Ik begrijp dat Grub niet de BIOS is hoor. Heb wat zitten klooien met USB-stick, maar de CD schijnt wat beter te werken. USB zal dan wel niet door de laptop herkend worden. Alleen jammer dat de op de CD gebrandde image van Ubuntu (11.nogwat) blijkbaar te groot was waardoor de CD niet meer bruikbaar isquote:Op donderdag 27 december 2012 04:21 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Grub is niet je BIOS boot menu, je moet via het BIOS boot selectie menu gaan; F12 (meestal) drukken voordat grub opstart, dan usb kiezen. Of naar BIOS gaan (Del meestal) en boot volgorde aanpassen.
Weet niet of alle laptops booten vanop usb ondersteunen, anders booten vanop cd, met linux live cd of windows opstart cd. ~~~~
Welk merk en type laptop is het? Als het laptop specifiek is bestaat er hoogst waarschijnlijk een topic over ergens op het internet.quote:Op donderdag 27 december 2012 05:06 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Ik begrijp dat Grub niet de BIOS is hoor. Heb wat zitten klooien met USB-stick, maar de CD schijnt wat beter te werken. USB zal dan wel niet door de laptop herkend worden. Alleen jammer dat de op de CD gebrandde image van Ubuntu (11.nogwat) blijkbaar te groot was waardoor de CD niet meer bruikbaar is
Hopen dat ik morgen een schijfje van W7 te pakken kan krijgen dan.
Zal zostraks even meer info geven, laat hem denk ik maar door een lokale pc-boer fiksen. Heeft wat haast bij, dan maar wat knaken spenderen.quote:Op donderdag 27 december 2012 08:25 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Welk merk en type laptop is het? Als het laptop specifiek is bestaat er hoogst waarschijnlijk een topic over ergens op het internet.
Alle images t/m 12.04 passen gewoon op een CD hoor, zo niet dan heb je ofwel een slechte CD gehad ofwel iets verkeerd gedaan met branden.quote:Op donderdag 27 december 2012 05:06 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Ik begrijp dat Grub niet de BIOS is hoor. Heb wat zitten klooien met USB-stick, maar de CD schijnt wat beter te werken. USB zal dan wel niet door de laptop herkend worden. Alleen jammer dat de op de CD gebrandde image van Ubuntu (11.nogwat) blijkbaar te groot was waardoor de CD niet meer bruikbaar is
Hopen dat ik morgen een schijfje van W7 te pakken kan krijgen dan.
Maar z'n laptop boot niet van USB. Dat is net het probleem.quote:Op donderdag 27 december 2012 09:01 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Alle images t/m 12.04 passen gewoon op een CD hoor, zo niet dan heb je ofwel een slechte CD gehad ofwel iets verkeerd gedaan met branden.
Er is ook geen enkele reden waarom een CD "beter" zou zijn, ik zou zelfs pleiten dat juist een USB-stick beter is omdat die véél sneller zijn dan een CD waardoor je installatie gewoon veel sneller gaat. Bovendien bespaart het je gedoe van branden, en werkt een USB-stick gewoon op iedere computer terwijl computers met optische drive steeds zeldzamer worden.
Oh sorry dat had ik niet gezien. Even teruggelezen en idd: Zorgen dat je de boot-volgorde aan kunt passen. Dat doe je tijdens de POST (het eerste wat je computer doet, nog way voordat GRUB verschijnt).quote:Op donderdag 27 december 2012 09:07 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Maar z'n laptop boot niet van USB. Dat is net het probleem.
Mooiquote:Op woensdag 2 januari 2013 19:16 schreef CaptainObvious39 het volgende:
Ubuntu for phones
[ afbeelding ]
Eerste os voor alle hardwareplatformen? Windows 8 is toch ook pc/laptop/tablet/phone?quote:Op woensdag 2 januari 2013 19:16 schreef CaptainObvious39 het volgende:
Ubuntu for phones
[ afbeelding ]
Win8 phone is alleen marketing. Verder heeft de PC-versie weinig met de Phone-versie te maken volgens mij.quote:Op woensdag 2 januari 2013 19:53 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Eerste os voor alle hardwareplatformen? Windows 8 is toch ook pc/laptop/tablet/phone?
De ubuntu phone versie lijkt ook niet op de desktopversiequote:Op woensdag 2 januari 2013 19:59 schreef µ het volgende:
[..]
Win8 phone is alleen marketing. Verder heeft de PC-versie weinig met de Phone-versie te maken volgens mij.
Het heeft in ieder geval dezelfde kernel.quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:00 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
De ubuntu phone versie lijkt ook niet op de desktopversie
Ziet er wel mooi uit btw
In dat geval koop ik het zeker niet. Anders wil ik er nog wel over nadenken. Zeker als hij standaard rooted is en hij goed aanpasbaar is.quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:34 schreef TargaFlorio het volgende:
Ziet er mooi uit.
Op het gebied van zoekresultaten werkt Ubuntu al samen met Amazon. Dit OS iets voor Amazon om op hun eigen smartphone te draaien?
Dit is zeker de toekomstquote:Op woensdag 2 januari 2013 19:16 schreef CaptainObvious39 het volgende:
Ubuntu for phones
[ afbeelding ]
Nope, niet dezelfde kernel. Ubuntu phone draait op een Android kernel, het wiel opnieuw uitvinden is iets wat je niet wil natuurlijk. Zeker als je nagaat dat de Android kernel al een geruime tijd in ontwikkeling is, dat zou ze alleen maar vertragen.quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:23 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Het heeft in ieder geval dezelfde kernel.
W8 en WP8 hebben alleen dezelfde GUI.
En laat nou de GUI juist iets zijn wat je beter gewoon kunt optimaliseren voor het apparaat waar het op draait.
Dat is toch jaren bekend??quote:Op woensdag 2 januari 2013 22:28 schreef KomtTijd... het volgende:
Android kernel is ook een linux kernel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |