abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120101886
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 11:41 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Of iets niet onbetaalbaar is is subjectief. Ik heb geen zin om 150-250 euro te investeren in mijn focus uit '99 die toch volgende zomer de deur weer uit is.
Als je met je volgende auto weer dezelfde maat banden hebt, kun je ze weer gebruiken en anders verkoop je ze mee.. Het is niet zo dat je dat geld volledig kwijt bent.
sig verwijderd door FA
pi_120101924
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 11:44 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ik denk dat het terecht is dat het zo is. Zo'n claimcultuur als in de VS is niet wenselijk denk ik. Het past niet bij het reparatoire karakter wat een schadevergoeding naar mijn mening moet hebben. Die 'punitive damages' die de schadevergoedingen in de VS zo hoog maken zijn dan ook nergens op gestoeld maar meer een soort overkill en verleggen het accent teveel naar punitief.
dat is waar.

Soms zou het wenselijk kunnen zijn, maar veruit meeste gevallen niet.
Hoe het in VS gaat is natuurlijk absurd
pi_120101947
quote:
2s.gif Op zondag 9 december 2012 11:30 schreef spoorrails het volgende:

[..]

daarom zei ik ook hoop
Ik weet dat het in NL zo niet gaat.
maar veel mensen lezen daar weer overheen.

Het gaat er mij om, dat dat soort bedrijven hun verantwoordelijkheid nemen en niet gaan gokken met andermans leven omdat ze zo wat geld kunnen besparen.
Oh nu is het 'hoop'. Aan je posts te lezen was je voornemens transportbedrijven kapot te procederen omdat ze geen winterbanden onder hun auto's schroeven. Verder had ik al eens gemeld dat ik het er ook niet mee eens ben, maar dat ik er niets aan kan doen, behalve m'n rijstijl aan te passen.

Ondertussen ben je van alles erbij aan het halen om je 'gelijk' te bewijzen. Ik snap idd je gedachtengang niet, omdat je niet bij één onderwerp wilt blijven.

Overigens rij ik privé ook op winterbanden...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_120101955
quote:
2s.gif Op zondag 9 december 2012 11:47 schreef spoorrails het volgende:

[..]

dat is waar.

Soms zou het wenselijk kunnen zijn, maar veruit meeste gevallen niet.
Hoe het in VS gaat is natuurlijk absurd
Zie mijn edit trouwens nog. Dat vanuit het oogpunt van maatschappelijk verantwoord ondernemen je op een ethisch vlak wellicht wel een punt hebt dat je winterbanden zou moeten monteren als bedrijf als je elke dag allerlei auto's 's lands wegen op stuurt. Maar goed dat is een ander argument natuurlijk.
pi_120101976
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 11:45 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Als je met je volgende auto weer dezelfde maat banden hebt, kun je ze weer gebruiken en anders verkoop je ze mee.. Het is niet zo dat je dat geld volledig kwijt bent.
Dat geldt voor elke investering in een auto, maar dat betekent niet dat ik daarom een kwart van de dagwaarde ga investeren.
En ik heb nog geen idee wat mijn volgende auto wordt.
Mocht je een auto hebben die nog enkele jaren meekan en waar je toch de banden nog een keer moet vernieuwen, dan kosten winterbanden je inderdaad zo goed als niks extra, helemaal wanneer je ze er zelf opzet.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_120101984
Pff gisteren was mijn vriendin bijna op een ander geknald, omdat mevrouw de oma voor ons even fietsers wilde voorlaten op een rotonde waar auto's voorrang hebben. Om vervolgens in te voegen zonder knipperlicht en te kijken... waarom zijn het bijna altijd vrouwen en oude mensen die levensgevaarlijk rijden en links plakken en niet kijken voor ze invoegen. Ow en willen invoegen op een snelweg met 60 en dan raar kijken als ik naar ze toeter.

Ben blij dat ik binnenkort een dashcam heb zodat als er iets gebeurd ik bewijs heb.
pi_120102016
Ja sommige mensen die vragen gewoon om een ongeluk. Van de week ook, stoplicht sprong echt NET op oranje en dat gekke mens voor me gaat VOL op de rem. Dat je dat doet in de zomer is nog tot daar aan toe, maar niet als het nat en glad is. Gelukkig remde m'n auto goed genoeg, maar kom op zeg hoe dom kan je toch zijn????
Facts don't care about your feelings
pi_120102022
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 11:48 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Oh nu is het 'hoop'. Aan je posts te lezen was je voornemens transportbedrijven kapot te procederen omdat ze geen winterbanden onder hun auto's schroeven. Verder had ik al eens gemeld dat ik het er ook niet mee eens ben, maar dat ik er niets aan kan doen, behalve m'n rijstijl aan te passen.

Ondertussen ben je van alles erbij aan het halen om je 'gelijk' te bewijzen. Ik snap idd je gedachtengang niet, omdat je niet bij één onderwerp wilt blijven.
Dat staat ook gewoon in mijn originele post hoor dat hoop, misschien toch maar nog een keer lezen.
en als je het er niet mee eens bent misschien toch weer naar baas gaan.

ik blijf bij 1 onderwerp... winterbanden...
  Moderator zondag 9 december 2012 @ 11:52:33 #159
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_120102031
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 11:51 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja sommige mensen die vragen gewoon om een ongeluk. Van de week ook, stoplicht sprong echt NET op oranje en dat gekke mens voor me gaat VOL op de rem. Dat je dat doet in de zomer is nog tot daar aan toe, maar niet als het nat en glad is. Gelukkig remde m'n auto goed genoeg, maar kom op zeg hoe dom kan je toch zijn????
Voor dit soort situaties zou ik wel een scheepshoorn op mijn wagen willen hebben :@
pi_120102035
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 11:48 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Zie mijn edit trouwens nog. Dat vanuit het oogpunt van maatschappelijk verantwoord ondernemen je op een ethisch vlak wellicht wel een punt hebt dat je winterbanden zou moeten monteren als bedrijf als je elke dag allerlei auto's 's lands wegen op stuurt. Maar goed dat is een ander argument natuurlijk.
daar heb ik het wel over idd.

meer verantwoordelijk heid nemen naar medeweggebruikers
pi_120102068
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 11:52 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Voor dit soort situaties zou ik wel een scheepshoorn op mijn wagen willen hebben :@
voor extra remkracht? :P
pi_120102071
quote:
2s.gif Op zondag 9 december 2012 11:52 schreef spoorrails het volgende:

[..]

daar heb ik het wel over idd.

meer verantwoordelijk heid nemen naar medeweggebruikers
Maar dat blijft natuurlijk wel altijd een vage en discretionair in te vullen norm. Misschien is het ook wel genoeg als je geen winterbanden monteert maar al je chauffeurs een presentatie laat bijwonen of verantwoord rijgedrag in winterse omstandigheden.
  Moderator zondag 9 december 2012 @ 11:55:45 #163
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_120102092
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 11:55 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Nee, want dat heb ik niet nodig :@
je hebt winterbanden ? O+
  Moderator zondag 9 december 2012 @ 11:58:19 #165
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_120102558
quote:
2s.gif Op zondag 9 december 2012 11:56 schreef spoorrails het volgende:

[..]

je hebt winterbanden ? O+
Allseason en abs in een auto uit 91 met achterwiel aandrijving
  FOK!fotograaf zondag 9 december 2012 @ 12:51:40 #167
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_120103499
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 12:17 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Allseason
In de zomer zijn mijn banden slechter dan zomerbanden en in de winter zijn mijn banden slechter dan winterbanden. Netto: verlies op alle vlakken.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_120103643
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 12:51 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

In de zomer zijn mijn banden slechter dan zomerbanden en in de winter zijn mijn banden slechter dan winterbanden. Netto: verlies op alle vlakken.
Maarja mijn banden zijn weer erg breed dus extra grip :) nooit last gehad daarvan.
  FOK!fotograaf zondag 9 december 2012 @ 13:01:53 #169
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_120103873
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 12:55 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Maarja mijn banden zijn weer erg breed dus extra grip :) nooit last gehad daarvan.
Je weer wat een groter oppervlakte in combinatie met gelijkblijvend gewicht doet hè? De druk per vierkante centimeter op de weg neemt af, waardoor je juist minder grip hebt en dus eerder slipt.
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_120104343
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 13:01 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Je weer wat een groter oppervlakte in combinatie met gelijkblijvend gewicht doet hè? De druk per vierkante centimeter op de weg neemt af, waardoor je juist minder grip hebt en dus eerder slipt.
Dat zou betekenen dat ik met fietsbanden meer grip zou hebben.

Al vind ik het juist wel leuk een beetje te driften :)
  FOK!fotograaf zondag 9 december 2012 @ 13:16:48 #171
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_120104390
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 13:15 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Dat zou betekenen dat ik met fietsbanden meer grip zou hebben.

Al vind ik het juist wel leuk een beetje te driften :)
Met een gelijkblijvend gewicht zou je met fietsbanden op een ijsplaat, in theorie, makkelijker moeten kunnen wegrijden dan in praktijk. Ik zie met gladheid trouwens veel beladen vrachtwagens die toch maar 1 as op de trekker aan de grond hebben staan achter. Zal daar vast mee te maken hebben ;) :P En als je de correcte winterbanden plaatst, zijn die ook niet voor niets smaller.
The summer is magic!

pi_120104479
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 13:16 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Met een gelijkblijvend gewicht zou je met fietsbanden op een ijsplaat, in theorie, makkelijker moeten kunnen wegrijden dan in praktijk. Ik zie met gladheid trouwens veel beladen vrachtwagens die toch maar 1 as op de trekker aan de grond hebben staan achter. Zal daar vast mee te maken hebben ;) :P
Ik snap je punt wel :) maar mijn banden zijn al niet goedkoop. 700 euro voor een set... moet ook al nieuwe velgen hebben dus niet veel geld over er voor ;)
  FOK!fotograaf zondag 9 december 2012 @ 13:26:49 #173
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_120104709
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 13:19 schreef totalvamp het volgende:
Ik snap je punt wel :) maar mijn banden zijn al niet goedkoop. 700 euro voor een set... moet ook al nieuwe velgen hebben dus niet veel geld over er voor ;)
Stalen velgen doen dan maar? En je zomerbanden slijten niet als je winterbanden rijdt. Okee, winterbanden slijten iets harder, maar toch. Zoveel scheelt het niet.
The summer is magic!

pi_120105908
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 13:16 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Met een gelijkblijvend gewicht zou je met fietsbanden op een ijsplaat, in theorie, makkelijker moeten kunnen wegrijden dan in praktijk. Ik zie met gladheid trouwens veel beladen vrachtwagens die toch maar 1 as op de trekker aan de grond hebben staan achter. Zal daar rvast mee te maken hebben ;) :P En als je de correcte winterbanden plaatst, zijn die ook niet voor niets smaller.
Zolang er op de aangedreven as niet meer dan 11,5ton staat mag het meeloopasje omhoog blijven staan. Op een niet-aangedreven as mag trouwens 10 ton staan. Dat ding zit er alleen op om de wettelijke maximum aslast niet te overschrijden, en komt automatisch naar beneden als er teveel gewicht op komt te staan. Technisch kan een as veel meer aan. Mocht je vast komen te staan dan kun je de liftas tijdelijk omhoog zetten. na 30 seconden komt 'ie automatisch weer naar beneden.
Tevens komt de liftas ook naar beneden bij excessief remmen. Door de druk worden alle assen (ook van de oplegger) op de weg gedumpt.
Lang verhaal kort: Ja, door zo weinig mogelijk assen op de grond te hebben vergroot je de tractie op de trekas. Tevens scheelt het qua bandenslijtage en brandstofverbruik, wegens lagere rolweerstand.

[ Bericht 6% gewijzigd door Ridocar op 09-12-2012 14:10:24 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  Moderator zondag 9 december 2012 @ 14:07:27 #175
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')