abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf zaterdag 8 december 2012 @ 19:52:34 #101
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_120083218
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:04 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Of je stelt je niet zo aan en rijd wat rustiger. Leun achterover, ontspan, anticipeer, hou genoeg afstand en je komt er vanzelf. Dat ga je ook op normale banden redden, geloof me.

Het is echt onzin om werkgevers te verplichten winterbanden voor je te regelen.
Als met de auto onderweg zijn voor de baas substantieel onderdeel van je werk is, mag de baas ook zorgen voor winterbanden. Of ga je soms ook zonder PBM een fabriek in?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  FOK!fotograaf zaterdag 8 december 2012 @ 19:54:22 #102
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_120083275
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 17:55 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Gewoon iets langzamer rijden. Schijnt te helpen.

Ik heb ook geen winterbanden onder m'n vrachtauto. Wegens kostenbesparing. Het schijnt op te wegen tegen de eventuele schadekosten. (ook vrachtauto's zijn verzekerd) Reken maar even mee:
Onder een vrachtauto gaan minstens 6 fullsize (295/80R22.5) banden (2x dubbellucht op de trekas en 2x stuuras). Per stuk zijn ze een honderdje of 4.
Maar alle auto's hebben ook een meeloop-asje met een iets kleiner wiel. 300 per band.
Dat is dus 3k aan winterbanden voor 1 vrachtauto. En er staan een stuk of 30 vrachtauto's op de werf...
En dan heb ik de opleggers (50 stuks) nog niet eens meegenomen (drieassers, dus 6x400x50)

Ja, ik weet het. Ergens is het gekkenwerk, maar geld is waar het bedrijfsleven om draait. 'Hoe kan ik met een aanvaardbaar risico zo goedkoop mogelijk zo veel mogelijk geld verdienen?'
Dus slijten je normale banden. De KM's die je maakt op winterbanden, slijten de normale banden niet en je kan mij niet wijsmaken dat een vrachtwagen bij een transporteur nooit nieuwe banden krijgt omdat deze voor die tijd al weg is.
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Moderator zaterdag 8 december 2012 @ 20:06:19 #103
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_120083672
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 19:48 schreef Resistor het volgende:

[..]

Dat was mijn 'probleem' ook: ik pas mijn rijstijl aan aan de auto, hou wat meer afstand tot mijn voorligger, maar veel andere automobilisten denken 'gat waar ik net in pas op iets snellere rijstrook = vullen'

En dan is het echt geen gat van tientallen meters, maar meer 'autolengte tussenduwer + 2m voor + 2m achter', en dat met meer dan 50km/h op een ijsbaan.
Prima toch? Neem je weer opnieuw afstand van je voorligger.
Of blijf op de rechterbaan, dat voorkomt het ook.
pi_120084660
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 19:54 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dus slijten je normale banden. De KM's die je maakt op winterbanden, slijten de normale banden niet en je kan mij niet wijsmaken dat een vrachtwagen bij een transporteur nooit nieuwe banden krijgt omdat deze voor die tijd al weg is.
Dit dus, tis zo'n kul argument. ja die banden kosten geld, nieuwe banden ook.
Tis niet zo dat als jevoor 1000 euro banden haalt dat je kosten met 1000 euro zijn gestegen.

ach wat kan er nu gebeuren als er een vrachtwagen doorschuift. niets toch? komen geen fietsers onder, of een auto kan geen harmonica worden. Nope...
  Moderator zaterdag 8 december 2012 @ 20:37:36 #105
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_120084846
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 19:52 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Als met de auto onderweg zijn voor de baas substantieel onderdeel van je werk is, mag de baas ook zorgen voor winterbanden. Of ga je soms ook zonder PBM een fabriek in?
Als je chauffeur/vertegenwoordiger/o.i.d. bent wel ja, als je een leaseslet hebt om alleen van huis naar je kantoor te komen dan is het echt onzin je om je werkgever daarvoor op te laten draaien.
  FOK!fotograaf zaterdag 8 december 2012 @ 22:01:39 #106
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_120088508
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 20:37 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Als je chauffeur/vertegenwoordiger/o.i.d. bent wel ja, als je een leaseslet hebt om alleen van huis naar je kantoor te komen dan is het echt onzin je om je werkgever daarvoor op te laten draaien.
Dat zeg ik toch ook. ;)
The summer is magic!

Moderator zaterdag 8 december 2012 @ 22:22:52 #107
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  FOK!fotograaf zaterdag 8 december 2012 @ 22:34:11 #108
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_120089900
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 december 2012 22:22 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Weet ik, ik maak het wat duidelijker voor iedereen :)
Ah, die manier ^O^
The summer is magic!

pi_120096091
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 19:54 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Winterbanden slijten harder, en die dingen moeten er ook nog onder geschroefd worden. Twee keer per jaar het hele wagenpark van andere banden voorzien blijft een kostenpost.
Let wel, ik ben het er ook niet mee eens. Ik zit ook alleen maar achter het stuur. Zelfs als ik mezelf kapot rij krijgt m'n vriendin 2 maandsalarissen (cao) en dat is nog altijd goedkoper dan een set winterbanden voor het wagenpark.
Zo gaat het eenmaal. Kostenbesparing enzo.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_120099796
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 01:10 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Winterbanden slijten harder, en die dingen moeten er ook nog onder geschroefd worden. Twee keer per jaar het hele wagenpark van andere banden voorzien blijft een kostenpost.
Let wel, ik ben het er ook niet mee eens. Ik zit ook alleen maar achter het stuur. Zelfs als ik mezelf kapot rij krijgt m'n vriendin 2 maandsalarissen (cao) en dat is nog altijd goedkoper dan een set winterbanden voor het wagenpark.
Zo gaat het eenmaal. Kostenbesparing enzo.
Alleen rijden vrachtwagens vaak andere mensen kapot. Als dat gebeurd, vanwege verkeerde banden, hoop ik dat heel dat bedrijf kapot geprocedeerd word en giga vergoeding moet gaan betalen.

Verantwoordelijkheid nemen heet dat.
pi_120100447
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 08:41 schreef spoorrails het volgende:

[..]

Alleen rijden vrachtwagens vaak andere mensen kapot. Als dat gebeurd, vanwege verkeerde banden, hoop ik dat heel dat bedrijf kapot geprocedeerd word en giga vergoeding moet gaan betalen.

Sinds wanneer zijn winterbanden verplicht?
  Moderator zondag 9 december 2012 @ 10:05:38 #112
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_120100515
quote:

[..]

Goh, ik wist niet dat ik in de USA woonde :@
  zondag 9 december 2012 @ 10:13:41 #113
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_120100601
quote:

[..]

Eens!
All she wants and needs is just a little taste..
pi_120100682
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 december 2012 17:07 schreef spoorrails het volgende:

[..]

moet je bij je baas zijn en niet bij degene die met winterbanden wel goed grip heeft.
Ja, want met 60 km/u (16,67 m/s) in een gat van 10 meter duiken is slim.

/sarcasme
pi_120100691
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 10:13 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Eens!
Dan zou je het ook eens moeten zijn als het een luxe wagen betreft.
pi_120101021
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 10:00 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Sinds wanneer zijn winterbanden verplicht?
Zeg ik dat het verplicht is?

Maakt niet uit trouwens hoor, in NL is het zo, dat als het verwijtbaar is. Dus bv verkeerde banden, dat je gewoon verantwoordelijk bent.
pi_120101031
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 10:05 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Goh, ik wist niet dat ik in de USA woonde :@
Ook hier kan je schade vergoedingen eisen.
  Moderator zondag 9 december 2012 @ 10:49:53 #118
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_120101053
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 10:22 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dan zou je het ook eens moeten zijn als het een luxe wagen betreft.
Zeker, heb vrijdag mijn banden gewisseld, wereld van verschil.
Dus van mij mogen winterbanden verplicht worden, net als in Duitsland.
pi_120101131
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 10:48 schreef spoorrails het volgende:

[..]

Zeg ik dat het verplicht is?

Maakt niet uit trouwens hoor, in NL is het zo, dat als het verwijtbaar is. Dus bv verkeerde banden, dat je gewoon verantwoordelijk bent.
Dus ook (nabestaanden van) fietsers mogen automobilisten kapot procederen die op zomerbandjes een ongeval veroorzaken?
pi_120101221
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 10:50 schreef spoorrails het volgende:

^O^
pi_120101249
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 10:55 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dus ook (nabestaanden van) fietsers mogen automobilisten kapot procederen die op zomerbandjes een ongeval veroorzaken?
waarom zou er verschil moeten zijn tussen een persoon of bedrijf?

Als het aangetoond word dat zelfde ongeluk voorkomen had worden met winterbanden ben je gewoon verantwoordelijk. Het is gewoon gemakzucht dat er geen winterbanden gebruikt worden dan. of kosten baten analyse, nou als je zo met je medeweggebruikers omgaat mag je het voelen ook als het fout gaat.

zelfde geld voor dronken bestuurders enzo.

en nu loop je te zeken over het woord kapot procederen en ga je totaal voorbij aan wat ik bedoel met mn post.
pi_120101265
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 10:50 schreef spoorrails het volgende:

[..]

Dus omdat jij winterbanden hebt moeten ze verplicht worden? Rare beredenering...
  Moderator zondag 9 december 2012 @ 11:04:01 #124
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_120101278
quote:
2s.gif Op zondag 9 december 2012 11:02 schreef spoorrails het volgende:

[..]

waarom zou er verschil moeten zijn tussen een persoon of bedrijf?

Als het aangetoond word dat zelfde ongeluk voorkomen had worden met winterbanden ben je gewoon verantwoordelijk. Het is gewoon gemakzucht dat er geen winterbanden gebruikt worden dan. of kosten baten analyse, nou als je zo met je medeweggebruikers omgaat mag je het voelen ook als het fout gaat.

zelfde geld voor dronken bestuurders enzo.

en nu loop je te zeken over het woord kapot procederen en ga je totaal voorbij aan wat ik bedoel met mn post.
Leuk, zelfbedacht verhaaltje. Maar probeer het eens te onderbouwen met wetsartikelen.
pi_120101282
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 11:03 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dus omdat jij winterbanden hebt moeten ze verplicht worden? Rare beredenering...
ik merk al dat begrijpend lezen voor jou erg lastig is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')