De huidige straf blijkbaar ook niet, want het is wel gebeurt. Dus dat er iets aan de staf moet gebeuren lijkt me duidelijk.quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:03 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik word er moe van om in herhaling te vallen maar uit onderzoek is gebleken dat hoger straffen geen nut heeft! Het schrikt niet af!
Volgens mij ook niet, en al was het wel zo, dan is het toch bezopen dat men dat als argument neemt om lage straffen uit te delen? Gewoon een straf geven die bij de misdaad past.quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volgens mij is dat helemaal niet uit onderzoek gebleken.
En of het uitzondering is. Die huurmoord is ook een uitzondering. En die wet is ingevoerd met het idee jongeren, die absoluut de consequenties van hun daden niet kunnen overzien te beschermen. Dat is niet veranderd. Twaalf jaar, ben je serieus? Dan ontzeg je iemand die niet onwillend is, maar gewoon mentaal niet in staat (!) te beseffen wat hij doet zijn hele leven.quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:00 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee nee nee. Dat is het absoluut al lang niet meer. Kom op, zelfs een huurmoord door een 14 jarige vindt plaats, om nog maar te zwijgen van wat 15/16 en 17-jarigen uitvreten. Die leeftijd moet op zijn minst omlaag (standaard) naar 16 en in bijzondere gevallen naar 12.
Die wet is compleet ingehaald door de realiteit.
Dat zegt niemand hoor. Het is alleen een argument om de straffen niet te verhogen. Dat jij de huidige straffen laag vindt doet er verder weinig toe.quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Volgens mij ook niet, en al was het wel zo, dan is het toch bezopen dat men dat als argument neemt om lage straffen uit te delen? Gewoon een straf geven die bij de misdaad past.
Ik vind het eigenlijk altijd wel gezallich op den tribunequote:Op dinsdag 4 december 2012 13:31 schreef Luigi het volgende:
[..]
Maar jij vind het een gezellig sfeertje, zo in zo'n forum? En vind dat er geen agressie rond of op de velden (het voorbeeld van de vele amateurvelden waar je meer gevloek en getier hoort dan wat anders is al gegeven) te vinden is?
Dat er niet elke week een rel is of dode vallen zou er nog bij moeten komen.
zal best maar het huidige beleid werkt duidelijk ook niet, gezien de stijging van geweld en agressie.quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:03 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik word er moe van om in herhaling te vallen maar uit onderzoek is gebleken dat hoger straffen geen nut heeft! Het schrikt niet af!
Jij wil zo hoog straffen dat er nooit meer een misdaad plaatsvindt?quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:10 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
De huidige straf blijkbaar ook niet, want het is wel gebeurt. Dus dat er iets aan de staf moet gebeuren lijkt me duidelijk.
het is toch wel algemeen bekend dat als je alleen al kijkt of criminaliteit door 18-jarigen vs 17-jarigen dat die niet verschilt terwijl de strafmaat wel degelijk hoger is voor de 18-jarigen...quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:10 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
De huidige straf blijkbaar ook niet, want het is wel gebeurt. Dus dat er iets aan de staf moet gebeuren lijkt me duidelijk.
Ik ben ondertussen toch wel heel benieuwd naar dat onderzoek want ik zie geen enkele logica in de conclusie die ze trekken.quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:03 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik zou zo hoog willen straffen dat dit soort gezwellen nooit meer vrij komen....wedden dat het helpt?quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jij wil zo hoog straffen dat er nooit meer een misdaad plaatsvindt?
Dat is natuurlijk een utopie, maar eigenlijk zou het zo moeten zijn ja. Alleen gaat dat nooit gebeuren.quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja en? Deze gasten hebben een zoon de vader ontzegd, dat vind ik stukken erger.quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
En of het uitzondering is. Die huurmoord is ook een uitzondering. En die wet is ingevoerd met het idee jongeren, die absoluut de consequenties van hun daden niet kunnen overzien te beschermen. Dat is niet veranderd. Twaalf jaar, ben je serieus? Dan ontzeg je iemand die niet onwillend is, maar gewoon mentaal niet in staat (!) te beseffen wat hij doet zijn hele leven.
Onzin, onzin, onzin. Een 14-jarige (zoals die huurmoord) weet BEST wat hij goed, dondersgoed zelfs want anders zou het geen uitzondering zijn maar zou het schering en inslag zijn.quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
En of het uitzondering is. Die huurmoord is ook een uitzondering. En die wet is ingevoerd met het idee jongeren, die absoluut de consequenties van hun daden niet kunnen overzien te beschermen. Dat is niet veranderd. Twaalf jaar, ben je serieus? Dan ontzeg je iemand die niet onwillend is, maar gewoon mentaal niet in staat (!) te beseffen wat hij doet zijn hele leven.
Wedden van niet? In Amerika kun je doodstraf krijgen, daar wordt verschrikkelijk veel gemoord. Als dat al niet helpt, wat wil je dan voorstellen? Altijd maar de doodstraf, en je familie ook?quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:16 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Ik zou zo hoog willen straffen dat dit soort gezwellen nooit meer vrij komen....wedden dat het helpt?
Ik vind niet dat het zo moet zijn. Een utopie is niet geen geweld tegen elke prijs, maar juist een balans tussen rechtvaardig straffen en menselijkheid tegen de daders.quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:16 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een utopie, maar eigenlijk zou het zo moeten zijn ja. Alleen gaat dat nooit gebeuren.
Ook dat lijkt me geen reden om iemand voor zo'n vergrijp maar 2 jaar de cel in te laten gaan.quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:14 schreef Re het volgende:
[..]
het is toch wel algemeen bekend dat als je alleen al kijkt of criminaliteit door 18-jarigen vs 17-jarigen dat die niet verschilt terwijl de strafmaat wel degelijk hoger is voor de 18-jarigen...
Dat is niet perse waar. Zie landen als Japan.quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:03 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Nee want stel je voor dat er geen misdaad meer is. Dat willen we toch niet met zijn allenquote:Op dinsdag 4 december 2012 14:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ligt eraan wat voor geweld. Geweld zoals in dit voorbeeld mag wat mij betreft preventief (dus in de zin van maximale straf) gestraft worden tegen elke prijs.quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wedden van niet? In Amerika kun je doodstraf krijgen, daar wordt verschrikkelijk veel gemoord. Als dat al niet helpt, wat wil je dan voorstellen? Altijd maar de doodstraf, en je familie ook?
[..]
Ik vind niet dat het zo moet zijn. Een utopie is niet geen geweld tegen elke prijs, maar juist een balans tussen rechtvaardig straffen en menselijkheid tegen de daders.
Niets onzin. Er is aangetoond, veelvuldig en ondubbelzinnig, dat jongeren en vooral pubers niet in staat zijn hun daden te overzien. Dat geldt voor te veel drinken, agressie, allerlei domme acties.quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Onzin, onzin, onzin. Een 14-jarige (zoals die huurmoord) weet BEST wat hij goed, dondersgoed zelfs want anders zou het geen uitzondering zijn maar zou het schering en inslag zijn.
En dit soort 15 en 16-jarigen zijn echt alles behalve onwetende kinderen meer. Zij zijn groot genoeg om iemand willens en wetens met een groep te grazen te nemen en de tering in te schoppen, dan mogen ze ook de consequenties van dat gedrag ondergaan.
Dat soort mensen na 1 a 2 jaar weer vrijlaten is gewoon godsgeklaagd en doet GEEN ENKEL recht aan wat er plaatsgevonden heeft.
Dat willen we inderdaad niet.quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:18 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee want stel je voor dat er geen misdaad meer is. Dat willen we toch niet met zijn allen
Jij wil de doodstraf instellen voor zware mishandeling met dood tot gevolg? edit: En dan ook nog preventief?quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:19 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Ligt eraan wat voor geweld. Geweld zoals in dit voorbeeld mag wat mij betreft preventief (dus in de zin van maximale straf) gestraft worden tegen elke prijs.
Daar krijg ik toch zo'n jeuk van, van dit soort uitspraken.quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wedden van niet? In Amerika kun je doodstraf krijgen, daar wordt verschrikkelijk veel gemoord. Als dat al niet helpt, wat wil je dan voorstellen? Altijd maar de doodstraf, en je familie ook?
[..]
Ik vind niet dat het zo moet zijn. Een utopie is niet geen geweld tegen elke prijs, maar juist een balans tussen rechtvaardig straffen en menselijkheid tegen de daders.
noem mij een maatschappij zonder misdaad?quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:18 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee want stel je voor dat er geen misdaad meer is. Dat willen we toch niet met zijn allen
Ja dat zou wat mij betreft mogen. Als het 100% bewezen is, waarom niet? Als je de misdaad niet begaat heb je toch niks te vrezen? Waarom heeft iemand het recht om zijn leven na 2 jaar normaal voort te zetten terwijl hij zelf het leven van een ander bruut heeft ontnomen?quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jij wil de doodstraf instellen voor zware mishandeling met dood tot gevolg?
Ja, op het moment dat je iets fout doet verlies je ieder bestaans- en mensenrecht. Terug naar de middeleeuwen, dan lappen we honderen jaren van ontwikkeling maar aan onze laars. Om nog maar niet te spreken over internationale verdragen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:21 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Daar krijg ik toch zo'n jeuk van, van dit soort uitspraken.
Nou de daders die zullen niets meer doen..... het helpt dus. Dat er nog steeds mensen zijn die toch wel met criminaliteit doorgaan dat hou je altijd. Daarom helpen lichte straffen ook niet. Bij doodstraf is herhaling uitgesloten.quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
[.
Ach jij vind het niet eerlijk dat men na 1 kans geen 2e kans meer krijgt. Ik vind het niet eerlijk dat er een vader wordt vermoord en dat er dan online nog mensen durven te zeggen dat zwaar straffen geen zin heeft. Stel, deze gasten worden levenslang opgesloten, voor mijn part de doodstraf.. denk je dat het criminele broertje dan doorgaat of zal hij nadenken dat hij niet ook de doodstraf wil? Ik zou het wel weten...maar ja... ik ben dan ook geen gezwel wat mensen vermoord.quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:17 schreef Tchock het volgende:
Dat doet niets af aan hun daden en de straf is gewoon NIET in verhouding tot de gepleegde delicten.quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Niets onzin. Er is aangetoond, veelvuldig en ondubbelzinnig, dat jongeren en vooral pubers niet in staat zijn hun daden te overzien. Dat geldt voor te veel drinken, agressie, allerlei domme acties.
Dat is toch echt de realiteit en dat weet jij ook best.quote:En natuurlijk probeer je het weer zo te laten klinken alsof jeugdige moordenaars na een jaar op straat staan, maar dat is onzin en dat weet jij vast ook best.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |