Als je met je volgende auto weer dezelfde maat banden hebt, kun je ze weer gebruiken en anders verkoop je ze mee.. Het is niet zo dat je dat geld volledig kwijt bent.quote:Op zondag 9 december 2012 11:41 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Of iets niet onbetaalbaar is is subjectief. Ik heb geen zin om 150-250 euro te investeren in mijn focus uit '99 die toch volgende zomer de deur weer uit is.
dat is waar.quote:Op zondag 9 december 2012 11:44 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik denk dat het terecht is dat het zo is. Zo'n claimcultuur als in de VS is niet wenselijk denk ik. Het past niet bij het reparatoire karakter wat een schadevergoeding naar mijn mening moet hebben. Die 'punitive damages' die de schadevergoedingen in de VS zo hoog maken zijn dan ook nergens op gestoeld maar meer een soort overkill en verleggen het accent teveel naar punitief.
Oh nu is het 'hoop'. Aan je posts te lezen was je voornemens transportbedrijven kapot te procederen omdat ze geen winterbanden onder hun auto's schroeven. Verder had ik al eens gemeld dat ik het er ook niet mee eens ben, maar dat ik er niets aan kan doen, behalve m'n rijstijl aan te passen.quote:Op zondag 9 december 2012 11:30 schreef spoorrails het volgende:
[..]
daarom zei ik ook hoop
Ik weet dat het in NL zo niet gaat.
maar veel mensen lezen daar weer overheen.
Het gaat er mij om, dat dat soort bedrijven hun verantwoordelijkheid nemen en niet gaan gokken met andermans leven omdat ze zo wat geld kunnen besparen.
Zie mijn edit trouwens nog. Dat vanuit het oogpunt van maatschappelijk verantwoord ondernemen je op een ethisch vlak wellicht wel een punt hebt dat je winterbanden zou moeten monteren als bedrijf als je elke dag allerlei auto's 's lands wegen op stuurt. Maar goed dat is een ander argument natuurlijk.quote:Op zondag 9 december 2012 11:47 schreef spoorrails het volgende:
[..]
dat is waar.
Soms zou het wenselijk kunnen zijn, maar veruit meeste gevallen niet.
Hoe het in VS gaat is natuurlijk absurd
Dat geldt voor elke investering in een auto, maar dat betekent niet dat ik daarom een kwart van de dagwaarde ga investeren.quote:Op zondag 9 december 2012 11:45 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Als je met je volgende auto weer dezelfde maat banden hebt, kun je ze weer gebruiken en anders verkoop je ze mee.. Het is niet zo dat je dat geld volledig kwijt bent.
Dat staat ook gewoon in mijn originele post hoor dat hoop, misschien toch maar nog een keer lezen.quote:Op zondag 9 december 2012 11:48 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Oh nu is het 'hoop'. Aan je posts te lezen was je voornemens transportbedrijven kapot te procederen omdat ze geen winterbanden onder hun auto's schroeven. Verder had ik al eens gemeld dat ik het er ook niet mee eens ben, maar dat ik er niets aan kan doen, behalve m'n rijstijl aan te passen.
Ondertussen ben je van alles erbij aan het halen om je 'gelijk' te bewijzen. Ik snap idd je gedachtengang niet, omdat je niet bij één onderwerp wilt blijven.
Voor dit soort situaties zou ik wel een scheepshoorn op mijn wagen willen hebbenquote:Op zondag 9 december 2012 11:51 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja sommige mensen die vragen gewoon om een ongeluk. Van de week ook, stoplicht sprong echt NET op oranje en dat gekke mens voor me gaat VOL op de rem. Dat je dat doet in de zomer is nog tot daar aan toe, maar niet als het nat en glad is. Gelukkig remde m'n auto goed genoeg, maar kom op zeg hoe dom kan je toch zijn????
daar heb ik het wel over idd.quote:Op zondag 9 december 2012 11:48 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Zie mijn edit trouwens nog. Dat vanuit het oogpunt van maatschappelijk verantwoord ondernemen je op een ethisch vlak wellicht wel een punt hebt dat je winterbanden zou moeten monteren als bedrijf als je elke dag allerlei auto's 's lands wegen op stuurt. Maar goed dat is een ander argument natuurlijk.
voor extra remkracht?quote:Op zondag 9 december 2012 11:52 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Voor dit soort situaties zou ik wel een scheepshoorn op mijn wagen willen hebben
Maar dat blijft natuurlijk wel altijd een vage en discretionair in te vullen norm. Misschien is het ook wel genoeg als je geen winterbanden monteert maar al je chauffeurs een presentatie laat bijwonen of verantwoord rijgedrag in winterse omstandigheden.quote:Op zondag 9 december 2012 11:52 schreef spoorrails het volgende:
[..]
daar heb ik het wel over idd.
meer verantwoordelijk heid nemen naar medeweggebruikers
In de zomer zijn mijn banden slechter dan zomerbanden en in de winter zijn mijn banden slechter dan winterbanden. Netto: verlies op alle vlakken.quote:
Maarja mijn banden zijn weer erg breed dus extra gripquote:Op zondag 9 december 2012 12:51 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
In de zomer zijn mijn banden slechter dan zomerbanden en in de winter zijn mijn banden slechter dan winterbanden. Netto: verlies op alle vlakken.
Je weer wat een groter oppervlakte in combinatie met gelijkblijvend gewicht doet hè? De druk per vierkante centimeter op de weg neemt af, waardoor je juist minder grip hebt en dus eerder slipt.quote:Op zondag 9 december 2012 12:55 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Maarja mijn banden zijn weer erg breed dus extra gripnooit last gehad daarvan.
Dat zou betekenen dat ik met fietsbanden meer grip zou hebben.quote:Op zondag 9 december 2012 13:01 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je weer wat een groter oppervlakte in combinatie met gelijkblijvend gewicht doet hè? De druk per vierkante centimeter op de weg neemt af, waardoor je juist minder grip hebt en dus eerder slipt.
Met een gelijkblijvend gewicht zou je met fietsbanden op een ijsplaat, in theorie, makkelijker moeten kunnen wegrijden dan in praktijk. Ik zie met gladheid trouwens veel beladen vrachtwagens die toch maar 1 as op de trekker aan de grond hebben staan achter. Zal daar vast mee te maken hebbenquote:Op zondag 9 december 2012 13:15 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Dat zou betekenen dat ik met fietsbanden meer grip zou hebben.
Al vind ik het juist wel leuk een beetje te driften
Ik snap je punt welquote:Op zondag 9 december 2012 13:16 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Met een gelijkblijvend gewicht zou je met fietsbanden op een ijsplaat, in theorie, makkelijker moeten kunnen wegrijden dan in praktijk. Ik zie met gladheid trouwens veel beladen vrachtwagens die toch maar 1 as op de trekker aan de grond hebben staan achter. Zal daar vast mee te maken hebben![]()
Stalen velgen doen dan maar? En je zomerbanden slijten niet als je winterbanden rijdt. Okee, winterbanden slijten iets harder, maar toch. Zoveel scheelt het niet.quote:Op zondag 9 december 2012 13:19 schreef totalvamp het volgende:
Ik snap je punt welmaar mijn banden zijn al niet goedkoop. 700 euro voor een set... moet ook al nieuwe velgen hebben dus niet veel geld over er voor
![]()
Zolang er op de aangedreven as niet meer dan 11,5ton staat mag het meeloopasje omhoog blijven staan. Op een niet-aangedreven as mag trouwens 10 ton staan. Dat ding zit er alleen op om de wettelijke maximum aslast niet te overschrijden, en komt automatisch naar beneden als er teveel gewicht op komt te staan. Technisch kan een as veel meer aan. Mocht je vast komen te staan dan kun je de liftas tijdelijk omhoog zetten. na 30 seconden komt 'ie automatisch weer naar beneden.quote:Op zondag 9 december 2012 13:16 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Met een gelijkblijvend gewicht zou je met fietsbanden op een ijsplaat, in theorie, makkelijker moeten kunnen wegrijden dan in praktijk. Ik zie met gladheid trouwens veel beladen vrachtwagens die toch maar 1 as op de trekker aan de grond hebben staan achter. Zal daar rvast mee te maken hebben![]()
En als je de correcte winterbanden plaatst, zijn die ook niet voor niets smaller.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |