voldoende redenen voor zijn; maar dat zou ik nog eens moeten vragen.quote:Ik ben bang dat we op dit vlak geen consensus zullen vinden. Ik sta hier lijnrecht tegenover. Iemand die fysiek niet in staat is zichzelf te helpen zal, neem ik aan, niet in staat zijn het personeel fysiek te bejegenen. Personeel wordt inderdaad onheus bejegend door taalgebruik, hier moet misschien beter op getraind worden
En denk jij dat dit minder wordt als diegene eens per maand gratis over een hoer heen mag rollen?quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:35 schreef Mirjam het volgende:
Dit gebeurt wel degelijk, meer dan je dus denkt. Er zijn zeer grote verschillen tussen wat iemand wel en niet kan. Iemand kan niet in staat zijn zichzelf te helpen, maar wel terloops steeds aan de borsten van de verplegende zitten. of net even te ver vooroverbuigen en dan dus met zijn gezicht tussen je borsten terechtkomen, of zijn hand over je billen laten strijken. Het 1 sluit het ander niet uit.
Er zijn vrouwen die er voor gekozen hebben dit soort werk te doen. Die werken bij een speciaal bureau dat speciaal voor gehandicapten is. Zie de SAR, Flekszorg, etc.quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:47 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En denk jij dat dit minder wordt als diegene eens per maand gratis over een hoer heen mag rollen?
En zelfs als dat zo is: moet je slecht gedrag dan op zo'n manier belonen? Daarbij lijkt het me als hoer ook helemaal niet leuk om een zwaargehandicapte te mogen afwerken, of betaalt de overheid daar een toeslag voor?
Mijn vriendin werkt ermee. Ik sta af en toe ook al te klappertanden als ik hoor in wat voor luxe deze mensen leven.quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:38 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Oh boy! Ze kosten meer... Veel meer!
[..]
Hoeft ook niet. Het is volgens mij geen standaard iets en krijgt men dit alleen op speciaal verzoek en als daar voldoende redenen voor zijn; maar dat zou ik nog eens moeten vragen.
En personeel wordt soms 'lastig gevallen' door verstandelijk gehandicapte mensen. Het zijn geen gewone mensen zoals jij en ik he? Ga er eens een dagje tussen lopen, in het kader van maatschappelijke stage.
Tevens is het inderdaad wel lastig uit te leggen dat een zware gehandicapte het vele malen beter? heeft dan een arme bejaarde die aan het lot overgelaten wordt. Daar ben ik het met Remco eens!
Je hebt gelijk, iets te simpel gedacht door mij. Ik persoonlijk zou er gewoon voor opteren om deze mensen te 'straffen' als kleine kinderen. Kan men zich niet gedragen, dan zal men ook de consequenties ondergaan. Al is dit natuurlijk ook wel weer heel simpel neergezet, maar je snapt het punt hopelijkquote:Dit gebeurt wel degelijk, meer dan je dus denkt. Er zijn zeer grote verschillen tussen wat iemand wel en niet kan. Iemand kan niet in staat zijn zichzelf te helpen, maar wel terloops steeds aan de borsten van de verplegende zitten. of net even te ver vooroverbuigen en dan dus met zijn gezicht tussen je borsten terechtkomen, of zijn hand over je billen laten strijken. Het 1 sluit het ander niet uit.
Aannames zijn in deze dus te ongenuanceerd.
Dat is helemaal frappant dat die vrouwen uit de zorg komen. Zouden ze tijdens hun loopbaan in de zorg ook al wat hand- en spandiensten verricht hebben?quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:54 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Er zijn vrouwen die er voor gekozen hebben dit soort werk te doen. Die werken bij een speciaal bureau dat speciaal voor gehandicapten is. Zie de SAR, Flekszorg, etc.
En ja, kennelijk zijn er vrouwen die dat dus vrijwillig doen. Vaak zijn het vrouwen die 'uit de zorg' komen. Bewonderenswaardig.
Helaas maken (de meeste) mentaal gehandicapten dit onderscheid niet.quote:En dit moet niet gezien worden als beloning, enkel het bestrijden van de symptomen.
Wat mij betreft mag dat flink beperkt worden. Ik zie geen enkele reden om dat soort mensen maar kunstmatig in leven te houden en dan ook nog "uitjes" te geven, als daar meerdere (!) gezonde (!) mensen fulltime mee bezig zijn. Nogal inefficient omgaan met hulpbronnen; dat kan als het om enkele mensen gaat, op het moment dat honderdduizenden tot miljoenen Nederlanders zwaar hulpbehoevend zijn, is zo'n "verzorgingsstaat" niet vol te houden.quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:55 schreef Platina het volgende:
Zo was een vriend van mij vrijwilliger bij de gehandicaptenzorg en moest hij samen met 2 andere jongens (alle fysiek sterk) één mentaal gehandicapte mee op pad nemen. Zelfs met 3 man kost het de grootst mogelijk moeite om deze kerel te beletten om vrouwen aan te randen.
In hoeverre moet de overheid opdraaien voor de verzorgingskosten van dit soort mensen? Continue in de gaten houden of 20 uur per dag ophokken als een gevange.....?
Dat geldt voor alle hoeren (mensenhandel uitgezonderd)...quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:54 schreef Mirjam het volgende:
Er zijn vrouwen die er voor gekozen hebben dit soort werk te doen.
Zou het feit dat ze 10 keer zo veel factureren voor minder zwaar werk misschien meespelen?quote:Die werken bij een speciaal bureau dat speciaal voor gehandicapten is. Zie de SAR, Flekszorg, etc.
En ja, kennelijk zijn er vrouwen die dat dus vrijwillig doen. Vaak zijn het vrouwen die 'uit de zorg' komen. Bewonderenswaardig.
Als ze dat onderscheid niet kunnen maken, dan snappen ze in deze ook het concept beloning/straffen niet. dan is het echt banaal het vervullen van de primaire behoefte, in deze aandacht of sex.quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:58 schreef Platina het volgende:
[..]
Dat is helemaal frappant dat die vrouwen uit de zorg komen. Zouden ze tijdens hun loopbaan in de zorg ook al wat hand- en spandiensten verricht hebben?
[..]
Helaas maken (de meeste) mentaal gehandicapten dit onderscheid niet.
Dus wat is je voorstel dan?quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:59 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wat mij betreft mag dat flink beperkt worden. Ik zie geen enkele reden om dat soort mensen maar kunstmatig in leven te houden en dan ook nog "uitjes" te geven, als daar meerdere (!) gezonde (!) mensen fulltime mee bezig zijn. Nogal inefficient omgaan met hulpbronnen; dat kan als het om enkele mensen gaat, op het moment dat honderdduizenden tot miljoenen Nederlanders zwaar hulpbehoevend zijn, is zo'n "verzorgingsstaat" niet vol te houden.
Ik deel je mening, het is echter wel een zwaar beladen vraagstuk en het blijft lastig om een grens te trekken. Vandaar dat ik mij ook afvroeg in hoeverre de ouders bijdragen aan de kosten.quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:59 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wat mij betreft mag dat flink beperkt worden. Ik zie geen enkele reden om dat soort mensen maar kunstmatig in leven te houden en dan ook nog "uitjes" te geven, als daar meerdere (!) gezonde (!) mensen fulltime mee bezig zijn. Nogal inefficient omgaan met hulpbronnen; dat kan als het om enkele mensen gaat, op het moment dat honderdduizenden tot miljoenen Nederlanders zwaar hulpbehoevend zijn, is zo'n "verzorgingsstaat" niet vol te houden.
Ik zou zeggen, elke ochtend twee pillen bij het ontbijt. Zodra je niet meer weet wat die rode pil doet, lost het probleem zichzelf op...quote:
Het volgende wat gebeurt is dat de gehandicapte weer ongewenst verdrag gaat vertonen zodra hij de behoefte voelt. Tot het punt waarop hij iedere dag dit ongewenste verdrag gaat vertonen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:00 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Als ze dat onderscheid niet kunnen maken, dan snappen ze in deze ook het concept beloning/straffen niet. dan is het echt banaal het vervullen van de primaire behoefte, in deze aandacht of sex.
Voor zover mij bekend doet de overheid dit vrijwel volledig. En het loopt zo op in de miljoenen euro's!quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:01 schreef Platina het volgende:
Ik deel je mening, het is echter wel een zwaar beladen vraagstuk en het blijft lastig om een grens te trekken. Vandaar dat ik mij ook afvroeg in hoeverre de ouders bijdragen aan de kosten.
Stel dat je als ouders zijnde weet dat je een gehandicapt kind krijgt en toch besluit om dit te houden. In hoeverre moet de overheid dan verantwoordelijk zijn voor de kosten van verzorging van jouw kind.
Het punt, voor mij persoonlijk, is dat gehandicapten zoveel geld moeten krijgen dat ze daar alleen het noodzakelijke van kunnen kopen. Geen extraatjes voor hoeren/vakantie/computerspellen etc.quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:04 schreef DSS24 het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom het genoemd wordt. Dat de regering gehandicapten toeslag geeft vind ik niet meer dan logisch. Zij kunnen vaak niet werken voor hun geld dus horen zij geld te krijgen om zo niet onder te sneeuwen in deze werkmaatschappij.
Dan bepalen de gehandicapten toch zelf waar zij het geld aan uitgeven? Dan hoef je het toch geen hoerengeld te noemen? De een koopt er liever een computerspel van. Of mis ik iets?
Ik geloof dat dat persoonsgebonden budget er wel was maar nu niet meerquote:Op dinsdag 4 december 2012 17:04 schreef DSS24 het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom het genoemd wordt. Dat de regering gehandicapten toeslag geeft vind ik niet meer dan logisch. Zij kunnen vaak niet werken voor hun geld dus horen zij geld te krijgen om zo niet onder te sneeuwen in deze werkmaatschappij.
Ik geloof niet dat ze, op dat niveau, dergelijk besef van oorzaak/gevolg hebben.quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:04 schreef Platina het volgende:
[..]
Het volgende wat gebeurt is dat de gehandicapte weer ongewenst verdrag gaat vertonen zodra hij de behoefte voelt. Tot het punt waarop hij iedere dag dit ongewenste verdrag gaat vertonen.
Geen ethische oplossing natuurlijk.quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:03 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, elke ochtend twee pillen bij het ontbijt. Zodra je niet meer weet wat die rode pil doet, lost het probleem zichzelf op...
En ja, tegen de tijd dat ikzelf zwaar dement ben o.i.d. lijkt dat me een verademing!
God ja, je zou iemand eens een extraatje gunnen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:05 schreef Platina het volgende:
[..]
Het punt, voor mij persoonlijk, is dat gehandicapten zoveel geld moeten krijgen dat ze daar alleen het noodzakelijke van kunnen kopen. Geen extraatjes voor hoeren/vakantie/computerspellen etc.
Maar gezonde mensen laten betalen/werken voor het in leven houden van ongezonde mensen, is dat ewl ethisch?quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:21 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Geen ethische oplossing natuurlijk.
Ah, we hebben een vrijwilligster gevonden die graag 10% van haar loon wilt doneren voor het goede doel.quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:24 schreef trovey het volgende:
[..]
God ja, je zou iemand eens een extraatje gunnen.Meteen ook maar voedselbonnen uitgeven dan, ze zouden het geld van hun uitkering eens voor wat anders kunnen gebruiken.
En uiteraard datgene weer inleveren van de voedselbonnen wat ze niet gebruiken...ze zijn al duur zat.
![]()
Jij eerst.quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:29 schreef Platina het volgende:
[..]
Ah, we hebben een vrijwilligster gevonden die graag 10% van haar loon wilt doneren voor het goede doel.
Probeer nu nog eens te reageren maar dan op een rationele, normale manier.
Da's een gevaarlijk hellend vlak waar jij je nu op begeeft.quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:27 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Maar gezonde mensen laten betalen/werken voor het in leven houden van ongezonde mensen, is dat ewl ethisch?
Juist die politiek correcte ethische oplossingen zijn duur en houden elke discussie erover tegen.
Wat mij betreft zou er onderscheid gemaakt moeten worden tussen kwaliteit en kwantiteit. Het gehele beleid is nu gericht op zo veel mogelijk mensen in leven houden: kwantiteit dus! Terwijl het gericht zou moeten zijn op zo veel mogelijk kwaliteit.
Klein voorbeeldje uit de losse pols:
-2 gezonde mensen die 1 ongezond mens fulltime verzorgen: kwaliteit 0, kwantiteit 3.
-2 gezonde mensen die zinnig bezig zijn en 1 ongezond mens dat daardoor niet meer in leven wordt gehouden: kwaliteit 2, kwantiteit 2.
Brand maar los met een discussie
Weet ikquote:Op dinsdag 4 december 2012 17:30 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Da's een gevaarlijk hellend vlak waar jij je nu op begeeft.
Ik niet eigenlijk. Dat worden al snel oud-Duitse toestanden en enge meningen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:38 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Weet ik
Maar dat is toch des te meer reden om er een brede maatschappelijke discussie over te hebben, i.p.v. maar klakkeloos 90 miljard euro per jaar uit te geven aan zorg?
We moeten ergens een grens trekken. En waar die komt, daar zou ik graag een discussie over zien.
De discussie is er vooral op gericht over hoeveel een mensenleven waard is. Niet over de kwaliteit van het leven van die persoon.quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:40 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Ik niet eigenlijk. Dat worden al snel Duitse toestanden en enge meningen.
Wie gaat er beslissen welk mensen recht heeft om te leven?
Vanaf wanneer doe je niet meer mee en moet je maar weg, dood? Wie bepaalt er hoeveel die zwaargehandicapte nog van het leven geniet?
Of geniet van de geur van versgebakken brood, het geluid van regen, de warme douche? Onzichtbaar, maar het is er wel?
Ik zie die discussie niet graag.
de kwaliteit van leven ligt direct in die lijn en doet er dan wel toe? Hoe erg moet je er aan toe zijn om niet meer in aanmerkng te komen voor zorg en leven? Daar hangt kwaliteit ook mee samen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:47 schreef Platina het volgende:
[..]
De discussie is er vooral op gericht over hoeveel een mensenleven waard is. Niet over de kwaliteit van het leven van die persoon.
Het gaat ook helemaal niet om een relatie, maar om de seksuele behoeften van de gehandicapte persoon..quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:46 schreef Apotheose het volgende:
serieus???Belachelijk. Nederland is echt een raar land aan het worden
Ja ok, het is even bevredigend maar, zoals ze ook al zeiden in het filmpje, je hebt geen relatie. En dat kun je niet kopen. Misschien ligt het aan het feit dat ik een vrouw ben maar ik snap serieus niet wat er zo lekker is aan een hoer / betalen voor eenmalige sex met een wildvreemde.
Dat is toch per definitie zou ik haast zeggen een onderwerp om wel een discussie over te hebben? Of wil je werkelijk maar klakkeloos onbeperkt geld (lees: arbeid) in een hopeloze zaak blijven steken?quote:Op dinsdag 4 december 2012 18:23 schreef Mirjam het volgende:
[..]
de kwaliteit van leven ligt direct in die lijn en doet er dan wel toe? Hoe erg moet je er aan toe zijn om niet meer in aanmerkng te komen voor zorg en leven? Daar hangt kwaliteit ook mee samen.
De eerste Godwin is weer in het topic?quote:Dat worden al snel Duitse toestanden en enge meningen.
ALs je lelijk bent heb je het ook moeilijker, alle lelijke mensen gratis naar de hoeren elke maand?quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:29 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom niet. Er wordt ook te makkelijk voorbijgegaan dat gehandicapten gebruik (moeten) maken van de SAR, omdat een gewone prostituee (begrijpelijk?) dat soort figuren niet over de vloer wil hebben (Denk aan verstandelijk gehandicapte mensen)
Als je de SAR belt, heb je niks voor het uitzoeken hoor, er komt gewoon iemand random langs en daar heb je het mee te doen.
Zo'n luxe is het allemaal niet.
Hij krijgt geld voor zijn behoeftes, of hij daar nou drugs, hoeren, flippo's of tampons van koopt moet ie lekker zelf uitzoekenquote:Op dinsdag 4 december 2012 19:40 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Het gaat ook helemaal niet om een relatie, maar om de seksuele behoeften van de gehandicapte persoon..
Dat een persoon gehandicapt wil per definitie al zeggen dat de overheid zijn leven financiert. Dus als hij seks wilt mag dat opeens niet, omdat wij vinden dat hij dat niet mag willen?![]()
Ik denk dat jij een verkeerd beeld hebt van mensen die weleens seks voor geld hebben (gehad)..
Maar hoe komt zo'n persoon dan in dat programma?quote:Op woensdag 5 december 2012 03:07 schreef Jannuk het volgende:
Het is echt niet zo dat iedere gehandicapte geld krijgt voor prostitutie. Voordat een gehandicapte daarvoor in aanmerking komt, is er eerst gekeken of het een meerwaarde heeft voor diegene. De SAR of de Flekszorg wordt betaald, maar alleen als iemand echt niet in staat is zelf naar de Wallen te gaan, zelf de Gouden Gids door te bladeren en te bellen. Het gaat dan ook nog vaak om hoogfunctionerende gehandicapten, die lichamelijk niets meer kunnen, maar geestelijk wel die behoefte hebben.
Via de instelling waar hij/zij woont of door begeleid wordt (bij Fokuswonen) bijvoorbeeld. En vaak komt daar een orthopedagoog of psycholoog aan te pas.quote:Op woensdag 5 december 2012 03:10 schreef smitjew het volgende:
[..]
Maar hoe komt zo'n persoon dan in dat programma?
Dan kan die zelf ook een hoer regelen.
Preciesquote:Op woensdag 5 december 2012 02:27 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Hij krijgt geld voor zijn behoeftes, of hij daar nou drugs, hoeren, flippo's of tampons van koopt moet ie lekker zelf uitzoeken
Gast wtf is dit voor vraag jonge lambalg tuurlijk is dit niet goed, kut topic.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:26 schreef gogosweden het volgende:
TT ingekort
Wat ik vandaag weer tegenkwam
http://channel.nationalge(...)for-disabled-people/
video over dat mensen met een handicap tot 12x per jaar een subsidie kunnen krijgen voor prostitutie. Dit vind ik zelf een goede zaak, anders zal het een enorm triest leven zijn voor die mensen.
Ik discuteerde dit met mijn Zweedse maten, en die vonden het ronduit achterlijk. Wat ik zelf gooi op een iets meer "preutsere" en socialistische opvoeding. Ook omdat de regering hier de regels over prostitutie nog meer wil aanscherpen, zodat het ook strafbaar is voor Zweden om in het buitenland sex te kopen.
Anyway, is dit een goed of een slecht ding? Dat gehandicapten een bijdrage van de staat hiervoor kunnen krijgen?
ik ben het hier helemaal mee eens idd. Mensen hebben gewoon behoeftes, damn de behoefte aan sex is zelfs groter dan die van eten in de meeste gevallen. Ze zullen vast niet allemaal 12x per jaar naar de hoeren gaan, maar al deden ze het wel zou ik het een goede zaak vinden.quote:Op woensdag 5 december 2012 19:33 schreef Mahogany het volgende:
Het is echt niet zo dat iedereen met een handicap zich suf loopt te neuken op kosten van de belastingbetaler.
Mensen hebben een aangeboren behoefte aan sex. Wanneer iemand in aanmerking komt voor een subsidie in deze vorm zal dat te maken hebben met psychische problemen die kunnen ontstaan door het niet kunnen bevredigen van deze lichamelijke behoefte.
Misschien kan voor deze kleine groep mensen een paar keer per jaar een gesubsidieerde wip de nodige psychische problemen voorkomen en daar weer kosten mee besparen.
Iemand met psychische problemen moet ook geholpen worden en ook dat kost geld van iedereen.
ik kwam dit artikel tegen en wou gewoon een beetje een discussie starten over het onderwerp om ook de mening van andere mensen te zien en te beargumenterenquote:Op woensdag 5 december 2012 02:53 schreef psychosomatic het volgende:
Dit is zo ver ik weet toch zeker al 15-20 jaar het geval. Vanwaar de ophef?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |