abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120101309
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 10:48 schreef spoorrails het volgende:

[..]

Zeg ik dat het verplicht is?

Maakt niet uit trouwens hoor, in NL is het zo, dat als het verwijtbaar is. Dus bv verkeerde banden, dat je gewoon verantwoordelijk bent.
:')!
Sowieso, ik ga mijn geld hier niet aan spenderen.
Dus als jij mij aanrijdt en je hebt geen motorkap-airbag in laten bouwen, dan ga ik je helemaal kapot procederen!
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_120101322
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 11:04 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Leuk, zelfbedacht verhaaltje. Maar probeer het eens te onderbouwen met wetsartikelen.
gehoord van verschillende mensen die zelf ongeluk gemaakt hadden (alleen blikschade) dat ze zelf verantwoordelijk waren omdat ze geen winterbanden hadden.

was verzekerings technisch gezien. maar ga jij maar schadeloos stellen als jouw verzekring weigert te betalen. danben je aardig de lul
  Moderator zondag 9 december 2012 @ 11:07:34 #128
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_120101333
quote:
2s.gif Op zondag 9 december 2012 11:06 schreef spoorrails het volgende:

[..]

gehoord van verschillende mensen die zelf ongeluk gemaakt hadden (alleen blikschade) dat ze zelf verantwoordelijk waren omdat ze geen winterbanden hadden.

was verzekerings technisch gezien. maar ga jij maar schadeloos stellen als jouw verzekring weigert te betalen. danben je aardig de lul
Mijn verzekering heeft geen uitsluitingsgronden op basis van banden :6

Dus nogmaals; kom eens met onderbouwingen van je verhaal.
pi_120101341
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 11:05 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

:')!
Sowieso, ik ga mijn geld hier niet aan spenderen.
Dus als jij mij aanrijdt en je hebt geen motorkap-airbag in laten bouwen, dan ga ik je helemaal kapot procederen!
:')

banden zijn een los onderdeel van de auto. een motorairbag is dat niet en kan dus ook niet zomaar ingebouwd worden.

zijn dus 2 hele verschillende dingen
pi_120101349
quote:
2s.gif Op zondag 9 december 2012 11:04 schreef spoorrails het volgende:

[..]

ik merk al dat begrijpend lezen voor jou erg lastig is.
Nee, ik kan alleen je gedachtengang niet volgen. Je posts zijn een beetje onsamenhangend.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_120101359
quote:
2s.gif Op zondag 9 december 2012 11:06 schreef spoorrails het volgende:

[..]

Nog nooit van gehoord. Bij interpolis, waar ik zit, is het iig niet verplicht.
'And I called your name,
pi_120101364
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 11:08 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Nee, ik kan alleen je gedachtengang niet volgen. Je posts zijn een beetje onsamenhangend.
wat begrijp je niet aan: wereld van verschil?

en dat daarom van mij winterbanden verplicht mogen worden?
pi_120101383
quote:
2s.gif Op zondag 9 december 2012 11:08 schreef spoorrails het volgende:

[..]

:')

banden zijn een los onderdeel van de auto. een motorairbag is dat niet en kan dus ook niet zomaar ingebouwd worden.

zijn dus 2 hele verschillende dingen
Dus? Kan alletwee ingebouwd of gewisseld worden als je er voor betaald. Ik heb het er niet voor over, mijn verzekering dekt gewoon, en in Nederland lijdt het niet tot extra aansprakelijkheid.
'And I called your name,
  Moderator zondag 9 december 2012 @ 11:11:56 #134
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_120101397
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 11:11 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dus? Kan alletwee ingebouwd of gewisseld worden als je er voor betaald. Ik heb het er niet voor over, mijn verzekering dekt gewoon, en in Nederland lijdt het niet tot extra aansprakelijkheid.
Ook als je met je Nederlandse auto in Duitsland rijd op zgn, verkeerde banden lijdt het niet tot extra aansprakelijkheid of zelfs uitsluiting.
pi_120101410
http://www.interpolis.nl/vraag_en_antwoord/winterbanden.aspx ze hebben er zelfs een pagina aan gewijd.
'And I called your name,
pi_120101431
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 10:49 schreef spoorrails het volgende:

[..]

Ook hier kan je schade vergoedingen eisen.
Uiteraard maar in Nederland worden praktisch nooit hoge, zeker niet in de hoogte zoals bijvoorbeeld in de VS, schadevergoedingen uitgekeerd in dit soort gevallen. En je kunt wel iemand 'kapot' willen procederen maar je hebt eigenlijk maar in wetsingang in een geval als dit en gelet op de cultuur in de Nederlandse rechtspraak zul je een gemiddeld bedrijf maar erg lastig kapot krijgen met een dergelijke procedure.
  Moderator zondag 9 december 2012 @ 11:15:17 #137
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_120101465
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 11:11 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Ook als je met je Nederlandse auto in Duitsland rijd op zgn, verkeerde banden lijdt het niet tot extra aansprakelijkheid of zelfs uitsluiting.
je kan wel een bekeuring krijgen ook als buitenlandse rijder. en aansprakelijk gehouden worden voor schade:

http://www.anwb.nl/rechts(...)rbanden-in-duitsland

plus kinkje al daar voor aansprakelijkheid
  Moderator zondag 9 december 2012 @ 11:18:32 #139
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_120101492
quote:
2s.gif Op zondag 9 december 2012 11:17 schreef spoorrails het volgende:

[..]

je kan wel een bekeuring krijgen ook als buitenlandse rijder. en aansprakelijk gehouden worden voor schade:

Precies, een bekeuring en aansprakelijk gesteld worden. Wat niet lijdt tot uitsluiting door je verzekering, slechts tot een eventuele stijging in no-claim.
pi_120101512
quote:
2s.gif Op zondag 9 december 2012 11:17 schreef spoorrails het volgende:

[..]

Ik hoef toch niet in Duitsland te zijn deze winter.
Net zoals die gekke fransozen met hun verplichte hesje en blaastest in de auto.
'And I called your name,
pi_120101522
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 11:18 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Precies, een bekeuring en aansprakelijk gesteld worden. Wat niet lijdt tot uitsluiting door je verzekering, slechts tot een eventuele stijging in no-claim.
of zoals in Frankrijk een strafrechtelijke vervolging, lees ik op de pagina van interpolis.
nou dan heb je niet zoveel meer aan een verzekering...
  Moderator zondag 9 december 2012 @ 11:22:30 #142
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_120101552
quote:
2s.gif Op zondag 9 december 2012 11:20 schreef spoorrails het volgende:

[..]

of zoals in Frankrijk een strafrechtelijke vervolging, lees ik op de pagina van interpolis.
Kan ook, maar nog steeds kom ik niet in de buurt van die belachelijke stellingen die je eerder stelde. :W
pi_120101561
quote:
2s.gif Op zondag 9 december 2012 11:20 schreef spoorrails het volgende:

[..]

Maar wat heeft dat verder te maken met het procederen in Nederland? Helemaal niks. Dus als je hier, zoals ik, rondtuft op je zomerbanden en je maakt een klapper, dan is dat gewoom gedekt door de verzekering zoals elk ander ongeval, en wordt er niemand kapot geprocedeerd. En terecht.
'And I called your name,
pi_120101614
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 11:23 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Maar wat heeft dat verder te maken met het procederen in Nederland? Helemaal niks. Dus als je hier, zoals ik, rondtuft op je zomerbanden en je maakt een klapper, dan is dat gewoom gedekt door de verzekering zoals elk ander ongeval, en wordt er niemand kapot geprocedeerd. En terecht.
Dat iets gedekt word door de verzekering, betekend niet dat het automatisch helemaal goed is en dat er geen verantwoordelijkheid is.

en terecht zeg je nu. waarschijnlijk totdat een malloot een familie lid dood rijd, door roekeloos rijgedrag. (daar kan dus "geen winterbanden" onder vallen)
pi_120101661
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 11:14 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Uiteraard maar in Nederland worden praktisch nooit hoge, zeker niet in de hoogte zoals bijvoorbeeld in de VS, schadevergoedingen uitgekeerd in dit soort gevallen. En je kunt wel iemand 'kapot' willen procederen maar je hebt eigenlijk maar in wetsingang in een geval als dit en gelet op de cultuur in de Nederlandse rechtspraak zul je een gemiddeld bedrijf maar erg lastig kapot krijgen met een dergelijke procedure.
daarom zei ik ook hoop
Ik weet dat het in NL zo niet gaat.
maar veel mensen lezen daar weer overheen.

Het gaat er mij om, dat dat soort bedrijven hun verantwoordelijkheid nemen en niet gaan gokken met andermans leven omdat ze zo wat geld kunnen besparen.
pi_120101721
quote:
2s.gif Op zondag 9 december 2012 11:27 schreef spoorrails het volgende:

[..]

Dat iets gedekt word door de verzekering, betekend niet dat het automatisch helemaal goed is en dat er geen verantwoordelijkheid is.

en terecht zeg je nu. waarschijnlijk totdat een malloot een familie lid dood rijd, door roekeloos rijgedrag. (daar kan dus "geen winterbanden" onder vallen)
Als je gewoon normaal rijdt op zomerbanden vind ik dat niet roekeloos. Dus ik zal niet bozer zijn omdat iemand niet op winterbanden rijdt, ik doe dat zelf ook niet. Je kan zoveel investeren als je wilt om je auto veiliger te maken, als je dat gaat verplichten is het onbetaalbaar.
'And I called your name,
pi_120101759
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 11:34 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Als je gewoon normaal rijdt op zomerbanden vind ik dat niet roekeloos. Dus ik zal niet bozer zijn omdat iemand niet op winterbanden rijdt, ik doe dat zelf ook niet. Je kan zoveel investeren als je wilt om je auto veiliger te maken, als je dat gaat verplichten is het onbetaalbaar.
winterbanden zijn niet onbetaalbaar, maar levert zeker extra veiligheid op. en omdat het zo makkelijk is om te vervangen kan je het ook voor oudere autos gebruiken. Iets wat met veel andere nieuwe veiligheids dingen niet kan. Die worden dan ook alleen verplicht in nieuwe autos.
pi_120101809
quote:
2s.gif Op zondag 9 december 2012 11:38 schreef spoorrails het volgende:

[..]

winterbanden zijn niet onbetaalbaar, maar levert zeker extra veiligheid op. en omdat het zo makkelijk is om te vervangen kan je het ook voor oudere autos gebruiken. Iets wat met veel andere nieuwe veiligheids dingen niet kan. Die worden dan ook alleen verplicht in nieuwe autos.
Of iets niet onbetaalbaar is is subjectief. Ik heb geen zin om 150-250 euro te investeren in mijn focus uit '99 die toch volgende zomer de deur weer uit is.
'And I called your name,
pi_120101873
quote:
2s.gif Op zondag 9 december 2012 11:30 schreef spoorrails het volgende:

[..]

daarom zei ik ook hoop
Ik weet dat het in NL zo niet gaat.
maar veel mensen lezen daar weer overheen.

Het gaat er mij om, dat dat soort bedrijven hun verantwoordelijkheid nemen en niet gaan gokken met andermans leven omdat ze zo wat geld kunnen besparen.
Ik denk dat het terecht is dat het zo is. Zo'n claimcultuur als in de VS is niet wenselijk denk ik. Het past niet bij het reparatoire karakter wat een schadevergoeding naar mijn mening moet hebben. Die 'punitive damages' die de schadevergoedingen in de VS zo hoog maken zijn dan ook nergens op gestoeld maar meer een soort overkill en verleggen het accent teveel naar punitief.

Of het vanuit het oogpunt van maatschappelijk verantwoord ondernemen wenselijk is om winterbanden te monteren is natuurlijk een andere meer ethische discussie en dan heb je wellicht wel een punt.
pi_120101876
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 11:41 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Of iets niet onbetaalbaar is is subjectief. Ik heb geen zin om 150-250 euro te investeren in mijn focus uit '99 die toch volgende zomer de deur weer uit is.
en zo weet jij telkens weer een uitzondering uit de kast te trekken.

winterbanden kan je ook onder volgende auto kwijt (mits goede maat natuurlijk) of weer doorverkopen als nodig.

ik heb gemerkt hoe verschillend mijn auto (ook focus) reageert met verschillende banden. voor die paar tientjes per jaar rij ik liever stukkie veiliger
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')